FOTOGRAFIA ZILEI Functionara in greva revendica un salariu mai mare, dar greseste o socoteala elementara

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 14 iulie 2016, 12:46 Actualitate | Esenţial

Protest al functionarilor
Foto: pentrutimisoara.ro
Fotografia unei functionare care protesta pentru salarii mai mari, in cadrul grevei angajatilor din administratia publica locala care au avut loc miercuri, a devenit virala, dupa ce aceasta a gresit o impartire simpla.

Fotografia, publicata de cotidianul local pentrutimisoara.ro, o arata pe functionara purtand un afis pe care scria ca 37 de functionari deservesc 10.000 de locuitori, ceea ce, dupa socoteala sa, inseamna "1 angajat la 370 de locuitori".

Sindicalistii sustin ca salariatii din administratia publica locala din Romania reprezinta cea mai slab platita si discriminata categorie de salariati din sistemul bugetar, majoritatea avand venituri salariale brute apropiate ca valoare sau egale cu salariu minim brut pe economie (1.250 de lei pe luna).

Acestia cer majorarea salariilor de baza ale functionarilor publici si ale personalului din administratia publica locala cu 25% si acordarea normei de hrana pentru toti salariatii din administratia publica locala, acolo unde resursele bugetare permit acest lucru, eliminandu-se astfel discriminarile dintre salariatii care primesc si cei care nu-l primesc. Totodata, solicita ca salariatii din administratia publica locala sa beneficieze de vouchere de vacanta.

Functionarii ameninta ca, daca Guvernul nu le solutioneaza revendicarile, sindicalistii din administratie vor intra in greva generala pe termen nelimitat, incepand cu 19 iulie.












Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
21280 vizualizari
  • +49 (55 voturi)    
    :) (Joi, 14 iulie 2016, 12:52)

    gigicel [utilizator]

    Sub calculul acela ar trebui sa scrie si:
    "Eu am votat PSD".
    • +38 (38 voturi)    
      Bugetarii fac grave doar cand PSD e in opozitie (Joi, 14 iulie 2016, 14:54)

      HUSNER [utilizator] i-a raspuns lui gigicel

      daca nu le convine salariul, munca la stat, etc de ce nu isi dau DEMISIA ?
      • +13 (13 voturi)    
        mda (Joi, 14 iulie 2016, 15:42)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui HUSNER

        pai la privat nu i-ar angaja nimeni...

        orice antreprenor sau patron de firma privata stie ca aproximativ orice bugetar taie frunza la caini, si nu ai ce performante sa-i ceri, inclusiv la cei tineri angajati pe pile de la partide

        si chiar daca i-ar angaja cineva, nu are rezista mai mult de jumatate de an, la cat de mult se cere prin firmele private, unde anagajatul trebuie sa ocupe 2-3 posturi asemanatoare de la buget
  • -18 (40 voturi)    
    1 angajat / 270 de locuitori (Joi, 14 iulie 2016, 12:53)

    pedepsitorul [utilizator]

    pana la urma a gresit doar o cifra...
    • +26 (28 voturi)    
      Salar (Joi, 14 iulie 2016, 14:23)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      Poate si la salaru tau in loc de 900 de lei sa iei 100. Pana la urma e doar o cifra gresita...
    • +30 (32 voturi)    
      Ar trebuie concediata, e necalificata (Joi, 14 iulie 2016, 14:57)

      HUSNER [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      nu a gresit ci si-a dat dovada capacitatilor intelectuale si nu ar trebui sa mai fie functionar public daca nu e in stare sa faca nici macar un simplu calcul matematic
    • +13 (13 voturi)    
      :))) (Joi, 14 iulie 2016, 15:09)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      si la modul serios, 1 functionar la 270 locuitori este foarte mult !!!

      ar trebui sa fie 1 functionar la 4000 ~ 5000 locuitori
      • +2 (4 voturi)    
        idem (Joi, 14 iulie 2016, 17:24)

        was [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        Un prost face o mie.
        Eu vad 1 angajat la 370.
        Nici vorba de 1:270

        Pana la urma 1:3700.
    • +5 (5 voturi)    
      ce za mai comentez (Joi, 14 iulie 2016, 17:22)

      was [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      370, 270, 3700, ce conteaza?
      • +4 (4 voturi)    
        banc... (Vineri, 15 iulie 2016, 0:10)

        dedytel [utilizator] i-a raspuns lui was

        e ca in banc...: iceberg, goldberg, spielberg tot o apa si-un pamant...

        Într-un avion de pasageri, zburau pentru prima data împreuna un pilot evreu si copilotul care era chinez.
        Dupa o buna bucata de timp în care nu si-au spus nimic unul celuilalt, evreul rupe tacerea:
        - Sa stii ca eu va urasc pe voi, chinezii!
        - De ce? - îl intreaba surprins chinezul.
        - Pentru ca i-ati atacat pe americani la Pearl Harbor !
        - Nu noi am fost, aia au fost japonezii!!!
        - Chinezi, japonezi, vietnamezi, pentru mine sunteti toti o apa si-un pamânt!
        Chinezul înghite în sec, dar nu spune nimic.
        Dupa o noua perioada de tacere, chinezul spune:
        - Si eu va urasc pe voi, evreii!
        - De ce? - întreaba jignit evreul.
        - Pentru ca din cauza voastra s-a scufundat Titanicul!
        - Ce prostii vorbesti! Titanicul s-a scufundat pentru ca s-a ciocnit de un iceberg!!
        - Iceberg, Goldberg, Spielberg, pentru mine sunteti toti o apa si-un pamânt!
  • +28 (34 voturi)    
    e din categoria.. (Joi, 14 iulie 2016, 12:58)

    akillies [utilizator]

    ..profesoara de engleza, care nu intelegea ce o intreba reporterul in limba engleza..
  • +17 (23 voturi)    
    ce mi-e (Joi, 14 iulie 2016, 13:02)

    mache [utilizator]

    270, ce mi-e 370... cam asa si functionarii: 100 declaratii in plus nu conteaza...
  • +33 (33 voturi)    
    Haideti sa lasam matematica la o parte (Joi, 14 iulie 2016, 13:05)

    V. Veroiu [utilizator]

    Doar pentru o clipa. Si sa vedem cauzele reale ale nemultumirii de ambele parti ale ghiseului, de fapt cauza este una si aceea simpla de enuntat: BIROCRATIA EXCESIVA.

    Sa luam un exemplu la fel de simplu: traducerea legalizata a unui document scris in japoneza. Intai trec pe la traducatorul autorizat si imi traduce textul in romaneste. Apoi trec pe la notar care autentifica documentul. Intreb si eu: ce rol are notarul? Sa verifice ce anume? Daca notarul nu cunoaste japoneza, ce anume verifica?!?

    Astfel, din cauza unor legi stufoase cei 10000 de oameni pe care angajata ii aminteste sunt pusi (de cele mai multe ori inutil) pe drumuri iar cei 37 de angajati sunt suprasolicitati si totodata insuficienti, motivand angajarea altor oameni dispusi pentru un salariu mic sa stea la ghiseu.

    In ciuda incompetentei probabile a angajatei din imagine consider ca majoritatea vinei cade pe umerii managementului sistemului si nu ultimilor angajati de la birou si continuand cu managerii managerilor: parlamentul si guvernul.

    Si acum concluzia: daca la varf este incompetenta, ce anume te astepti tu, omule de rand, ca va fi la ghiseu?!?
    • +28 (30 voturi)    
      Nici macar (Joi, 14 iulie 2016, 14:09)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Nici macar nu e vorba de incompetenta, e vorba de reavointa si lacomie.

      Notarii sunt o casta inutila, anacronica si redundanta, dar care nu sunt dispusi sa renunte in ruptul capului la gramezile de bani pe care le fac in mod absolut si totalmente inutil.
      • -1 (5 voturi)    
        notarii (Vineri, 15 iulie 2016, 8:11)

        CricCricus [anonim] i-a raspuns lui HP

        Inteleg de la tine ca la un calculator hardul conteaza si softul e de nimic. Ar fi bine sa te informezi ca este exact pe dos. Notarul ala care - citez - nu face nimic - vegheaza sa nu se faca hotii cu acte, hotii intelectuale, care ar aduce debandada in societate. Fara ei nu ai mai avea certitudinea oricaui contract de vanzare cumparare, necinstea ar fi regula, societatea ar fi una al fortei fizice.
        • +2 (4 voturi)    
          Nu sun sub nici o forma (Vineri, 15 iulie 2016, 10:59)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui CricCricus

          Ca notarul este inutil. Din contra. Ceea ce spun insa este ca sunt cazuri in care notarul nu este necesar iar in acele cazuri nu ar trebui sa fie pe lantul de semnare a unui act. Exemplul cel mai elocvent: un notar nu are de ce sa isi puna stampila pe o traducere autorizata daca nu cunoaste limba actului initial. Este treaba traducatorului sa isi faca meseria corect. Nu si-o face? Actul e nul, efectele sale trebuie anulate si traducatorul sa plateasca pt recuperarea pagubei.

          Pentru un contract intre doua parti, fireste, notarul este necesar ca mediatorul si garantul unui teritoriu neutru de negociere.
        • 0 (2 voturi)    
          "vegheaza" doar la propriul buzunar (Vineri, 15 iulie 2016, 12:07)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui CricCricus

          Daca un contract de vanzare-cumparare este incheiat ilegal in fata notarului, ce pateste notarul? Nimic. Citeste legile. Sunt niste paraziti ai sistemului.
    • +13 (13 voturi)    
      Si-si (Joi, 14 iulie 2016, 14:19)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Este si incompetenta si prostie si furt. Relele astea sunt si in administratie si in societate.

      Chiar daca toate se leaga intre ele, cauza principala a birocratiei este furtul, coruptia. Daca ar fi numai prostia de vina, birocratia ar fi disparut demult. Avem 14 mii de legi pentru a proteja coruptia de stat, nu din alt motiv.
      • +6 (6 voturi)    
        Corect (Joi, 14 iulie 2016, 15:19)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Asa este: furtul.
      • 0 (0 voturi)    
        nu chiar... (Vineri, 15 iulie 2016, 12:14)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Pentru ca prostul este si fudul si nu ar pune mana sa mai inveti - veci, veac!

        Asadar sustin ca boala este PROSTIA care se trateaza cu stick and carot! - dupa gustul clientului, unul este clientul soft si cealalta varianta este pentru cel hard ...

        Daca ne lasa bunul simt si ne prostim gradual atunci nimic nu se mai poate face!

        THE END!

        Nu ai nevoie de pogoane de legi daca esti cu bun simt si inveti sa te respecti pe tine si pe cei de langa tine!

        Nu se ajunge la statul mafiot daca fiecare se opresti si spune NU, nu vreau sa intru in jocul murdar chiar daca astazi castig ceva pentru ca maine ma asteapta racoarea din penitenciar...- tehnologia a evoluat asa de mult ca nu mai tine in nici un fel minciuna si furtul!!!

        Lucruri simple care pot sa fie repete intelese...
        Dar te pui cu PROSTUL FUDUL - vezi marca MONTA -
        • 0 (0 voturi)    
          Gresesti (Vineri, 15 iulie 2016, 15:07)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          Toti gresim, toti suntem prosti intr-o familie sau alta de domenii importante, in care nu avem expertiza. Si chiar daca avem expertiza, uneori tocmai aceasta ne ajuta sa gresim, fara intentii rele.

          Dar birocratia nu este ceva ce a scapat atentiei noastre. Demult si majoritar, asa prosti cum suntem, totusi stim ca birocratia e o problema si am vrea sa o rezolvam. Asta e adevarul, iar birocratia e privita ca un pacat.

          Deci prostia noastra NU este cauza persistentei si intaririi birocratiei. Ci coruptia. De asta isi pierd capul politicienii si functionarii sistemului de stat. Nu atat pentru ca sunt prosti, cat datorita puterii sistemului mafiot. De aceea prin combaterea cu succes a coruptiei, rezolvam practic 80% din problemele oricarei societati. Nu exista alt motiv de saracie in lume, decat coruptia. Oamenii vor sa munceasca, oamenii isi doresc in general sa fie bine. Dar isi pierd capul in sistemele mafiote ale statelor. Deaceea independenta justitiei fata de puterile statului este esentiala.
    • +3 (5 voturi)    
      Clarificare (Joi, 14 iulie 2016, 16:27)

      hopshio [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      In cazul traducerii notarul nu verifica traducerea, ci semnatura si stampila traducatorului (le compara cu specimenul aflat intr-un registru).
      • +4 (4 voturi)    
        Pentru ce anume? (Joi, 14 iulie 2016, 17:57)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui hopshio

        Lasa-l pe traducator sa isi faca meseria. A tradus traducatorul gresit sau e fals in acte, trage-l la raspundere.

        Este ca si cum la externare pe fisa medicala mai pune si directorul spitalului o stampila (contra cost) cum ca semnatura doctorului care a spus ca sunt sanatos e in registru. E treaba lor interna cum isi verifica actele intre ei, insa eu ca cetatean am nevoie doar de O SINGURA semnatura a celui care raspunde. Raspunde directorul unitatii? Pai lasa-l pe el sa semneze dupa ce vorbeste cu doctorul.

        La politie cand ma duc cu actul tradus din japoneza, ma duc si cu traducatorul si cu notarul de mana?!? Au politistii semnatura notarilor in registru?!?

        Deci notarul este un pas pur birocratic si pe care in vest nu prea il vezi.
    • +5 (5 voturi)    
      Ce nemultumiti de ambele parti ale ghiseului? (Joi, 14 iulie 2016, 16:34)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Ca daca n-ar fi birocratie n-ar mai exista nimeni de partea cealalta a ghiseului.
      Birocratia e voit excesiva ca sa poata sa zica si aia 37 de angajati ca fac ceva ca macar zic ca n-ai dosar cu sina, ca altfel iti dai seama cati votanti PSD ar fi pe drumuri?
    • +4 (4 voturi)    
      traducere autorizata (Joi, 14 iulie 2016, 17:16)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      nu mai stiu cum e acum dar totusi , nici acum 10 ani nu iti trebuia stampila de la notar de vreme ce au facut traducere legalizata.

      cat o priveste pe tanti de mai sus, conteaza al naibii de mult artimetica intrucat, daca lucreaza la fel cum "calculeaza" e cam de inteles de ce lucrurile merg prost.

      Si nu, nu sunt de acord cu "vina pasata pe guvern si parlament", cel putin nu in cazul asta....
      • +3 (3 voturi)    
        Stimate domn (Joi, 14 iulie 2016, 21:19)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui neurino

        Acum un an mi s-a spus in Ro ca nu ma pot legitima cu pasaportul. Stiti pt ce ma legitimam cu pasaportul? Ca sa imi ridic buletinul (cartea de identitate). Deci trebuia sa ma legitimez cu buletinul ca sa ridic buletinul. Cum s-a rezolvat? Fals in declaratii si asa s-a putut.
    • +3 (3 voturi)    
      Pe bune? (Joi, 14 iulie 2016, 17:22)

      cruyff [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Vorbesti serios? Cum adica sa lasam matematica deoparte?
      Adica sa ne facem ca nu vedem ca oamenii pe care ii platim sa ne rezolve problemele sunt sub nivelul clasei a II-a? Ce zici insa ca in loc de 1 angajat la 270 de locuitori sa facem 1 calculator la 200,000 de locuitori?
    • 0 (0 voturi)    
      cum sa lasi matematica? (Vineri, 15 iulie 2016, 12:05)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Dar ea/matematica te lasa???

      Bre omule daca nu stii cati bani ai in buzunar cum poti sa mergi cu o lista la cumparaturi cand tu nu sti sa aduni, sa scazi, sa faci o inmultire si o impartire simpla???

      Bre, pe ce lume suntem?

      Ce birocratie excesiva???

      PROSTIA LA KG - ASTA ESTE PROBLEMA.
      si incepe cu o simpla modalitate fireasca de a fi deschis la minte si cu putin drag de munca - asta cu relatie matematica este un corolar simplu...

      Daca ai mintea activa si sanatoasa identifici aspectele care deranjeaza si gasesti solutii pe care cu putina munca reusesti sa le si aplici.

      ASTA ESTE, repet, PROSTIE LA KG!
  • +3 (3 voturi)    
    este greu sa gasesti oameni cu capul pe umeri (Joi, 14 iulie 2016, 13:15)

    MG [utilizator]

    sau "real world check"
  • +18 (18 voturi)    
    Cauza birocratiei excesive (Joi, 14 iulie 2016, 13:18)

    V. Veroiu [utilizator]

    Este (cred eu) fuga de raspundere. Toti vor salarii mari pe raspundere zero, nimeni din aparatul de stat nu va spune: "da, am gresit si era responsabilitatea mea asta". Asta cere pe langa bilute ceva mult mai important: creier si educatie.

    Astfel, ca si in cazul traducerii legalizate la notar, in cazul unui document fals vina se disipa intre traducator (care a semnat) si notar (care a semnat si el). In acest caz vina trebuia sa fie foarte clara: a traducatorului dar hei, stai un pic, notarul in acest fel apare ca fiind total inutil.

    In 95% (zic eu) din documentele pe care un om trebuie sa le intocmeasca an de an cel putin o persoana, daca ne gandim un pic la mecanismul de verificare, este inutila. Astfel, cand acea persoana va fi scoasa de pe lantul birocratic atunci ea va putea prelua alti oameni din cei 10000 de care se aminteste pe pancarta. DAR toate acestea vin cu un dezavantaj: cei ramasi pe lantul birocratic poarta cu ei o vina care poate (in cazul unei probleme) duce direct la ei. Cine vrea asta?!?!? NIMENI!

    Asadar haideti sa fim clari: ce se solicita acum prin greva este CRESTEREA SALARIILOR. Atat si nimic mai mult. Nu se spune nimic despre eficientizarea procesului sau degrevarea angajatilor de sarcini inutile sau chiar eliminarea unor pasi birocratici. De ce? Pentru ca NU se vrea eficientizarea procesului. Se vor doar salarii mai mari pe raspundere cat acum: zero sau disipata intre 10 persoane cu semnatura pe o hartie si fiecare din cei 10 va putea spune ca e responsabilitatea altuia.

    Dupa parerea mea orice hartie trebuie sa care dupa ea UNA BUCATA SEMNATURA, nimic mai mult. Este semnatura acelui angajat care raspunde, cu functia si eventual cu libertatea. Nu mai trebuie acolo sa semneze si ministrul: "semnatura" ministrului (care da "greutate" documentului) este pe antetul foii "Ministerul Telecomunicatiilor".
  • +14 (16 voturi)    
    Pareri . (Joi, 14 iulie 2016, 13:28)

    Andrei_Fieraru [utilizator]

    Guvernul trebuie sa priceapa la un moment dat ca el nu este angajator de meserie ci doar administrator al activitatilor statului . Spun asta ca sa priceapa ca mai intai dimensionezi nevoile statului in personal si dupa aia vezi ce-i cu grevele . Toata lumea a vazut ca in anii 2000 , la o populatie mai mare decat cea de astazi cu circa trei milioane si cu tehnica de calcul modesta , Romania avea circa opt sute de mii de bugetari . Astazi , cu tehnologie la zi , avem cam cu patru sute de mii in plus . Faceti curatenie , domnilor si pe urma vedeti de salarii.
    • +8 (8 voturi)    
      Si as adauga ceva (Joi, 14 iulie 2016, 13:37)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

      Curatarea nu numai a sistemului de oameni inutili (prin sisteme informatice) ci si simplificarea pana la extrem a procesului birocratic.

      Cum rezolv eu problema? In momentul in care consider (si fac asta foarte fair play) ca pentru a obtine birocratic si legal ceva este atat de complicat pentru ceea ce trebuie sa obtin, ignor cu totul procesul.

      Chiar in acest moment stiu sigur ca sunt in ilegalitate cu doua documente. Si? Hai stat, da-mi amenda. Sunt in aceasta situatie de 7 ani cu unul din documente si nu a venit nimeni la usa.

      Statul trebuie sa inteleaga un lucru: NU TREBUIE SA DOVEDESTI CA ESTI CORECT cu documente. Statul trebuie sa dovedeasca faptul ca nu esti corect. In lipsa acelor documente ESTI CORECT AUTOMAT. Se numeste prezumtie de nevinovatie si este valabila in orice sistem judiciar din lume. Pentru ce anume trebuie sa imi fac documente justificative EU ca persoana ca sunt corect? Nu le mai fac si asta e, sunt cerute si eu ilegal pt ca nu le am. Ghinion!
      • +6 (6 voturi)    
        Heh (Joi, 14 iulie 2016, 15:38)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        Dvs nu ginditi romaneste :-)

        Daca ati face-o, vi s-ar parea perfect normal sa va trebuiasca asemenea acte.

        Exemplu: am prieteni care considera absolut natural sa ni se ceara mii de acte de toate felurile (de exemplu act de proprietate al apartamentului, etc) pentru a te abona la internet ! Si atunci cind comentez ca e absurd, ei ridica din umeri si spun "De ce absurd ? E cit se poate de natural - furnizorul de internet vrea sa se asigure ca nu ceri punerea de net intr-o casa care nu-ti apartine. Daca nu ti place, pleaca, nu te opreste nimeni ! Pleci in alta tara, unde e cum vrei tu, si gata. Nu te tine nimeni aici cu forta !"
        • +2 (2 voturi)    
          Nu, nu mai gandesc romaneste (Joi, 14 iulie 2016, 21:21)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

          Incerc sa imi fac viata cat mai simpla ca sa ma pot bucura de ea. Si cand cineva imi spune ca ii complic viata, incerc sa simplific procedura. Exemplu: contractele de angajare la mine nu depasesc o pagina A4.
      • 0 (4 voturi)    
        gresiti (Joi, 14 iulie 2016, 17:23)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        nu prea am auzit nici pe la mine ca statul sa te considere "automat Nevinovat" insa, pe la mine (prin mijlocul Europei) lucrurile stau foarte simplu: esti OLIGAT sa te inregistrezi si sa anunti fiecare "modificare", dupa care totul merge de la sine, sistemul fiind semi-centralizat (o data intrat in sistem, este permanent "gasit", unde stai, ai telefon, cont, etc :) ).

        Cat priveste actele aditionale..iarasi, nu sunteti olbigat sa aduceti nimic, atata timp cat nu doriti nimic de la stat. In momentul in care incepeti sa doriti "ceva" (cum e cazul meu- incerc sa trec de la postura de "lector" universitar la cea de profesor de matematica-pentru liceu), lucrurile se complica al naibii de mult.

        Si da, e de "datoria" mea sa aduc si certificatul judiciar, si nu stiu ce inscris de la politia locala, etc, daca vreau sa primesc omologarea unei profesii care nu se face by default.
        • +1 (1 vot)    
          Foarte corect si ce spuneti Dvs (Vineri, 15 iulie 2016, 11:03)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui neurino

          Adica: declar orice modificare si apoi totul merge automat

          SAU

          Aduc acte doveditoare.

          Conjunctia de legatura este SAU. In Romania ea este SI. Asta e tot.

          Cat despre cazul Dvs cu predarea, Dvs nu aveti nici o vina. Vina o au cei care nu au construit o tabela de echivalenta intre profesii sau o structura ierarhica - adica un lector universitar este peste un profesor de liceu pe aceeasi materie. Este tot o problema pur birocratica.
    • +10 (10 voturi)    
      Intrati putin ... (Joi, 14 iulie 2016, 13:52)

      bubaru [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

      ... in toate institutiile publice si veti vedea ca sunt angajati numai rude. Ceilalti care nu sunt inruduti sunt ,,caii de bataie,,.
      De ce se angajeaza la stat daca au salariile mici?
      Daca, Gigicel de mai sus, crede ca toti bugetarii sunt inrolati in psd, se inseala amarnic. Am intalnit cateva familii in care sotul era psd-ist, sotia pnl-ista si copiii aveau fundatii.
      Asta este politica si asta este tara lor!
      • +2 (4 voturi)    
        Sincer (Joi, 14 iulie 2016, 15:15)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui bubaru

        Nu ma intereseaza cati au rude. Ma intereseaza doua lucruri:

        1. Rude sau nu sa isi faca treaba. Din partea mea isi pot aduce si rudele de gradul 14 daca muncesc.

        2. Sa nu fiu pus pe drumuri aiurea pentru niste hartii pentru ca si eu sa imi pot face treaba.

        Birocratia in Romania are doua "calitati": scumpa si sufocanta.

        De ce scumpa: comparati cat costa eliberarea unui pasaport romanesc la romani si a unuia polonez la polonezi. Strict in valoare absoluta, fara sa mai pun in calcul si puterea de cumparare.
        • 0 (0 voturi)    
          scumpa (Joi, 14 iulie 2016, 17:25)

          neurino [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

          cu scumpa, sunt de acord cu dumneavostra...cat priveste "sufocanta" ?? Cred ca nu ati cunoscut altele decat cea ceha si cea romana :).
  • +11 (13 voturi)    
    Ei, a gresit din neatentie (Joi, 14 iulie 2016, 13:43)

    Cuca [utilizator]

    A scris 370 in loc de 270. Nu-i bai.

    Problema e ca birocratia in Romania este idioata, sufocanta, si inutila. Fiecare, la rindul lui, se acopera cu hirtii.

    Recent a trebuit sa ma duc la ANAF unde am stat la coada ca sa iau de la un birou un act pe care a trebui imediat sa-l dau (exact asa cum era) la biroul alaturat, unde am stat la alta coada. Desigur, cu transpiratia curgind siroaie pe mine.

    De ce a trebuit sa vin eu acolo ?

    De ce nu a dat biroul A foaia catre biroul B ? De ce a trebuit sa fac doua cozi ?

    De ce a trebuit sa existe acel act in format "fizic" in loc sa existe un document electronic si atit ?

    De ce nu exista AC in birourile acelea ?

    De ce e plin de oameni care se intreaba nedumeriti unii pe altii "Si eu aici ce scriu ? Poate stiti dumnevoastra..."

    De ce am nevoie sa-mi iau zile de concediu ca sa umblu aiurea prin oras ca sa rezolv niste false probleme cu niste acte inutile si stupide ?

    Singurul lucru pe care-l creeaza birocratia este nevoia de si mai multa birocratie.

    Guvernule....Ai curajul sa tai in carne vie si sa simplifici la maxim toate procedurile (si pe unele sa le elimini complet) !

    Populatia pe ansamblu iti va fi recunoscatoare, chiar daca pe moment, si in mod pur pasager, va creste somajul cu 1...2% !
    • +4 (4 voturi)    
      Complexitatea (Joi, 14 iulie 2016, 15:17)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      A face ceva complicat sa fie complicat este extrem de usor. Asa functioneaza la noi totul.

      A face ceva complicat sa fie aparent simplu se numeste eficientizare si cere: raspundere, gandire, logica, analiza si altele. Pe scurt cap. Si la noi capetele lipsesc sau sunt si ele ingropate in hartii.
    • +2 (2 voturi)    
      Oofff, DA! (Joi, 14 iulie 2016, 16:21)

      mfilip91 [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      Da. Ai dreptate. Numai ca, niciodata, nimeni NU va indrazni sa schimbe ceva! Va intrebati care este cauza? ... Pai toti acei functionari incompetenti (in marea lor majoritate) sint marea masa de votanti ai partidului "Stat".

      Consultati declaratiile (publice) de venituri ale functionarilor publici (din toate domeniile).

      Comparati veniturile lor cu cele din sectorul privat.

      Comparati si munca prestata in ambele cazuri.

      La ce concluzie ati ajuns?!

      .... Ei bine, da, este mult mai comod si mai profitabil sa fii angajat la stat. Dar cine incape in schema?
      Desigur, doar cotizanti seriosi!

      Se poate studia "problema" pentru a vedea daca am sau nu dreptate.
      • 0 (0 voturi)    
        Si uite asa (Vineri, 15 iulie 2016, 11:05)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui mfilip91

        Ajungi la vorba lui Ludovic al 14-lea. Sa vina unul cu cap si sa spuna: "statul sunt eu" si sa eficientizeze procesul birocratic asa cum ar trebui sa fie intr-o firma, chiar startup as zice - la sange de eficient.
  • +2 (2 voturi)    
    se cauta senatori (Joi, 14 iulie 2016, 15:35)

    Cosmin-cel-Mare [utilizator]

    Cred ca doamna e potrivita pe un post de senator din partea PC
  • +4 (4 voturi)    
    Oare e bine sau rau? (Joi, 14 iulie 2016, 15:59)

    LiviuX [utilizator]

    Eu as pune si o alta intrebare: E mult 270 solicitanti/salariat? NU CRED! Sa facem un calcul simplu, daca tot e vorba de calcule: O luna are circa 20 zile lucratoare, a 8 ore pe zi inseamna un total de 160 ore munca. Dar sa zicem ca din cele 8 ore/zi 2 trebuie folosite pentru activitati interne, ramanand 6 pentru lucrul cu solicitantii, deci 120 ore munca pe luna. Raportat la cei 270 solicitanti, rezulta 26 minute/om. Mi se pare mult, nu toate problemele au nevoie de atata timp. Si sa mai socotim si faptul ca nu toti cei 270 solicitanti au treaba in fiecare luna (eu unul de ex merg din an in pasti), rezulta un timp mai mult decat rezonabil (ca sa nu zic chiar prea mare). Daca nici in conditiile astea nu le place, cum zicea si altcineva, de ce nu-si dau demisia si sa plece in alta parte. In ce priveste salariul, da, pare mic, dar ce fac pentru el? Ce calificare trebuie pentru asta? Asta ar trebui studiat si verificat. A muta numai o hartie de ici colo nu necesita cine stie ce calificare. Dar daca e mai mult, evident trebuie analizat si platit corespunzator!
  • +4 (4 voturi)    
    Cum sa calculam.... (Joi, 14 iulie 2016, 16:00)

    IancuDan1 [anonim]

    Conform recensământului efectuat în 2011, populația comunei Dumbrăvița se ridică la 7.522 de locuitori


    7.522/37=203, 203/20 zile lucratoare (marja o zi) =10 oameni pe zi, 1 de servit la ghiseu in 48 de minute
    ps asta e calculul pe o luna

    sa il verificam pe cel pe un an
    zile lucratoare pe an : 365 - 52x2 -21 -15 =225

    7.522/37=203, 203/225 zile pe an (groso modo :) = 0.9 oameni pe zi...sa zicem 1
    Asta inseamna ca doamna serveste 1 pesoana in 8 ore.

    Acum sa nu ii dai afara si colegii si seful macar sa ajungem la 10 pe zi?

    initial am postat aici:
    http://www.pentrutimisoara.ro/stiri_timisoara/salariatii-din-administratie-ameninta-cu-greva-generala-pe-termen-nelimitat.html?fb_comment_id=fbc_1273209196037329_1273870455971203_1273870455971203#f227bb3eec
    • +1 (3 voturi)    
      Gresit (Vineri, 15 iulie 2016, 11:15)

      gigtic [utilizator] i-a raspuns lui IancuDan1

      Program de lucru cu publicul 8-12. Asa ca te rog sa refaci calculele.
      • +2 (2 voturi)    
        nu e gresit.. (Vineri, 15 iulie 2016, 12:10)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui gigtic

        e irelevant cat e programul ei cu publicul, ca doar nu e platita doar pentru alea 4 ore. in celelalte 4 ore tot "administratie locala" face.
  • +2 (2 voturi)    
    Cristina Angel v1.1 (Joi, 14 iulie 2016, 16:02)

    tudor74 [utilizator]

    Repede, dansa are stofa de politician, PSD bagati-o repede in partid pana nu o fura altii !
  • +2 (2 voturi)    
    Asta e in primul rand greseala de gandire... (Joi, 14 iulie 2016, 16:04)

    MGFX [utilizator]

    Si cam asta e problema majoritatii functionarilor.
  • +3 (3 voturi)    
    Si a fost angajata prin concurs ... (Joi, 14 iulie 2016, 16:14)

    neagoe [utilizator]

    Vai de mama noastra !
  • +1 (1 vot)    
    10,000 / 37 (Joi, 14 iulie 2016, 17:17)

    cruyff [utilizator]

    Mai, femeia are dreptate. Pe bune. Cu mintea ei nu poate face fata la atatia. Ca sunt 370 sau 270, sau cati or fi, oricum sunt multi pentru un nivel de clasa a II-a.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă