FOTO Apararea antiaeriana din Transnistria, in pozitie de lupta dupa ce un avion romanesc a survolat teritoriul. Ministrul apararii de la Chisinau: Noi i-am informat, dar acum au decis sa-si arate muschii

de I.B.     HotNews.ro
Vineri, 29 aprilie 2016, 7:35 Actualitate | Esenţial

Transnistria pregateste apararea antiariana impotriva unui avion romanesc
Foto: novostipmr
Autoritatile de la Tiraspol au plasat apararea antiaeriana in pozitie de lupta si pregatita de tragere, dupa ce un presupus avion romanesc ar survola de mai bine de trei saptamani teritoriul separatist din Republica Moldova, relateaza agentia Novosti din Transnistria, care prezinta si o harta cu traseul pe care l-ar fi urmat aeronava, citeaza digi24.ro.

Potrivit sursei citate, Ministerul Apararii din Transnistria a anuntat ca in perioada 4-27 aprilie, radarele de recunoastere ale fortelor armate din Transnistria au depistat zboruri neautorizate din partea unei aeronave romanesti de tip Diamond DA-42 Twin Star care a intrat in spatiul aerian al regiunii fara a se coordona cu autoritatile relevante din republica separatista.

Potrivit Agerpres, intr-o reuniune prezidata de liderul transnistrean, Evgheni Sevciuk, Oleg Beliakov, copresedintele Comisiei Unificate de Control (CUC) din partea Tiraspolului, a spus ca aceste zboruri au fost efectuate la initiativa Chisinaului si au avut ca punct de pornire orasul Iasi. In cursul acestor zboruri a fost realizata o fotografiere aeriana a teritoriului transnistrean, inclusiv a obiectivelor militare, conform Interfax.ru

Potrivit ProTV Chisinau, avionul care din 4 aprilie si pana ieri a tot zburat deasupra Moldovei apartine unei companii din Romania, care a castigat o licitatie internationala pentru a crea cartografia si realiza modelul digital al reliefului Republicii Moldova. 

Ministrul Apararii de la Chisinau, Anatol Salaru, spune  ca zborurile civile nu trebuie coordonate cu autoritatile de la Tiraspol.

“Noi anuntam comisia unificata de control din timp si atat. Noi am informat si ei au acceptat. Dar acum au decis sa-si arate muschii”, a spus Salaru.


Citeste mai multe despre   









18623 vizualizari
  • +26 (58 voturi)    
    incepe extirparea mujicilor matrafoxati (Vineri, 29 aprilie 2016, 7:43)

    un domn [utilizator]

    e bine, ce nu au reusit moldovenii in anii 90, o va face NATO !
    • +20 (52 voturi)    
      Romania, Moldova, Ucraina, Polonia! (Vineri, 29 aprilie 2016, 8:50)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Toti vecinii asteapta igienizarea'' zonei!

      Este doar o chestiune de timp pana risnacii fomisti si violatori din zona transnistreana sa primeasca multumirea pentru crimele comise!

      Este sufficient ca o tara NATO sa se simta amenintata si sa inceapa curatenia!
      • +8 (28 voturi)    
        ... (Vineri, 29 aprilie 2016, 10:36)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

        N-am sa inteleg niciodata de ce comenteaza unii oameni fara sa aiba habar de situatie. Ati urmarit vreodata un telejurnal Moldova? Ati citit vreodata un ziar din Moldova? Faceti niste afirmatii fara nicio legatura cu realitatea.
        Adevarul este exact contrar, partidele ruse sunt pe cale sa castige alegerile, iar Transnistria e mai aproape ca oricand de revenirea la Moldova. Rusia incurajeaza acest lucru pentru ca va inclina definitiv balanta in favoarea sa. Iar Romania va asista neputincioasa, este pretul pe care-l vom plati pentru o diplomatie mediocra si lipsita de perspectiva.
        • +2 (26 voturi)    
          Parţipal și un domn (Vineri, 29 aprilie 2016, 10:53)

          @Mishu [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

          E unu și același se poate observa pe vocabularul limitat pe care îl are :))) un senil sărac cu duhul.
          • -2 (22 voturi)    
            Da si nu numai atat (Vineri, 29 aprilie 2016, 13:05)

            potaissa [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

            mai posteaza deasemenea sub alte 2-3 nick-uri. Desi eu am ajuns la convingerea ca trebuie sa fie un descreierat din redactie ,pentru ca chiar asa de prost nu e nimeni cu adevarat. Sau ma insel?
            • +1 (15 voturi)    
              Stetz fraieri amandoi (Vineri, 29 aprilie 2016, 19:17)

              Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

              Daca va ducea capul observati ca e o diferenta clara intre postarile noastre. Avem un numitor comun insa, uram mujicii din toti rarunchii.
              Dar poate am eu pretentii prea mari de la postacii bullshevici, de beci.
            • 0 (12 voturi)    
              daca vrei sa vezi unu asa de prost (Vineri, 29 aprilie 2016, 21:25)

              stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

              uita-te in oglinda, bolsevice!
              • -2 (12 voturi)    
                Mare natang mai este (Vineri, 29 aprilie 2016, 22:14)

                potaissa [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

                nepotul bunicilor tai. Pe bune. Intrebare: de ce bolsevic?
                • -2 (10 voturi)    
                  Intreaba-l pe ala (Vineri, 29 aprilie 2016, 23:59)

                  persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

                  din oglinda.
                  • -1 (9 voturi)    
                    Hehe (Sâmbătă, 30 aprilie 2016, 9:04)

                    potaissa [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

                    al catelea nick?Pai voi astia de la Onanoriu sunteti maximal 2 postaci amarati si plini de ura care postati sub zeci de nick-uri. Cine PM va mai ia in serios?
                    • +1 (7 voturi)    
                      Jura tu pe sfanta Biblie (Sâmbătă, 30 aprilie 2016, 10:47)

                      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

                      Ca nu iei bani pe cretinismele pe care le scrii.
                      Si ca ii iubesti sincer pe rusi si crezi in superioritatea culturala, tehnologica si sociala a rusilor.
                      Cam asta se desprinde din comentariile tale ceea ce te face fie un vandut rusilor fie un retardat incurabil.
                      • -3 (7 voturi)    
                        Ma mai repet o data pentru cei mai slabi dotati (Sâmbătă, 30 aprilie 2016, 13:58)

                        potaissa [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                        Ai citit tu un cuvant de lauda la adresa rusilor in postul meu?
                        Dai si tu cu mucii-n fasole pentru ca nu te duce bila de mai mult. Dar e la moda , nu?
                        • +4 (4 voturi)    
                          nu divaga rusnacel (Sâmbătă, 30 aprilie 2016, 22:30)

                          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

                          jobul tau este sa te iei de cei care au opinii anti-rusesti. Nu eziti sa ii numesti postaci fara sa ai nici-o dovada in aceste sens.
            • +2 (6 voturi)    
              Daca e unul din redactie... (Sâmbătă, 30 aprilie 2016, 10:09)

              ac [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

              ... si e asa prost, de ce mai folosesti hotnews, care, dupa cum spui, angajeaza asemenea chestii cu vocabular limitat?
        • +6 (12 voturi)    
          Adevarul cui? (Vineri, 29 aprilie 2016, 11:03)

          coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

          Presa din Rep. Moldova este, majoritar, afiliata politic. Sperietoarea cu "partidele rusesti vor castiga alegerile" este fluturata de actuala/fosta coalitie AIE (cea "pro-europeana" care vinde activele statului la firme rusesti dubioase).

          Succesul socialistilor vine din voturile celor dezamagiti in partidul comunist. In Romania ar fi electoratul necodintionat al PSD-ului, doar ca Dodon este sluga ruseasca pe fata.

          Revenirea Transnistriei in Moldova? Ce pasi ai vazut d-ta? Eu vad in continuare provocari din partea teroristilor si dinamitarea negocierilor 5+2 de catre rusi si teroristi. Poate ai alte informatii si vrei sa le impartasesti?

          Sau faci referire la planul rusesc de federalizare Kozak? Tin sa-ti reamintesc ca, pana si huilofilul Voronin, a refuzat Fed. Rusa cu aceasta propunere.
          • +9 (15 voturi)    
            ... (Vineri, 29 aprilie 2016, 11:50)

            a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui coldplayer211

            Dodon a primit aprobarea de a-si face campanie electorala in Transnistria. Este pentru prima oara cand unui candidat din Moldova i se permite acest lucru. Pana acum alegerile din Moldova nici macar nu au fost recunoscute. Si sunt semnale ca in anumite conditii li se va permite cetatenilor transnistreni sa voteze la alegerile din Moldova.
            Revenirea Transnistriei nu se va intampla peste noapte, dar sunt din ce in ce mai multe declaratii de ambele parti pentru reglementarea problemei.
            Rusia incearca sa obtina un statut special pentru regiune din mai multe motive. In primul rand va obtine o majoritate rusofila confortabila in Moldova, obtine drept de veto pentru deciziile strategice ale Moldovei (prin santajul cu dreptul la autodeterminare al regiunii), si nu in ultimul rand scapa de finantarea Transnistriei.
            • +7 (9 voturi)    
              Dodon si Transnistria (Vineri, 29 aprilie 2016, 12:15)

              coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

              Dodon a fost cu toata fractiunea parlamentara pentru "investire" la Moscova. Niciun alt partid nu a facut-o pana atunci.

              Nu vad semnale in gesturile de curtoazie facute de unele slugi rusesti pentru alte slugi rusesti.

              Voi crede ce spui doar atunci cand vor inceta atacurile teroristilor rusi asupra etnicilor romani si administriatiei moldovenesti.
              • +3 (11 voturi)    
                ... (Vineri, 29 aprilie 2016, 12:44)

                a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui coldplayer211

                Tu citesti ceea ce scrii? Nu faci decat sa confirmi ce am spus eu.
                Deci candidatul cu cel mai mare procent in sondaje este primit cu alai la Moscova, si este acceptat la Tiraspol (lucru fara precedent), iar astea sunt lucruri fara importanta? Daca nici astea nu sunt semnale clare ca Rusia lucreaza din greu, nu stiu care ar putea fi.
                Ca tu le vezi slugi rusesti e una, dar te-ai intrebat daca cetatenii Moldovei sunt de acord cu tine? Pentru multi dintre ei, Rusia e salvarea, iar Putin e un erou (cea mai populara personalitate din Moldova).
                • +1 (3 voturi)    
                  Sondaje si presa aservita politic (Vineri, 29 aprilie 2016, 16:51)

                  coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

                  Imi scrii de sondaje si ce citesti prin presa aservita politic iar eu iti spun din ce stiu de la rudele si familia ramasa acolo.
                  Declaratii si gesturi din partea rusilor vad din '92 incoace, intre timp teroristii continua obstructionarea administratiei moldovenesti.

                  Huilo cel mai popular? Poate la indivizii sunati in timpul programului de lucru, pe telefon fix, 75% rural 25% urban.

                  Nu mai acuza necunoscutii de neinformare, s-ar putea sa fie din zonele pentru care te dai expert.
                • +3 (3 voturi)    
                  Ai vorbit cu toti cetatenii, nu? (Sâmbătă, 30 aprilie 2016, 10:11)

                  ac [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

                  Si Iliescu a cistigat la Vaslui cu 104% sau cit era. Asta nu inseamna ca era si dorit de 104% dintre romani, sau ca mai era si bun. Asta e argumentul tau, ca Putin e popular? O fi. Si Petre Roman era. Si altii asemenea de pe aici.
        • +5 (13 voturi)    
          Esti putin confuz! Mai bea putin! (Vineri, 29 aprilie 2016, 11:21)

          pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

          Te rog, culca-te vreo doua ore, si revino cu informatii care se pot conecta una cu cealalta!

          Iluzia ta ca armata rusa (din statul fantoma transnistria) va defila pe la Chisinau, este o iluzie!

          Cat despre diplomatie, cand te invadeaza omuletii verzi, (care spre rusinea lor dezbraca haina militara si imbraca salopetele) diplomatia nu isi mai are rost!
          • -1 (13 voturi)    
            ... (Vineri, 29 aprilie 2016, 12:08)

            a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

            Raspunde la intrebare, ai citit vreodata un ziar moldovenesc? Ai vazut o emisiune de stiri din Moldova? Stii ca Putin e cea mai populara personalitate in Moldova?
            Nu e vorba de armata rusa sau transnistreana, e vorba de oamenii de rand care nu cred in UE si nu cred in Romania. Oamenii voteaza, nu armata.
            • +4 (10 voturi)    
              Ce mare presa este in Moldova? (Vineri, 29 aprilie 2016, 13:07)

              pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

              Propaganda rusofila este cunoscuta, comunistii voteaza doar de foame!
              Amestecarea gagauzilor a avut rostul ei, acum vedeti efectele!

              Cat despre argumentele tale le consider - rusofobe, si cred ca au ca scop intimidarea romanilor prin victorii fictive ale influentei rusesti!

              Meciul a inceput!
              • +3 (7 voturi)    
                ... (Vineri, 29 aprilie 2016, 14:01)

                a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

                Ar trebui in primul rand sa inveti un pic de gramatica (linia de pauza, semnul exclmarii), apoi sa intelegi sensul cuvintelor pe care le folosesti.
                Rusofob denota fobie (cu sensul de antipatie, repulsie) fata de rusi si este in totala contradictie cu restul frazei "intimidarea romanilor". Un rusofob ar vrea sa intimideze rusii, nu romanii.
                Nu sunt nici rusofob, cu atat mai putin rusofil (adica opusul pe intelesul tau). Dar urmaresc indeaproape presa moldoveneasca online si in geneal tot ce tine de Moldova.

                PS: Tot n-ai raspuns la intrebare.
                • -2 (6 voturi)    
                  umm (Vineri, 29 aprilie 2016, 16:39)

                  muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

                  Dupa schimbul de replici tu chiar astepti un raspuns coerent?
                  Iti raspund eu, cam in stilul lor. 'Esti matrafoxat de pufoaika crakanatului si muritor de foame!'
                  Niciun om intreg la mine nu ar scrie de sute de ori variatiuni ale aceeasi tampenii, decat daca are un interes.
                  Teoria mea e ca face/fac parte din tagma baietilor ce fac propaganda Moscovei, tarand in derizoriu orice tentativa de a-i critica pe rusi.
                  Dupa ce bifeaza la fiecare articol 'pufoaika', 'crakanat', 'muritor de foame' si 'violator', ce sens mai are sa comentezi despre bubele Rusiei?
                  • +2 (4 voturi)    
                    nu sunt sucient insusite de voi (Sâmbătă, 30 aprilie 2016, 8:04)

                    un domn [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

                    in plus omanii au inteles ca Mujicia este agresor, nu pacificator, evident alcoolul, adica pufoaika e cauza; supararea ta si a plutonului de comentatori pro-moscoviti nu este intemeiata
              • +2 (2 voturi)    
                @a.nonim (Sâmbătă, 30 aprilie 2016, 21:36)

                un domn [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

                este in salopeta ca mentalitate
            • +1 (3 voturi)    
              Dupa ce am vazut in Ucraina... (Sâmbătă, 30 aprilie 2016, 10:12)

              ac [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

              ... eu am vazut ca omuletii verzi erau cu votarea.
      • -3 (7 voturi)    
        Pai, nu ma prind... (Vineri, 29 aprilie 2016, 17:07)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

        "Este sufficient ca o tara NATO sa se simta amenintata si sa inceapa curatenia!"

        =======================

        Pai, nu ma prind... cum definesti matale "sa se simta amenintata". Din cate observ, de cate ori au ocazia, conducatorii romani nu mai prididesc cu plangaciunile "ca se simt amenintati", ca Rusia ... "asa si pe dincolo, maine inainte de ora pranzului".

        Si NATO, totusi, nu incepe curatenia.

        Intrebarea fireasca vine: DE CE? Raspunsurile posibile sunt doua: fie ca NATO este o organizatie neputincioasa, fia ca plangaciosii din Romania sunt priviti de catre NATO asa cum sunt : o adunatura de frustrati.

        Cum comentezi matale, ca te vad asa, mai geostrateg de Ghimpati ?
    • +7 (11 voturi)    
      Nu cauta NATO scandal cu (Vineri, 29 aprilie 2016, 11:57)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Rusia, insa Putin abia asteapta un motiv sa se ratoiasca la occidentali. De ce ? Pentru ca astfel castiga simpatie pe plan intern unde minciunile sale sfruntate inca mai sunt crezute de bietii oameni, inclusiv in rep. Moldova...
    • -3 (9 voturi)    
      NATO si Europa ne iubesc. (Vineri, 29 aprilie 2016, 14:00)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Tot aici in articol "Dupa Marea Britanie, Germania anunta si ea ca vrea sa taie ajutoarele sociale pentru romani si bulgari". Dovada clara ca atunci cand lucrurile se imput cu adevarat nu o sa ridice nimeni 2 degete sa ajute Romania. Toate declaratiile astea belicoase ale noastre impinsi in fata de NATO fac jocul lui Putin care abia asteapta sa gaseasca un motiv sa-si extinda cuceririle.
      Care credeti ca e scopul lui final de a destabilizat Europa lui Merkel? Se simte slabit si vrea pace? Nu dinpotriva, Rusia e instabila economic ptr ca suporta o armata imensa care nu produce nimic - deocamdata. Dar are nevoie de un motiv sa porneasca razboiul. Se pare ca vecinii sunt gata sa-i faca jocul.
      • +1 (5 voturi)    
        Orice (Vineri, 29 aprilie 2016, 16:07)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

        Europa se poate umili oricat in fata regimului Putin. Mereu nu va fi de ajuns. Poate doar daca Europa ar finanta continuu si gras regimul Putin, si ar disparea presa libera din Europa, ... dar si atunci regimul Putin ar pedepsi vreo tara sau alta, doar asa de kiki.

        De ce?! Pentru ca asa se mentine teroarea. Prin teroare se mentine puterea. Problema e cand nationalitatile din imperiu, si/sau mai ales poporul rus, se vor revolta. Adica nu e ca in tarile democratice, doua-trei bastoane, cateva zile de nesupunere, un ministru demis, si alte chestii din astea soft. De sub regimul terorii, popoarele stiu ca nu pot scapa decat prin victorie totala, definitiva. E chestie de viata si de moarte. Ori dictatorul si regimul sau, ori poporul!!! Cineva trebuie sa moara. Asa sunt revoltele in regimurile totalitare. Si nici un regim totalitar nu va scapa cu viata din abisul terorii in care si-au impins tarile. N-are cum. Cand vor aparea revoltele in imperiul rusesc, violenta va fi masiva.
        • -2 (6 voturi)    
          Nu vad legatura (Vineri, 29 aprilie 2016, 20:35)

          serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

          Prezinti regimul lui Putin ca fiind pe buza prapastiei. Omul e mai popular intern si extern ca oricand. Donald Trump ii arunca bezele de peste ocean. Europa satula de lideri impotenti socialisti care au primit cu bratele deschise islamul privesc cu ochi umezi catre vajnicul conducator care macar are tupeul sa spuna lucrurilor pe nume si sa nu lase picior de islamist in tara.

          Noi suntem prinsi la mijloc. Situatia economica in Rusia nu e buna deloc. Putin are de ales intre a conduce Rusia catre o moarte lenta dar sigura si uitarea in analele istoriei sau sa mizeze tot pe cartea armatei si sa isi inscrie numele alaturi de alti nebuni ca Stalin si Hitler pe care istoria nu-i poate uita. Va fi Moldova-Romania/Turcia casus beli ptr WW3. Ramane d vazut.
          • +2 (2 voturi)    
            Si? (Sâmbătă, 30 aprilie 2016, 21:54)

            ac [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

            Iti aduc aminte ca a fost suficient discursul din 68 al cizmarului da la Scornicesti, ca sa curga: Maurer in RFG imediat, Nixon, Lenuta si Nicu in caleasca cu regina Angliei, clauza natiunii celei mai favorizate, Dallas la TV etc etc. Ai fi zis ca fata de restul CAER cel putin, in Romania e raiul pe pamint. Ei, afla ca nu era, oricit de "popular" era Ceasca.
            Ii face bezele cine de peste ocean? Trump?
            In primul rind, cine altcineva ii mai face bezele? Depardieu si altii asemenea? Treziti-va, oameni buni, la realitate.
            Oricare ar fi scopurile unuia sau altuia (si la un primitiv ca Trump cred ca mesajul lui e "uite la ala ca are coae", nimic altceva - el crede ca daca devine presidente o sa dea porunci ca un dictator, desfiinteaza el NATO ca asa vrea - si se inseala amarnic), adevarul asta e: Rusia e o dictatura KGB/FSB sau cum dracu-i mai spune, in care libertatea omului si a cuvintului e zero (te poti trezi si la minus cu viata daca vorbesti prea mult...), end of story. Uite in Romania cum sar toti de cur in sus ca serviciile aia, ca serviciile ailalta, si aici nu-mi dicteaza nimeni cum sa votez, sau ce sa fac pe strada sau acasa.
  • -30 (58 voturi)    
    hmmm... (Vineri, 29 aprilie 2016, 8:13)

    Gustav555 [utilizator]

    Ne cam mananca in c.r...
    Hai sa-i bagam pa aliatii nostri romani...
    • +25 (53 voturi)    
      acolo e Romania, breh, mujicule (Vineri, 29 aprilie 2016, 8:40)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

      unde consumi pufoaika Pascala ? la savushkina sau pe marginea drumului ce duce spre MosCow ?
    • +27 (45 voturi)    
      Hai sifon (Vineri, 29 aprilie 2016, 8:41)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

      Transnistria este teritoriu al Rep. Moldova, asazisul guvern de la Tiraspol este ilegal. Da-i drumul de aici.
      • +10 (22 voturi)    
        e mai delicata problema acolo (Vineri, 29 aprilie 2016, 9:52)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

        in stanga Nistrului sunt teritorii care traditional nu au fost ale Moldovei, dar au fost anexate la RSS Moldova de Nikita Hrusciov, prin 1958. Nu se stie cati moldoveni traiesc acolo, dar cert este ca o buna parte din industria Rep Moldova a fost concentrata acolo. De aici si bataia pentru Transnistria.
        • +8 (14 voturi)    
          ... (Vineri, 29 aprilie 2016, 10:40)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Domnu' bancher, daca ai fi citit putina istorie ai fis stiut ca pana si rusii au recunoscut ca in perioada medievala teritoriul dintre Nistru si Bug era populat in majoritate de moldoveni.
          Asta-i una.

          Din punct de vedere demografic, in Transnistria actuala traiesc cam 30% moldoveni, 30% ucraineni si 30% rusi plus restul.

          Industria aia nu mai foloseste nimanui.
          Dar Transnistria poate fi marfa de schimb.
          Nordul Bucovinei sau Bugeacul.
          Sau amandoua.
          • +3 (7 voturi)    
            a fost ea populata cu romani, (Vineri, 29 aprilie 2016, 11:52)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

            dar din 1812 a stat mai mult la imperiul Tarist (odata cu pacea dintre Imperiul Otoman si Imperiul Tarist).
            E logic sa fie o gramada de rusi acolo. Pana si frontiera Romaniei Mari, de dupa primul razboi Mondial, era pe Nistru (pana in 1939).
          • +3 (5 voturi)    
            ce simplu (Vineri, 29 aprilie 2016, 17:05)

            MihaiHechter [anonim] i-a raspuns lui pathfinder

            ce simplu e, cat de usor fac unii schimb de teritorii. Dar cu milioanele de cetateni ucrainieni rusofoni din teritoriile astea ce facem? Cei mai multi dintre ei nu stiu romaneste si nu vor sa auda de Romania. Ce facem cu ei daca nu vor sa fie cetateni romani?
        • +5 (11 voturi)    
          ne poti spune cui apartineau traditional (Vineri, 29 aprilie 2016, 11:00)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          acele teritorii?
          Interesant este ca desi nu facut parte din Moldova medievala boierii moldoveni primeau mosii pe partea stanga a Nistrului prin sec. XVI.
          Dupa 1775 romanii au fost incurajati sa colonizeze zona aflata sub suzeranitate rusa si denumita "noua Moldova".
          Cat despre presupusa alipire a Transnistriei d-abia in '58 la RSSM de catre Hrusciov nu am gasit nici-o referinta nicaieri deci cred ca o confunzi cu Crimea
          • -2 (8 voturi)    
            nu confund nimic (Vineri, 29 aprilie 2016, 11:59)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Teritoriul dintre Bug si Nistru a fost impartit de Hrusciov astfel:
            -cea mai mare bucata la RSS Ucrainieana (partea mare dinspre Bug);
            -o fasie la RSS Moldova (partea dinspre Nistru). Acesta fasie se numeste Transnistria si are 4100kmp (marimiea unui judet).
            Am gresit doar anul, cred ca era totusi 1954.
            • +1 (1 vot)    
              hrusciov e undeva recent (Sâmbătă, 30 aprilie 2016, 20:20)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              de pe vreme cronicarilor, hrisoavelor...nu brashoavelor...
        • +8 (10 voturi)    
          Mdeah... (Vineri, 29 aprilie 2016, 11:28)

          Nea Hoisan [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          STANGA si DREAPTA Nistrului au fost ale Moldovei. Fanezu Al Mare a avut ditai cetatea la Lerici. Titulatura completa a Fanezului Al Mare: "Domn al Moldovei si Capitan al Marginii". In ucrainiana/rusa "La Margine" se traduce prin "u Craina". Go figure... Primul rapt din teritoriul Moldovei statale: 1740, cu largul concurs al unuia dintre cei mai mari dusmani al romanilor ever: Germania. In 1766 agentul rus Andrei Constantinov raporta la centru cum ca intre Bug si Nistru se vorbeste "numai romaneste". Cetatea Oceakovului a fost construita de onor valahul moldovean Petre Schiopul. Apucati-va si cititi documentele vremii iar nu cartile fostului secretar de partid al Facultatii de Istorie, boia pre numele lui de fata... Unii dintre ce mai dihai atamani ai cazacimii au fost valahi moldoveni "original benson-nexam trucaj": Tzopa, Scapa, Tzaranu, Moldovan, Procopie Dragan, Deselaga, Munteanu, Basarab, Ignat Gologan, Ciorba, Apostol (asta cel putin este o adevarata legenda in constiinta ucrainienilor...), Grigoras, Bogdan, Radu, Focsha, Bocsha, Grigorcea...

          Nu va cunosc dar va respect iar zicerea urmatoare nu o fac in bataie de joc: nu incercati sa traversati strada cand vedeti o scoala...
          • -1 (9 voturi)    
            Pai atunci (Vineri, 29 aprilie 2016, 13:33)

            UpNext [utilizator] i-a raspuns lui Nea Hoisan

            du-te si fa o vizita de lucru in Ucraina, explica-le localnicilor si lumineaza-i pe idiotii aia cum e cu adevarata istorie, cu atamanii de origine valaha si subliniaza ca de sute de ani ocupa ilegal un teritoriu care apartine de fapt (si de drept) romanilor.
            S-ar putea sa ramai viu o perioada.....zile, ore.....
          • -1 (5 voturi)    
            da, ai dreptate, (Vineri, 29 aprilie 2016, 14:12)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui Nea Hoisan

            dar stii si tu ce rusificare fortata a fost acolo, dupa 1812, atat facuta de taristi cat si de comunisti. Am vorbit cu prieteni de-ai mei moldoveni si mi-au spus ca nimeni nu stie cati moldoveni traiesc in Transnistria, desi se publica atatistici oficiale.
            Pana si Basescu nu are pretentii la acele teritorii, el fiind de parere ca, in cazul unirii, sa se alipeasca strict partea pana la Nistru.
            Daca e sa o luam asa, sunt romani pana la Tisa, in Ungaria, era chiar sa castigam aceste tinuturi dupa primul razboi mondial...si cu toate acestea nimeni nu cere unirea.
    • +15 (25 voturi)    
      te-ai trezit rusnacel? (Vineri, 29 aprilie 2016, 9:53)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

      Transnsitreni sunt stat numai in mintea lor. Nici macar nazistul de Putin nu mai crede in ei. Stai linistit, inca vreo 5 ani cu pretul asta la petrol si mujicii din Transnistria vor trage cu prastia dupa avioanele NATO.
  • -25 (49 voturi)    
    Deci voi sînteţi turbaţi! (Vineri, 29 aprilie 2016, 9:05)

    Lomecuza [utilizator]

    Voi ăştia agitatorii proletcultişti hamericanizaţi lobotomizaţi - Soljenitin, un domn, Paryivalll - sper să crăpaţi primii dacă se ajunge la război. Să nu ajungeţi să vă bucuraţi de banii primiţi de la stăpînii voştri. Dixit!
    • +22 (32 voturi)    
      Ce sa mai zicem (Vineri, 29 aprilie 2016, 9:40)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui Lomecuza

      Multa sanatate. Si daca ai nevoie, farmacia inimii, Catena, ofera reduceri la o bogata gama de sortimente de pastile calmante, care pot tine in friu maladiile de care suferiti.
      • -15 (33 voturi)    
        Stai jos, postacule! (Vineri, 29 aprilie 2016, 9:59)

        Lomecuza [utilizator] i-a raspuns lui ac

        Nu am chef ca copiii mei să se ducă să moară într+un război inventat de nebuni şi promovat de aceşti cretini rusofobi. Mergeţi voi şi muriţi în estul Ucrainei dacă aveţi chef, deemonstraţi-vă principiiile, păsăricilor! Punct!
        • +14 (26 voturi)    
          Copiii tai (Vineri, 29 aprilie 2016, 10:14)

          coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui Lomecuza

          La cum scrii, copiii tai deja exporta "lumea rusa" in estul Ucrainei si in Rep. Moldova.

          Cand am verificat ultima data, elevii si corpul didactic de la liceul Lucian Blaga din Tiraspol erau terorizati de eliberatorii rusi, nu rangerii americani.

          Emani un pacifism cu accent rusesc.
        • +10 (18 voturi)    
          Dupa cum spuneam mai sus (Vineri, 29 aprilie 2016, 10:59)

          ac [utilizator] i-a raspuns lui Lomecuza

          Daca mai era nevoie sa demonstrezi inca o data ca n-ai inteles nimic. Nu face nimeni razboi in estul Ucrainei, si nici in alta parte. Nimeni altcineva decit rusii. Panemaiu?
        • 0 (12 voturi)    
          sterilizat era mai bine (Vineri, 29 aprilie 2016, 12:03)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Lomecuza

          pentru tine, ce vina au copii ?
          • -3 (13 voturi)    
            Nesimtirea (Vineri, 29 aprilie 2016, 13:33)

            potaissa [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            si lipsa de caracter.......
            Asta te caracterizeaza.
            • +1 (11 voturi)    
              te ai descris Corect si Complet (Vineri, 29 aprilie 2016, 14:06)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

              felicitari !
    • 0 (4 voturi)    
      Doar daca poti tu sa tragi cu prastia peste ocean (Vineri, 29 aprilie 2016, 22:00)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Lomecuza

      Dar chiar si atunci, crezi ca ma poti pali, nichitutza???
  • +20 (28 voturi)    
    De urmarit (Vineri, 29 aprilie 2016, 9:06)

    Soljenitin [utilizator]

    Nu de mult a plecat iar din Iasi si zboara de-a lungul granitei dintre Romania si Rep. Moldova. YR-XXB este inmatricularea.

    Sunt curios ce urmeaza, daca au sa se dea mujicii cu dosul de pamant.
  • +5 (11 voturi)    
    Au întins prastiile (Vineri, 29 aprilie 2016, 9:37)

    the obvious [utilizator]

    Dar astia de la noi nu zic nimic? Acolo s-a sesizat boss și la noi e liniște?
  • +20 (24 voturi)    
    mda (Vineri, 29 aprilie 2016, 9:54)

    SoulSearcher [utilizator]

    da este un avion de mic dimensiuni care cartografiaza relieful republicii moldova

    chiar acum se poate vedea live ca este in sudul moldovei si se invarte in acea zona

    https://www.flightradar24.com/N/98eb357

    dar ce sa le ceri rusofonilor de la tiraspol... astia si ca nord-coreeni.. singuri impotriva lumiii
  • +7 (7 voturi)    
    asta e (Vineri, 29 aprilie 2016, 10:08)

    RazvanNeagu1 [anonim]

    https://www.flightradar24.com/data/aircraft/yr-xxb/#97dc4c5
  • +9 (13 voturi)    
    Urmeaza un MH-17 in reluare? (Vineri, 29 aprilie 2016, 10:39)

    BEDE [utilizator]

    Nu cumva urmeaza un MH-17 in reluare. Mai ales ca vodka ii incurajeaza pe vajnicii militari ai Armatei a 14-a sa apese pe butonul de foc pt ca sa arate ce grozavi sunt. Si asta cu atat mai mult cu cat Transnistria este destul de ingusta si spatiul aerian al ei nu este atat de vast ca acela al Ucrainei sau Rusiei. Foarte usor un avion poate trece acea limita invizibila...
  • -15 (19 voturi)    
    Romanesc?Nu stii cand se poate prabusi! (Vineri, 29 aprilie 2016, 10:53)

    jackalphonse [utilizator]

    Este periculos, alea romanesti fie sunt vechi, fie sunt la mana a treia si cine stie peste cine se poate prabusi. au dreptate oamenii sa se teama:))
    N au vazut bine respectivii, nu poate fi romanesc. Ale noastre sunt capabile sa zboare cat pentru o poza pe facebook. Singura surpriza notabila la avioanele romanesti este pretul de cumparare, in rest nu pot uimi cu nimic.
    • +1 (11 voturi)    
      Sa scrii in ПРАВДА! (Vineri, 29 aprilie 2016, 14:25)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Du-te in Rusia cu chestiile astea!
    • +2 (2 voturi)    
      suhoaiele sunt avanpostul mititei (Sâmbătă, 30 aprilie 2016, 20:21)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      a la Cocoshatul (flambati cu pufoaika)
  • +2 (2 voturi)    
    terminati cu prostiile! (Sâmbătă, 30 aprilie 2016, 17:11)

    Lucian RomulusConstantin [anonim]

    ce arata ei nu sunt muschi, cel mult pot fi numiti licheni...


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version