Managerul Spitalului Elias despre sapunul contaminat cu o bacterie descoperit acum doi ani: Am reziliat contractul in instanta

de G.S.     HotNews.ro
Miercuri, 25 mai 2016, 12:48 Actualitate | Esenţial

Un produs dezinfectant neconform a fost descoperit la Spitalul Elias in urma cu doi ani, fiind vorba de un sapun care continea o anumita bacterie ce ar fi putut infecta pacientii, a afirmat managerul institutiei, Doina Dimulescu, potrivit Agerpres.
"A fost un germene foarte agresiv, apoi am luat la testat flacoane care nu erau incepute, flacoane care erau in depozit. A crescut acelasi lucru in mediile de cultura, apoi am luat flacoanele din salile de operatie cu acelasi dezinfectant. Abia dupa ce am gasit agentul patogen in sapun am facut legatura pentru ca nu intelegeam exact de unde provenea acel microb", a explicat managerul, la Digi 24.

Doina Dimulescu a declarat pentru Agerpres ca rezilierea contractului cu firma care producea acel sapun s-a facut in urma unei decizii a instantei.

"Din pacate, rezilierea contractului nu s-a putut face decat in instanta. Am obtinut printr-o decizie judecatoreasca dreptul de a rezilia contractul. Un sapun contaminat ar fi trebuit sa genereze o ancheta de proprietati biochimice pentru ca nu poti sa nu te gandesti mai departe ca un gemene nu ar trebui sa creasca intr-un mediu in care exista un dezinfectant foarte concentrat", a spus Dimulescu.

Presedintele Societatii de Microbiologie din Romania, Alexandru Rafila, a declarat miercuri ca microorganismul identificat la Spitalul Elias poate fi implicat in infectii la persoane cu imunitate foarte scazuta.

"Acel microorganism identificat la Spitalul Elias poate fi implicat in infectii la persoane imuno-deprimate. (...) Bacteria Serratia marcescens este o bacterie potential patogena, nu este o bacterie care produce de regula imbolnaviri si produce imbolnaviri atunci cand persoanele au imunitatea de aparare locala deficitara, adica la persoane cu imunitate compromisa. Poate sa produca infectii localizate sau generalizate si este foarte important de identificat la persoanele acestea cu imunitate scazuta daca apar astfel de infectii ca sa poata sa faca un tratament eficient din timp. Serratia nu este una dintre principalele bacterii care produc infectii nosocomiale, este una dintre ele, dar principalele sunt cele multirezistente la antibiotice precum Klebsiella, stafilococul auriu, bacilul piocianic. Serratia este mai putin periculoasa decat altele", a afirmat microbiologul.

El a precizat ca Spitalul Elias are un laborator de microbiologie de foarte buna calitate.

"Este bine ca spitalul sa aiba un laborator de buna calitate; Spitalul Elias are un laborator de foarte buna calitate de microbiologie, trebuie sa aiba un compartiment de supraveghere a infectiilor nosocomiale care sa includa cel putin un epidemiolog si care sa sesizeze daca apar cazuri de infectii neobisnuite in spital. In momentul in care aceste infectii sunt identificate si se pare ca apar in focar, adica se asociaza, cazurile au legatura intre ele, atunci acest lucru trebuie sesizat DSP, care, impreuna cu epidemiologii de la Serviciul de Supraveghere a infectiilor din cadrul DSP, sa vada ce au de facut", a explicat Rafila.

[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
    Mii de copii morti! (Miercuri, 25 mai 2016, 14:38)

SkyDan [utilizator]

Toate maternitatile din Rumania sunt infectate.

La maternitatea din Oradea si acum mai mor copii infectati cu Klebsiella, ca si in 1986. Doamne tuna-i in veci!!

Tara locuita de monstri asta a fost si este Romania.

Pe timpul monstrilor comunisti nu numai ca nu aveam ce manca, ca spitalele erau infecte dar nici antibiotice nu se gaseau. Iar daca urlai erai aruncat in inchisoare.