DIICOT: Jurnalistii Sky News care au realizat reportajul privind traficul de arme vor fi audiati

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 12 august 2016, 0:08 Actualitate | Esenţial

Stuart Ramsay
Foto: Twitter
Jurnalistii britanici care au realizat reportajul difuzat de Sky News referitor la traficul de arme din Romania vor fi audiati prin intermediul unei comisii rogatorii internationale, DIICOT apreciind ca actiunile acestora pe teritoriul Romaniei "sunt de natura a afecta securitatea nationala a statului roman prin inducerea in eroare a autoritatilor europene, a populatiei largi din Europa si din Romania cu privire la posibilitatea autoritatilor de stat romane de a gestiona contrabanda cu armament".

"Prin intermediul unei comisii rogatorii internationale, procurorii DIICOT-Structura Centrala vor proceda la citarea jurnalistilor britanici, in vederea audierii acestora", precizeaza DIICOT, citat de News.ro.

Conform DIICOT, "toate datele si informatiile comunicate verbal si surprinse ca atare in materialul video al postului britanic de televiziune  ce au fost raspandite prin intermediul a numeroase alte posturi de televiziune si componente mass media, inclusiv in mediul virtual, cunoscand caracterul fals al acestora (si anume faptul ca persoanele din video nu erau traficanti de arme, ci doar vanatori, iar armele manipulate si prezentate de acestia erau arme de vanatoare detinute legal) au pus in pericol securitatea nationala".

In opinia procurorilor DIICOT, "cu rea-credinta, cunoscand ca armele de vanatoare pe care inculpatii romani (care aveau permise de port-arma pentru o parte dintre acestea), li le-au pus la dispozitie si pe care le-au filmat ca fiind arme de razboi, au prezentat publicului larg (reportajul fiind prezentat pe postul de televiziune britanic) un scenariu care, daca ar fi fost adevarat, ar fi creat impresia ca autoritatile statului roman nu gestioneaza sau nu sunt interesate de a gestiona o asa-zisa problema creata de vanzarea de arme pe teritoriul sau, din motive de incompetenta sau de coruptie".

De asemenea, DIICOT apreciaza ca "absolut inacceptabil si de neinteles" modul de exprimare adoptat de catre jurnalistul britanic si preluat de catre angajatorul sau, postul de televiziune.

DIICOT apreciaza ca "actiunile grupului de ziaristi britanici pe teritoriul Romaniei sunt de natura a afecta securitatea nationala a statului roman prin inducerea in eroare a autoritatilor europene, a populatiei largi din Europa si din Romania cu privire la posibilitatea autoritatilor de stat romane de a gestiona contrabanda cu armament provenit din zone de conflict vecine statului roman, de natura a aproviziona cu armament de razboi deosebit de periculos grupari teroriste din vestul Europei (deseori zguduit in ultimii ani de atentate teroriste) si din Orientul Mijlociu, aceste fapte, daca ar fi reale, circumscriindu-se finantarii terorismului islamic de catre statul roman prin complicitatea lasa sau pasiva a autoritatilor acestora".

"In lipsa unei interventii rapide si eficiente a autoritatilor romane, toate aceste aspecte ar fi ramas in memoria publica asa cum autorii acestora au dorit sa le infatiseze", spun procurorii DIICOT.

Ei precizeaza ca este avuta in vedere notiunea de securitate nationala, astfel cum este definita din art. 1 din Legea 51/1991, acest act normativ fiind cel care asigura si stabileste cadrul general al tuturor faptelor circumscrise securitatii nationale a Romaniei.

Jurnalistul Stuart Ramsay, cel care a realizat reportajul, a scris, joi seara, pe contul sau de Twitter, ca reportajul sau despre vanzarea ilegala de arme in Romania este real si se intreaba de ce ar fi cineva certat in instanta pentru ca "dezvaluie o realitate".












Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
7730 vizualizari
  • -16 (24 voturi)    
    cred ca gusterii romani (Vineri, 12 august 2016, 0:14)

    rov [utilizator]

    au luat 1% din banutii de folosinta pentru mizeria asta.
  • +16 (18 voturi)    
    seamana cu nepotul lui Cernenko (Vineri, 12 august 2016, 0:38)

    un domn [utilizator]

    adica Sovietic sadea ! mincinos evident !
  • +18 (20 voturi)    
    E bine de stiut (Vineri, 12 august 2016, 0:48)

    Heruvim [utilizator]

    Sun legile UE, aceste mizerii pot fi condamnate in Romania - cu executare.

    Sa se roage jegurile astea sa iasa UK cat mai repede sa nu apuce parnaie a la Romania.
    • +13 (15 voturi)    
      Plus despagubiri consistente (Vineri, 12 august 2016, 9:09)

      MenInBlack [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      Statul roman sa actioneze Sky News in judecata si sa ceara despagubiri pe masura faptei de denigrare extrem de grava a imaginii unei tari UE.
    • +5 (5 voturi)    
      speranta (Vineri, 12 august 2016, 10:02)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      sper sa fie judecati pana la ultima virgula din lege,iar decizia sa fie pe masura.
  • +14 (16 voturi)    
    Clar trebuie actionat in judecata! (Vineri, 12 august 2016, 0:48)

    wisper_2me [utilizator]

    .
  • +26 (28 voturi)    
    Jenibil (Vineri, 12 august 2016, 1:38)

    mitg [utilizator]

    Probabil britanicii au crezut ca Romania o fi la fel ca unele ex-colonii britanice, sate fara caini.

    Ei, ghinion. Autoritatile au stiut exact traseele si contactele "jurnalistilor" britanice din momentul in care au intrat in spatiul aerian romanesc.
    • +6 (6 voturi)    
      Nu e vorba de "britanici" ci de un jurnalist ! (Vineri, 12 august 2016, 10:09)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      E cam la nivelul aprozaristelor de la RTV omul ! In comparatie cu asta, unul ca gadea , e chiar academician ! Daca ar fi spus ca a facut o reconstituire, alta era discutia sau nu mai era nici o discutie !!
      • +3 (3 voturi)    
        Pastorul a Ajuns de Valoare (Vineri, 12 august 2016, 10:48)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui deval

        ce vremuri Traim !
  • +22 (22 voturi)    
    Labutze triste (Vineri, 12 august 2016, 3:04)

    KostasP [utilizator]

    Realizatorii astia de la skynews. Puteau s-o faca mult mai credibila. Pina si-n uk s-a dus in pm profesionalismul. Si tocmai p-astia s-au gandit sa-i contracteze rusii. Cheap bastards. Lol.
  • -1 (7 voturi)    
    Times New Roman (Vineri, 12 august 2016, 6:22)

    Alex735 [utilizator]

    Rebelii islamici din Siria au respins un nou atac al fortelor regimului.
    Armata romana, plecand sa ajute sinistratii cutremurului din Haiti, a ajuns in Tahiti.
    Cercetatorii britanici au descoperit ca periutele de dinti cu muzica ajuta la prevenirea cariilor.
    In cacofonia asta generalizata, reporterii news-urilor de tot felul va ureaza Noapte buna! Iar noi cei cu mintea treaza le uram Pofta buna in continuare!
  • +8 (8 voturi)    
    Corect (Vineri, 12 august 2016, 7:07)

    EugenEugen1 [anonim]

    skynews are dreptate. Atata doar ca nu era masina ci bicicleta si nu i-a dat-o ci i-a luat-o
  • +15 (15 voturi)    
    stupidity (Vineri, 12 august 2016, 7:53)

    nahir [utilizator]

    has to be paid, dear moron mr. ramsay.
  • +11 (11 voturi)    
    Obisnuinta (Vineri, 12 august 2016, 9:36)

    johnnny [utilizator]

    Jurnalistii britanici erau obisnuiti ca autoritatile romane sa accepte toate mizeriile cu capul plecat.

    Asa ca omul a zis ca merge la sigur - regizeaza un filmulet pe o tema de interes pt ca oricum nimeni nu o sa zica nimic,
    • +4 (4 voturi)    
      am inteles ca se va muta in Australia (Vineri, 12 august 2016, 10:50)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui johnnny

      lumea deja ii arata degetul pe strada...
  • +3 (3 voturi)    
    Asha baieti (Vineri, 12 august 2016, 11:09)

    bogdan1477 [utilizator]

    Chiar daca nu se ajunge la condamnare, citiva ani de procese vor fi suficienti pentru ca urmatorii care vor crede ca aici e sat fara ciini unde cu 2000 de euro faci reportaj despre ce vrei tu sa se gindeasca de 10 ori inainte de a actiona. Iar daca iese si de-o condamnare, in mod clar urmatoarele reportaje similare vor fi din Bulgaria sau Serbia.
  • -4 (4 voturi)    
    Nu cumva? (Vineri, 12 august 2016, 13:13)

    Toni_Romania [utilizator]

    Nu cumva tot acest circ penibil e o facatura creata de comun acord de Guv UK si Guv Romaniei ca sa mai abata atentia romanilor de la alte drame si anomalii din tara, precum si de la manevrele Nato din tara?
  • -2 (2 voturi)    
    DIICOT -MAE au facut o de oaie ! (Vineri, 12 august 2016, 15:44)

    JohnAnticoruption [anonim]

    DIICOT nu si a terminat ancheta care include si INVESTIGAREA -audierea Reporterilor SKY NEWS si administratia dovezile lor depuse , deja a sarit Dan Michalache MAE peste Sky NEWS si PRESA Britanica !

    ZERO PROFESIONISM din PARTEA DIICOT -MAE-Michalache !

    Nu faci acusatii fara sa termin ANCHETA pana la cap si pui RELATIA bilaterala intre doua State in pericol atacand Presa Britanica pe baza art 404-Cod Penal (Imaginea Romaniei vs Siguranta Nationala )
  • -1 (1 vot)    
    jurisdictie (Vineri, 12 august 2016, 16:08)

    platitor [utilizator]

    Cum isi imagineaza cineva ca cei din Romania au jurisdictie, cand acuzatia e de "comunicare de informatii false" , iar aceasta presupusa fapta s-a petrecuta pe teritoriul Marii Britanii ?
    • -1 (1 vot)    
      404 (Vineri, 12 august 2016, 17:13)

      Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui platitor

      Datorita articolului lor (mincinos), DIICOT a pierdut timp si resurse sa investigheze infractiuni care nu existau -> de la 5 la 10 puscarie.
    • +1 (1 vot)    
      UK este INCA in UE !!! (Vineri, 12 august 2016, 17:55)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui platitor

      chiar daca Sovieticii au votat BREXIT...asa ca ia loc, soarbe ceaiul din samovar si ..slow down !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri