Resturi umane a mii de prizonieri, inclusiv romani, gasite intr-o groapa comuna din Rusia

de N.A.     HotNews.ro
Joi, 15 septembrie 2016, 22:57 Actualitate | Esenţial

Resturi umane ale unor prizonieri romani, unguri, italieni si germani au fost gasite intr-o groapa comuna descoperita in Rusia, in care ar putea fi 15.000-20.000 de cadavre ingropate in anul 1943, in timpul celui de-al II-lea Razboi Mondial, anunta o asociatie italiana, conform Il Fatto Quotidiano, citata de Mediafax.

Groapa comuna a fost descoperita in iunie, la periferia orasului rus Kirov, situat la 800 de km nord-est de Moscova, in stepa rusa.

Reprezentanti ai Grupului de speologie italian San Martino au declarat ca in groapa care are dimensiunile de 100/50 de metri sunt 15.000-20.000 de schelete. Este vorba de resturi apartinand unor militari decedati in primele luni ale anului 1943 dupa ce au fost luati prizonieri de armata sovietica dupa contraofensiva de la Stalingrad. Groapa comuna se afla la 15 kilometri de orasul Kirov, in apropierea Raului Vjatka, de-a lungul caii ferate transsiberiene.

Dupa primele cercetari, au fost stabilite nationalitatile unora dintre victime: italieni, germani, romani si unguri - prizonieri de razboi morti de foame, de frig, de boli, in timp ce erau transportati cu trenul. De aceea au fost ingropati de-a lungul caii ferate. Cercetatorii rusi Aleksei Ivakin si Andrei Ogoljuk au estimat ca in groapa ar putea fi intre 15.000 si 20.000 de schelete.

"Multumim asociatiei ungare Had-es Kulturtorteneti Egyesulet pentru semnalarea care ne-a permis sa luam legatura cu persoanele din Rusia care se ocupa de aceasta descoperire exceptionala", a declarat Gianfranco Simonit, responsabil al Sectiei de cercetari istorice a Grupului de speologie San Martino.


Simonit a declarat ca Ambasada Italiei din Rusia a fost informata in iunie in legatura cu acest caz, la fel si reprezentantele diplomatice ale Germaniei, Ungariei si Romaniei.











8315 vizualizari
  • +21 (21 voturi)    
    Albu Nicolae (Joi, 15 septembrie 2016, 23:04)

    abcd5 [utilizator]

    Stiti cumva cum as putea sa obtin informatii despre strabunicul meu, Albu Nicolae, care a fost dus in Rusia in primul razboi mondial si nu s-a mai intors?
    • -74 (76 voturi)    
      De ce credeti ca nu s-a mai intors? (Joi, 15 septembrie 2016, 23:39)

      Hotnews. [utilizator] i-a raspuns lui abcd5

      vreti sa-i cereti pensie alimentara?
      • +24 (24 voturi)    
        Ticalos ! (Vineri, 16 septembrie 2016, 8:58)

        NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui Hotnews.

        Asta esti.
      • +6 (6 voturi)    
        vai de capul nostru (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:27)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Hotnews.

        daca nici mortii nu ii mai respectam....mai ales ca au fost si eroi pe deasupra..
    • +12 (12 voturi)    
      dA (Vineri, 16 septembrie 2016, 3:08)

      Babilou [utilizator] i-a raspuns lui abcd5

      Ceva date sa gasesc aici, dar incomplete: http://www.once.ro/morti_razboi.php
    • +7 (7 voturi)    
      Incercati intai la Pitesti.. (Vineri, 16 septembrie 2016, 7:28)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui abcd5

      Acolo sunt Arhivele Militare Istorice.
    • -23 (23 voturi)    
      hehe (Vineri, 16 septembrie 2016, 7:31)

      xanti [utilizator] i-a raspuns lui abcd5

      Aveti vre-o mostenire???
  • +6 (22 voturi)    
    Deja prevad (Joi, 15 septembrie 2016, 23:11)

    mitg [utilizator]

    "CIA/Soros/UE/Basescu/propaganda vestica/Willy Brandt/Ceausescu a ascuns oasele respective, de fapt noi am fost un lagar de prosperitate pe durata WW2 si bineinteles si dupa. Romanii, ungurii si alte popoare prietenoase au fost vesnic aproape de sufletul rusesc".
    • -24 (34 voturi)    
      ieftin (Vineri, 16 septembrie 2016, 0:40)

      voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      dupa tine ar fi trebuit sa predea stalingradul sau mai bine sa fuga toti in mongolia
      • +32 (40 voturi)    
        Of si aoleu (Vineri, 16 septembrie 2016, 1:37)

        KostasP [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

        Stalingrad nu era orasul ala unde rusii ar fi dezertat cu totii daca n-ar fi fost "batalioanele de blocaj" nkvd din spatele liniilor (care trageau in oricine incerca sa se retraga) si celebrul ordin (parca 270) a lui stalin ca familiile dezertorilor sa fie de asemenea puse in fata plutonului de executie? Ma intreb de ce o fi avut nevoie stalin de masurile astea extreme cand se cunoaste curajul bravilor soldati rusi. Noi cunosteam bravura lor inca din primul razboi mondial, cand au parasit linia frontului.
        • -13 (13 voturi)    
          rusii si dezertau (Vineri, 16 septembrie 2016, 9:47)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

          dar in acelasi timp aveau si dragoste fata de ,maica Rusie', chiar daca nu iti vine sa crezi. Stalin ii impusca pe unii, si ii umplea de medalii pe ceilalti (in armata URSS primeai medalie si pentru cea mai mica fapta de bravura).
        • -9 (11 voturi)    
          rusii si dezertau (Vineri, 16 septembrie 2016, 9:47)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

          dar in acelasi timp aveau si dragoste fata de ,maica Rusie', chiar daca nu iti vine sa crezi. Stalin ii impusca pe unii, si ii umplea de medalii pe ceilalti (in armata URSS primeai medalie si pentru cea mai mica fapta de bravura).
        • -2 (8 voturi)    
          citeste Sven Hassel (Vineri, 16 septembrie 2016, 11:12)

          mbembe [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

          Si o sa gasesti ca si romanii, nemtii, ungurii si italienii erau impuscati de "batalioanele de blocaj" ale politiei germane care erau atat pe frontul de est cat si de vest.
          Niste cartuluii interesante ce pot fi usor gasite in Romania.
          • -4 (8 voturi)    
            cam asa este... (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:31)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

            dar nu in halul in care NKVD-ul omora soldatii sovietici care fugeau din calea Panzerelor...
            Oricum, si SS-isti trageau in aliatii care fugeau de pe campul de lupta, iar dupa Stalingrad soldatii nemti au prins ura pe romani si nu ii mai ajutau cu nimic.
            • -1 (1 vot)    
              poate nu chiar in halul asta (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 22:08)

              mbembe [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              si poate ca nu au prins ura, dar romanii au pierdut increderea... un pic si nu in felul in care au degenerat italienii in fata nemtilor!

              Apropos, nici arabii nu ii suporta pe italieni, arabii ce locuiesc pe terenul unde Rommel a pierdut Africa din cauza italienilor!
          • +4 (4 voturi)    
            Le-am citit (Vineri, 16 septembrie 2016, 14:33)

            KostasP [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

            Chiar in engleza, pe toate. Si n-am gasit informatia asta. Poate poti sa-mi spui in care din ele si capitolul sau pagina. Sunt referinte despre armata romana foarte prost echipata dar atat.
            • +2 (2 voturi)    
              Mbembe esti mozaic ?! (Vineri, 16 septembrie 2016, 22:17)

              DEMA GOGU' [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

              Cred ca urasti crestinii ,in general si in special romanii ,nu-i asa ?
              Pleaca in desert,aici este o tara cu un popor mandru si mult mai vechi decat al tau.
              • -2 (2 voturi)    
                tovarase dema gogu (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 22:04)

                mbembe [utilizator] i-a raspuns lui DEMA GOGU'

                Mai lasa pojlusta demagogiile tale comuniste, nu cred ca te plateste Putin dar te platesc alti rusi la cate aberatii scrii.

                Daca ai fi un pic mai atent si ai sta cu ochii pe Discovery si nu pe VoceaMoscovei ai fi aflat ca oamenii de stiinta inca nu au alta parere decat ca leaganul omenirii vine de undeva de pe un continent cu cel mai mare desert!

                Pe timpurile alea cand in Africa era civilizatie umana pe parloagele din Europa erau doar dinozauri!

                Unul se pare ma traiesti si acum, cel putin demagogiile sale zi ca dinozaurii exista!
                • +1 (1 vot)    
                  Traduci (Duminică, 18 septembrie 2016, 0:25)

                  KostasP [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

                  Cu goagal de faci atatea dezacorduri grosolane? Pune mana si invata romaneste ca altfel or sa-ti dea un sut in fund de la academia de troli.
                • +1 (1 vot)    
                  Stim ca ,mbembe este Bigfoot din Africa (Luni, 19 septembrie 2016, 9:40)

                  DEMA GOGU' [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

                  Mokele-mbembe dinozurul din zona Congo.
                  Ne imaginam ce frumos arati ...;)
            • -2 (2 voturi)    
              S.H. despre cine scrie? (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 22:11)

              mbembe [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

              Scrie despre niste tipi care ca si rusii luptau in anumite batalioane, companii mai specifice...
              Mai citeste cartulia dispre generalul ala SS... citeste bine si incearca sa intelegi de ce a fost impuscat... asta este un caz, dar daca chiar ai citit ceva de la omul asta nu putea sa ratezi faze cu politia, cu executiile...
              Hint: deutcheland under fire...
              • +2 (2 voturi)    
                Mbembe (Duminică, 18 septembrie 2016, 0:29)

                KostasP [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

                Lasa vraja, ca la mine nu tine. Spune-mi unde ai citit chestia aia despre romani. Cartea, pagina sau capitolul. In rest divagatiile tale nu ma intereseaza.
      • +19 (27 voturi)    
        Nu (Vineri, 16 septembrie 2016, 1:40)

        mitg [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

        Dar iti vine sa crezi sau nu, nu este normal sa omori prizonieri de razboi, sau in general nu este normal sa omori pe oricine. Sa faci nota informativa si la superiorii tai rusi, care nu prea au respect pentru viata.

        Si moda cu respectarea vietii se cam poarta pe acest continent de cateva sute de ani, neavand aceeasi varsta cu Lada.
  • -22 (40 voturi)    
    interesant (Joi, 15 septembrie 2016, 23:11)

    voxpopulix [utilizator]

    O moarte cruda si nedreapta. Erau prizonieri de razboi, pe atunci se mai respectau anumite legi pe vreme de razboi, nu ca acum cand marile puteri omoara civili in nestire.

    Saracii copii, probabil nici nu stiau unde sunt si pentru cine lupta.
    • +16 (16 voturi)    
      nu-i așa că nu (Vineri, 16 septembrie 2016, 7:34)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

      ai citit în viața ta o pagină dintr-o carte de istorie? nu-i așa că nu știi deloc că din 200000 de prizonieri ai axei luați de sovietici la stalingrad, s-au mai întors acasă 5000? nu-i așa că nu știi că nici uniunea sovietică, nici germania nazistă nu au respectat absolut deloc convenția de la geneva privind prizonierii de război? și dacă nu știi toate astea, de ce vrei numaidecât să-ți afișezi ignoranța?
      • +4 (4 voturi)    
        sa stii ca Germania a mai respectat (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:35)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui berenger

        conventia de la Geneva: toti prizonierii luati de gen Rommel in Africa s-au intors acasa vii, nevatamati si neshingiuiti....plus alte lagare de prizonieri din Germania de vest, eliberate de americani, in care prizonierii nu au fost schingiuiti.
        Dar au fost si atrocitati comise de germani, in special asupra ,,raselor inferioare''.
        • 0 (0 voturi)    
          mea culpa (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 14:52)

          berenger [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          mă refeream strict la atitudinea germaniei naziste față de uniunea sovietică și de prizonierii luați de acolo. trebuia să fiu mai explicit. în rest, da, germania nazistă s-a purtat mult mai „omenește”, respectând prevederile internaționale, cu prizonierii vestici, americani, englezi, canadieni etc., și asta spre deosebire de japonia
    • +2 (10 voturi)    
      Cine ce respecta? (Vineri, 16 septembrie 2016, 8:35)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

      Einsatzgruppen? Aia nu respectau nimic. Iar rusii au trecut atunci in payback mode si nu au mai facut nici o deosebire cine ce este si au lasat sa moara de foame pe aia pe cae nu i-au omorat.
  • +15 (19 voturi)    
    ... (Joi, 15 septembrie 2016, 23:15)

    Caligula [utilizator]

    ...bunicul meu a murit in contraofensiva de la Stalingrad...
    • -33 (43 voturi)    
      of (Joi, 15 septembrie 2016, 23:25)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

      ... și al meu.
      • +29 (45 voturi)    
        ! (Joi, 15 septembrie 2016, 23:41)

        tudorr [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Lupta de partea rusilor, nu?
        • +18 (36 voturi)    
          evident (Vineri, 16 septembrie 2016, 0:21)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

          si din pacate a apucat se se reproduca.
      • +9 (17 voturi)    
        Al tau poate (Vineri, 16 septembrie 2016, 1:38)

        KostasP [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Ca dezertor rus..., maz.
        • -10 (12 voturi)    
          hai sa nu jignim (Vineri, 16 septembrie 2016, 9:47)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

          oamenii.
          • +8 (12 voturi)    
            mda (Vineri, 16 septembrie 2016, 10:02)

            SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            mazeta nu e om

            e robotel pus pe automat de kremlin :D
            • -5 (7 voturi)    
              asa a zis si Hitler (Vineri, 16 septembrie 2016, 11:19)

              mbembe [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

              ca evreii, polonezii, rusii nu sunt oameni...

              Si ce a iesit din asta? Expansiune comunista, zeci de milioane de morti...

              p.s. Nu este om cel ce considera un alt om ca fiind "ne om"
              • +2 (4 voturi)    
                sa nu facem confuzii (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:02)

                mcris [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

                expansiunea comunista a fost pentruca "cineva" l-a ajutat pe stalin impotriva Axei.
          • +3 (5 voturi)    
            Tu cine esti (Vineri, 16 septembrie 2016, 14:35)

            KostasP [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Ambasadorul lu' maze? Daca are ceva de spus sa spuna singur.
      • -8 (12 voturi)    
        ...despre mortzi.... (Vineri, 16 septembrie 2016, 8:07)

        Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        .... se vorbeste de bine ori de loc . Nu intzeleg motivul pt care ai luat minusuri , se pare ca cenzura de la HN foarte activa de obicei acuma doarme .
      • +1 (1 vot)    
        Dumnezeu sa il ierte,a fost patriot ! (Vineri, 16 septembrie 2016, 22:59)

        DEMA GOGU' [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        ...
    • +7 (7 voturi)    
      mda (Vineri, 16 septembrie 2016, 8:01)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

      bunicul meu la fel a murit in contraofensiva din iarna lui 43`

      rusii au lovit primii in frontul sudic unde erau stationati aproape 300.000 de soldati romani, au tras cu artilerie grea peste batalioane de infanterie si calarie prost echipate, ai nostri romani nu au avut nicio sansa, din aer, de pe pamant au lovit rusii cu tot ce aveau,

      multi au murit ingropati de vii de imensele cratere care se formau in urma exploziilor.

      atunci multe divizii au inceput sa se retraga, iar nemtii din spate nu i-au lasat, ci trebuiau sa ramana pe pozitii pe post de tinte ale artileriei si aviatiei ruse.

      a fost un macel.. nu razboi

      cel putin pe fronturile romane si unguresti, unde soldatii erau extrem de prost echipati, nu aveau nicio sansa

      abea diviziile nemtesti mecanizate mai puteau respinge din urgia creata de rusi
      • +2 (6 voturi)    
        asa a fost (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:44)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        sovieticii au lovit din flanc infanteria romana, care avea arme usoare si nu putea face fata. Pe acolo s-a facut strapungerea efectuata de rusi, si asa a fost posibila incercuirea germanilor.
        Per ansamblu batalia a fost una de infanterie, si nu de blindate si motorizate, insa nemtii au prins ura pe romani din acel moment, considerandu-i responsabili pentru infrangere. Dar cea mai mare parte de vina o are Hilter: daca era de acord cu planul generalilor, armata se retragea rapid si se putea replia mai la est. Da, aveau pierderi, dar nu pierdeau tot. Incapatanatul de Hitler a ordonat rezistenta cu orice pret, toate armatele au fost incercuite, si gen Von Paulus s-a predat, neavand alta alternativa. Asa au pierdut tot, mai ales cei mai buni soldati.
  • +15 (17 voturi)    
    Tratamentul prizonierilor (Vineri, 16 septembrie 2016, 1:24)

    slashroot [utilizator]

    Nu trebuie să ne mire tratamentul aplicat de ruși prizonierilor de război; Stalin a făcut exact același lucru cu propria lui populație...

    RIP. Și să nu uităm vremurile acelea, pentru ca vremurile acelea să nu vină iar peste noi.
    • +14 (16 voturi)    
      dA (Vineri, 16 septembrie 2016, 3:21)

      Babilou [utilizator] i-a raspuns lui slashroot

      Amanunte interesante despre soarta romanilor prizonieri/morti/disparuti pe Frontul de Est gasiti aici: http://www.once.ro/sesiuni/sesiune_2007/10%20prizonieri.pdf
      De remarcat ca ei au fost inca o data victimele celor 50 de ani in care au fost uitati/marginalizati.
      Romanii au fost suferit intre cele mai rele tratamente ca prizonieri, au avut una dintre cele mai mare proportii de mortalitate si unul dintre cele mai mici procente la inscrierea in faimoasele unitati de voluntari (HCC, T. Vladimirescu). Motivul e ca Rusia sovietica nu a mai considerat valabila Conventia de la Geneva asupra prizonierlor de razboi, semnata de Rusia tarista in 1929. Articolul sugerat face referire si la situatia monumentelor din Rusia.
      Un frate al tatalui meu e si el disparut la Stalingrad.
      • -8 (8 voturi)    
        comentariu (Vineri, 16 septembrie 2016, 8:37)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Babilou

        Zici "Motivul e ca Rusia sovietica nu a mai considerat valabila Conventia de la Geneva asupra prizonierlor de razboi". De acord. Dar si simetric, stii americanii ce au facut la 1 milion de prizonieri germani in Germania?
        • +3 (3 voturi)    
          dA (Vineri, 16 septembrie 2016, 14:58)

          Babilou [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          Stiu, stiu prea bine, din familie. Cu amanunte.
      • -3 (5 voturi)    
        ceva nu e in regula (Vineri, 16 septembrie 2016, 9:49)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Babilou

        Rusia tarista a cazut in noiembrie 1917, cand bolsevicii au dat lovitura de stat. Era imposibil ca tarul sa semneze conventia de la Geneva in 1929.
        Probabil tot comunistii au semnat-o si pe aceasta.
        • +3 (7 voturi)    
          Patru conventii (Vineri, 16 septembrie 2016, 10:06)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          au fost 4 conventii geneva
          https://en.wikipedia.org/wiki/Geneva_Conventions
  • +11 (11 voturi)    
    "Resturi umane" (Vineri, 16 septembrie 2016, 1:35)

    unTaran [utilizator]

    Ce ticalos suna....
  • +4 (12 voturi)    
    Nimic despre Gulag? (Vineri, 16 septembrie 2016, 6:42)

    Alex735 [utilizator]

    Gulagul sovietic a fost initiat de niste indivizi de "etnie" rusa, rusi sadea, rasa pura: Lenin, Trotzky, Stalin, Beria.. Impotriva rusilor.
    • +6 (8 voturi)    
      Stalin n-a fost rus (Vineri, 16 septembrie 2016, 8:25)

      slashroot [utilizator] i-a raspuns lui Alex735

      Stalin a fost gruzin.
    • +7 (7 voturi)    
      Stalin era gruzin (Vineri, 16 septembrie 2016, 9:50)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Alex735

      si era unul provenit dintr-o familie de sarantoci.
    • -5 (5 voturi)    
      etnie rusa zici? (Vineri, 16 septembrie 2016, 11:22)

      mbembe [utilizator] i-a raspuns lui Alex735

      Pai toti astia sunt de etnia unui stat mai pe langa Palestina si Siria... ca unul era evreu de origine georgiana sau din siberia- conteaza mai putin!
  • -8 (14 voturi)    
    "sarmanii" romani si germani... (Vineri, 16 septembrie 2016, 7:42)

    mbembe [utilizator]

    Am citit destul de multe carti despre WW1 si WW2... nu prea am gasit prea multe afirmatii ca ungurii sau italienii ar fi omorat mii de oameni nevinovati in WW2, dar romanii si germanii... pai numa in 40-42 au omorat sute de mii de evrei si tigani, ofiterii romani au casapit zeci de mii de evrei saltati din Romania, Basarabia si Ucraina, evrei care erau CIVILI! Civili care pentru rusi erau Rusi/Sovietici!
    Voi insa ii plangeti pe militarii care au luat arma in mana si au mers la cucerit teritorii!
    Eu si acum as da cu pietre in cimitirele "eroilor turci" pieriti in Romania- eroii isi apara Patria nu merg sa cucereasca teritorii!
    Hai, spor la minusuri fani cuceritori (gen rusi, japonezi, romani, unguri, turci, germani, englezi, americani, francezi, SI, Taliban s.a.m.d.)
    • +3 (13 voturi)    
      Serios? (Vineri, 16 septembrie 2016, 9:50)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

      Se pare ca nu stii ca Horthy si ai lui au deportat in GER cca 500.000 evrei, asa multi ca insusi Himmler ii tot zicea s-o lase mai moale. Horthy a fost reabilitat in 1990, decu fanfara, fata cu o delegatia U-sa.
      Toata lumea facea atrocitati intre 1940 si 1945.
      • -6 (12 voturi)    
        sa zicem ca ai dreptate (Vineri, 16 septembrie 2016, 10:37)

        mbembe [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        dar daca "Toata lumea facea atrocitati intre 1940 si 1945" atunci la ce a mai fost scris acest articol si de ce se ambaleaza lumea in comentarii?
        Romanii, rusii, germanii, americanii, japonezii- toti au fost niste masini de ucis si care au ucis (unii poate involuntar) mii de oameni nevinovati dar asta nu inseamna ca cineva are dreptul moral sa judece o alta persoana/tara.

        p.s. dupa anumite carti, americanii eliberatori in Franta au fost mai rai decat cotropitorii nemtii, violatori de profesie.

        p.p. s. Nu e frumos sa dai vina doar pe nemti si rusi pentru crime de razboi, de asta am scris despre armata romana, de aia nu am scris de bombardamentele aliatiolor care au ars de vii zeci de mii de civil germani in fiecare noapte aruncand bombe peste orasele germane, de bombe atomice si napalm chiar nu vreau sa mai zic nimic.
        • +2 (8 voturi)    
          mirare (Vineri, 16 septembrie 2016, 11:35)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

          1-De unde ai dedus ca eu gandesc ca un popor are "dreptul moral" sa ucida alt popor? Doar am constatat la rece ceva legat de ww2.
          2-In gen nu se stie cum incep razboaiele, dar cei ce castiga au grija sa spuna ca aia invinsi au deschis ei, primii, focul si ca ei au fost cei mai salbatici.
          3-Este o realitate: In batalia pt. Normandia iun-aug 1944 angloamericanii au ucis cu bombe de 3 ori mai multi civili francezi decat ucisesera germanii in 4 ani de ocupatie.
          • -1 (1 vot)    
            nu ai inteles corect, sorry/// (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 22:24)

            mbembe [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

            eu nu am zis ca TU gandesti asa... ce ai zis tu eu am trecut in "" si nimic mai mult, restul era o generalizare la discutia de pe HN.

            Chestia e ca am obosit sa ascult faze ca "atunci toata lumea facea atrocitati" dar toti invinuesc o anumita "specie" de oameni...

            Eu sunt de parerea ca are dreptul sa dea cu piatra cel care nu are pacate... iar daca ai pacate- ciocul mic (iarasi nu ma adresez tie, generalizez)
      • +2 (4 voturi)    
        din pacate si ai nostri au (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:46)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        deportat mai multi, dar nu neaparat din Romania, cat din teritoriile cucerite din Ucraina.
        Tragedia e ca Horty e reablitati, Antonescu scos din istorie.
    • +3 (5 voturi)    
      Pai italienii (Vineri, 16 septembrie 2016, 10:05)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

      Pai italienii pe cine sa omoare? Italienii erau specialisti in a se preda, cum zicea un general german.
      • +1 (5 voturi)    
        asa e (Vineri, 16 septembrie 2016, 10:29)

        mbembe [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        si cum mai zicea un alt general german- specialisti in gatitul pisicilor prajite! :)
    • +4 (6 voturi)    
      amice te inseli amarnic (Vineri, 16 septembrie 2016, 11:15)

      SkyDan [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

      nemtii au fost speriati de zelul cu care ungurii au adunat toti evreii din Transilvania si Ungaria pentru a-i trimite in lagare.

      au fost vremuri diferite de cele de acum. din pacate evreii nu au invatat nimic si au omorat si ei la randul lor oameni mai slabi decat ei cu sutele de mii.

      cum evreii ocupasera mai toate businessurile din Romania, in general cele mai banoase, exista o ura grozava impotriva lor. a fost trist, a fost nemernci sa ucizi oameni nevinovati atunci ca si acum dar cand ura isi face lor rationalizarea ulterioara are sens doar a invata lectiile si de a evita erorile si ororile trecutului.

      mi se pare incrancenata postarea ta si probabil ca esti un rus. iti aduc aminte ca bolsevicii au asasinat 20 de milioane de rusi. venisem sa va salvam de bolsevici bestiilor.

      despre ce eroi turci ingropati in Romania vorbesti amaratule?


      huhh! alt troll beat trimis de cracanel la mancat rahat.
      • -1 (1 vot)    
        interesanta logica... descrisa in "main camf" (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 22:34)

        mbembe [utilizator] i-a raspuns lui SkyDan

        adica ce ai zis despre evrei...
        Sincer nu cunosc maghiara ca sa citesc hu.wikipedia.org.... dar versiunea RO o pot citi... da si tu un "search" pe tema evrei/romani/ww2 si o sa gasesti multe chestii ce poate un vrei sa le recunosti.
        Romanii, nemtii si rusii au omorat destul de multi evrei... poate romanii au omorat mai putin ca nemtii, poate rusii au omorat mai putin ca romanii, poate americanii au omoroat mai putin...

        Si ma rog, tu pe cine salvezi omorand oameni?
        Hitler tot omora evrei si nu numai ca sa salveze nemtii!
        Doamne fereste de asa o logica!

        UNSUBSCRIBE!
        • +1 (1 vot)    
          Ai inceput tura de noapte (Duminică, 18 septembrie 2016, 0:19)

          KostasP [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

          La "ministerul adevarului", tovarasu'?
  • +4 (6 voturi)    
    Un vecin de-al meu luat prizonier (Vineri, 16 septembrie 2016, 7:48)

    John M. [utilizator]

    la Stalingrad facea parte dintr-o coloana condusa sub escorta spre un lagar cand a aparut o patrula calare ce le-a ordonat sa se opresca. Escorta si patrula calare au avut o discutie in limba lor, dupa care s-au indepartat cativa metri si au deschis focul cu automatele asupra prizonierilor. Dupa ce toata lumea a fost la pamant, cei calare au intrat printre cadavre si au mai tras in cei care mai miscau. Vecinul meu se trantise la pamant cand au deschis focul si altii au cazut peste el, salvandu-i viata.
    • -13 (15 voturi)    
      banc din seria "un vecin de-al meu" (Vineri, 16 septembrie 2016, 10:49)

      mbembe [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      un fost soldat dupa razboi ii zice vecinului:
      -...cand am fost prins de inamic am avut de ales- sa facem sex oral cu inamicul sau sa fim pusi la zid...
      -Si tu?
      -Pai pe mine m-o impuscat!
  • +6 (8 voturi)    
    In 1944 (Vineri, 16 septembrie 2016, 8:35)

    Toni_Romania [utilizator]

    In 1944 in lume in general beligerantii nu prea mai luau prizonieri, iar cei existenti erau executati sumar dupa ce erau folositi la munci. Un motiv era ca statele lumii erau epuizate de le efortul de razboi, nu si puteau permite sa i mai hraneasca. Deci razboiul devenise total. Interesant este ca in 1944 in Ww2 au murit cei mai multi oameni, fata de anii de razboi anteriori. A fost anul cel mai cataclismic. Acum pe timp de pace e greu de inteles asa ceva.
    • 0 (10 voturi)    
      corect (Vineri, 16 septembrie 2016, 10:44)

      mbembe [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      este foarte greu pentru o tara care este epuizata de razboi sa mai hraneasca prizonierii. Germanii insasi aveau limita la alimente mai rau ca pe timpuri in Romania, rusii au eliminat cartoanele prin 50 sau 60... din ce sa mai hraneasca zecile de mii de prizonieri?
      • +7 (9 voturi)    
        noi venisem sa va scapam de bolshevism (Vineri, 16 septembrie 2016, 11:19)

        SkyDan [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

        in loc sa ne pupati mainile azi va justificati acte bestiale.
        bolshevicii au asasinat 20 de milioane de rusi.
        bravas natiune beata si confuza pana in zua de azi.

        nu va mai dopati ca nu ajuta. Votka UCIDE!!
        • -3 (7 voturi)    
          stiu ca voi lua minusuri, (Vineri, 16 septembrie 2016, 12:50)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui SkyDan

          dar si ei zic la fel despre noi, mai ales despre faptele comise de armata romana impotriva populatiei civile din Odessa....asta e, si ai nostri a facut crime contra civililor, dar nu la scara sovieticilor.
        • -1 (1 vot)    
          tu ce vrei tovarase? (Sâmbătă, 17 septembrie 2016, 22:36)

          mbembe [utilizator] i-a raspuns lui SkyDan

          "Hotul striga prinde hotul" e lozinca ta?
          E timpul sa te trezesti, secolul 21, UE, NATO, rusii sunt departe! Trezirea! Sau ma rog, in cazul tau- noapte buna!
  • +4 (4 voturi)    
    Cimitirul Militarilor Romani cazuti la Stalingrad (Vineri, 16 septembrie 2016, 14:07)

    vsk [utilizator]

    La 25 octombrie 2015, de Ziua Armatei, dupa 73 de ani, langa Volgograd/fost Stalingrad a fost amenajat si inaugurat, cu fonduri de la Guvernul Romaniei, Primul Cimitir al ostasilor romani cazuti in cumplitele lupte de la Stalingrad. Acum ei au, in sfarsit, un loc de veci. Dumnezeu sa-i odihneasca! Detalii si foto eveniment pe site-ul Ambasadei Romaniei la Moscova
    http://moscova.mae.ro/local-news/994


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version