[P] Dupa modelul retetelor din Ardeal, Bucovina si Moldova, un bucurestean intreprinzator vrea sa puna Capitala pe harta bunatatilor culinare

de     Smile Media
Vineri, 19 august 2016, 10:37 Actualitate | Esenţial

FruFru
Foto: Arhiva personala
​"Ne gandim sa punem pe noile etichete, pe langa valorile nutritionale detaliate, si mentiunea <<Fabricat in Bucuresti>>, ca sa le aducem aminte bucurestenilor ca suntem un brand local si ca preparam totul langa ei", spune fondatorul frufru, Mihai Simiuc. Daca la prima vedere ideea poate parea curajoasa, lucrurile se schimba daca ne gandim la Bucuresti, la spiritul sau antreprenorial si la brandul frufru.


Nu de curaj a dus lipsa Andrei acum 10 ani cand, impreuna cu partenerii sai de atunci, a decis sa intre pe nisa alimentelor organice, "fara bazaconii", cum ii lui place sa spuna. Au inceput cu paste facute din grau dur, importat din Italia, pentru ca toti iubeau bucataria mediteraneeana. Ca in mai toate afacerile, lucrurile au mers bine pana cand au mers prost, odata cu venirea crizei.

Cu cererea la pamant, a urmat o perioada de cautari. Dupa multe mai multe incercari, cu un nou investitor in echipa, business-ul nu s-a restrans, ci dimpotriva, s-a diversificat. Numarul produselor a crescut, dar reteta a ramas aceeasi: alegerea cu grija a ingredientelor si prepararea lor in cel mai bun mod cu putinta. Asa ca acum, dupa 10 ani, pastele organice stau cat se poate de natural langa supa de mazare si sucurile detox. 

Mihai a crezut ca dincolo de pizza, shaorma, burgeri si covrigi, bucurestenii vor si mancare ecologica, din surse verificate. Daca acum 10 ani parea un intreprinzator care iubeste riscul, acum este doar cel mai cunoscut actor de pe o piata in plina dezvoltare: livreaza mancare yuumi in peste 200 de locatii din Bucuresti, in fiecare zi intre ora 7 si 12!

Capitala a fost orasul perfect pentru "coacerea" acestei idei, mai crede Mihai. "Vin oameni din toate colturile tarii cu obiceiuri diferite si se combina toate intr-un fel in care se naste o noua personalitate. Ca o reteta secreta - stii care sunt ingredientele, stii ce se intampla cu ele, dar nu stii de ce doar unora le reuseste".

Mihai si afacerea sa au fost recomandati de alti bucuresteni intreprinzatori, de echipa radio Guerilla - alta afacere a unor bucuresteni intreprinzatori. Lor li se adauga si alti bucuresteni cu idei, curaj si initiative pe www.bucurestiulintreprinzator.ro, locul care prezinta povestile oamenilor care fac din Bucuresti capitala antreprenoriatului romanesc. De altfel, aici veti afla ce afacere curajoasa a recomandat Mihai, la randul lui, mai departe pentru acest proiect si de ce.

Ideea proiectului a pornit de la un Manifest prin care Banca Transilvania isi asuma sa puna umarul la dezvoltarea Bucurestiului Intreprinzator, oferind  tuturor exemple de reusite. Fiecare antreprenor care isi spune povestea si alege apoi un bucurestean intreprinzator pe care il cunoaste si care considera ca merita sa fie cunoscut de catre bucuresteni. 

"Am plecat la drum alaturi de doua dintre cele mai sonore si reprezentative initiative de business pe care le-a dat Bucurestiul - Radio Guerrilla si Pegas. Ei ne-au povestit cu sinceritate despre "nu-urile" care le-au pus piedici, dar si despre "da-urile" hotarate care i-au facut sa mearga mai departe, asa incat, in final, vorba celor de la Guerilla, "binile a invins", spun reprezentantii BT.

Citeste si:













Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
3956 vizualizari
  • +2 (18 voturi)    
    Succes (Vineri, 19 august 2016, 11:41)

    VictorS [utilizator]

    Sunt nascut in Bucuresti, oras in care am trait 35 de ani insa aceasta eticheta (fabricat in Bucuresti) are cale lunga pentru a deveni una pozitva.

    Momentan, cel putin la produse culinare, mi-ar face parul maciuca.

    Exemplele date (Pegas si Radio Guerilla) sunt interesante.
    Cat vinde Pegas de fapt si ce tip de cultura promoveaza Guerilla?

    Cand zic Bucuresti ma intristez. Momentan locuiesc intr-o alta metropola europeana si am varsta la care stiu ca nicariei nu este perfect, dar in Bucuresti avem tone de facut, si se pare ca pasii inapoi sunt parte din cultura.

    Mult succes totusi pentru initiativa care poate va inspira mai multi.
    • -6 (14 voturi)    
      eu sunt curios (Vineri, 19 august 2016, 12:57)

      radiola31 [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

      Sa spui despre mancarea vegetariana ca e tipic bucuresteana e exagerat rau.
      Care e mancarea aia tipic bucuresteana ,eu unul nu am auzit de asa ceva.
      Absolut toate mancarurile "romanesti" au fost inspirate de la turci,rusi,unguri sau zona balcanica.
      Daca in moldova sau ardeal gasesti mancaruri tipic zonale in Bucuresti eu unul nu stiu nici un fel de mancare bucuresteana.
      • -3 (13 voturi)    
        Corect (Vineri, 19 august 2016, 14:46)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

        dar uite la ce se refera:
        "...<<Fabricat in Bucuresti>>, ca sa le aducem aminte bucurestenilor ca suntem un brand local si ca preparam totul langa ei."

        Nu comentez compania care face campania pentru ca simpatizez cu ce vor sa faca, dar mentionez ca e o munca momentan de Don Quixote, foarte idealista.

        Probabil merge pe brandul lor.
        Pegas e mai degraba un brand nostalgic.

        De Radio Guerilla nu prea am habar ca nu ascult.
        Reclamele lor insa cam suna a Dorel si asta nu prea imi place, m-am saturat de 'realitatea' culturii bucurestene: bascalia, caterinca de diverse feluri, cultura macho, etc.

        Cand ma intorc (odata pe an) in Bucuresti ma intoxic imediat cu acesta cultura, cu care ma obisnuisem.
      • -1 (11 voturi)    
        Mancarea Bucuresteana (Vineri, 19 august 2016, 14:51)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

        In mod ideal, Bucurestiul ar trebui sa fie o zona cosmopolita cu mancaruri din toate zonele si pe toate gusturile.

        Si da, nu imi amintesc de o mancare tipic Bucuresteana (micii de dimensiuni impresionante poate, gratare?)

        In ultimii ani am descoperit ca poti manca bine in Bucuresti dar nu neaparat romanesc.

        Pietele de producatori raman pentru mine marele plus al Bucurestiului, eu pe asta as merge daca as fi in echipa FruFru.

        Dar eu nu mai vad lucrurile ca un bucurestean, dupa ceva ani de pribegie ;)
      • +5 (13 voturi)    
        E ca si cum intrebi ce mancare e pariziana (Sâmbătă, 20 august 2016, 0:52)

        Anarb [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

        ...in bucataria franceza. In Buc s-au aflat si se afla cei mai mari maestrii bucatari din RO care inventau peparate pt curtea regala, familile boieresti, marii industriasi si bancheri. Numai pe la Capsa au trecut de la Wilhelm I si Franz Jozef la Alexandru II, tarul Rusiei. Tortul Joffre a fost creat special de Vasile Capsa (elev al marelui Boissier) pt maresalul cu acelasi nume. Multe din retele de traditionale de azi exista pt ca au fost "reinterpretate" in restaurantele bucurestene, zahanele si bistrouri.
        Da' ce pretentii sa ai de la unul pt care bucataria romaneasca e de fapt ungro-turco-ruseasca; adica nu exista.
        • -4 (10 voturi)    
          poftim? (Sâmbătă, 20 august 2016, 13:04)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

          Wilhelm I si Franz Jozef la Alexandru II, tarul Rusiei? Frufru?

          despre ce vorbim ca nu mai inteleg nimic.
          • +4 (10 voturi)    
            E clar ca nu intelegi multe (Sâmbătă, 20 august 2016, 15:53)

            Iomen [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

            Dar dupa cum se vede asta nu te opreste sa comentezi.
            Omu' i-a raspuns lu' Petre care a deschis subiectul mancarurilor bucurestene si traditiei lor. Ce e asa greu de inteles?
            Si din cate vad oricum si tu ai continuat subiectul, asa ca mai citeste o data si baga la cap. Nu-ti strica!
    • +2 (14 voturi)    
      Ai o doza de ignoranta atat de mare, (Sâmbătă, 20 august 2016, 0:25)

      idsoc [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

      ca nu cred ca ai stat 35 de ani in Bucuresti si acum esti intr-o "metropola europeana".
      In aproape orice ramura alimentara gasesti in top 10 producatori din Buc. sau care au inceput aici si au relocat productia in jud. limitrofe; de la mezeluri la lactate, de la panificatie la bauturi si dulciuri. Dupa tine ar trebui sa fim o tara in care toti avem parul maciuca. ;) Asta ca sa nu mai vorbesc despre micii producatori artizanali care scot niste produse de un rafinament si o varietate greu de regasit in restul tarii.
      Vrei branduri nascute in Buc? Ai Bitdefender, eMag, FAN, Medlife, Sensiblu, Mobexpert, Caroli, CrisTim, Heidi, Elmiplant, Flanco, City Grill...si alte zeci. Buc e cool si inventiv, doar ca nu se da mare cu ce produce.
      • -3 (9 voturi)    
        si catena e bucuresteana (Duminică, 21 august 2016, 14:37)

        gazuldebasist [utilizator] i-a raspuns lui idsoc

        ... caci Iulian Vlad traia si lucra (operativ) in Bucuresti, la fel si fie-sa. Doar banii au venit dintr-o banca din strainatate.
  • -1 (11 voturi)    
    Overdose de ignoranta (Sâmbătă, 20 august 2016, 13:13)

    VictorS [utilizator]

    Probabil pentru ca nu sunt asa de cool si inventiv precum bucurestenii care imi raspund pe hotnews.

    Toate afacerile enumerate sunt de o mare originalitate si un succes cu greu de contestat.

    Respect pentru Bitdefender, in rest as putea sa iti zic niste povesti interesante.

    Am lucrat cu Mobexpert si Flango, iar Sensiblu... dar sa nu divagam...

    " micii producatori artizanali care scot niste produse de un rafinament si o varietate greu de regasit in restul tarii."

    Ufff, in final probabil ca lucrezi pentru agentia care face campania.
    Pe mine chiar m-ai bestelit pe pomana, sper ca Bucurestiul sa se mai curete si stiu multi care chiar fac activ chestii pentru asta.

    Atitudinea aroganta si mandria cladita pe fantezii nu va duce departe.
    Realitatea este destul de crunta, departe de poezia pe care o scrii tu aici.
    • +3 (9 voturi)    
      Cred ca mai degraba e invers (Sâmbătă, 20 august 2016, 16:26)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

      Nici mie nu-mi pari bucurestean sau in nici un caz unul care posteaza dezinteresat. Nu stiu la ce s-a gandit idsoc, dar daca chiar esti impartial plimba-te un pic prin zona P-ta Dorobanti-P-ta Floreasca, 1 Mai - Domenii, Magheru -Ateneu si sa spui pe urma ce crezi despre micile afaceri bucurestene. Si daca tot esti in zona, ia ceva de la French Revolution si mananca intr-o dimineata insorita pe banca in fata Ateneului, cu bicla sprijinita de-o margine si porumbei imprejur. Poate asa te mai indulcesti si tu si reusesti sa vezi fata frumoasa a Bucurestiului. :p
      • -4 (10 voturi)    
        care o fi 'interesul' postarilor mele (Duminică, 21 august 2016, 11:22)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        Lucrez pentru concurenta sau sunt un nebun care vrea sa va trezeasca din visul cel frumos?
        • +5 (7 voturi)    
          Pai exact asta e intrebarea! (Luni, 22 august 2016, 8:14)

          Iomen [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

          Oamenii isi lauda orasul (nici unul n-a zis ceva de frufru, desi tu ai sarit imediat ca sint platiti), cu argumente si sint pozitivi, ceea ce f. frumos, in timp ce tu vii si dai constant cu firma-n cap cu niste afirmatii despre care orice bucurestean isi da seama ca sint fabricate.
          Asa ca ori te pune cineva sa faci asta ori esti hater extrem. De ce? Nu cred ca intreseaza pe cineva; nu e aici nici SRI, nici psihiatrie.
          Lasa-ne in pace in visul nostru si vezi-ti de treaba in metropola ta europeana daca-ti place acolo.
          • -6 (6 voturi)    
            ? (Luni, 22 august 2016, 13:45)

            VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

            nu stiu despre ce vorbesti.

            Nu am zis nimic de platit, de frufru... mi-am spus si eu parerea, daca tot pierd timpul pe hotnews.
            Doar poate stii tu ceva cand zici ce zici, te bantuie un pic.

            Sunt uimit de raspunsurile fanteziste, despre placerea plimbarilor cu bicicleta pe Dorobanti, etc.

            Mergi cu bicicleta din Dorobanti pana in Militari si pe urma sa imi zici cum stam.
            • +1 (1 vot)    
              Tu ai lumea ta, e clar! (Luni, 22 august 2016, 20:08)

              Iomen [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

              1. Mai sus i-ai spus lui idsoc ca lucreaza pt agentia de marketing; citeste-ti postarea.
              2. Eu n-am spus nimic de plimbatul cu bicicleta.
              3. Nu am stat 35 in Buc, asa ca tine, da' de la Dorobanti si pana la Ateneu unde si-a sprijinit Anges bicla (si probabil s-a si plimbat) cre'ca e 1 km, adica vreo 15 min de mers.Tot te mai tii de bucurestean?
            • +1 (1 vot)    
              Intrebare pt HaterS (Luni, 22 august 2016, 20:15)

              idsoc [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

              Poti sa ne spui in ce oras european e filmata ultima reclama la Mert? :)
  • -1 (11 voturi)    
    frufru ?!? (Sâmbătă, 20 august 2016, 16:01)

    ampersand [utilizator]

    The Frou Frou group
    The company was established in Nicosia in 1964, as a manufacturing company, producing an extensive range of biscuits (plain, hard cut and moulded, cream filled, crackers, snack crackers, wafers and chocolate coated biscuits and wafers). These products were distributed in the local market by the company's privately owned distribution fleet. Within a number of years the company was established as a market leader in the Cyprus biscuit market and it also expanded by exporting its products to Europe, Middle East, Far East and Africa. At the same time the company diversified into other markets by importing and distributing products, in the beginning related to the range of its own manufactured goods, with main emphasis on confectionery products and foodstuffs.
    • +3 (9 voturi)    
      WAT (Duminică, 21 august 2016, 17:37)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      pentru tine "frufru" şi "Frou Frou" sunt acelaşi lucru?
    • -6 (6 voturi)    
      Perspicacitate! (Duminică, 21 august 2016, 19:47)

      contest [anonim] i-a raspuns lui ampersand

      Multumiri! :)
  • +6 (6 voturi)    
    mancare (Duminică, 21 august 2016, 19:02)

    Consonant [utilizator]

    Bucurestii au un potential urias in ceea ce priveste mancarea. Eu am crescut la sud de Bucuresti, pe malul Dunarii, si stiu ce inseamna mancarea traditionala in sudul Romaniei, cu mancaruri preparate cu foarte multe legume, branzeturi, si doar putina carne usoara. In sud, carne de porc sa mananca dupa Craciun pentru cateva luni doar, in rest mancarea este pe baza pe carne de vitel, pasare, sau peste, sau doar pe vegetale.
    Stilul de alimentatie este foarte diferit de celelalte regiuni din tara.
  • +4 (4 voturi)    
    Excelent. (Duminică, 21 august 2016, 21:19)

    drona [utilizator]

    Idee de nota zece.Dupa Sanda Marin nu s-a mai vazut un expert in arta culinara.Sa-l felicitam si sa-i uram succes.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version