UPDATE Transportatorii au fost la guvern pentru negocieri/ Dacian Ciolos: Propunem prin OUG inghetarea preturilor primelor de asigurari obligatorii pe o perioada de sase luni

de G.S.     HotNews.ro
Miercuri, 14 septembrie 2016, 9:36 Actualitate | Esenţial

Sefii patronatelor din transporturi s-au intalnit miercuri dimineata, la Palatul Victoria, cu seful Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu si cu membri ai guvernului, ei spunand ca s-a ajuns la un consens privind inghetarea tarifelor pe piata RCA pentru sase luni de zile.
UPDATE Premierul Dacian Ciolos a anuntat miercuri, la inceputul sedintei de Guvern, ca va fi discutat un proiect de Ordonanta de Urgenta care prevede inghetarea preturilor la primele de asigurari obligatorii pe o perioada de sase luni. Premierul Dacian Ciolos a anuntat miercuri, la inceputul sedintei de Guvern, ca va fi discutat un proiect de Ordonanta de Urgenta care prevede inghetarea preturilor la primele de asigurari obligatorii pe o perioada de sase luni. "La propunerea transportatorilor si dupa consultari cu Consiliul Concurentei, vom veni in acest proiect de ordonanta si cu propunerea de a ingheta preturile primelor de asigurari obligatorii pentru o perioada de 6 luni".

Premierul a mai spus ca in termen de 30 de zile, ASF va trebui sa vina cu un calcul al costului mediu pentru diferitele categorii de asigurari. Acesta va fi pretul de referinta pentru asigurari pe urmatoarele sase luni. Preturile vor fi inghetate in baza acestui nivel de referinta pe care il vor plati asiguratorii. "In aceste sase luni sa avem tot acest sistem de urmarire a preturilor pus la punct, cu aceste calcule ale pretului de referinta, care sa fie facute publice si care sa constituie, intr-adevar, o referinta pentru cei care fac asigurari, dar si pentru clienti", a mai spus Ciolos.

Ciolos spera ca in urma aprobarii proiectului, vor fi evitate protestele din partea transportatorilor.

Daca presedintele COTAR, Vasile Steanescu a lasat de inteles ca protestul masiv anuntat de transportatori maine nu va mai avea loc, liderul FORT, Augustin Hagiu a spus ca "o sa vedem". 

"Nu oprim protestele in momentul de fata", a spus Hagiu, precizand ca se va consulta cu membrii Federatiei sale, dar si ca discutiile si masurile convenite pana acum sunt un pas inainte. 

Atat Stefanescu, cat si Hagiu au spus ca cer in continuare demisia presedintelui ASF, Misu Negritoiu, din cauza caruia s-ar fi ajuns in aceasta situatie.  

Presedintele COTAR a precizat ca s-a ajuns la un consens cu Chiritoiu, si ca ar fi posibila interventia pe piata RCA: "Uitati ca se poate". 

"ASF trebuie sa vina cu un tarif maximal", a adaugat el.  

Pe de alta parte, Hagiu a spus ca tariful ce va fi stabilit de AFS va trebui sa fie valabil mai mult de jumatate de an: "Sa construiasca un tarif de referinta corect, care sa nu ramana in vigoare doar sase luni de zile".

Legea RCA, adoptata marti in plenul Senatului cu 74 de voturi "pentru", cinci "impotriva" si opt abtineri, prevede ca ASF stabileste un tarif de referinta, iar contractul se va stabili pe baza acestui tarif, care trebuie respectat de toate firmele de asigurare.

Patronatele din transport au spus marti ca se asteapta ca Guvernul sa aprobe miercuri prin Ordonanta de Urgenta, dupa ce va fi consultat si Consiliul Concurentei, introducerea unui tarif de referinta la toate preturile RCA, diferentiat pe toate tipurile de vehicule, tarif care ar trebui transmis trimestrial catre ASF. 

Peste acest pret de referinta, ar urma sa se aplice sistemul bonus-malus, spun transportatorii, care spera ca astfel nu se va mai ajunge la explozia preturilor. 

Chiar si daca va fi aprobat acest tarif de baza, dat fiind faptul ca masura nu se va resimti prea curand, transportatorii spun ca protestul ar putea avea loc in continuare fiind asteptate 5.000 de vehicule joi in fata Guvernului si circa 100.000 de masini in toata tara.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
3827 vizualizari
  • +4 (8 voturi)    
    orice înghețare a prețurilor trebuie să ne sperie (Miercuri, 14 septembrie 2016, 10:06)

    berenger [utilizator]

    în cazul de fața, problema e prețul de peste 6 luni și-o zi, pentru că va avea în inclus în el și ce nu a putut cuprinde înainte
    • +3 (3 voturi)    
      Transportatorii (Miercuri, 14 septembrie 2016, 12:02)

      m1ha1 [utilizator] i-a raspuns lui berenger

      Stirea este despre rca-ul transportatorilor care impreuna cu salariul unui sofer din Romania face ca firma de transport romana sa fie mai rentabila decat orice alta firma a unei tari a Uniunii Europene. Dovada stau cozile enorme de la vama. Stiu o gramada de soferi pe tir care castiga salarii ca-n vest lucrand la firme din romania, astfel profitul se imparte cu soferul insa cu cresterea RCA-ului profitul soferului merge catre asigurator. RCA-ul transportatorilor oricum va creste dupa alegeri. Nu mi se pare frumos ca toate firmele din tara sa iasa in strada sa-i blocheze pe altii sa-si faca treaba asa cum o fac acesti transportatori dar profitul frumos se face si cu putina nesimtire.
  • +2 (6 voturi)    
    Trec repede (Miercuri, 14 septembrie 2016, 10:06)

    Alfabetix [utilizator]

    6 luni si apoi ce fac asiguratorii? o iau de la capat cu preturi mai mari sa isi scoata parleala?
  • -2 (8 voturi)    
    ce mai negociere .... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 10:23)

    VaseaV [utilizator]

    inghețăm furtul din buzunarele dumneavoastra ! de kko :) ce la altii au crescut in 50-70 de ani, la noi se poate face peste noapte :) suntem un fel de Fat Frumos din punctul asta de vedere
    • 0 (0 voturi)    
      demisia lui mishu (Miercuri, 14 septembrie 2016, 13:52)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui VaseaV

      este necesara...Guvernul a facut treaba ASF!
  • +9 (11 voturi)    
    Cred ca problema e mai complexa (Miercuri, 14 septembrie 2016, 10:27)

    MPopa [utilizator]

    Si eu m-am trezit in iunie ca pentru autoturismul personal a trebuit sa platesc, la acelasi asigurator, o suma cu 50% mai mare decat in februarie. Nu am avut niciodata vreun accident rutier, initial am crezut ca e o greseala, am discutat cu mai multi brokeri si s-a dovedit ca nu-i nici o eroare. Pana la urma am platit.
    Dar mai e un aspect: cand a venit criza si s-au prabusit vanzarile de autovehicule noi, majoritatea dealer-ilor au crescut brusc tarifele service-urilor. Au facut asta ca sa compenseze diminuarea veniturilor din vanzari. Prin urmare sumele platite ca daune pentru accidente au crescut si ele brusc. Nimeni nu discuta despre aspectul acesta si mi se pare ciudat ca e ignorat. In locul celor de la Consiliul Concurentei mi-as arunca un ochi in curtea service-urilor.
    • +2 (2 voturi)    
      Pertinent (Miercuri, 14 septembrie 2016, 10:49)

      Traficantu_De_Influentza [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      +1.
    • 0 (0 voturi)    
      Mai e si alt aspect (Miercuri, 14 septembrie 2016, 14:19)

      Sergiu37 [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      Problema e ca aia cu asigurari ieftine au dat faliment si au ramas ceilalti. Daca aveai si inainte la un asigurator care n-a dat faliment nu era prea mare diferenta.
  • -1 (7 voturi)    
    Jecmaneala (Miercuri, 14 septembrie 2016, 10:59)

    Gigi Kent [utilizator]

    In strainatate firmele de asigurari efectiv jecmanesc asiguratii. Sumele platite pe asigurarile obligatorii sunt si de 15-20 de ori mai mari decat in Romania. Firme precum Astra sau Carpatica reuseau sa tina tarifele la un nivel cat de cat decent pentru veniturile din Romania, pentru tarifele de transport din Romania samd. Au cam fost scoase din joc.

    Pana la urma, este modelul prin care Romania este sifonata de valoare adaugata. Preturile de vanzare la produse sunt aliniate celor din vest dar nu si salariile. Se ajunge astfel la o impartire a PIB-ului intre munca si capital de 30%/70%. Iar apoi capitalul mai este inregistrat si in Antilele Olandeze si nici macar impozitul amarat de 16% nu ajunge la buget. Avem apoi (pe langa PIB-ul/locuitor) un grad teribil de redus de colectare la buget ca % din PIB (28%) ceea ce este sursa tuturor relelor. Salariile din sistemul public, lipsa dotarilor, deprofesionalizarea, managementul slab, plecarea medicilor in strainatate si, da, desigur, ca sa fie fericit si nataraul mediu din Romania ... coruptia.
  • 0 (0 voturi)    
    ce o sa se intample... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:57)

    liviu_ [utilizator]

    peste 6 luni?!
    cum or sa fie asiguratorii obligati sa nu mareasca RCAu?!

    ca o paranteza la benzina avem unul din cele mai mari preturi din europa...
    la telefonie fixa am avut cele mai mari tarife din europa pana sa apara concurenta adevarata...

    aici e cam la fel... concurenta nu exista cu adevarat si se umfla preturile artificial!
    • 0 (0 voturi)    
      telefonie (Miercuri, 14 septembrie 2016, 14:38)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Daca dispare RDS, ai sa vezi si la telefonie tarife ca in vest.

      Idem dupa disparitia ASTRA si Carpatica. Ce credeati ca se intampla?

      Numai un tampit ca Misu Negritoiu le-a bagat in faliment, si nu a luat nici o masura ca piata sa nu o ia razna.

      Daca ASF-ul macar e transparent sa publice nr daune, valorii medii reparatii, macar ai sti din ce e compus pretul.

      Oricum, de aici in colo, asiguratori romani KAPUT. Asteptativa la preturi astronomice. Oricum gradul de conformare e in scadere. La mine e plin cartierul de nagati care n-au vazut in viata lor RCA.
      • 0 (0 voturi)    
        Ai votat Iohannis si vrei spagi ? (Miercuri, 14 septembrie 2016, 17:01)

        m1ha1 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Din cate stiu eu nu mai merge cu spagile la cei care supravegheaza firmele de asigurari asa cum a fost pana acum. Gandesc ca odata cu aceste spagi au iesit din joc si o parte din firme. Profitul a fost impartit cu fostul sef ASF (si caracatita din spatele lui) care proteja interesele firmei, acum profitul scade iar firmele se aliniaza trendului. Oricum eram in urma cu cativa zeci de ani, trebuie sa ne aliniem si noi la tarile dezvoltate din vest care au trecut pe aici. Treaba e ca o parte din romani vor RCA mai mic cu orice pret, nu-i intereseaza de spagi, dar o parte doresc corectitudine cu orice pret. Unii voteaza cu estul si altii cu vestul dar toti ar pleca in vest, chiar si Putin folosind mercedes.
  • +4 (4 voturi)    
    Sa se inghete si numarul accidentelor (Miercuri, 14 septembrie 2016, 13:03)

    tropotaru [utilizator]

    Ca sa fie corect, masura inghetarii trebuie luata de ambele parti: si de asiguratori si de asigurati.

    Transportatorii grevisti/scandalagii sa se inscrie pe o lista, sa-si noteze toate accidentele din ultimele 6 luni si, in urmatoarele 6 luni, sa nu produca mai multe accidente.
    • 0 (0 voturi)    
      nesimtirea castiga timp (Miercuri, 14 septembrie 2016, 17:05)

      m1ha1 [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

      Trebuie si astea platite de cineva. De obicei aia care nu zic nimic si care platesc impozite si taxe la timp, care nu fac infractiuni si lucreaza de dimineata pana seara vor duce in spate si consecintele acestei decizii populiste. Vestea buna e ca dupa alegeri vor trebui unele ajustari.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi