Autorizatia de functionare a ambulantelor private Puls, suspendata pentru 30 de zile dupa decesul fotbalistului Patrick Ekeng

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 8 mai 2016, 19:30 Actualitate | Esenţial

Departamentul pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, condus de secretarul de stat Raed Arafat, si specialistii Ministerului Sanatatii au finalizat controlul la firma Puls, care a asigurat ambulanta la meciul Dinamo-Viitorul, control demarat sambata, in urma decesului fotbalistului Patrick Ekeng. In urma controlului s-au constatat ''neglijente si abateri grave''. Departamentul pentru Situatii de Urgenta a dispus suspendarea pentru o perioada de cel putin 30 de zile a autorizatiei de functionare a firmei private de ambulanta, pana la remedierea tuturor deficientelor, anunta Ministerul Afacerilor Interne, intr-un comunicat.

Reprezentantii Departamentului pentru Situatii de Urgenta arata, in comunicat, ca au gasit defibrilatoare cu baterii descarcate si medicamente care erau expirate din luna mai 2015 la firma PULS, inclusiv fiole de adrenalina, substanta folosita pentru procedurile de resuscitare.

Sanctiunile dispuse de Departamentul pentru Situatii de Urgenta dupa controlul efectuat la firma PULS:


- suspendarea pe o perioada de cel putin 30 de zile a autorizatiei de functionare a firmei private de ambulanta, pana la remedierea tuturor deficientelor. Masura suspendarii autorizatiei urmeaza sa fie dispusa, conform legii, de catre Directia de Sanatate Publica, precizeaza MAI.

- aplicarea de catre DSU a unei amenzi in valoare de 20.000 de lei, pentru incalcarea regimului privind reclasificarea ambulantelor.

- aplicarea de catre Directia de Sanatate Publica a unei amenzi in valoare de 3.800 de lei pentru medicamentele expirate si modul de tratare a deseurilor medicale.

- extinderea controlului de catre Directia de Sanatate Publica pe alte aspecte specifice sesizate, de competenta acesteia.

Ce nereguli a descoperit Departamentul pentru Situatii de Urgenta la firma PULS:

- modificarea clasificarii ambulantelor, fara obtinerea aprobarii legale in acest sens. Singurele ambulante functionale erau de tip A (destinate doar transportului pacientilor), celelalte trei ambulante de tip B si C (destinate urgentelor) figurau ca defecte. Toate categoriile de interventii, inclusiv cele de urgenta, se faceau cu ambulante tip A, care erau incomplet echipate.

- au fost identificare medicamente si materiale sanitare cu termene de valabilitate depasite. Echipa de control a gasit in trusele medicilor si asistentilor, inclusiv medicamente care erau expirate din luna mai 2015. Printre acestea s-au gasit si fiole de adrenalina, folosita pentru procedurile de resuscitare.

- pe ambulantele utilizate de firma privata au fost gasite defibrilatoare cu baterii descarcate.

- reprezentantii firmei nu au putut preciza persoana responsabila cu activitatea medicala prespitaliceasca de la nivelul societatii.


Gazeta Sporturilor a scris sambata ca in ambulanta firmei PULS, care l-a dus pe jucatorul lui Dinamo la Spitalul Floreasca vineri seara, dupa ce Patrick Ekeng s-a prabusit pe teren, exista un defibrilator, dar acesta nu a fost folosit.

Politistii au ridicat, vineri noaptea, mai multe documente de la sediul Serviciului Puls, care a asigurat ambulanta la meciul Dinamo-Viitorul, si de la sediul clubului Dinamo.

Ministerul Sanatatii si Departamentul pentru Situatii de Urgenta au anuntat sambata ca au facut un control la serviciul privat de ambulanta Puls.










4618 vizualizari
  • +12 (18 voturi)    
    Nu inteleg (Duminică, 8 mai 2016, 19:56)

    Orpheus [utilizator]

    De ce trebuie sa moara cineva ca sa se faca inspectii de rutina?
    • +6 (18 voturi)    
      Arafat nu inteleg cu se ocupa in Romania (Duminică, 8 mai 2016, 21:28)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      Departamentul pentru Situatii de Urgenta e condus de Arafat, i s-a dat putere totala de control si coordonare si degeaba.
    • +1 (1 vot)    
      In ziua de inspectie totul este pus la punct... (Luni, 9 mai 2016, 9:57)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      Apoi lasa totul de izbeliste pana la urmatoarea inspectie. Asa se intampla peste tot si la toate companiile si industriile.
  • +5 (23 voturi)    
    Vai sistemul de urgenta privat nu e miraculos?! (Duminică, 8 mai 2016, 20:10)

    andipetre [utilizator]

    Mai puneti-va speranțele in sistemul de sănătate privat, cel care, chipurile, rezolva toate problemele sănătății in Romania... Oamenii sunt la fel, de același tip, cata vreme omenia e uitata lucrurile vor fi la fel de grave. Sau chiar mai grave decat la stat, pentru ca acolo unde numai banul e singura măsură, nu mai conteaza așa de mult viața. La stat mai întâlnești oameni dedicați care fac sacrificii, la privat o sa găsești numai mercenari.
    • +7 (19 voturi)    
      nu ai dreptate (Duminică, 8 mai 2016, 21:29)

      Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      si e rusinos ca la Puls au permis o asemenea derogare de la calitate (desi si Arafat nu critica dotarea, ci procedurile si faptul ca nu s-a urmat un protocol standard de interventie).
      Da, privatul e interesat sa faca profit, inclusiv diminuand costurile. Si la #Colectiv patronii la fel au facut. Si la fel faci/ ai proceda si tu daca ai avea o afacere. Tine insa de stat sa dea reglementari clare, care nu lasa loc de interpretat si mai ales sa se ocupe de inspectii si sanctiuni in caz ca sunt incalcate.
      Dar, nici cu SMURD si Arafat nu imi e "rusine"-ati uitat prea repede episoadele Apuseni, Constanta...
      Eu as intreba unde a fost pana acum acest Departament care a ridica autorizatia, cum a autorizat Puls-ul si ce inspectii au facut (sau nu)? Sau iar aflam ca la ISU si #Colectiv cum s-au facut de forma si aici, oare?!
      Caz in care problema nu e atat la privatul pe care il tot blamezi atata, ci mai ales la cei cu atributii de reglementare si control.
      In SUA medicina e covarsitor privata si performantele lor sunt de vis in materie de cercetare, inovare, etc. (e drept ca si costurile sunt exagerat de mari de multe ori). Dar nu poti sa spui ca acolo nu e calitate! Insa acolo legea o fac mai ales asiguratorii si daca acestia ar fi intalnit un caz cum a fost acum la Puls, reziliau contractul instant, pt a nu fi pusi in situatia de a plati daunele imense datorita malpraxisului sau dotarilor precare. Deci acolo isi face si piata "autocontrolul", macar de frica daunalitatilor imense.
      • 0 (12 voturi)    
        Un lucru nu l-ai inteles (Luni, 9 mai 2016, 2:03)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

        Nu, daca as avea o astfel de afacere nu as face orice pentru bani, in niciun caz nu as pune in pericol vieti pentru "reduceri de costuri". Faptul ca tu ai face-o, pentru ca probabil aimcrescut intr-un mediu fara principii si demnitate, nu iti da dreptul sa generalizezi.

        Afla ca in lume exista oameni pentru care principiile, viata, comunitatea, sunt mai importante decat simplul profit si ei sunt cei care duc societatea inainte, nu cei condusi de spiritul ingust mercantil si oportunist. Daca erati numai voi, oamenii nu coborau din copaci nici azi.
        • +6 (6 voturi)    
          Da ma, da' ... (Luni, 9 mai 2016, 6:05)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          ... cata vreme nu-si fac treaba institutiile de control, tu si altii ca tine ati fi scosi de pe piata de firmele care reduc costurile in detrimentul calitatii serviciului, chiar si cand asta poate sa duca la pierderi de vieti omenesti.

          Ce (cred eu ca) a vrut sa zica comentariul caruia i-ai raspuns e ca cu o floare nu se face primavara, si ca inchiderea temporara si amendare serviciului Puls e frectie, cata vreme nu se schimba mentalitatea - cam ceea ce zicea si ministrul justitiei de curand, anume ca nici zece mii de procurori nu pot schimba nimic in tara asta, atata timp cat majoritatea covarsitoare a populatiei accepta coruptia si chiar o practica.

          Sa-i bagi cinci lei in buzunar paznicului de la spital ca sa te lase sa intri in afara programului de vizite e coruptie, de exemplu. Sa-l auzi pe-un student ca se lauda in mod deschis c-a copiat la examene si sa nu-l reclami e complicitate la un act de coruptie. Sa te tocmesti cu politistul de la ciculatie care te opreste pentru mers cu 70 la ora in localitate e coruptie. Astea par chestii marunte, dar astea sunt samanta raului - cine se invata cu "merge si-asa" va practica treaba asta la toate nivelele, indiferent ca e vorba de o trecere pe rosu la semafor intr-o intersectie pustie sau de dotarea unei ambulante.

          Cata vreme noi, marea masa a populatiei, nu pricepem ca nimic nu se va schimba cata veme noi nu ne schimbam, ne furam doar singuri caciula - ne credem smecheri, dar in fapt suntem smecheri pe propria spinare. Nu cei cativa politicieni care stau in parlament si fura de se rup sunt cauza raului in Romania, ci obiceiurile si conceptiile proaste ale marii majoritati a populatiei.
          • 0 (0 voturi)    
            Asa-i, dar... (Luni, 9 mai 2016, 10:11)

            andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            ... nu stiu daca e neaparat o problemă de mentalitate la nivelul societatii cat e vorba de faptul ca au ajuns sa conduca numai oameni cu mentalitate de hot si smecherie. Aia care zic "las' ca si tu ai fura daca ai putea" (absolut fals pt. majoritatea populației). S-au bagat în față, au profitat de vremurile tulburi prin care Romania a tot trecut, dar nu sunt de neinlocuit.

            Deci schimbarea de mentalitate e in primul rand o schimbare de oameni la varf, pentru ca in rest sunt destui oameni decenti in tara asta, nu sunt toti din aia care si-ar vinde si mama pentru "profit".
        • 0 (0 voturi)    
          nu ai inteles ce am vrut sa spun. (Luni, 9 mai 2016, 10:31)

          Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          si multumesc lui Eu_the_first pt completarea excelenta.
    • +4 (14 voturi)    
      1 caz nu inseamna ca tot sistemul e la fel (Duminică, 8 mai 2016, 21:32)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      evident ca si la STAT si la PRIVAT pot fi cazuri grave de incompetenta si indolenta dar tocmai de aceea avem un om angajat sa VERIFICE si sa COORDONEZE toate acesrte lucururi: Arafat, el e seful de la MAI si Sanatate care se ocupa cu urgentele

      cat timp nu va fi cineva care sa-i controleze si sa-i coordoneze, pot fi cazuri la fel de grave si la stat
      • +1 (1 vot)    
        Sigur, statul e un tatuc atotputernic (Luni, 9 mai 2016, 10:20)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Da, dupa tine statul ar trebui sa fie politienesc, sa verifice tot ce faci pentru ca tu in mod fundamental esti un hot si, daca te lasa, in mod sigur vei fura...

        Daca tu ca om, patron, investitor, cetatean, nu esti responsabil, poate sa faca statul 10000 de verificari, ca tu tot vei omori oameni a doua zi dupa ce primesti "avizul". Asa ca ideea e sa fie încurajați sa isi faca afaceri cei corecti si realmente responsabili, iar daca te-am prins cu smechereala sa nu mai pasesti in domeniul afacerilor de tipul ala cat traiesti.
  • -8 (16 voturi)    
    sanatate la privat (Duminică, 8 mai 2016, 20:58)

    gicacontragica [utilizator]

    cei ce vor sa aiba sistem privat de sanatate sa se gandeasca mai bine. ar trebui sa fie mai multe farmacii de stat si cabinete medicale, inclusiv cabinete denatare. nu e motiv ca cei cu o meserie usoara ca cea de medic stomatolog sa fie patroni peste lanturi de cabinete.
    • +6 (16 voturi)    
      doar in COMUNISM nu exista sanatate la privat (Duminică, 8 mai 2016, 21:33)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui gicacontragica

      in orice tara civilizata exista si spitale private.ai avut nevoie de un sinur caz pt a blama tot sistemul de sanatate privat...e clar
      • +3 (7 voturi)    
        Orice tara civilizata statul garanteaza sănătatea (Luni, 9 mai 2016, 2:13)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Ia drept exemplu Germania, unde te faci bine in primul rand la stat si nici nu ai voie sa iti faci asigurare medicala privata daca nu ai venitul peste o anumita suma. Acolo statul si cetatenii, de buna voie, investesc in oameni, in sanatatea intregii populatii, nu dupa modelul sud-american in care "privatii" supercorupti conduc, se protejeaza doar pe ei insisi si ii lasa pe majoritatea sa moara.
        • +5 (5 voturi)    
          In Germania in mod particular ... (Luni, 9 mai 2016, 6:34)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          ... casele de asigurari de sanatate, care incaseaza banii din conributii, sunt entitati complet independente, chiar si atunci cand sunt detinute de stat.

          Asta face ca din punct de vedere al statului sa nu existe diferente intre asiguratori de stat si privati.

          Institutiile medicale (spitale, clinici, servicii de ambulanta), la randul lor sunt de asemenea amestecate - si de stat si private - si la fel de independente ca asiguratorii. Fiecare presteaza servicii medicale oricarui asigurat, si exista un enorm aparat birocratic care asigura decontarea intre institutii medicale si asiguratori.

          Ceea ce face sistemul medical german sa functioneze (cel putin mai bine ca in Romania) e respectarea legii, nu faptul ca sistemul e sau nu privat sau de stat. Majoritatea directorilor de spitale din Romania, dac-ar face in Germania ce fac in Romania, ar ajunge dupa gratii. Majoritatea spitalelor din Romania, dac-ar fi controlate de autoritati germane, ar fi inchise. Chiar daca asta ar crea o criza pe termen scurt, ar face loc pentru servicii de calitate si o cheltuiala mai judicioasa a banilor pe viitor. Il vezi insa pe vreun politician roman sa-si asume o asemenea masura?

          Furatul propriei caciuli e sport national in Romania. Asta e cauza multor rele, printre altele a starii sistemului de sanatate. Nu tipul de proprietate asupra institutiilor de sanatate.
    • +4 (4 voturi)    
      Daca tu ai impresia ca meseria de stomatolog ... (Luni, 9 mai 2016, 6:22)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui gicacontragica

      ... e usoara, mai bine du-te de te culca decat sa-ti dai cu parerea pe-aici.

      Daca-i atat de usoara meseria asta, cum de n-ajung s-o practice mai multi?

      O afirmatie de-asta nu poate veni decat din partea unuia care habar n-are cat de greu si de obositor poate fi sa lucrezi cu capul.

      Ca idee (poate te lamureste) creierul uman consuma de 16 ori mai multa energie cand e solicitat decat o masa de muschi echivalenta.

      Da' vezi, nu te gandi prea mult la treaba asta, ca poate obosesti ...


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version