Vlad Alexandrescu: Ciolos ar fi putut sa ma sprijine mai mult in scandalul de la Opera. Opera a dat inapoi intr-un mod semnificativ, sub presiunea unor cercuri nationaliste si xenofobe

de RFI     RFI Romania
Vineri, 29 aprilie 2016, 14:05 Actualitate | Esenţial

Vlad Alexandrescu
Foto: Facebook
Vlad Alexandrescu face noi precizări privind demisia sa din postul de ministru al Culturii. El spune la RFI că premierul Dacian Cioloş ar fi putut să-l sprijine mai mult în scandalul de la Operă. Ministrul demisionar e de părere că ONB a făcut un pas semnificativ înapoi, sub presiunea unor cercuri naţionaliste şi xenofobe.

Alte declaratii ale lui Vlad Alexandrescu:
  • Din nefericire, situaţia a escaladat şi a escaladat în condiţiile în care şi aici recunosc că eu am fost prost sfătuit de unul dintre consilierii mei, căruia i-am cerut demisia, domnul Rareş Zaharia, în sensul în care domnul Zaharia nu mi-a prezentat înainte de a lua eu această decizie, toate faţetele problemei. El ar fi trebuit să mă avertizeze că acolo este o tensiune cu un fundal naţionalist şi sindical foarte puternic, care ar putea degenera, care ar putea afecta activitatea unor balerini, unei trupe de balet şi a unor balerini performanţi, desfăşurată în această instituţie de mai multă vreme şi că va antrena mari conflicte în interiorul instituţiei. Eu n-am avut această informaţie şi după aceea am descoperit că domnul Zaharia de fapt era mai degrabă orientat către una dintre taberele aflate în discuţie. De aceea i-am cerut demisia.
  • Din păcate, pe fondul unui conflict, care în bună măsură probabil că a fost alimentat, nici reacţia mea nu a fost destul de fermă, pentru că am ezitat, fiind prost sfătuit, dar am ezitat şi din dorinţa de a nu amputa această dimensiune europeană reformatoare pe care Opera o luase, prin angajarea unor artişti din străinătate şi a unor... Alina Cojocaru, o foarte mare balerină de nivel mondial, prezenţa lor în Operă a fost pusă sub semnul îndoielii şi ei au fost ostracizaţi, în sensul că au fost puşi la index şi arătaţi cu degetul. Or acest lucru, după părerea mea, nu poate fi tolerat de un ministru al Culturii. În această situaţie trebuie fermitate.
  • În momentul de faţă, această instituţie a dat înapoi într-un mod semnificativ, sub presiunea unor cercuri naţionaliste şi xenofobe, care îşi doresc revenirea la o situaţie anterioară, de egalitate, unde valoarea nu contează şi unde nu se mai poate face o distincţie în universul artelor spectacolului. Este un moment foarte primejdios.

Citeste tot articolul pe RFI.ro












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
3414 vizualizari
  • -19 (39 voturi)    
    Cercuri (Vineri, 29 aprilie 2016, 14:27)

    Snitzelvienez [utilizator]

    Nationaliste ? Pai Romania este stat national unde romanii au intaietate. Xenofobe? Termen atribuit gratuit . Romanii au fost primitori inca din sec XVIII dar s-a abuzat de bunatatea noastra, astazi se intampla acelasi lucru.
    • -10 (30 voturi)    
      rotten (Vineri, 29 aprilie 2016, 14:51)

      OvidiuStoica [anonim] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      Daca nu suntem de acord sa finantam la greu (7300 euro pe luna salariu, zeci de mii de euro dati pe spectacole aduse din strainatate) cu bani publici (bugetari, adunati de la romani si destinati culturii si artistilor romani) fanteziile artistice si proiectele unui danez inseamna ca suntem.. 'xenofobi' ?...

      Ce urmeaza ? Sa le trimitem bani lunar prin posta artistilor din Danemarca ?
      • +14 (18 voturi)    
        Valoarea se plateste (Vineri, 29 aprilie 2016, 16:02)

        stefan04 [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuStoica

        Oare cand o sa intelegeti ca nu exista director artistic roman(si se vede asta de 25 de ani) care sa poata duce baletul operei la nivelul pe care l-a atins cu Kobborg. 7000 de Euro pt a avea un balet de nivel international e un pret minuscul.
        • -1 (3 voturi)    
          Pe mine nu m-a intrebat nimeni (Vineri, 29 aprilie 2016, 20:14)

          Gigi-al-mai-tare [utilizator] i-a raspuns lui stefan04

          daca vreau sa se arunce cu banuu mei pe asa ceva.
          Daca tu vrei asta plateste doar tu, din banii tai, la opera ta particulara.
  • -12 (26 voturi)    
    est-ce que (Vineri, 29 aprilie 2016, 14:34)

    Mazeta [utilizator]

    În Franța cum e? La Opera Națională din Paris sunt angajați pensionari străini cu salarii de 200 de ori mai mari decât ale francezilor?
    • +17 (17 voturi)    
      la fel ca peste tot (Vineri, 29 aprilie 2016, 16:12)

      stefan04 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      In occident e la fel peste tot, valoarea conteaza, nu nationalitatea.
      La Royal Opera, dintre prim balerini, sunt maxim 30% englezi.
      Pe spectator nu-l intereseaza daca vede dansatori autohtoni sau pakistanezi, il intereseaza calitatea spectacolului.
      • -10 (14 voturi)    
        Royal Opera (Vineri, 29 aprilie 2016, 16:25)

        Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui stefan04

        Intereseaza-te ce salarii au expatii si bastinasii. Intereseaza-te daca vorbesc in limba lor.
        • +7 (7 voturi)    
          Gardiner (Vineri, 29 aprilie 2016, 17:34)

          Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

          Banuiesc ca atunci cind dirijeaza la Opera din Paris, un mare dirijor ca J.E. Gardiner vorbeste engleza. Si e platit cu zeci de mii de euro per spectacol. Evident, nu e o mediocritate ca `marii~ dirijori de la ONB. Oare cind vor intelege sindicalistii de la ONB ca sunt in afara competitiei?
          • +2 (2 voturi)    
            Manipulare prin omisiune (Vineri, 29 aprilie 2016, 21:06)

            Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

            Una e calitatea de invitat si alta e calitatea de angajat permanent .
            Gardiner este presedintele Bach-Archiv Leipzig din 2004 adica o institutie ce studiaza viata si activitatea lui Bach.
  • -2 (18 voturi)    
    "N-am stiut".. (Vineri, 29 aprilie 2016, 14:41)

    OvidiuStoica [anonim]

    Se pare ca nu era bine informat (desigur, de vina sunt altii ca l-au dezinformat) si nici de fermitate nu a dat dovada.
    Pana la urma e bine ca a fost demis, nu e capabil de o asemenea functie.
  • +5 (21 voturi)    
    Nu doar nationalistm, (Vineri, 29 aprilie 2016, 14:52)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    ci si mediocritate, provincialism, opozitie la schimbare, comoditate, spirit de bugetari etc etc. Se face prea mult caz de struna nationalista (care exista!), dar problema e in alta parte: „greaua mostenire” si incompetenta manageriala, combinata cu clientelismul si pilele, sindicalismul vicios, veleitarsmul etc etc etc. ONB s-a facut de ris si s0a condamnat la anonimat pe plan cultural european. Acest Zaharia e prototipul sforarului, adica al mentalitatii ca totul se rezolva prin rubedenii, relatii, pile, trafic de infuenta - boala societatii romanesti unde grupurile de interese isi impun vointa asupra adevaratelor valori, nevoite sa plece din tara ca sa fie recunoscute.
    • +9 (9 voturi)    
      De acord (Vineri, 29 aprilie 2016, 15:57)

      emigrant [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Nu sint chiar asa comozi totusi. Cred ca sint pe HN sa va puna minusuri..
  • +1 (17 voturi)    
    .... (Vineri, 29 aprilie 2016, 14:55)

    vasile_r [utilizator]

    cat curaj, cata determinare...sa dai vina pe un consilier ca nu esti capabil sa iei o hotarare....
    • +2 (10 voturi)    
      Sau mai rau (Vineri, 29 aprilie 2016, 15:09)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui vasile_r

      Sa te bazezi pe un consilier intr-o chestiune atat de sensibila. Poate omul a fost bine intentionat dar ca manager a gresit clar pentru ca trebuia sa-i ia altfel pe toti. Pozitia de ministru ii permitea acest lucru.
  • -5 (21 voturi)    
    Hmmm (Vineri, 29 aprilie 2016, 15:03)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Asta e vedeta oamenilor "cool" si educati? Xenofobie? Se cheama drepturi egale la tine in tara la valoare egala, nene! De ce a avut Kobborg bugetul pe care l-a avut si altii inaintea lui nu? RUSINE!
    • +13 (13 voturi)    
      Valoare (Vineri, 29 aprilie 2016, 15:56)

      emigrant [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Exact, despre valoare e vorba. Nu stiam cine e Kobborg dar acum stiu. Citi balerini de talie internationala a dat Opera Romana? Aia care au fost pe scenele pe care a fost Kobborg sa fie platiti la fel. Pina si Alina Cojocaru e scolita la Kiev. Valoarea Operei este aia despre care spune Hollander: rezultatul unor repetitii de 2-3 ore pe zi, a nepotismului si clientelismului care macina toate institutiile. Tot a fost bun scandalul, aflam si noi amanunte...
      • -7 (11 voturi)    
        Informeaza-te (Vineri, 29 aprilie 2016, 16:13)

        Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui emigrant

        Kobborg are 43 ani, varsta de pensionare in domeniul sau, la fel si Alina C ce vine dupa accidentari, operatii timpul lor a apus.. Una e sa fii balerin si alta e sa vrei sa-ti construiesti o cariera de manager pe spinarea altora. Banii primiti de Kobborg in calitate de Director artistic sunt o ofensa adusa romanilor
        • +3 (5 voturi)    
          Du-te (Vineri, 29 aprilie 2016, 17:37)

          Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

          Te urmaresc ce postezi, esti clar unul din nulitatile de la ONB. Asa s-a dus naibii opera din Romania, cu unii ca tine, bugetari nacaliti si lipsiti de talent care vocifereaza la infinit, pentru ca atita pot. Traiesit din taxele mele si nu produci decit kitcih!
        • +2 (4 voturi)    
          Dar de creatori (Vineri, 29 aprilie 2016, 19:33)

          Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

          de coregrafii ați auzit? Sau vă imaginați că niște mari dansatori când nu mai pot dansa se duc să spargă semințe pe bancă în fața blocului?
    • +11 (15 voturi)    
      pt ca inaintea lui nu a fost nimeni valoros (Vineri, 29 aprilie 2016, 16:09)

      stefan04 [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      E f simplu, pt ca niciun roman dinaintea lui nu a fost capabil sa schimbe anchilozatul balet romanesc.
      Au avut toti aceleasi bugete, stai linistit, dar nu au fost capabili sa schimbe nimic, pt ca nu aveau cum, pt ca faceau parte din sistem.
  • -1 (1 vot)    
    Deci a fi nationalist (Vineri, 29 aprilie 2016, 20:13)

    Gigi-al-mai-tare [utilizator]

    e potrivit acestui vierme slinos ceva rau, ce orice om "elevat" nu trebuie sa fie.
    Atunci de ce nu se duce el acolo unde ar fi intre cei ca el?
  • 0 (0 voturi)    
    Podeaua (Sâmbătă, 30 aprilie 2016, 2:06)

    emigrant [utilizator]

    Un mic detaliu: si podeaua de la Opera s-a schimbat NUMAI dupa ce a venit danezul. Inainte erau denivelari..Are o balerina Mihaela Miroiu cred un interviu pe undeva.Tot ea spune ca inainte nu puteai avansa la prim balerina daca erai in corpul de balet. Te puneau (cum//nu cumva pe pile?) prim balerina de la inceput si ramineai acolo. "Danezul" a vazut unde e talentul si a promovat pe baza de talent. By the way, fata asta Alina, parintii erau vinzatori in piata, ce sanse ar fi avut ea sa devina prim balerina daca se forma numai la noi?? Think about it.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă