Articol actualizat

VIDEO Protestul de amploare al transportatorilor in scandalul RCA s-a incheiat. Augustin Hagiu anunta ca a obtinut de la ASF un tarif maximal de 7.500 lei

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 15 septembrie 2016, 8:06 Actualitate | Esenţial

Protest RCA
Transportatorii rutieri au organizat joi un protest impotriva cresterii RCA, in ciuda unei decizii de ieri a Guvernului privind inghetarea RCA pentru 6 luni. In Bucuresti, protestul transportatorilor a adunat sute de automobile si a paralizat traficul in Piata Victoriei (sediul Guvernului) intre orele 9:00 si 15:00. Protestul a fost marcat de neintelegerile dintre marile confederatii patronale din transporturi. COTAR a renuntat sa participe, iar protestul de azi a fost organizat de UNTRR si FORT-Ro, al carei presedinte de onoare e Augustin Hagiu, fost candidatul pentru Primaria Sectorului 2 al partidului ultra-nationalist PRU.







LIVETEXT Evenimentele zilei:

16: 30 ASF anunta ca s-a inteles cu reprezentantii patronatelor din transporturi asupra elementelor care vor fi luate in considerare in calculul tarifelor de referinta pentru politele RCA. Se estimeaza un tarif tinta de aproximativ 7.500 lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa bonus-malus B0.

Redam integral comunicatul ASF:


"Ca urmare a discutiilor avute astazi la sediul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) cu reprezentanti ai patronatelor din domeniul transporturilor s-a stabilit ca elementele care vor fi luate in considerare in calculul tarifelor de referinta pentru politele RCA, conform OUG emise de Guvern, sunt urmatoarele:
  • frecventa si dauna medie, tinand cont si de daunele intamplate si neavizate precum si de trendul acestora, conform datelor statistice publicate la nivel de piata (raportul Milliman), actualizate la 30 iunie 2016;
  • incarcarea pentru cheltuieli administrative, achizitie, taxe etc., de maxim 25%;
  • incarcarea pentru aplicarea sistemului bonus/malus.
De exemplu, se estimeaza un tarif tinta de aproximativ 7.500 lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa bonus-malus B0. Acest tarif tinta nu include incarcari pentru profit si marja comerciala.

Pentru transparenta, in grupurile de lucru vor fi cooptati si reprezentanti ai asociatiilor patronale din transporturi. La intalnire au participat reprezentanti ai UNTRR, APTE 2002, FORT, Apulum si ASF".


16:25 Transportatorii au inceput sa plece din Piata Victoriei

16:20 Augustin Hagiu, presedintele de onoare al FORT-Ro, a anuntat ca a obtinut, in urma discutiilor cu reprezentantii ASF, un tarif maximal de 7.500 lei.

"Am castigat batalia!", a afirmat el, in Piata Victoriei, inainte de a adauga: "Se pare ca nu vom mai avea parte de jaf, ci de tarife corespunzatoare".

Hagiu a precizat ca acum este important ca aceste tarife si acest principiu al tarifului de referinta sa nu ramana valabile doar sase luni, amenintand ca, in caz contrar, protestatarii vor reveni la Bucuresti.

"Trecem de la tarif nesimtite de peste 12.000 si pana la 100.000 de lei la un maxim de 7.500 lei. Acesta va fi plafonul", a mai spus el.

16:15 Primele camioane au inceput sa paraseasca Piata Victoriei

15.27: Protestul din Piata Victoriei continua, chiar daca era programat sa se incheie la ora 15:00.

14.45: Protestatarii sunt mai departe prezenti in Piata Victoriei si scandeaza "Nu plecam!"

13:30
Transportatorii au incercat sa forteze cordonul de jandarmi pentru a depune in fata Guvernului un sicriu, o cruce si o coroana, aratand astfel, simbolic, ca transporturile din Romania ar fi murit. Ei ameninta ca vor prelungi protestul si dupa orele 15.00 si, de asemenea, ca vor iesi in strada si zilele urmatoare pana cand Executivul va reactiona la revendicarile lor. Zeci de jandarmi au inconjurat zona facand zid viu in fata protestatarilor, impiedicandu-i sa intre in cladirea Guvernului. Potrivit Politiei, la protest sunt 160 de camioane si 235 de alte masini: taxiuri, microbuze, autobuze (agentia Mediafax).

12.09: In Piata Victoriei s-a scandat "Jos Mafia/ Jos Negritoiu", iar protestatarii au pancarte pe care scrie "Negritoiu vinovat pentru tot ce s-a intamplat si el trebuie arestat". (sursa: Mediafax)

11.33:
Pozitia oficiala a Guvernului privind protestul transportatorilor: Stabilirea preturilor asigurarilor RCA, asa cum au solicitat transportatorii intr-o petitie, nu intra in atributiile Guvernului, ci ale Autoritatii de Supraveghere Financiara, care are cadrul legal sa intervina, arata Executivul, intr-un comunicat. "Guvernul nu se poate substitui institutiilor care trebuie sa-si asume responsabilitatea rezolvarii disensiunilor dintre asiguratori si transportatori. Problema RCA treneaza de multa vreme, din cauza incapacitatii institutiilor responsabile de a gestiona aceasta situatie." (pozitia Guvernului Romaniei, integral, aici).

11.07: 400 de taxiuri si camioane sunt in Piata Victoriei. (Digi 24)

10.34: Unul dintre organizatorii protestelor este Augustin Hagiu, presedinte de onoare al FORT-RO (Federatia operatorilor romani de transport). Hagiu a fost candidatul pentru Primaria Sectorului 2 al partidului ultra-nationalist PRU

9.36: Intrarile in alte mari orase din tara sint paralizate din cauza protestelor

9.09: Protestul din fata Guvernului a inceput. Piata Victoriei este ocupata de taxiuri, microbuze si camioane.

8.49: COTAR, organizatia care a renuntat la protest, cere Parlamentului demiterea de urgenta a lui Misu Negritoiu, seful ASF (arbitrul pietei transportatorilor).

Ora 8.43: Celelalte organizatii ale transportatorilor, printre care UNTRR, au anuntat printr-un comunicat ca isi continua protestul. Ei "considera inadmisibil ca Guvernul sa dispuna ca ASF sa stabileasca tarifele RCA maxime pentru perioada de plafonare, dupa ce criza RCA a fost provocata chiar de ASF".

Ora 8.40: COTAR, una dintre cele mai mari organizatii patronale din transporturi, a anuntat printr-un comunicat ca renunta la protest, sustinand ca "Guvernul a dat curs la toate cererile".

---------------------------
  • Restrictii de circulatie in Bucuresti

Circulatia rutiera este restrictionata, joi, in Capitala, intre orele 5:00 si 17:00, pentru mitingul transportatorilor.

Incepand cu ora 5.00, circulatia este restrictionata pe Soseaua Kiseleff, de la Piata Arcul de Triumf pana la Piata Victoriei si de la Piata Arcul de Triumf pana la Piata Presei, permitandu-se permanent circulatia pe Strada Arhitect Ion Mincu.

De asemenea, circulatia este resistematizata, incepand cu ora 5.00, prin asigurarea traficului pe doua benzi pe sens in fata cladirii Guvernului, intre Bulevardul Aviatorilor si Calea Victoriei, respectiv Bulevardul Lascar Catargiu.

Traficul rutier se va desfasura pe Calea Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache, Strada Buzesti si Bulevardul Lascar Catargiu.

Intre orele 15.00 si 17.00, participantii si autovehiculele vor parasi zona, mentioneaza politistii, care mai spun ca restrictiile se vor aplica pana la ora 17.00.


  • OUG care prevede inghetarea preturilor primelor de asigurari obligatorii RCA pentru 6 luni, adoptata de Guvern

Guvernul a aprobat miercuri Ordonanta de Urgenta care prevede inghetarea preturilor primelor de asigurari obligatorii RCA pentru o perioada de sase luni.

Liviu Iolu, purtatorul de cuvant al Executivului, a declarat ca Ordonanta de Urgenta a fost adoptata "in forma si cu prevederile anuntate de Prim ministrul Dacian Ciolos la inceputul sedintei de Guvern". Mai exact, premierul anuntase ca "in termen de 30 de zile, ASF-ul va trebui sa vina cu un calcul al costului mediu pentru diferitele categorii de asigurari, care sa fie pretul de referinta pentru asigurari pentru urmatoarele sase luni".

Purtatorul de cuvant al Guvernului a mai precizat, miercuri, ca Ordonanta de Urgenta privind RCA va putea fi citita de catre transportatori dupa ce va fi publicata pe site-ul ministerului Finantelor, in cursul serii, urmand ca soferii sa decida daca vor protesta joi sau vor renunta, insa nu vor exista noi discutii cu ei.

"ASF va stabilli tarife de prima maxime in cel mult 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial a prezentei Ordonante de Urgenta. Ulterior perioadei in care tariful de prima va fi plafonat, ASF va calcula un tarif de referinta pe baza daunei medii pentru fiecare categorie de vehicul, a platilor de daune achitate de catre asiguratori si raportate la frecventa producerii evenimentelor pe respectiva categorie de vehicule", a aratat Guvernul, intr-un comunicat.














21164 vizualizari
  • +1 (35 voturi)    
    Motorina ieftina (Joi, 15 septembrie 2016, 8:36)

    termopan [utilizator]

    Inseamna ca e motorina prea ieftina daca puteti sa faceti asta doar din vanitate, pentru ca nu va cred atat de prosti incat sa nu intelegeti de ce e scump rca dupa ce faci piure doua logan pe valea oltului.
    • -3 (21 voturi)    
      sa se angajeze (Joi, 15 septembrie 2016, 11:22)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui termopan

      daca nu pot sa duca o afacere. intr-o afacere sunt mereu multe variabile... asta cu costul fix e o mare tampenie.

      ma bucur ca sunt multumiti de drumuri in schimb ... din cauza drumurilor sigur nu pierd niciun leu... dar daca ai 4 clase nu intelegi care e treaba cu niste costuri indirecte.
      • -2 (2 voturi)    
        Uite, de-aia este (Joi, 15 septembrie 2016, 23:25)

        ionv [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        România în acest hal.
        Atâta lipsă de solidaritate, atâta ură și dispreț manifestate de fiecare dintre noi față de ceilalți , mai rar la alte nații.
        Faptul că dumneavoastră lucrați, probabil, la o firmă de asigurări nu vă dă dreptul de a face astfel de afirmații ( 4 clase, mare tâmpenie, etc)
        Chiar nu vedeți care pot fi consecințele? Mi- e greu să cred.
        Închiderea firmelor, creșterea șomajului, scăderea încasărilor la buget, creșterea prețurilor, monopol străin și în acest domeniu și, în final, falimentul asigurătorilor.
        Probabil că nu vă pasă. Merită 30 de arginți, în opinia dumneavoastră.
        S-auzim de bine.
    • +3 (21 voturi)    
      mai bine ar conduce mai atent (Joi, 15 septembrie 2016, 12:10)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui termopan

      Transportatorii nu au inteles cum functioneaza economia de piata, adica ca se regleaza singura. Daca ar fi profituri asa mari din RCA atunci ar aparea multe firme care vand RCA, concurenta ar fi mare, si preturile RCA ar scadea. Daca nu sunt profituri din RCA inseamna ca: accidentele sunt multe, romanii conduc neglijent si agresiv. Grupele de risc care produc cele mai multe accidente(adica cei care protesteaza) ar trebui sa plateasca mai mult ca sa se cuminteasca. Daca n-ar fi asa ar conduce si mai neglijent si mai agresiv, si-ar bate joc de toti ceilalti. Singura solutie care ar ajuta e ca ASF sa nu puna cerinte prea mari celor care intra/vor sa intre pe piata RCA sa sa poata creste concurenta. Guvernul chiar n-are nici o treaba cu asta. ASF are.
      • +7 (21 voturi)    
        Comentarii pe langa! (Joi, 15 septembrie 2016, 12:37)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui jescu

        RCA s-a marit pentru ca sunt borfasi la ASF. Nu este posibil ca un CASCO in UK sa fie cat jumatate din RCA in rromanistan! Undeva pe parcurs SE FURA.
        Da, ma oftic de un lucru la acest protest! Ca toti vitejii transportatori taceau malc sub Pontalau si acum au devenit vocali! Adica, sa fim seriosi, nu Ciolos e vinovat!
        Sunteti viteji tovarasi transportatori? Fiti viteji cand sunt cei care fura la putere, POLITICIENII!
        • +1 (9 voturi)    
          Bravo, n-ai inteles nimic (Joi, 15 septembrie 2016, 13:44)

          termopan [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

          Protestul e despre rca nu casco...

          Casco iti asigura vehiculul tau, rca acopera ce pagube faci tu altora, de aici termenul de r a s p u n d e r e, liability, ca vad ca dai exemple din uk.
          • +2 (6 voturi)    
            casco acopera si, si. (Joi, 15 septembrie 2016, 14:40)

            korkodell [utilizator] i-a raspuns lui termopan

            e acoperire totala.
            asa este, tarifele sunt mari, pt. ca au falimentat asiguratorii locali.
            astia mari, ioropenii, sper ca la banii aia sa mai si plateasca daunele. caci rca, este mare, intradevar. si creste, nu dau nicio reducere pt. cei care nu au evenimente ani la rand.
        • -1 (5 voturi)    
          nu Cilos e vinovat (Joi, 15 septembrie 2016, 14:03)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

          ASF-ul e vinovat, ca a facut jocul asiguratorilor.
          Dar bati si tu campii la fel de mult:
          -in UK asigurarea casco este muult mai mare decat in Ro, si chiar fata de celelalte tari europene. Costa f mult sa iti repari masina in UK, de aceea au tarife mari. Ro este tara cu cele mai mici tarife la casco din europa, plus ca la noi, daca ai o dauna, prima de asigurare ramane constanta (la altii se dubleaza)
          -transportatorii nu au protestat pe timpul lui Ponta pt ca atunci tarifele erau mai mici ( a nu se intelege cumva ca ii tin partea lui Ponta sa ca mi-a placut de guvenrul lui).
          • +3 (7 voturi)    
            Nu pot sa nu observ... (Joi, 15 septembrie 2016, 14:49)

            Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Desi MIsu Negritoiu, un SECURIST de ultima speta, a fost numit in functie de guvernul Ponta, cea mai corupta guvernare de la Nastase incoace, desi un sindicalist este mana dreapta a sefului PRU, toata lumea a tabarat ca actualul guvern sa le schimbe RCA-ul. Unde erau oamenii astia acum un an??? Nu aveau aceleasi probleme...
          • +1 (3 voturi)    
            ... (Joi, 15 septembrie 2016, 15:25)

            pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            "Ro este tara cu cele mai mici tarife la casco din europa..."

            Bulgaria-i in Europa?
            Da' Ucraina?
            Da' Belarus?
      • 0 (4 voturi)    
        Jescu jescu? (Joi, 15 septembrie 2016, 15:59)

        Fenrir [anonim] i-a raspuns lui jescu

        Ce economie de piata bai?

        Suntem OBLIGATI sa luam asigurarea OBLIGATORIE.

        Daca o paine se face 5 lei pe tine nu te obliga nimeni sa-ti mai iei painea aia. Iti faci la cuptorul din casa. dar aici NU este ECONOMIA DE PIATA. Sunt niste borfasi care au fixat un pret mare pentru ceva indispensabil.
        • +3 (5 voturi)    
          Masina personala? (Joi, 15 septembrie 2016, 16:16)

          termopan [utilizator] i-a raspuns lui Fenrir

          Nu te obliga nimeni sa-ti iei si sa conduci o masina personala. Asigurarea RCA e obligatorie pentru masini, nu persoane.

          Transportatorii se pot organiza in propria companie de asigurari, au capital, au si daune, de ce nu? In felul asta isi fac tariful singuri.
    • -4 (6 voturi)    
      scutiri (Joi, 15 septembrie 2016, 14:18)

      Jaj [utilizator] i-a raspuns lui termopan

      din pacate au scutiri de taxe din motorina. La preturl motorinei exista tot felul de subventii, care acum ar trebuii sa fie retrasa!
  • +13 (27 voturi)    
    Protestele puscariasilor si transportatorilor (Joi, 15 septembrie 2016, 8:40)

    zzztop [utilizator]

    Cred ca statul ar trebui sa verifice preturile RCA in raport cu daunele platite dar daca nu gaseste diferente trebuie sa lase in pace RCA-ul ca altfel determina retrgerea firmelor de asigurari si implicit preturi si mai mari.

    Romania este in topul accidentelor rutiere din Europa si normal ca nerespectarea legilor rutiere, lipsa autostrazilor costa. Aici trebuie intervenit nu la simptomele fenomenului, adica pretul asigurarii.

    Asa ca protestele astea, ba puscariasiii blocheaza inchisorile, ba transportatorii orasele ar trebui privite cu reticenta.
    • +5 (11 voturi)    
      asa e (Joi, 15 septembrie 2016, 11:35)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

      eu stiu taximetristi care platesc RCA de 3400 ron/an, dar au multe daune produse si mallus de 8 sau 10.
      Alti taximetristi (mai batrani) platesc 1700 ron/an, dar au bonus (si nu mallus).
      • +8 (12 voturi)    
        ... (Joi, 15 septembrie 2016, 12:59)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Eu stiu samsari de masini care, in cardasie cu asiguratorii, fac masina ca noua fara sa o accidenteze...
        • -5 (5 voturi)    
          ca de obicei (Joi, 15 septembrie 2016, 14:05)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

          glume proaste.
          • +3 (5 voturi)    
            ... (Joi, 15 septembrie 2016, 14:40)

            pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Nu-s glume domu' bancher.
            Matale traiesti in turnu' ala de fildes si nu mai ai legatura cu viata reala.

            Daca-i sti cati indivizi din asigurari si-au cumparat masini din astea cu "dauna totala" care n-au avut niciodata nimic...

            Da' nu-i bai.
            Arunca o intrebare in directia potrivita si vei afla cu stupoare cum functioneza asigurarile din Romania...

            hi hi hi hi
  • +20 (34 voturi)    
    niste ordinari (Joi, 15 septembrie 2016, 8:55)

    eu sunt [utilizator]

    pt starea jalnica a drumurilor nu au scos un TIR in strada... ba mai mult, acum blocheaza si mai mult si incurca oamenii care nu au nicio vina.

    am solicitat participarea uniunii transportatorilor la protestele din prelungirea ghencea-domnesti- centura pt starea proasta a infrastructurii. Nu i-a interesat. Sa plateasca RCA de sa le iasa ochii. SI asa intr-un oras ca Bucuresti un RCA de 2000-3000 lei pe an/masina personala ar mai scadea un pic numarul celor ce prefera bancheta de masina decat bara de tramvai.
    • +7 (9 voturi)    
      ai grija ce iti doresti.. (Joi, 15 septembrie 2016, 11:36)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      ..ca in conditiile actuale de-abia urci in 41 sau 21.. , d-apoi cand nu vor mai merge oamenii cu autoturisme la munca..

      Nu e chiar asa de simpla situatia actuala si nici nu sunt interese reale de ajutor pentru transportatori sau pentru locuitorii oraselor..cel putin, nu in Bucuresti..
      • -5 (5 voturi)    
        ete na... (Joi, 15 septembrie 2016, 13:34)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        pas cu pas se face totul. Primul pas e sa lase masina acasa. Daca va fi loc pe strada cu siguranta se vor introduce si mai multe autobuze...
        • +2 (2 voturi)    
          Nu stiu in ce oras stai tu.. (Joi, 15 septembrie 2016, 16:30)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

          ..dar in Bucuresti sigur nu locuiesti si mai mult ca sigur nu folosesti mijloacele de transport ca sa strabati tot Bucurestiul(cum fac cei mai multi angajati in acest oras)!
          Te rog mult sa nu mai discuti pe teme care te depasesc: nu ai fost niciodata prins la metrou sau in statiile RATB cand au renuntat doar o mica parte din bucuresteni la masini... si nici nu iti doresti!
  • +10 (10 voturi)    
    Misu... (Joi, 15 septembrie 2016, 8:55)

    KtalinKtalin [utilizator]

    ... este arbritul pietei asigurarilor, nu al transporturilor.
    Normal ca UNTR nu renunta, pt ca vrea membrii de la COTAR
  • -18 (24 voturi)    
    Sa le fie rusine! (Joi, 15 septembrie 2016, 9:19)

    Gigi Kent [utilizator]

    Niste pesedisti care nu pot aprecia la justa sa valoare cel mai tehnocrat guvern. Rusine!
    • -3 (5 voturi)    
      Unii sunt proști. (Joi, 15 septembrie 2016, 11:46)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Dacă nu-i de competența Guvernului,de ce nu protestează în fața celor competenți-ASF-Parlament?Cred că nu vor să rezolve și este numai o încălzire electorală.Cineva spunea că motorina este prea ieftină,să adauge ceva drept compensație la RCA ieftin.
  • +14 (20 voturi)    
    revendicarile transportatorilor români (Joi, 15 septembrie 2016, 9:20)

    tropotaru [utilizator]

    - dreptul de a li se returna contravaloarea politei RCA daca, pana la expirarea acestei nu au avut accident
    - dreptul de a avea o reducere de 50% la plata urmatoarei polite RCA, daca anterior n-au avut accident
    - dreptul de a nu li se majora pretul urmatoarei polite RCA, daca anterior au avut accident involuntar.
    • +3 (11 voturi)    
      2 si 3 ar putea fi niste puncte reale (Joi, 15 septembrie 2016, 11:25)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

      de plecare in negociere. Un pic trase de par dar asa e in negociere, pleci mai de departe sa ajungi unde voiai de fapt.
      1 in schimb e o ineptie.
    • +9 (15 voturi)    
      bere si mici nu vor ? (Joi, 15 septembrie 2016, 11:27)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

      sa se lase draq de afaceri daca nu ii tine. Sau sa se obinsuieasca cu marja de profit mai mica.. asa cum e intoata lumea civilizata. Cu mult tupeu in tara asta toti analfabetii au bani. Tot cu tupeu cer acum sa li se dea. U

      Dar de introducerea de niste taxe uriase de tranzitarea a orasului ce ziceti domnilor TIRisit? ca ne-ati capiat cu TIRurile voastre pe toate strazile in orele de varf. In tara asta se mai face aprovizionare noaptea? NUUU ca trebuie sa plateasca dublu soferul... Pai si eu ce vina am sa stau blocat cu orele in autobuz pt ca niste tiruri au treaba la ora 7-8 dimineata prin oras?
    • -6 (8 voturi)    
      aberatii... (Joi, 15 septembrie 2016, 12:26)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

      -punctul 1 este in regula, alaturi de propunerea de a se emite RCA pentru perioade mai mici de timp.
      -punctul 2 este o aberatie: ai o reducere la RCA daca ai categorie de bonus, dar nu de 50% pt ca ar intra in faliment asiguratorii daca ar da din primul an reduceri de 50%. Se da undeva la 20% daca ai bonus de 10
      -punct 3: toti spun ca accidentul a fost involuntar.....nimeni nu face accident voit, intentionat (in afara de sinucigasi). Doar ca. in orice accident, cineva este vinovat din punct de vedere legal (politia stabileste cine). In acest caz, acesta e penalizat la urmatorul RCA, pt care plateste mai mult..
      • +12 (14 voturi)    
        nici macar atat (Joi, 15 septembrie 2016, 13:23)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        punctul 1 este cel mai stupid!
        practic, fiecare asigurat sa plateasca polita doar atunci cand are dauna?
        pai daca platesti polita RCA doar in perioada cand ai accidentul, atunci valoarea RCA-ului ar trebui sa acopere integral valoarea accidentului, altfel asiguratorul da faliment! adica platesc 2000 de lei pe polita aia, nu am accident, anul urmator nu mai platesc practic nimic (imi returneaza banii si cu ei inchei o noua asigurare), dar cand am dauna totala firma de asigurari sa-mi dea inapoi zeci de mii de euro ca sa-mi iau o masina noua si sa o luam de al capat?
        • +5 (7 voturi)    
          astia habar nu au de capul lor (Joi, 15 septembrie 2016, 13:40)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          ei nu realizaza ca banii pe care ii primesc cand fac accident sunt de la aia care dau bani si nu fac accident. valoarea unei daune e mult peste valoarea RCA.

          cum toti sau majoritatea au daune, asiguratorii trebuie sa ceara mai mult ca sa aiba bani sa plateasca. Daca platesc sau nu asta e alta problema si din cate am auzit nu face subiectul protestului (care era un subiect mult mult mai legitim dpmdv)
          • 0 (0 voturi)    
            exact (Vineri, 16 septembrie 2016, 9:34)

            spy [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

            cei cu bonus platim de ani de zile daunele altora ...
        • -1 (3 voturi)    
          nu asta e punctul (Joi, 15 septembrie 2016, 14:10)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          problema este pt cei care isi fac RCA pt un 1, sa zicem, si dupa 2-3 luni vand masina. Noul proprietar e obligat sa isi faca si el RCA (pt ca RCA se face pe sofer nu pe masina), iar vechiul proprietar ramane cu banii dati. Daca nu au produs accidnete in acest timp, ar fi dreptul lor sa isi recupereze banii pe RCA pt perioada in care masina nu mai este a lor (adica restul de 9 luni).
          La casco acest lucru se poate...singura conditie fiind sa nu fi produs accidente.
          • 0 (4 voturi)    
            ... (Joi, 15 septembrie 2016, 15:30)

            pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Domnu' bancher, am si io o intrebare: salariile dolofane din asigurari trag in sus sau in jos pretul RCA?

            Pe de alta parte, de ce nu se inventeaza niste firme de constatare care sa nu tina partea nici asiguratului nici asiguratorului?
            Sa vezi minune cum vor scade preturile la politele RCA dupa ce nu vor mai putea face smecherii angajatii din domeniu...
            Spun si io, domnu' bancher, nu te supara...
            • +1 (3 voturi)    
              O oportunitate!.. (Joi, 15 septembrie 2016, 16:52)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

              Eu zic sa te duci la sindicatele astea si sa le propui să se asocieze cu tine să faceți o firma noua de asigurări unde toate salariile vor fi minimul pot economie. Și asigurarea 2 lei/lună.. si in caz de accident banii vor fi dați în mai puțin de 24 de ore!.. vor veni toți să se asigure la voi....
              • 0 (0 voturi)    
                ... (Vineri, 16 septembrie 2016, 9:36)

                pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Da' domnu', se poate.
                Chiar se poate.
                Din cauza ca daca-mi deschid eu firma, voi fi foarte atent pe cine angajez.
                Si cu verificari incrucisate.
                Fara cumetrii.
                Sa vezi ca se poate domnu cu pene!
                Numa' sa vrei...
          • +2 (2 voturi)    
            Unde scrie așa ceva? (Joi, 15 septembrie 2016, 16:48)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Eu citesc altceva. De ce ar mai condiționa returnarea de lipsa accidentelor până la expirarea poliței dacă nu mai sunt proprietari? Și de ce nu scrie clar că se aplică doar în cazul vânzării?

            Oricum, e o problemă falsă. Dacă vrei neapărat, poți să iei RCA cu plata in rate, la 3 luni. Mașinile nu se vând peste noapte..
            Nici eu nu mă duc cu pâinea înapoi la magazin dacă nu am mancat-o înaintea datei de expirare.
          • +1 (1 vot)    
            acum citiva ani (Vineri, 16 septembrie 2016, 9:32)

            spy [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            eu mi-am recuperat RCA-ul dupa ce am vindut utilajul, pe perioada de dupa vanzare
  • +13 (27 voturi)    
    Tara lu' peste prajit (Joi, 15 septembrie 2016, 9:56)

    Alelu [utilizator]

    Dupa legea cu datul caselor inapoi cand nu mai avem chef de credite urmeaza legea prin care tarifele la asigurari sint dictate de stat.

    Tarifele sint mari pentru ca rata accidentelor in Romania este cea mai mare din Europa. In plus, smenul cu flote de camioane inmatriculate in Romania dar care de fapt ruleaza prin strainatate a atins o asemenea amploare ca inclusiv presa straina a scris deste asta.

    Ce urmeaza?
    Sa fortam casele de schimb si bancile sa schimbe dolarii si lirele la curs dictat de parlament?
    • +4 (8 voturi)    
      Nu e chiar asa... (Joi, 15 septembrie 2016, 11:20)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Alelu

      Nu te obliga nimeni prin lege sa-ti schimbi dolarii sau lirele, dar te obliga sa-ti faci RCA.
      • -4 (6 voturi)    
        Nici RCA nu este obligatoriu prin lege (Joi, 15 septembrie 2016, 13:36)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

        pentru că nu ești obligat să folosești un autovehicul; n-ai decât să-ți iei bicicletă, trăsură, role etc.
        • +5 (5 voturi)    
          ... (Joi, 15 septembrie 2016, 14:42)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Sau caruta.

          Ar fi interesant de stiut cum vor calcula daunele astia de la asigurari cand se ciocnesc doua carute.

          Problema-i ca daca calul a murit, tot valoreaza ceva. Carnea de pe el...
          Iar rotile pot fi de Dacia 1300 sau BMW.
          Iti dai seama ce dilema?!?
          • -2 (2 voturi)    
            Nici căruța nu trebuie asigurată (Joi, 15 septembrie 2016, 15:20)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

            așa că n-au ce calcula fimele de asigurări.
            • +2 (2 voturi)    
              ... (Joi, 15 septembrie 2016, 15:34)

              pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

              Stii ce-mi place la tine?
              Ca tii la glume. :)
    • +2 (6 voturi)    
      Nu inteleg partea cu smenul, te rog sa explici (Joi, 15 septembrie 2016, 11:54)

      Arminius [utilizator] i-a raspuns lui Alelu

      Ce lege se incalca in cazul flotelor de camioane inmatriculate in Romania si care circula prin Vest? Exista vreo similitudine cu achiztiile facute de romani de pe Amazon, Microsoft, etc?
      • 0 (4 voturi)    
        greu.. (Joi, 15 septembrie 2016, 13:26)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Arminius

        aceeasi lege pe care o incalca si romanii care isi inmatriculeaza masinile in Bulgaria.
  • +5 (15 voturi)    
    intr-o oarecare masura... (Joi, 15 septembrie 2016, 9:56)

    liviu_ [utilizator]

    le inteleg nemultumirea...
    1000 E asigurarea in ungaria la noi 5000 (daca tvu are dreptate). este mult... pe de alta parte este normal sa fie peste nivelul ungariei... pentru ca noi avem mai multe accidente decat ungurii!

    mai mult... daca pentru compensare o sa trebuiasca sa platesc eu rca mai mare ar trebui si noi sa facem un protesc de amploare ... de asta imi e cel mai teama! ca tarifele mai ieftine/inghetate la transportatori o sa se vada la prostii de rand care nu au camioane sa blocheze un oras
    • +8 (12 voturi)    
      Nu e chiar asa (Joi, 15 septembrie 2016, 10:40)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Avem accidente multe pentru ca soselele sint de KKT iar autostrazile lipsesc. Si sunt asa pentru ca BANII SE FURA, mult mai mult ca in Ungaria. ROMANIA E TARA VESTITA PRIN HOTII EI, nu Ungaria
      • +1 (7 voturi)    
        faptul ca nu avem autostrazi nu inseamna ca (Joi, 15 septembrie 2016, 12:32)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        trebuie sa te grabesti ca nebunul si sa faci accidente.
        soferii masinlor pana in 12 tone vorbesc intre ei prin statie, se anunta ca nu sunt radare, si ii dau viteza nene......
        Viteza este principalul factor al accidentelor din Romania, nu lipsa autostrazilor.
        la americani sunt restrictii mult mai mari de viteza decat la noi, si nu se intampla asa de multe accidente pt ca soferii sunt mai disciplinati.
        • +6 (6 voturi)    
          eh (Joi, 15 septembrie 2016, 13:26)

          misunel [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          ''Viteza este principalul factor al accidentelor din Romania, nu lipsa autostrazilor.''
          dar daca ar avea autostrazi n-ar mai conduce ''ca nebunii'' pe DN-uri ..
          • +3 (3 voturi)    
            eu nu sunt sigur (Joi, 15 septembrie 2016, 14:31)

            eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui misunel

            vezi cum se circula pe A2. Bucurestenii care merg la mare pe A2... adica au autostrada din Bucuresti pana in Mamaia sa zice... pai iti iei blitzuri pe banda 2 si la 180 km/h
            • +2 (2 voturi)    
              ... (Joi, 15 septembrie 2016, 15:31)

              pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

              Nu doar bucurestenii.
              Si io m-am trezit cu viteza olecutica prea mare.
              Ma uitam si io ca omu' la peisaj cu piciorul pe acceleratie...
    • -2 (8 voturi)    
      amice, (Joi, 15 septembrie 2016, 11:33)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      traim in UE....poti SA ITI FACI ASIGURARE RCA LA ORICE FIRMA ABILITATA SA EMITA POLITE RCA PE TERITORIUL UE...se pot duce in Ungaria sa isi faca RCA, daca acolo e mai ieftin.
      • +8 (8 voturi)    
        amice (Joi, 15 septembrie 2016, 12:41)

        misunel [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        cand o sa-ti faci tu rca in ungaria desi masina e inmatriculata in Ro,sa ne anunti si pe noi
      • +6 (6 voturi)    
        Gresit (Joi, 15 septembrie 2016, 13:35)

        CaiusCosades [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        iti poti face RCA in Ungaria (sau alta tara din UE) doar daca locul obisnuit de stationare al vehiculului este in Ungaria
      • +7 (7 voturi)    
        mda (Joi, 15 septembrie 2016, 14:37)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        ahahahaha

        fa-ti tu rca in vest pe o masina inmatriculata in RO :))))))))

        daca reusesti, anunta-ma si pe mine
  • +4 (20 voturi)    
    Sper sa creasca tarifele lor pana in ceruri (Joi, 15 septembrie 2016, 10:07)

    Jaj [utilizator]

    Ei sunt cei care conduc cel mai periculos pe drumuri, fiindca "trebuie sa ajunga in timp". Faptul ca protesteaza este ok, faptul ca ingreunesc viata pentru milioane de oameni este inacteptabil. Un protest japonez as fi sustinut in totalilate, daca acest protest nu ar fi fost suficient, trebuia sa mearga pe pargia de comercial, sa inregistreze masinile in tarile vecine (ungaria, bulgaria, etc....) atunci asiguratorii din romania nu ar fi incasat nici un RCA si ar fi fost fortat sa reduca preturile, dar nu este acceptabil sa faca viata grea pentru milioane de oameni !
    • +11 (13 voturi)    
      subscriu... (Joi, 15 septembrie 2016, 11:39)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Jaj

      ..uneori te sperii pe soselele tarii si mai ales cele mai periculoase cnad vine ditamai harughia si te depaseste cu 100km/h.. mai ales in localitati cu limitare la 50km/h.. te depasesc tirurile de parca ai sta pe loc..
      nu mai spun de microbuzele si autocarele ticsite cu oameni..
      • +1 (5 voturi)    
        ... (Joi, 15 septembrie 2016, 14:43)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        Ia-l de iepure.
        Radarul o sa-l prinda pe ala din fata.
        Tu scapi. ;)
        • 0 (0 voturi)    
          nu e vorba de radar.. (Joi, 15 septembrie 2016, 16:34)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

          ..e vorba ca se conduce imprudent iar o masinuta de 1,5-2 tone se face acordeon cand se opreste intr-un tir de vreo 7-10 tone.. care se opreste brusc, sau care se rastoarna..
    • +5 (5 voturi)    
      sustin punctul de vedere (Joi, 15 septembrie 2016, 14:36)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Jaj

      as fi curios sa vad cat din daunele facute in romania sunt facute de acesti transportatori. Tare cred ca si noi cei care nu avem daune cu anii platim daunele facute de ei
  • +27 (33 voturi)    
    Daca eram guvern ii rezolvam rapid (Joi, 15 septembrie 2016, 10:14)

    vladf [utilizator]

    In locul guvernului, aduceam in Bucuresti toate masinile de verificare a noxelor si le suspendam taloanele impreuna cu o amenda considerabila.
    Inca se poate face aceasta verificare cand parasesc Bucurestiul.
    Dupa care ii plimbam pe la RAR pana cand aveau noxele ok, adica niciodata.
    Daca ITP-ul era facut pe buna, jumatate din masinile transportatorilor nu aveau ce sa caute in trafic, dar ei vor asigurari ieftine pentru toate ruginiturile pe care le au.
    Exista tractoare sau remorci care nu au ce cauta pe strazile din UE.
    • +7 (7 voturi)    
      bravo pt comentariu (Joi, 15 septembrie 2016, 14:33)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui vladf

      corect. dar patronii acestor companii vad doar paiul din ochiul altora nu si barna din ochiul lor.
  • +12 (16 voturi)    
    Nu exista ordine si lege in tara asta? (Joi, 15 septembrie 2016, 10:18)

    mitg [utilizator]

    Centura Aradului este blocata de ore bune. Dureaza zeci de minute sa traversezi orasul.

    De ce protesteaza blocand drumuri publice? Sa protesteze in fata parlamentului, primariei etc, dar de ce blocheaza drumuri publice importante?

    Sa-i evacueze jandarmii pe marginea drumului in vederea fluidizarii traficului.
    • +17 (17 voturi)    
      Se stie (Joi, 15 septembrie 2016, 10:41)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      De cind nu le mai da voie sa ocoleasca taxele, platind salarii drept diurna. mafiotii din transporturi au innebunit.
  • -1 (13 voturi)    
    In sfarsit societatea se opune bisnitarilor (Joi, 15 septembrie 2016, 10:58)

    galeo [utilizator]

    In sfarsit societatea ia atitudine si in Romania fata de abuzurile marilor corporatii venite sa dea lovitura in Romania.
    In UK platesc asigurare full casco (RCA inclus) 500 lire.
    In Romania o astfel de asigurare costa la fel sau mai mult in unele cazuri.

    In UK oamenii pun presiune pe guvern pentru a limita comisioanele abuzive ale bancilor, desi mare parte din tranzactiile bancare sunt gratuite.
    In Romania bancile pot introduce absolut orice fel de comision, fara ca societatea au guvernantii sa protesteze.
    • +2 (2 voturi)    
      La ce valoare asigurată (Joi, 15 septembrie 2016, 13:48)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      plătești tu „full-ul ăla casco”?
      Îți permite asigurarea să schimbi mai mult de o aripă și aia pe la vreun garaj obscur?
      Câte mii de lire este franșiza?
  • +12 (14 voturi)    
    Asteptam o analiza clara (Joi, 15 septembrie 2016, 11:05)

    galeo [utilizator]

    Asteptam o analiza clara in care sa se spuna clar cat incaseaza asiguratorii si cat platesc pentru daune, si cat e profitul lor de aici.

    Asiguratorii vin cu date ce prezinta numraul de accidente, niciodata nu spun cat au incasat si cat au platit, si cat e marja lor de profit.
    • +3 (3 voturi)    
      corect (Joi, 15 septembrie 2016, 12:47)

      misunel [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      asta e problema..tot se plang ca ei ies in pierdere ,sa vedem analiza asta clara si simpla..cat au incasat si cat au cheltuit.
      Si nu e normal cum stabilesc ei aceste preturi la Rca.
      adica daca ai sub 30 de ani gata automat esti nebun,criminal si trebuie sa platesti mai mult pentru-ca altii sub 30 de ani fac accidente multe(cea ce,apropo nu e adevarat,conform politiei rutiere).
      Au introdus sistemul bonus-malus exact degeaba.Nu se tine cont de el si suntem astfel obligati sa platim mai mult pentru accidentele produse de altii .
  • +3 (7 voturi)    
    Zeci de milioane de dolari (Joi, 15 septembrie 2016, 11:49)

    Arminius [utilizator]

    Adamescu, patronul societatii de asigurari Astra, a subtilizat zeci de milioane de dolari din banii societatii. Ca el si altii (numai romanii, strainii si-i transfera afara cu acte "in regula"). ASF-ul s-a uitat in alta parte ani de zile pana a aparut DNA-ul. Acum trebuie acoperite gaurile. Din banii cui? Ai soferilor, chiar daca asta inseamna falimentarea altui sector si plati mai mari pentru contribuabil. E normal?
    • 0 (2 voturi)    
      din putul gandirii... (Joi, 15 septembrie 2016, 18:44)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Arminius

      deci un asigurator ca Allianz (un exemplu relevant pentru ca are tarife mari) o sa acopere gaurile de la Astra?.. mai sunteti multi? poate va strangeti si faceti o companie de asigurari.. ;)
  • -3 (3 voturi)    
    Uite asa (Joi, 15 septembrie 2016, 12:37)

    xolv [utilizator]

    incepe razboiul petrolului. Saracii sclavi inca nu au aflat ca stapanii lumii au hotarat ca benzina e doar pentru bogati, iar locul sclavilor e pe jos, cum a fost din totdeauna in istorie.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Joi, 15 septembrie 2016, 14:47)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Bine, bine...
      Benzina e doar pentru bogati...
      Da' motorina?!?
      Sanatate!
      Mintala!
  • +14 (14 voturi)    
    Interesante strigari (Joi, 15 septembrie 2016, 12:39)

    transalpinarum [utilizator]

    Deci nu striga nimani Jos Ciolos, ci Jos Mafia, si Jos Negritzoiu!! Se pare ca lumea nu e chiar asa de proasta precum cred unii politicieni! Daca ar fi luciditate si la urmatoarele alegeri, poate am mai avea o sansa...
  • +17 (17 voturi)    
    Ce cauta la Guvern!? (Joi, 15 septembrie 2016, 12:51)

    Tepesul [utilizator]

    Nu inteleg de ce protesteaza transportatorii la guvern. Se vede clar ca sunt dusi in eroare si protestul se indreapta catre guvern care nu are nici otreaba cu acest scandal, oare de ce!?. Ce sa le faca guvernul? Piata asigurarilor este reglementata si supravegheata de ASF iar ASF-ul este subordonat parlamentului (asta conform legilor din Romania). Asa ca acolo e buba, mergeti acolo si protestati Parlament / ASF, guvernul nu are competenta si cunostintele necesare ca sa reglementeze si sa supravegheze piata asigurarilor. Aaaa... am inteles guvernul poate sa dea ordonante. Dar parlamentul de ce nu da legi, de ce trebuie sa asteapte ca guvernul sa dea ordonante. A trecut un an decand a inceput acest scandal si parlamentul nu a facut nimic. In plus aberatia cea mai mare e sa te duci la guvern si sa strigi jos Misu, pai ce treaba are guvernul cu Misu ca doar nu l-a pus guvernul acolo, l-a pus parlamentul ei sa raspunda pentru acest scandal. Mai mult Misu este pus politic la ASF de catre parlament mai precis de PSD, din cate stiu eu acest guvern e de tehnocrati asa ca nu are treaba cu politicul din ASF.
    • +6 (6 voturi)    
      adevarat ati scris... (Joi, 15 septembrie 2016, 13:21)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Tepesul

      Astia din asigurari au capetele putin mai mici, dar sa nu uitam ca sunt de fapt pPRIVATI si ca onor guvernul nu are nici o treaba in afacerea asta...

      S-a propus o lege prin care erau incurajate companiile de asigurari sa faca asigurari si pe durate mai mici de 6 luni, dar ei, NU, si NU, ca asa este mai bine. Sigur ca o asigurare pe un timp limitat putea sa acopere o paguba relativ mica - este de fapt politica firmei de asigurari sa isi justifice modul in care isi face afacerea.

      Dar sa fii tampit si sa nu vezi incotro se duce piata asiguratilor inseamna ca trebuie sa mori - si vor MURI...

      Dar odata cu ei se duc si prietenii unora cum ar fi de exemplu cumnatul lui 0049 si probabil ca mai sunt si alti legati de P$D sau PNL si care vor sa stea in sedii luxoase, sa aiba nu-stiu ce tip de calculator dar sa nu faca nici o asigurare timp de luni de zile...

      Daca minte nu ai nici business nu merita sa ai!
      • +5 (5 voturi)    
        ... (Joi, 15 septembrie 2016, 14:49)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        Ce business musiu?
        Astia-s hoti toata ziua.
        Cateodata chiar si noaptea...
  • +5 (5 voturi)    
    RCA: o parte pe sofer si o parte pe masina (Joi, 15 septembrie 2016, 15:03)

    OviCti [utilizator]

    Asigurarea RCA trebuie sa fie divizata: o parte pe sofer si o parte pe masina.
    Am avea 4 cazuri de baza:
    1. RCA ieftin <<< Sofer cu istoric bun + Masina cu risc mic (raport greutate/putere mic)
    2. RCA mediu <<< Sofer cu istoric bun + Masina cu risc mare (raport greutate/putere mare)
    3. RCA scump <<< Sofer cu istoric prost + Masina cu risc mic (raport greutate/putere mic)
    2. RCA foarte scump <<<Sofer cu istoric prost + Masina cu risc mare (raport greutate/putere mare).

    In momentul actual majoritatea tinerilor au masinile inmatriculate si asigurate pe numele unui varstnic din familie, ca altfel ar plati dublu.
    De asemnea un sofer care ajunge pe malus, schimband masina pleaca din nou de la zero.
    Asa ca sistemul actual se aplica cum scrie doar pentru "prosti".

    O firma de transport ar vedea la inceput ce profiluri de soferi angajeaza si deci poate influenta costul asigurarii.

    Sa nu omitem faptul ca service-urile in complicitate cu firmele de asigurari umfla foarte mult preturile lucrarilor si banii suplimentari se impart intre patronii de la service si agentii de la asigurari.

    Si asa ajungem sa platim, ca fraierii, statisticile lui Negritoiu, care nu au nici un suport real.

    Daca RCA s-ar baza pe istoricul real al "bizonilor", nu i-ar mai asigura nimeni pe bani putini si numarul lor ar scadea prin "selectie naturala". Si implicit si daunalitatea. Si deci si RCA-ul tuturor.
    • +5 (5 voturi)    
      ... (Joi, 15 septembrie 2016, 15:38)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui OviCti

      "Daca RCA s-ar baza pe istoricul real al "bizonilor", nu i-ar mai asigura nimeni pe bani putini si numarul lor ar scadea prin "selectie naturala". Si implicit si daunalitatea. Si deci si RCA-ul tuturor."

      CORECT!
  • +4 (6 voturi)    
    Diversiunea coruptilor si asiguratorilor (Joi, 15 septembrie 2016, 15:14)

    Raul33 [utilizator]

    Au reusit sa va puna din nou ochelari de cal...

    Trist dar adevarat! Adevaratul scop al provocarii transportatorilor a fost schimbarea legii.

    1) nu le mai convenea sistemul bonus/malus, peste 80% din conducatori ajungand la bonus maxim de 50%, parcurgand cele 14 clase incepand cu 2010!!

    Noua lege aduce prima furaciune: daca optezi pentru mentinerea bonusului, adica plata redusa a politei, te angajezi in schimb sa suporti din buzunar contravaloarea despagubirii platita de asigurator!!! Astfel, RCA-ul fie alegi sa-l platesti 100 (fara clasa de bonus) ca sa nu ramai dator pe viata, fie sa achiti cu reducere conform clasei de bonus castigate, caz in care poti falimenta daca produci daune cuiva!!!!

    2) ...si pentru ca totul este posibil in Romanica, iar "guvernantii" ne considera subspecii, au varsat subtil a doua HOTIE la drumul mare, si anume:

    - te obliga sa achiti RCA, chiar daca nu folosesti masina, daca o lasi in parcare pe domeniul public!! Esti absolvit de la RCA doar daca o imobilizezi in spatii private!!!!!

    Adica sa intelegeti cu totii: exista interese pentru parcarile private pentru cine nu are propria curte sau garaj!!!!
    Asa se face ca noile reglementari chiar te conving ca orice vehicul parcat regulamentar pe domeniul public poate produce DAUNE prin simpla stationare linistita... fie si acoperit cu prelata!!!!

    Adica, dragi concetateni (hrrm-hm)... daca ai o perioada "neagra" financiara (ex. un deces in familie, cheltuieli peste buget) si nu-ti permiti reinoirea RCA o luna-doua-trei, trebuie sa-ti duci obligatoriu mashinuta la "adapost" privat, ca altfel iei AMENDA daca o lasi unde o lasa-i de obicei!!!
    Imaginati-va ca 50% din posesorii auto din orase stau la blocuri, fara parcari private!

    Restul cu preturile ce se ridica nejustificat de la luna la luna si de la an la an...este, asa cum am zis la inceput - provocarea si diversiunea coruptilor impreuna cu asiguratorii ca sa aiba MOTIV sa schimbe legea si sa bage HOTIILE aratate!!!
    • +2 (2 voturi)    
      da nu va mai luati de guvern.. (Joi, 15 septembrie 2016, 16:25)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Raul33

      ..luati-va de parlamentari, ca ei au facut legile astea..nu actualul guvern!
      • 0 (0 voturi)    
        OUG = Ordonanta de Urgenta a GUVERNULUI (Joi, 15 septembrie 2016, 17:24)

        Raul33 [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        ... de aceasta data proiectul de OUG s-a aflat in dezbatere publica pe siteul MFP din 09 sept. si a fost adoptat in Sedinta de Guvern de ieri 14 sept.

        Vedeti textul OUG complet la adresa: http://www.mfinante.ro/transparent.html?method=transparenta&pagina=acasa&locale=ro

        "Art. 4 alin (11) Pentru mentinerea clasei bonus/malus, prin contractul RCA partile pot conveni posibilitatea rascumpararii, respectiv suportarea de catre asigurat a contravalorii despagubirii corespunzatoare evenimentului, asiguratul compensand asiguratorului RCA cuantumul acesteia, ulterior achitarii despagubirii cuvenite persoanei prejudiciate."

        si...

        "Art. 5 alin.(7) Asiguratul are obligatia ca, pe toata durata suspendarii contractului RCA, sa imobilizeze vehiculul intr-un spatiu privat, in afara domeniului public."
  • +2 (2 voturi)    
    Transportatorii Romani sunt.. (Joi, 15 septembrie 2016, 16:23)

    akillies [utilizator]

    ..mai confuzi decat oricare alt roman: ei situ sigur cu cine trebuie sa discute pentru problemele lor? Ca actualul guvern nu are ce sa le faca mai mult decat a facut deja - restul la ASF si in Parlament!

    Ar trebui sa mute camioanele si taxiurile la sediul ASF...nu la Guvern!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version