​MedLife, liderul pieței de servicii medicale private din România, anunță rezultatele financiare aferente primului semestru din acest an, raportând o cifră de afaceri cumulată la nivel de grup în valoare de 58,72 milioane euro, în creștere cu 32,7% față de aceeași perioadă din 2015, când compania a înregistrat o cifră de afaceri de 44,25 milioane euro. Compania a semnat o nouă tranzacție și va contracta un nou credit pentru achiziții în valoare de 20 milioane euro

Mihai MarcuFoto: MedLife.ro

Potrivit reprezentanților MedLife, avansul de 32,7% reprezintă un nou record pentru MedLife, peste 20% fiind susținut de creșterea organică, iar restul prin achiziții.

“În ultima perioadă am avut o activitate foarte intensă și ne-am consolidat poziția, atât prin proiecte de tip green field, cât și prin achiziții, iar acest lucru se reflectă direct în rezultatele noastre. Creșterea organică accelerată se datorează mai ales creșterii complexității actului medical, atât la nivel de diagnostic, cât și la nivel spitalicesc, ajungând la un grad ridicat de performanță ceea ce ne permite să devenim o referință regională mai ales în ceea ce privește chirurgia bolilor metabolice, neurochirurgia și chirurgia cancerului mamar cu posibilitate de reconstrucție. Și divizia de laboratoare a înregistrat o creștere remarcabilă. În acest sens, ne menținem așteptările pentru anul în curs, ba chiar am accelerat creșterea organică în ultimele luni, astfel încât estimăm că vom încheia 2016 cu o cifră de afaceri cumulată în valoare de 120 milioane euro, creștere organică, existând premize să urcăm până la 130-150 milioane euro, aceaste din urmă cifre fiind condiționate de procesul de finalizare al tranzacțiilor aflate în curs”, a spus Mihai Marcu, Președinte CA MedLife.

MedLife semnează o nouă tranzacție – Centrul Medical Panduri

Urmând strategia de consolidare a poziției de lider în București și în țară, MedLife anunță o nouă achiziție și semnează tranzacția de preluare a pachetului majoritar, în proporție de 90%, din cadrul Centrului Medical Panduri.

Centrul Medical Panduri este un operator de referință, având o activitate de peste 9 ani pe piața din Capitală. Centrul reunește două laboratoare de analize medicale și două clinici, oferind pacienților o gamă diversificată de investigații clinice și paraclinice, precum și echipamente medicale de ultimă generație. Potrivit reprezentanților companiei, Centrul Medical Panduri a înregistrat la nivelul anului 2015 o cifră de afaceri de peste 1,9 milioane euro, iar pentru anul acesta estimează o creștere de peste 20%.

Ca urmare a acestei tranzacții, Maria Pop, fondator și director general al Centrului Medical Panduri, va păstra atribuțiile de management, fiind direct responsabilă de strategia de dezvoltare și extindere a Centrului.

„Parteneriatul cu MedLife ar însemna un pas foarte important în evoluția activității noastre, dar mai ales o nouă oportunitate de a ne dezvolta și a crește accelerat business-ul, în condițiile în care vom avea susținerea celui mai important operator de pe piața serviciilor medicale private din România. Mai mult, este o bună ocazie sa ne mărim baza de clienți prin deservirea abonaților MedLife în Capitală, piață în care MedLife deține o pondere de peste 50%”, a declarat Maria Pop, Director General Centrul Medical Panduri.

Finalizarea tranzacției cu Centrul Medical Pandurii ar aduce în portofoliul MedLife cea de-a 11-a achiziție, trei dintre acestea fiind derulate în 2016. În perspectivă, compania dorește să intensifice investițiile alocate proiectelor de achiziții, și anunță intenția de a contracta un nou credit.

“Suntem în negocieri avansate cu mai multe bănci, astfel încât credem că în cursul lunii septembrie vom putea contracta un nou credit în valoare de 20 milioane euro (tranzacție de tip leveraged buyout - LBO), fondurile urmând să fie alocate exclusiv pentru achiziții. De altfel, la ora actuală suntem în discuții avansate pentru realizarea a cinci tranzacții, una dintre acestea fiind de mărime medie spre mare”, a mai spus Mihai Marcu.

În luna martie a.c., MedLife a contractat un credit în valoare de 56 milioane de euro, iar odată cu finalizarea contractării celui de al doilea credit, MedLife va avea la dispoziție un buget total de investiții de 76 milioane de euro, din care o parte importantă va fi alocată proiectelor de achiziție.

“În acest moment avem cel mai mare portofoliu de achiziții, respectiv cel mai mare know how în acest domeniu, iar faptul că toate companiile pe care le-am achiziționat își păstrează managementul, iar primii trei furnizori achizitionați au ajuns deja la performanța de a intra în top 20 operatori medicali la nivel național, ne recomandă ca fiind un partener de încredere și de cursă lungă”, a conchis Mihai Marcu, Președinte CA MedLife.

Despre MedLife:

MedLife activează pe piața din România din 1996, fiind cel mai mare operator privat de servicii medicale de pe piața locală. Compania acoperă toate zonele de activitate medicală: ambulatoriu, spitale, maternități, laboratoare, farmacii, toate acestea constituind Sistemul Medical MedLife.

În prezent, MedLife își desfășoară activitatea în 16 Hyperclinici din București, Timișoara, Brașov, Arad, Craiova, Galați, Iași și Cluj, 25 de laboratoare proprii de analize, 10 unități spitalicești în București, Brașov, Arad, Craiova și Iași, dintre care un spital de Pediatrie, unul de Ortopedie și unul de Obstetrică-Ginecologie, 3 maternități în București și în țară, 34 de centre medicale generaliste în București și în țară, 14 centre de excelență cu specializare unică, 8 farmacii proprii reunite sub rețeaua PharmaLife Med și în colaborare cu 140 de clinici medicale partenere din toată țara.

Conform studiului internațional realizat de Reader's Digest, MedLife este pentru al șaselea an consecutiv cel mai de încredere brand în rândul românilor la categoria „Clinică Privată”, iar în ultimii cinci ani, studiile de piață derulate la nivel național plasează constant MedLife drept brandul cu cea mai mare notorietate pe toate segmentele: spital privat, clinică-centru medical, laborator medical. De asemenea, MedLife a câștigat în ultimii trei ani premiul „Superbrands” la categoria „Clinici private”.