Firea anunta o licitatie de urgenta pentru 200 de autobuze second-hand pentru RATB

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 30 iunie 2016, 12:51 Actualitate | Esenţial

Autobuz RATB
Foto: RATB
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anuntat, joi, in urma unei intalniri cu managementul si sindicatele RATB, ca regia va organiza, in regim de urgenta, o licitatie pentru achizitionarea a 200 de autobuze, cu o vechime maxima de patru ani, in conditiile in care anul viitor urmeaza sa fie cumparate 300 de autobuze noi, 100 de troleibuze, dar si tramvaie, transmite Agerpres.

"Am decis astazi ca, in regim de urgenta, RATB sa organizeze licitatie pentru achizitionarea a 200 de autobuze, nu mai putin de Euro 4, adica doi-patru ani, deoarece licitatia pentru autobuzele noi ar dura foarte mult. Asta nu inseamna ca nu dorim sa achizitionam si autobuze noi: demaram si aceasta procedura, dar ea se va finaliza abia anul viitor, cand dorim sa achizitionam minimum 300 de autobuze noi, 100 de troleibuze si un numar substantial de tramvaie, care vor fi realizate printr-o investitie asumata chiar de catre Uzina RATB", a spus Firea, intr-o conferinta de presa, la sediul PMB. 

Ea a precizat ca autobuzele noi vor avea un pret aproximativ de 200.000 euro. 

Totodata, Gabriela Firea va propune, in urmatoarea sedinta a CGMB, doua rectificari bugetare, vizand o suma totala de 75 de milioane de euro. 

"Voi propune CGMB si ii voi ruga pe consilieri sa voteze o rectificare bugetara de 30 de milioane de euro, pentru acoperirea sumei reprezentand plata catre ANAF, pentru acoperirea TVA la gratuitatea acordata pensionarilor din Bucuresti. De asemenea, la aceasta suma, se adauga o alta, de 45 milioane de euro, care va fi acordata in transe lunare, pentru acoperirea subventiei catre RATB pana la sfarsitul anului", a explicat ea. 

Primarul general a mentionat ca, in prezent, exista o mie de autobuze la RATB, insa doar 648 sunt pe traseu. Exista de asemenea 485 de tramvaie, dintre care 245 in traseu, precum si 297 de troleibuze, dintre care 155 in traseu. 

Ea a reiterat intentia demararii unui proiect pilot, care sa asigure gratuitate pe RATB inainte si dupa orele de varf, proiect care va fi demarat numai dupa ce autobuzele, care vor fi achizitionate in aceasta toamna si anul viitor, vor intra in trafic. 

Directorul general al RATB, Radu Paul Orzata, a subliniat ca autobuzele second-hand care vor fi achizitionate vor fi mai noi decat parcul actual, alcatuit din masini care au o vechime de cel putin zece ani. El a apreciat ca discutia cu primarul general a fost "utila, pragmatica", "cu termene si perspective foarte clare". 

Orzata a mai precizat ca RATB are in dotare 500 de autobuze dotate cu aer conditionat, dar numai 350 dintre acestea sunt in trafic. Restul au diferite probleme tehnice, dar urmeaza sa fie reparate in cel mai scurt timp, la dispozitia primarului general, a mentionat el.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
9760 vizualizari
  • +11 (11 voturi)    
    .. (Joi, 30 iunie 2016, 12:54)

    AndreiLaza [anonim]

    Bine bo$$, sa fie SH!!
    • +17 (17 voturi)    
      masinile Second hand sunt o prostie.... (Joi, 30 iunie 2016, 12:59)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui AndreiLaza

      mai bine iei mai putine, si noi, decat o gramada de vechituri, care apoi vor stationa in garaje pt ca nu sunt piese de schimb.
      • +1 (3 voturi)    
        prostie este si povestea cu TVA (Vineri, 1 iulie 2016, 8:40)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        regimul TVA aplicat entitatilor Statului este hai sa ne scarpinam cu stanga in dreapta, evident ca problema a fost creata din momentul statutului juridic al acestor enitati. In mod normal entitatile Statului NU ar trebui sa isi incarce contabilitatea cu TVA, NU ar trebui sa achizitioneze cu TVA, nu ar trebui sa aiba operatiuni cu TVA.....TVA de la entitatea statului pentru stat....chiar ca e o prostie
        • +1 (1 vot)    
          Hmmm... (Vineri, 1 iulie 2016, 10:33)

          JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Azi e 100% la stat maiine este 95% la stat. Ce faci daca in entitatea ta mai sunt si alti actionari minoritari privati? Le dai si lor "fara TVA"? Dar daca este 40% la stat si 60% privat?
          E corect fata de ceilalti jucatori din piata?

          Iar eu ca privat daca iti vand tie statului fara TVA bulversez piata cu preturi deformate.

          In teorie e foarte simplu sa spui "fara TVA la stat". Practic consecintele sunt mult mai complexe si dificil de cuantificat.
          • -1 (1 vot)    
            citeste cu atentie (Vineri, 1 iulie 2016, 11:16)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui JestersTear

            entitate la stat...regii RATB...acesta este topical. poftim Romtehnica....regie de stat la care 100 % actioner e statul..posta romana...sunt ceva exemple daca vrei sa gandesti ...NU vorbim de regii cu actioner privat/semiprivate, listate la bursa...companii/regii cu 100 % participatia statului si care sunt d einteres strategic. Daca le privatizezi, apare trigger fiscal TVA..incepand cu data tranzactiei, asta in idea unei tranzactii ce se va intampla, altfel te rog pune un excel cu TVA la acest regii si gandeste ca un gospodar...plimb castravetii de la gradinar si la gradinar inapoi...apar niste costuri...daca ai cap, minte nu iti mai trebuie ?
    • +5 (5 voturi)    
      inca o tzeapa pe bani multi! (Joi, 30 iunie 2016, 19:20)

      ValiPiros [anonim] i-a raspuns lui AndreiLaza

      as vrea sa vad si eu un autobuz Euro 4 vechi de 2 ani. Unul!
      Standardul Euro 5 e valabil din 2009!!!
  • +8 (12 voturi)    
    cu aer conditionat daca se poate (Joi, 30 iunie 2016, 12:58)

    FFF T [utilizator]

    Duamna Firea, cumparati numai autobuze, troleibuze si tramvaie dotate cu aer conditionat, ca altfel murim cu zile in ele.
    Si de ce cumparati tot autobuze? Cele mai ecologice sunt troleibuzele si tramvaiele, in ele ar trebui facute investii.
  • +8 (16 voturi)    
    cumparati de la firme romanesti (Joi, 30 iunie 2016, 12:59)

    FFF T [utilizator]

    Si sper sa fie achizitii din tara, pentru a asigura romanilor locuri de munca.
    • +7 (9 voturi)    
      Cu tractoare? (Joi, 30 iunie 2016, 13:19)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

      Cand or produce si romanii autobuze decente, ok. Pana atunci, vrei sa mergi cu Rocar de Simon?
      • 0 (0 voturi)    
        OARE (Joi, 30 iunie 2016, 15:27)

        daydr3am3r [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

        Astea cum or fi? http://www.roman.ro/produse/autobuze/urbane
        • 0 (0 voturi)    
          producătorul se poate adapta la cerințe (Joi, 30 iunie 2016, 16:27)

          FFF T [utilizator] i-a raspuns lui daydr3am3r

          Important e să aibă piață de desfacere.
          • +2 (2 voturi)    
            YUP (Joi, 30 iunie 2016, 16:35)

            daydr3am3r [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

            Pai acum avem ocazia sa ii oferim piata de desfacere. Roman a produs camioane si utilitare militare care au fost folosite in Irak, si asta in urma unui contract cu armata americana. Daca ei au considerat ca Roman face treaba buna, noi de ce nu facem asta?
            • 0 (0 voturi)    
              Simplu (Vineri, 1 iulie 2016, 16:19)

              rcb [utilizator] i-a raspuns lui daydr3am3r

              Contractul l-o fi facut armata americana, dar nu le-au cumparat sa le puna in Los Angeles, ci in Irak. Pentru acolo erau bune.
    • +6 (8 voturi)    
      De acord 100% sa fie romanesti (Joi, 30 iunie 2016, 13:21)

      quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

      Sint de acord 100% sa fie romanesti cu conditia sa fie bune.
      Degeaba sint romanesti daca nu sint bune.
      • +2 (2 voturi)    
        NU ESTE LEGAL SA ORGANIZEZI... (Joi, 30 iunie 2016, 20:20)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

        O licitatie la care sa specifici provenienta produsului.
        Cel mult pot sa ceri ca 75 - 85% sa fie fabricat in ROU!
    • +1 (5 voturi)    
      genial.. (Joi, 30 iunie 2016, 13:36)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

      200 de autobuze diferite de la 200 de firme romanesti diferite, toate autobuzele astea fiind oricum de import ca nu avem nici un producator roman de autobuze Euro 4...
    • 0 (2 voturi)    
      scuze, dar (Joi, 30 iunie 2016, 14:00)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

      In Romania nu mai exista in prezent nicio firma care sa produca autobuze. S-au ,,privatizat'' demult. Si sa vrei, nu ai de unde sa cumperi din Romania autobuze. Si chiar daca ar mai exista, Rocar-ul era asa prost si galagios, ca mai bine o luai pe jos.
      • 0 (2 voturi)    
        Exista Roman Brasov (Joi, 30 iunie 2016, 14:46)

        Rogue [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Roman Brasov ar putea produce (evident daca ar i se acorda o sansa si nu ca data trecuta, cand mita a castigat):
        https://www.youtube.com/watch?v=s-4L_eu48VY
    • +5 (5 voturi)    
      Domnule (Joi, 30 iunie 2016, 14:20)

      MPop [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

      Tu te auzi ce vorbesti?

      Ce companie din Romania produce Autobuze second hand???????? :))))
  • +10 (10 voturi)    
    mhm (Joi, 30 iunie 2016, 13:07)

    costinescu [utilizator]

    le ia de la firma de taximetre a lu´ pandele.
  • +5 (5 voturi)    
    mda (Joi, 30 iunie 2016, 13:09)

    SoulSearcher [utilizator]

    oare se cumpara din targ de la vitan autobuzele astea ?

    e SH bo$$ dar e buna, are numa 90k km in bord, a fost condusa de un pensionar pana la piata si inapoi

    sau poate or fi de genul transformatoarelor ruginite si vopsite vandute de fenechiu la pret de noi :)))))
  • +4 (4 voturi)    
    Eroare totala. (Joi, 30 iunie 2016, 13:19)

    Johanis [utilizator]

    Este foarte clar ca o flota de 200 de autobuze sh nu exista in tara.
    Si mai clar este faptul ca autobuze de 2-4 ani vechime nu apar nicaieri la vanzare, durata de exploatare a acestora fiind de peste 10-15 ani.
    Inca un motiv pentru care aceasta solicitare va ramane 100% fara raspuns este faptul ca acestea, daca ar exista, s-ar gasi in parcul auto al unui municipiu. Ori aducandu-le aici, altii ar ramane fara transport. Acestea nu pot fi gasite in parcul unei companii care ar fi dat faliment si ar fi scos flota la vanzare.
    Madam firea stie bine acest lucru, dar vrea sa arda aceasta etapa, sa spuna apoi ca i-a fost imposibil s-ao puna in aplicare, sa treaca ceva timp, si apoi sa ajunga la concluzia ca achizitia se va indrepta catre cele noi. In tot acest timp pierdut clar, se aranjeaza ploile pentru licitatia finala. Ca la noi.....
    • +3 (3 voturi)    
      mda (Joi, 30 iunie 2016, 16:11)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      ei si tu...

      are si nea pandele o ruda din italia care ii va aduce 200 de autobuze casate trecute in acte ca ar fi de 4 ani maxim,

      cand de fapt ele au 10 ani si cam 1 milion de km fiecare.

      chiar sunteti naivi sa credeti ca ORICE decizie se ia avand in vedere faptul ca, cineva, undeva castiga niste bani seriosi prin achizitia din banii publici.

      fura astia banii de la UE, apai banii de la buget.. aia se evapora prin orice primarie, n-ati mai auzit de bancute de 10.000 euro bucata, sau chioscuri de 50.000 euro bucata ? :D
  • +2 (2 voturi)    
    Second hand... (Joi, 30 iunie 2016, 13:28)

    raducutu [utilizator]

    Second hand...vezi ce cumperi dar nu stii ce iei...
  • +3 (3 voturi)    
    6 milioane de euro (Joi, 30 iunie 2016, 13:28)

    unTaran [utilizator]

    pentru 300 autobuze noi care vor genera costuri ulterioare destul de mari. Cand te gandesti ca parcarea de la Unirii cu 1000 locuri de parcare a costat aproximativ 15 milioane de euro parca iti dai seama ce viziune de dezvoltare are doamna primar pentru Bucuresti. se pare ca scopul principal este cheltuilea banului public pe proiecte care nu duc nicaieri. Poti sa cumperi miliarde de autobuze cu aer sau fara aer conditionat daca nu fluidizezi circulatia pe strazi este fix nimic. Este de neconceput ca un bulevard ca Iuliu Maniu cu 4 benzi pe sens sa fie sufocat de trafic in fiecare zi.......dar e mai usor sa cheltui bani pe 'nspe sute de autobuze decat sa construiesti in zona macar 500 de locuri de parcare pentru a scoate masinile parcate de pe bulevard.
  • -16 (16 voturi)    
    Aer conditionat (Joi, 30 iunie 2016, 13:35)

    unTaran [utilizator]

    care sa iti rupa capul dupa ce stai la 40 de grade in statie urci in autobuz la 25, e optiunea fiecaruia. nici in taxiu daca te urci nu soliciti aer conditionat pentru ca de ia capul imediat... Mai inteligent ar fi folosirea in autobuze a unor geamuri fumuri care sa limiteze cantitatea de caldura din interior. De acum o sa stam in acelasi trafic infect dar cu aer conditionat.........buna rezolvare.
    • +11 (11 voturi)    
      Tarane..... (Joi, 30 iunie 2016, 14:00)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui unTaran

      toata omenirea e idioata, numai unTaran le stie pe toate. Ca un om mare.
    • +6 (6 voturi)    
      Faceți parte (Joi, 30 iunie 2016, 16:21)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui unTaran

      probabil dintre românii cărora le este teamă de curent și de apă... Sau n-ați călătorit niciodată civilizat prin alte locuri cu mijloace de transport în comun...
  • +1 (3 voturi)    
    Produs in tara inseamna bani pt. infrastructura (Joi, 30 iunie 2016, 13:45)

    Rogue [utilizator]

    Mita recomda Mercedes, Romania stie:
    "Daimler, the owner of Mercedes-Benz, admitted to paying tens of millions of dollars of bribes to foreign government officials in at least 22 countries.
    "

    Sub nici o forma nu trebuie sa fie ceva produs in Romania, la Roman Brasov deoarece banii ar ajunge la bugetul nostru iar romanii sunt oricum obisnuiti fara infrastructura, scoli sau medicamente in spitale, altii nu si ar pacat sa li se altereze nivelul de trai.

    Autobuz Roman:
    https://www.youtube.com/watch?v=s-4L_eu48VY
  • +4 (4 voturi)    
    nu inteleg asta (Joi, 30 iunie 2016, 13:48)

    eu sunt [utilizator]

    "Ea a reiterat intentia demararii unui proiect pilot, care sa asigure gratuitate pe RATB inainte si dupa orele de varf"

    de ce? care e sensul? cine se plimba in afara orelor de varf? pensionarii care au oricum gratuitate? adica de fapt a promis ceva si vrea sa implementeze chiar daca nu aduce niciun benficiu real?!
    • +4 (4 voturi)    
      Nu pretul prea mare e problema... (Joi, 30 iunie 2016, 14:03)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      ci confortul prost, timpul lung de deplasare si de asteptare, mizeria, aglomeratia, caldura (sau frigul, dupa caz), si culoarea unora dintre "colegii" de autobuz, care injura, sau put, sau urla in telefon, sau dau maneaua mai tare, sau te fac la buzunare.

      As fi perfect de acord sa creasca pretul cu 50% dar sa avem conditii bune de calatorie.
  • +2 (6 voturi)    
    Bucuresti, un oras de mana a doua (Joi, 30 iunie 2016, 13:49)

    MarianPConstantin [utilizator]

    Pe langa faptul ca-i una dintre cele mai urate capitale din UE acum devine si una de second-hand
    • -1 (3 voturi)    
      lasa ca nu e cea mai urata (Joi, 30 iunie 2016, 14:01)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui MarianPConstantin

      mergi matale la Sofia, si mai vorbim.
      Bucurestiul e urat ca si-au batut primarii joc de el, nu ca nu ar avea ce sa arate.
      • 0 (4 voturi)    
        Tu ai fost la Sofia? (Joi, 30 iunie 2016, 15:48)

        zet [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Sofia este un oraș drăguț. Nu vezi gunoaie, drumuri sparte, blocaje de trafic care se măsoară în ore, și multe alte detalii care fac Bucureștiul o capitală de lumea a 3-a. Este mult mai mic decât Bucureștiul, e probabil mult mai sărac decât Bucureștiul (mă refer la PIB-ul municipal), dar să spui că e urât... mă întreb dacă chiar ai fost
        • -2 (2 voturi)    
          Am fost eu (Joi, 30 iunie 2016, 22:29)

          chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui zet

          si este urat.Urat de tot.
          Daca vei mai merge o data, te rog sa deschzi si ochii, da ?
      • +2 (2 voturi)    
        Ma intreb ce am fi facut fara Bulgari (Joi, 30 iunie 2016, 17:03)

        MarianPConstantin [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Intotdeauna incercam sa gasim scuze gen "nu suntem ultimii, uita-te la bulgari". Ma intreb ce am fi facut daca ei nu ar fi existat???
        • +1 (1 vot)    
          buna intrebare (Joi, 30 iunie 2016, 19:59)

          Erwin [utilizator] i-a raspuns lui MarianPConstantin

          Poate am fi sprijinit o miscare sa isi declare independenta judetul Teleorman? Sau Vaslui?
  • +3 (3 voturi)    
    de ce sa cumpere alte autobuze??? (Joi, 30 iunie 2016, 14:00)

    RazC82 [utilizator]

    Solutia e sa le repare pe cele stricate, e mult mai ieftin. Trebuie cumparate autobuze noi daca e nevoie de altele si de preferinta sa fie facute in RO chiar daca de o companie straina (cu tehnologia lor) astfel incat repararea sa se faca tot in Romania si sa coste mai putin.

    Mi se pare ca incep iar sa curga spagile si contractele cu dedicatie... ;(
  • +3 (3 voturi)    
    daca-i ordin ... (Joi, 30 iunie 2016, 14:09)

    dagenia [utilizator]

    ... cu placere; daca a zis madam rozalinda ca e musai, se gasesc bani de reparatii, right?!
  • +1 (1 vot)    
    200 de autobuze SH (Joi, 30 iunie 2016, 14:51)

    cryss76 [utilizator]

    Înmatriculate la bulgari, normal :)
  • +3 (3 voturi)    
    Ce faceti duamna? (Joi, 30 iunie 2016, 15:01)

    Trojan.H [utilizator]

    Second-hand? Doar atit puteti? Ditamai capitala europeana si-a pus sperantele in dvs.
  • +1 (1 vot)    
    Autobuze (Joi, 30 iunie 2016, 16:26)

    Ferus [utilizator]

    D-na Firea vrea sa achizitioneze pentru parcul RATB 200 de noi harburi cu o valoare minima de 40 milioane de euro din bugetul PMB, in loc sa se investeasca acesti bani in decongestionarea traficului prin finalizarea proiectelor de contructie parcari la intrarea in Bucuresti si conexiunea acestor parcari cu liniile de transport in comun, prin transformarea RATB in societate comerciala si atragere de fonduri europene. Excelenta idee!!!!

    Apropo Dna Firea va rog sa nu uitati sa supuneti votului si calatoria gratuita, de vreme ce unicele proiecte care pot fi puse pe masa si supuse votului, sunt referitor la achizitia de "gunoaie"
  • +2 (2 voturi)    
    SH sa fie (Joi, 30 iunie 2016, 16:45)

    BogdanStefan [anonim]

    Da bine d-na Firea, aveti ambitii mari dar poate totusi cumparati si niste tramvaie cu aer conditionat ca pe caldurile astea avem parte numai de senzatii tari si aici ma refer la mirosuri care mai de care mai placute.In rest totul e de bine :))
  • 0 (0 voturi)    
    ! (Joi, 30 iunie 2016, 22:27)

    chiuaua [utilizator]

    Clar ca nu stiati despre ce este vorba.
    Sunt ricsele ce sunt luate inapoi de catre companiile de leasing indiene.
    As spune ca Doamna Firea va face o afacere buna in acest sens.
    Nu fiti rai, mai dati-i inca o sansa.
    Ricse sau dricuri, tot aia e , finalul este acelasi pentru toti.
    Noi sau SH ce mai conteaza ....
  • +1 (1 vot)    
    Statul roman vrea sa dispara rablele din tara (Vineri, 1 iulie 2016, 8:05)

    tropotaru [utilizator]

    Se dau legi antipoluare, taxa/timbrul de mediu, se initiaza in fiecare an programul rabla, totul in speranta ca se va reduce numarul masinilor vechi.

    Ei, nu! Ţaţa Firea vrea sa lase in paragina autobuzele deja descompletate de piese, sa faca din ele un morman de gunoaie si, in plus, lovind interesele Romaniei, sa aduca inca 200 de epave in Bucuresti.

    In campanie a declarat ca face curat dupa mai multi barbati. Cred ca a uitat sa precizeze ca intai face mizerie, ca sa aiba dupa ce curaţa.

    Incepe sa-mi fie frica de cat rau poate sa faca Bucurestiului bacauanca asta fertila si credincioasa.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri