​EXCLUSIV Dacian Ciolos despre absorbtia fondurilor UE: Am desțelenit buruienișul lăsat de cei care acum strigă de pe margine / În noiembrie anul trecut, marile proiecte de investiții erau blocate

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 19 august 2016, 12:32 Actualitate | Esenţial

Dacian Ciolos
Foto: Hotnews
Premierul Dacian Ciolos a lansat un atac dur la adresa guvernului Ponta in legatura cu absorbtia fondurilor UE. "Absorbția efectivă pentru 2014 – 2020 a început în mai 2016, la aproape doi ani și jumătate de la începerea exercițiului bugetar, după ce am desțelenit buruienișul lăsat de cei care acum strigă de pe margine", a declarat Ciolos pentru HotNews.ro. "Când am preluat guvernarea, am constatat foarte repede că, pentru pregătirea programelor pentru 2014-2020 nu se făcuse mai nimic... Acesta este încă un motiv pentru care o discuție despre absorbție azi este deplasată, mai ales când criticile vin de la reprezentanți ai fostului guvern", a mai spus Dacian Ciolos pentru HotNews.ro.

Intrebat despre nivelul absorbtiei fondurilor UE pentru perioada 2014-2020, Ciolos a spus ca "suntem pe la 1% și sunt încă multe state membre care nu au nici măcar atât, iar media europeana e 1,5%".

Ciolos a criticat guvernul Ponta si pe tema investitiilor in infrastructura: "În noiembrie anul trecut, marile proiecte de investiții erau blocate, inclusiv pe infrastructura mare de transport", a spus Ciolos.

Premierul a vorbit si despre cresterea economica de 6% din PIB pe trimestrul 2 si a recunoscut ca este "bazată, probabil, mai mult pe consum decât pe investiții", dar a respins ca "gresit" un semn de egalitate cu perioada 2008-2009. Ciolos a spus intr-un scurt interviu pentru HotNews.ro ca majorarile salariale pe care le-a promovat "fac parte dintr-un proiect mai amplu de reformă".

Ciolos a mai avertizat politicienii sa nu cedeze tentatiilor populiste in campania electorala: "Urmează o perioadă electorală, sper ca parlamentarii să nu cedeze tentației de a împovăra bugetul țării pentru o țintă politică sau alta".

Citeste mai jos raspunsurile lui Dacian Ciolos la intrebarile adresate via email:


Rep: Creșterea economică naște temerea că economia avansează pe baza consumului, în detrimentul investițiilor. Și noi la Hotnews ne-am exprimat temerile că majorările succesive de salarii pe care le-ați acceptat fără rezerve sau chiar le-ați propus vor duce la o situație similară cu cea din 2008-2009. Cum răspundeți acestor temeri?

Dacian Ciolos: Sunt cel puțin două aspecte în întrebarea dumneavoastră.

În primul rând, creșterea economică este, în general, motiv de optimism. Pentru că noi avem tendința să ne aprindem foarte repede, mai ales în an electoral, aș sugera mai degrabă un optimism moderat și reponsabil.  E bine că avem creștere economică. Important este să ne asigurăm că va fi și durabilă. Aceasta este prioritatea mea.

Spuneați de creșteri salariale. Da, pe unele a trebuit să le acceptăm așa cum au fost votate de Parlament. Pe altele, acolo unde am avut temei, le-am contestat la Curtea Constituțională. Pensiile speciale sunt doar un exemplu. Pe de alta parte, modificările salariale propuse de Guvern au ca obiectiv corectarea unor diferențe salariale nejustificate la anumite categorii de bugetari, și nu creșterea procentuală a acestora. Insă e clar că pentru sustenabilitatea acestei creșteri economice și a finanțelor publice este esențial să rămânem în limitele deficitului bugetar aprobat pentru 2016, așa cum ne-am angajat atât noi cât și Parlamentul. Rectificarea bugetară adoptată săptămâna trecută, deciziile pe care le-am luat, inclusiv în ceea ce privește corectarea acestor diferențe de salarizare, merg în această direcție.

Urmează o perioadă electorală, sper ca parlamentarii să nu cedeze tentației de a împovăra bugetul țării pentru o țintă politică sau alta.

În al doilea rând, cred că este greșit să punem semn de egalitate între perioada 2008-2009 și creșterea economică de acum. Singurele elemente comune sunt că vorbim de o creștere economică de 6% din PIB, bazată, probabil, mai mult pe consum decât pe investiții. Sunt însă multe alte diferențe, zic eu, semnificative. Amintiți-vă că în acea perioadă se încuraja și se dădea credit cu buletinul oricui, se ajunsese la o îndatorare a populației mult peste nivelul veniturilor. Finanțele publice erau instabile, iar structura bugetului național mult mai nesănătoasă. Dacă îmi amintesc bine, deficitul bugetar era atunci de peste 7%, iar cheltuielile cu salariile bugetarilor erau imense, inclusiv cu al 13-lea salariu și cu alte bonusuri ascunse. De atunci lucrurile s-au schimbat, a fost o schimbare dureroasă, dar necesară.

Apoi, amintiți-vă și de situația la nivel global. România, chiar dacă a fost mai puțin afectată, nu a scăpat de efectul de contagiune de pe piețele internaționale. Azi, România se află într-o situație macroeconomică mult mai solidă comparativ cu perioada premergătoare crizei. Avem fonduri de rezervă acumulate în conturile din trezoreria statului estimate să acopere necesarul de finanțare pentru cinci luni, un nivel suficient din perspectiva celor mai bune practici pe plan internațional.

În acest context, da, acest guvern a inițiat și el creșteri salariale. Pe altele le-a acceptat, recunosc,  cu rezerve. Dar nu vorbim de același lucru ca în 2008 pentru că aceste creșteri salariale fac parte dintr-un proiect mai amplu de reformă. Sănătatea, educația, sunt priorități ale mandatului meu. Creșterile salariale fac parte dintr-un pachet de măsuri pentru demararea unor reforme de sistem care nu se limitează la reechilibrările salariale și corectarea unor diferențe salariale nejustificate între salariați din aceeași categorie.

Dincolo de asta, cu siguranță, susținerea unei creșteri economice durabile, inclusiv susținerea pe termen mediu și lung a creșterilor salariale acolo unde acestea se justifică, necesită un echilibru între consum și investitii, între import și export. Noi, între ciclurile electorale succesive, suntem încă în căutarea acestor echilibre. Vă asigur că nu acest guvern le va afecta.

Rep: Deci economia avansează mai mult pe baza consumului, nu a investițiilor?

Dacian Ciolos:
E drept că aceste creșteri salariale decise anul trecut și, în unele cazuri, și în acest an, precum și măsurile de relaxare fiscală, au crescut pe termen scurt lichiditățile care se duc, în mare parte, în consum, si care consum sigur ca stimuleaza si importurile, cel putin pe termen scurt, pentru ca piata internă nu poate răspunde imediat cresterii cererii.

Orientarea acesta dinspre consum spre investiții nu se poate face în câteva luni sau într-un an. Economia e ca o navă mare care are nevoie de mult timp, de mult spațiu, ca să cîrmească într-o altă direcție. Și ca să-i schimbi cursul ai nevoie nu numai de voință, ci de mecanisme funcționale. Aici am început să lucrăm noi, la crearea și la recuperarea acestor mecansime.

În ultimele luni am luat o serie de măsuri pentru a crea un mediu de investiții mai favorabil în România. Am creat un mediu de achiziții publice mai bine controlat, am crescut transparența cheltuirii banilor publici la toate nivelurile administrației astfel încât oricine să poată identifica de unde vine risipa banilor publici. Am făcut un prim pas de reducere a birocrației prin faimoasa Comisie de tăiat hârtii, care va produce efecte treptat, mai ales dacă acest proces de debirocratizare va continua în anii următori. Am recalibrat strategia anti-corupție, care, aplicată, sunt sigur că va aduce mai multă credibilitate și încredere din partea celor care doresc să investească în Romania.

Totul este un pachet. Nu vorbim de creșteri salariale la rectificarea bugetară ca despre o măsură izolată cu avânt electoral, pentru că nu este așa. Cum bine știți, nu doar prin măsuri bugetare se stimuleaza dinamica economică. Un impact mult mai important asupra investițiilor îl au cadrul legislativ, lupta împotriva birocrației și corupției. Aici am început să lucrăm și avem deja primele rezultate. Dar, iarăși, sunt procese de durată. Conteză dacă viitorul guvern va menține această direcție sau nu.

Rep: Nu cumva creșterea spectaculoasă din trimestrul doi se datorează și investițiilor masive de ultim moment a primarilor care voiau să fie realeși în luna iunie?

Dacian Ciolos:
Este prea devreme să vă răspund la această întrebare. Am cerut o analiză referitoare la compoziția efectului de creștere economică pentru a ști clar ce anume a stimulat această creștere și ce măsuri vor fi necesare în viitorul apropiat. Vom vedea și dacă investitiile premergătoare alegerilor locale au avut un impact sau nu. Cheltuielile la nivelul autorităților locale se vor vedea în lunile următoare. Oricum, putem spune deja că în 2016 se vede o creștere, în paralel cu îmbunătățirea regulilor de alocare a banilor, ceea ce este un lucru bun.

Rep: Dar care sunt aceste investiții semnificative făcute din bani publici de care vorbea ministrul Anca Dragu, dat fiind că pe infrastructura mare de transport, de exemplu, nu vedem mare lucru?

Dacian Ciolos:
În noiembrie anul trecut, marile proiecte de investiții erau blocate, inclusiv pe infrastructura mare de transport. Nu erau făcute exproprierile, nu aveau avizele și autorizațiile de contruire – ca în cazul autostrăzii Câmpia Turzii- Târgu Mureș, lipseau acordul de mediu - în cazul tronsonului Lugoj-Deva, sau existau lucrări efectuate fără autorizația de construire - în cazul autostrăzii Sebeș-Turda. În plus, bomboana de pe tort, dacă vreți, lotul de autostradă Orăștie-Sibiu, închis la un an după inaugurare. Aceasta este realitatea de la care a trebuit să începem.

Am deblocat situația avizelor, a exproprierilor pentru autostrăzi și alte proiecte de infrastructură. În acest moment există mari șantiere unde se lucrează intens, dar e drept că încă sunt mari restanțe în acest domeniu și nu de ieri de azi. Am impulsionat lucrările la cele două tronsoane de metrou din București, care acum sunt aproape finalizate. De fapt, am ajuns la concluzia că oricât timp alocăm pentru accelerarea marilor proiecte, și am urmărit foarte atent șantier cu șantier, avem un sistem de investiții în infrastructură care și-a atins limitele.

CNADNR-ul, în structura actuală, este un colos cu picioare de lut și fără o restructurare a mecanismelor de investiții nu va performa. De aceea, această instituție va fi reformată. Vorbind despre alte proiecte de investiții, este în fază avansată de pregătire un dispozitiv de finanțare pentru infrastructură spitalicească.

Rep: Atât liderii PSD, cât și Traian Băsescu vă acuză că absorbția fondurilor UE este zero. Cât este?

Dacian Ciolos:
Dacă vorbim de absorbția pentru perioada 2014-2020, din câte știu, este ceva sub media media europeană, care e la nivelul de 1,5%. Da, 1,5% media la nivel european, în vreme ce noi suntem pe la 1% și sunt încă multe state membre care nu au nici măcar atât. De ce nu e mai mult nici la nivel european? E foarte simplu.

In primul rând, - și lucrurile sunt cunoscute foarte bine, inclusiv de liderii politici pe care i-ați mentionat, absorbția fondurilor europene nu este liniară. In primii ani ai exercițiului bugetar, în cazul nostru 2014-2020, absorbția este mică - se fac acreditările instituțiilor, se lansează programele, ghidurile, licitațiile și apoi demarează proiectele. Absorbția propriu-zisă a fondurilor începe să crească semnificativ în a doua jumătate a perioadei financiare.

Mai mult, când am preluat guvernarea, am constatat foarte repede că, pentru pregătirea programelor pentru 2014-2020 nu se făcuse mai nimic pentru ca absorbția să poată începe anul acesta. Acesta este încă un motiv pentru care o discuție despre absorbție azi este deplasată, mai ales când criticile vin de la reprezentanți ai fostului guvern. În timp ce alte state efectuau acreditarile necesare pentru Autoritățile de Management, România bătea pasul pe loc.

Din punctul meu de vedere, pregătirile ar fi trebuit să înceapă cel mai târziu în 2013. Nu s-a întâmplat așa. Ele au început, în cea mai mare parte, odată cu venirea noastră, la sfârșitul lui 2015.

Absorbția efectivă pentru 2014 – 2020 a început în mai 2016, la aproape doi ani și jumătate de la începerea exercițiului bugetar, după ce am desțelenit buruienișul lăsat de cei care acum strigă de pe margine. Între timp, am lansat ghiduri și proiecte pentru 13 miliarde de euro, dintre care unele pentru autostrăzi, termoficare sau reducerea abandonului școlar. În paralel, se lucrează la pachetul de acreditare. Cel mai probabil, odată ce Autoritățile de Management vor fi acreditate, în anul 2017 Romania va beneficia de rambursari în valoare de aproape 4 miliarde de euro.

In plus, haideți să vorbim și despre exercițiul financiar 2007-2013. Când am preluat guvernarea, absorbția era de 56%. Acum absorbția pe aplicațiile de plată trimise Comisiei Europene este de 78% și lucrăm pentru a închide aceste programe cu peste 80%. În practică, acest guvern a adus în țară anul acesta încă aproape trei miliarde de euro. Calculați dumneavoastră cât înseamnă creșterea în câteva luni comparativ cu ce s-a făcut în anii precedenți.

Rep: Una dintre mizele oricărui guvern e atragerea de investiții private semnificative, fie ele străine sau autohtone. Nu știm să existe mari investiții în ultima perioadă, ne puteți spune dacă există măcar perspective, mai ales că de șase luni vicepremierul Borc a anunțat discuții cu un al treilea producător auto?

Dacian Ciolos:
Rezultatele discuțiilor cu un producător auto le vom anunța atunci când va fi ceva de anunțat, sper eu, curând. Altcumva, sunt conștient că așteptările populației în acest moment sunt foarte mari, iar timpul pe care îl avem la dispoziție este extrem de scurt. Investițiile necesită și ele timp pentru pregătire și materializare. Deși un an nu e suficient, strategia noastră este pragmatică, cu o abordare integrată.

Pentru a stimula investițiile și a debloca unele proiecte la care nu se lucra de ceva vreme, în infrastructura de transport mai ales, dar și în construcții, am luat măsuri de simplificare a procesului de avizare și pregătim un alt pachet de simplificare și debirocratizare pentru construcțiile imobiliare. Am mărit ajutorul de stat pentru investiții realizate de firmele mari de la 100 la 145 de milioane de euro.

Lucrăm la pregătirea unor scheme noi de ajutor de stat destinate exclusiv întreprinderilor mici și mijlocii pentru a le ajuta să își îmbunătățească capacitatea de producție către piața internă și export. În paralel, am modificat cadrul legislativ pentru încurajarea producției și serviciilor prin două reforme de substanță cerute de sectorul privat: legislația formării profesionale sau a educației duale și înlesnirile fiscale acordate pentru angajații din cercetare-dezvoltare. Prima permite industriei productive să își reducă costurile și să își mărească eficiența angajând de pe treptele școlilor duale personal calificat bine pregătit. Aceste școli profesionale vor putea beneficia inclusiv de implicarea directă în procesul de formare a unităților de producție care vor fi viitorii angajatori. A doua reformă permite angajaților din domeniul cercetării aplicate să beneficieze de o scutire a impozitului pe salariu, ceea ce aduce competitivitate suplimentară pentru economia românească în atragerea de investiții și în reținerea în țară a personalului calificat.

Am regândit instituția Invest România - Agenția de promovare a investițiilor și a comerțului, după un model european centrat în jurul nevoilor investitorilor, și țintind principalele destinații comerciale cu potențial pentru profilul economic al României. Până la sfârșitul mandatului meu această instituție va dezvolta toate instrumentele necesare pentru ca România să fie performantă în atragerea de investiții și în promovarea exporturilor românești.

Unele roade se văd deja - încrederea investitorilor a crescut, avem investiții străine directe mai mari cu peste 20% față de anul trecut. Avem mai multe locuri de muncă, iar exporturile și-au continuat ascensiunea. Investițiile în infrastructură rutieră au crescut cu peste 20%. Revenind la prima dumneavoastră întrebare, aceste cifre arată că, deși creșterea consumului a fost mai vizibilă și chiar accelerată în ultima perioadă, urmărim o echilibrare economică prin investiții și prin stimularea exportului. Și sper ca această orientare să fie continuată și de cei care vor veni după noi, după alegerile din decembrie.












[P] Foodpanda recomanda:Cele mai gustoase preparate de sezon, care te incalzesc si te mentin in forma

Toamna nu-i ca vara, dar, cu siguranta, este mai bogata! De ce? Pentru ca toamna se numara OFERTELE foodpanda! Astfel, acum poti comanda convenabil cele mai gustoase preparate de sezon, care te incalzesc si te mentin in forma!
35009 vizualizari
  • -103 (117 voturi)    
    a destelenit???? (Vineri, 19 august 2016, 12:42)

    radiola31 [utilizator]

    Pai Polonia lua fonduri europene 100% si noi doar 1%.
    Nu mai pot sa il aud cum minte zi de zi.
    Este cel mai dezastruos guvern posibil de dupa revolutie.
    • +70 (94 voturi)    
      Cel mai bun guvern de dupa revolutie (Vineri, 19 august 2016, 14:08)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui radiola31

      Polonia a luat 100% pe exercitiul financiar 2007-2013. Noi pe aceeasi perioada, cand a plecat Ponta aveam 60% . Ciolos spune ca datorita eforturilor guvernului sau se va ajunge la 80%. 20% in plus in 6-7 luni de zile inseamna o rata de absorbtie uriasa in comparatie cu ce s-a atras in guvernarea Ponta.
      • -8 (16 voturi)    
        clasica scuză (Vineri, 19 august 2016, 23:26)

        Lovercraft [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        „Noi am vrut, dar n-am putut din cauza ălora dinaintea noastră”
    • +6 (52 voturi)    
      Mare calamitate (Vineri, 19 august 2016, 14:09)

      UnObservator [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Ia cu paine, sa nu te ineci.
    • +45 (51 voturi)    
      Ma (Vineri, 19 august 2016, 14:14)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Tu esti varu' lu' dracnea.
      • -3 (7 voturi)    
        iar tu (Sâmbătă, 20 august 2016, 6:51)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

        esti varul lui shorosh!
    • +37 (41 voturi)    
      care e legatura? (Vineri, 19 august 2016, 14:18)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Tu retii niste cifre si te apuci sa pe arunci asha de-a valma...
    • +50 (54 voturi)    
      Si smulge buruienile :) (Vineri, 19 august 2016, 14:18)

      provest [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Iti placea mai mult cand te mintea pontache, asa-i?
      Era mai pe limba ta de postac psdist.
      • 0 (0 voturi)    
        Sincer, nu cred ca-l plateste PSD (Luni, 22 august 2016, 12:14)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui provest

        Daca observi cu atentie comentariile, nu doar ale lui, ci in ansamblu, aici pe HN, si cum isi raspund si se sustin unii si pe altii anumiti comentatori, e imposibil sa nu vezi un pattern. Nu cred ca PSD e atat de priceput incat sa faca propaganda atat de disciplinat si de organizat. Parerea mea ca-s altii, mai priceputi si mai destepti, in spatele anumitor comentatori de pe HN.
    • +29 (29 voturi)    
      pyotr (Vineri, 19 august 2016, 14:49)

      ras-putin [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      desteleneste-ti neuronul.
    • +21 (23 voturi)    
      jalnic (Vineri, 19 august 2016, 15:00)

      gelu antigelu [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      doar atat poti? pai e destul de trist ...
    • +22 (24 voturi)    
      Esti cel mai... (Vineri, 19 august 2016, 15:59)

      Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      ...dezastruos postac posibil de dupa revolutie.
      Voi aduna intr-o carte toate comentariile pe care le-ai produs in ultimii ani: promit sa ma imbogatesc.
      Mai greseste lumea, o mai ia 1% pe aratura, e omeneste, nimeni nu e perfect.
      Inafara de tine, petre22: tu ai atins perfectiunea. Ai doborat recordul mondial de 100% si sunt convins ca nu te vei opri aici.
      Mult succes!
    • +13 (13 voturi)    
      iar manipulezi? (Vineri, 19 august 2016, 16:32)

      yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      ce viata amara trebuie sa ai...
    • +13 (15 voturi)    
      hahhaaa, cand/ unde? (Vineri, 19 august 2016, 16:43)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      tu compari cat a luat Polonia la sfarsitul exercitiului financiar cu cat a luat Romania la inceputul altui exercitiu financiar? tare matematica asta!
      • +8 (12 voturi)    
        Incearca sa faca pe prostu', nu-i iese (Vineri, 19 august 2016, 19:26)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

        dar nici nu stie de ce ?
      • +7 (11 voturi)    
        vreme (Vineri, 19 august 2016, 19:33)

        Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

        Nu-ti pierde vremea cu astfel de "destepti": prostului degeaba-i spui, el o tine pe a lui...
        • +2 (2 voturi)    
          Trebuie (Duminică, 21 august 2016, 19:48)

          Jar [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

          sa-ti pierzi vremea cu ei ca-s multi,tare multi...Altfel,n-avem nico sansa de mai bine.
    • +7 (9 voturi)    
      campii (Vineri, 19 august 2016, 19:30)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Bati campii...
    • +7 (9 voturi)    
      campii (Vineri, 19 august 2016, 19:31)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Bati campii...
    • +11 (13 voturi)    
      Nenea postacule (Vineri, 19 august 2016, 21:24)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Guvernul Ciolos este cel mai performat guvern de dupa '89. Si chiar ca au de destelenit la greu "sistemul" si de adus tara in secolul 21.

      Cu pesedeii si secureii din consiliile judetene etc, tara a ramas in obscurantism, s-a dat multa muje la popor si multe moaste la lins. Asta e Romania, la nivel de mental colectiv pe palierul de oite.

      Iar Polonia are astazi omul care conduce UE - Donald Tusk, President of the European Council.
    • +3 (5 voturi)    
      petrica, (Vineri, 19 august 2016, 22:30)

      Zero_Kelvin [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      vezi ca ai la noapte de comentat la Halep. Lasa-ti veninul p-acolo, sterge-o de-aici.
    • +3 (5 voturi)    
      Mai ai putin (Sâmbătă, 20 august 2016, 11:01)

      R.Stoian [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Si devii noua "mazeta". Ai grija sa nu iti puna colegu' pioneze pe scaun sau sa ti-o bage in ciorba.
      • 0 (0 voturi)    
        Esti convins ca nu e chiar mazeta ... (Luni, 22 august 2016, 12:17)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui R.Stoian

        ... cu alta ... palarie?

        Nu de alta, da' prostia de obicei nu da dovada de atata consecventa. Pt. a urma o linie anume, iti trebuie doua chestii: un minim de inteligenta si o motivatie. Dat fiind ca e foarte consecvent, asta clar le are pe amandoua. Ma intreb ce anume-l motiveaza ...
    • +1 (1 vot)    
      ??? (Sâmbătă, 20 august 2016, 14:03)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      CE "100%" a luat Polonia, la nici 3 ani dupa inceperea noului exercitiu??!!
      Scrii aici ca asa e ordinul de zi pe unitate? or uat? >:
      ???
    • +1 (3 voturi)    
      Cocartzul impiedica perceperea (Duminică, 21 august 2016, 12:32)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      ... imaginii economice. Basescu a miscat ceva, a venit Ponta si a oprit orice investitie(si implicit absorbtie de fonduri europene) din doua motive: 1. sa se laude cu buget necheltuit pe investitii, si 2. fondurile europene sunt greu de manarit, mai ales de functionare cu apucaturi comuniste si care nu pricep nimic din ele. Capisci, don Pietro?
  • -69 (89 voturi)    
    rotația inculturilor (Vineri, 19 august 2016, 12:51)

    Mazeta [utilizator]

    Dacian Cioloș, cunoscut și ca Premierul Zero, dă vina pe ceilalți țărani, pe vreme și pe buruieni.

    Dar eu, în principiu, sunt de acord cu el. Pârloaga este necesară: o dată la 4 ani, guvernul trebuie lăsat în repaus pentru refacere timp de 1an.
    • +18 (30 voturi)    
      Drept la tinta (Vineri, 19 august 2016, 14:15)

      UnObservator [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Si eu cred ca as obosi dupa 3 ani de manareli. Un an repaus vine la fix, sa am si eu pe ce cheltui o atentie o maslina.
    • +47 (51 voturi)    
      Uau (Vineri, 19 august 2016, 14:22)

      Kevi [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ti-a luat-o Petre inainte cu 9 minute. Cred ca atarna greu la evaluarea profesionala in organizatia voastra. S-ar putea sa "ciuciu" bonus de performanta anul asta. In schimb, Petre asta... are potential! :)
    • +14 (16 voturi)    
      nici umorul nu va mai iese... (Vineri, 19 august 2016, 16:33)

      yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      trista viata de troll
    • +9 (11 voturi)    
      "Rotatia inculturilor" ? (Vineri, 19 august 2016, 19:29)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Deci recunosti ca cei din guvernul Ponta in frunte cu Plagiatorul erau niste ratati !
    • +9 (15 voturi)    
      pentru Mazeta (Vineri, 19 august 2016, 21:03)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Cunoscut ca Premierul Zero ? Asta de unde ai mai scos-o? E cunoscut drept un Premier care isi iubeste tara, eficient, cinstit,
      si curajos. Cel mai bun premier al Romaniei dupa revolutie . Asa este cunoscut !
    • +7 (9 voturi)    
      . (Vineri, 19 august 2016, 21:51)

      gleznix [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Cel mai prost comentariu ever.
    • +2 (6 voturi)    
      gramatica limbii romane (Sâmbătă, 20 august 2016, 7:13)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      si cultura hangronomica
      dle inginer agricol,d.ciolos,dupa cum bine va este cunoscut-sic!-,pamantul se desteleneste,nu buruienile!
      buruienile se cosesc!
      fir-ar liceul primar agroindustrial sa fie!
      publicati?
  • -62 (74 voturi)    
    pas cu pas (Vineri, 19 august 2016, 13:05)

    timp tamp [utilizator]

    ...cioloș începe să devină prim ministru, a început să mintă frumos românii, rămâne de văzut în cât timp îl va egala pe năstase sau pe tăriceanu, ponta plăgiuță este inegalabil la minciuni gogonate.
  • +86 (92 voturi)    
    Ciolos (Vineri, 19 august 2016, 13:05)

    freerider [utilizator]

    Ciolos mi se pare ca e unul dintre putinii ( trei sau patru) oameni de decizie la nivel national responsabili si competenti pe care i-am vazut in ultimii 20 de ani
    • +1 (1 vot)    
      De ce crezi ca-l troleaza atata unii? (Luni, 22 august 2016, 12:19)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui freerider

      O Romanie stabila economic si politic, bine administrata, cu resurse suficiente pentru investitii in infrastructura, educatie, justitie si aparare, e o potentiala problema enorma pentru transformarea Marii Negre in lac rusesc. Parerea mea.
  • +60 (66 voturi)    
    Textul acesta (Vineri, 19 august 2016, 13:07)

    banel [utilizator]

    Este prea complicat pentru cei carora li se adreseaza...adica cei care va injura. Niste desene ar fi fost mai potrivite.
  • +52 (62 voturi)    
    Dottore NU avea treaba cu Romania (Vineri, 19 august 2016, 13:08)

    un domn [utilizator]

    el mergea la Sochi pentru un pupic dat cracanatului si foarte des la Sultan...era limpede ca Cel Mai Cinstit Guvern infiintat de U$Lam apoi cu Izmenarii Girofari nu aveau treaba cu finantarile UE..pana si Mazeta care e dedicate infocat P$D si jiji kent (era sa il uit pe carlan) stiu asta....
    • -17 (21 voturi)    
      ... (Vineri, 19 august 2016, 16:40)

      vitan.sandu [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Mare ta. m... pi. tel trebuie sa fii sa face un asemenea comentariu. Sau, ma rog, poti fi in regula, dar platit. Dl Ciolos si guvernul sau de tehnocrati tocmai a reusit inteleaga mecanismul acestor fonduri. Dupa aproape un an. Si acuma sunt fericiti ca pot lucra. Pana acuma au buchisit sa vada ce si cum. Asata daca nu cumva au avut sarcina expresa sa traga de timp un an. Si, MasP sa stii ca cei 20% nu sunt meritul tehnocratilor. Erau proiecte derulate, doar nu crezi ca le-au facut tehno in doua luni, numai ca trebuiau verificate pentru rambursare. Dar asta denota ca habar nu ai cum este cu fondurile astea.
      • +11 (17 voturi)    
        acceseaza siteul Ministerului care (Vineri, 19 august 2016, 17:24)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

        a publicat Ghidurile, vei avea o supriza tov vitan-$andu.....daca "tehno" cum le spui tu NU s ar fi implicat ghidurile NU erau nici azi..lasa o usor cu pianul, pune mana si mai documenteaza te !
  • +39 (45 voturi)    
    Go, Daci :)! (Vineri, 19 august 2016, 13:31)

    padin [utilizator]

    Jos PSD!
  • -41 (45 voturi)    
    ati uitat sa puneti (Vineri, 19 august 2016, 13:40)

    victor L [utilizator]

    (P).
    Ca marile proiecte de investitii erau blocate, se stia si inainte de dezvaluirea senzationala a tehnocratilor.
  • +32 (52 voturi)    
    fonduri europene (Vineri, 19 august 2016, 13:53)

    bolivianu [utilizator]

    O argumentare foarte buna, cu elemente reale nu inventate, tehnocrata ! Ma apuca durerea de cap cand ma gandesc la personaje precum Dragnea, Basescu, Ponta si altii care pot minti cu totala dezinvoltura, si multi cred ce spun fara o minima informare, ar fi o tragedie sa ajunga din nou la putere !
  • +47 (55 voturi)    
    felicitari (Vineri, 19 august 2016, 13:53)

    cetatean in RO [utilizator]

    Lectie de bun simt si modestie. Felicitari
  • +46 (48 voturi)    
    PROFI (Vineri, 19 august 2016, 14:21)

    RCM [utilizator]

    Multumim de raspunsuri coerente, argumente care sa le sustina si date care le probeaza.
    Multumim pentru responsabilitatea, tenacitatea sanatoasa si capabilitatea cu care va indepliniti mandatul.
    Multumim ca ramaneti serios si focusat pe subiectele importante si cu bataie lunga, chiar daca unii politicieni va improasca cu laturi, minciuni si aberatii. Modul cum le deconstruiti atacurile sper sa ii convinga sa se retraga.

    Spor mult in continuare, domnule prim ministru Ciolos!
    • -16 (22 voturi)    
      „Pământ desțelenit” ... (Vineri, 19 august 2016, 15:43)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui RCM

      ... de Mihail Solohov.
      Cioloș nu mai desțelenește pământul, meserie pe care a dobândit-o căci nu mai avem!
      • +7 (9 voturi)    
        A... tavarisci, ti-ai adus aminte de lecturile (Vineri, 19 august 2016, 19:35)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui timp tamp

        obligatorii din tinerete !

        Ia zii, ce vremuri !
    • -15 (17 voturi)    
      meșter cârmaciul, vrednic aplaudac! (Vineri, 19 august 2016, 16:19)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui RCM

      a făcut cioloș codurile civile, codurile penale, codul muncii, codul fiscal, legea învățământului,legea pensiilor sau rwstanțele: legea sănătații, administrației locale, revizuirea constituției??? s-a ocupat, vorba lui, de bălării, cu grebla!
      • +10 (14 voturi)    
        rugaminte (Vineri, 19 august 2016, 16:31)

        RCM [utilizator] i-a raspuns lui timp tamp

        Te rog sa mai citesti o data articolul. Vei gasi rezultate, proiecte concrete, gafe si murdarii depistate si corectate. Spor la lectura!
      • +3 (7 voturi)    
        mda, Ciolos trebuia dupa voi (Vineri, 19 august 2016, 23:32)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui timp tamp

        Sa faca ce n-au facut/ba chiar au distrus nemul PSD-eilor in zeci de ani.
        Intrebare, Legea Educatiei era facuta deja, de ce a trebuit PSD-ul sa o distruga si sa o mutileze?
  • -24 (30 voturi)    
    Propun un guvern de matusi (Vineri, 19 august 2016, 14:27)

    CezarN [utilizator]

    Dom'le, tot la greaua mostenire am ajuns!
    Propun un guvern de matusi(a lui Nastase, a lui Olteanu, si cate or mai fi...), caci se pare ca doar matusile astea lasa mosteniri pe plus(si inca ce plus).
  • +23 (27 voturi)    
    Dle Prim Ministru... (Vineri, 19 august 2016, 14:45)

    astronaut [utilizator]

    stiti ''caini latra ursul paste'', astia care va critica au inscris in istoria Rom un record, adica mai putini km de autostrada la predare decat la preluare ! sunt in stare sa dea foc Romaniei doar pentru ca sa ramana la conducere , au batut joc de toate privatizarile startegice , au sustinut si sustin lichelismul , lenea si slugarnicia ! N-aveti ce lectii lua de la astia caci ''nu mor caii cand vor cainii ", mergeti inainte ca romanii va vad si faceti ceea ce trebuie facut !!
    • -10 (14 voturi)    
      ai dreptate.... (Vineri, 19 august 2016, 16:12)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui astronaut

      ... te pricepi bine la aritmetică, 0 e mai mare decât -9 dar tot nimic înseamnă!, în rest tot propagandă de aplaudac faci ca pe vremea defunctului cârmaci
      • +4 (6 voturi)    
        voi cand consumati r_hat (Vineri, 19 august 2016, 23:33)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui timp tamp

        Folositi apa de gura dupa? ce marca? romaneasca sau ruseasca?
    • +2 (2 voturi)    
      daca discutam... (Sâmbătă, 20 august 2016, 9:25)

      astronaut [utilizator] i-a raspuns lui astronaut

      de propaganda ''ca pe ...'', atunci ai gresit tinta , aia sunt pe partea cealalta si astazi zambesc la trandafirii rosii !!!
  • +24 (28 voturi)    
    ma dar ce e cu comentariile astea pe langa subiect (Vineri, 19 august 2016, 15:09)

    vali2 [utilizator]

    Se apropie alegerile electorale si si-au pus partidele masinaria de tampiti sa puna commenturi nasoale la adresa singurului guvern care chiar face ceva pentru tara asta??

    Ca altceva nu-mi pot imagina. Dintr-o data au inceput sa apara comentariile rautacioase si cu acuzatii directe. PSD style.

    Oare chiar asa departe se duc PSDistii cu propaganda lor??
  • -30 (38 voturi)    
    Cel mai jalnic... (Vineri, 19 august 2016, 15:10)

    Gigi Kent [utilizator]

    Agricultorul tot taran ramane. Auzi exprimare "a destelenit buruienisul". Zi frate corect. PSD-ul ti-a lasat tot. Buget, Cod Fiscal, economie in crestere etc. iar tu in 10 luni nu ai fost in stare sa faci niste coduri pentru procedurile alea de absorbtie amarata. Nu ai fost in stare sa dai drumu la nici un proiect de investitii publice sau sa aduci macar un investitor strain serios in tara. Ai fost in stare sa strangi PET-uri in timpul programului de lucru si cam atat.

    Cel mai jalnic prim ministru dupa 1989. Chiar a fost greu de comparat cu Boc dar Boc primeste o bila alba pentru ca a fost greu sa guverneze cand de fapt tara era guvernata de la Cotroceni.

    Nu ti-a lasat PSD-ul si codurile mura in gura dintr-un motiv relativ simplu. Avea treaba sa ridice absorbtia de la 5% cat au lasat Boc/Ungureanu la 85% pe programul 2007-2013.
    • +5 (13 voturi)    
      Multi sunt setati asa: PSD, Ponta, Dragnea (Vineri, 19 august 2016, 16:18)

      VioP [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Si nu-si revin decat dupa ce dispar si ei si toti PSD-isti.
    • +14 (18 voturi)    
      Ce a lasat PSD in 27 de ani... (Vineri, 19 august 2016, 16:30)

      Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      ...se vede cu ochiu' liber si din Cosmos: Romania, cea mai saraca tara din Europa daca Bulgaria nu se pune, adica cel mai scazut nivel de trai, milioane de romani prin toata lumea pentru a-si gasi un loc de munca, o economie etatizata si o clasa politica pusa pe capatuit.
      Desigur, au fost si realizari: mii de kilometri de autostrada, reducerea taxelor si impozitelor, crearea unui milion de noi locuri de munca. Daca mai adaugam si minciunile tale, am putea spune ca avem numai succesuri de pe urma Iliescu, Vacaroiu,Nastase, Ponta & Dragnea SRL. Ce a facut PSD pentru tara asta, n-a mai facut nimeni.
      • -11 (17 voturi)    
        Scoala de manipulare (Vineri, 19 august 2016, 16:53)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

        Se vede ca ai facut scoala de manipulare la Stefan Gheorgiu. Vorbim despre o chestie punctuala, interviul catastrofei Dacian "Zero" Ciolos iar tu o dai in "27 de ani dupa scripturi ... "

        Te pricepi, tovarase, ce sa zic.
        • +8 (14 voturi)    
          jiji...usor cu pianul (Vineri, 19 august 2016, 17:28)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          voi postacii U$Lam nu le aveti cu Biserica si Scriptura...sau mai corect va aduceti aminte cand aveti nevoie de voturi..in rest..cele 10 Porunci nu sunt valabile voua..aveti "imunitate"....
        • +11 (15 voturi)    
          Hotul striga "Hotii!" (Vineri, 19 august 2016, 18:46)

          Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          Punctual, bati campii.
          Negi evidentele in speranta ca va pune lumea botu'.
          Punctual, cu toate ca era vorba de Ciolos, te-ai apucat sa lauzi PSD si binefacerile pe care le-a adus acest partid Romaniei. Cine bate campii, tovarase?
          Toate guvernarile PSD au fost dezastruase si au incercat sa limiteze independenta economiei, justitiei si a drepturilor cetatenesti. Partidul coruptilor, incepand cu presedintele si terminand cu ultimul postac: acesta este PSD! Ca odata intrati in UE aceasta nu a mai fost posibil, nu este meritul PSD, asa cum nu este meritul PSD ca Romania este in NATO (guvernarea CDR a facut-o) si in UE ("regimul" Basescu s-a ocupat cu asta).
          Si cum nu ai argumente, o bagi cu Stefan Gheorghiu cat se poate de punctual.
          Esti convins ca nu s-a prins lumea ca esti pesedist cu asa discurs a' la Dragnea?
          Si ce binefaceri a mai facut PSD pentru tara asta, ca mor de curiozitate?
        • +1 (1 vot)    
          Sincer, la cat de vehementi ati ajus, ... (Luni, 22 august 2016, 12:23)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          ... cre' ca va e frica rau. Stii vorba aia: de ce ti-e frica nu scapi.

          Cre' ca nu dureaza mult si tre' sa aprobe Ciolos investitii pt. marirea capacitatii puscariilor ...
      • -6 (10 voturi)    
        corecție (Vineri, 19 august 2016, 17:24)

        bocristi [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

        Argumentul cu cea mai săracă cea din urmă etc, nu ține pentru că cineva va fi mereu în coada clasamentelor prin însăși ideea clasamentului. Problema trebuie pusă altfel și anume: are România un nivel de trai mai mare decât acum 5 ani?
        • +11 (13 voturi)    
          Nu (Vineri, 19 august 2016, 18:24)

          Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui bocristi

          Nu are.
          In 1990 Polonia se zbatea intr-o criza profunda si super-inflatie: sunt romani care s-au imbogatit atunci, vanzand salam de Sibiu polonezilor.
          Acum Polonia este printre cele mai prospere foste tari comuniste, iar Romania a batut pasul pe loc vreo 20 de ani.
          Polonezii au taiat coada cainelui din scurt, iar PCR-FSN-FDSN-PDSR-PSD a tot taiat-o pe lung, poate se intorc timpurile alea de glorie, ale gospodariei de partid.
          In 2000 PSD a preluat reformele facute de CDR, iar in 2012 au preluat reformele incepute de "regimul Basescu", asa ca umflatul in pene e de prost-gust cand vine vorba de partidul care a chemat minerii in atatea randuri la Bucuresti si a izolat Romania timp de un deceniu de lumea civilizata. La cheltuit banii agonisiti de altii, pesedistii sunt experti.
          Fara reziduul comunist care-si spune social-democratie, acum Romania era inaintea Poloniei, asa cum ar fi fost normal.
          Faptul ca Romania este cea mai saraca tara din Europa este o realitate, nu un argument.
        • +1 (1 vot)    
          Esti /// (Luni, 22 august 2016, 12:26)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui bocristi

          Da, si intr-un sistem care evolueaza liber si natural, si daca toti ceilalti factori sunt egali ca influenta, tara aia cea mai saraca, de la coada clasamentului, e aia cu resursele naturale cele mai putine. Ori Romania e una din tarile europene cu cele mai multe resurse ale subsolului, cu un potential agricol care-o plaseaza pe primele locuri in Europa, si cel putin on '89 avea o populatie foarte bine educata. Asta nu justifica in nici un fel evolutia ultimelor aproape trei decenii. In schimb, unu' nea Nelu, cu pile la Moscova, cu idei foarte ... originale despre democratie, si mostenirea ce-a lasat-o, o justifica pe deplin. Si explica relativ logic si faptul ca exista pe lume asta unii ca matale.
      • 0 (4 voturi)    
        Cum dreaq' faceti de scrieti... (Sâmbătă, 20 august 2016, 4:29)

        dantor [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

        postari atat de false?
        • 0 (0 voturi)    
          Uite... (Marţi, 23 august 2016, 2:20)

          Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui dantor

          ...ne dam tot interesu'.
    • +15 (21 voturi)    
      Asa e Gigi dar cu cateva mici completari (Vineri, 19 august 2016, 16:47)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

      1. Absorbtia de fonduri in timpul lui Ponta a insemnat vreo 100 milioane de euro in buzunarele lui Ghita , zero fonduri europene absorbite de Bucurestiul controlat de omul vostru Oprescu si oamenii lui din PSD, o autostrada facuta praf din fonduri europene din cauza ambitiilor politice ale lui Ponta, etc, etc si efecte benefice pentru popor ZERO.
      2. In cunostinta de cauza iti spun, anul trecut lucrarile la Magistrala 4 (Buc Noi) au fost blocate jumatate de an pentru ca Ponta n-a alocat bani de cofinantare pana in iunie (poti verifica oricand). Acest guvern de "incompetenti" a alocat banii din decembrie 2015 si tot anul 2016 s-a lucrat fara oprire. Si crede-ma , nu am de ce sa mint , ca stau in zona.
      3. Centura Bucuresti - extindere blocata in cei 3 ani de guvernare Ponta. N-a alocat niciun leu, dar niciun leu. Abia anul asta s-au alocat bani pentru centura tot de acest guvern de "incompetenti" si chiar se misca.
      3. Si in final, absorbita la finalul lui 2015 pentru perioada 2007-2013 era 60% (poate fi verificat). Ciolos zice ca in 6-7 a reusit sa duca absorbtia la 80%. Si tind sa-l cred.
    • +13 (17 voturi)    
      Adevarata mostenire (Vineri, 19 august 2016, 16:48)

      AndreiSTG [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Sa fim seriosi, PSD-ul a lasat doar WC-urile infundate.
      In rest e pentru binele tarii sa dispara din vocabularul public partidul cu componenta sa.
    • +13 (19 voturi)    
      Ponta, minele si balariile. (Vineri, 19 august 2016, 16:53)

      man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Si Boc a lasat guvernarea cand tocmai inregistra o crestere economica de 2,5-3 %, ca sa se laude imediat Ponta cu o crestere conjuncturala. Permisa in fapt de sacrificiile facute de Boc anterior.
      La fel ca si absorbita de fonduri europene, pregatita de unii, ca sa se laude altii cu ea.

      Asa e afacerea PSD-ului, se lauda cu ce-au facut altii inaintea lor, dar lasa un dezastru in urma pt a-i sabota pe cei care urmeaza la guvernare. Din fericire ceva mai responsabili. Din nefericire, romanul premiaza populismul si asa tot batem pasul pe loc de 26 de ani.
    • +4 (6 voturi)    
      ghidurile de finantare nu"codurile", breh ! (Vineri, 19 august 2016, 17:27)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      si culmea..de ce au fost publicate in 2015 si nu in 2015 ? cap ai, minte ce iti mai trebuie ?
      • +4 (6 voturi)    
        rectificare-au fost publicate in 2016 (Vineri, 19 august 2016, 18:21)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        si nu in 2015
  • -13 (21 voturi)    
    Nu mai are nici o scuza (Vineri, 19 august 2016, 16:23)

    marian_ulise [utilizator]

    Cand ai absortie de 0.18% din fondurile europene inseamna ca ori nu te-a interesat deloc, ori ai avut un plan ascuns. Intre timp noi cotizam, insa nu primit nimic inapoi.
    • +3 (3 voturi)    
      logica (Sâmbătă, 20 august 2016, 9:24)

      MugurAdrian1 [anonim] i-a raspuns lui marian_ulise

      Bine , ma , Ciolos , in 2016 - absorbtie 0,18 . Inseamna ca Ponta , in doi ani , 2014-2015 , a avut absorbtie , cat ?
  • +4 (12 voturi)    
    Da dle Ciolos dar guitacii care se ratoiesc acum, (Vineri, 19 august 2016, 17:48)

    deval [utilizator]

    erau sub pat , in transee anul trecut -pe vremea asta-cand eram in aceeasi situatie , daca nu si mai rau ! Dvs sunteti guvernul STRAZII si asta ca si simpatia cetatenilor pentru dvs si cei mai multi dintre ministrii acestui guvern-nu va vor fi iertate de hienele din Parlament !!
  • +4 (8 voturi)    
    Lumea a uitat cu Pinguinul Ponta (Vineri, 19 august 2016, 19:25)

    Locke Lamora [utilizator]

    Trimitea xeroxuri la programe anterioare la Brussel si pretindea ca-s actuale, noi. Cilos se pare ca are de arc tone de copy/paste-uri facute de Pisic....care culmea, acum sgaraie de pe margine.
    • +3 (5 voturi)    
      Erata (Vineri, 19 august 2016, 20:45)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      "Lumea a uitat CUM"
      "Ciolos se pare ca are de ars"
  • +9 (13 voturi)    
    A fost trimisa "Divizia de propaganda" la treaba! (Vineri, 19 august 2016, 20:04)

    Susufler0 [utilizator]

    Te doare mintea cand ii auzi :

    "Guvernul Ponta a absorbit 85% fonduri europene din exercitiul financiar 2007-2013." (60%, e deja mult prea putin in perspectiva viitoarelor alegeri. Cu 60% sau castigat "localele", acum trebuie ridicata stacheta.)

    Nu conteaza ca in toata perioada cat a guvernat Ponta si ai sai ministrii nu au atras macar un eurocent din fondurile europene iar toti banii atrasi proveneau din angajamentele semnate de guvernele conduse de Emil Boc.

    Nu conteaza ca se compara performantele Poloniei din exercitiul bugetar incheiat cu atragerile de fonduri facute de guvernul Ciolos in noul exercitiu bugetar ce abia a demarat.

    Nu conteaza ca se vorbeste de 0,18% fonduri atrase de catre guvernul Ciolos ( in realitate este vorba de 1%) fara a se spune ca media europeana in acest domeniu este de 1,5%.

    Nu se spune ca in inconstienta sa Ponta si tuterii pusi pe post de ministri nu au facut nimic in perspectiva demararii noului exercitiu financiar al UE.

    Practic Ponta a fost de o inconstienta aproape cosmica, neinteresandu-l decat sa dea, sa dea fara acoperire, fara sa se gandeasca la viitor, fara sa se gandeasca ce se va intampla cand nu va mai fi de unde sa se dea .

    PS. Pe lunatecul asta (eufemistic vorbind) cauta sa-l apere acum postacii pesedaci si nu o pot face decat transferand, nepriceperea si inconstienta din gradina PSD, in ograda tehnocratilor !

    PPS. Ete, ca nu tine !
    • +6 (8 voturi)    
      E bine stiut ca e mai scum si greu sa repari (Vineri, 19 august 2016, 20:51)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      ceva iar stricaciunea facuta de Pontanel a fost gigantica. Pai el si sleahta lui frecau buha toata ziua, Sova pierde dosare, madam Usturoi facea minuni din pix...desene animate adica, pe la invatamant si comisii se straduiau cu totii sa-l faca Doctor pe Dottore iar restul erau ocupati cu furaciunile.
      A uitat lumea cum a vut crestere economica prin taieri masive la investitii? A uitat lumea cum s-au ras ~100000 de locuri de munca din cauza asta? A uitat lumea cum evitau investitorii Romania din cauza Pisucului Dottor Ponta sau a lui Zi Mathar and Zi Fathar aka Crinul Palid? ce circ si comedie mai era peste tot, la televizor, in Parlament, ce meciuri de baschet mai tragea Ponta si giuca pe mese la restaurant, hehehe.
  • -12 (18 voturi)    
    ciolos agentul bruxelului (Vineri, 19 august 2016, 20:06)

    gigi1 [utilizator]

    Vechea vrajeala cu greaua mostenire, eu ma intreb daca nu interesele politice de la bruxeles cu care ciolos e foarte integrat sunt interesate de o absorbtie mica (zero), de ce sa dea cand pot doar sa ia?
    • +6 (8 voturi)    
      E bine ca te intrebi ! (Vineri, 19 august 2016, 21:21)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

      Dar inca nu ti-ai dat un raspuns corect . Continua sa te intrebi. Poate peste catave luni iti va veni raspunsul.
      • -2 (2 voturi)    
        e putin mai greu dar o sa iti dai seama (Sâmbătă, 20 august 2016, 11:48)

        gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        Era retorica, raspunsul il stii si tu dar probabil speri ca de data asta e altfel, ca uite nu e de la psd, ca uite e "tehnocrat", ca aduna gunoaie, ca vrea sa aduca cuminenia acasa etc dar tot jocul asta de imagine e inutil cand e destul de evident ca economic guvernarea e la fel de proasta ca si pe vremea lui ponta si infara de "cresterea" economica prin consum care e foarte periculoasa nu a facut nimic.
        • 0 (0 voturi)    
          pentru gigi (Duminică, 21 august 2016, 16:53)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

          Nu am vrut sa fiu ironic cu tine. Am fost sincer cand m-am exprimat laudativ la faptul ca " te intrebi " ( adica ai indoieli, dileme , nu ai o convingere certa ).
          Eu , de exemplu , am o convingere certa. Ciolos este un foarte bun Prim - Ministru !
          Si am si argumente concrete. Pe care cred ca le-ai vazut si tu.
  • +5 (11 voturi)    
    Ciolos a ridicat stafeta asa de mult (Sâmbătă, 20 august 2016, 4:26)

    dantor [utilizator]

    Incat cu greu o sa mai acceptam incompetenti la guvernare!
    • +3 (7 voturi)    
      Corect! (Sâmbătă, 20 august 2016, 10:41)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui dantor

      Intr-adevar, chiar si pentru bobor, incepe sa fie evident ca Ciolos este pe alt palier decat ceilalti.

      Se vede si dupa diperarea postacillor: Kent, Petre, etc...

      Hai ca-i bine!

      JOS PSD/PDSR/FDSN/FSN/PCR
    • -2 (4 voturi)    
      nu stiam ca stafeta se ridica... (Sâmbătă, 20 august 2016, 18:47)

      Gustav555 [utilizator] i-a raspuns lui dantor

      Inseamna ca Ciolos, in competenta lui, realizeaza miracole...
    • -1 (3 voturi)    
      ha,ha,ha! (Sâmbătă, 20 august 2016, 20:56)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui dantor

      ce a ridicat?voi nu cititi biletelele inainte sa le postati?
  • 0 (2 voturi)    
    pesedila (Sâmbătă, 20 august 2016, 23:27)

    nalbaroiu [utilizator]

    Adevarul e ca chiar daca nu faci nimic in tara asta, comparat cu guvernarea PSD e o realizare.......faza tare e Ciolos & Comp chiar s-au apucat de treaba, si chiar au rezultate , ignorand faptul ca la alegerile urmatoare vor vota cei de-alde petre22 si alti pontaci si vor readuce lucrurile asa cum dracnea si le doreste.....deci stai relax ca lucrurile se indreapta...si cei care kiar fac cate ceva vor fi trasi pe dreapta....
    • -2 (2 voturi)    
      fii sincer si fa o lista (Duminică, 21 august 2016, 0:54)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui nalbaroiu

      Ce rezultate are compania, poti sa faci o lista? eu am o lista dar din pacate nu e cu realizari si anume pensii speciale, mariri de salarii la bugetari, zero absorbtie fonduri ue, iohanis decoreaza pe banda rulanta si nu face nimic infara de vacante etc.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version