Intalnire online

Ministrul Cristian Ghinea si Andra Bucur, consilier in cadrul Cancelariei prim-ministrului, au discutat online cu cititorii despre masurile de debirocratizare

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 29 iunie 2016, 15:15 Actualitate | Esenţial

Andra Bucur si Cristian Ghinea
Foto: Hotnews
Guvernul a reusit, marti, sa aprobe mult asteptatul pachet de masuri privind debirocratizarea, un pachet legislativ fara precedent in Romania. Teoretic, de acum, ar trebui eliminate numeroasele drumuri intre ghisee, pe care le fac cetatenii pentru depunerea si inregistrarea a tot felul de documente. Cat de dificila va fi implementarea acestor masuri? Cum vor reusi institutiile publice, obisnuite zeci de ani cu birocratia, sa se adapteze noilor cerinte? Ce masuri de debirocratizare ar putea fi luate si pentru mediul de afaceri? La aceste intrebari si la multe altele au raspuns Cristian Ghinea, ministrul fondurilor europene si initiator al "Comisiei de taiat hartii", si Andra Bucur, consilier in cadrul Cancelariei prim-ministrului.

  • Intalnirea online s-a terminat. Invitatii vor raspunde la toate intrebarile pana la finalul acestei saptamani.

Cateva dintre masurile cuprinse in pachetul privind debirocratizarea
  • Functionarii nu vor mai cere de la cetatean cazierul judiciar, urmand sa-l obtina singure, de la de la Ministerul Afacerilor Interne.
  • Copiile buletinelor de identitate vor putea fi trimise de acum incolo si pe e-mail
  • Copiile legalizate pentru o serie de documente vor fi eliminate. Legalizarea va fi facuta conform cu originalul de catre functionarii care solicita aceste documente.
  • Pentru taxe si impozite va exista posibilitatea platilor prin card atat la ghiseele ANAF, cat si la Trezorerie.
  • Va fi scutita de plata taxei extrajudiciare de timbru eliberarea cartii de identitate, eliberarea si prelungirea valabilitatii actelor de identitate pentru cetatenii straini si a cazierului judiciar.
  • In cazul platii amenzii rutiere, este introdusa posibilitatea transmiterii dovezii de plata si prin posta electronica, respectiv eliminarea acestei obligativitati atunci cand plata se realizeaza prin mijloace electronice.
  • In cazul procedurii de inmatriculare auto,  se introduce posibilitatea platii intr-un cont unic a tarifelor aferente confectionarii si valorificarii placilor cu numere de inmatriculare permanenta, de proba, temporare si provizorii, atribuirii unui numar de inmatriculare preferential, pastrarii combinatiei numarului de inmatriculare, precum si contravaloarea certificatelor de inmatriculare, a autorizatiilor provizorii si a permiselor de conducere.
Cea mai mare parte a masurilor incluse in acest pachet raspund sugestiilor primite din partea cetatenilor prin intermediul platformei online de consultare publica "maisimplu.gov.ro", prin intermediul careia s-au primit peste 3.300 de propuneri si aproximativ 32.000 de persoane care au sustinut propunerile deja postate.

Multe dintre solicitari au vizat plata taxelor online pentru cat mai multe categorii de taxe si impozite, reducerea numarului de taxe si hartii, precum si a numarului de copii de pe cartea de identitate, a copiilor legalizate solicitate cetateanului in relatia cu administratia publica, precum si recunoasterea documentelor emise in format electronic cu semnatura electronica.

Pentru mai multe amanunte, citeste Guvernul a aprobat pachetul de masuri privind debirocratizarea: Cazierul judiciar se va obtine de catre institutii, cetateanul nu mai trebuie sa alerge intre ghisee

Cristian Ghinea este cofondator al Centrului Roman pentru Politici Europene (CRPE). In decembrie 2015 a fost numit in functia de consilier de stat al premierului Dacian Ciolos. Din aceasta calitate, a initiat si coordonat "Comisia de taiat hartii", proiectul privind reducerea birocratiei al Guvernului Ciolos. In aprilie 2016 a fost numit ministru al Fondurilor Europene.

Andra Bucur a continuat coordonarea initiativei Comisia de taiat hartii, demarata si sprijinita in continuare de Cristian Ghinea.  Andra a lucrat in sectorul neguvernamental in ultimii 5 ani, in cadrul Consiliului National Roman pentru Refugiati si la Fundatia pentru o societate deschisa, desfasurand proiecte in domeniile: imigratie, acces la informatii de interes public, transparenta, date deschise, protectia datelor cu caracter personal.
  •     Puneti intrebari prin formularul de comentarii de la finalul articolului
  •     Nu adresati mai mult de doua intrebari
  •     Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana


Citeste mai multe despre   









7323 vizualizari
  • intrebare (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:46)

    vodatepes [utilizator]

    A facut obiectul unei investigate din partea auditului Comisiei Europene posibilele fraude intre firmele lui Sebastian Ghita si Siveco? A fost o investigatie in 2014?
    Care a fost rezultatul acestei investigate? Cumva auditul comisei europene a inchis punctul respectiv fara a gasi indicii de frauda? Daca auditul comisiei europene nu a reliefat nici o frauda de ce continuati cu acest scandal? Prin acest scandal nu afectati activitatea MFE?
    • E adevarat, dar nu era Volga, ci bicicleta... (Joi, 30 iunie 2016, 12:21)

      Cristian Ghinea [hotnews.ro] i-a raspuns lui vodatepes

      dle Tepes, Inteleg ca aveti inside information, dar sunteti prost informat.

      spuneti dvs: 'Cumva auditul comisei europene a inchis punctul respectiv fara a gasi indicii de frauda?'.

      Din pacate va informez ca e invers: Comisia a venit tintita spre contractele Asesoft si Siveco (de ce anume, nu stiu, dar or fi auzit si ei informatii despre...).

      Deci in decembrie 2014 Comisia a inceput audit pe Axa 3, Domeniul Major de Interventie (DMI) 3.2. Intre cele alese au fost si cheltuielile pt contractele Asesoft si Siveco si au verificat strict procedura de achizitii prin care au primit contractele.

      A rezultat, de pilda, ca Asesoft a beneficat de tratament preferential ca ofertant. S-a aplicat o corectie de 25%. Adica Romania a acceptat o taiere de un sfert, bani platiti deja de la buget pentru ca CE a constatat nereguli la achizitiilor citorva firme de IT, printre care Asesoft, Siveco, UTI.

      Intreg Domeniul de Interventie a fost blocat, deci toate firmele si beneficiarii au avut de suferit pentru ca acest audit a gasit ce va spun.

      Daca ati vrut sa aduceti argumente pro-Ghita, sorry, tocmai m-ati obligat sa aduc in spatiul public un alt caz de implicare nociva a respectivului domn in digitalizarea administratiei.
  • taxe online (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:47)

    stefansb [utilizator]

    exista in lucru varianta de a crea un cont fiscal online pt fiecare cetatean, prin care el sa declare si sa i se calculeze automat plata taxelor?
    Ceva destul de asemanator au bancile, prin sistemul token, unde poti face operatiuni. Cred ca n-ar fi greu ca si statul sa utilizeze sistemul cu token, sa ai un cont in care sa intri, sa selectezi ca ai venituri din drepturi de autor de 10000 lei, din jocuri de noroc de 5000 si din chirii de 15000. Sa iti calculeze automat, iti da un total de plata (sau detaliat daca e mai usor apoi cu distributia banilor) si platesti cu cardul.
    La fel cum platesti acum facturile la banci online: alegi catre ce furnizor ai de plata (la fel cum ai alege ce venit ai de declarat), scrii cat ai de plata (la fel cum ai scrie cat ai venituri incasate) si platesti. Trebuie o singura operatiune in plus, aia in care ti se calculeaza cat ai de plata, deci cativa algoritmi in plus fata de ce au bancile. Nu trebuie sa fie foarte greu. Nu mai ai zeci de formulare de completat.
    In plus, ca opinie personala, cred ca unele tipuri de venituri ar trebui declarate exclusiv online. Daca ai drepturi de autor, trebuie sa te duca un pic capul cat sa intri pe un cont online. Nu trebuie sa mai plateasca statul si un functionar, in caz ca n-ai tu chef sa tastezi si vrei neaparat sa completezi formularul. Altfel vom pastra acelasi numar de functionari, pt cativa ametiti care vor neaparat sa mearga a ghiseu.
    As vrea sa stiu daca asa ceva e posibil
    • Raspuns (Joi, 30 iunie 2016, 12:11)

      Andra Bucur [hotnews.ro] i-a raspuns lui stefansb

      Guvernul are mai multe initiative in acest sens. Un prim pas este realizarea unui Registru cu toate taxele si impozitele prevazut de Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative in relatia cu cetatenii, care a fost si el aprobat anul acesta. De asemenea, a demarat deja proiectul Trezor de informatizare a Trezoreriei statului, care va permite chiar ceea ce spuneti si anume vizualizarea debitelor proprii la stat. In OUG a fost introdusa plata prin POS la unitatile de trezorerie, parte din proiectul de informatizare a Trezoreriei.
  • Buna ziua ! (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:49)

    adrian88000 [utilizator]

    Felicitari pentru deciziile luate. Dar cu siguranta se va incerca sabotarea Guvernului de catre cei din teritoriu care vor trebui sa aplice noile masuri de debirocratizare. Ati prevazut sanctiuni severe pentru cei de la ghisee care vor incerca sa ignore aceasta Ordonanta ?
    • Raspuns (Joi, 30 iunie 2016, 12:15)

      Andra Bucur [hotnews.ro] i-a raspuns lui adrian88000

      Implementarea masurilor propuse in OUG vor fi monitorizate de catre Cancelaria Prim-ministrului impreuna cu Ministerul pentru Consultare Publica si Dialog Civic si in plus, exista o obligatie de raportare a simplificarilor pe care le realizeaza autoritatile.
  • copia legalizata pentru diploma de licenta (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:58)

    snowflake [utilizator]

    Buna ziua domnule ministru, cand vom scapa de legalizarea copiilor de licenta pentru cei care vor sa se angajeze pe un post de programator?
    • Raspuns (Joi, 30 iunie 2016, 12:28)

      Andra Bucur [hotnews.ro] i-a raspuns lui snowflake

      Prin OUG am inlaturat obligatia de depunere a copiilor legalizate in relatia cu statul, acesta trebuie sa fie un semnal si pentru reducerea situatiilor in care se cer aceste copii de catre angajatorii din mediul privat.
  • CNP (Miercuri, 29 iunie 2016, 16:16)

    Nevermind [utilizator]

    Exista CNP. De ce nu se foloseste pentru interconectarea bazelor de date?

    Exemplu concret, legat de una dintre masuri: de ce este necesar sa se mai trimita dovada platii? In momentul in care este achitata la CEC, de ex, exista campuri cu platitor/cnp/PV si acestea pot fi corelate cu obligatiile de plata. Sa inteleg ca sumele "picate din cer", care apar in conturile statului in contul amenzilor, sunt considerate cadou, fara respectarea "necesarei" formalitati? As zice ca mai degraba este un folos necuvenit. Asa cum un operator privat trebuie sa identifice sumele primite in cont si sa le aloce unor clienti, tot asa ar trebui sa faca si statul. Mai continuam mult cu dublul standard?
    • Raspuns (Joi, 30 iunie 2016, 12:23)

      Andra Bucur [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nevermind

      Guvernul a propus un proiect de lege care presupune crearea unui cont unic in care poate fi platita orice amenda si care elimina obligatia de transmitere a dovezii platii, proiect care speram sa fie aprobat in toamna de catre Parlament.
    • 4 pasi (Joi, 30 iunie 2016, 12:30)

      Cristian Ghinea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nevermind

      am raspuns pe larg in interviul filmat de Hotnews. Problema de fond este ca bazele de date ale institutiilor au fost facute a.i. sa nu comunice intre ele. In unele cazuri nici macar nu au institutiile acces la ele.

      Acest guvern a facut 4 pasi:
      1) prin acest OUG Guvernul obliga institutiile sa faca achizii a.i. codul sursa sa ramina in proprietate publica.
      2) informatizarea va fi condusa de la nivel de Guvern, fortind interconectarea, de catre un Coordonator pentru Tehnologia Informatiei.
      3) banii europeni pt baze de date vor fi dati doar sub coordonarea aceasta de sus, pentru a ajunge la o interoperabilitate.

      Abia atunci putem vorbi despre o adevarata administratie digittalizata.

      Intre timp, acest OUG obliga institutiile sa utilizeze mijloace aflate la indemina - sa primeasca solicitarile si copiile pe email, sa comunice intre ele pe email in loc sa trimita oamenii de la una la alta.

      daca am fi facut si noi ca Estonia digitalizarea ca un plan cap coada acum am fi avut Romania digitala reala. Am facut prost, scump, insularizat si corupt cu firme al unor politicieni. si acum trebuie sa reparam.
  • polita de malpraxis pentru medici (Miercuri, 29 iunie 2016, 16:25)

    un domn [utilizator]

    ceruta la Colegiul Medicilor si la Unitatile medicale angajatoare - intrebare - se poate ca departamentele de resurse umane sa preia misiunea de a preda/primi de la colegiul medicilor dreptul annual de libera practica ? - ratiunea sta in fapttul ca unitatile medicale angajatoare ORICUM retin si vireaza contrinutia la colegiul medicilor de ce punem personalul medical sa transporte hartii ?

    p.s Domnule Ministru va felicit pentru prestatia in fata P$D istului Ghita !
    • Raspuns (Joi, 30 iunie 2016, 12:36)

      Andra Bucur [hotnews.ro] i-a raspuns lui un domn

      Pachetul legislativ a fost un prim pas, dar initiativa continua si urmeaza un inventar intern mai detaliat al procedurilor administrative, iar noi solicitam fiecarui minister sa evalueze si sa faca simplificari pe domeniile lor.
  • o propunere simpla de debirocratizare (Miercuri, 29 iunie 2016, 16:48)

    zicsio [utilizator]

    dati un hg prin care:
    - orice institutie din Romania sa fie obligata nu numai sa publice o adresa oficiala de email dar si sa o administreze ca pe o registratura.

    - sa se creeze un registru national al adreselor oficiale de email ale persoanelor fizice si juridice astfel incat orice cetatean/pj sa aiba asociata o adresa de email oficiala.

    - orice comunicare intre adresele de mai sus sa fie considerate oficiale si sa aiba aceeasi valoare juridica cu actele originale semnate si transmise fizic intre parti.

    evident mai sunt unele detalii de clarificat dar sunt convins ca o echipa de oameni hotarati si destupati la cap ar putea sa creioneze rapid o propunere completa, care sa acopere toate aspectele importante ale acestei idei de digitalizare.
    • Raspuns (Joi, 30 iunie 2016, 12:53)

      Andra Bucur [hotnews.ro] i-a raspuns lui zicsio

      In OUG chiar se prevede ca va urma un HG cu masuri mai detaliate de digitalizare si informatizare a administratiei publice, astfel incat sa existe comunicare online intre institutii si cu cetatenii. Acum punem bazele infrastructurii de guvernare electronica. In acest sens se instituie Coordonatirul pentru Tehnologia Informatiei in cadrul Cancelariei Prim-ministrului. O parte din aspectele tehnice pe care le mentionati urmeaza a fi definite de catre aceasta structura care va functiona la Guvern.
  • respect, d-le Ghinea sper sa va tina pana la capat (Miercuri, 29 iunie 2016, 16:50)

    cetatean in RO [utilizator]

    D-le Ghinea,
    Problema absorbtiei fondurilor UE este, de departe, cea mai grava problema cu care Romania se confrunta. Cu totii stim ca aceasta situatie se datoreaza in exclusivitate proastei gestionari, a incompetentei functionarilor, a birocratiei si a coruptiei existente in autoritatile de management.
    D-le Ghinea, ne-am saturat de tot felul de scuze penibile ale celor care au ocupat pana acum pozitia dvs. in minister...Cand vedem si noi intocmit si aplicat , un plan clar de actiune care sa rezolve problemele de mai sus???... Dl. Irimescu a afirmat ca el nu poate face nimic cu functionarii publici corupti si incompetenti, ca ei au statut special!!!! Dvs. cum vedeti problema functionarilor publici care savarsesc abuzuri??? Le faceti sau nu ceva, ca murim de curiozitate , mai ales ca aveti in instata o gramada de procese si contestatii pe fodul acestor abuzuri.
    • vine (Joi, 30 iunie 2016, 12:35)

      Cristian Ghinea [hotnews.ro] i-a raspuns lui cetatean in RO

      va dau citeva indicii despre revolutia care urmeaza in gestionarea fondurilor europene:

      - costuri simplificate - nu mai verificam hirtii, ci impact

      - schimbare fluxuri financiare, a.i. MFE si AM-uri sa se poata concentra pe urmarire impact si sa disciplinam institutiile.

      - OUG 40 va fi schimbata, am primit cererile beneficiarilor si incepem acest proces de consultare cu ei, pentru ca platile sa fie predictibile.

      - sistem de ticketing online pt plati a.i. beneficiarii sa poata urmari cind au plecat cererile de la OI, cind au ajuns la AM si sa estimeze cind vor primii banii.
  • Felicitari pentru ce ati facut pana acum (Miercuri, 29 iunie 2016, 17:32)

    zzztop [utilizator]

    Cred ca a trebui stopat monopolul pe care 3-4 firme le au pe toate proiectele IT publice. Probabil ca se acopera bine prin hartii, dar sistemele IT pe care le livreaza sunt in mod evident nefolosite, neintegrate, nu demonstreaza un Return on Investment (ROI).

    Nu se pot modifica criteriile care favorizeaza monopolul celor 3-4 firme incat sa fie o concurenta reala , sa devina important ca firmele participante sa demonstreze proiecte reusite in mediul privat, criteriile de reusita sa includa numarul de utilizatori reali, site-urile accesibile public sa fie evaluate prin sondaje in randul populatiei Romaniei? Criterii de genul acesta ar trebui aplicate la toate licitatiile publice.
    • black listing (Joi, 30 iunie 2016, 12:40)

      Cristian Ghinea [hotnews.ro] i-a raspuns lui zzztop

      eu cred ca ar trebui sa gasim o solutie de black listinining. firmele care ne-au adus corectii sau nu au livrat ce trebuia nu doar sa le luam banii inapoi pt contractele trecute, dar sa nu mai aiba voie sa participe la licitatii un numar de ani. Noua lege a achizitiilor permite asta.

      apropo de Ghita: investigam acum de ce MFE nu a cerut banii inapoi de la Ghita si altii - oricit ma ataca televiziunile lor si imi inventeaza amante si firme, acest proces de intarire a ministerului in fata lor va continua. si cu mine si dupa mine.
      S-a terminat epoca in care Romania e stat captiv.
  • Simplificarea schimbarii resedintei (Miercuri, 29 iunie 2016, 18:34)

    _tudor_ [utilizator]

    Antescriptum:
    In momentul de fata pentru schimbaea resedintei este nevoie de o "Cerere", cerere care va fi aprobata ( sau nu!) de catre serviciul de evidenta a populatiei.

    1. Sugestia mea este ca pentru modificarea resedintei unui cetatea sa fie de ajuns trimiterea unei "Notificari". Eu cetatean de buna credinta aduc la cunostinta statului locul unde pot fi gasit.
    Atat si nimic mai mult. Fara nici un autocolant pe cartea de identitate. Statul nu trebuie sa aiba cunostinta de relatia mea cu locul in care stau.

    In felul acesta, pentru amenzile contraventionale (de exemplu pentru parcare neregulamentara) sau pentru instiintarile de plata ar ca statul sa considere implicit cetateanul informat prin trimiterea unei scrisori simple si nu a uneia cu confirmare de primire la o adresa unde cetateanul de fapt nu mai locuieste si /sau nu vrea /nu poate sa confirme.

    2. Rog sa aveti in vedere instituirea registrului cu cetatenii cu resedinta (nu domiciliul) in strainatare. Eu ca bun cetatean ar dori sa informez statul ca pot fi gasit, atunci cand e nevoie de mine, la o adresa din strainatate.

    Postscriptum.
    Inteleg ca demersul meu e unul dificil de implementat: ANAF are propria notiune de "domiciliu fiscal", nu accepta "adresa de corespondenta" si nu foloseste datele de la evidenta populatiei. Apoi notificarea resedintei poate duce la abuzuri in utilizarea listelor electorale pentru alegerile locale.
    Am incredere ca intelegeti ideea veti gasi calea corecta de implementare a acesteia.
  • ANRP (Miercuri, 29 iunie 2016, 23:07)

    pointless man [utilizator]

    Atenție ! Nu pun neapărat o întrebare ci semnalez: în această instituție (subordonată Cancelariei Primului Ministru - nota bene) nici măcar nu este vorba de birocrație ci de o imensă răutate tembelă.

    Caz concret: farmacia construită de bunicii mei a fost naționalizată în 1949. Bunicul a decedat aproape imediat, bunica a vîndut restul clădirii (în proprietatea ei de la bun început) la finele anilor 1960 și a decedat în deceniul următor. Cam în același timp întregul ansamblu a fost demolat.

    Deși am depus (acum vreo 15 ani) toate documentele doveditoare cu privire la proprietate și la naționalizare (act de cumpărare al terenului, proces verbal de naționalizare ș.a.) mi se cere (printre altele) să DOVEDESC că nu a existat nici un act notarial de succesiune după cei doi bunici.

    Dacă vorbim despre farmacie CUM ar fi putut întocmi vreo succesiune orice notar (privat sau de stat) în legătură cu ceva care NU MAI EXISTA ? Invers: dacă un astfel de act a fost elaborat cu privire la alte proprietăți CE are de a face cu retrocedarea /despăgubirea cuvenită ? În paranteză fie zis am obținut (pe bani) ”negațiile” cu pricina de la Camera Notarilor Publici.

    Acesta este doar un exemplu minor - ANRP pretinde multiple alte ”dovezi”, aproape calchiate după faimoasele ”directive KGB”. Practic o prăpădită de farmacie este echivalată cu castelul Bran - probabil (certamente) pentru a-și scoate pîrleala după faimoasele fraude cu prințul Paul și alți escroci.

    Cf. tradiției românești, cei ”mici” plătesc pentru cei ”mari”.

    Așadar, stimată Doamnă (Domnișoară) Bucur, cum rămîne cu birocrația dementă de la ANRP ?

    Pînă la urmă am găsit și întrebarea de pus.
  • statul da catre privati care sa vanda statului (Joi, 30 iunie 2016, 8:27)

    IT_guy1 [utilizator]

    @ min. Ghinea: Ati vorbit recent despre mafia din IT (Ghita, Siveco etc.). Din punctul meu de vedere, elementul central e format din functionari din MCSI, care inca dau anumnite directii pentru firmele private, in dauna statului. De pilda, serverul national de timp exista la MCSI, dar accesul la el pentru marca temporala este dat doar firmelor private, care apoi vand marca temporala institutiilor publice! In acest sens, dar fiind accentul pe semnatura electroncia si marca temporala pe care l-ati pus in noua OUG, ati luat in calcul ca Guvernul sa devina autoritate emitenta gratuit de marca temporala si semnatura electronica pentru institutiile publice? Macar pentru institutiile publice, nu ca in Estonia, de pilda, unde fiecare cetateam la buletin, asa si semntura electronca oferita de stat.
    • vedeti mai sus (Joi, 30 iunie 2016, 12:40)

      Cristian Ghinea [hotnews.ro] i-a raspuns lui IT_guy1

      am raspuns la asta cu IT-ul.
      vedeti acolo, multumesc pt idei
  • reinventarea rotii (Joi, 30 iunie 2016, 8:27)

    IT_guy1 [utilizator]

    @ min. Ghinea:

    Desi birocratizarea este ceva ca aerul, sunt convins ca institutiile publice nu vor fi in stare sa se descurce cu arhiva electronica. Nu se descurca nici cu cea de hartie! In acest sens, as vrea sa va intreb daca ati luat in calcul concluziile si propunerile grupului de lucru imputernicit de CSAT in 2011 sa se ocupe de masuri privind arhivarea actului electronic in administratia publica. A fost un grup de lucru extins, MCSI, Justitie, STS, SRI, Arhive Nationale.
  • 2 intrebari: (Joi, 30 iunie 2016, 10:00)

    dioan [utilizator]

    "Un lucru inceput este pe jumatate facut"
    Felicitari pentru actiune, sper ca proiectul sa mearga mai departe. Nu de alta, dar birocratia si reglementarile aberante sunt generatoare de coruptie. Deci ce faceti prin acest proiect este sa "taiati raul de la radacina"
    1. Sunt la varsta pensiei si sunt stabilit in Franta
    Am probleme mari cu birocratia si legislatia sau reglementarile care impiedica rezolvarea dosarului de pensie in timp util.
    Printre altele mi se cer justificari sau documente care ma pun pe drumuri inutil. Ex: a) justificare din partea institutiei de invatamant superior ca am facut studii la sectia "de zi" cu toate ca la facultate, la multe sectii, nu existau cursuri serala sau la fara frecventa; b) o adeverinta de vechime nu este luata in seama de Casa de pensii daca pe ea nu este specificat faptul ca "s-au achitat contributii sociale" desi se stie ca inainte de 1989 nu a existat aceasta problema.
    2. Am multe de spus pe aceasta tema (debirocratizare si reglementarile care tin de activitatea guvernului) Va rog sa imi spuneti unde trebuie sa ma adresez ca sa sesizez neregulile.
    Multumesc
  • Restituire sume proiect ID.62220 (Joi, 30 iunie 2016, 10:24)

    GRIGOREMIHAI [utilizator]

    Buna ziua,
    D-le Ministru
    Ma numesc Grigore Mihai , Presedinte al Asociatiei Gedeon. In perioada septembrie 2010- 2013 am implementat proiectul Educatia sansa noastra pentru un viitor comun ID. 62220. Dupa 500 de zile de la depunerea Cereri de rambursare 6 finala ne-a fost invalidata suma de 154.714,82 lei reprezentand cheltuieli salariale. Pentru a solutiona aceasta situatie am depus la AM POSDRU adresa nr. 6625/27.01.2016, prin care am solicitat conciliere ce a avut loc pe 18.04.2016dar nu s-a rezolvat nimic. Dupa 90 OI POSDRU MECT trebuia sa transmita raspunsul catre AM POSDRU conform Minutei redactata de doamna Andreea Bera. Pentru aceste intarzieri am depus adresa nr.52681/23.06.2016. Solicitam rezolvarea cu celeritate a acestui caz, pentru a nu fi dati in judecata de catre parteneri si ANAF . Mentionez ca suma reprezinta plati catre parteneri si bugetul de stat. Pentru aspectele prezentate mai sus exista documente depuse la MFE. pe care le trasnmit si la redactie HotNews.
    Cu respect,
    Mihai Grigore
  • Consultanta fonduri europene (Joi, 30 iunie 2016, 11:19)

    benicio [utilizator]

    Incep prin a va felicita pentru intiativa deschiderii dulapurilor, pentru faptul ca faceti lumina in matrapazlacurile facute in ultimii ani. Sa stim si noi cu cine am avut (si, din pacate, riscam mult sa avem in urmatorii ani) de-a face.

    Si acum, oful:
    Nu credeti ca ar fi de mare ajutor ca statul sa acorde consultanta profesionista pentru intocmirea dosarului de fonduri europene? Sunt multi antreprenori, atat in rural cat si in urban, care au idei bune, au initiativa si curaj, insa se pierd in hatisurile intocmirii dosarelor, unde dau peste tot felul de consultanti privati, mai mult sau mai putin profesionisti. De ce nu angajeaza statul si instruieste la nivel profesionist niste consultanti care sa-i ajute pe acesti antreprenori, sa-si faca dosarul exact asa cum se cere?
  • Sincer va apreciez ! (Joi, 30 iunie 2016, 11:44)

    SRA [utilizator]

    Bonjour
    Domnule GHINEA

    Am spus sincer, va apreciez dar detest ca nu spuneti ADEVARUL !!!

    Intrebare, Veti spune ADEVARUL Adevarat cu aceste fnduri si profesionalismul din acest minister ?

    Sunt sigur ca booala de care sufera ministerul dvs este aceiasi si la sanatate, educatie peste tot !

    Si inchei când vor sti ROMANII ADEVARUL ?

    Merci

    SRA
    GENEVE
  • Respect pentru tot ce ati realizat (Joi, 30 iunie 2016, 11:46)

    CatalinS4 [utilizator]

    Respect si felicitari
  • De platit taxa adev. medicala pt angajare la MF (Joi, 30 iunie 2016, 11:55)

    mcostica [utilizator]

    Buna ziua,

    Medicul de familie CMI Dr. Dumitru Sabina Ruxandra percepe taxa de 20 lei pentru eliberarea adeverintei medicale pentru angajare.
    Mai percepe taxe si pentru eliberari de documente.
    Mi-a explicat ca CNSAS nu ii asigura hartie igienica, chitantiere, papetarie ca sa se poata desfasura.
    Mi se pare ca nu este corect.
    Eu platesc CAS de 5.5% si angajatorul 5.2%.
    As dori sa dispara postul de medic de familie deoarece e o munca de secretariat. Prefer sa merg direct la medical specialist in caz de nevoie.
    Adeverinta pentru angajare sa si-o procure angajatorul insus, nu eu.
  • Debirocratizare fara Transparenta ... (Joi, 30 iunie 2016, 12:09)

    CetateanLogat [utilizator]

    "Centru puterii in Suedia este parlamentul, insa din «strada», poporul suedez este atent la modul in care este folosita puterea. Legea transparentei are radacini adanci, in Constitutie: orice cetatean are dreptul sa verifice cheltuielile politicienilor, actele guvernamentale si chiar declaratia de venit a prrimului ministru. Centrul Registrului Guvernamental este deschis pentru public. Exista o lista cu corespondenta zilnica si cu email-urile oficiale ale primului ministru, iar acestea sunt publice. In sala computerelor este posibila verificarea documentelor, precum cheltuielile guvernamentale si detaliile licitatiilor publice. Raportul cheltuielilor de protocol al primului ministru contine informatii detaliate precum nota de plata a dineului cu presedintele bancii centrale: ce au mancat si ce au baut. Toate rapoartele cu cheltuielile parlamentarilor sunt tinute intr-o singura camera a parlamentului. Exista evidente individuale, pentru fiecare dintre cei 349 de parlamentari. Fiecare cetatean poate sa vina aici sa le consulte, sau sa vada informatiile pe internet. Legea transparentei a fost inclusa in Constitutie in urma cu peste 200 de ani. Este o lege care face ca excesele de putere si coruptia sa fie cazuri rare in Suedia. Analistul politic al televiziunii publice suedeze spune ca principiul transparentei este fundamental pentru controlul puterii. Conform acestuia, sistemul suedez nu este perfect, insa este cel mai transparent sistem din lume."

    https://www.youtube.com/watch?v=5Di9xDjElmw

    Intrebare: Ce ne opreste sa adoptam acelasi nivel de transparenta si in Romania?
  • rapiditate si transparenta (Joi, 30 iunie 2016, 12:18)

    stefansb [utilizator]

    Pentru ca vad ca nu-s prea mute intrebari imi mai permit sa pun cateva:
    1. De ce dureaza eliberarea unei carti de identitate 30 de zile, in conditiile in care in preajma alegerilor se poate elibera si intr-o ora?
    2. Se poate crea un sistem prin care institutiile de stat (primarii, ministere, consiili judetene, spitale, tot ce adimnistreaza bani publici) sa fie obligate sa publice in 24 de ore orice cheltuiala (ca e facuta prin licitatie sau acizitie directa, ca e vorba de salarii si decontari platite, totul pana la ultimul leu), iar cetateanul sa aiba posibilitatea sa se aboneze sa primeasca informari zilnice pe mail?
    De ex vreau sa vad pe ce da banii primariia din Pocreaca. Bun, ma abonez si primesc mail. Azi a dat 1000 de lei pe o imprimanta, 500 de lei pe decontarile de transport le angajatilor, si 10000 de lei pe 10 bancute in parc. Cam mult, fac sesizare.
    Se poate implementa asa ceva?
  • Trezoreria statului (Joi, 30 iunie 2016, 12:24)

    fdaniel [utilizator]

    Buna ziua si felicitari pentru lucrul bun!

    De multa vreme ma intreb dece oare e nevoie de o armata de oameni in fiecare judet la institutia numita Trezoreria Statului.

    Acolo nu se dau credite sa fie nevoie de analize, nu se fac studii de risc, etc. Singura interfata sunt cativa operatori de ghiseu sau caserie care dau extrase de cont pentru societati si incaseaza taxele.

    Dece oare Trezoreria nu are un sistem de telebanking si trebuie sa duci vestitele Ordine de plata de trezorerie pe hartie ca sa obtii, tot pe hartie, extrasele de cont?

    Bun, stiu ca explicatia sunt sutele de posturi de directori, sefi si sefuleti pe care diverse partide i-ai pus ca sa "produca" dar cred ca e timpul ca aceasta institutie (si muulte altele) sa fie reformata.

    O zi buna, va multumesc.
  • legat de fonduri europene? (Joi, 30 iunie 2016, 12:32)

    stefansb [utilizator]

    de ce nu avem o lege care sa spuna ca cine a fraudat odata statul nu mai poate avea relatii contractuale cu acesta? inteleg ca pierdem multe contracte din cauza neregulilor. Mi s-ar parea normal ca acele firma care sunt de vina sa nu mai poata contracta niciodata o lucrare de la stat (si nu numai cand e cazul de fonduri europene).
    Mai mult, nici alte firme care au cel putin un actionar comun cu acestea sa nu mai poata contracta.
    De ex daca Ghita prin vreuna din firme s-a dovedit ca a actionat incorect in orice fel, atunci nu mai poate castiga niciodata un contract cu statul, prin nici o firma la care e actionar. Sigur...mai are firme prin interpusi, dar tot e un pas in fata
    • multumesc de intrebare (Joi, 30 iunie 2016, 12:44)

      Cristian Ghinea [hotnews.ro] i-a raspuns lui stefansb

      am spus mai sus ca ar trebui un sistem de black listing pt firmele care au atras corectii si pierderi pt stat.
  • debirocratizare? (Joi, 30 iunie 2016, 12:38)

    Alynna [utilizator]

    Domnule ministru,

    Apreciez foarte mult ceea ce faceti, lucrez in domeniul fondurilor europene de foarte multi ani, s-a ajuns la un nivel de birocratizare nemaintalnit in Romania (stiu foarte bine si stiti si dvs, ca birocratia este justificata de "vesnicii" super-functionari de prin ministere prin sintagma...stiti, de la Bruxelles...ceea ce nu este total adevarat, noi singuri mai inventam cate-o hartie si cate-o stampila.
    Stiti ca in ministere exista Acte aditionale la Contracte de finantare care au 12 (doisprezece) semnaturi? Cel anterior are 3! Ce s-o fi intamplat intre timp?
    E doar un mic exemplu despre functionarimea din ministere. Concluzia o trageti dvs.
    Va urez mult succes sa finalizati ce ati inceput, avem nevoie de un om cu mintea deschisa si cu buna credinta!
  • Continuati sa ne ajutati, va rog (Joi, 30 iunie 2016, 12:46)

    Dusentrieb [utilizator]

    Buna ziua, ambilor parteneri de discutie,

    Sunt un tanar traducător și ”corporatist” de 27 de ani satul de curentele politice, din cauza ca, la urma urmei, toate curentele (cu putine exceptii) de dupa 89 si-au dat mana peste tara în simfonia jafului.
    V-am urmarit cu interes si sunt la curent cu cifrele pe care le-ati adus la lumina in piata publica. Sunt apolitic, dar imi plac cifrele. Ele nu ascund ideologii, ci fapte concrete.

    Cred ca singura sansa pentru Romania secolului 21 este ca dumneavoastra sa faceti lucrurile bine si sa le explicati punctual cetatenilor cat de prost au fost ele facute in ultimii 26 de ani.

    Va rog 3 lucruri:
    - sa continuati sa faceti bine ceea ce ati inceput, pentru ca si tinerii sa aiba acces mai usor la fondurile UE neacordate din neștiință și incompetența autorităților anterioare puse pe căpătuială
    - să scoateți în piața publică, pe facebook, pe rețelele de socializare și informare online toate cifrele dezastrului și toate cifrele realizărilor. Cu simulări, grafice și pe înțelesul tuturor.
    - cu respect vă rog să cititi acest articol:
    http://republica.ro/in-lunile-care-i-au-mai-ramas-ca-premier-dacian-ciolos-trebuie-sa-faca-un-singur-lucru
    Și să trageți concluziile necesare. Sunt mulți tineri pregătiți să accepte schimbarea către o societate customer friendly și productivă, însă lehamitea e prea mare. Cred că ai mei colegi de generație pot fi scoși din letargie dacă vă adresați lor pe canalele neconvenționale, nepartizane politic.
    Vă pot sta la dispoziție cu sugestii venite din practică și din frustrările cotidiene ale unui tânăr care a călătorit prin UE, a văzut că se poate mai bine, dar că în țara lui încă nu s-a vrut destul.
    Am avut un articol despre o parte din ele aici: http://republica.ro/doamna-firea-transportul-e-oricum-gratuit-pentru-marea-majoritate-a-celor-care-urca-doar-noi-cativa-fraieri
    Va multumesc pentru răbdare și atenție și sper să-mi dați ocazia de a vă trimite sugestii.

    Cu stima,
    Daniel
  • alte situatii de debirocratizare (Joi, 30 iunie 2016, 13:03)

    Dedalus [utilizator]

    1) De ce nu aplica aceeasi regula de solicitare interinstitutionala si pentru cazierul fiscal?

    Nu doar persoanele fizice au cazier fiscal si judiciar, ci si persoanele juridice, Se va aplica aceeasi regula de solicitare inter-institutionala si la acelea?

    2) Multe acte normative, cum ar fi ordine de ministru, prevad cazier fiscal si judiciar in diverse situatii. Cum se rezolva acest conflict de lege?
  • Document unic (Joi, 30 iunie 2016, 14:41)

    HP [utilizator]

    De ce nu se unifica CI (buletinul), cardul de sanatate si carnetul de sofer intr-un unic card cu chip securizat, atasat fiecarui cetatean ?

    Daca ia amenda, daca face ceva, sa nu mai existe "ridicarea permisului", ci pur si simplu sa se opereze in sistem eventualele suspendari, pe sistem credit.

    O a doua sugestie - daca nu vreau sa ma mai prezint vreodata in fata unui ghiseu, fie pentru obtinerea unui act, fie pentru vreo plata - ar trebui sa pot face asta, comod, confortabil, de acasa, online.

    Vreau numere de inmatriculare sau talon ? Fac o cerere online si imi sunt trimise acasa, dupa ce platesc prin Ghiseul.ro taxele necesare - UNA SINGURA, de fapt.

    E doar un exemplu.
  • 1 ANAF instiintari; 2 Notari certif fiscal (Joi, 30 iunie 2016, 17:03)

    Stapanu [utilizator]

    Doua situatii:
    1 ANAF trimite instiintarile de plata recomandate prin posta (daca nu esti acasa, mai faci un drum si mai stai la o coada); de ce, cand deja pe toate formularele lor ai indicat adresa de e-mail? Le pot trimite prin mail eventual cu confirmare de primire; unde nu exista adresa de mail se poate apela la posta;
    2 Birourile Notariale e.g. sunt in contact cu "cadastrul", dar nu si cu administratiile fiscale; iarasi un drum in plus sa obtii un act (e vorba de Certificat de Atestare Fiscala)... Notariatele ar trebui sa fie in conexiune, asa cum s-a putut cu Cadastrul, si cu Circa Financiara.
    Va multumesc,


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică