Cateva sute de oameni au format, sambata, un lant uman pe traseul autostrazii Craiova-Pitesti, pentru a atrage atentia autoritatilor de la Bucuresti cu privire la importanta construirii acestui drum, transmite Mediafax.

Protestul initiat de craioveni s-a desfasurat sub sloganul "Oltenia vrea autostrada", iar participantii au purtat pancarte inscriptionate cu acest slogan.

Protestatarii au format un lant uman incepand de la iesirea din Craiova catre Pitesti, incercand sa transmita, in acest mod, autoritatilor de la Bucuresti, ca este nevoie de constructia autostrazii.

"Autostrada ne-a fost promisa de multi politicieni si guvernanti, dar pana acum nu a facut-o nimeni, decat pe hartie. Daca am avea acest drum, am ajunge mai repede la spitalele din Bucuresti atunci cand am avea nevoie. Sa nu mai vorbim de faptul ca daca am avea un drum pe care sa se poata circula rapid, poate am avea si noi mai multi investitori in zona, mai multe locuri de munca. Altfel Craiova, toata regiunea Olteniei, va ramane saraca", a spus unul dintre participantii la manifestare.

A fost pentru a treia oara cand oltenii au manifestat pentru a cere constructia autostrazii Craiova-Pitesti.

In bugetul de stat pe 2016 a fost prevazut suma de 1,5 milioane euro pentru efectuarea unui studiu de fezabilitate pentru constructia autostazii Craiova-Pitesti. Guvernul Ponta a intentionat realizarea acestui drum in parteneriat public-privat, insa initiativa nu a fost dusa la bun sfarsit.

Licitatia pentru "Contract de concesiune de lucrari publice privind proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea Drumului Expres / Autostrada Craiova - Pitesti, km 0+000 - km 121+185" a fost lansata in Sistemul Electronic de Achizitii Publice in data de 9 martie 2013.

Cinci consortii s-au inscris la aceasta: Obrascon Huarte Lain SA - OHL ZS SA, China Communications Construction Company - Dogus Insaat VE Ticaret AS - Egis Projects, Spedition UMB - Tehnostrade - Vectra Service, Strabag AG - Strabag SE - Vinci Construction Grands Projects - Vinci Construction Terassament - Aktor SA - Aktor Concessions SA (denumita Via Subcarpatica) si Impregilo SpA - Salini SpA.

Iar alegerea constructorului, dar si a variantei de drum care urma sa fie realizat, drum expres sau autostrada, trebuia decisa in urma etapei de dialog competitiv cu candidatii preselectati.

Toate procedurile au fost insa suspendate din lipsa de fonduri.