Turcia anunta ca nu va recunoaste diplomele absolventilor de la scolile lui Gulen din Romania si ca a anulat diplomele profesorilor care predau aici/ Cum i-a catalogat vicepremierul Turciei pe adversarii lui Erdogan

de Andreea Pavel     HotNews.ro
Vineri, 9 septembrie 2016, 11:15 Actualitate | Esenţial

Vicepremierul Turciei, Veysi Kainak
Foto: Hotnews
Vicepremierul Turciei, Veysi Kainak, a declarat, joi, la Constanta, ca se bucura de faptul ca cetatenii turci din Romania si-au retras copiii de la scolile finantate de Gulen, despre care a spus ca apartin de o "organizatie terorista". Vicepremierul a anuntat ca saptamana trecuta s-a decis ca diplomele absolventilor din aceste scoli nu vor fi recunoscute in Turcia si ca a anaulat diplomele profesorilor care predau aici. Vysi Kainak, care i-a numit "zombie" pe simatizantii lui Gulen, a mai spus ca nici un pasaport al vreunui cetatean turc n-a fost anulat la Ambasada din Romania, cu precizarea ca masura se aplica doar in Turcia.

Clericul Fetullah Gulen, acuzat de premierul Erdogan ca a organizat tentativa de puci din 15 iulie, finanteaza mai multe scoli in Romania,  fondate de catre organizatia "Lumina - Institutii de Invatamant". Cea mai cunoscuta este International  School of Bucharest (ISB) iar in tara  functioneaza mai multe scoli "Spectrum". 

Vicepremierul Veysi Kainaksustine insa ca Turcia nu s-a amestecat in treburile interne ale niciunei tari atunci cand a fost ridicata problema inchiderii scolilor Lumina, ci ca a fost vorba de o avertizare si un sfat prietenesti: "Noi, bineinteles ca nu ne amestecam in treburile interne ale niciunei tari, bineinteles ca liderii tarilor respective actioneaza conform Constitutiei, dar as simti nevoia prieteneasca sa ii avertizam pe oamenii unei tari prietene si aliate si pe locuitorii acestei tari pe care ii consideram ca si fratii nostri despre cat de riscanta este aceasta organizatie. Organizatia mentionata bineinteles ca are si in Romania diverse fundatii sau asociatii. In intrevederile pe care le-am avut astazi am mentionat si acest lucru. In limba turca noi folosim des un proverb: Noi am avut de suferit, sa nu aveti si voi de suferit. Pentru ca noi am simtit pe pielea noastra ce s-a intamplat, pentru ca statul si democratia noastre au fost atacate, dorim doar sa avertizam ca sa nu se intample acelasi lucru si cu statele noastre prietene (...) Cu riscul sa ma repet, as dori sa mentionez inca o data ca aceste scoli, din pacate, sunt capabile sa dauneze tarilor in care exista, tarile noastre aliate si prietene, si ma simt nevoit sa va avertizez in acest sens".

Vicepremierul a intarit ideea ca statul turc "nu a avut nicio pretentie specifica legata de aceste scoli"  si ca oficialii turci doar au informat statele pe teritoriul carora functioneaza scolile guleniste "asa cum va informam si pe dumneavoastra, la nivel general": "Intr-o parte din tarile in care exista aceste scoli s-au luat masuri, o parte au inchis aceste scoli, altele s-au transferat sub egida Fundatiei Maarif din Turcia. In alte tari, mai intai cetatenii nostri si apoi cetatenii tarilor respective si-au luat copiii de la scolile mentionate si i-au mutat la scolile de stat. Cu bucurie pot sa mentionez ca atat in Ungaria cat si in Romania cetatenii nostri, fratii nostri turci si-au mutat copiii de la aceste scoli. In vizitele pe care le-am efectuat in diverse tari, noi nu am avut nici o pretentie specifica legata de aceste scoli, am informat asa cum va informam si pe dumneavoastra, la nivel general".

O explicatie pentru retragerea in masa, despre care vorbeste vicepremierul turc, de la scolile infiintate de Gulen, ar putea fi masura pe care Turcia a luat-o impotriva absolventilor scolilor respective: "O masura pe care am luat-o in acest sens ar fi ca saptamana trecuta am luat o decizie prin care diplomele absolventilor acestor scoli nu vor fi recunoscute in Turcia. Si de asemenea diplomele profesorilor care predau in aceste scoli au fost anulate. In incheiere as dori sa mentionez ca starea de urgenta din Turcia nu afecteaza nicidecum viata oamenilor de rand, aceasta stare de urgenta a fost instituita tocmai pentru a curata sistemul nostru de membrii acestor organizatii teroriste. De asmenea dorim sa scoatem din acest sistem scolile si fundatiile care apartin de aceasta organizatie terorista".

Ulterior, vicepremierul a mai precizat: "Exista astfel de scoli in peste 160 de tari, iar diplomele elevilor care invata aici nu vor fi recunoscute in Turcia. Diplomele a 22.000 de profesori care apartin acestei grupari au fost anulate in Turcia si, de asemenea, profesorii care activeaza in strainatate si diplomele lor vor fi anulate, nu vor mai avea dreptul de practica".
  • Ce se intampla cu pasapoartele turcilor din Romania
Una dintre intrebarile jurnalistilor a facut referire la situatia si numarul cetatenilor turci de pe teritoriul Romaniei ale caror pasapoarte au fost anulate dupa 15 iulie si care nu mai pot parasi tara. Vicepremierul turc a precizat ca "toate masurile au fost luate in limita justitiei" si ca in Romania nu a fost anulat niciun pasaport apartinand vreunui cetatean turc: "Domnul ambasador este in dreapta mea in acest moment si pot sa va spun ca niciun pasaport nu a fost anulat in acest moment la Ambasada Turciei (din Romania, n.red.). Ceea ce pot sa va spun este ca cei care sunt considerati a fi vinovati sau sunt intrebari cu privire la faptul ca ar putea sa fie membri ai acestei organizatii care a atentat la democratia Turiei, pasapoartele acestora sunt luate ca o masura pentru normalizarea lucrurilor. Acestea se vor finaliza, bineinteles, printr-o decizie in justitie. Acest lucru se face pentru a-i impiedica pe acestia sa fuga in alte tari si daca tineti cont de faptul ca exista diplomati, exista oameni din Armata care, in acest moment, sunt de negasit, au fugit din tara, sunt sigur ca veti intelege de ce a fost luata aceasta masura".

O afirmatie ambigua a fost cea referitoare la confiscarea averilor celor suspectati ca ar colabora cu FETO: "S-a mai luat o masura in ceea ce priveste confiscarea averilor celor care au participat la tentativa de puci in ideea de a-i proteja de fapt. Pentru ca daca ei vor fi declarati nevinovati vor primi totul inapoi".

Vicepremierul turc a adancit discutia despre Fethulah Gulen care practica "un islam deviat" si simpatizantii acestuia pe care oficialul turc i-a numit "zombi" pentru ca "duc la indeplinire toate ordinele acestuia fara sa isi puna niciun semn de intrebare": "Acest lider care promoveaza un islam deviat si reuseste sa isi controleze membri foarte bine este inca foarte influent adica reuseste sa controleze oameni de prestigiu precum generali, academicieni sau oameni religiosi. Acestia, pot spune ca, au fost transformati in niste zombi si duc la indeplinire toate ordinele acestuia fara sa-si puna niciun semn de intrebare. Pentru ca nu este de inteles faptul ca acele avioane care au fost cumparate din banii populatiei sa atace populatia la ordinele acestor generali".

Oficialul turc a continuat discursul sau incercand sa explice si cum a reusit Gulen sa devina atat de influent pe teritoriul Turciei: "Aceasta organizatie care exista in Turcia de peste 40 de ani a reusit sa se organizeze destul de puternic, punandu-si oameni in pozitii cheie in Turcia in domeniul Justitiei, chiar si in Armata. A reusit sa ii puna pe acesti copii pe care i-a crescut de mici in pozitii foarte importante".

In ce priveste relatiile politice si securitatea in zona Marii Negre, oficialul turc a dat asigurari ferme referitoare la "nivelul ridicat" al relatiilor politice dintre armata turca si cea romana, amintind si de colaborarea turco-romano-polona si cea mai recenta intalnire a celor trei aliati care a avut loc in Ankara: "Pot sa va sigur, de asemenea, relatiile politice si dintre armatele turca si romana sunt la un nivel ridicat si vor continua sa fie asa. Colaborarea noastra stransa din cadrul NATO va continua si ea de asemenea iar in ceea ce priveste asigurarea securitatii Marii Negre, Turcia va continua colaborarea cu Romania. De asemenea, colaborarea dintre Turcia, Polonia si Romania se va dezvolta si in viitor si ca demonstratie a sustinerii pe care aceste state le ofera Turciei, ultima intalnire a avut loc la Ankara". 

In perioada 7-8 septembrie 2016, vicepremierul turc Veysi Kaynak a efectuat o vizita de lucru in Romania in cadrul careia s-a intalnit cu Lazar Comanescu, ministrul de Externe al Romaniei, a participat la inaugurarea unei gradinite din Medgidia si a unui complex sportiv in Constanta, a vizitat Geamia Hunkiar si s-a intalnit cu oamenii de afaceri turci si reprezentantii unor ONG-uri.

Background. In 15 iulie 2016, in Turcia a avut loc o tentativa de lovitura de stat care s-a soldat cu moartea a 241 de civili si ranirea a peste 2000. Presedintele Tayyip Recep Erdogan, aflat in concediu pe litoralul turcesc, a cerut populatiei sa iasa in strada si sa-l sprijine. Puciul a esuat, iar Erdogan l-a acuzat pe Fethullah Gulen, principalul inamic al presedintelui turc, ca se afla in spatele evenimentelor din 15 iulie. Gulen se afla in exil in SUA, iar relatiile dintre SUA si Turcia s-au tensionat pornind de la problema extradarii predicatorului turc. 

In perioada ce a urmat tentativei de lovitura de stat au fost arestate 26.000 de persoane provenind din mass-media, Justitie, Armata si Invatamant, suspectate ca ar fi simpatizanti sau colaboratori ai FETO, fara un proces prealabil. Alte zeci de mii au fost demise. Deciziile Guvernului turc au fost aspru criticate de liderii europeni care au condamnat masurile punitive luate in afara actului de justitie si in lipsa unor decizii judecatoresti.

Chiar in ziua conferintei de presa de la Constanta, in cadrul careia vicepremierul turc justifica actiunile Turciei de dupa 15 iulie, Thorbjorn Jagland, secretarul general al Consiliului Europei, reitera faptul ca Turcia "trebuie sa ofere dovezi clare in privinta participantilor la tentativa de lovitura de stat si sa evite vizarea profesorilor si jurnalistilor care doar au lucrat pentru firme asociate cu miscarea lui Gulen", este declaratia oficialului european pentru Reuters, citata de Mediafax. Acesta a mai vorbit despre posibilele sanctiuni care ar putea fi aplicate Turciei de Curtea Europeana a Drepturilor Omului. 

Tot in aceeasi zi, sosit la Ankara, Jens Stoltenberg, secretarul general al NATO, a salutat curajul poporului turc in episodul din 15 iulie si a calificat tentativa de lovitura de stat drept "un atac la adresa democratiei", adaugand ca mentinerea unui stat turc puternic este esentiala, conform informatiilor AFP, citata de Agerpres: "Orice atac impotriva democratiei, in orice tara, indiferent care, este un atac la insusi fundamentul aliantei noastre. O Turcie puternica si democrata este esentiala pentru stabilitatea si securitatea Europei si a regiunii", a afirmat Jens Stoltenberg la finalul intrevederii cu presedintele turc, Recep Tayyip Erdogan.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
5322 vizualizari
  • +18 (22 voturi)    
    Se poate ceva mai aberant ? (Vineri, 9 septembrie 2016, 11:26)

    math_2 [utilizator]

    oamenii astia sunt dusi cu pluta departe de tot. "crescuti de mici si pusi in functii importante". Zeci de mii de teroristi !!

    Si draga hotnews cea mai cunoscuta scoala Lumina este ICHB - Liceul International de Informatica. Astia chiar racoleaza copii care ulterior aduc Romaniei zeci de medalii la Olimpiadele Internationale de Matematica, Fizica, Astronomie, Chimie.... Dar ce nevoie avem noi de olimpici cand scolile pregatesc cu atata succes clienti pentru Fabricile de Diplome, votanti de Tzatzica si spectatori pentru Antena3 ?
    • +13 (17 voturi)    
      . (Vineri, 9 septembrie 2016, 11:35)

      takada [utilizator] i-a raspuns lui math_2

      Sunt islamisti,nu dusi cu pluta,cu sharia si burka in cap.
      Au o agenda,o vor tine asa pana dispare statul turc cu totul.
    • +8 (8 voturi)    
      da, se poate: (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:26)

      Radu_Luci [utilizator] i-a raspuns lui math_2

      ...să zică nebunu' că, dacă nu se ridică la Buc moscheioiul negociat pentru repararea genunchiului pontesc, toată România e a lui Gulen. ...și dacă ar zice, ce?
    • -6 (10 voturi)    
      din exterior (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:34)

      Consonant [utilizator] i-a raspuns lui math_2

      Din exterior asa se vede, ai dreptate. Insa Erdogan si prietenii lui, din pacate, spun adevarul in acest caz, fiindca au conlucrat excelent cu gulenistii pentru mai bine de douazeci de ani si se cunosc unii pe altii pana la nivelul celor mai ascunse secrete. Au fost partasi la foarte multe ticalosii si au cules roadele impreuna, pana cand s-au certat pe bani, in urma cu trei ani, si au incept razboiul pe viata si pe moarte care se desfasoara in prezent. Scopul mai mult sau mai putin declarat al lui Erdogan este acelasi cu cel al lui Fethullah Gulen: islmizarea Turciei. Unde se despart este la impartirea banilor: Gulen vrea banii pentru organizatia lui iar Erdogan pentru el si prietenii lui politici.

      Din pacate sunt foarte multe lucruri dubioase la organizatia Lumina, oricat de "luminoasa" ar parea ea. Cand ceva este prea frumos ca sa fie adevarat, sunt foarte multe sanse sa fie ceva putred. Cea mai mare parte dintre participanti, elevi si/sau profesori romani sunt doar niste victime colaterale si inocente intr-un razboi care nu este al lor.

      Sunt constient ca afirmatiile mele sunt impotriva curentului de opinie care predomina in media europeana. Am discutat despre asta cu politologi turci, multi dintre ei kemalisti sau post-kemalisti, oameni dincolo de banuiala ca ar fi partinitori, care mi-au furnizat amanunte aproape incredibile. De-a lungul timpului cam cunoscut tineri studenti despre care am aflat ulterior ca apartineau acestei organizatii si de-abia atunci am inteles multe dintre actiunile lor care pe moment mi se pareau imposibil de explicat in termeni rationali.

      Va recomand doua lecturi:

      - un articol din 2009, scris deci cu mult timp mai inainte ca toata aceasta nebunie sa fie banuita:

      http://www.meforum.org/2045/fethullah-gulens-grand-ambition

      - un articol recent, in care se explica din interior si dupa incercarea de lovitura de stat din 15 iulie 2016, radacinile acestui conflict:

      http://www.meforum.org/6155/turkey-islamist-vs-islamist
      • +2 (4 voturi)    
        ce victima colaterala ? (Vineri, 9 septembrie 2016, 17:33)

        math_2 [utilizator] i-a raspuns lui Consonant

        Se pare ca Antenele3 turcesti spala creierele si mai eficient. Ce victome sunt copiii care se pregatesc la un nivel performant in conditii deosebite alaturi de alti copii exceptionali, ajung la olimpiade internationale si apoi prin universitati de top din America si Anglia fara sa auda neam de neamul lor de Gulen?
        Ce se intampla in Turcia nu are nicio legatura cu democratia nici cu libertatea de opinie. Totul pentru Erdogan, oamenii nici nu mai comunica cu rudele apropiate. De frica !
        Gadea ar trebui sa ia lectii. Poporul turc se pare ca il va vota din nou pe Erdogan, il vrea spanzurat pe Gulen si nu ar obiecta la pedeapsa cu moartea pentru "toti teroristii".
        • -1 (1 vot)    
          antene (Vineri, 9 septembrie 2016, 19:22)

          Consonant [utilizator] i-a raspuns lui math_2

          Care sunt acele antene turcesti? Sursele pe care le-am indicat nu au nimic de a face cu propaganda oficiala. Folositi-va propria ratiune!
      • +1 (1 vot)    
        drepturi cetatenesti (Vineri, 9 septembrie 2016, 19:58)

        Kapo [utilizator] i-a raspuns lui Consonant

        E o aberatie a oricui afirma ca diplomele profesorilor au fost retrase pentru un astfel de motiv. Diplomele pot fi retrase daca au fost obtinute fraudulos, dar nu in cazul profesorilor de la Lumina si ICHB. Astfel de masuri il descalifica pe Edogan, indiferent de b[t[lia pe care el o are cu Gulen. Pregatirea profesionala a unui individ nu o poate decide un individ din politica, altfel drepturile cetatenilor ar fi 0!
        Sa nu mai spun ca rezultatele obtinute de copii la ICHB sunt pe post de recomandare si numai un parinte tampit ar retrage copilul de acolo pe baza afirmatiilor vicepremierului turc!! Precizez, cu exceptia turcilor, ei trebuie sa ia in calcul si varianta revenirii in patrie, pentru ei problema suna altfel!
        Si apropo, daca intre timp acesti profesori si-au echivalat diplomele in UE, ce masuri mai ia Erdogan? Le anuleaza si pe alea? E o imbecilitate!
        • 0 (0 voturi)    
          anularea diplomelor (Sâmbătă, 10 septembrie 2016, 10:33)

          silviu_dumitrescu [utilizator] i-a raspuns lui Kapo

          este un fenomen similar cu cel din perioada stalinista din Romania -
          dupa ce ieseau din puscarie (care au mai scapat ...) oamenii de elita ai Romaniei interbelice erau trimisi sa munceasca pe tot felul de posturi de muncitori necalificati.

          La fel ca si gullenistii ei ramaneau toata viata "dusmani ai Statului", care trebuiau atent monitorizati pana la moarte - cel putin comunistii nu aveau pretentia ca le "anuleaza diplomele" ci efectiv nu le "dadeau" posturi in care se fie nevoie de diplomele lor, unele obtinute in Universitati de prestigiu din Franta, Germania etc. / pt generatiile nascute dupa 1989 precizez ca in acea perioada orice job era dat de Stat, care era complet controlat de comunisti.
    • +9 (9 voturi)    
      Agenda lui Erdogan: reislamizarea Turciei (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:47)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui math_2

      Formal, Turcia ramane pentru noi un aliat, e membru NATO si avem o amenintare comuna la M.Neagra, Rusia expansionista a lui Putin (care loveste si in interese turcesti in Siria, Caucaz sau Asia Centrala).

      Armata turca e formata majoritar din ofiteri scoliti in Occident si adepti ai kemalismului, de altfel multi ani unul ca Erdogan a considerat-o un inamic pentru partidul sau islamo-conservator.

      Ceea ce ne poate ingrijora este insa actiunea de represiune si epurare in stil stalinist condusa de guvernul AKP impotriva elitei armatei turce, sub pretext de "puci" si "zombi gulenisti".

      Erdogan vrea o armata supusa total ordinelor sale, indiferent daca acestea ar fi contrare kemalismului sau chiar intereselor aliatilor din NATO.

      Pentru a reusi planurile interne de reislamizare a societatii si implementare a unui nou ideal societal "neo-otoman", Erdogan a dat de lucru armatei, trimitand-o sa lupte cu PKK in Anatolia sau Irak, cu YPG in Siria, sa intre in lupta cu jihadistii Statului Islamic (desigur, la nivel simbolic, Erdogan are nevoie de jihadisti).

      E o manevra veche in politica, indrepti atentia publicului spre un inamic "interior" si/sau "exterior".

      Temele separatismului kurd si ale "gulenismului terorist" se potrivesc perfect cu scopul manevrei, pentru ca stimuleaza reflexe primare de "aparare a tarii" si "unitate in jurul conducatorului".

      O Turcie puternic islamizata, cu o armata supusa unui guvern islamist, cu vise de marire inspirate de un trecut otoman, ne va pune probleme serioase de securitate in Balcani si M.Neagra, e doar o chestiune de timp.

      Megamoschei prin Bucuresti si mii de "oameni de afaceri" turci si "fideli", care patroneaza scoli, ONG-uri si platforme media, devin treptat o "coloana a 5-a" de infiltrare pentru a crea o zona de influenta in unele regiuni ale Romaniei, apropiate si de R Moldova (Gagauzia e de limba turca) si de Crimeea tatarilor sub "ocupatie".

      Erdogan se viseaza un Putin cu turban, nu trebuie ajutat/incurajat.
      • 0 (2 voturi)    
        analiza (Vineri, 9 septembrie 2016, 19:24)

        Consonant [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        Analiza dumneavoastra nu se bazeaza pe fapte verficabile. Erdogan si Gulen au conclucrat admirabil in ultimii zece ani la demantelarea armatei kemaliste, vezi procesul Ergenekon.
  • +9 (13 voturi)    
    Vrajeala (Vineri, 9 septembrie 2016, 11:28)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Vrajeala ordinara pentru fraierii de care e plina lumea. Erdogan trebuie eliminat!
    • +6 (6 voturi)    
      prea târziu (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:27)

      Radu_Luci [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      nu l-au lăsat alții să moară, acum nu-i lasă el să trăiască
  • +13 (13 voturi)    
    ce tampenie (Vineri, 9 septembrie 2016, 11:31)

    Razvan_M [utilizator]

    Pai orice masura de genul asta este pentru viitor, nu ai cum sa pedepsesti mii de copii retroactiv.
  • -6 (8 voturi)    
    În loc să-i încăierăm,hai să-i împăcăm. (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:27)

    asavreau [utilizator]

    Comportament Balcanic.Știm cum est,suntem la fel. Moarte adversarului.Sălbăticia verbală a populațiilor din această zonă este renumită.Se scuipă, se bat,își adresează injurii,dar se și împacă și dovedesc că sunt oameni civilizați.Hai să-i împăcăm.Vor găsi singuri metodele de oprire a măcelului.Părerea mea este că Gulen nu-i străin de măcelul pornit și nu vorbesc de ciudata lovitură de stat,ci de exodul migranților,măcelul din Orientul Mijlociu și Nordul Africii.Erdogan trebuia să rezolve problema ca"între musulmani"și Gulen la împiedicat.
  • +12 (12 voturi)    
    Turcia "europeana" a lui Erdogan (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:30)

    MPopa [utilizator]

    Sper ca macar acum s-au trezit la realitate adeptii primirii Turciei in UE. Sa anulezi diploma unui profesor pentru o presupusa adeziune la o miscare politica rivala e o mizerie indescriptibila. Vor sa-i lase pe oamenii aceia fara posibilitatea de a-si castiga painea, fara sa le pese de ei si de familiile lor. Si in timp ce striga ca gulenistii sunt teroristi (nu ca as fi eu un mare admirator al lui Gulen) se aduna dovezile ca guvernul lui Erdogan a finantat ISIS. Un stat NATO care finanteaza teroristi si politicienii tac, fiindca nu-s capabili sa gandeasca o alternativa la rolul pe care l-a avut Turcia in zona.
  • -12 (12 voturi)    
    Unul din voi nu spune (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:31)

    Toni_Romania [utilizator]

    Unul din voi nu spune ca Erdogan a fost ani de zile protejatul Americii.
    • +10 (10 voturi)    
      Spun eu .. (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:08)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      ...si a devenit protejatul Putinului. E ok acum? Poti dormi linistit?
  • +9 (11 voturi)    
    Scolile Lumina (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:44)

    FlorBal [utilizator]

    Atunci cand, dezamagiti si disperati de scoala publica, am descoperit, in 2008, scolile "Lumina", mai intai "Spectrum", si mai apoi "ICHB", am inteles ca suntem pe maini bune si ca am gasit, poate, singura alternativa viabila la un sistem educational pe moment esuat.
    Dupa cinci ani in care fiul nostru a fost elev al acestor scoli, nu putem spune decat ca a fost o experienta benefica, pentru el, dar si pentru noi, ca parinti. Evolutia scolara a fost continua si remarcabila, pusa in permanenta in termeni de competitivitate si eficienta. Astazi nu putem decat sa le multumim inca o data profesorilor turci, dl. Sahin, dl. Biner s.a., si alaturi de ei minunatilor profesori romani, care au facut posibile toate aceste lucruri.
    • +10 (12 voturi)    
      Scolile Lumina (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:30)

      jenicaboierica [utilizator] i-a raspuns lui FlorBal

      De acord cu cele mentionate.
      La fel am patit si eu cu fiul meu care, a intrat in clasa a noua in masina de tocat constiinte, energii si competitivitate din sistemul nostru de invatamant.
      Dupa acest picaj, l-am mutat la aceasta scoala, chiar daca a presuspus unele sacrificii din partea noastra.
      Acum pot spune ca nu ne pare rau, deoarece si-a regasit increderea in sine, curajul de a discuta deschis despre orice problema cu toti profesorii (Romani sau Turci) iar evolutia lui a fost constanta.
      Acum, in ultimul an de liceu sunt increzator ca nu va esua la examenul de bacalaureat.
      Amestecul politicii in orice forma de activitate sociala, nu poate fi decat daunator,in aceasta scoala se face educatie si nu politica, rezultatele obtinute vorbind de la sine.
      Respect profesorilor si sper sa se termine cu bine aceasta poveste trista su urata.
  • +6 (10 voturi)    
    am crezut (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:48)

    CRMS [utilizator]

    Am crezut ca turcii sunt o exceptie de la intunericimea imprastiata de Islam.
    Acum m-am convins ca sunt printre cei mai rai; ceatza din mintea lor ii pune alaturi de Coreea de Nord. La fel ca si coreeni, turci fac sluj in fata conducatorului iubit care fura din tara lui cat poate si-ii ucide pe cei care-i sunt impotriva.
    Aferim !
    P.S N-am auzit ineptie mai mare decat asta cu anulatul diplomelor pe baza de apartenenta politica. Asa ceva nici nazistilor nu le-a trecut prin minte.
  • +6 (10 voturi)    
    Decapitarea elitelor (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:16)

    FlorBal [utilizator]

    Ceea ce se intampla astazi cu scolile Lumina aduce mult cu ceea ce, in 2012, a facut Ponta, imediat dupa preluarea puterii. Daca va mai aduceti aminte, unul din primele lucruri pe care l-a distrus cu inversunare a fost ICR (Institutul Cultural Roman), prin inlaturarea de la conducerea acestuia a lui H.R. Patapievici si inlocuirea acestuia cu dl. Marga. Pana la urma trebuie folosit acest moment la maximum, nu-i asa, iar decapitarea elitelor face parte din plan...
  • +10 (12 voturi)    
    mancator de rahat (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:49)

    revo [utilizator]

    Pai Turcia e stat laic! Ca kkt mananca asta aici cu islamul? Ce rol are islamul conform costitutiei turcesti?
    Cine promoveaza islamul ca politica de stat? Nu voi, cacanarilor erdoganisti?
    Nu mi-am inchipuit ca in secolul XXI, un stat care parea in randul lumii, face stanga imprejur si se arunca cu forta in Evul Mediu, dominat de teroarea religioasa. Este de neconceput.

    Cu mare multumire constat ca suntem la niste sute de ani lumina de retrograda Turcie. Cand PSD a incercat marea cu degetul in 2012, si a vrut sa calce peste ordinea constitutionala, noi am reactionat in forta. Este foarte adevarat ca am avut si o foarte mare sustinere din Occident. Acum, Occidentul pastreaza tacere. Nu e bine.
  • +9 (11 voturi)    
    Bai frate (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:28)

    AdiSto [utilizator]

    Nici macar comunistii din Romania, in cei mai negri ani nu au anulat diplome. Cum palaria mea sa anulezi ceva dat de tine si care se bazeaza pe un examen, o scoalaq absolvita, munca unui om? Ca nu ca la doctoratele romanesti, ai dat si dupa aia ai descoperit ca a furat si o iei inapoi. Nu, ei au anulat fara nici un motiv legat de modul de obtinere a diplomei.
    E bine ca o asemenea tara este in discutii sa intre in UE. E tot ce-i mai lipseste maretei uniuni.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version