UPDATE ANT: 1.100 de turisti au fost pagubiti de agentia Mareea; valoarea contractelor ajunge la 460.000 euro/ Patronul touroperatorului: "Nici un turist nu va ramane fara vacanta"

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 18:07 Actualitate | Esenţial

Autoritatea Nationala pentru Turism
Foto: turism.gov.ro
Aproape 1.100 de turisti au fost pagubiti de catre agentia de turism Mareea, care a anuntat sambata pe propriul site ca nu le va mai onora vacantele si ca va intra in insolventa, suma tuturor contractelor ridicandu-se la 460.000 euro, din care 285.000 euro sunt restante catre furnizori, potrivit rezentantilor Directiei generale de control si autorizare turism din cadrul Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT), citati de News.ro.

Agentia de turism Mareea Comtur a fost amendata de ANT, in urma controlului de saptamana trecuta, demarat in urma a patru reclamatii venite pe adresa autoritatii.

"In urma actiunii de verificare au fost aplicate sanctiuni pentru neindeplinirea obligatiilor contractuale, pentru prezentarea informatiilor nereale in oferte, dar si pentru neprezentarea Registrului Unic de Control. In afara de sanctiunea pecuniara in valoare de 14.000 lei, a mai fost aplicata si sanctiunea complementara de retragere a licentei", arata ANT intr-un comunicat.

Controlul s-a desfasurat in perioada 26 august si 3 septembrie.

"Mentionam faptul ca reprezentantii agentiei de turism au afirmat ca sunt intr-un permanent contact cu patronatul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania - ANAT, dar si cu alte agentii de turism, pentru gasirea unor solutii pertinente clientiilor pagubiti", arata autoritatea.

La randul sau, ANAT anunta ca turoperatori membri ai patronatului, reprezentantii ai agentiei de turism Mareea si hotelieri, multi dintre ei membri ai Federatiei Patronale din Turismul Romanesc (FPTR), au identificat mai multe variante de sejururi alternative pentru turistii carora agentia de turism nu le mai poate onora vacantele platite anterior pentru luna septembrie.

"O parte dintre turisti vor fi rerutati catre Complexul Mercur-Minerva, detinut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunarii", arata ANAT.

In acelasi timp, in unele cazuri, vacantele cumparate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar in destinatiile respective, ca urmare a sprijinului oferit de operatori din turism, precizeaza ANAT.

"In ultimele doua-trei saptamani, mai mult de 200 de turisti si-au putut efectua vacantele datorita sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru ca agentia Mareea sa depaseasca situatia critica din punct de vedere financiar si pentru a evita perturbari in piata de turism. Preluam turisti si in aceste zile", a declarat pesedintele ANAT, Alin Burcea.

Oficialii ANAT spun ca sunt in permanenta legatura cu celula de criza infiintata in aceasta dimineata de Mareea, care anunta turistii despre serviciile operative de relocare si alternativele oferite de turoperatorii membri ANAT, parteneri. Numerele de telefon ale celulei de criza sunt afisate pe pagina de internet a Mareea (www.mareea.ro).

Turoperatorul Mareea, care a fost implicat in tragicul accident din Muntenegru din 2013, unde si-au pierdut viata 18 romani iar alti 29 au fost raniti, si-a anuntat sambata dimineata incapacitatea de plata si ca va cere deschiderea procedurii de insolventa.

Pentru recuperarea sumelor datorate de agentia de turism, in cazul in care nu se accepta solutiile compensatorii oferite de turoperatori si hotelieri, turistii se pot adresa companiei care a eliberat polita de insolventa pentru aceasta, in valoare de 50.000 de dolari.

"In limita a 50.000 de dolari, nu toti turistii isi vor recupera banii achitati. O astfel de situatie ar fi fost evitata daca in ultimii 23 de ani s-ar fi gasit solutii optime pentru garantarea pachetelor de vacanta. ANAT are in prezent o varianta, pe care o va avansa autoritatilor", mai spune presedintele ANAT.

De asemenea, consiliul director al ANAT a aprobat sambata forma finala a propunerii de ordonanta pentru crearea Fondului de garantare, pe care o va trimite Autoritatii Nationale pentru Turism, varianta care va asigura garantarea tuturor sumelor achitate de turisti pentru pachetele de servicii. "Il rugam pe ministrul Economiei, Costin Borc, sa actioneze cu celeritate in cazul propunerii ANAT astfel ca niciun turist sa nu mai aiba de suferit", precizeaza presedintele ANAT.

Una din cele mai mari agentii de turism din Romania, Mareea, va intra in insolventa, dupa ce si-a anuntat clientii ca nu le va mai putea onora vacantele, potrivit unui anunt publicat pe site-ul patronatului Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT). De altfel, Mareea s-a si retras vineri din patronatul ANAT.

Mareea este a doua agentie de turism din Romania care isi anunta insolventa in numai o luna de zile, dupa cazul Genius Travel, care, in mod asemanator, intai si-a anuntat clientii ca nu le pot onora vacantele platite, iar ulterior si-a depus cerere la Tribunalul Bucuresti de intrare in insolventa. 136.000 de euro a fost paguba suferita de 147 de turisti care si-au cumparat vacante de la aceasta agentie.

Touroperatorul Mareea a avut anul trecut afaceri de 66,3 milioane lei. Intr-un clasament realizat de ANAT al celor mai mari 30 de agentii de turism din Romania, Mareea fiigureaza pe locul 13.

"Turoperatorul Mareea a infiintat in aceasta dimineata (sambata dimineata, n.r.) o celula de criza pentru a raspunde operativ turistilor si partenerilor afectati de deschiderea procedurii de insolventa si reorganizare si pentru a gestiona o parte cat mai mare din rezervarile cu check-in azi, 3 septembrie, si maine, 4 septembrie. Am instiintat toti clientii si partenerii cu rezervari in perioada 3.09-31.12.2016, prin sms si mesaje pe internet, despre situatia actuala", se arata in declaratia de presa a departamentului de comunicare si marketing Mareea, publicata pe site-ul ANAT.

Agentia precizeaza ca, impreuna cu turoperatori membri ANAT si partenerii hotelieri, cauta solutii pentru a oferi alternative (relocari) unui numar cat mai mare de turisti.

"Stimati clienti / Stimati parteneri, Cu parere de rau va anuntam ca MAREEA este incepand de astazi, 03.09.2016, in imposibilitate de a mai onora angajamentele asumate. In consecinta vom declansa procedura de insolventa si vom incerca, in perioada imediat urmatoare, sa gestionam exclusiv rezervarile curente (turistii aflati in acest moment in unitatile de cazare din tara si strainatate). Astfel, incepand cu data de 04.09.2016 nu vom mai putea onora nici una dintre rezervarile confirmate. Pentru recuperarea sumelor datorate de catre MAREEA, va rugam sa va adresati asiguratorului societatii (polita de insolvabilitate nr: 8100258X ) si sa faceti demersurile necesare pentru recuperarea sumelor. Regretam intreaga situatie precum si neplacerile cauzate. Cu stima, Echipa MAREEA", este anuntul transmis de Mareea turistilor sai.

De asemenea, Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism precizeaza, tot intr-un anunt publicat pe site-ul sau, ca a luat act de decizia agentiei de turism Mareea Comtur de renuntare la calitatea de membru al asociatiei incepand cu 2 septembrie 2016.

  • UPDATE Marius Usturoiu, patronul touroperatorului Mareea: "Nici un turist nu va ramane fara vacanta"
Patronul agentiei de turism Mareea, Marius Usturoiu, a declarat sambata, pentru Profit.ro, ca a luat decizia sa ceara intrarea in insolventa a companiei din cauza problemelor de cash-flow generate de rezultatele slabe pe componenta de chartere, precum si de scaderea cu 50-60% a vanzarilor de vacante pe Turcia, si a promis ca nici un turist cu rezervare facuta prin Mareea nu va ramane cu banii dati si concediul neefectuat, tinand totodata sa infirme declaratiile si zvonurile potrivit carora "s-ar fi dat la fund".

Contactat de Profit.ro, patronul Marius Usturoiu a declarat ca, in acest moment, cateva zeci de turisti cu rezervari efectuate prin Mareea s-au confruntat cu probleme, insa au fost redirectionati catre alte locatii.

"Pana astazi n-a ramas nici un turist fara vacanta, toti au fost rerutati, relocati, acolo unde au fost situatii sa nu mai putem sa achitam, s-au dat variante alternative. Pentru zilele urmatoare, pentru turistii care urmeaza sa-si efectueze vacantele, vom incerca, impreuna cu ceilalti touroperatori si cu partenerii hotelieri, sa gasim variante, optiuni, astfel incat sa nu ramana fara vacante. N-o sa-si piarda nimeni vacanta. Suntem in comunicare cu fiecare turist care urmeaza sa-si faca vacanta prin agentia noastra si le oferim variante alternative, impreuna cu partenerii nostri", a declarat Marius Usturoiu pentru Profit.ro, precizand ca este vorba de cateva sute de turisti carora le incep rezervarile in perioada urmatoare. In total, agentia Mareea a deservit anul acesta un numar de circa 60.000 de turisti.

Usturoiu a tinut totodata sa infirme declaratiile si zvonurile aparute in presa potrivit carora "s-ar fi dat la fund". "Eu am tinut legatura si cu Anca Nedea (presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism - n.r.), si cu patronatul ANAT, cu toti, suntem in contact", a precizat proprietarul agentiei de turism Mareea.

Usturoiu a mentionat ca a depus vineri la tribunal cererea de intrare in insolventa a agentiei. "Am luat aceasta decizie din cauza problemelor de cash-flow generate de rezultatele slabe pe componenta de chartere, precum si de scaderea cu 50-60% a vanzarilor de vacante pe Turcia. A fost un an foarte prost, cu grad de incarcare foarte slab al charterelor pentru care aveam contracte de garantie, si din cauza atentatelor. Probabil ar fi trebuit sa diminuam volumul pe aceasta componenta. Si anul trecut, am avut probleme cu charterele pe Grecia, cand timp de o luna s-a blocat destinatia. In plus, am fost foarte presati pentru a face plati in avans", a explicat patronul Mareea.

Potrivit lui Usturoiu, se vrea reorganizarea companiei si deblocarea cash-flow-ului, in vederea continuarii activitatii. El a aratat ca se afla in discutii cu mai multe banci pentru obtinerea de credite, dar si cu potentiali investitori care sa vina cu bani pentru a efectua o infuzie de capital la Mareea, in schimbul preluarii unei participatii sau efectuarii unei fuziuni. "Luam in calcul absolut toate variantele care ne-ar permite sa finalizam cat mai rapid procesul de reorganizare", a spus Usturoiu, fara sa ofere alte detalii.

Surse din piata au declarat anterior pentru Profit.ro ca problemele de lichiditate ale Mareea s-ar datora faptului ca firma s-a lansat, in ultimii ani, in mai multe investitii masive si riscante, pe care le-a finantat din banii incasati de la turisti pe vacante, nereusind sa contracteze finantari bancare. Totul ar fi inceput cu inchirierea a doua hoteluri pe litoralul Marii Negre, transformate in complexul all-inclusive Mercur Minerva. Potrivit surselor citate, investitiile de peste un milion de euro in acest complex ar fi fost facute din banii agentiei Mareea, din cauza faptului ca bancile nu s-au aratat interesate sa acorde credite unei companii precum Mareea, lipsita de active valoroase si cu mai multe sedii inchiriate. Ulterior, Marius Usturoiu a inchiriat si hotelul Rozmarin din Predeal, iar cum in Romania turistii merg de regula la munte doar in weekend si de sarbatori, incasarile Rozmarin nu ar acoperi nici pe departe chiria lunara achitata.

Patronul Marius Usturoiu a negat aceasta varianta. "Sunt lucruri diferite, care nu au nici o legatura", a precizat el.


Citeste mai multe despre   









6565 vizualizari
  • +5 (7 voturi)    
    Reflux ? (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 18:38)

    Plagarus [utilizator]

    Ce e val,ca valul trece.
    Are balta peste : Tui TravelCenter/Eurolines, Hotelbeds, Happy Tour ( fondul spaniol de investiţii GED), Vola.Agenţia Hotel Air, Travel Boutique Perfect Tour, Christian Tour, Happy Tour, Paravion, Paralela 45 ........... + câteva mii de site-uri de turism.
    Clasament dupa capitalul social : Paravion SRL – 22.332.600 ron
    Happy Tour SRL – 1.900.000 ron
    Holiday Office SRL – 1.000.000 ron
    Aerotravel SRL – 776.100 ron
    Vola SRL – 414.150 ron
    Perfect Tour SRL – 400.00 ron
    Paradis Vacante de Vis – 200.000 ron
    Marshal Turism – 150.000 ron
    Kusadasi SRL – 150.000
    Paralela 45 SRL – 100.010 ron
  • +5 (5 voturi)    
    da (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 18:50)

    serbanTeodor [utilizator]

    Mareea by Marean
  • +11 (11 voturi)    
    acoperire 0.3% (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 19:18)

    Timbuku [utilizator]

    Daca au avut cifra de afaceri de 63 mil lei (15 mil eur), cum de li se permite sa functioneze cu o asigurare de doar 50.000 eur? ANAT sa oblige toate agentiile sa aiba polita de asigurare cel putin egala cu rulajul lunar.
  • +5 (5 voturi)    
    o intrebare ca nu stiu ce urmeaza.. (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 19:22)

    OnePiece [utilizator]

    isi vor recupera pagubitii banii ?
    • +2 (2 voturi)    
      In ordinea depunerii cererilor si a marimii ... (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 22:45)

      DEMA GOGU' [utilizator] i-a raspuns lui OnePiece

      ...creantelor .
      Oricum sunt sanse minime deoarece ,administratorii ,sigur nu au lasat prea multi bani in conturi.
  • +5 (5 voturi)    
    Ce nu inteleg (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 21:51)

    Sebycopilu [utilizator]

    La nenorocitii astia de ce nu intra in insolventa dupa ce le onoreaza la oamenii astia sejururile pe care le-au platit. Toti intra in faliment cand e "desaga mai plina". Va spun sincer , nu mai am incredere in nici o firma de turism, iar pentru cei ce vor rezervari sigure si serioase va recomand booking.com.
    • 0 (2 voturi)    
      nu prea intelegi, ai dreptate... (Duminică, 4 septembrie 2016, 6:58)

      ciufy [utilizator] i-a raspuns lui Sebycopilu

      booking.com nu are in spate o agentie de turism ca pravaion.ro sau vola.ro... este o platforma de intermediere... plata tu o faci direct catre unitatea de cazare... fa tu rezervare pe booking la pret de receptie la mamaia la 500 lei/noapte... eu prefer sa merg printr-o agentie la 500 lei sejurul...
      si nu prea putem sa evitam agentiile de turism... nu ai cum sa mergi intr-un circuit sau intr-o vacanta cu zbor charter pe cont propriu.. te ajunge mult mai mult financiar...
      lucrez in domeniu si iti spun clar ca problema celor de la mareea a fost ca s-au intins mai mult decat plapuma... asa e la bucuresti, nu conteaza profitul, conteaza cifra de afaceri, creditele se rostogolesc, etc...
      merg mult pe promovare tv in loc sa comisioneze corect partenerii... cum sa le vand eu la mareaa litoral cu 4% comision cedat? ininate era 7-10%...
      cum sa vand un pachet de 1600 euro pe grecia la christian tour si sa raman cu 30 de euro/persoana? apoi aia nu isi platesc furnizorii lor si eu raman cu beleau a pe cap...
      pai normal ca asftel mareea nu si-a umplut charterele... partenerii vindeau locuri pe acele chartere prin alti touroperatori, nu prin ei...
      ei au prefersat reclama tv, sa ataraga direct clientii, sa nu mai cedeze comision amaritilor mici din provincie... desi agentia mica din provincia cunoaste piata locala si este cunoscuta de populatia de acolo...
      • +1 (1 vot)    
        Booking (Duminică, 4 septembrie 2016, 21:55)

        Sebycopilu [utilizator] i-a raspuns lui ciufy

        Da intradevar firmele de turism ofera mai multe pachete atractive dar si riscante in acelasi timp, in ceea ce priveste preturile, nu ai dreptate. Preturile pe booking pot varia de la 150 pana la 500 de lei pentru o camera la Mamaia , in functie de banii si conditiile pe care le doresti...eu nu sunt un pretentios la cazare si vreau sa iti spun ca am gasit cazare la Roma 3 nopti la 115 euro la hotel de 3 stele, un pret pe care il consider rezonabil. In ceea ce priveste Mareea, iti dau perfecta dreptate.
  • 0 (0 voturi)    
    Au furat ca in codru (Duminică, 4 septembrie 2016, 7:26)

    dany-ingineru [utilizator]

    Am fost la mercurMinerva acum 2 ani.
    Raportul pret servicii este foarte mare. Au pret de 4 stele in Bulgaria si servcii minimlae.
    La mese nu aveau fructe ci doar Fruct [lubenita sau peirsici] Personal putin, Camere mici, instlalwtiile sanitare spre proaste, piscina din regimul trecut cu mult clor si culoare greu de descifrat. amare ca ar fi investit 1 milion euro , nu se cunoate in ce ar fi bagat.
    Intre 15 iunie si 30 august au MeMi plin. la ce servicii au si la ca tarife de mamaia au [prea scump, prea ca la mamaia]
    Cea mai eftina cazare este in mai. Diferenta minim aintre o cazare de dupa 15 iunie si mai este 150 lei/zi/persoana
    75 zile*150/zi*280camere*2= 6.3 milioane lei.
    La un calcul simplu, nepunind la calcul ca in iulie si august tarifele cresc in continuare.
    Unii o sa zica ca in iulie si august mai pun ceva servicii in plus, gen angajati care sa aib agrija de copii,etc.
    Dar cresterile de pret le-ar acoperi bine d etot.
    Pierderile in niciun caz nu apar d ela MeMi ci din alta parte.
    Cum cei 6,3 milioane nu apar in contabilitate ca profit, ar fi treaba DNAului sa vada daca s-a furat
  • +1 (1 vot)    
    .. (Duminică, 4 septembrie 2016, 8:45)

    toxx [utilizator]

    1. pai daca esti manager in turism, si ai ceva experienta in treaba asta:

    - trebuia sa fi vazut ca situatia in Turcia nu e roz de mult, si sa nu mai vinzi vacante acolo, te axai pe alte destinatii din timp
    - trebuie sa fi vazut ca unele destinatii din Europa sufera de aceeasi problema ca Turcia (vezi Paris, Bruxelles, etc).

    Mie imi pute a teapa sau incompetenta sau ambele.

    2. Nu inteleg cine naiba mai foloseste agentii de turism, cand poti sa-ti faci singur rezervari online la hoteluri iar zboruri iti gasesti usor la low cost. Sau lenea e prea mare ca sa-ti coordonezi zborurile cu rezervarile de la hotel ? or fi clienti care inainte plecau cu "ONT-u" si s-au obisnuit sa li se faca tot...
    • +1 (1 vot)    
      Agentiile de turism de mult nu mai aduc (Duminică, 4 septembrie 2016, 14:58)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui toxx

      valoare adaugata, turismul modern facandu-se pe site-rui de rezervar si de review-uri.

      Inteleg sa existe totusi, cu oferte pentru seniori poate, si cei pentru care natura nu a fost atat de darnica sa poata accesa site-urile amintite, insa dupa cum stim, prostia se plateste.

      Exista si exceptii, anumite agentii de turism care au inteles ca pot oferi ceea ce site-urile de booking nu pot, si anume circuite complexe, charrtere, croaziere si in general alte activitati decat cele oferite de hoteluri.

      Dar ca sa iti iei hotel + bilet de avion de la o agentie de turism mie mi se pare prostie pura. Mai ales daca nu vrei "turism de masa". Agentiile cumpara en-gros hoteluri intregi de mana a 3-a pe care le vand en-detail aici, in estul Europei, dar odata ajuns acolo, te vei simtit "ca acasa", prietenii stiu de ce... :)
  • +1 (1 vot)    
    Cine va pune sa luati de la agentii ? (Duminică, 4 septembrie 2016, 14:53)

    clint [utilizator]

    Am cerut o oferta de la o agentie respectabila din centrul Bucurestiului pentru un hotel din afara, city break, 4 zile, si am constatat ca oferta lor era cu 100 RON peste booking.com care, pentru cine nu stie, nu este tocmai ieftin "ieftin". Si atunci ma intreb si eu, ce valoare adaugata aduc astia cu agentiile ?

    Azi turismul modern si de calitate se face pe site-uri specializate, cu review-uri si "guidance" online de la ceilalti turisti, nu cu oferte "last minute".

    Ce ramane ? Cei care nu pot accesa macar un site de rezervari si unul de review-uri ( gen tripadvisor.com ) si care nu pot citi printre randurile postate de ceilalti turisti. Astia isi merita soarta. Dar si amatorii de chilipiruri care cred ca se pot imbuiba all inclusive la juma' de pret, cu oferte last minute si alte balarii ...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică