Proiect de lege: Persoanele care refuza doua oferte consecutive de munca ar putea ramane fara ajutor de somaj

de Carla Dinu     HotNews.ro
Luni, 15 august 2016, 10:17 Actualitate | Esenţial

Alesii vor ca somerii sa nu mai primeasca bani din partea statului, in cazul in care vor refuza doua oferte consecutive de munca. Totodata, romanilor care nu vor participa, dupa o luna de stat acasa, la cursurile organizate de Ministerul Muncii pentru a se reangaja, li se va taia somajul, anunta B1 TV.

Statutul romanilor care primesc ajutor social sau somaj ar putea fi periclitat daca o initiativa legislativa aflata acum in stadiul de proiect va fi adoptata de parlamentari.

Concret, alesii vor ca acestia sa nu mai primeasca bani din partea statului, fie somajul, fie ajutorul social, daca stau cu mainile in san, asteptand lunar postasul. Astfel, somerilor care nu vor participa, dupa o luna de stat acasa, la cursurile organizate de Ministerul Muncii, prin Agentiile judetene de formare profesionala, unde li se ofera posibilitatea de a se reangaja, li se va taia somajul.

In cazul in care acestia se duc la cursuri, dar refuza doua oferte consecutive de angajare, vor avea aceeasi soarta precum cei care nu merg deloc.

"Daca acestia se complac in acea stare de somaj si nu merg la cursuri, atunci nu mai merita acei bani. Cei care merg doar pentru a fi prezenti, ca sa nu se spuna ca nu vor sa munceasca, dar refuza doua oferte consecutive de munca vor fi si ei scosi de la somaj", , a declarat deputatul PMP Petru Movila, potrivit bzi.ro.

Politicianul a anuntat ca va depune in septembrie legea in Parlament.


Citeste mai multe despre   









1972 vizualizari
  • +14 (22 voturi)    
    Foarte corect ! (Luni, 15 august 2016, 11:13)

    Susufler0 [utilizator]

    E normal sa fie incurajata munca si nu lenea.

    PS. Acum mai trebuie doar sa se renunte la moda salariilor speciale (care de fapt fac imposibila votarea unei legi coerente a salarizarii) precum si a pensiilor speciale acordate anumitor categorii de salariati !
  • -1 (21 voturi)    
    O mizerie legislativă coaptă de niște incompetenți (Luni, 15 august 2016, 11:40)

    Ciprian Pricop [anonim]

    Atât timp cât plata contribuției la șomaj de către angajați este obligatorie, a le suspenda în orice fel si sub orice motiv acest drept este o mizerie extremă. Da, să se interzică dar și angajatul sa poată refuza plata acestei contribuții. Domnilor guvernanți, sunteți cam amnezici, uitați că șomerii de cele mai multe ori au plătit în avans acei bani.
    • +6 (14 voturi)    
      Te adresezi cui nu trebuie (Luni, 15 august 2016, 11:54)

      teo4ro [anonim] i-a raspuns lui Ciprian Pricop

      Guvernantii, sunt membrii ai guvernului (actualmente oameni pe cat se poate apolitici). Proiectele de lege vin din partea parlamentarilor (adica nemernicii aia care sunt membrii de partid si care distrug tot ce e bun in tara asta de 26 de ani). Deci mai intai invatam puterile in stat si apoi comentam...
    • +3 (5 voturi)    
      Da si nu (Luni, 15 august 2016, 12:03)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian Pricop

      Nu stiu legislatia in Romania insa prin alte tari ai voie ajutor de somaj insa doar 6 luni in 2 ani. Daca aceasta limitare exista si in Romania, atunci aveti perfecta dreptate. Daca insa nu exista si poti sta in somaj cat vrei, pe principiul "da' am cotizat", atunci propunerea e corecta.

      PS: Cele 6 luni se pot lua oricand si in orice cumulare insa nu poti depasi 180 zile de somaj in ultimele 730 de zile.
    • +6 (14 voturi)    
      Contributia la somaj este mica (Luni, 15 august 2016, 12:07)

      MarianPConstantin [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian Pricop

      La un salariu brut de 2000 de lei plata lunara a somajului este de 10 lei.
      Intr-un an de munca contribui cu 120 RON.
      Daca dupa un an de munca ramai in somaj statul iti plateste in jur de 750 RON pe luna ajutor de somaj. Deci tu contribui cu 120RON pe an si primesti in schimb 750RON*12=9000RON inca un an in care spargi seminte in fata blocului.
      Probabil acum iti poti da seama de ce legea asta este binevenita!
    • -8 (12 voturi)    
      Corect (Luni, 15 august 2016, 12:18)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian Pricop

      Guvern technocrat.... ce sa ii faci atat ii duce capu. Sa nu uitam ca le trebuie bani extra pentru educatie.... conform guvernului technocrat educatia nu ar trebui sa fie "gratuita".
    • +4 (6 voturi)    
      Si daca au platit contributia la somaj in avans (Luni, 15 august 2016, 15:41)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian Pricop

      pot sa refuze la nesfarsit toate joburile oferite de stat pt ca ei se multumesc cu ajutorul de somaj pe care il completeaza in 90% din cazuri si cu cate o slujba "platita la negru, ori chiar si cu simple expediente !
  • -1 (17 voturi)    
    O mizerie de initiativa (Luni, 15 august 2016, 12:00)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    a unui parlamentar care sta bine-mersi pe banii publici, job sigur si mai ia si pensie "speciala" din bani nemeritati, fara contributii.
    Cu alte cuvinte, contributia la somaj este obligatorie dar cand omul se afla in aceasta situatie deloc dorita pentru stat sa devina optionala plata indemnizatiei -desi poate oamenii contribuie si zeci de ani pana sa ajunga someri.
    Indemnizatia de somaj NU este un ajutor social, ci este proportional cu perioada de vechime (deci de contributie) si aferenta unei contributii individuale obligatorii, ca si pensia. Nu este moral si etic sa fie conditionata de acceptarea unor oferte de locuri de munca ce poate nu sunt in asteptarile sau cerintele somerilor. Se poate imagina cu usurinta la ce abuzuri se va ajunge asa- de ex unei persoane de 55 ani sa i se ofere locuri de munca pe salarii de mizerie (minimul pe economie) aflate la distante de zeci de kilometri de domiciliu, care il vor costa mai mult decat daca nu ar munci iar alternativa ar fi sa i se taie indemnizatia de somaj (si asa se acorda pe o perioada limitata si e cu o valoare f mica). Logica parlamentarului s-ar putea aplica partial la asistatii sociali, dar si in acest caz, initiativa dovedeste o reavointa si necunoastere a realitatii. Dincolo de "puturosenia" legendara a multor asistati sociali, problema este ca nivelul salariilor oferite este de multe ori derizoriu. Sa incerce jegurile de parlamentari sa munceasca si sa traiasca pe salariul minim pe economie si pe urma sa se indrepte impotriva celor care le refuza. Nu mai bine ar munci jegurile de acest tip sa imbunatateasca piata muncii si conditiile economice pentru a se putea creste salariile si astfel somerii si asistatii sociali sa fie motivati sa se duca singuri la munca?!
    • -2 (10 voturi)    
      Mai gândește. (Luni, 15 august 2016, 12:13)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      //Mizeriile de salarii//sunt mai mari decât ajutorul de șomaj.Când vrei să stai acasă pe o mizerie de ajutor de șomaj,ceva nu-i în regulă și apare ceia ce numești puturoșenie.Un salariu mic,prin perseverență și dăruire devine mare.Nu sunt societatea și statul vinovate că ai o calificare superioară pe care nimeni nu o dorește.
      • +2 (4 voturi)    
        Nu stiu daca are vreo calificare (Luni, 15 august 2016, 15:01)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Nu de alta, da' inca n-am vazut om priceput in meseria lui care sa moara de foame, nici om muncitor si harnic care sa refuze vreo munca cinstita si decenta, chiar daca nu era tocmai ceea ce isi dorea.

        Am vazut oameni care la un moment dat s-au imbolnavit, si n-au mai putut lucra, cel putin temporar, da' aia e alta categorie, n-are-a face cu somajul.

        Drept e, daca te trezesti la 55 de ani fara slujba, presupun ca e destul de nasol. Chiar daca-ti cunosti meseria, s-ar putea sa ai dificultati in a-ti gasi un job nou. Personal insa n-am intalnit inca un asemenea caz - la cat de cautate sunt toate calificarile in Romania, data fiind slaba capacitate a sistemului de invatamant de a produce tineri angajabili, cine are un om cu experienta intr-o meserie mai degraba il leaga de locul de munca decat sa-l dea afara.

        Pe de alta parte insa, in Germania, pana la venirea crizei, multi nemti exploatau la greu sistemul, tocmai din cauza faptului ca nu exista o limitare de genul asta. Nu lucrau sase luni, dupa care acceptau o oferta de job, lucrau o luna sau doua (era o perioada minima cat trebuiau sa stea angajati, altfel li se taia somajul), si iar stateau in somaj jumatate de an. Nu pentru ca nu li s-ar fi oferit job-uri decente, ci pentru ca ei visau avioane da' nu erau in stare sa faca biciclete. Unu' din asta a fost chiar smecher: incasa somaj din mai multe land-uri, si avea inclusiv iaht luat din banii de somaj.

        Asa ca ceva protectie pentru exploatarea sistemului trebuie sa existe, dupa parerea mea. Altfel aia care-s harnici si muncesc, si n-ajung niciodata sa fie someri platesc contributia aia degeaba. Nu ma deranjeaza sa platesc o caruta de bani pentru somaj, chiar daca io n-am fost somer o zi macar in viata mea, cu conditia ca banii aia sa nu ajunga la un puturos care nu lucreaza pentru ca nu vrea, nu pentru ca nu poate.
      • +1 (3 voturi)    
        faci presupuneri aberante (Luni, 15 august 2016, 19:05)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        in primul rand, calificarea mea (mai multe) imi asigura oricand locuri de munca de mii de euro chiar in Romanistan, nu de mine era vorba. Ci de faptul ca eu lucrez de ceva ani inclusiv in domeniul social si observ mult mai bine contextul si fenomenele decat voi, comentatorii care va pricepeti la toate si la pus lejer etichete. Salariul minim de nici 200 euro net in Romania- somajul e undeva la valoarea de 300 lei+ un procent din salariul mediu pe 12 luni avut inainte, fctie de vechime. Deci, la un salariu mediu, undeva in jur de 500 lei/luna, 6 sau 12 luni. Deci, nu va imaginati ca e vreo suma uriasa din care se poate trai fabulos, nici macar nu poti supravietui cu acei bani. Cu toate acestea, puneti-va in pielea cuiva din mediul rural, care e la 20-30 km de oras sau de vreun potential angajator si care are o rata dimineata si una de intoarcere seara. Deci pt inca 4-500 lei in plus, omul isi sacrifica zilele complet, trebuie sa se si imbrace (ca nu se poate duce in hainele de casa), plus ziua masa de pranz/pachet. S-ar putea sa ajunga de fapt sa traga concluzia ca e mai comod sa stea acasa. Unde mai pui ca pt diferenta aia mai si MUNCESTE. Serios acum, nu vi se pare ca pb majora e totusi nivelul salarial? Ca daca ar primi 2500-3000 net logic ca nu ar sta acasa sa faca foamea, ar merge la lucru, chiar ar merita timpul pierdut cu naveta, mancarea in plus, vestimantatie, zilele pierdute integral, munca prestata. Sunt f multe situatii de ex in care omul are o gospodarie de ingrjit (de subzistenta) si/sau minim o persoana varstnica, cu dizabilitati, bolnava de ingrijit, cui le lasa toate acestea pt inca 500 lei in plus? Valabil si la beneficiarii de asistenta sociala. In plus, la acestia din urma, o pb grava e data fix de lipsa educatiei (multi sunt analfabeti), lipsa de calificari, plus copii/varstnici aflati in ingrijire, pe care nu ii poate lasa singuri pt salariile de mizerie de 200 euro (ca mai mult nu pot primi pt ca sunt necalificati).Coborati si voi in realitate
  • +9 (9 voturi)    
    corect DAR (Luni, 15 august 2016, 12:12)

    liviu_ [utilizator]

    foarte corecta initiative dar cu cateva amendamente:
    1 - oferta de munca sa nu fie o aberatie... (Ex, sa nu fiu obligat sa accept o oferta de munca de 500 lei cand eu castig 1000 din somaj... sau eventual o oferta muuuult sub piata)
    2 - sa nu fiu obligat sa accept un job cu mult sub studiile mele (ex gunoier eu care sunt inginer sa zicem)
    3 - sa nu fiu obligat sa ma duc la niste cursuri care nu ma ajuta (ex eu inginer (meserie care se cauta), sa fiu obligat sa ma duc la cursuri de croitorie).

    Deci ideea e sa fie sanctionati oamenii care nu vor sa-si gaseasca un joc, nu sa fie obligati toti sa-si gaseasca un job, chiar daca unul de 2 lei.

    Deci daca nu incep abuzurile de partea ailalta, consider ca legea este extrem de buna!
    • +2 (4 voturi)    
      Cam asa, da' de fapt nu (Luni, 15 august 2016, 15:07)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      1) Oferta de munca e dictata de piata muncii. Daca piata muncii cade, de unde-ai vrea sa-ti ofere fortele de munca job-uri mai bine platite? Cu ce esti tu mai cu mot decat aia care chiar lucreaza pe banii aia?

      2) Studiile matale valoreaza fix zero, daca n-au cautare. Daca au cautare, de ce-ai avea nevoie de job de la fortele de munca? Ar trebui sa-ti fie relativ usor sa-ti gasesti singur de lucru.

      3) Daca se cauta ingineria, si matale desi ai studii nu-ti poti gasi o slujba, probabil ca nu esti bun de inginer. Daca insisti sa faci munca de inginer, da' nimeni nu vrea sa te angajeze, desi-i angajeaza pe altii, buba e la tine. Nu la fortele de munca nici la angajatori. Asa ca fortele de munca iti fac un bine daca-ti platesc un curs de croitorie. Daca esti insa prea capos (sau prea prost) ca sa-ti dai seama ca ingineria nu e de tine, de ce sa-ti plateasca cei care muncesc prostia?

      Si eu cred ca e necesar ca sistemul sa fie protejat de escroci care prefera sa stea in somaj de lene, nu pentru ca nu pot munci. Da' cred ca protectia nu trebuie sa fie de genul asigurarii unor drepturi suplimentare pentru someri.
      • 0 (0 voturi)    
        asa (Luni, 15 august 2016, 19:22)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        1 - nu ma refer la piata de munca, ma refer la angajatori care, stiind ca tipu e somer si e obligat sa accepte, sa nu ofere un salariu de mizerie + ca e aberant sa fii obligat sa accepti mai putin decat castigi (oricum somaju e maxim 6 luni sau un am).
        2 - nu sunt inginer si nici somer daca sugerezi ceva... si e un exemplu... nu poti sa obligi omul sa accepte un job sub ce face. presupunand , evident ca acel job nu este unul mort.
        3 - un servici nu se gaseste in 3 zile... si ca un job cautat poate dura 1-2-3 luni pana cand gasesti ceva. si aici ma refer la un job relativ cautat. sa fim seriosi. ori renunti drastic la bani, ori dureaza cateva luni. daca nu iti gasesti imediat job nu inseamna (neaaparat) nici ca esti incompetent, nici ca nu iti cauti, nici ca nu se cauta jobul tau. daca este pur si simplu o chestiune de timp, cursurile de croitorie nu o sa te ajute cu nimic, dimpotriva + ca statul plateste pentru cursurile alea.

        esti putin cam gica contra. hai sa-mi dai un exemplu in care consideri tu ca meriti ajutor de somaj... ca pana acum din ce zici am ajuns la concluzia ca nimeni nu merita asa ceva.

        si eu vreau ca sistemul sa fie protejat de escroci... da acum sa nu dam in partea ailalta in care e mai simplu sa spargi o banca decat sa obtii ajutor de somaj. trebuie sa eliminam abuzurile celor care beneficiaza aiurea de ajutor de somaj, dar in acelasi timp nu trebuie sa facem un abuz al statului asupra celor cu ajutor de somaj.
  • +3 (7 voturi)    
    Daca (Luni, 15 august 2016, 13:50)

    Daniels22026 [utilizator]

    Multe probleme ar disparea daca toti cetatenii, fara discriminare, ar primi un ajutor in suma fixa de la stat. Pentru inceput, 100 de euro, sa zicem. Insa fara discriminare de varsta, abilitati, etc.

    Treptat, pe masura instaurarii libertatii economice si a minimizarii statului, ajuorul universal de stat s-ar putea mari, fara implicatii negative pana pe la 500 de euro. Ar disparea toate celelalte ajutoare de stat, ar disparea pensia, ar disparea salariul minim, iar solidaritatea sociala s-ar afirma sanatos.
    • -1 (3 voturi)    
      Ce zici matale ... (Luni, 15 august 2016, 15:18)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      ... e reteta perfecta pentru a transforma societatea intr-o adunatura de prosti si de lenesi.

      Nimeni nu se duce la lucru exclusiv de drag. Nimeni nu se duce la scoala exclusiv de drag. Daca e sa aibe vreo sansa munca si educatia, trebuie sa existe si un factor de constrangere, nu te poti baza doar pe bunavointa oamenilor. Daca-i faci oricui posibila viata fara sa munceasca si fara sa invete vreodata vreo meserie, constrangerea aia lipseste cu desavarsire, si pana la urma lenea si prostia devin dominante. Toata evolutia umana s-a facut din necesitate, nu din entuziasm si bunavointa.

      Au incercat statele din nordul Europei treaba asta. Pana la urma s-au prins ca nu functioneaza.

      In plus, 100 EUR pe luna pentru fiecare om traitor in Romania (adica inclusiv pensionari si copii) inseamna spre 6% din PIB. De unde scoti banii aia? Aia-i aproape cat primesc in momentul de fata educatia si sanatatea la un loc. Sa nu zic daca te duci la 500 EUR.
      • 0 (0 voturi)    
        Ai si n-ai dreptate (Luni, 15 august 2016, 17:21)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Pe termen scurt ai perfecta dreptate. Pe termen scurt, ar fi dezastruos economic chiar si pentru tarile dezvoltate sa acorde brusc cateva sute de euro pentru toti locuitorii.

        De aceea trebuie sa incepem cu sume fixe mici si foarte mici. Marind gradual, iarasi cu sume mici, inseamna treptat exact statul minimal, care nu mai are voie sa investeasca in economie, in nimic. Decat in securitate continentala si globala. Pentru ca interventiile statului in economie au devenit piatra de moara. Multe efecte negative dispar daca distribuim bugetele nationale, cam jumatate din ele, catre intreaga populatie, decat sa-i lasam la indemana coruptiei de stat. Nici nu vom putea combate radical coruptia pana cand nu vom putea renunta la investitiile de stat.

        Pe cat este de benefica, extraordinara, gandirea asta a mea pe termen lung, pe atat ar fi de groaznice efectele pe termen scurt, daca tarile bogate ar aloca brusc sume mari cetatenilor.

        De aceea ti-am scris ca ai dreptate. Pe termen scurt, toate efectele negative se vor petrece exact cum spui tu, daca alocam brusc sume importante.
      • +1 (1 vot)    
        te-ai deconspirat (Marţi, 16 august 2016, 12:09)

        Tomis [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Daca s-ar acorda venit minim tu ai fi primul trantor care nu face nimic toata ziua.

        "Nimeni nu se duce la lucru exclusiv de drag."
        Ai ramane surprins sa afli ca de fapt chiar exista oameni care se duc la lucru exclusiv de drag, si ca de obicei cei care isi fac meseria din drag sunt mai buni la ea decat cei care o fac din obligatie sau necesitate. Din cauza asta sistemul de venit minim garantat (facut cu cap, nu la intamplare) este o idee foarte buna, pentru ca ai avea sanse mai mari sa ai profesori/medici/bucatari/mecanici/ce-vrei-tu care isi fac meseria pentru ca le place, nu din necesitate.
  • -2 (2 voturi)    
    Sa se taie si atunci... (Luni, 15 august 2016, 15:32)

    Stef_and [utilizator]

    Cand angajatorii nu vor sa-i angajeze-adica ii refuza de 2-3 ori!
    Cei care nu muncesc sa moara de foame! Nu sa traiasca din ajutoare!
    Indiferent de care!!
    La munca romane -nu la furat!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version