Guvernul va oferi burse lunare in valoare de 2.000 de euro specialistilor in IT care doresc sa se implice in eficientizarea administratiei publice. Dacian Ciolos: Vrem sa aducem capacitatea de inovatie din IT si in administratia din Romania

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 4 august 2016, 11:07 Actualitate | Esenţial

Dacian Ciolos
Foto: Guvernul Romaniei
Guvernul intentioneaza sa aduca in administratia din Romania capacitatea de inovatie din IT si prin lansarea platformei GovITHub se doreste reunirea unor oameni din domeniu care au curajul sa dea o mana de ajutor in administratie, a declarat joi premierul Dacian Ciolos. Primul ministru a anuntat, la lansarea programului GovITHub, ca Executivul va oferi o bursa lunara de 2.000 de euro, pe o perioada de 6 luni, specialistilor din IT care doresc sa se implice in eficientizarea administratiei publice, unde este nevoie de capacitate inovativa care sa vina din acest domeniu, potrivit News.ro.

Cu ocazia lansarii programului GovITHub, Dacian Ciolos a anuntat ca Guvernul va oferi o bursa lunara de 2.000 euro, pe o perioada de 6 luni, specialistilor IT din sectorul privat care doresc sa se implice in eficientizarea administratiei publice: "Avem nevoie de puncte de vedere din exterior care sa vina sa lucreze in administratie. Asta e ideea: sa gasim oameni care sunt dispusi, facand o pauza in activitatea lor profesionala din sectorul privat, sa vina sa dea o mana de ajutor sau cu o bursa pe care o oferim pentru 6 luni, de 2000 de euro pe luna - sigur, nu e miraculos 2000 de euro pe luna, dar e suficient de stimulativ pentru oameni, ma gandesc la tineri, dar nu numai (...) Deci va avea sase luni, cu aceasta bursa de 2000 de euro pe luna, pentru a crea, pornind de la identificarea unor probleme si de a-si lasa urmele trecerii prin administratie prin aceste produse pe care le va oferi nu doar administratiei, ci si cetatenilor. Deci va exista aceasta posibilitate prin intermediul burselor sau prin voluntariat", a aratat Dacian Ciolos.

Premierul a tinut sa sublinieze faptul ca se indeplineste un vis pe care l-a avut inca de la inceputul mandatului sau: "De cand am venit in aceasta pozitie si cand mi-am dat seama, sigur , cu anumite reflexe pe care le aveam probabil si din perioada petrecuta la Bruxelles, cand lucram foarte mult cu diferite sisteme IT care imi facilitau activitatea, pregatirea, luarea deciziilor, comunicarea cu colaboratorii si reflexele formate acolo m-au determinat sa am aceleasi pretentii si aici. Sincer sa fiu, m-am cam lovit cu capul de pragul de sus cand am vazut cum stau lucrurile in administratie aici."

Ciolos spune ca a incercat, cu resursele pe care le avea la dispozitie, sa puna la punct cateva lucruri simple pentru o comunicare mai simpla intre membrii Guvernului, insa a realizat ca lucruri aparent simple nu se pot face decat complicat in administratia din Romania: "Am incercat, cu resursele pe care le aveam la dispozitie, sa vedem in ce masura putem pune la punct cateva lucruri simple, pur si simplu o comunicare intre ministri, intre decidentii din Guvern, o platforma pe care sa putem schimba si impartasi documente, puncte de vedere, decizii si asa mai departe si sa vad ca lucruri aparent simple nu se pot face decat complicat la noi in administratie. Pe masura ce treceau zilele, saptamanile, ne-am dat seama ca intr-o tara cum e Romania, cunoscuta atat de bine nu numai in Europa, dar si peste ocean, in ceea ce priveste competentele pe acest domeniu, in administratia nationala din Romania nu se vedeau aproape deloc reflectate aceste competente."

Prim-ministrul a aratat ca sectorul public trebuie sa beneficieze si el de expansiunea accelerata a sectorului IT a carui pondere in PIB a depasit-o pe cea a agriculturii: "Capacitate de inovatie care sa vina din sectorul care, din punctul meu de vedere, s-a dezvoltat cel mai rapid in economia romaneasca - productia de servicii IT. Este impresionant. Vorbim de atata vreme de potentialul agriculturii romanesti si de cat ar putea sa faca pentru PIB si am avut surpriza placuta din acest punct de vedere, al dezvoltarii serviciilor IT, sa vad ca, daca nu ma insel, nu numai ca a egalat aportul agriculturii in PIB, dar chiar l-a depasit, ceea ce arata capacitatea de a inova si de a evolua a acestui domeniu in Romania."

Platforma GovITHub va reuni oameni care pot contribui la un grad mai inalt de informatizare a administratiei publice astfel incat serviciile furnizate cetatenilor sa fie de o calitate mai mare. Premierul a sustinut ca Guvernul a investit pana in prezent sute de milioane de euro in diversele pltaforme IT cu care lucreaza administratia, dar acestea nu lucreaza la deplina lor capacitate, iar rolul viitorului Chief Information Officer - Coordonator pentru Tehnologia Informatiei de la nivelul Guvernului - va avea rolul de a le integra.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
26656 vizualizari
  • +28 (32 voturi)    
    Pe vremea ciumei rosii (Joi, 4 august 2016, 11:18)

    Primul [utilizator]

    ne-a fost strivita sub cizmele securitatii gena asta de inventator-antreprenor-inovator. Sa vedem cat de repede isi revine. Alte natii gen polonezii, cehii, ungurii si-au revenit deja.
    • -16 (26 voturi)    
      voluntariat pe 2000 euro (Joi, 4 august 2016, 13:52)

      LiviusAcris1 [anonim] i-a raspuns lui Primul

      ca sa iti dai cu parerea.
      What could possibly go wrong ?
      • 0 (2 voturi)    
        bai pdsr-istule (Vineri, 5 august 2016, 9:03)

        paranoid_android [utilizator] i-a raspuns lui LiviusAcris1

        pune mana citeste articolu si de abia dupa poti sa mananci rahat cat vrei
  • +25 (31 voturi)    
    Numai vesti bune (Joi, 4 august 2016, 11:23)

    CetateanExilat [utilizator]

    ..de la guvern in ultima vreme, asteptate de multi ani. Incep sa prin sperante ca suntem pe drumul cel bun. Comparand Romania cu alte cateva tari europene unde am mai locuit, observ ca avem avantaje competitive atat in agricultura cat si in IT, asa cum afirma si premierul. Numai noi sa fim suficient de isteti si corecti sa le exploatam la potentialul lor. Iar in ceea ce priveste reforma administratiei, integrarea sistemelor de IT este piatra de temelie pentru transparenta si eficienta.
    • +14 (16 voturi)    
      ei, aici e problema. (Joi, 4 august 2016, 13:07)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui CetateanExilat

      reforma din administratie. de la parlament pina la ultima primarie din cel mai mic sat.
      Dar nuuuuu, functionarii nu vor fi de acord, va fi muncă mai multă, ”nu va mai greși” calculatorul, șpaga va deveni amintire, iar patronul cere să-ți faci cu seriozitate programul, nu printre cafele și tutun ca la stat...
    • +1 (3 voturi)    
      Felicitari, Ciolos! (Joi, 4 august 2016, 23:08)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui CetateanExilat

      Poti reforma Romania asa cum a facut-o si cel care te-a promovat! Traian Basescu.
      • -1 (3 voturi)    
        Postarea asta chiar merita o hahaiala (Vineri, 5 august 2016, 8:29)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        marca Basescu,auzi braul,reforma ANRP,justitie,autostrazi,servicii,mai vrei si alte domenii reformate marca inregistrata Basescu?
      • -1 (3 voturi)    
        ... (Vineri, 5 august 2016, 9:12)

        vitan.sandu [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Doamne, cat de multa minte trebuie sa iti lipseasca pentru a il considera pe basescu reformator!!! Poate in domeniul MATRAPAZLẤCURILOR.
  • +30 (32 voturi)    
    O idee buna, dar ... (Joi, 4 august 2016, 11:30)

    SebastianD [utilizator]

    Ca de obicei, propunerea lui Ciolos e buna, in linie cu directia de modernizare a infrastructurii administratiei ce trebuie luata.
    Singura problema ce se vede la orizont, e ca din toamna pleaca si vin din nou fsn-istii la putere si incep sa dea bursele tuturor rudelor cu 4 clase...
    • +7 (13 voturi)    
      asesoft (Joi, 4 august 2016, 13:51)

      korkodell [utilizator] i-a raspuns lui SebastianD

      ghita, ghita, ghita.
  • +23 (27 voturi)    
    genial (Joi, 4 august 2016, 11:32)

    JohnnyDepp [utilizator]

    Asa se lucreaza in toate companiile mari, se aduc consultanti, unul cate unul, nu se face un contract cu o firma mare. Nevoie unei organizatii nu pot fi cuprinse intr-un contract masiv. Trebuie agilitate ca sa te poti adapta provocarilor si sa aduci solutii practice.
  • +34 (40 voturi)    
    Felicitari dle Prim Ministru! (Joi, 4 august 2016, 11:33)

    midumi [utilizator]

    Cum facem sa ramaneti acolo?

    Asta e singura intrebare care mie imi vine in minte...
    • +12 (14 voturi)    
      Gand la gand (Joi, 4 august 2016, 14:44)

      Sorin Aradean [utilizator] i-a raspuns lui midumi

      Exact, nici mie nu-mi vine in minte alta intrebare decit: cum facem sa ramina acolo ?
      • +4 (4 voturi)    
        pai... (Joi, 4 august 2016, 16:01)

        za_omu [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Aradean

        dupa alegeri ne vedem la universitate :))
        • 0 (4 voturi)    
          Adica sa inteleg ca indiferent de alegeri, (Vineri, 5 august 2016, 8:31)

          xrogo [utilizator] i-a raspuns lui za_omu

          tinerii frumosi si liberi,marca inregistrata Johann,o sa puna primministrul?
          Pai nu mai facem alegeri fratilor,iesiti voi si facem o strigare in piata si tot ca la piata puneti voi pe cine vreti !!!
          • 0 (0 voturi)    
            pai... (Luni, 29 august 2016, 15:46)

            za_omu [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

            La alegeri matale te duci sa alegi prim-ministriul bade?
            Dar intr-adevar, poti sa intelegi si asta...dupa aproape 30 de ani de alegeri democratice am vazut ce inseamna...
  • +17 (19 voturi)    
    buna initiativa (Joi, 4 august 2016, 11:36)

    Gobelin [utilizator]

    ramane de vazut detaliile programului, in special ce se doreste de la acesti specialisti sa faca.
    mai ales ca majoritatea sistemelor IT din administratie sunt facute de firme private iar accesul la codul sursa este cel putin extrem de limitat daca nu chiar inexistent.
  • -24 (32 voturi)    
    din exterior punctul meu de vedere (Joi, 4 august 2016, 11:41)

    LiviusAcris1 [anonim]

    este ca e inca o masura pompieristica.
    Cu placere.
    Puteti sa-mi transferati cei 2000 euro direct in cont sau doar cash ?
    • -1 (1 vot)    
      Poti sa ne propui tu ceva mai bun ? (Vineri, 5 august 2016, 6:25)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui LiviusAcris1

      Sa aruncam cu noroi in orice propunere e foarte simplu.
  • +23 (27 voturi)    
    Bravo (Joi, 4 august 2016, 11:44)

    aladdin [utilizator]

    D-le Prim Ministru. Cu 2000 euro pe luna poti atrage niste profesionisti peste medie. Desi pesedistii vor sari ca e o suma uriasa, noi stim cu totii ca un asemena salariu in IT, in mediul PRIVAT (caci acolo gasesti adevaratii specialisti) nu este de domeniul SF. Daca vrei performanta, oferi stimulente pe masura. Dar nu unora ca ghita si sleahta lui.
    PS: deja imi imaginez reactiile din partea dragilor nostri parlamentari...
    • +1 (3 voturi)    
      observatie (Joi, 4 august 2016, 23:12)

      akoscomp [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

      Eu stau in Cluj, si aici 2000 de euro este media, coordonatorii de proiecte sau sysadmini buni castiga minim 2000 de euro, si ei sunt care pot si crea ceva nou, inovator.
  • +26 (30 voturi)    
    asta DA premier (Joi, 4 august 2016, 11:50)

    cepreudonim [utilizator]

    FELICITARI. absolut CEL MAI BUN premier al Romanieie postdecembriste!
  • +16 (22 voturi)    
    Da da da (Joi, 4 august 2016, 12:04)

    Comentatorul-x [utilizator]

    Foarte buna ideea. Ar trebui finantat un astfel de proiect pe cativa ani. O echipa de IT care sa evalueze si sa execute proiecte concrete.
    Alocam milioane de euro catre firme de it care capuseaza sistemul, prin castigarea licitatiilor si trimiterea la munca efectiva a subcontractorilor.
    Mi se pare o directie strategica de dezvoltare.
    Super idee. Bravo Ciolos.
  • -14 (26 voturi)    
    Ofera si tratament psihiatric gratuit... (Joi, 4 august 2016, 12:06)

    gugurila [utilizator]

    ... la terminarea celor 6 luni? Daca mai esti in stare sa te duci la psihiatru, poate trebuie sa te duca cu targa.

    Cred ca nici un bodyguard n-ar strica. Daca te apuci sa eficientizezi traseul hartiilor intr-o institutie de stat probabil ca inchizi macar un job pt fiecare hartie eliminata...
    • +7 (13 voturi)    
      Vorbești ca Ponta. (Joi, 4 august 2016, 13:13)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui gugurila

      !!!!!!.Ce-i de capul tău?
      • -1 (7 voturi)    
        Ok, reformulez ca la gradinita... (Joi, 4 august 2016, 14:50)

        gugurila [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Oricine din privat care vine si incearca sa eficientizeze un minister (ca de-asta chemi IT-isti nu?) o sa se loveasca de atatea obstacole ca ori o sa innebuneasca ori o sa ia bataie.

        Ergo, va avea nevoie fie de psihiatru fie de bodyguard si/sau spitalizare.

        Ce-i asa de greu?
      • -1 (1 vot)    
        nu ai dreptate (Vineri, 5 august 2016, 13:41)

        mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Ia sa te duci la ANCPI si sa le spui ca sistemul lor sa nu mai accepte erorile de topologie asa cum se intampla acum. o sa te scuipe intre ochi! tu, ca si privat, nu pot accepta ca sistemul tau sa inghita o eroare de tipul "poligonul x ce reprezinta proprietatea y se suprapune peste proprietatea z". ei pot. iar daca s-ar impune o regula de genul asta nici o proprietate din romania nu ar mai fi valida ca si pozitionare in spatiu. ia zi-mi ce director de institutie te va baga in seama cand vei veni cu o propunere de genul asta?
  • +14 (18 voturi)    
    genial (Joi, 4 august 2016, 12:30)

    getmyextip [utilizator]

    Este o idee geniala!
  • +19 (23 voturi)    
    Bravo! (Joi, 4 august 2016, 12:35)

    syms [utilizator]

    Eu m-am înscris ca voluntar deși nu sunt in România. Lucrez in IT de peste 15 ani din care in ultimii 11 intr-o multinaționala din top 10 Forbes (nr. 1 FMCG) si sunt dispus sa îmi pun putinul timp liber la dispoziție. Încurajez câți mai mulți dintre voi sa faceți la fel.
  • -22 (26 voturi)    
    Bataie de joc (Joi, 4 august 2016, 12:40)

    vodatepes [utilizator]

    Guvernul da 2000 de euro pentru cei care vor sa ajute domneiul IT in administratie . Super. o bataie de joc mai mare nu exista. Incet incet iese la iveala de ce ministrul Bostan a fost dat jos. Acesta a cerut salari marite pentru specialisit din IT sa ii atraga in admnistratie . Cat primeste un specialist in IT in cadrul MCSI? Intre 2500 - 3000 de lei. De ce sa atargem specilaisti in IT in administratie dam burse la niste tipi care azi vin si miine nu mai sunt. Cine va stabili cine merita bursa sau nu? Iar pile si relatii.
    in ceea ce priveste competentele pe acest domeniu, in administratia nationala din Romania nu se vedeau aproape deloc reflectate aceste competente." serios nu aveti bani sa platiti IT din admnistratie cu salarii decente sunt unui IT-isti care iau intre 1200 -1500 lei pe luna.De unde competente. Vrei competente in admnistratie in domeniul IT plateste mai bine ca in privat. Cei mai buni IT-isti au plecat in privat unde munca se plateste.
    • +7 (9 voturi)    
      initiativa (Joi, 4 august 2016, 14:13)

      cepreudonim [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      cu ce te ocupi de gandesti asa de putin?
      tu nu ai citit...este deja o persoana cu rezultate s iexperienta dintr-o companie fruntasa mondial ce s-a inscris in program.
      e vorba d eeminente cenusii ce sunt invitate in acest proiect, se poat alutura oricat de multi oameni valorosi, iar unii o fac chir voluntar.

      cauta si intelege semnificatia cuvantului VOLUNTAR.
      • -1 (1 vot)    
        voluntari (Joi, 4 august 2016, 15:36)

        carmen_i [utilizator] i-a raspuns lui cepreudonim

        se pare ca si Hotnews are niste "voluntari" care tot fac comentarii golanesti cand exista diferente de opinie...
    • -1 (1 vot)    
      pã dracu'!! (Vineri, 5 august 2016, 0:23)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Poa' sa-ti vina 7000 de "specialisti" sa se angajeze prin administratie - angajarile TOT "[e pile" se fac!! DE CE, oare, sunt ATATEA softuri PROASTE si au luat guvernele, pe rand, TZEAPA nu doar cu functionarea si interoperabilitatea ci si cu codurile--sursa??!!
      Pentru ca NU au analisti-programatori (adica aceia care sa le CEARA chestiile bune si potrivite producatorilor de softuri)!! Exista niste asa-zisi "specialisti IT", in CEL mai bun caz absolventi de EADL la mana a 3-a sau de alte "cursuri" facute la randul lor prin ALTE uriase tzepe (POS-DRU). Asta, cum spun: in cazul "fericit" - adica nu atunci cand postul e ocupat de-a dreptul de o "pila" pe un cv inventat! Sau cand nu era deja pe post un dinosaur care, eventual, sa-si lase postul "mostenire" pe la discipolii lui! >:

      "Marirea salariilor", in faza asta, n-ar face decat sa atraga SI mai multi "pilosi"! Ca ie fuame MARE, nenicule! incompetentii se angajeaza MULT mai greu "la privat", toooot administratia, saracutza, e refugiul pentru ratati!

      Ceea ce trebuie facut NU este sa mareasca salariile in faza asta! Ceea ce trebuie este sa-i ia pe TOTI la reexaminat, cu niste teme CORECTE si ADAPTATE necesitatilor, cu niste evaluatori CORECTI sau chiar cu niste programe bine alese si random pe calculator, cu automasurare de timp si sub supraveghere BUNA! Abia DUPA aia, acolo unde e cazul, sa le mareasca salariile!
    • -1 (1 vot)    
      Nu ai dreptate (Vineri, 5 august 2016, 6:33)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui vodatepes

      In orice tara nu vei gasi cei mai buni specialisti dintr-un domeniu in sectorul de stat ( poate cu exceptia NASA). Motivatia e simpla : in afara de salariile imense pe care trebuie sa le sustii, in afara de faptul ca nu poti da afara pre usor un angajat care lucreaza in sectorul public, se pune si problema daca ai ce sa-i dai sa faca tot timpul. In IT, efortul mare e in faza de concepere, design, specificatii si implementarea nucleului principal al aplicatiei. In aceste faze ai nevoie de oameni cu foarte mare experienta. Dupa aceste faze, mentenanta o poti face cu oameni mai putin calificati, juniori.
  • -25 (29 voturi)    
    incompetentul Ciolos (Joi, 4 august 2016, 12:41)

    carmen_i [utilizator]

    a mai lansat inca un program care nu are nici o finalitate. De cand a ajuns prim ministru, Ciolos nu a luat nici o masura concreta pentru crestera eficientei administrative, reducerea birocratiei si combarerea coruptiei.

    In schimb Ciolos lanseaza tot felul de proiecte moarte din fasa, precum acest Govithub. Un proiect vag, ultra-generalizat, fara resurse si fara un scop precis.

    Daca el crede ca se schimba ceva cu 10 bursieri si 100 de volunari, atunci se inseala amarnic.
    • +5 (9 voturi)    
      finalitate??? (Joi, 4 august 2016, 14:17)

      cepreudonim [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

      nici macar nu a inceput si tu vorbesti de finalitate...CINE MAMA OMIDA TE CREZI????

      si pt tine...esti in fata cu o initiativa, ce-a mai CONCRETA masura pt cresterea eficientei.

      tu ce experienta ai? ce lucrezi? te poate recomanda cineva?
      • -6 (10 voturi)    
        jalnic (Joi, 4 august 2016, 15:01)

        carmen_i [utilizator] i-a raspuns lui cepreudonim

        Vad ca vorbesti grosolan si esti incapabil sa sustii o discutie bazata pe argumente logice si pe ratiune. Asa ca nu are sens sa-ti descriu ce este gresit in asa-zisul program gandit de Ciolos.
        Sincer, ma indoiesc ca un individ care se exprima ca tine (in stil golanesc) ar fi capabil sa inteleaga o idee rationala.

        Nu trebuie sa ai minte de geniu ca sa-ti dai seama ca ceva este prost gandit din start. A fost suficient sa citesc cat de prost expuse si cat de vagi si generalizate sunt obiectivele programului ca sa-mi dau seama ca nu este altceva decat un nou populism ieftin, fara finalitate.
        • +4 (8 voturi)    
          Pai asta e doar un articol (Joi, 4 august 2016, 15:39)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

          De ce nu te duci la sursa, sa vezi exact cum e?
          • -2 (4 voturi)    
            asta am si facut (Joi, 4 august 2016, 16:16)

            carmen_i [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

            am intrat pe ithub.gov.ro si m-am lamurit cum sta treaba.
            • +1 (5 voturi)    
              Ai rabdare sa se desfasoare treaba (Vineri, 5 august 2016, 3:06)

              Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

              Daca nu ai, exista o singura explicatie, esti pesedista, big Phota fan.
        • +1 (3 voturi)    
          baga tu aici!! (Vineri, 5 august 2016, 1:17)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

          Niste obiective "bine expuse" si "specifice", daca zici ca alea ale lui Ciolos sunt proaste!
    • -1 (1 vot)    
      OAU!! (Vineri, 5 august 2016, 1:15)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

      Da' CINE dracu' a facut ca "eficienta in administratie" sa fie ARAR de scazuta (spre 0)??!! Ciolos?!!
  • +24 (28 voturi)    
    Sfaturi de la un anonim de pe internet (Joi, 4 august 2016, 12:46)

    Wasile [utilizator]

    Chapeau! Mr. Cioloș, ești cam târziu aici printre noi, dar mai bine mai târziu, decât niciodată.

    Poate ar trebui să începi cu datul afară a celor deja angajați ca IT la instituțiile statului: sunt nepoți / nepoate / fini / gineri / prieteni / etc. Nu au nici o legătură cu IT-ul - și fără să fiu nesimțit, dar unii din ei sunt mai bătrâni decât Eniac-ul și, mai grav, au cunoștințe echivalente cu Eniac-ul.

    În dealing-urile cu statul, am întâlnit și IT-iști buni (la ANAF am văzut niște programatori / admini excelenți).

    Scara ierarhică funcționează din păcate prea bine la stat: IT-istul nu poate să se împotrivească unei decizii a superiorilor, deși este clar că este bad-practice și/sau ilegală.

    Ar mai trebui făcut un sistem de închiriere centralizat de resurse - sau măcar un broker național pentru resurse IT. Motivul: fiecare instituție (de la administrația locală, spitale, etc.) cumpără același soft la preț retail, deși puteau fi achiziționate 10.000 de licențe la 30% din preț. idem pentru hosting, storage, procesare, etc.

    Nu în ultimul rând, un audit pe resurse IT: la o agenție (nu dăm nume) se păstrează în gestiune un antivirus din 2005, care nici nu se mai produce... și sunt disperați să păstreze CD-urile ca nu cumva să se zică că a furat cineva din gestiune...
    Idem cu contracte multi-anuale la prețuri exorbitante cu paraîndărăt - vezi Telekom care dă laptopuri pentru cine semnează pe doi ani la suprapreț.

    Wasile, IT Manager în privat și condultant în câteva agenții guvernamentale

    P.S. Aș vrea să mă duc să ajut, dar nu pot să lucrez cu șefi incompetenți precum cei văzuți de mine la stat, numiți politic.
    • +1 (3 voturi)    
      cel mai bun comentariu!! (Vineri, 5 august 2016, 1:18)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Wasile

      Din toate cele de pana acum!!
      Pacat, totusi, ca nu te duci sa incerci a contribui la schimbare!
    • -1 (1 vot)    
      Moldova (Vineri, 5 august 2016, 10:40)

      mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui Wasile

      Pentru partea de resurse unificate ar trebui vazut proiectul din Moldova - MCloud. Chiar daca a fost implementata de SS (de aici si micile imperfectiuni) platforma unificata a dus si duce in continuare la integrarea tuturor componentelor IT guvernamentale. Resurse virtualizate alocabile entitatilor guvernamentale pentru proiectele interne. Nu mai trebuie sa alergi dupa ANCPI sa-ti de acces la harti sau la datele cadastrale, nu mai trebuie ca CNPP-ul sa-si tina toate bazele de date in curte, pe power-uri de sute de mii, pentru ca nu se poate integra cu nimic,...etc. Toate sa fie integrate, open data, scalabile, transparente, stratificate si fezabile economic. In cel mai rau caz sa se porteze sistemele existente in cloud la STS , sa se implementeze un big data si un federal service bus pentru integrari (vezi implementari similar ein Belgia de acum 4-5 ani), sa se pregateasca suportul legislativ....
      O alta schimbare majora ar fi posibilitatea contractarii proiectelor pe baza de time and material si nu pe livrabile, asa cum se face acum. Controlul calitatii ar fi net superior, ar exista control pe sumele investite, si s-ar putea implica si personalul autoritatii direct in implementare - nu doar in fazele de testare sau de acceptanta.
  • +21 (23 voturi)    
    cine nu citeste, nu cunoaste (Joi, 4 august 2016, 13:02)

    cyx [utilizator]

    cine citeste pe site, cine face parte din consiliu interimat isi va da seama ca este un program serios si fara dubi dar postacii ce sa stie despre IT si de oamenii de scucess din dom IT din Romania, doar critica fara prea mult IQ.

    'Acest prim consiliu interimar este alcătuit din: Florin Talpes (BitDefender), Radu Georgescu (GECAD), Bogdan Iordache (HowToWeb), Andrei Avadanei (DefCamp), Dan Nechita (CPM), Radu Puchiu (CPM).'

    BRAVO guvernului Ciolos pt initiativa si creativitate
    • -1 (1 vot)    
      pai, na! (Vineri, 5 august 2016, 1:19)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui cyx

      Totusi, dintre astia nici unul n-a avut contracte cu "administratia ineficienta pe IT"? >:)
      • -1 (1 vot)    
        Oamenii astia au facut software serios (Vineri, 5 august 2016, 6:41)

        MasP [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        vandut in SUA si in Europa de Vest. BitDefender este cel mai bun produs romanesc de IT vandut la export. Nu cred ca puteau alege alti oameni mai buni decat ei in Romania. Si sunt oameni cu experienta practica reala nu veniti de prin mediul universitar doxa de teorie.
  • +5 (7 voturi)    
    maxim 100 voluntari. de ce? (Joi, 4 august 2016, 13:11)

    codinm [utilizator]

    de ce maxim 100 voluntari?
    astia au idee cum functioneaza opensourceul?
    sa faca un repository pe github administrat de aia 10 pe care-i platesc si aia e. intra voluntar cine vrea, ia "merge pull request" cine poate.
    • +1 (3 voturi)    
      Pull requests (Joi, 4 august 2016, 21:56)

      ionpopescul [utilizator] i-a raspuns lui codinm

      Complet de acord!

      Am vazut rolul de consultant si cel de voluntar cu numar minim de ore pe saptamana, dar cheia succesului acestei initiative este sa implice cat mai multi programatori in rolul de Contributor - cineva care raporteaza un bug, testeaza, adauga cateva linii de cod sau sugereaza un feature, cand are timp liber si cand crede ca are ceva valoros de contribuit. Aici ar putea de fapt sa foloseasca resursele imense din IT-ul romanesc, nu extragand 100 de oameni la inceput si gata.

      Deci, ca sa intram in detalii, orice proiect pornit de ei ar trebui sa fie disponibil pe o platforma gen Github.com si sa permita pull requesturi. Rolul consultantilor si voluntarilor recrutati initial ar trebui sa fie in principal stabilirea prioritatilor si a directiilor si elaborarea specificatiilor. Apoi, si code review pentru inputul Contributorilor.
      • +1 (3 voturi)    
        Foarte buna ideea (Vineri, 5 august 2016, 6:43)

        MasP [anonim] i-a raspuns lui ionpopescul

        Sistemul ar trebui sa fie pe principiul open-source, contributie benevola la sistem cu un numar minim de oameni care sa-l coordoneze. In rest , doar pe baza de voluntariat.
  • +7 (9 voturi)    
    @hotnews (Joi, 4 august 2016, 13:19)

    codinm [utilizator]

    ar fi util un buton mare, fix intre "actualitate" si "economie" cu o sectiune in care sa apara stiri legate de proiectul asta si alte actiuni la care pot participa voluntar cetatenii
  • -9 (11 voturi)    
    Cu siguranta asta o sa ne hraneasca (Joi, 4 august 2016, 13:46)

    Zummm [utilizator]

    IT-ul
  • +6 (10 voturi)    
    voluntariat (Joi, 4 august 2016, 15:09)

    razeshu [utilizator]

    Si eu m-am inscris desi ar insemna o diminuare a veniturilor actuale. Dar cred ca e nevoie de exemle vizibile de voluntariat in societatea noastra.
    Ciolos e primul care a inceput sa faca pasi in aceasta directie. De la curatatul Deltei Vacaresti si pana la plimbarea printisorului Ponta n barca trasa de SPP isti e o distanta de ani lumina.
    Cred ca trebuie capacitate energiile pozitive din societate. Numai astfel putem creste ca tara. Si asta e unul din micii pasi necesari. Sper sa fie de durata si sa nu ajunga o amintire dupa alegeri.
    Normal ca vor fi si multi carcotasi si postaci hraniti din fondurile abonatilor la contracte cu statul dar lumea ar fi mai saraca si mai neinteresanta fara ei, nu-i asa ? :)
    • +1 (7 voturi)    
      interesant (Joi, 4 august 2016, 18:18)

      razeshu [utilizator] i-a raspuns lui razeshu

      E foarte interesant ca am primit si un vot negativ :)
      As fi curios sa citesc argumentatia autorului acestui vot. Asta desigur, in cazul fericit ca se poate exprima inteligibil in scris.
  • +3 (5 voturi)    
    voluntar (Joi, 4 august 2016, 15:16)

    FlorinGidea [anonim]

    Voluntar pentru aces proiect!!!
  • +3 (5 voturi)    
    IT bun vs. IT rau (Joi, 4 august 2016, 16:22)

    Jean_Valjeanu [utilizator]

    Exista IT extrem de util si IT mai rau decat inutil (mult mai rau).

    Extrem de util: CRM, devops, interoperarea bazelor de date (ca sa se poata detecta mai usor manariile), in general chestii care-ti simplifica viata si-ti reduce riscurile prin transparenta.

    Pericol public: contracte cu lock-in grotesc prin captivizarea unor date ce nu le apartin (Siveco, Ghita), cerinte excesiv de complicate fara motiv (un exemplu aparent inocent dar "creepy" este app-ul pentru inregistrare la vot prin corespondenta in locul unui formular securizat pe web), in general orice iti complica viata prin fragmentare inutila si/sau iti creste riscurile prin obfuscare.

    Sa-i dea proiectul lui Ghinea care nu e specialist IT dar stie bine ce sunt "sisteme fanteziste si scump platite". Orice cerinta trebuie sa aiba o buna scuza pentru existenta. Altfel, "drumul spre iad e pavat cu bune intentii"...
  • -1 (3 voturi)    
    Două mii de euro (Joi, 4 august 2016, 23:12)

    RedGuard [utilizator]

    Interesant, dar câștig mai mult.
  • +2 (4 voturi)    
    propunere (Joi, 4 august 2016, 23:15)

    akoscomp [utilizator]

    Pe acest subiect am făcut o propunere pe maisimplu.gov.ro cu titlul „Dezvoltările software plătite din bani publici să devină programe libere”. Prin asemenea pas cred ar incepe o unificare a platformelor utilizate în domeniul public, care ar duce și la o dezvoltare calificativă a acestora.
  • -5 (7 voturi)    
    frectii in erectii (Vineri, 5 august 2016, 0:41)

    DorweenMichael [anonim]

    acest asazis guvern cica ar da un ajutor financiar elevilor cu probleme financiare ... dar numai celor cu medie peste nota 9 (!) ... ce dovada mai mare doriti ca sa intelegeti ca la astia cretinismul (cinismul e depasit) , este o virtute ???
    • +1 (3 voturi)    
      ooook (Vineri, 5 august 2016, 11:36)

      L8MA [utilizator] i-a raspuns lui DorweenMichael

      numele comentariului tau spune tot!
      succes cu pesederizarea si /sau antenizarea. stultusii de pretutindeni va apreciaza.
  • +3 (3 voturi)    
    luati exemplul bulgarilor... (Vineri, 5 august 2016, 8:43)

    larrepris [utilizator]

    ... si nu numai al lor, a se vedea municipalitatea din Munchen, comunidad Valenciana si altii satui de mismasuri cu licente microsoft.. cititi aici:

    http://thehackernews.com/2016/07/open-source-software-govt.html
  • +1 (1 vot)    
    ASAP (Vineri, 5 august 2016, 11:24)

    L8MA [utilizator]

    Administratia on-line si agricultura-turismul eco pot reprezenta pilonii de baza pentru Romania.Potentialul e urias,specialisti sunt dar trebuie gasiti si stimulati exact prin astfel de metode directe,simple,oneste si transparente iar teren agricol superfertil avem in Romania slava cerului!
    Ciolos e un erou politic,probabil singurul care vrea sa faca ceva pentru Romania fara sa fure.
    RESPECT!
    (de urmarit implementarea Estoniei,cea mai ''digitalizata'' tara din EU,e-government,e-citizens etc)
  • -1 (1 vot)    
    Academix (Vineri, 5 august 2016, 13:38)

    dany2017 [utilizator]

    Daca se vrea se poate !
    De ceva timp se dezvolta un sistem de operare open source pentru educatie ...Academix
    http://academixproject.com
    Decat vreo 130 programe open source pentru educatie, laboratoare virtuale cu mult peste ce ofera Siveco si altii, microscop virtual open source dezvoltat de NASA, aplicatii specifice pentru matematica, chimie, fizica, genetica etc dezvoltate de marile universitati vestice... totul fara bani!
    Doar mentenanta care poate fi asigurata in cadrul ministerului educatiei de catre specialistii din minister.
    Acelasi lucru se poate face si in administratie, dar intrebarea este se vrea ?
    Asa ca un mic exemplu: Venezuela (si alte state din Europa) au adoptat partial sau total sisteme de operare open source pentru educatie / administratie... Noi nu putem face acelasi lucru?
    • -1 (1 vot)    
      LibreOffice (Vineri, 5 august 2016, 14:40)

      akoscomp [utilizator] i-a raspuns lui dany2017

      Migrarea sistemelor de operare este un pas complex, trebuie neapărat cumpărat suport, costă enorm de mult, fiindcă fiecare calculator din administrația publică este diferit, deci la fiecare în parte trebuie verificată compatibilitatea, și să nu vorbim de imprimante și scanere. În plus un windows dacă se cumpără fără să se fure pe lângă costă la un asemenea volum 300-400 de lei.
      În schimb suita Microsoft Office, care se află pe majoritatea calculatoarelor se poate migra în majoritatea cazurilor printr-o simplă instalare, și dezinstalare MSOffice, și se economisește și minim dublu față de sistemul de operare, și nici nu necesită suport individual, doar central.
      • 0 (0 voturi)    
        AcademiX (Sâmbătă, 6 august 2016, 9:49)

        dany2017 [utilizator] i-a raspuns lui akoscomp

        Intamplator eu sunt cel care dezvolta Academix...
        Compatibilitate? Pot demonstra direct si oricui ca pe orice calculator din administratie / educatie pot instala aproape orice versiune de Linux, fara niciun fel de probleme...
        -"cumparat suport"... pai si ceata aia de admini din toate ministerele nu pot sa "migreze" pe Linux? Un curs scurt de 2 saptamani si din orice admin Windows scot un admin Linux de nu se poate...
        La cati doctori in informatica specialitatea sisteme de operare avem eu zic ca putem sa scoatem un indrumar pentru admini / useri in limba romana...
        -"și să nu vorbim de imprimante și scanere"... cauta sa vezi pe siteurile marilor producatori de imprimante / scanere si vezi ca deja dezvolta drivere pentru Linux... asa ca asta este deja falsa... cu totul si cu totul intimplator chiar zilele astea am lucrat la capitolul drivere noi...
        Tot nu inteleg de ce trebuie sa dam 300-400 lei pe o licenta Windows??? Dupa ce ca buzunarul statului este gaurit in fel si chip mai si cumparam... Poate ca de banii astia putem sa cumparam hardware nou... Poate niscai servere noi...
        Pana la urma sunt destule state care au adoptat Linux in administratie / educatie, documentatia lor in cele mai multe cazuri este la liber, deci cu alte cuvinte nu ne ramane decat sa traducem, daca suntem asa lenesi si nu vrem sa ne facem documentatia noastra... Dar ca de obicei o sa fie o gramada de gigi contrax care o sa spuna ca nu se poate, in tara asta nimic nu se poate daca nu pica ceva in buzunarul nu stiu cui...
        PS-AcademiX deja functioneaza in cateva laboratoare de info de la licee / scoli...
  • 0 (0 voturi)    
    TTT (Sâmbătă, 6 august 2016, 17:30)

    TicuUrsache [anonim]

    niste neaveniti, niste nimeni, ofera unor genii 2000 de euro sa elaboreze programe de sistematizare ale birurilor societatii.
    Ma adresez voua valorilor, batjocoriti de americani care va platesc la norma, fiti inteligenti.
    Iar cretinilor, tara trebuie condusa de inteligenti si patrioti nu de canalii si vanduti si pe bani de genii nu de muncitori necalificati. GOLANILOR!
  • 0 (0 voturi)    
    Buna initiativa (Luni, 8 august 2016, 11:10)

    mmihaiu [utilizator]

    Am vazut o multime de comentarii pro si contra acestui program si chiar consider ca o astfel de initiativa este macar un pas inainte in raport cu ceea ce au facut guvernele anterioare: adica nimic, sau... mai bine zis, hotie la drumul mare.
    Parti negative? da, salariul de 2000 de euro va atrage doar IT-isti de calitate medie. Clujul de exemplu, ofera salarii pentru Senior Developers peste aceasta valoare. In plus, nu sunt sigur ce se doreste de la acesti bursieri, sa fie developers?? La ce bun? Parerea mea este ca e nevoie de solution/software arhitecti care sa aiba posibilitatea de a gasi problemele, a avea viziune asupra directiilor, apoi alte echipe de dezvoltatori sa le remedieze / implementeze.
    Partea buna? Partea de voluntariat. Acesti oameni care pot sa-si rupa din timpul lor pentru a gandi efectiv solutii si a forma idei. Acesti oameni nu o fac pentru bani ci pentru dorinta de a ajuta direct. Probabil ca nici nu ar trebui sa existe bursieri, pentru ca nu este nevoie de oameni de calitate indoielnica in astfel de program, iar oricum un timp de 6 luni nu este suficient pentru a construi ceva serios cu 10 bursieri.
    Cu peste 15 ani petrecuti in occident lucrand ca solution architect pentru unele din cele mai importante companii de consultanta din lume si avand clienti multinationale de peste 200k users, voi incerca sa ma inscriu in acest program ca voluntar, in speranta ca cineva va avea nevoie de experienta mea.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri