Legia Deca, consilier de stat la Departamentul Educatie al Administratiei Prezidentiale, reactioneza fata de modificarile operate de Parlament la Legea educatiei, modificari care elimina filtrele de calitate in mediul academic. "Domnul Presedinte analizeaza legea 207/2016, tinand cont de nevoia de asigura un cadru legal care sa stimuleze performanta si excelenta scolilor doctorale, dar si sa previna si sanctioneze eventuale abateri de la normele de integritate. Decizia finala va fi anuntata conform calendarului prevazut in normele legale", spune Ligia Deca intr-o declaratie pentru HotNews.ro.

"Educatia si cercetarea sunt prioritati asumate ale Administratiei Prezidentiale, Departamentul Educatie si Cercetare urmarind indeaproape atat activitatea institutiilor in domeniu, cat si reactiile societatii civile", mai arata consilierul prezidential.

Reamintim ca Senatul a adoptat luni mea Legea 207/2016 pentru aprobarea OUG nr. 4/2016, iar legea a ajuns la Administratia Prezidentiala in vederea promulgarii joi, 12.05.2016.

Efectele cele mai importante ale legii votate in Parlament:

  • paseaza la universitatile acreditate sa organizeze studii de doctorat atat responsabilitatea de a acorda calitatea de conducator de doctorate, cit si pe cea de a analiza sesizarile privind plagiatele din doctorate, CNATDCU urmand sa avizeze verdictul. "Pune lupul paznic la oi", spune Dragos Ciuparu, fostul sef al cercetarii. Cu alte cuvinte, legea le cere universitatilor neperformante, care au tolerat pina acum plagiatele, sa pedepseasca plagiatele. Auziti hohotele de ris dinspre plagiatori?
  • relaxeaza procedura de sustinere a doctoratelor
  • da dreptul doctorilor sa renunte la titlu, fara sa suporte vreo consecinta
  • evaluarea scolilor doctorale (care functioneaza pe linga universitati) va fi mult mai permisiva, fiind eliminate citeva filtre si introdus avizul Consiliului Rectorilor (adica al celor controlati). Si asta in conditiile in care un raport al Curtii de Conturi atrage atentie tocmai asupra diluarii calitative a actului de educatie, cu implicatii masive pe piata muncii