Ministerul Sanatatii vrea sa provoace un cutremur in sistem: Concursurile pentru manageri de spital sunt blocate pana la o noua procedura de selectie. Schimbari majore la evaluarea managerilor, va conta curatenia in spitale si parerea pacientilor

de Red. Stiri     HotNews.ro
Miercuri, 1 iunie 2016, 10:57 Actualitate | Esenţial

Vlad Voiculescu
Foto: Mircea Restea
Ministrul Sanatatii, Vlad Voiculescu, a blocat concursul pentru sefia Spitalului de Urgenta Floreasca si va realiza o noua procedura de selectie a viitorilor manageri de spitale, a anuntat purtatorul de cuvant al ministerului, Laurentiu Colintineanu. O alta schimbare majora in ce priveste conducerea spitalelor din Romania este evaluarea managerilor, unde vor fi introduse criterii precum igiena, parerea pacientilor si raportarea reala a infectiilor nosocomiale.

"Nu mai vrem spitale murdare", a spus Colintineanu intr-o conferinta de presa.

El a spus ca noile modificari la contractele de management vor fi facute "in cateva saptamani". "Decizia ministrului e ca nici un concurs pentru manageri nu va avea loc pana nu se vor face modificarile la procedura de selectie", a mai spus Laurentiu Colintineanu.

Intrebat daca noile contracte de management pot fi impuse si managerilor care sunt in functie acum, in urma castigarii unor concursuri in trecut, Laurentiu Colintineanu a spus "exista o posibilitate de a semna noul contract, nu e neaparat obligatoriu, dar cautam solutia sa aplicam contractul pentru toti managerii in functie".

Reamintim ca managerii de mari spitale sunt unele dintre cei mai puternice si influente personaje din sistemul medical. Ei gestioneaza bugete uriase, au deseori sustinere politica, detin si functii universitare.










28301 vizualizari
  • +56 (60 voturi)    
    haide Vlad! (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:08)

    victoroul [utilizator]

    fa ravagii, fa-i se simta nesiguri.
    • +34 (36 voturi)    
      pacienti (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:26)

      andreexe [utilizator] i-a raspuns lui victoroul

      In sfarsit, cineva care se gandeste si la pacienti. Cred ca este primul ministru al sanatatii care face asta. Ce pacat ca nu a fost numit de la inceputul guvernului Ciolos, dar probabil ca nu s-a putut. Ii doresc mult, mult succes :)
      • +10 (12 voturi)    
        da' di ce (Miercuri, 1 iunie 2016, 12:50)

        Gicu_007 [utilizator] i-a raspuns lui andreexe

        sa se fi gandit pana acu cineva la pacienti?
        Erau spitalele lor, ale talharilor, si ei aveau putere de viata si moarte asupra tuturor. Noi, pacientii, eram toti prea mici si fara de importanta.
    • -25 (31 voturi)    
      oare doar asta e scopul ? (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:46)

      chloe [utilizator] i-a raspuns lui victoroul

      Am si eu o intrebare: consilierii personali ai ministrului sunt alesi personal de ministru sau se da vreun concurs ceva ?
      • +19 (21 voturi)    
        Da mă, ai dreptate (Miercuri, 1 iunie 2016, 13:10)

        zet [utilizator] i-a raspuns lui chloe

        consilierii ministrului nu dau concurs de angajare, deci hai să-i lăsăm pe managerii actuali să se înșurubeze în funcție pe viață :)))
        am văzut toate speciile de postaci pe net, dar cu ocazia articolului ăsta văd pt prima dată postaci ai managerilor de spital
        • +5 (7 voturi)    
          dragule (Miercuri, 1 iunie 2016, 15:04)

          Philipe [utilizator] i-a raspuns lui zet

          avand in vedre ca-l consiliaza pe el, cred ca ministrul si-i poate alege singur pe consilieri, stii cum zic? Ca nah, de aia ii alege, ca sa-l consilieze, nu ca sa ia medalia de aur la concursul "cel mai bun consilier din tara" :)
          Si probabil omul raspunde (in general demisioneaza daca are bun simt) pentru consilierea proasta pe care a primit-o prin consilierii alesi de el.
      • +7 (9 voturi)    
        Superflu (Miercuri, 1 iunie 2016, 15:14)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui chloe

        @chloe
        Remarca tendentioasa, si, cum am remarcat si în alt comentariu la acest articol, asteptati mereu ca cineva sa va "sufle" raspunsul. Comentariu inutil -provocator.
        Aveti Internet si tot felul de surse de informatie.
        Rautatea gratuita ar dispare daca ati face efortul de a va schimba putin unghiul de vedere. Nu fac referinta la convingeri. Ele par deja petrificate
    • +6 (8 voturi)    
      Hai Vlad !! (Miercuri, 1 iunie 2016, 15:51)

      AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui victoroul

      Fii Tepesul de care avem nevoie !!
  • +37 (39 voturi)    
    E clar (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:10)

    omezu [utilizator]

    Acum inteleg de ce se grabesc borfasii sa dea jos Guvernul dupa alegeri. Devine periculos pentru mafiotii din sanatate si nu numai.
    • +12 (14 voturi)    
      . (Miercuri, 1 iunie 2016, 14:17)

      blabl423 [anonim] i-a raspuns lui omezu

      Trebuie iesit in strada daca se intampla asta.
  • +26 (28 voturi)    
    Pe ei, pe mama lor! (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:12)

    Raaa [utilizator]

    Go Vlad!
  • +25 (27 voturi)    
    Da Doamne ! (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:15)

    dana_s [utilizator]

    Un bun manager nu are nevoie nici de doctorat, nici de functii universitare, nici sa fie inalt functionar public.
    Trebuie sa cunoasca foarte bine domeniul respectiv si sa aiba calitati inascute de lider, sa coaguleze fortele in jurul lui, nu sa dezbine, sa fie integru, obiectiv, corect, onest; sa comunice absolut transparent cu toti din jur, sa aiba capacitate organizatorica si de decizie, sa acorde incredere, sa fie responsabil si sa aiba rezultate concrete. Nu doar formale, gen rapoarte fara nici un impact, fara nici o valoare.
    • +1 (3 voturi)    
      SF (Miercuri, 1 iunie 2016, 14:43)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui dana_s

      dana_s
      Aveti perfecta dreptate chiar daca este o utopie SF
  • +4 (10 voturi)    
    Nu mai apuci.. (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:16)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Mafiile de partid te vor matura, vin ei sa continue debandada criminala pe care stiu cum sa o faca oricind.
  • +25 (27 voturi)    
    Felicitari, domnule Ministru! (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:18)

    anghelson [anonim]

    Este poate pentru prima data dupa 1989 cand aud de un Ministru din Guvernul Romaniei care nu se poarta precum un sef de sindicat care isi pastoreste turma.

    Un minister al sanatatii care sa urmareaca si sa respecte interesele pacientilor (adica a celor care atat platesc cat si beneficiaza de servicii medicale) ar fi un pas URIAS in directia buna.

    Cand oare vom auzi aceleasi lucruri despre ministere cum ar fi cele ale: Educatiei, Administratiei sau Internelor? In fapt despre toate acele ministere care gestioneaza domeniile preponderent bugetare?
  • +21 (23 voturi)    
    Foarte tare (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:20)

    Pac-pac [utilizator]

    Oare are cineva timp sa puna pe picioare un sistem prin care parerea pacientilor sa fie criteriul pe baza caruia personalul sanitar primeste sau nu o buna parte din salariu (sa zicem 50%)?
    Provocarea este sa gasesti o cale de a elimina pe cat posibil subiectivismul in aceste evaluari si sa centralizezi rezultatele intr-un loc departe de "cei din sistem", urmand ca la finele lunii oamenii sa primeasca pe card valoare reala a muncii lor.
    Inclusiv cu posibilitatea ca un medic valoros sa primeasca dublu decat ia in prezent pe grila actuala care n-are de-a face cu notiunea de "calitate" a serviciului prestat....
    • -5 (13 voturi)    
      subiectivism maxim (Miercuri, 1 iunie 2016, 12:50)

      virgilius [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      Din pacate o astfel de evaluare nu are cum sa fie decat subiectiva. Sunt medic si vad in jurul meu destui medici cu renume care dpdv profesional sunt mediocri. Sunt medici care stiu sa te imbrobodeasca si sa te faca sa te simti bagat in seama, chiar daca ti-au dat un tratament total irelevant in problema ta. Si asta e valabil si alte domenii: problema e ca in mare parte, populatia este slab educata si usor de dus de nas de astfel de "specialisti". Deci e periculos sa evaluam medicii oferind o pondere prea mare parerii pacientilor.
      • +5 (7 voturi)    
        Atunci cum? (Miercuri, 1 iunie 2016, 13:40)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui virgilius

        Lasindu-i sa raporteze fals, sa ia mita, sa faca jocul producatorilor de medicamente etc etc?
      • +6 (8 voturi)    
        un pacient (Miercuri, 1 iunie 2016, 14:19)

        IonutSC [utilizator] i-a raspuns lui virgilius

        Modul in care un medic se poarta cu pacientul in suferinta reprezinta jumatate din vindecarea bolii.
  • -15 (17 voturi)    
    initiativa e laudabila dar..... (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:20)

    chloe [utilizator]

    Nu stiu cum se face dar tolo.ro face "programul" ministerului/ministrului sanatatii.
    Nu contesta nimeni ca sunt manageri de spital inscaunati pe viata, dar lucrurile acestea se stiau de ani buni. Oare chiar atat de mult timp i-a luat echipei de "investigatori" ai lui Tolontan, sa afle cum e cu infectiile nozocomiale, cu numirea managerilor de spital si a altor probleme mari si vechi din sistemul sanitar romanesc ?!
    In ceea ce priveste noua procedura de selectie a managerilor de spitale nu prea inteleg criteriul referitor la parerea pacientului. Pacientul poate fi foarte nemultumit de lipsa medicamentelor, de posibilitatea redusa de investigatii, de lipsa personalului, de mancarea foarte proasta si putina, si din pacate aceste lucruri nu prea stau in puterea managerului sa le schimbe.
    • +8 (12 voturi)    
      Cum le stii tu pe toate... (Miercuri, 1 iunie 2016, 12:35)

      pencu [utilizator] i-a raspuns lui chloe

      Deja s-au publicat modelele de evaluare a competentelor manageriale? Nu. Atunci, de unde atata siguranta in comentariul tau? De unde stii ca nu vor fi evaluati 'in extenso', cu "subiect si predicat" referitor la fiecare aspect important asupra cauruia orice pacient ar avea ceva de spus?
    • +2 (4 voturi)    
      Curajul de a zice STOP (Miercuri, 1 iunie 2016, 14:50)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui chloe

      chloe
      De o maniera imatura se mizeaza mereu pe altii pentru a rezolva problemele personale.
      Ce vina are Tolontan ca nu aveti CURAJUL de a refuza sa dati spaga ?
      De câte ori ati protestat când ati vazut un spital deficitar?
      Daca toata lumea ar deveni civic-responsabila alta ar fi situatia în România.
  • -11 (19 voturi)    
    Da Vlad (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:21)

    UpNext [utilizator]

    fa astfel incat majoritatea medicilor si asistentelor sub 45 sa plece din Romania, ca avem nevoie de medici putini, batrani dar competenti, corecti si cinstiti. Si de tinere cadre medicale din Iraq, Afganistan, Siria, Bangla Desh, Burkina Fasso etc. Fa-i pe toti astia tineri sa plece, si baga-i in puscarie pe cei batrani, mama lor!.....
    • +9 (13 voturi)    
      Tu esti? (Miercuri, 1 iunie 2016, 12:37)

      pencu [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      Esti probabil asistent intr-un spital, platit cu bani foarte putini. Nemultumirea ta o inteleg, dar logica e stramba.

      Criterii de competenta - asta e ceea ce trebuie sistemului medical romanesc. Cine e incompetent, sa plece afara sa castige mai mult ca in Romania :)
  • +9 (13 voturi)    
    cu tupeu d-le Ministru, DEZINFECTATI SISTEMUL! (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:29)

    mnicku [utilizator]

    de maine vor incepe strigatele din sistem.

    Poate ar fi normal ca si esaloanele 2 , 3 din spitale sa fie supusi acelorasi teste.
  • +2 (8 voturi)    
    Igiena este un criteriu primordial intr-un spital, (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:36)

    bancher [utilizator]

    dar, din pacate, nici pacientii nu stiu sa o pastreze.
    La Floreasca e de rau: vin tot felul de arabi, de rromi, de homlesi pentru ca este gratis. Lasa in urma ravagii, parca niciodata nu si-ar fi facut nevoile intr-un WC.
  • -14 (20 voturi)    
    mai baietel (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:38)

    xanti [utilizator]

    Sa ii spuna cineva sa se trezeasca,guvernul Ciolos este de sacrificiu pana dupa alegerile locale .
    Orice plan maret isi face va fi egal cu zero pentru va fi dat jos domnul ministru.
    Daca printr-o minune supravietuieste pana in toamna tot PSD castiga alegerile si tot el va face guvernul cu toate Colectivele din lume.
    Asa ca baietas ochii mari ca tot pe faras ajungi.
    • +7 (9 voturi)    
      logica plapanda (Miercuri, 1 iunie 2016, 12:50)

      Pardel007 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Dupa logica ta, infailibla de altfel, n-ar trebui sa faca nimic. Sa fie doar un ministru cu numele, ca orice ar face (bun sau rau) oricum o sa fie schimbat de guvernul urmator. Sa stea linistit la o terasa pana la alergeri, si cam atat.

      Si apoi vii si chitzai pe aici ca vai aia, vai cealalta, si ca noi, si ca ei, si ca nu se schimba nimic, si naiba mai stie ce.

      Am o sugestie pentru tine atunci: arunca-te in fata trenului, pentru ca oricum esti inutil (doar comentezi pe aici din ce vad), si mai devreme sau mai tarziu tot crapi. Deci.. ce rost are sa te mai chinui si sa ne mai chinui si pe noi cu imbecilitatea ta?
    • +7 (9 voturi)    
      Visele (Bucuriile) Dlui Garibaldi... (Miercuri, 1 iunie 2016, 12:52)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      ...sunt cateva:
      1. Cand pierde Halep!
      2. Cand viseaza ca partidul (de corupti) al carui membru este va castiga toate alegerile din Romania de acum incolo...
      3. Romania iese din NATO si UE....
      4. Rusia se extinde peste Romania...

      ...iar el, dragutul de 'garibaldi' va primi un post bine platit de catre statul corupt PSD si va merge la tot felul de congrese + cursuri pe banii fraierilor.

      Bre Garibaldi, asta visati toti 'in grup' la PSD?

      TREZIREA!
    • 0 (2 voturi)    
      Alegeti sanatatea României (Miercuri, 1 iunie 2016, 14:55)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      @garibaldi
      "Baietel" este supeflu. Toti recunoastem superioritatea gândirii dvs.
      În ceea ce priveste demiterea Guvernului, aveti dreptate.
      DAR o astfel de initiativa RAMANE în memoria colectiva, aratând ca se poate si altfel.
      Atata doar : sa nu vâ prefaceti ca nu va aduceti aminte la alegeri.
  • -12 (14 voturi)    
    hehe (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:39)

    Mazeta [utilizator]

    Privații nu sunt în stare să facă un spital singuri. Și atunci ce s-au gândit ei?
    • +4 (6 voturi)    
      Inca o stramba (Miercuri, 1 iunie 2016, 12:38)

      pencu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Comentariul tau e inca o stramba marca "oamenii din sistem". Medical.
    • +4 (6 voturi)    
      nu, face statul (Miercuri, 1 iunie 2016, 12:54)

      Pardel007 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Si daca nu face statul, faci tu din vorbe si comentarii aici.

      Lasand politica la o parte putin, cand ai trecut ultima data printr-un spital de stat? Sau in vreunul privat? Nu ai vazut nici o diferenta? Ti se pare ca sunt folosite OK contributiile tale la sanatate?

      Si cand vine unul si vrea sa miste cumva sistemul care e clar in ce directie se duce - tu vii si cotcodacesti pe aici gratuit - pentru ca nu mai poti sa vezi nimic decat prin politica.

      Iti urez multa bafta sa-ti tratezi hemoroizii cu alifie politica - de la ce partid doresti tu!
  • +6 (8 voturi)    
    Te chemă manager, comportă-te ca atare (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:46)

    Wasile [utilizator]

    La "ăialalți" - de care vă este foarte frică, privații - un manager ajunge cel ce a urcat (în general) de jos și știe și vrea și poate.
    Nu contează ce scrie pe cine-știe-câte diplome, ci are o atitudine potrivită job-ului și se chinuie zilnic să fie mai bine - atât pentru client, cât și pentru angajați.

    Uite o idee, folosită des în țara formelor fără fond, dar care poate mai merge și folosită pentru bine: desființați "Spitalul Județean", demiteți managementul, reînființați "Spitalul Județean și Municipal" și angajați alții.

    Apoi faceți la fel la școli. Nu doar directorii, ci și inspectorii, administratorii și contabilii fură cu nemiluita.
  • 0 (2 voturi)    
    Lefuri (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:48)

    Toni_Romania [utilizator]

    Sa revada si lefurile.
    Un medic primar specialist intr-un mare spital leafa de 3500 lei. Managerul, leafa si de 9000-10.000 lei.
  • +7 (9 voturi)    
    Solutii pe termen lung (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:48)

    Trojan.H [utilizator]

    Cloaca interlopa din Palatul Parlamentului este un permanent focar de infectie. Peste citeva luni Vlad Voiculescu si Ciolos pleaca dar Mafia ramine. Iar cu pedepse pentru coruptie de 2-3 ani din care se executa efectiv un an si ceva nu reusim sa speriem pe nimeni.
    • -1 (3 voturi)    
      Altii... (Miercuri, 1 iunie 2016, 14:57)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      @Trojan
      Dar aveti o arma care se cheama ALEGERILE.
      Dvs. sunteti deja învins, dar poate altii...
  • +7 (9 voturi)    
    Ce titlu de Libertatea (Miercuri, 1 iunie 2016, 11:50)

    midumi [utilizator]

    ... pai ce face acest Ministru este absolut normal!


    Avand in vedere ca pacientul este central sistemului, macar declarativ ... nu este normal ca satisfactia lui sa conteze foarte mult ?

    Nu este normal ca oamenii care baga bani in sistem sa spuna daca sunt ok cu el?

    Unde este cutremurul ?

    Se poate discuta doar in extreme: doar plagiator sau cutremurator!

    Felicitari dlui Ministru. Asa se face un management top-down. Simplu! Pe criterii. Matematica, nu pile!
  • +14 (16 voturi)    
    alegeri (Miercuri, 1 iunie 2016, 12:08)

    stefansb [utilizator]

    managerii se spitale, cel putin cele judetene, pot fi alesi direct de catre oameni, pe baza de program, dar fara apartenenta politica.
    Faci frumos un program, il afisezi la spital, se afiseaza si pe site-ul spitalulului programul tuturor candidatilor, voteaza oamenii si aia e. nu impusi de partide.
    In plus, toate institutiile de stat, deci si spitalele, ar trebui obligate sa publice zilnic toate cheltuielile. Ai cumparat medicamente? Pui pe site, cat au costat, cate ai luat din fiecare, de la ce firma. Azi, nu peste doi ani. Hai sa zicem ca ai 24 de ore la dispozitie, deci poti pune si maine. La fel daca achizitonezi o ambulanta, daca renovezi o aripa de spital, sau daca achizitionezi un computer pt secretariat.
    Si cetatenii interesati sa se poata abona pe mail sa primeasca zilnic informari. S-a publicat pe site? Sa mearga instiintare cu datele spre cei sa zicem 5000 de oameni care s-au abonat sa urmareasca datele despre cheltuielile spitalului respectiv. Valabil si la primarii, scoli sau ministere.
    Nu ai publicat? e infractiune si se pedepseste drastic.
    • -1 (1 vot)    
      curajul indolentului... (Miercuri, 1 iunie 2016, 15:05)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      @stefansb
      Utopic si costisitor.
      Sa fim cinstiti si combativi acolo unde muncim, sa fim civici si empatici si restul se rezolva.
      Pare simplu dar nu e.
      A fi social amorf, lipsit de curaj si egocentric duce la situatia Romaniei actuale.
      Toata lumea "stie" a cui este vina.
      Nimeni, însa, nu se uita în oglinda propriei constiinte.
      Asa ca, la vot!
  • +4 (6 voturi)    
    Vreau un Vlad Voiculescu (Miercuri, 1 iunie 2016, 14:46)

    muvis [utilizator]

    si la invatamant.
  • +3 (5 voturi)    
    Reactie si sustinere (Miercuri, 1 iunie 2016, 14:49)

    Dusentrieb [utilizator]

    Dragilor,
    Pentru ca progresele firave sa continue, e indispensabil ca noi, cetatenii, afectati deja sau neafectati inca de mafia din spitale, de coruptia care ucide, sa ne reluam locul care ne apartine inca din Antichitate: strada.
    Democratia se face in strada, iar masurile se decid prin dezbatere cu noi, nu aranjamente intre politicieni.
    Strada e singura solutie pentru a preveni derapajele.
    Colectiv, chiar daca e un exemplu firav, e dovada cea mai buna ca strada e vocea numarul 1 a democratiei!
    Sa lasam lasitatea deoparte si sa iesim de fiecare data cand suntem ”vrăjiți cu cuvinte dulci”, pacaliti, sfidati, batjocoriti, vânduți....
    La fel și votul. Dacă nu dai șansa unuia care nu a avut fapte de corupție la CV, doar fiindcă nu ai încredere, gândește-te cum e să fii furat încă 4 ani de același moșier umflat și arogant care stă cocoțat pe impozitele tale. Te doare suficient? Merită?
  • -1 (1 vot)    
    terorare: omerta uselisita sa ramana (Miercuri, 1 iunie 2016, 18:15)

    yellowdog [utilizator]

    fara grajdanii din sanatate
  • -1 (1 vot)    
    perfect! (Joi, 2 iunie 2016, 9:44)

    barbu007 [utilizator]

    să-l susținem pe acest tânăr de mare valoare umană, și pe Cioloș! hoții au ajuns la capătul răbdărilor, își văd periclitate afacerile și vor să se așeze la loc... și scăpați de grija abuzului în serviciu care, prin crija curții constituționale, va deveni legal!
    NU STAȚI CU MÂINILE-N SÂN! DACĂ NU-I TERMINĂM NOI PE EI, NE TERMINĂ EI PE NOI!!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică