Baroul Bucuresti a amanat pentru 31 august dezbaterea cererii de excludere din avocatura a lui Ponta. Decanul Baroului: Este o situatie inedita

de G.S.     HotNews.ro
Marţi, 23 august 2016, 15:21 Actualitate | Esenţial

Consiliul Baroului Bucuresti a amanat pentru data de 31 august dezbaterea cererii privind excluderea din barou a lui Victor Ponta, a declarat marti decanul Baroului Bucuresti, avocatul Ion Dragne, potrivit Agerpres.

"Am avut pe ordinea de zi o solicitare de excludere din profesia de avocat a domnului Victor Ponta, membru al Baroului Bucuresti. Inainte de inceperea sedintei, domnul avocat a depus la Baroul Bucuresti un memoriu cuprinzand punctul de vedere al domniei sale si un set de documente din care a rezultat ca a formulat o reclamatie prealabila impotriva ordinului de revocare a titlului de doctor in Drept, precum si o cerere de suspendare a efectelor ordinului respectiv, depusa la Curtea de Apel Bucuresti", a precizat Dragne. 

El a anuntat ca la data mentionata au fost invitati Monica Macovei, cea care a facut cererea de excludere din Barou a lui Victor Ponta, precum si acesta din urma, el mentionand ca prezenta celor doi nu este obligatorie. 

"Nu avem o procedura disciplinara in care doamna Macovei este petenta si domnul Ponta este persoana impotriva caruia s-a facut o plangere disciplinara, ci avem o cerere inedita in raport de care Consiliul a apreciat ca este utila invitarea celor doi membri ai Baroului Bucuresti pentru a-si preciza punctul de vedere in scris si pentru a raspunde la eventualele intrebari ale membrilor Consiliului. Prezenta domniilor lor este facultativa, iar lipsa lor nu va impiedica dezbaterile si luarea unei eventuale decizii", a explicat Ion Dragne. 

Potrivit acestuia, este "o cerere si o situatie inedita" pentru ca nu s-a mai intalnit pana in prezent un astfel de caz. 

"Motiv pentru care am fost desemnat eu, impreuna cu alti doi membri ai Consiliului - Mihai Tanasescu si Flavia Teodosiu -, ca pana marti, 30 august, sa prezentam un raport scris membrilor Consiliului, astfel incat sa dezbatem si sa luam o decizie. De asemenea, Consiliul a apreciat ca este necesar sa ii invite pe doamna Monica Macovei, care a formulat cererea, si pe domnul Victor Ponta, pentru sedinta din 31 august, la ora 12,00", a mai precizat Dragne. 

El a mentionat ca decizia Consiliului, oricare va fi ea, este atacabila. "Decizia Consiliului, care va fi aceea, este un act administrativ supus unui control atat in sistemul organizarii profesiei de avocat, de legalitate la Uniunea Nationala a Barourilor din Romania, cat si la instanta de judecata", a aratat el. 

Baroul Bucuresti a luat in discutie marti cerea depusa de europarlamentarul Monica Macovei de excludere a lui Victor Ponta din avocatura, dupa ce acestuia i s-a retras titlul de doctor. 

Monica Macovei a cerut decanului Baroului Bucuresti, printr-o solicitare scrisa, excluderea lui Victor Ponta din avocatura, invocand faptul ca acesta a dobandit calitatea de avocat fara examen, ca titular al diplomei de 'doctor in drept', titlu care i-a fost retras.












[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
2416 vizualizari
  • +12 (16 voturi)    
    nimic inedit (Marţi, 23 august 2016, 15:30)

    loveparade [utilizator]

    toate-s vechi si noua toate. avocatii sunt o casta corupta
    • +12 (12 voturi)    
      prezenta lui Monica Macovei? (Marţi, 23 august 2016, 15:48)

      zzztop [utilizator] i-a raspuns lui loveparade

      De ce? Dovezile cu plagiatul evident si decizia de plagiat nu sunt argumente destul de bune pentru Baroul avocatilor?

      Ca avocati hai sa o mai lungim nitel cum se intampla cu procesele in Romania de ajung la 15-20 de ani.
      • +5 (5 voturi)    
        banc cu (Marţi, 23 august 2016, 18:42)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        avocati :

        intr-o familie de avocati, se intoarce intr-o zi acasa tanarul avocat. cand il vede pe bunica-su, ii striga fericit :
        - tataie, fi fericit, am terminat cu procesul ala inceput acum 50 de ani de tine.
        - bravo nepoate. pai tu din ce bani crezi ca ai facut facultatea?

        asa ca, cine stie cat o sa dureze si cu tonta asta??? :))
    • +1 (1 vot)    
      Pestele de la cap se-mpute (Marţi, 23 august 2016, 23:57)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui loveparade

      Baroul trebuia sa se sesizeze singur, instant, nu sa vina cu comunicate ca nu exista un precedent in chestiune.

      Treaba e simpla: in ce conditii cineva devine membru al baroului.

      Asta cu doctoratul si tanarul june Ponta saltat cu pompa de Nastase - care stim astazi cine este astazi pentru societatea romaneasca, ar fi trebuit sa devina o palma data instant profesionistilor din barou, care n-au fost saltati cu crick-ul politic in functii.
  • +11 (13 voturi)    
    A-si preciza punctul de vedere (Marţi, 23 august 2016, 15:36)

    ddanescu [utilizator]

    Ce simpatici sunteti.... sa vedem, sa discutam, sa ne spunem parerile... ca noi suntem prosti si nu intelegem bine situatia...

    Ce sa se mai precizeze domnilor avocati? Ati primit un membru pe baza unei infractiuni, acum ca s-a dovedit, ce va mai trebuie discutat? Continuati sa sustineti infractiunea?

    Hai ca fac si eu un plagiat in drept, ma primiti ca avocat? In doua zile e gata, abia astept sa castig milioane...
  • +9 (11 voturi)    
    Dragne ??? (Marţi, 23 august 2016, 15:39)

    gigiN [utilizator]

    Precis nu este cu "a" la sfarsit ??? Oricum nu inteleg de ce trebuia invitat si "Il Plagiattore"!!!
  • +14 (16 voturi)    
    excludere din barou (Marţi, 23 august 2016, 15:39)

    MihailNica1 [anonim]

    mda, asteptati // va mai ganditi // mai trageti de timp pana se pensioneaza....
  • +11 (13 voturi)    
    Baroul B. -CAZ PENAL daca nu il scoate pe Ponta ! (Marţi, 23 august 2016, 15:48)

    JohnAnticoruption [anonim]

    Baroul Bucurest si comisia de excludere a lui Victor Ponta din avocatura va suporta DAUNELE precum si consecintele daca nu il scote pe PLAGITORUL din Barou in cel mai scurt TIMP !
  • +9 (11 voturi)    
    Aplicati procedura normala !? (Marţi, 23 august 2016, 15:55)

    Miky113 [utilizator]

    Doar ce se creaza precedentul !
    Sigur vor urma si altii (caz inedit ) !!

    Solicitati reintroducerea procedeului "sepukuu" !!!
  • +9 (9 voturi)    
    Te pripesti judecand doar dupa cele intamplate (Marţi, 23 august 2016, 16:26)

    Susufler0 [utilizator]

    astazi in sedinta Consiliului !

    Ponta se pregateste sa atace in justitie, in Contencios,Ordinul dat de Ministrul Educatiei de revocare a titlului de Doctor in Drept. Procedura il obliga ca mai intai sa formuleze o reclamatie prealabila impotriva Ordinului emis pe care sa o adreseze emitentului. Acesta, la randul sau, poate sa fie de acord cu reclamatia, sa nu fie, sau sa o ignore, neraspunzand petentului in termenul defipt de lege. In oricare din ultimele doua ipoteze, Ponta poate continua procedura judiciara formuland o cerere de control al legalitatii emiterii actului administrativ de catre Ministru. In functie de hotararea instantei, aceasta poate fi atacata la instanta superioara de catre partea care se considera nedreptatita iar hotararea instantei de control judiciar este definitiva si irevocabila. In functie de ce spune aceasta, Ponta ramane "Felcer in Drept" sau pierde titlul de Doctor, ceea ce conduce in mod indubitabil la concluzia ca a dobandit in mod fraudulos calitatea de avocat si atunci excluderea sa din Barou e sigura cum e sigur ca dupa zi urmeaza noapte.

    PS. Daca avem pretentia ca respectam statul de drept, atunci sa nu-i dam cu el in cap lui Ponta !

    PPS. Sa avem inca putina rabdare. Sunt convins ca la final Plagiatorul Mitoman va intra la parnaie fara a mai detine calitatile de doctor in Drept, Profesor universitar si avocat.

    PPPS. Adica nu va mai avea niciun atu ca sa fie desemnat sef de camera. Va fi un simplu c...t !
    • +4 (6 voturi)    
      cum? (Marţi, 23 august 2016, 18:48)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      nici la "beciul domnesc" nu va mai fi sef de camera?
      pai atunci cum va mai tine el puscariasilor lectii de drept, asa cum a facut indrumatorul lui de doctorat, bombonel?
      • +2 (2 voturi)    
        Din pacate pt Monta, altul va fi sef de camera (Marţi, 23 august 2016, 20:32)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        si cand il va striga : "Monta, la mine", impreuna cu Monta vor veni in fata Tartorului si "Vaselina" si "Unguent", ca tripletii, strigand toti trei in cor : Prezent.

        PS. Ah, ce viata il asteapta !
    • 0 (2 voturi)    
      a gresi si a persevera in greseala (Marţi, 23 august 2016, 21:17)

      Vdtot [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Theorie! Theoria "datul-ui in cap"! Interesant! Intrebarea nu este daca, intr-un stat de drept, "petentul" este sau nu, indreptatit sa atace o sentinta incontencios! Nicidecum nu se pune asa problema! Numai ca, din pacate pt. cel cel spuneti ca I se "da-n cap", a esta incearca sa rastoarne valorile, sa socoteasca ca membrii comisiilor (ca nu vorbim doar de "o comisie", care sa aiba "un dinte" impotriva lui Ponta, nu?) ce au confirmat ca lucrarea este un plagiat, sunt niste inculti, ca nu stiu sa identifice correct pasajele copiate (ad litteram , ca sa fie mai clar!) si ca, DOAR cel ce il aparati in numele "democratiei" este cel ce este in masura sa aprecieze "originalitatea lucrarii, tezei de doctorat! Nu credeti ca este cam mult? pana la urma, despre ce vorbim? Despre o persoana care, repet, din pacate, nu mai este credibila. Si, din pacate, persevereaza in grseala. confirmand dictonul "Errare humanum est, perseverare diabolicum" (si nu este, din pacate, singurul...
      • +1 (1 vot)    
        Inainte de toate tin sa remarc faptul ca (Miercuri, 24 august 2016, 11:03)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Vdtot

        nu vezi deloc tot si asta incepand chiar cu "gradina" ta: "datul-ui in cap", cel ce-l aparati" si mai sunt !

        Apoi, revenind la chestiune, dam de fractura logica:
        "a gresi si a persevera in gresala".

        As fi fost de acord cu asta daca mi-ai fi demonstrat ca, desi a plagiat si a fost prins, Ponta nu s-a potolit si a continuat sa plagieze. Dar tu confunzi un drept, acela la aparare in justitie, (chiar daca exercitarea sa de catre o anumita persoana, o face pe acesta sa para, repet, SA PARA imorala) cu perseverenta in gresala. Nu-i deloc asa !
        De fapt ce spui tu este ca Ponta este un ticalos (perfect de acord cu tine!) DOVEDIT, (asta, in urma procedurilor pornite de Ponta o va stabili in mod definitiv si irevocabil justitia) caruia i se pot nega, incalca o serie de drepturi constitutionale. Gresit !

        PS. Si stii, de fapt ce este interesant ? Ca Ponta, dupa ce si-a plagiat teza de doctorat, copiind pagini intregi dupa doi autori romani, a mai publicat alaturi de un autor o lucrare, pe care a plagiat-o dupa propria-i teza de doctorat.
        Asta, da perseverenta, dar se pare ca tu nu aveai cunostinta de ea, !

        PPS. Eu, daca as fi in locul tau nu as avea trufia sa spun ca VAD TOT, pt ca mai apoi altcineva sa inceapa sa-mi demonstreze ca nu-i chiar asa, dar eu sa ma ambitionez si sa perseverez totusi in eroare, cum spui tu.
  • +2 (2 voturi)    
    Oricum nefericitul personaj nu avea clienti !! (Marţi, 23 august 2016, 18:59)

    Plagarus [utilizator]

    Doar profesorul Mateut l-a luat pe post de mascota cu influenta politica in procesul lui Tender.
  • 0 (2 voturi)    
    Baroul...Ponta (Marţi, 23 august 2016, 21:02)

    Vdtot [utilizator]

    "...Este o situatie inedita ..."? Asa sa fie dle. Decan al Baroului?
    Ce este "indedit" in acesta speta? Faptul ca ministerul invatamantului, a si-a insusit concluzia comisiei universitare care, pentru a nu stiu cata oara (exceptie fiind comisia lui Liviu Pop, pardon, comisia PSD!), confirma ca ponta a plagiat? Ca in virtutea tilului de "dotore", a intrat in Barou, fara examen? Ce mama d....lui, va mai trebui, dle Decan, pentru ca sa aplicati regulamentul in baza caruia poti sa fii membru al baroului, respectiv, prin examen (pe care dl ponta nu l-a sustinut!) sau, in calitate de doctor in drept (titlu dovedit a fi fost obtinut fraudulous, prin plagierea lucrari de doctorat, cazul dlui Ponta). Atunci? Atunci, singura concluziea, este intentia fie de tergiversare a spetei, fie, dar din respect pt. dv. dle decan (atat cat a mai ramas...) refuz sa cred, dintr-o crasa incompetenta a intregului barou bucurestean! O intrebare, rethorica, ar fi "cati dintre membrii baroului sunt afiliati politic si...in ce partid?".
    • +1 (1 vot)    
      "Inedit" inseamna "nou" (Miercuri, 24 august 2016, 10:07)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Vdtot

      si, da, situatia in care se afla conducerea Baroului de avocati Bucuresti, aceea de a solutiona o cerere de excludere din profesia de avocat a unui membru al baroului, pt motivul ca titlul de doctor in drept in baza caruia respectiva persoana a intrat in profesie i-a fost retras, este absolut inedita, adica, pt a fi mai clar, cum iti place dumitale sa fii, nu s-a mai intalnit pana in prezent, cel putin in cazul acestui Barou.

      La asta se referea Decanul Baroului, la a constata ineditul unui caz si nu vad de ce atata suparare pe capul matale, suparare mergand pana acolo incat l-ai vaduvit pe onor Decanul avocatilor bucuresteni, de o parte insemnata a respectului pe care initial i-l purtasesi.

      Ponta, indiferent cat de "bandit" ar fi (iar eu cred ca este unul de calibru, gandindu-ma doar la afacerea KazMunaiGas), are dreptul sa uzeze de lege si a uzat, respectiv a facut o plangere prealabila introducerii unei actiuni judiciare la sectia de Contencios Adm. a TMB si a solicitat (tot legal) suspendarea Ordinului emis de Ministrul Educatiei de retragere a titlului de doctor.

      Daca ma intrebi pe mine, pe fondul cauzei, el nu va avea succes, dar pana atunci trebuie sa se desfasoare procedurile necontencioase precum si cele contencioase, pornite de Plagiatorul Mitoman.

      Daca CAB va admite cererea de suspendare a Ordinului Ministrului Educatiei pana la data pronuntarii unei sentinte definitive si irevocabile in cauza privind anularea acestui Ordin, inseamna ca din punct de vedere legal, pe toata aceasta perioada de timp sunt suspendate, nu se produc efectele actului administrativ, adica Monta continua sa fie "Felcer in Drept". Asta e !

      Inseamna ca intr-un final, cand justitia ii va respinge (am convingerea asta) toate cererile formulate - repet - legal Ponta va avea de returnat mai multi bani.

      Domnule, "domnia legii" se instaureaza greu si se apara cu sudoare si uneori cu sange, strangand din dinti, dar avand incredere si rabdare.

      PS. Gresesti cu Dragne !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version