Bitdefender, cel mai mare producator de software controlat de romani, se implica in campania de sustinere a subscriptiei nationale pentru achizitia operei lui Constantin Brancusi Cumintenia Pamantului, cu o donatie de 100.000 de euro. Acum cateva saptamani Carrefour si Dedeman au anuntat ca vor face donatii.

Cumintenia pamantuluiFoto: USER UPLOADED

"Implicarea noastra in campania de sustinere a subscriptiei nationale pentru achizitia operei lui Brancusi este una fireasca fiecarui cetatean, fiecarei echipe care simte romaneste, respecta valorile culturale autohtone si se implica in cauzele comunitatii din care face parte", a declarat Florin Talpes, CEO al Bitdefender.

Achizitia operei lui Constantin Brancusi se poate face printr-un efort al statului roman si al cetatenilor: suma de cinci milioane de euro a fost alocata deja de Guvern si e nevoie ca sase milioane de euro sa fie colectate prin intermediul contributiilor voluntare ale persoanelor private si cele juridice, pana, cel tarziu, pe 30 septembrie 2016.

Opera "Cumintenia Pamantului" a fost realizata de Constantin Brancusi in anul 1907 si apartine patrimoniului cultural national, in categoria Tezaur.

Pe 29 august retailerul Dedeman a transmis ca se implica si el in campania pentru subscriptia nationala cu o donatie importanta, de 127.000 de euro, cate 15 euro pentru fiecare dintre cei 8.500 de angajati ai companiei.

Pe 2 septembrie Carrefour anunta ca se alatura campanie. Intre 1 si 30 septembrie, compania doneaza 1% din vanzarile de produse marca proprie prezente pe rafturile magazinelor Carrefour, spunea retailerul.