Eurodeputatul Siegfried Muresan cere DNA si OLAF sa ancheteze cum s-a facut drumul catre Sarmizegetusa, surpat zilele trecute

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 11 august 2016, 14:06 Actualitate | Esenţial

Soseaua spre Sarmizegetusa, distrusa de ape
Foto: Captura YouTube
Eurodeputatul Siegfried Muresan, vicepresedinte al Comisiei pentru bugete din Parlamentul European, solicita interventia procurorilor DNA si a agentilor Oficiului European de Lupta Antifrauda (OLAF) pentru anchetarea modului in care s-a facut contractarea si receptia Drumului Judetean 705A care leaga satul Costesti, judetul Hunedoara, de Cetatea Sarmizegetusa Regia.  

Drumul a fost inaugurat acum trei luni in urma unei investitii din fonduri europene de 18,2 milioane de lei. 

Imediat dupa finalizarea lucrarilor, presa locala a semnalat mai multe nereguli in constructia drumului, pe ultimii 4 kilometri acesta este prea ingust pentru a permite circulatia autoturismelor pe ambele sensuri, nu exista parapete de protectie in zonele cu risc de prabusire, iar locurile de parcare sunt astfel delimitate incat nu pot fi parcate in spatiul alocat nici macar masinile de dimensiuni medii. 

Pe langa toate acestea, ploile de duminica trecuta au surpat drumul in 7 locuri diferite, acesta fiind complet inchis astazi, ceea ce dovedeste grave erori de constructie, se arata intr-un comunicat al europarlamentarului.



"Cand dispretul politicienilor intalneste iresponsablitatea administrativa si incompetenta firmelor angajate pe bani publici se ajunge la situatia de astazi a drumului spre Sarmizegetusa Regia: un drum, oricum cu probleme majore de constructie, care a fost inaugurat in urma cu trei luni si pentru care s-au platit 18,2 milioane de lei din banii nostri, este maturat de prima ploaie. 

Asa ceva este de neacceptat si vorbeste, in primul rand, despre iresponsabilitatea administratiei publice locale care a avizat un asemenea proiect si, apoi, a semnat pentru receptionarea acestei lucrari.  

Trebuie sa intelegem ca la Consiliul Judetean Hunedoara exista oameni platiti din bani publici, fie ca vorbim despre cei care asigura conducerea politica, fie ca vorbim despre inginerii specialisti, care sunt cu totii responsabili de modul in care sunt administrati banii publici. 

Odata cu functia si beneficiile ei vine si responsabilitatea. Or, si in acest caz, ca si in multe altele, acesti oameni dovedesc iresponsabilitate si dispret fata de banii pe care noi si ceilalti cetateni europeni ii platim ca taxe in fiecare zi pe care o muncim. 

De aceea cred ca toti cei care au semnat procesul-verbal de receptie a drumului spre Sarmizegetusa Regia, din partea autoritatilor, dar si a constructorului, trebuie sa raspunda in fata legii si a cetatenilor pentru aceasta situatie.  

Cer interventia de indata a procurorilor DNA si a agentilor OLAF pentru anchetarea modului in care s-a facut contractarea si receptia acestui drum. 

La alegeri politicienii se ingramadesc sa ne ceara votul pentru a ocupa functii publice, este momentul sa inteleaga ca acestea sunt, inainte de orice, functii de responsabilitate publica si ca banii nostri pe care ii administreaza trebuie cheltuiti cu la fel de mare raspundere ca si cand ar fi proprii lor bani", a declarat deputatul european Siegfried Muresan.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Unilever

FOTOGALERIE Lectii de sustenabilitate de la marinari, episodul II. Cum economisim consumul de energie electrica si termica

Poate ca marinarii nu sunt primele persoane care ne vin in minte atunci cand ne gandim la experti in sustenabilitate. Si totusi, marinarii ne pot oferi adevarate lectii de sustenabilitate. Jurnalistul Brad Florescu a pornit intr-o altfel de calatorie, pe velierul Grayhound Lugger, experienta pe care o prezinta intr-o serie de episoade despre oameni, natura si sustenabilitate.
  • Serialul Rasarit si Apus este o poveste despre legatura indisolubila dintre cumpatare si libertate. O poveste cu corabii vechi si oameni la fel de vechi. O poveste despre lectiile de viitor pe care ni le poate da trecutul.
3041 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    Ancheta DNA pt toate drumurile ! (Joi, 11 august 2016, 14:45)

    ana-pat [utilizator]

    Trebuie inceput insa de sus de la Minister !
  • +2 (2 voturi)    
    cine (Joi, 11 august 2016, 15:14)

    AnderT [utilizator]

    daca lucrarea a fost executata de broscari cautati bine in "spese di rappresentanza" acolo deobiecei broscarii inghesuiesc spagile sub forma de cadouri, calatorii etc.
  • +2 (2 voturi)    
    bravo (Joi, 11 august 2016, 16:16)

    eu sunt [utilizator]

    prima data cand am vazut stirea m-am gandit exact la faptul ca e posibil sa fi fost facut in bataie de joc (stiu ca a fost proaspat inaugurat)

    De fapt oare exista drumuri(sau orice altceva) facute cum trebuie in tara asta?
  • 0 (0 voturi)    
    Cum sa facut drumul ? Cu SPAGA si CORUPTIE ! (Joi, 11 august 2016, 22:52)

    JohnAnticoruption [anonim]

    Cum sa facut drumul intreaba Eurodeputatul ???

    In Romania Drumurile si mai ales Autostrazile se fac cu Spaga si CORUPTIE de Partid .

    Indicator este ca Km coste de trei ori ca in Elvetia si tane patru zile muncitoare dupa inaugurare -

    Apoi nimeni nu este tras la raspundere si Firma executoare cu sediul in Panama da faliment dupa ce CNADNR se declara noncombatant in Justitie deoare ce CONTRACTUL a fost incheiat fara raspunderea Companiei de Guvernul respectiv (PSD)
  • 0 (0 voturi)    
    proiect (Vineri, 12 august 2016, 9:51)

    Ilidia [utilizator]

    Analiza trebuie inceputa cu proiectul, facut probabil de o firma de casa , care nu respecta lucruri elementare, o latime minima, lipsa parapetelor, lipsa consolidarii malurilor samd...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi