Medicii de la Spitalul Universitar din capitala spun ca de luni nu vor mai asigura garzile

de G.S.     HotNews.ro
Sâmbătă, 6 august 2016, 10:35 Actualitate | Esenţial

Intrarea in Spitalul Universitar
Foto: Hotnews
Consiliul medical al Spitalului Universitar de Urgenta din Capitala a decis ca medicii sa nu mai asigure garzile in unitatea sanitara incepand de luni, in semn de protest fata de felul in care sunt platite orele suplimentare si garzile pe timpul noptii si in zilele nelucratoare, anuntul fiind facut de doctorul Florin Chirculescu, seful Sectiei de Chirurgie Toracica al spitalului, citat de News.ro.

"Medicii Spitalului Universitar au decis: nu sunt de acord cu semnarea contractului pentru garzile suplimentare, in forma actuala. Hotararea a fost luata in Consiliul Medical", a scris doctorul Florin Chirculescu, seful Sectiei de Chirurgie Toracica, pe pagina sa de Facebook.

Chirculescu spune ca medicii nu solicita majorari salariale ci doar respectarea actualei legislatii in privinta sporurilor pentru orele de noapte si orele suplimentare.

"Nu stim in ce sectii si cum se va asigura serviciul de garda de luni incolo. Pana luni va promitem ca nu sunt probleme. Dupa care situatia devine usor impredictibila pentru ca nu pot sa isi desfasoare garda in conditiile in care nu au semnat contractul de garzi si o mare parte inca nu si l-au semnat. Ca sa acoperim la plafon maximal tarifele pe ora de garda stipulate in OUG si in circulara ministrului care a fost remisa saptamana trecuta, ne-ar trebui cam un milion de lei pe luna dupa estimarile, dupa calculele noastre", a declarat Dragos Davitoiu, managerul Spitalului Universitar de Urgenta la Digi24.

Colegiul Medicilor din Romania a cerut, joi, Ministerului Sanatatii, Ministerului Muncii si Ministerului Finantelor sa rezolve rapid modul de plata a garzilor suplimentare normei de baza pentru medicii din spitale, negociind ¬realist" cu sindicatele, pentru ca altfel aceste servicii vor fi puse in pericol.

"Nerezolvarea rapida a situatiei va putea fi de natura sa puna in primejdie realizarea serviciilor de garda la unitatile medicale", a atentionat organizatia profesionala.

Aproximativ 87 la suta dintre medicii care efectueaza garzi au refuzat sau intentioneaza sa refuze incheierea contractelor individuale de munca pentru garzile suplimentare daca nu le sunt acordate toate drepturile, asa cum au fost solicitate in mod public, arata un sondaj realizat de Federatia "Solidaritatea Sanitara" in randul a o mie de doctori.

Saptamana trecuta, dupa consultarile dintre reprezentantii medicilor pe de-o parte si cei ai Ministerului Sanatatii si Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, de cealalta parte, medicilor li s-a promis ca garzile vor conta pentru vechimea in munca iar plata se va face in functie de numarul de pacienti tratati in orele de garda.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
1897 vizualizari
  • -12 (12 voturi)    
    daca mai era Ceausescu (Sâmbătă, 6 august 2016, 11:04)

    xanti [utilizator]

    Ii trimitea la canal daca nu faceau garzi.
    Pe de alta parte cand DNA aresteaza medici e normal sa se comporte asa si sa nu le pese de oameni.
  • -3 (9 voturi)    
    Foarte bine (Sâmbătă, 6 august 2016, 11:22)

    Nonverba [utilizator]

    Chestie si de deontologie profesionala. Eu sunt economist si chiar daca am firme care ma platesc din an in paste sau deloc, nu ma indur sa nu le lucrez actele si sa nu le depun declaratiile la termenele legale. La medici o fi chestie de viata si de moarte, financiara si principiala. Nu poti sa comentezi, p-afarist fiind.
    • 0 (4 voturi)    
      Deci (Sâmbătă, 6 august 2016, 12:19)

      RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui Nonverba

      susții niște coate-goale care nu dau un ban pe tine?

      Miorița much?
  • +4 (12 voturi)    
    Multe gărzi sunt inutile. (Sâmbătă, 6 august 2016, 11:43)

    asavreau [utilizator]

    Se fac gărzi în secții cu saloane goale și dacă peste noapte mai întâlnești câte o asistentă sau infirmieră,medicii nu sunt văzuți.De ce să fie plătiți ca să doarmă în spital?Trebuie regândite gărzile.Funcție de cum sunt plătite serviciile medicale prestate,să fie decontate și gărzile medicilor.În spitale se cheltuie mult pentru internări fictive ori inutile,jumătate dintre internați sunt internați formal pentru concedii medicale și pensionări nejustificate.Sunt perioade ale lunii când sunt câte 2-3 în pat în saloane goale?CNAS ar trebui să verifice pentru ce dau banii și să li se impute niște decontări nejustificate.
    • +3 (15 voturi)    
      Sa mori tu ca-s inutile?? (Sâmbătă, 6 august 2016, 12:53)

      Kornell [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Dupa 2 garzi deja de la 1 august, singur in garda pe specialitate chirurgicala, la Constanta unde tot bizonul vine sa se distreze , in conditiile in care am mai venit o noapte de acasa sa ajut un coleg la o operatie dificila, cred ca stiu mai bine. Suntem in tara la 1/2 din nr. minim de locuri normate. Plata garzilor (o zi din 4) se face pe leafa din 2009 (jumatate din cea actuala), fara sporurile normale. Mai ai ceva de comentat??? NU NE CEREM DECAT DREPTURILE LEGALE
    • 0 (0 voturi)    
      foarte inutile... (Sâmbătă, 6 august 2016, 21:59)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      sa stii ca accidente nu se intampla noaptea...
      infarcturi sau avcuri cu atat mai putin!
      este fapt stiut ca toate lucrurile care fac rau omului fac pauza in zilele nelucratoare si noaptea!
  • -5 (7 voturi)    
    aveti dreptate, dar ...... (Sâmbătă, 6 august 2016, 13:41)

    lasa [utilizator]

    ...ati depus un juramant!
    Puteti protesta pe mai multe cai, inclusiv apeland la puterea oamenilor revoltati, care ies in strada.
    Dar, nu stiu daca va lasa constiinta, sa lasati oameni sa moara, daca au accidente sau pur si simplu li se face rau, in afara orelor de program, ce sa mai zic de nasteri.....
    Eu va propun sa ramanemi parteneri si daca Ministerul nu vrea sau nu poate sa va respecte cererile, ne mobilizam sa cerem public revendicarile.
    Sa incepem cu o petitie adresata Primului Ministru, daca negocierile au esuat cu ministerul.
  • +2 (4 voturi)    
    Solicitare (Sâmbătă, 6 august 2016, 13:51)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Opriti crimele din sistemul de sanatate! Sunt zeci de meii de morti din vina unui sistem la care corpul medical e complice. OPRITI!
  • -5 (5 voturi)    
    Hipocrate (Sâmbătă, 6 august 2016, 14:21)

    lasa [utilizator]

    ...aveti drepatete, dar ati depus un juramant.
    Exista si alte cai de presiune asupra executivului , care va nedreptateste.
    • 0 (0 voturi)    
      da... (Sâmbătă, 6 august 2016, 22:00)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui lasa

      si tu teoretic trebuie sa iti aperi tara si sa faci orice pt ea...
      hai sa te vedem!
  • 0 (0 voturi)    
    ma uit la comenturi... (Sâmbătă, 6 august 2016, 22:03)

    liviu_ [utilizator]

    si vad ca... aproape toti uita o problema majoira:
    vinovatul REAL!!!

    medicii , managerii de spital... au cel mai probabil partea lor de vina... dar exista niste vinovati ceva mai sus pe care mai toti il ignoram: ministerul, guvernul, parlamentul si casele de asigurari!
    lipsa banilor (de la care vin 90% din probleme) nu sunt din cauza personalului medical!

    daca va indreptati furia pe medici (cum se face in 99% din cazuri) o sa ignoram vinovatul real care o sa fure in liniste in continuare si noi o sa murim in continuare prin spitale... (si medicii o sa se care inafara... aia care-s competenti, evident)
  • 0 (0 voturi)    
    PS: (Sâmbătă, 6 august 2016, 22:12)

    liviu_ [utilizator]

    faptul ca spitalul NU ARE VOIE sa tina un bolnav internat mai mult de 2 MAXIM 3 saptamani e vina medicilor?!
    si da ma confrunt cu aceasta problema din pacate ... nu stiu ce se intampla in cazul unora in coma... dar in cazul unui om batran, izolat la pat din cauza unei fracturi... dupa 3 sapt ti-l pun in brate si trebuie sa-l transferi la alt spital, acasa etc...
    nu este decizia medicilor , ci de la minister, CAS.. nu stiu exact...
    deci repet problema cea mai mare NU este la personalul medical!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri