Noi in cazul elicopterului SMURD prabusit in Republica Moldova. La mansa aparatului nu se afla comandantul unitatii de la Iasi, ci pilotul mai tanar Voicu Socae, pentru ca seful lui nu avea autorizatia de a pilota elicopterul de salvare. Aparatul de zbor avea o camera video la bord, iar imaginile i-ar putea ajuta pe anchetatori sa descopere cauzele prabusirii. Pana acum, toate ipotezele duc spre o eroare umana, transmite Digi 24.

Ultima conversatie dintre pilot si turnul de control este acum proba in dosarul procurorilor. La fel si imaginile filmate de la bordul elicopterului. Ellicopterul a avut o camera la bord, asa cum au toate aparatele de zbor SMURD din Romania. Camera inregistreaza toti parametrii de zbor, iar anchetatorii trebuie sa analizeze ce a filmat inaintea prabusirii. Registratorul de bord- o asa numita cutie neagra a elicopterelor, probele de la fata locului si imaginile de la bordul elicopterului SMURD ii conduc pe anchetatori spre o posibila eroare de pilotaj.

Elicopterul mai avea cateva zeci de kilometri pana sa ajunga la Cahul. Zbura foarte jos din cauza plafonului de nori coborat. Pilotul a urcat o panta iar in fata lui a vazut stalpi de inalta tensiune. Aparatul a evitat liniile de curent, iar pilotul ar fi vrut sa readuca elicopetrul la inaltimea dorita. Atunci a atins varfurile copacilor deasupra carora zbura in acel moment. Elicopterul a rupt arborii pe o lungime de aproape 80 de metri, s-a dezintegrat si s-a prabusit.

Este ipoteza principala a producerii accidentului. De altfel, turnul de control i-a avertizat pe piloti despre conditiile meteo. Cel care avea comanda elicopterului era Voicu Socae. Copilot era comandantul bazei din Iasi, spun surse din ancheta. Si asta pentru ca Doru Gavril urma sa dea examen pentru a putea pilota acest tip de elicopter. Doru Gavril avea peste 4.000 de ore de zbor, dar nu toate la mansa aparatelor de tip Eurocopter.