Ministerul Educatiei a finalizat procedura de selectie a cadrelor didactice care si-au exprimat intentia de a face parte din cele 79 de grupuri de lucru care vor elabora curriculumul pentru disciplinele/domeniile de studiu obligatorii din invatamantul gimnazial. 524 de profesori s-au inscris ca raspuns la apelul ministerului, insa doar 320 de aplicatii au indeplinit criteriile de eligibilitate si competenta, dintre 65 vin din invatamantul superior. La aceastea s-au adaugat propunerile facute din partea ministerului si a altor institutii din invatamant pentru a se atinge numarul de 808 profesori si experti necesari pentru toate comisiile.

Curricumulul nationalFoto: edu.ro

Potrivit unui comunicat de presa al MENCS, componenta nominala a grupurilor de lucru a fost publicata atat pe site-ul ministerului - edu.ro, cat si pe platforma mon.edu.ro, prin intermediul careia au fost depuse aplicatiile.

Astfel, in perioada alocata inscrierilor (aprilie - mai) au fost inregistrare 524 de aplicatii in sistem. Dintre acestea au fost selectate 320 de aplicatii care au indeplinit criteriile de eligibilitate si competenta. 65 de candidaturi depuse si alese apartin unor cadre didactice din invatamantul superior.

Cele mai multe aplicatii au fost depuse la disciplinele:

  • Informatica si TIC (43);
  • Limba si literatura romana (42);
  • Educatie sociala (35);
  • Matematica (34).

Pentru grupurile de lucru care au avut un numar scazut de candidaturi, in conditiile in care fiecare grup va avea 15 membri, au fost facute propuneri din partea Ministerului Educatiei, Institutului de Stiinte ale Educatiei, Centrului National de Evaluare si Examinare si Centrului National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic.

In total, in procesul de elaborare a programelor scolare pentru invatamantul gimnazial vor participa 808 cadre didactice si experti, precizeaza MENCS

Membrii selectati vor fi instruiti in perioada imediat urmatoare, urmarindu-se in principal pe familiarizarea cu formatul de curriculum propus, includerea unor elemente de interdisciplinaritate in programe si focalizarea pe competentele-cheie specificate in profilul absolventului de gimnaziu.

Activitatea grupurilor de lucru va fi sprijinita prin contributia unor specialisti, reprezentanti ai asociatiilor profesionale, universitatilor si asociatiilor nonguvernamentale cu expertiza in domeniu. Ministerul precizeaza ca in toate etapele de elaborare a proiectelor, grupurile de lucru vor avea intalniri si consultari cu experti si practicieni cu experienta in dezvoltarea curriculara pentru a identifica idei si bune practici ce pot fi valorificate.

Proiectele de programe scolare elaborate de grupurile de lucru si avizate de comisiile nationale de specialitate vor fi supuse unui proces transparent de dezbatere, in acord cu prevederile ordinului de ministru nr. 3.593/18.06.2014 referitor la aprobarea Metodologiei privind elaborarea si aprobarea curriculumului scolar - planuri-cadru de invatamant si programe scolare.

Ultimele faze ale procesului coordonat de Ministerul Educatiei presupun validarea proiectelor de programe scolare de comisiile nationale de specialitate, respectiv avizarea acestora de Institutul de Stiinte ale Educatiei si inaintarea spre aprobare prin ordin de ministru, incheie MENCS.

  • Vezi mai jos care este profilul absolventului de gimnaziu, asa cum apare el in documentul de politici educationale elaborat de Institutul de Stiinte ale Educatiei -
    "Repere pentru proiectarea si actualizarea curriculumului national"

Repere pentru proiectarea si actualizarea curriculumului national