Ministerul Sanatatii a decis miercuri adoptarea unui set de masuri in vederea "corectarii" intarzierilor la eliberarea documentelor pentru personalul medical, anunta Agerpres. Astfel, pana in data de 15 iunie, toate Directiile de Sanatate Publica judetene vor afisa pe site-urile proprii numele si prenumele persoanei responsabile pentru preluarea si gestionarea documentelor si ale inlocuitorului acesteia, biroul in care acestea pot fi gasite si numarul de telefon la care pot fi contactate.

Totodata, DSP-urile vor fi obligate sa respecte termenul de cinci zile lucratoare in care trebuie sa trimita dosarele la Ministerul Sanatatii.

O alta masura luata vizeaza afisarea textului Ghidului privind documentele care se depun la Directiile de Sanatate Publica, precum si a documentelor emise de Ministerul Sanatatii care pot fi eliberate prin DSP.

"In minister, la Directia Generala Resurse Umane, Juridic si Contencios (DGRJC), orarul va fi ajustat in asa fel incat sa permita cu prioritate preluarea apelurilor in intervalul orar 9-11 fara intreruperi cauzate de procesarea documentelor", precizeaza MS intr-un comunicat remis presei.

MS arata ca a luat aceste decizii avand in vedere faptul ca o mare parte a personalului medical "se plange, pe buna dreptate", de intarzieri la eliberarea diverselor certificate profesionale.

"A doua problema o reprezinta faptul ca personalul din minister, in orarul de preluare a apelurilor telefonice, trebuia sa faca si procesare paralela a dosarelor. Pentru a asigura un proces cat mai rapid si eficient, ministerul considera ca aceste doua simple masuri pot contribui la scurtarea perioadei de eliberare a certificatelor si, mai ales, sa reduca numarul dosarelor care se intorc la solicitanti pentru completari. Pe termen mediu, Ministerul Sanatatii cauta solutii si pentru sporirea personalului din DGRJC care este subdimensionat fata de necesarul optim. Informatizarea intregului proces si renuntarea la dosarele pe hartie este optiune de luat in calcul", mai explica MS.