O Comisie ce va coordona etapele de achizitionare a unei aeronave pentru zborurile speciale, infiintata printr-o decizie a premierului

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 23 mai 2016, 22:34 Actualitate | Esenţial

O Comisie interinstitutionala pentru coordonarea activitatilor necesare constituirii unei capabilitati aeriene destinate executarii zborurilor speciale a fost infiintata printr-o decizie a premierului Dacian Ciolos, printre atributiile acesteia numarandu-se si elaborarea unui proiect de act normativ pentru asigurarea finantarii necesare achizitiei unei aeronave in cursul acestui an si care va fi operationala de la la 1 ianuarie 2017, informeaza Agerpres.

Decizia prim-ministrului privind infiintarea acestei Comisii a fost publicata luni in Monitorul Oficial.

Potrivit documentului, incepand cu data intrarii in vigoare a acestei decizii se infiinteaza Comisia interinstitutionala pentru coordonarea activitatilor necesare constituirii unei capabilitati aeriene destinate executarii zborurilor speciale.

Din componenta Comisiei fac parte reprezentanti ai urmatoarelor institutii: Ministrul Transporturilor - ministru (presedintele Comisiei), Cancelaria prim-ministrului - seful Cancelariei premierului, Administratia Prezidentiala - consilier de stat, Ministerul Finantelor Publice - secretar de stat, Ministerul Apararii Nationale - seful Statului Major General, seful Statului Major al Fortelor Aeriene si seful Departamentului pentru Armamente, Ministerul Afacerilor Externe - secretar de stat, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice - presedinte, Serviciul Roman de Informatii - specialist, Serviciul de Informatii Externe - specialist, Serviciul de Telecomunicatii Speciale - director, Serviciul de Protectie si Paza - specialist, Regia Autonoma "Autoritatea Aeronautica Civila Romana" - director general si Regia Autonoma "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat" - director general.

Comisia are mai multe atributii, intre care promovarea memorandumului prin care se supune aprobarii Consiliului Suprem de Aparare a Tarii formatul pentru constituirea, in mod etapizat, a capabilitatii aeriene destinate zborurilor speciale, cu precizarea etapelor de implementare si a masurilor necesare pentru operationalizarea primei etape, incepand cu 1 ianuarie 2017.

Totodata, Comisia are rolul de coordonare a activitatilor legate de implementarea formatului aprobat pentru constituirea si operationalizarea capabilitatilor aeriene destinate zborurilor speciale, constand in: elaborarea unui proiect de act normativ pentru asigurarea finantarii necesare achizitiei unei aeronave in cursul anului 2016, care urmeaza a fi promovat, in conditiile legii, de catre autoritatea contractanta; elaborarea procedurii speciale de achizitie, pe baza normelor legale in vigoare, astfel incat aeronava sa fie achizitionata de catre autoritatea contractanta in cursul anului 2016; monitorizarea realizarii de catre institutiile implicate a demersurilor necesare pentru operationalizarea aeronavei incepand cu 1 ianuarie 2017, respectiv stabilirea costurilor de mentenanta si operare, precum si formularea propunerilor de alocari bugetare necesare in proiectul legii bugetului de stat pe anul 2017.

Sedintele Comisiei se organizeaza la sediul Ministerului Transporturilor ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui sau la solicitarea motivata a unui membru al Comisiei. Deciziile in cadrul Comisiei se adopta cu majoritatea voturilor membrilor prezenti.

Comisia poate fi sprijinita in activitatea sa de specialisti cu rol consultativ in domeniile tehnic, al investitiilor, economico-financiar si juridic.

In maximum 5 zile de la data intrarii in vigoare a acestei decizii, Comisia isi aproba prin hotarare propriul regulament de organizare si functionare.

La data intrarii in vigoare a acestei decizii, isi inceteaza aplicabilitatea Decizia prim-ministrului numarul 472/ 2013 privind infiintarea Comisiei interministeriale pentru negocierea achizitionarii unei aeronave, a produselor si serviciilor aferente in scopul constituirii unei capabilitati destinate executarii zborurilor speciale, care a fost publicata in Monitorul Oficial in 26 noiembrie 2013.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
611 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    O mizerie (Marţi, 24 mai 2016, 2:08)

    mitg [utilizator]

    Atatea comitete, comisii, studii de fezabilitate si prostii.
    De pe vremea lui Nastase - cand s-a constatat ca Romania are nevoie de aeronave noi pentru protocol - s-au cheltuit lejer zeci de milioane pe aceasta tema, pe "studii", "analize" si "memorandumuri". Unde mai punem si costurile exorbitante cu intretinerea actualelor harburi numite avioane si costurile cu inchirerea avioanelor private intre timp.
    Cu banii respectivi, linistit putea presedintele, prim-ministrul si parlamentul sa achizitioneze cate-un Air Force One.
    Luati o data un Boeing 777 sau un Airbus A350 si nu mai dati banii pe zeci si zeci de prostii birocratice.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri