Ministrul Culturii vs primarul general al Capitalei: Evenimentele de strada sunt esentiale intr-un oras

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 4 iulie 2016, 13:44 Actualitate | Esenţial

Ministrul Culturii Corina Suteu a anuntat luni ca isi doreste sa se intalneasca in cursul acestei saptamani cu primarul general al Capitalei, pentru a discuta despre evenimentele stradale din Bucuresti, dupa ce Gabriela Firea a declarat ca vrea sa puna capat acestor activitati de weekend, potrivit Mediafax.

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat in cadrul unei emisiuni la un post de televiziune ca nu mai doreste strazi din centrul Capitalei blocate cu activitati stradale pe parcursul zilelor de weekend, precizand, de asemenea, ca le va comunica oficial acest lucru directorilor din institutie care au dat aprobari pentru astfel de evenimente stradale.

Ministrul Culturii a anuntat pe pagina sa oficiala de Facebook ca va solicita o intalnire cu primarul general al Capitalei pentru a impiedica concretizarea acestei decizii pe care Gabriela Firea a declarat-o public, argumentand ca "evenimentele culturale stradale sunt esentiale pentru apropierea oamenilor de propriul oras".

"In cursul acestei saptamani voi lansa o invitatie Primarului General al Capitalei Gabriela Firea in vederea unei intalniri. Cred ca evenimentele culturale stradale sunt esentiale pentru apropierea oamenilor de propriul oras, iar incurajarea acestui tip de manifestari are efecte pozitive in viata orasului si a locuitorilor sai. Cred, de asemenea, ca spatiul public, spatiul pietonal, spatiile de interactiune sociala sunt factori de coeziune si bunastare in interiorul oraselor contemporane. Blocajele din trafic nu sunt efectul acestor evenimente stradale, ci mai degraba sunt efectul unor chestiuni nereglate de planificare urbana.", a scris Corina Suteu in mesajul publicat luni pe pagina sa oficiala de Facebook.

De asemenea, Ministrul Culturii a declarat ca va invita si reprezentanti ai Ordinului Arhitectilor la intalnirea cu primarul general al Capitalei.

"Am incredere ca Ministerul Culturii si Primaria Capitalei pot fi parteneri permanenti in vederea dezvoltarii ofertei culturale a Bucurestiului. E important ca initiativele stradale sa fie acompaniate de autoritati pentru a face din Bucuresti un "oras al oamenilor". Voi invita la discutie si reprezentanti ai Ordinului Arhitectilor - OAR Bucuresti.", a adaugat Ministrul Culturii in mesajul publicat pe pagina sa oficiala de Facebook.










4415 vizualizari
  • -19 (21 voturi)    
    Corina (Luni, 4 iulie 2016, 13:54)

    HP [utilizator]

    Corina dixit: "Blocajele din trafic nu sunt efectul acestor evenimente stradale, ci mai degraba sunt efectul unor chestiuni nereglate de planificare urbana.".

    Nu a spus nimeni ca evenimentele stradale ar fi cauza blocajelor, vorbeste pe langa subiect.

    Ideea e ca evenimentele stradale ADAUGA probleme traficului deja ingreunat.
    • +1 (1 vot)    
      Chiar asa? (Luni, 4 iulie 2016, 16:09)

      MikeVd [anonim] i-a raspuns lui HP

      Dar oare daca am interzice parcarea pe banda 1 in zona centrala, nu am rezolva mult mai usor problema? Eu nu am mai vazut nicaieri in lume soselele din centrul orasului blocate de masini parcate pe banda 1. Si asta cu lipsa locurilor de parcare e o mare gogoasa, cel putin in centru, unde sunt goale mereu.
      Dar normal, evenimentele sunt de vina, cand noi pentru a inchide inelul median stam cate 5 ani sa construim UN PASAJ. Chiar, santierul ala de la Piata Sudului, prelungit pe inca 2 ani jumatate(adica mai mult decat a durat pana acum deja) nu blocheaza circulatia? Dar soseaua de centura cu o banda pe sens? Dar un transport in comun civilizat care sa incurajeze lasarea masinii acasa nu ar rezolva problema? Nu, noi nu putem rezolva "problemele" decat creand altele. Probleme care intr-un final sunt strict ale celor care nu inteleg ca daca folosesc pentru orice drum masina personala, poate desfiinta Firea si trotuarele-desi cred ca are deja in plan asta-, poate inchide si toate teatrele si interzice toate concertele din oras, ca tot vor sta in trafic. Daca nu exista alternative la masina personala, si nici motive pentru a circula pe jos(cum SUNT aceste evenimente) ori cu transportul in comun, toti locuitorii vor fi fortati sa o foloseasca si atunci nu ne mai ramane decat sa demolam tot orasul ca ne incurca in trafic.
  • +18 (18 voturi)    
    Tzoapa (Luni, 4 iulie 2016, 13:57)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Tzoapa de la primarie vrea manele si geamparale, cu festival si lautari. Cultura stradala nu o intereseaza, ca acolo nu se smenuiesc bani - asta i-a spus Varanul, indrumatorul si bosul al cerei sluga a fost. De altfel, are un lmbaf tipic de activist comunist altoit cu un usor argou de turnator.
    • +10 (12 voturi)    
      cocalarii sa mai mearga (Luni, 4 iulie 2016, 14:20)

      coloneze [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      in week end si pe jos. ei pentru doi metri isi scot jeggpanele
      • +8 (8 voturi)    
        Păi dacă merg pe jos (Luni, 4 iulie 2016, 14:56)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui coloneze

        se pierd în mulțime. Nu-i mai vede lumea ce tari sunt la volanul unui Mercedes! În orice oraș mare pe care l-am văzut în Europa există străzi rezervate pentru pietoni permanent sau pentru diverse evenimente culturale, sportive.... Dar doamna Firea nu prea le are cu cultura... Dânsa cu politica e mai acasă!!
    • -1 (1 vot)    
      ei na, nu mai spune (Luni, 4 iulie 2016, 16:26)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Nici eu nu vreau sa se opreasca traficul, din niciun motiv. Circul mult cu masina, am nevoie de trafic lejer si fluent, m-am saturat sa fiu redirectionat de fiecare data, pentru cel mai mic eveniment (gen 3 mingicari care joaca ping-pong). Eu sunt de acord cu Gabrile be BAD: traficul nu trebuie oprit pentru tot felul de asa zise evenimente.
  • +13 (17 voturi)    
    Tov Firea vrea sa faca ordine (Luni, 4 iulie 2016, 14:00)

    BEDE [utilizator]

    Tov Firea vrea sa faca ordine ca pe vremea lui Ceusescu. Sa iasa oamenii in strada numai daca ii convoaca Partidul. Care partid? Pai, sigur trebuie sa fie numai unul, ca la ce ne trebuie mai multe? Ce sa se incurce omul si sa nu mai stie cu cine sa voteze?
    Traiasca P$D!
  • +7 (9 voturi)    
    Da, se poate (Luni, 4 iulie 2016, 14:08)

    Arh. [utilizator]

    Domna Suteu, e vital ca in Bucuresti sa avem evenimente de strada, dar rugati-o pe domna Firea sa nu mai permita blocarea centrului orasului in cursul saptamanii, circulatia e oricum infernala.
  • +12 (12 voturi)    
    Na, ce sa ceri de la o tsoapa gen Firea (Luni, 4 iulie 2016, 14:11)

    bogdan1477 [utilizator]

    O fi vrut tsatsa sa se duca pe la vrun mall ceva in weekend si a gasit strada blocata. Si a ajuns la concluzia ca e inadmisibil sa trebuiasca sa inconjoare ditamai primareasa din cauza unor golani care blocheaza strada pentru mofturile lor. Asha votanti, asha primar. Iar cine-a stat acasa sa suporte.
  • +12 (12 voturi)    
    Firea este de o simplitate incredibila (Luni, 4 iulie 2016, 14:17)

    Cuca [utilizator]

    Ce are cu evenimentele stradale ? Intai ca se petrec in weekend, cand oricum circulatia este mai mica. In al doilea rand, dau suflet orasului. In al treilea rand, de exemplu, atunci cand se inchide circulatia pe Kiseleff (vara, in iulie si august) unii care poate altfel ar bantui prin oras si cine stie ce alte preocupari mai putin "respectabile" ar avea, asa stau si joaca baschet sau ping-pong. Foarte frumos.

    Am trait in mai multe orase mari din America. Si pot spune ca in toate exista manifestari stradale, unele dintre ele foarte mari si importante.

    Madam Firea, nu toata lumea e dispusa sa mearga pana in Voluntari ca sa participe duminica dimineata la un eveniment cultural ! Plus ca unii nu au masina !
    • -1 (1 vot)    
      pe Kiselef trec mii de masini zilnic, chiar (Luni, 4 iulie 2016, 16:29)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      si in week-end. Nu sunt de acord ca se inchida bulevardul pentru 3-4 jucatori de ping-pong. Ei pot sa joace si in parcul Kiseleff, nu e nevoie sa sa opreasca circulatia pt ei.
  • -5 (9 voturi)    
    Ministerul culturii (Luni, 4 iulie 2016, 15:02)

    Un cititor [utilizator]

    ar trebui redenumit în Ministerul circului și al pseudoculturii. Ce treabă are cultura cu strada?
  • -3 (3 voturi)    
    Location, location! (Luni, 4 iulie 2016, 15:19)

    Alfabetix [utilizator]

    E vorba de locatie!
    1. Bd. Kiselleff margineste doua parcuri mici si unul mare (Herastrau), deci e loc destul pentru distractii IN parcuri.
    2. Sunt cartiere fara verdeata, fara parcuri, copiii se joaca la scara blocului, de ce nu se muta toata manifestarea stradala in aceste locuri sa se bucure si acei oameni de binefacerile primariei?
    Ferentari, soseaua Salaj, Militari, bd. Iuliu Maniu, sos. Giurgiului toti locuitorii abia asteapta sa faca un baschet in mijlocul strazilor!
    Nuu, totul e in zona zero a capitalei, cea mai coafata si mai bibilita parte a Bucurestiului!
    A nu se compara cu Street Delivery pentru ca acolo se bulverseaza doar o straduta mica laterala, nu ditai bulevardul!
    • 0 (0 voturi)    
      Bd.Kiseleff (Luni, 4 iulie 2016, 17:26)

      auch [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      a fost proiectat si conceput ca un loc de promenada, este promenada traditionala a micului Paris.
      cu totul alta este situatia cu Iuliu Maniu, care este artera de acces in oras.
      si mai vrem sa candideze Bucurestiul pentru Capitala a Culturii Europene?!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version