Test esuat pe un pod din Arad care blocheaza un proiect european de 280 de milioane de euro

de I.B.     HotNews.ro
Marţi, 12 iulie 2016, 22:22 Actualitate | Esenţial

Camioanele, TIR-urile si utilajele agricole au creat, marti, blocaje in trafic pe un pod nou din orasul Curtici, judetul Arad, in cadrul unui test prin care CFR a vrut sa convinga autoritatile locale ca podul, care este finalizat din toamna anului 2015, poate fi folosit, potrivit Mediafax (vezi video).

Pasajul a fost construit in toamna anului 2015 peste liniile de cale ferata de la granita cu Ungaria, aflate pe coridorul Pan European IV, in cadrul proiectului de modernizare a caii ferate Curtici-Arad-Simeria, la intrarea in tara dinspre vestul Europei, transmite corespondentulMediafax. .

Modernizarea caii ferate Curtici-Simeria duce, printre altele, la desfiintarea barierei de la intrarea in orasul Curtici. In locul trecerii la nivel cu calea ferata s-a construit podul, care nu poate fi folosit in acest moment, fiind inchis pentru ca s-a constatat ca masinile mari si utilajele agricole nu pot urca deoarece nu exista loc de viraj.

Primarul orasului Curtici, Bogdan Ban, care a fost si viceprimar si primar interimar inainte de alegerile din iunie, a cerut CFR un audit realizat de catre Autoritatea Rutiera Romana, care sa certifice faptul ca pasajul prezinta siguranta in circulatie. CFR a facut, insa, marti, un test prin care a incercat sa demonstreze ca, dupa o usoara largire a drumului de la un capat al podului, realizata in acest an, circulatia se poate desfasura fara probleme.

In cadrul testului de marti, circulatia tuturor masinilor pe la vechea trecerea de nivel cu calea ferata a fost deviata peste noul pod, timp de doua ore. Daca masinile mici au trecut usor, camioanele si TIR-urile au creat blocaje in trafic, in conditiile in care in orasul Curtici exista multe fabrici in Zona Libera Curtici-Arad si numerosi agricultori, printre care cel mai mare combinat agroindustrial din vestul tarii.

"SNCFR a cerut Primariei Orasului Curtici o proba ca sa vedem daca se poate circula in conditii optime pe pasaj. Primaria orasului Curtici, inca de acum doua luni, de cand eram viceprimar cu atributii de primar, am propus realizarea unui audit pentru siguranta circulatiei. Nu pot sa preiau un pasaj si sa imi asum accidente sau pierderi de vieti omenesti. Acest audit are o baza legala, din 2015 este si obligatoriu, din cate am inteles. (...) Nu am primit nici macar un raspus. Eu cred ca nu am procedat gresit cerad acest audit. Ati vazut acum ce se intampla cand doua TIR-uri se intersecteaza la coborarea de pe pasaj cu drumul judetean. (...) Avem firme care sustin bugetul orasului Curtici. Primaria Curtici nu se opune unui asemenea proiect, suntem constienti cat a costat acest proiect, dar eu, ca primar, nu pot sa-mi asum ceea ce s-a facut aici", a declarat primarul orasului Curtici, Bogdan Ban.

In aceste conditii se cauta solutii pentru fluidizarea circulatiei.

Podul blocheaza finalizarea unui proiect de 280 de milioane de euro, in cea mai mare parte bani europeni.

"Problema se va rezolva doar cu banda de accelerare si deaccelerare, pentru a se putea incadra corect. Stiu ca in conditiile in care se desfasoara traficul toata lumea e nemultumita, dar acest proiect de reabilitare a tronsonului de cale ferata IV Pan European, care a fost in valoare de 280 de milioane de euro, inchiderea acestui proiect sta in acest pasaj. Trebuie sa facem tot posibiliul pentru a gasi solutii pentru a fluidiza circulatia si sa finalizam acest proiect deoarece exista riscul sa pierdem banii care s-au alocat acestui proiect", a declarat deputatul PNL Eusebiu Pistru, care era secretar de stat in Ministerul Transporturilor in momentul inceperii proiectului general de modernizare a caii ferate.

Autoritatile locale sunt nemultumite de faptul ca proiectantul a insistat ca podul sa fie construit in apropierea garii, iar agricultorii sunt suparati pentru ca modul in care a fost construit podul nu le permite, in acest moment, sa treaca peste pasaj cu utilajele si risca sa nu poata lucra terenurile agricole aflate in cealalta parte a orasului.

"Lucrarea a fost facuta probabil, ca nu am documente, nu am date, nu am vazut, probabil ca sa se ia un comision frumos. Este o nereusita sigura. Am inteles ca cei de la CFR, care detin podul, au spus ca noi, care lucram in agricultura, sa facem un ocol de vreo 20 de kilometri. Daca ei lucreaza la stat, noi nu ne putem permite. Nu putem sa mergem pe pod cu utilajele (...) Exista o singura solutie... ori lasa bariera, ori se muta bariera in alta parte, ori cel mai simplu, era sa se faca un subpasaj de cate 2 benzi de cate 10 metri fiecare", a afirmat directorul Combinatului AgroIndustrial Curtici, Dimitrie Musca.

Prin orasul Curtici se poate ajunge la DN79, Arad-Oradea, circulatia masinilor prin zona fiind intensa.













Material sustinut de Unilever

FOTOGALERIE Lectii de sustenabilitate de la marinari, episodul II. Cum economisim consumul de energie electrica si termica

Poate ca marinarii nu sunt primele persoane care ne vin in minte atunci cand ne gandim la experti in sustenabilitate. Si totusi, marinarii ne pot oferi adevarate lectii de sustenabilitate. Jurnalistul Brad Florescu a pornit intr-o altfel de calatorie, pe velierul Grayhound Lugger, experienta pe care o prezinta intr-o serie de episoade despre oameni, natura si sustenabilitate.
  • Serialul Rasarit si Apus este o poveste despre legatura indisolubila dintre cumpatare si libertate. O poveste cu corabii vechi si oameni la fel de vechi. O poveste despre lectiile de viitor pe care ni le poate da trecutul.
14719 vizualizari
  • -7 (17 voturi)    
    Podul peste fluviul McKenzie catre Yellowknife (Miercuri, 13 iulie 2016, 4:48)

    Locke Lamora [utilizator]

    L-au facut canadienii cu 220 mil Cad, in conditii arctice. Sesizeaza cineva furtul gretos care se face in Romania?
    • +13 (15 voturi)    
      precizare (Miercuri, 13 iulie 2016, 7:06)

      Arl [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Cele 280 milioane se referă la valoarea proiectului , nu a podului.
    • +12 (14 voturi)    
      Cred ca . . . . (Miercuri, 13 iulie 2016, 7:47)

      Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      . . .cele 280 de milioane se refera la intreg proiectul de reabilitare a caii ferate Curtici-Simeria suma care cuprinde si podul respectiv.
      • +4 (4 voturi)    
        Doar de la Curtici la Arad (Miercuri, 13 iulie 2016, 11:29)

        Boham [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

        intregul proiect e de la curtici la constanta dar bucata de la arad la simeria costa '2 miliarde de euro' plus Arad - curtici care e 280 milioane

        dar sun t impartite pe mai multe proiecte, de ,la curtici la simeria vreo 3 proiecte (contracte)
    • +11 (13 voturi)    
      Podul din Curtici (Miercuri, 13 iulie 2016, 7:50)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Domnule dragă, NU a costat podul din Curtici 280 de milioane, ci TOATĂ infrastructura de linie ferată până la Simeria.
      • +3 (3 voturi)    
        Curtici - Arad costa 280 de milioane euro (Miercuri, 13 iulie 2016, 11:25)

        Boham [utilizator] i-a raspuns lui HP

        'Pe 11 aprilie 2014 CFR a anulat doua licitatii de aproape 2 miliarde de euro pentru lucrarile de la km 614 (aproape de Arad) si pana la Simeria (cca 140 km) din cauza unor erori in documentatia de atribuire. '

        http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_proiecte-19213119-coridorul-feroviar-intre-frontiera-curtici-sighisoara-tinta-160-costul-3-miliarde-euro.htm
    • +5 (5 voturi)    
      Articolul e NECLAR, scris de Mediafax (Miercuri, 13 iulie 2016, 11:00)

      Boham [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      de fapt 280 de milioane de euro e costul pt proiectul care cuprinde coridoul; 4 insa DOAR de la Curtici la Arad !


      de la Arad la Simeria proiectul costa MILIARDE de EURO!
  • +6 (6 voturi)    
    testul (Miercuri, 13 iulie 2016, 10:21)

    peta zeta [utilizator]

    Testul esuat arata ca atit proiectantul cat si executantul au o mare problema, impreuna ca bivolii care au aprobat ca totul sa mearga inainte in dorul lelii (consultant, diriginte)si sa existe un pod total nereusit .

    Daca nu poti urca cu TIR-ul pe pod si utilajele agricole nu il pot folosi, la ce bun?
    Ne jucam de-a facut poduri pe bani publici?

    Eroare de proiectare ( proiectantul si verificatorul proiectului raspund in solidar).
    Eroare de executie ( cand cineva te pune sa executi tampenii ai dreptul sa refuzi si atragi atentia asupra a ce este gresit).

    DNA?
    • +2 (2 voturi)    
      sunt multe lucrari facute in dorul lelii (Miercuri, 13 iulie 2016, 19:07)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui peta zeta

      si in Arad, canalizare pluviala care nu poate prelua apa din cauza ca este construita mai sus ca terenul de pe care trebuia sa preia apa !? raspunsul dat de un constructor: nu avem ce face, lucram cu cotele date de satelit ! :)
      degeaba au fost sesizate autoritatile inainte de terminarea lucrarilor pt. a remedia situatia, nu au intervenit si lucrarile au fost finalizate de mantuiala.
      legat de sensuri giratorii, nu stiu cine le proiecteaza, dar unele de pe drumuri nationale sunt prea mici, e greu sa te incadrezi si cu o bicicleta dupa care tragi un carucior cu butelie.
  • +5 (5 voturi)    
    Autoritatile centrale sunt totdeauna destepte (Miercuri, 13 iulie 2016, 10:32)

    andipetre [utilizator]

    Noroc ca in Transilvania, prostia coordonata de la marele Centru se mai opreste in pragmatismul si inteligenta oamenilor din "provincie".

    Toate investitiile facute prin proiecte gandite centralizat au probleme mari si pierd bani europeni. Pana nu se rezolva problema birocratiei incompetente de la Centru (prin descentralizare reala si desfiintarea centralismului comunist), Romania va avea de suferit.

    Felicitari primarului pentru verticalitate!
  • +4 (4 voturi)    
    CE IMPORTANTA ARE.... (Miercuri, 13 iulie 2016, 10:46)

    schroedinger [utilizator]

    Cat a costat sau nu a costat?! Important este ca am mai bifat o procarie, in buna traditie a ultimilor 25 de ani!
  • +4 (4 voturi)    
    pod (Miercuri, 13 iulie 2016, 10:53)

    lazar00 [utilizator]

    Ca la Rm Valcea.In locul unui pasaj subteran s-a construit un pod enorm care mai rau a incurcat traficul.Niste nemernici!
    • +3 (3 voturi)    
      Sau ca la Ploiesti (Miercuri, 13 iulie 2016, 17:02)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui lazar00

      unde s-au cheltuit banii europeni pentru un sens giratoriu inaltat (si patru rampe), in loc de un simplu pod.
      In plus, cand ajungi in sensul giratoriu, nu ai nici un pic de vizibilitate, doar sa ai cabina inalta de camion!
      O tampenie colosala si glorioasa!
  • +3 (3 voturi)    
    să facă barieră la drum (Miercuri, 13 iulie 2016, 11:07)

    rz_ [utilizator]

    Când vine trenul, maşinile să fie trimise peste pod, când nu vine, să treacă peste linia ferată :D. Adevărul e că m-ar mira doar puţin dacă chiar ar face aşa ceva.

    Dar ce inginer a făcut proiectul unui pod rutier (doar nu un inginer de căi ferate, ar fi absurd) care să nu ştie ce rază trebuie să aibă o curbă de 90° ca să poată trece uşor tiruri din ambele sensuri?
  • +4 (4 voturi)    
    In articol (Miercuri, 13 iulie 2016, 11:19)

    szadi62 [utilizator]

    se zice asa:

    .....acest proiect de reabilitare a tronsonului de cale ferata IV Pan European, care a fost in valoare de 280 de milioane de euro.....
  • +1 (1 vot)    
    Fara numele proiectantului n-are niciun haz (Miercuri, 13 iulie 2016, 22:01)

    Maniu [utilizator]

    revoltator este ca nu este numit idiotul de proiectant! Unde a terminat scoala de drumuri si poduri? In Senegal? Tot mai erau sanse!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi