Presedintele UNPR, deputatul Valeriu Steriu, a depus marti in Parlament un proiect de lege privind acordarea de tichete valorice de catre angajatori pentru a incuraja folosirea bicicletei pentru deplasarile intre domiciliu si locul de munca, precum si pentru deplasarile in interes de serviciu.

BicicletaFoto: Aura Manole

Angajatorii ar putea acorda angajatilor subventii sub forma unor tichete de bicicleta (tichete valorice pentru achizitionarea bicicletelor), o data la trei ani, valoarea maxima a subventiei fiind de 1.500 lei, potrivit unui comunicat de presa al UNPR.

Aceste tichete vor putea fi utilizate atat pentru achizitionarea de biciclete, dar si pentru accesorii, piese de schimb, unelte si produse de intretinere sau echipamentul pe care il poarta ciclistul.

Totodata, liderul UNPR vrea ca angajatorii sa poata acorda indemnizatii pentru mersul pe bicicleta angajatilor care utilizeaza acest mijloc de transport pentru a se deplasa la locul de munca sau pentru deplasarile in interes de serviciu. Aceasta indemnizatie este acordata tot sub forma tichetelor de bicicleta, intr-o limita anuala de 300 lei, pentru o valoare de 0,33 lei/kilometru.

Angajatorii au libertatea de a defini, dupa consultarea angajatilor vizati, lista documentelor justificative necesare acordarii indemnizatiei si frecventa prezentarii acestora.

"Chiar si acum utilizez bicicleta inclusiv pentru a ma deplasa spre Parlament si am toate motivele pentru a face aceasta alegere: ma antrenez, ajung mai repede si chiar reusesc sa contribui la reducerea noxelor. Cu ajutorul acestei legi, imi propun sa conving un segment important din mediul urban sa-mi urmeze exemplul si cred ca astfel am produce o schimbare importanta la nivelul traficului din marile orase. Ar fi un mic pas al fiecaruia dintre noi pentru o schimbare mare, in bine, la nivelul comunitatilor in care traim", a declarat deputatul Valeriu Steriu, potrivit sursei citate.

Legea se inspira din initiative similare implementate de mai multe state UE pentru incurajarea cumpararii unei biciclete in vederea efectuarii traseului domiciliu-loc de munca-domiciliu (Olanda, Irlanda, Regatul Unit ¬ cu celebrul program Cycle to work din 1999) si pentru deplasarile in interes profesional (Olanda, Belgia, Regatul Unit, Austria), prin asa-numitele indemnizatii de kilometraj pentru bicicleta.

Franta este unul dintre statele europene care la randul sau incurajeaza folosirea bicicletei pentru deplasarile in interes de serviciu.