Elevii de clasa a IV-a intra de luni in Evaluari Nationale: Calendarul testarilor la Limba romana si Matematica si regulile de evaluare

de I.C.     HotNews.ro
Luni, 30 mai 2016, 8:13 Actualitate | Esenţial

Elevii
Foto: Agerpres
Evaluarea nationala a elevilor la finalul clasei a IV-a incepe luni, 30 mai 2016, cu testarea la Limba romana. Circa 200.000 de elevi trec prin evaluarea de sfarsit de an scolar desfasurata luni. Potrivit calendarului stabilit de Ministerul Invatamantului, dupa proba de limba romana, marti se va desfasura proba de matematica.

Desi este pentru al treilea an in care elevii vor sustine aceste testari, Ministerul Educatiei nu a explicat niciodata pana acum care sunt rezultatele la nivel national.

Rapoartele publicate de Minister sunt criptice, se intind pe sute de pagini si sunt imposibil de interpretat de publicul larg, astfel incat parintelui ii este imposibil sa vada care este nivelul copilului sau in raport cu nivelul national.

Calendarul Evaluarii Nationale de la finalul clasei a IV-a 2016

  • 30 mai 2016: Limba romana
  • 31 mai 2016: Matematica
  • 2 iunie 2016: Limba materna
  • fiecare testare dureaza 60 de minute

Ministerul Educatiei a publicat in Monitorul Oficial Ordinul nr. 3.051 privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a evaluarilor nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a si a anuntat intr-un comunicat de presa calendarul evaluarilor nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a in 2016.

Testele pentru Evaluarea Nationala vor fi realizate de catre Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE) din subordinea Ministerului Educatiei in concordanta cu programele scolare, trebuie sa aiba un nivel mediu de dificultate si un format asemanator celor al testarilor internationale.

Evaluarile Nationale se vor desfasura in timpul orelor de curs, in functie de programul fiecarei scoli. Exceptie face testarea de la clasa a VI-a, unde comisia de organizare trebuie sa stabileasca un interval orar unic pentru toate scolile.

La clasele a IV-a, responsabil de administrarea testarii este un profesor care nu preda la clasa respectiva. Pe toata durata testarilor, elevii sunt asistati si de un al doilea profesor, care nu preda la clasa respectiva. Cei doi profesori nu au voie sa le dea elevilor indicatii cu privire la rezolvarea exercitiilor.

Elevii vor sustine testarile, de regula, in salile lor de clasa, respectand asezarea obisnuita in banci.   

Testele pe care le-au sustinut elevii sunt corectate in scoala pe care o urmeaza copiii, de catre profesorii de la aceasta scoala. Fiecare test completat de copii este evaluat de catre invatatoarea de la clasa si de catre un alt profesor.

Metodologia prevede ca, pentru a face mai usoara comunicarea si intelegerea rezultatelor catre elevi si parinti, profesorii corectori pot sa faca sublinieri sau mentiuni pe testele elevilor.

Corectarea testelor se finalizeaza in termen de cel mult 7 zile de la data sustinerii ultimului test de la clasa respectiva.

Rezultatele individuale nu se afiseaza, nu se comunica public si nu se trec in catalog. Pe baza lor, profesorii trebuie sa construiasca planuri individualizate de invatare, pentru ca elevii cu lacune sa recupereze materia. Aceste planuri individualizate de invatare ale elevilor trebuie sa le fie comunicate parintilor. De asemenea, rezultatele le sunt comunicate elevilor si parintilor individual, in conditii de confidentialitate.

Metodologia prevede ca, dupa ce profesorul informeaza parintii cu privire la rezultatele obtinute de copil, parintii semneaza un proces-verbal pentru luarea la cunostinta a informatiilor referitoare la rezultatele elevului si la masurile prevazute in planul individualizat de invatare, daca este cazul.  

Ministerul Educatiei stabileste ca Centrul National de Evaluare si Examinare realizeaza raportul final al acestor evaluari pana la data de 30 noiembrie.

Cheltuielile pentru organizarea evaluarilor sunt suportate de catre fiecare scoala in parte, se mai arata in metodologie.

Testele pentru Evaluarea Nationala de la finalul clasei a IV-a sunt structurate astfel:
- primul test vizeaza evaluarea competentelor de intelegere a textului scris in limba romana (60 de minute)
- al doilea test vizeaza evaluarea competentelor de matematica (60 de minute)

Citeste si:



Citeste mai multe despre   









3483 vizualizari
  • 0 (2 voturi)    
    culmea absurdului (Luni, 30 mai 2016, 9:28)

    mnicku [utilizator]

    la finalul clasei a IV-a se fac evaluari sub forma testelor, examenleor dar la finalul clasei a VIII-a nici vorba de teste, conteaza doar mediile.
    Cu alte cuvinte la 10-11 ani copiii pot trece prin socurile psihice ale unor teste dar la 14-15 ani nu mai pot ca sint marcati psihic de un eventual esec.

    halal invatamint
    • +1 (1 vot)    
      admiterea la facultate se face pe dosar (Luni, 30 mai 2016, 14:00)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      cu cat creste nivelul de studii, selectia este mai proasta


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă