Gabriela Firea nu renunta la ideea introducerii gratuitatii pe mijloacele de transport RATB si propune banda unica pentru transportul in comun, taxi si salvari

de I.C.     HotNews.ro
Luni, 13 iunie 2016, 15:04 Actualitate | Esenţial

Gabriela Firea
Foto: Agerpres
Primarul ales al Capitalei, Gabriela Firea, nu renunta la ideea introducerii gratuitatii pe mijloacele de transport RATB, ea explicand luni ca in prima faza propune un proiect pilot care sa prevada gratuitate inainte si dupa orele de varf ale traficului, relateaza Mediafax.

"Din punctul meu de vedere, pana la momentul gratuitatii trebuie sa indeplinim impreuna urmatoarele sarcini. Unu: toate cele 1000 de autobuze ale RATB sa fie pe traseu. (...) Doi: impreuna cu Politia Capitalei acolo unde se va putea - si se poate in multe zone - vom avea banda unica pentru transportul in comun, pentru taxi si pentru salvari. Trei: toate autobuzele trebuie sa fie curate, reparate si cu siguranta cetateanului - anume controlori de trafic care sa fie foarte vigilenti astfel incat in autobuze sa nu intre persoane recalcitrante care sa faca rau calatorilor", a declarat luni Gabriela Firea.

Ea a subliniat ca nu renunta la ideea gratuitatii pentru transportul bucurestenilor cu mijloacele RATB, insa programul va fi implementat treptat.

''Prima propunere a mea a fost aceea de a introduce gratuitate inainte si dupa varfurile zilei'', a precizat primarul ales.

Ea a insistat ca propunerea este fezabila in conditiile in care oricum subventia primariei este de 70% din consturile unei calatorii, dar nu a vrut sa avanseze o data aproximativa pentru demararea programului.


Citeste mai multe despre   









3875 vizualizari
  • +9 (19 voturi)    
    Putem (Luni, 13 iunie 2016, 15:18)

    gigifisiune [utilizator]

    face o banda ptr. transportul in comun, dar mai intai trebuie sa mutam blocurile
    • +3 (5 voturi)    
      nu neaparat (Luni, 13 iunie 2016, 16:45)

      clam [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      in unele cazuri se pot muta nu blocurile, ci masinile parcate pe carosabil.
    • +3 (5 voturi)    
      Putem sa facem si autostrada suspendata ! :) (Luni, 13 iunie 2016, 17:12)

      liviul2006 [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      Si apoi sa suspendam si toate strazile si primarii care au legatura cu PSD-ul...
    • +2 (4 voturi)    
      Va fi o banda suspendata (Luni, 13 iunie 2016, 17:47)

      Procuratorul [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      Asta ca sa existe o sinergie intre fostul si actualul primar, amandoi avand procesul de gandire suspendat definitiv.
      Banda va fi gratuita, adica salvarile, autobuzele si politia nu vor plati (sic!). Coloana de Audi-uri a lui Oprea va circula nestingherita pe aceasta banda. Taxiurile vor avea prioritate in a intra de pe acesta banda pe oricare alta, chiar daca va presupune taierea celorlalte benzi.
      Fiind o banda unica, autobuzele de pe ambele sensuri vor circula doar pe ea. S-a rezolvat si problema cand doua se intalnesc din sens contrar: Firea va reduce latimea acestora cu 50%.
      Numarul benzii e acelasi cu IQ-ul celei ce o propune.
      • +2 (2 voturi)    
        Banda lui Moebius (Marţi, 14 iunie 2016, 6:19)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Procuratorul

        Si autobuzele vor merge pe ea.
    • 0 (0 voturi)    
      Mai iesiti din tara! (Luni, 13 iunie 2016, 20:04)

      CuriosulSef [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      Nu am simpatii pentru acest specimen numit Firea, de fapt din cate stiu benzile exista in centru.

      Ele trebuie sa fie peste tot, si mai trebuie un transport comun de calitate (nu gratuit).

      Logica PSDeilor e de fier. Voturi sa fie la alegeri ca in rest...
  • +8 (18 voturi)    
    Gratuitate... (Luni, 13 iunie 2016, 15:19)

    M. G. [utilizator]

    Unde naiba benzi unice cand multe strazi pe care circula RATB au doua benzi pe sens? Ar insemna ca banda pentru restul masinilor ar fi sufocata. De asemenea, subventii pentru pensionarii care au pensii mai mari decat salariul minim net sunt injuste. Ala care ia salariul minim se duce la munca si nu beneficiaza de subventie/gratuitate, de ce ar beneficia pensionarii?
    • +4 (4 voturi)    
      Daca sunt 2 benzi e OK (Luni, 13 iunie 2016, 16:22)

      TheLionKing [anonim] i-a raspuns lui M. G.

      Faci ca pe Regina Elisabeta sau Dorobanti-Dacia. 3 intr-un sens si RATB-ul in celalalt. In Milan au o gramada de sensuri unice de acest gen. E groaznic (ca nu poti ataca centrul decat prin anumite artere) pentru soferi, dar autobuzele zburda
      • -2 (4 voturi)    
        Well .. la fel ca la Paris pe strada ... (Luni, 13 iunie 2016, 17:13)

        MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui TheLionKing

        Well .. la fel ca la Paris pe strada ... unde si autobuzele merg repede pe banda speciala, nu doar cainii se plimba cu covrigi in coada !

        La Milano sunt prea multi mocofani - atat localnici, cat si din Romania care parcheaza pe banda speciala, pentru a-si lua linistiti in strada un ristretto si un cornetto, fumand o tigara.

        Ii remarci usor dupa nr de la masina - VS, NT, SV, IS, GL, GL, GL, GL, BC, BC, .... etc.

        Nu am inteles de ce prefera pentru happy hour - via Padova (poate pentru "culoare"), via Abbruzzi si alte artere centrale.

        Vigili urbani sunt activi doar pe Corso Buenos Aires, unde stau la cersit "persoane brozate" din Romania (cu folii de carbaxin, diclofenac, paracetamol, etc.)

        La Paris pe strada - daca ai oprit pe banda pentru autobuze, soferii acestora nici nu se sinchisesc de masina oprita si dau peste ea.

        Benzile pentru autobuze sunt separate cu dorsale de cca 15 cm si nu pot fi sarite cu autobuzele vechi din Paris, asa ca dau peste masina, sa plateasca asigurarea reparatiile la vechile SAVIEM-uri (situatie frecventa pe bd Saint Michel, mai jos de Place de Luxembourg).

        Mai vezi cate un meltean de prin Romania care protesteaza, insa jandarmii francezi intai bat si dupa aceea cerceteaza ... deh ... sa nu fie praf pe "impricinat"....

        La Milano plimbarea in centru costa suplimentar 2 Euro / trecere, taxare online, cu camera cu identificarea automata a nr de circulatie, iar un multe week-end-uri se circula alternative (ca pe vremea cu Ceausescu) sau chiar deloc.

        Primarul Pisapia pune des interdictia de circulatie la Milano si localnicii il sprijina.

        "Patria si Dreptul Meu!"
        .
        • 0 (0 voturi)    
          omule (Luni, 13 iunie 2016, 20:08)

          CuriosulSef [utilizator] i-a raspuns lui MiticaPalarierul

          e drept ca ma doare capul dar tare greu e de urmarit ce vrei sa zici...

          pe bune.
    • 0 (0 voturi)    
      cam asta e si ideea.. (Marţi, 14 iunie 2016, 15:52)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

      daca pe banda de autobuze se circula fluent (si in conditii decente), unii soferi ar putea fi mai usor de convins sa lase masina acasa.

      vei vedea asa ceva in multe alte orase europene. ba chiar mai mult, sunt orase (ex. Londra) unde strada se imparte in 3 benzi - biciclisti, autobuze, masini. treaba asta cu benzile dedicate nu e de ieri.. nu a inventat firea solutia pentru Bucuresti. PSD e la butoane de 8 ani in consiliul primariei si nu au facut nimic. putin probabil sa faca ceva si de acum incolo... madam pandele e tare in gura, dar cam atat... cand o sa ajunga pe la primarie (inteleg ca a inceput mandatul cu o vacanta) va descoperi ca e nevoie de bani pentru toate promisiunile astea si premierul Ciolos nu va fi prea receptiv la cererile pomanagiilor din Bucuresti.
  • +4 (10 voturi)    
    Idei putine si fixe la Pandelica Maturica (Luni, 13 iunie 2016, 15:23)

    Plagarus [utilizator]

    Experimentul sa-l faca Costel Florentin, in Voluntari - Bucuresti-Voluntari !
    • 0 (0 voturi)    
      Idea cu benzile exista si e buna (Luni, 13 iunie 2016, 20:11)

      CuriosulSef [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      trebuie sa avem discenamant in a vedea asta.

      Gratuitatea e bull shit, e nevoie de investitii nu de iefinit gaura din closet.

      Stiu ca multora le-ar placea sa straiasca in masinile personale, indiferent daca se misca sau nu au sau nu bani de bezina, eu insa nu sunt unul.

      orasul e pentru oameni nu masini!
  • +8 (10 voturi)    
    A inceput (Luni, 13 iunie 2016, 15:33)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    A inceput impostoarea rosie sa promita. Urmeaza faza pe clientela, care va fi servita mai intii. Presupun ca camarazii securistului Voiculescu, tatucul lui Firea si a multora ca ea.
  • +5 (13 voturi)    
    O gluma proasta! (Luni, 13 iunie 2016, 15:37)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Bucurestenii parcati si prin copaci si la etajul 2 care merg pe linii de tramvai si se baga in fata sirului vor astepta linistiti 2 ore in trafic desi este o banda goala langa ei!
    Ca si cum te-ar infometa si-ti spune ca e ilegal sa mananci si-ti pune friptura sub nas!
    • +4 (4 voturi)    
      . (Luni, 13 iunie 2016, 16:48)

      clam [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      exista politie rutiera, ar fi de ajuns sa-si faca treaba.
    • +2 (2 voturi)    
      Well .. just try it ! sa vezi nota de plata ... (Luni, 13 iunie 2016, 17:15)

      MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Well .. just try it ! sa vezi nota de plata ... pentru mers pe banda de autobuze !

      Dupa doua - trei tentative se potolesc si cei mai zmei soferi ...

      BTW masura nu-I afecteaza pe taximetristi ... ei pot folosi banda rezervata in mod liber, deci orice militian care da amenda are sprijin instantaneu de la niste taximetristi balaoachesi ... ceva ce nu ai mai vazut vreodata.

      "Patria si Dreptul Meu!"
      .
  • +8 (12 voturi)    
    deci se mai amana (Luni, 13 iunie 2016, 15:41)

    moka [utilizator]

    Se estimeaza ca va fi posibila introducerea gratuitatii, undeva cu putin timp inainte de alegerile de peste 4 ani.
    bdaaa,, pai daca o sa avem rezolvate toate celelate conditionari (parc complet, benzi speciale) ce nevoie mai ai sa-l faci si gratuit. Cu banda speciala ar fi atat de atractiv incat poate sa dubleze usor pretul actual al calatoriei.
    Dar vorba aia, daca mai faci si benzi speciale pt RATB, si benzi pt biciclete, si inchidere de strazi mari pentru orice eveniment, cate randuri de blocuri trebuie sa demolezi ca sa faci si parcari de resedinta????
    Solutia cea mai buna: metrou cat cuprinde. Si de exemplu, daca tot ai metrou pe sub Stefan cel Mare, la ce-ti mai trebuie si tramvai? La fel cu Bucurestii Noi.
    • +3 (5 voturi)    
      Sa vad eu cum cumpara 300 de autobuze (Luni, 13 iunie 2016, 16:22)

      TheLionKing [anonim] i-a raspuns lui moka

      Cu un credit pe vreo 50 de ani
  • +10 (12 voturi)    
    Vreau (Luni, 13 iunie 2016, 15:44)

    RAFL [anonim]

    Vreau si eu ce fumeaza Firea.
  • +1 (5 voturi)    
    Gratuitate sa fie, dar s-o stim si noi (Luni, 13 iunie 2016, 16:26)

    Ricochet [utilizator]

    Cu alte cuvinte, bucurestenii se vor plimba gratuit, dar pe baniii fraierilor de contribuabili din intreaga tara.

    Pentru ca de acolo vor veni banii, din bugetul de stat, nu din (altminteri uriasele) buzunare ale doamnei Firea-Pandele...
    • -3 (3 voturi)    
      si nu numai atat (Luni, 13 iunie 2016, 16:49)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui Ricochet

      dar ghici unde sunt si foarte multi turisti, sau hai sa zicem nu turisti dar cetateni care nu au buletin de Bucuresti dar care isi fac veacul prin Bucuresti, ca sa nu mai vorbim de cei din comunele limitrofe care vin si lucreaza in Bucuresti.
      • 0 (0 voturi)    
        asta cu cetateanul cu buletin de ne-bucuresti (Luni, 13 iunie 2016, 20:15)

        CuriosulSef [utilizator] i-a raspuns lui moka

        suna a comunism constipat.

        Am zis suna? Miroase!
        • 0 (0 voturi)    
          ba chiar a capitalism suna (Marţi, 14 iunie 2016, 9:45)

          moka [utilizator] i-a raspuns lui CuriosulSef

          pentru ca aceia nu contribuie la buget, ci doar bucurestenii (adica cei cu resdinta - buletin in Bucu), dar ne-bucurestenii se vor plimba gratis desi nu contribuie. Si chiar sunt multi sa stii. Vezi diferenta dintre statistica si evidenta populatiei in Bucuresti.
          despre asta e vorba si nu despre hartoage si documente.
          • +1 (1 vot)    
            solutii se gasesc (Marţi, 14 iunie 2016, 16:00)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui moka

            daca este gratuit pentru oricine, atunci beneficiul va fi si pentru "turisti", caz in care se poate justifica o subventie partiala de la bugetul de stat.
            dar daca este "gratuit" doar pentru posesorii de buletin de bucuresti care isi cumpara un card Activ si activeaza pe el un abonament gratuit? rezolvi problema, dar nu mai ai dreptul sa ceri de la guvern bani pentru infrastructura. nu ca asta l-ar fi oprit pe fostul primar pesedist sa ceara bani de la guvern ca sa subventioneze caldura..
    • 0 (0 voturi)    
      de la bugetul primariei (Luni, 13 iunie 2016, 20:16)

      CuriosulSef [utilizator] i-a raspuns lui Ricochet

      dar tot aia e.

      nu as face asta neaparat un razboi bucuresti - restul romaniei ci ipocritii imbecili si hoti vs noi.
  • +1 (1 vot)    
    Gabriela-Chavez Firea (Luni, 13 iunie 2016, 17:37)

    Trojan.H [utilizator]

    http://adevarul.ro/news/politica/isteata-chavez-mini-titanicul-tsipras-1_575e523c5ab6550cb8e52433/index.html
  • +1 (1 vot)    
    E bine ca a bagat si taxiurile.. (Luni, 13 iunie 2016, 17:49)

    unTaran [utilizator]

    acum chiar o sa am alternativa. Cum spunea si "antemergatorul" de mai sus, vreau si eu ce fumeaza cucoana.
  • 0 (0 voturi)    
    RATB-ul are traseu predeterminat (Luni, 13 iunie 2016, 19:20)

    asadar... [utilizator]

    taxiurile si salvarile, nu. distractie mare la prima intersectie unde au nevoie sa faca stanga. pffff...izvor inepuizabil de trepanati


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version