Ce masuri spune CFR ca va lua pentru a remedia problema taxiurilor de la Gara de Nord

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 17 august 2016, 16:16 Actualitate | Esenţial

Taximetristi
Foto: Agerpres
Problemele cu care se confrunta calatorii din Gara de Nord atunci cand incearca sa gaseasca un taxi in statia oficiala din zona Coloane au aparut in ciuda eforturilor autoritatilor de a combate taximetria pirat in zona, sustine CFR. "In mod foarte frecvent aceste terminale [n.r touchscreen] sunt supuse unor actiuni voluntare de vandalizare in scopul de a le scoate din uz", potrivit CFR. Repreznetantii de la Transporturi sustine ca vor intensifica masurile de remediere a situatiei, vor cere interventia de urgenta a politiei rutiere, montarea unor panouri de stationare interzisa si vor intiia discutii cu firmele de taximetrie. 

HotNews.ro a scris in urma cu o zi
despre cum s-a ajuns ca ocuparea unui taxi pe cale oficiala la Gara de Nord sa devina o misiune aproape imposibila in ultima perioada: sistemele cu touchscreen din interiorul Garii fie nu merg, fie nu gasesc niciun taxi pentru comanda, iar incercarile prin aplicatiile mobile sau direct in centrala cu greu reusesc sa gaseasca o masina libera. In tot acest timp, in fata Garii de Nord stau mai multe taxiuri pregatite sa "agate" cu preturi umflate pasagerii disperati ca dupa incheierea programului RATB si Metrorex nu au alta cale sa ajunga acasa sau in alte zone din Bucuresti.

HotNews.ro a trimis Ministerului Transporturilor o solicitare pentru a primi explicatii pe acest subiect, precum si ce masuri sunt luate in vedere pentru remedierea situatiei. CFR SA a transmis, miercuri, urmatorul comunicat de presa:

"CFR SA prin Sucursala Regionala CF Bucuresti a incheiat prin licitatie publica cu strigare un contract de inchiriere (pe o perioada de 5 ani, respectiv pana la data de 31.12.2019) cu SC Meridian Taxi SRL care a fost singura participanta la licitatie, pentru infiintarea unei statii oficiale de taxi in locatia situata in statia CF Bucuresti Nord grupa A - zona coloane care este in administrarea CFR.

Celelalte zone din vecinatatea garii unde stationeaza taxiuri apartin de primaria capitalei. Conform clauzelor contractuale firma SC Meridian Taxi SRL are urmatoarele obligatii:
- asigurarea pazei statiei oficiale de taxi;
- verificarea functionarii aparatelor info touch screen;
- repararea sau inlocuirea dupa caz a aparatelor defecte;
- asigurarea cu echipamente UPS, in cazul intreruperii temporare cu energie electrica;
- asigurarea cu asistenta tehnica, suport online si telefonic non-stop.

Indisponibilitatea taxiurilor la anumite ore de varf tine de capacitatea tuturor firmelor de taxi (nu numai Meridian) de a acoperi aceste zone cu flux mare de calatori.

Asigurarea functionarii sistemului de comanda al taxiurilor este in permanenta atentie a reprezentantilor CFR si ai Politiei Transporturi din Gara de Nord, inclusiv prin supraveghere video si din pacate se constata ca in mod foarte frecvent aceste terminale sunt supuse unor actiuni voluntare de vandalizare in scopul de a le scoate din uz.

In vederea eliminarii problemelor semnalate CFR si Politiei Transporturi au recurs la actiuni repetate de verificare, urmarire, respectiv identificare a persoanelor care provoaca prin metode distructive nefunctionarea aparatelor de comanda taxi.

Periodic au loc si actiuni ale Politiei Rutiere, urmarindu-se ca prin interventia echipajelor in zona Coloane Gara de Nord sa se asigure degajarea zonei si identificarea taximetristilor neautorizati, in urma acestora fiind aplicate numeroase sanctiuni.

Problema refuzului de a prelua comenzi de catre conducatorii taxiurilor existente in zona Garii de Nord este o problema de conduita a acestora si de respectare a regulilor firmei de care apartin.

CFR face eforturi de a informa corect si de a indruma calatorii spre statia autorizata, neavand alte atributii in zona de control sau de reglementare a activitatii de taximetrie.

In acest sens, conducerea companiei a dispus urmatoarele masuri rapide pentru remedierea celor semnalate:

- vor fi convocati din nou reprezentantii companiilor de taxi pentru a se incerca integrarea lor in sistemul de comanda si utilizare a statiei oficiale de taxi din Gara de Nord;

- vor fi  promovate prin anunturi in instalatia de informare din incinta statiei  CFR numerele de telefon ale tuturor companiilor de taxi la care se pot face comenzi rapide;

- vor fi distribuite afise si fluturasi cu informatii privind combaterea pirateriei si modul de acces la serviciile de taxi autorizate;

- se  continua colaborarea cu politia TF pentru a intari controlul si securizarea zonei din incinta garii;

- se va solicita de urgenta suportul  politiei rutiere pentru a intensifica verificarile in zona taxiurilor pirat;

- se va solicita primariei  instalarea  la intrarea in statia de taxi a unui indicator de "Stationare Interzisa" cu exceptia taxiurilor care au acces in statia de taxi (respectiv taxiurile care primesc comenzi pe terminal);

- va fi initiata o campanie de informare media - comunicate de presa regulate si facebook - pentru prezentarea facilitatilor de taxi in Gara de Nord."

---

Citeste si: Din nou haos cu taxiurile la Gara de Nord: Din ce in ce mai multi calatori reclama ca nu gasesc masini la comanda, in timp ce taxiurile stau in statia de la coloane la "agatat" pasageri


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
5044 vizualizari
  • +11 (13 voturi)    
    Copy/paste de ieri (Miercuri, 17 august 2016, 16:37)

    Ord [utilizator]

    Nu generalizez, dar cel putin in Bucuresti unde am mers des cu taxiul:
    Soferul parca are tricoul cu care a mers la restaurant cu cateva zile in urma de a savurat mici cu bere si eventual a scapat si o picatura de ulei pe piept.

    Vorbeste cu toate neamurile la telefon cand conduce, ca are minute lasate de la bunul GSM.

    Interiorul miroase a jeg si a basini dospite si filtrate de catre buretele scaununului soferului, norcoc ca unii lasa gemul deschis vara in loc sa-ti dea aer conditionat.

    Masinile... zici ca circuli intr-o caruta cu coviltir si astepti sa-ti sara osia si scandurile in orice moment.
    • +2 (2 voturi)    
      de aia (Miercuri, 17 august 2016, 17:04)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui Ord

      De aia exista UBER
  • +15 (15 voturi)    
    Nu (Miercuri, 17 august 2016, 16:41)

    HP [utilizator]

    Nu cred nimic.

    Daca ar vrea, ar face toate astea pana maine. Politia ii poate evacua pe indieni in 2 ore.

    Dar nu se vrea.

    Am cumparat o masina de la un director din ministerul transporturilor, iar in timp ce stateam la povesti, mi-a relatat urmatoarele:

    "Domnu' HP, acum 3 ani, cand m-am angajat, am observat ca pe drumul catre casa, in zona Bucurestii Noi, s-a desprins un capac de canal, care facea un zgomot infernal.

    A doua zi, i-am spus directorului de atunci, despre aceasta observatie, in speranta ca va trimite pe cineva.

    M-a ascultat atent si mi-a spus ca se rezolva, si ca pana una alta sa ma duc pana jos in Gara de Nord si sa ma asigur ca ceasul functioneaza corect.

    Crezand ca e o gluma, l-am rugat sa repete, ceea ce a facut pe un ton foarte serios.

    M-am dus pana la gara, ceasul mergea perfect, m-am intors si i-am spus directorului.

    Acesta mi-a spus textual, sa imi fie invatatura de minte data viitoare cand vreau sa am initiative de genul asta".

    Asa se face treaba in administratia romaneasca.

    De la functionar la director sau ministru, sunt toti niste incompetenti feroce, probabil chiar penali.

    Nimeni nu isi asuma nimic, nimeni nu a fost procesat incat sa stie ca el e imaginea institutiei.

    Toti se cred doar angajati, stau si o freaca incat sa ia leafa, si pleaca acasa.

    In alte tari, functionarul are mentalitatea patronului, si e mandru de locul sau de munca. Te ajuta, e proactiv si serviabil.

    La noi, zici ca ei iti fac un serviciu, te simti de parca i-ai deranja, de parca le-ai face ceva rau, desi sunt platiti din banii tai.
  • +3 (3 voturi)    
    vrajeala de 2 bani (Miercuri, 17 august 2016, 17:00)

    bogdan1477 [utilizator]

    Da ce dom'le, terminalele alea sunt in cimp? Nu se poate monta o camera video linga terminat si dat pe mina politiei ala de vandalizeaza? iar pentru taxiuri nu se poate face sus sistem cu bariera si cu cartela si sa aiba acces doar cei acreditati? Sau alte masuri similare? Problema e ca nu se vrea, pentru ca bronzatii aia particulari care te iau cu taxiul cotizeaza gras ca taxiurile normal e sa nu aiba acces acolo.

    Sau mai simplu: pe aeroportul din Israel, de exemplu, nici nu vedeai taximetristul pina nu te suiai in taxi. Erai intrebat unde mergi, primeai o foaie cu costul cursei si un numar de telefon pe spate in caz ca taximetristul creeaza probleme. Si tariful ala varia in functie de ora la care era cursa si era cam cu 10% mai mare decit o cursa cu aparatul pornit. Dar erai sigur de tarif iar taximetristul nu putea comenta absolut nimic. Si nici n-avea interesul sa te duca pe drumuri ocolitoare, ca o facea pe banii lui. Pentru asta ai nevoie de o coada de taxiuri, un automat care calculeaza pretul si printeaza chitanta, si un personaj care sa coordoneze totul si sa te ajute cu destinatia.
  • +3 (3 voturi)    
    Primaria capitalei (Miercuri, 17 august 2016, 17:17)

    Alfabetix [utilizator]

    inchide ochii de 25 de ani in privinta companiilor de taxi, taxiurilor de Ilfov si a pirateriei pentru ca asa e loc de spaga si castig ilicit!
  • +6 (6 voturi)    
    Efectul litaniei de mai sus = 0 (Miercuri, 17 august 2016, 17:35)

    zet [utilizator]

    Exact tocmai însăși very root cause nu este adresată în poliloghia din comunicat. Dacă nu scoți rădăcina buruienii, iese altă frumusețe de buruaină, nicio problemă.
    Care e root cause? Păi de fapt e foarte simplu: este vorba de bănet. Tâlharii ăia care stau la agățat în gara de nord nu sunt acolo de capul lor. Achită și ei o taxă de rechin, ca să aibă voie să stea acolo și să ceară un preț de pornire de 50 de lei.
    Unde se duce taxa asta de rechin? Știe toată lumea, dar nu spune nimeni :).
    Taxa de rechin se duce taman la șefi cfr, șefuleți cfr, sectoriști din zona gara de nord, șefuleți ai sectoriștilor din zona gara de nord, politicieni care au cumpărat ca fanarioții dreptul de a guverna gara de nord, șefi ai politicienilor de mai înainte, și alții. Algoritmul este făcut într-o aritmetică impecabilă, procentele au două zecimale.
    Există o singură metodă de a stârpi complet și definitiv fauna asta mafiotă a taxiurilor din gara de nord. Să se reglementeze liberalizarea completă a INTRĂRII TAXIURILOR pe banda de așteptare (orice mașină taxi autorizată să aibă voie să intre), și simultan să se reglementeze strict IEȘIREA TAXIURILOR de pe banda de așteptare. Banda de așteptare să fie separată pe stânga și pe dreapta cu stâlpișori inamovibili. Să nu poată ieși decât prima mașină. Dacă prima mașină nu vrea să te ia, următoarele nu pot ieși. Instantaneu se rezolvă în mod natural problema refuzului de a face o cursă ieftină. Sau mă rog, se poate refuza, dar rechinul trebuie să iasă de pe bandă, să facă un ocol de 2 km, și să intre iar la coadă. Să facă, dacă îi place să ardă benzina așteptând un client mai gras.
    O soluție extrem de simplă, aplicată în toată lumea, în care niciodată clientul nu este refuzat, și totuși în România nu se descoperă domnule roata (de taxi). De ce oare? Păi cum spuneam mai sus, dacă mafia poate lua niște bani, de ce ar înceta să mai ia respectivii bani? :)


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă