Dacian Ciolos: Analizam oferta de a cumpara elicoptere produse de Airbus Helicopter Industries la Ghimbav

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 13 septembrie 2016, 17:58 Actualitate | Esenţial

Francois Hollande si Dacian Ciolos, la Ghimbav
Foto: Hotnews
Presedintele Frantei, Francois Hollande, a invitat Romania sa cumpere elicoptere de la fabrica la a carei inaugurare a participat marti, la Ghimbav, alaturi de premierul roman Dacian Ciolos.

Cei doi oficiali au participat la inaugurarea noii fabrici a Airbus Helicopter Industries din Ghimbav, unde urmeaza ca primul model H215 sa fie produs in 2017 sau 2018, cu o capacitate de 15 unitati/an in 2020.

Francois Hollande a precizat ca la aceasta fabrica exista ambitia de a fi produse elicoptere in scopuri civile si militare si a invitat Romania sa cumpere astfel de aeronave.

"Analizam aceasta oferta", a raspuns premierul Dacian Ciolos.

"Este un proiect de dimensiuni europene (...) un proiect de valoare considerabila, de 50 milioane euro, un proiect cu mare potential in termeni de vanzari fiindca vom incepe comercializarea. Daca Romania va incepe sa cumpere aceste elicoptere am fi foarte fericiti si mandri, mai ales ca exista si traditie aeronautica si elicopterul este construit aici", a spus Francois Hollande.

Presedintele Frantei a vorbit despre o cooperare benefica ambelor tari, prin care locurile de munca ce au fost create in Romania nu sunt in detrimentul Germaniei sau a altor tari europene. Dimpotriva, prin aceasta investitie de 50 de milioane de euro se vor crea "alte locuri de munca in Franta", a aratat Hollande.

Dacian Ciolos a precizat ca la Ghimbav "se vor construi elicoptere practic de la zero" iar intentia autoritatilor romane este sa incurajeze "dezvoltarea unui hub, pornind de la Brasov", pentru industria aeronautica.










5989 vizualizari
  • +8 (24 voturi)    
    S-a emis factura proforma (Marţi, 13 septembrie 2016, 18:03)

    DorinU [utilizator]

    Politic vorbind, asta-i una din liniile "facturii proforme" emise pentru sustinerea in Schengen. E ok atata timp cat ambele parti au cate ceva de castigat.
    • 0 (2 voturi)    
      Daca dadeam ceva mai demult nici (Marţi, 13 septembrie 2016, 20:31)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui DorinU

      Sarkozy nu facea pe gica contra?
  • -6 (18 voturi)    
    :)) (Marţi, 13 septembrie 2016, 18:08)

    Xman [utilizator]

    Gata!Am analizat! Nu se poate! Cumpărăm de la americani elicoptere care au zburat în Vietnam modernizate insa la un pret putin mai ieftin decat ale noastre. Noi chiar am fi vrut, insa oferta americană este pur și simplu de nerefuzat!
  • +14 (16 voturi)    
    si in alte zone ale tarii............. (Marţi, 13 septembrie 2016, 18:10)

    TRABI [utilizator]

    Daciane , pune baietii destepti sa aduca investitori si in zona de nord-est , ca pe aici este durere mare cu lipsa locurilor de munca si exodul populatiei . Sau, schimbati masiv toate zonele justitei , aduceti profesionisti ca cei de la DNA central , ca suntem capusati pana la sufocare de grupari mafioto-stalinisto-comunisto-securiste . Daca in aceasta iarna ies tot partidele mafiote care au fost pana acum , in primavara nu va mai exista tineret peste16 ani in zona aceasta .
    • -3 (5 voturi)    
      Las ca vine suflu nou de peste Prut (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:34)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui TRABI

      De la fratii nostri, sa guste si ei din Europa cat e calda si nu se impute de tot.
    • +1 (1 vot)    
      Pai e cam greu (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:01)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui TRABI

      Fara autostrada e cam dificil sa vina fabrici in est/sud. Iar PSD-ul va face tot ce poate sa nu se faca autostrada spre est si sud, ca-si pierd votantii cumparati cu kilul de ulei.
  • -3 (7 voturi)    
    mai avem niste acareturi pe care... (Marţi, 13 septembrie 2016, 18:32)

    ..13 [utilizator]

    ...Le-am comandat, au ajuns si inca nu le-am platit,,,
    Ce ne facem? Ce platim intai FIFO sau LIFO?
  • +11 (15 voturi)    
    Poate fi o reusita (Marţi, 13 septembrie 2016, 18:39)

    animatron [utilizator]

    Erau legiuni de sceptici si carcotasi inainte si dupa inceperea experimentului franco-roman de la Mioveni dar uite ca Dacia e acum marca europeana notorie si in topul vanzarilor in categoria sa, sunt liste de asteptare in Franta si Germania pentru modelele noi.

    Romania are traditie in aeronautica, nu se pleaca de la zero, e capabila sa asigure o forta de munca inalt calificata si tinand cont de cheltuielile cu salariile decat in Franta, la o calitate foarte buna, s-ar putea ca noile elicoptere civile/militare sa fie un echivalent Dacia in categoria lor, adica sa ofere un raport calitate/pret imbatabil.

    Cuplat la tendinta maririi bugetelor militare si la viziunea strategica franco-germana a unui efort in UE de echipare militara in comun, Ghimbav are o sansa extraordinara in urmatorii ani.
    Si daca merge acolo fabrica, imediat apar zeci de furnizori in jur, se vor instala si toata zona va fi favorizata economic.
    • +4 (6 voturi)    
      Carcotasii aia (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:18)

      omezu [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      I-au votat pe Iliescu, Vacaroiu, Nastase, Ponta si ai lor, kgb-isti sub acoperire ce au distrus industria romaneasca si au vandut fabricile pe nimic catre rusi, arabi dubiosi si indieni smecheri. Paradoxal, scepticii astia i-au votat in continuare strigand "nu ne vindem tara"...adica nu vindem catre occidentali caci aia fac treaba.
      Probabil erau mai fericiti daca, in loc de Airbus si Hollande, veneau Putin si Suhoi.
    • 0 (6 voturi)    
      Merge bine la Mioveni (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:40)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Nu ca uzina din Tanger, dar na, supravietuieste. E bine.
  • -2 (4 voturi)    
    Atentzie la lungimea troliului! (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:39)

    transalpinarum [utilizator]

    Elicoperul ca elicoperul, dar lungimea troliului ma ingrijoreaza. Sigur o sa fie scurt si nu o sa-l poata folosi SMURD-ul prin Piatra Craiului. Deci mare atentzie!!
    • 0 (2 voturi)    
      Pai ce conteaza (Marţi, 13 septembrie 2016, 21:26)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Astea nu-s facute sa fie folosite. Deja statul roman e obligat sa cumpere, probabil si singurul client. Romanul le face, romanul le cumpara, francezu ia banu din brand, win win.
  • -1 (5 voturi)    
    suma uriasa (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:54)

    Lucian_Mares [utilizator]

    la noi e jackpotul la lotto mai mare decat investitia asta strategica
  • +1 (7 voturi)    
    Mai usor, vere, mai usor ! (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:57)

    newlook [utilizator]

    "Romania are traditie in aeronautica, nu se pleaca de la zero, e capabila sa asigure o forta de munca inalt calificata..."
    =====================
    Mai usor, vere, mai usor !

    Vere, Romania e la 26 de ani dupa ce a avut o oarecare traditie in aeronautica si o oarecare forta de munca calificata. Stii ce insemna 26 de ani? O intreaga generatie care n-a mai fost in contact cu exigentele din aeronautica. Daca in 10-15 ani reusim sa ajungem la nivelul de competenta dinainte de '89, e bine, ar trebui sa ne consideram norocosi.
    Altfel, salut si investitia franceza (in sfarsit O INVESTITIE !) si intentia de a cumpara elicoptere produse acolo.
    • +3 (3 voturi)    
      Zborul e ca mersu pe bicicleta (Marţi, 13 septembrie 2016, 21:32)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Parca ieri se prabusea Aurel Vlaicu in Carpati.
  • -2 (4 voturi)    
    iata de ce Romania (Marţi, 13 septembrie 2016, 20:45)

    Metusala [utilizator]

    vrea sa cumpere doar 1 buc. Bell OH-58D Kiowa Warrior
    Romania are nevoie pe langa elicoptere civile, de cateva legiuni de elicoptere de lupta, teribile contra oricarei invazii terestre.
    • +2 (6 voturi)    
      Da' cine te ataca, vere? (Marţi, 13 septembrie 2016, 21:36)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Metusala

      Da' cine te ataca, vere, de te grabesti cu "legiunile de elicoptere de lupta" inainte sa ai autostrazi?
    • 0 (0 voturi)    
      In caz de ceva (Miercuri, 14 septembrie 2016, 10:58)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Metusala

      In caz de ceva rusii intai ne vor toca cu rachetele de croaziera, ca au zeci de mii.
  • 0 (4 voturi)    
    Miroase a DNA (Marţi, 13 septembrie 2016, 21:28)

    Arminius [utilizator]

    Astea afaceri servite. Imi imaginez ca plata facturilor aferente investitiei va fi facuta direct de Guvern, care si-a adus aminte ca are nevoie de elicoptere. Hollande taie panglici la Bucuresti, iar politicienii romani intra la zdup daca fac acelasi lucru. Nu au voie sa taie panglici nici la Cuca Macaii. Ce umilinta! Basescu avea dreptate. Un licurici mare si...atat, ca ne prostituam.
  • 0 (2 voturi)    
    DIFERENTE (Marţi, 13 septembrie 2016, 21:41)

    CristiChristian [anonim]

    Locuri de munca platite prost aici sa sustina o industrie platita regeste in Franta. Era de preferat sa fie astfel de fabrici in regiunea Moldova ca e saracie maxima acolo, IS, BC, NT, BT, etc
    • 0 (0 voturi)    
      Asigurarea calitatii (Miercuri, 14 septembrie 2016, 10:57)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui CristiChristian

      Chiar daca doar asamblezi elicoptere trebuie asigurata calitatea. Ce calitate pot asigura romanii ce au mai ramas prin tara?
    • 0 (0 voturi)    
      Fugi bre (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:07)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui CristiChristian

      In Iasi e saracie maxima? Cind ai fost ultima oara prin Iasi? Saracie maxima e in VS, eventual BT, si in Suceava pe hirtie (ca gaterele merg la negru in general, la fel si vinzarea de lemne).
      • 0 (0 voturi)    
        Sunt din Mun.Iasi (Miercuri, 14 septembrie 2016, 13:28)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Si vad ca nu stii ca cca 50% din ieseni sunt pe social si ca orasul e in coma economica.
        Mai vezi si dincolo de biroul unde ai job.
        • 0 (0 voturi)    
          pai vad si dincolo de birou.. (Miercuri, 14 septembrie 2016, 17:36)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          1. iesi seara pe la berariile din centru si vezi cit de usor gasesti locuri fara rezervare, in conditiile in care o bere e 10-15 lei (atelierul de bere, beraria veche,m etc)
          2. Mergi in zonele valea-adanca-Miroslava sau Rediu-Valea Lupului si vezi in ce ritm se construieste
          3. iesi pe strada si vezi ce masini sunt
          4. incearca sa iei un taxi la 7-8 dimineata si vezi cite-s libere
          5. ia un zbor spre bucuresti si vezi cit de plin e avionul, sau vezi cite zboruri de anlalya, de exemplu, opereaza vara. Toate pline.

          Si as putea continua lista la nesfirsit. Daca tia asta ti se pare coma economica... ai o oareshce problema de perceptie.
          • 0 (0 voturi)    
            Kinshasa (Joi, 15 septembrie 2016, 15:21)

            Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Si in Kinshasa sunt mall-uri si masini.
            • 0 (0 voturi)    
              si de daca? (Vineri, 16 septembrie 2016, 11:28)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

              Si acolo se construieste in draci? Si acolo chiria e 200-300 de euro si oferta mai mica decit cererea? Si acolo se construiesc la greu spatii de birouri care se inchiriaza inainte de a fi terminata constructia?

              Daca tu esti lacatus mecanic si astepti sa vina investitorii sa faca o fabrica si sa te angajeze... si in timp ce stai degeaba simti ca economia orasului e in colaps, atunci probabil va ramane in colaps la nesfirsit. Daca in schimb vrei sa-ti cauti un loc de munca (mai bine sau mai prost platiti in fuctie de ce stii sa faci), vei observa ca se cauta si vinzatori, si mesteri in constructii, si IT-isti, si soferi de taxi, si angajati cu studii medii la Delphy, si prestatori de munca necalificata in constructii. Doar sa vrei sa cobori din pat, sa vezi ce se ofera la piata (locurilor de munca) si sa alegi ceva ce ti se potriveste.
  • +5 (7 voturi)    
    Nu cumva e doar asamblare? (Marţi, 13 septembrie 2016, 23:17)

    AdrianBorza [utilizator]

    Cu banii investiti acolo se poate face asamblare, dar nu productie completa. O fabrica de motoare de elicopter costa mai mult decat toata investitia asta, la fel si o fabrica de componente de fuselaj si in mod sigur aparatura de bord e fabricata in alta parte.

    Nu sunt fabricate in Romania, sunt asamblate in Romania precum mobila de la Ikea. Fabricarea e in alte parti.
    • 0 (0 voturi)    
      Doar asamblare (Miercuri, 14 septembrie 2016, 10:56)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      este doar asamblare - iar multinationala va face evaziune fiscala, big time.
      Deci inafara de cateva locuri de munca (temporare) ce va castiga tara?
    • 0 (0 voturi)    
      Pai asha se incepe (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:12)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Initial e asamblare, dupa care apare un furnizor mai ieftin de suruburi, dupa care unul de carcase, altul de chedere, si intram si noi in hora. Si cu Dacia s-a intimplat la fel, initial era doar asamblare, acu e produsa 70% in Romania.
      Si asha se intimpla in toata industria aeronautica. Daca investighezi cum se fabrica un airbus, vezi ca are componente din macar 10-15 locatii diferite.
      Important e ca am intrat si noi in hora, se creeaza niste locuri de munca, si, daca se gasesc furnizori de diverse componente care sa produca la acceasi calitate si pret cu aia din afara, vor fi preferati pe motiv de costuri de transport mai mici. In rest ... tine de firmele din Romania daca vor sa profite de oportunitate sau nu.
  • +1 (3 voturi)    
    dupa 27 de ani (Miercuri, 14 septembrie 2016, 0:52)

    unTaran [utilizator]

    inca mai credem in basme? Auzi, proiect in valoare de 50 milioane de euro, pai astia sint bani de spaga pe la noi, ce sa faci cu ei? nu ajung in Romania banii astia pentru nimic.
    • 0 (0 voturi)    
      te uiti prea mult la tv (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:14)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui unTaran

      Fabrica aia nu e a lui Ghita sau Ponta, e a frantsuzului, pentru care 50 mil eur e suficient pentru a da drumul la asamblare cu componentele aduse din afara. Dupa care, in functie de ce gaseste aici ca si capital uman si furnizori de componente, se poate trece, incet, incet la procent cit mai mare din piese produse local.
  • 0 (0 voturi)    
    ar trebui sa luam cateva, dar de care ? (Miercuri, 14 septembrie 2016, 8:47)

    jescu [utilizator]

    Nu poate exista armata moderna fara cateva elicoptere. E ok sa comandam elicoptere Airbus, unele pot sa fie construite si in Franta, atat timp cat se fac reparatiile integral la Brasov, si se fabrica la Brasov o parte din piese, macar cele care se inlocuiesc mai des. Armata ar trebui sa vada ce ii trebuie defapt, pentru ca din ce am vazut, elicopterele de genul lui H215, nu plecau in Afganistan de la baza fara sa fie insotite de elicoptere Apache(si Airbus are echivalent pentru Apache). Chiar si asa Romania nu cred ca are "fortza" sa cumpere mai mult de 20 de elicoptere in urmatorii 5-10 ani. Daca vrem sa-i ajutam pe francezi, mai bine discutam pe partea de trenuri/locomotive(Alstom), sa construim/reparam aici, ca CFR-ul sta foarte prost cu baza materiala. Si la CFR o parte din bani se recupereaza din bilete, la elicoptere nu se recupereaza nimic.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică