​"Ne gandim sa punem pe noile etichete, pe langa valorile nutritionale detaliate, si mentiunea <>, ca sa le aducem aminte bucurestenilor ca suntem un brand local si ca preparam totul langa ei", spune fondatorul frufru, Mihai Simiuc. Daca la prima vedere ideea poate parea curajoasa, lucrurile se schimba daca ne gandim la Bucuresti, la spiritul sau antreprenorial si la brandul frufru.

FruFruFoto: Arhiva personala

Nu de curaj a dus lipsa Andrei acum 10 ani cand, impreuna cu partenerii sai de atunci, a decis sa intre pe nisa alimentelor organice, "fara bazaconii", cum ii lui place sa spuna. Au inceput cu paste facute din grau dur, importat din Italia, pentru ca toti iubeau bucataria mediteraneeana. Ca in mai toate afacerile, lucrurile au mers bine pana cand au mers prost, odata cu venirea crizei.

Cu cererea la pamant, a urmat o perioada de cautari. Dupa multe mai multe incercari, cu un nou investitor in echipa, business-ul nu s-a restrans, ci dimpotriva, s-a diversificat. Numarul produselor a crescut, dar reteta a ramas aceeasi: alegerea cu grija a ingredientelor si prepararea lor in cel mai bun mod cu putinta. Asa ca acum, dupa 10 ani, pastele organice stau cat se poate de natural langa supa de mazare si sucurile detox.

Mihai a crezut ca dincolo de pizza, shaorma, burgeri si covrigi, bucurestenii vor si mancare ecologica, din surse verificate. Daca acum 10 ani parea un intreprinzator care iubeste riscul, acum este doar cel mai cunoscut actor de pe o piata in plina dezvoltare: livreaza mancare yuumi in peste 200 de locatii din Bucuresti, in fiecare zi intre ora 7 si 12!

Capitala a fost orasul perfect pentru "coacerea" acestei idei, mai crede Mihai. "Vin oameni din toate colturile tarii cu obiceiuri diferite si se combina toate intr-un fel in care se naste o noua personalitate. Ca o reteta secreta - stii care sunt ingredientele, stii ce se intampla cu ele, dar nu stii de ce doar unora le reuseste".

Mihai si afacerea sa au fost recomandati de alti bucuresteni intreprinzatori, de echipa radio Guerilla - alta afacere a unor bucuresteni intreprinzatori. Lor li se adauga si alti bucuresteni cu idei, curaj si initiative pe www.bucurestiulintreprinzator.ro, locul care prezinta povestile oamenilor care fac din Bucuresti capitala antreprenoriatului romanesc. De altfel, aici veti afla ce afacere curajoasa a recomandat Mihai, la randul lui, mai departe pentru acest proiect si de ce.

Ideea proiectului a pornit de la un Manifest prin care Banca Transilvania isi asuma sa puna umarul la dezvoltarea Bucurestiului Intreprinzator, oferind tuturor exemple de reusite. Fiecare antreprenor care isi spune povestea si alege apoi un bucurestean intreprinzator pe care il cunoaste si care considera ca merita sa fie cunoscut de catre bucuresteni.

"Am plecat la drum alaturi de doua dintre cele mai sonore si reprezentative initiative de business pe care le-a dat Bucurestiul - Radio Guerrilla si Pegas. Ei ne-au povestit cu sinceritate despre "nu-urile" care le-au pus piedici, dar si despre "da-urile" hotarate care i-au facut sa mearga mai departe, asa incat, in final, vorba celor de la Guerilla, "binile a invins", spun reprezentantii BT.

Citeste si: