Pe 21 aprilie, la Biblioteca Centrala Universitara, Microsoft organizeaza evenimentul #MakeWhatsNext, un eveniment dedicat tinerelor pasionate de tehnologie. In spiritul zilei internationale a femeilor in domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor, sarbatorita pe 28 aprilie, Microsoft incurajeaza tinerele sa se implice in educatia informatica si in domeniile de studiu STEM (Stiinta, Tehnologie, Inginerie si Matematica), ca recunoastere a decalajului prezent intre sexe si a reprezentarii insuficiente a femeilor in acest sector al economiei.

#MakeWhatsNextFoto: Microsoft

Potrivit raportului OCDE privind egalitatea intre sexe exista o nevoie semnificativa de a incuraja fetele si tinerele femei sa studieze domeniile STEM. Numai in tarile membre OCDE, mai putin de 1 din 5 absolventi IT sunt fete, ceea ce inseamna ca o parte uriasa a populatiei globale pierd aceste abilitati esentiale si oportunitati profesionale.

Un numar mai mare de femei in industrie este esential pentru competitivitatea pe termen lung in Europa si in mod special in Romania, unde sectorul IT&C reprezinta 7% din PIB si este considerat un motor esential in dezvoltarea economiei. Introducerea elementelor de baza ale informaticii in invatarea timpurie, asa cum se anticipeaza si prin planul cadru elaborat de Ministerul Educatiei, va determina preferinta pentru tehnologie pe tot parcursul vietii, iar aceasta va oferi premisele cresterii numarului de tineri care vor imbratisa o cariera in IT, unul din obiectivele majore stabilite la nivel european.

"Tehnologia face parte tot mai mult din viata fiecaruia dintre noi si statistici si previziuni dintre cele mai credibile arata ca in viitor impactul acesteia va creste. De aceea este important sa ne pregatim pentru acest viitor si sa incepem inca de pe acum sa cream oportunitati. #MakeWhatsNext este o initiativa internationala a companiei Microsoft dedicata femeilor, in contextul in care acest important segment al populatiei este din pacate subreprezentat in domeniul tehnologiei peste tot in lume. Daca le putem inspira pe fete sa vada ca informatica le poate ajuta sa-si urmeze visele si sa faca ceea ce isi doresc, speram ca vor incepe sa aiba un cuvant tot mai important de spus in domeniul tehnologiei, spre beneficiul tuturor", a declarat Kostas Loukas, General Manager Microsoft Romania.

Scopul educatiei informatice nu este neaparat acela de a-i transforma pe toti in informaticieni sau ingineri software. De fapt, Comisia Europeana a estimat ca, in viitorul apropiat, 90% dintre toate locurile de munca vor necesita un anumit nivel de abilitati digitale - si acestea nu ii includ numai pe specialistii in tehnologie, ci pe toti angajatii.

"Abilitatile digitale au devenit o componenta principala in formarea unei cariere si este acum o parte esentiala a invatarii de baza", a declarat Roxana Rugina, Expert in Tehnologie si Comunicare si speaker in cadrul aceluiasi eveniment. "Introducerea informaticii in anii timpurii de scoala ofera tinerilor timpul necesar de a-si dezvolta o pasiune si de a intelege tehnologia. Fie ca doresc sa urmeze o cariera legata de STEM, sau doresc sa devina artisti sau medici, informatica le poate crea mai multe optiuni in cariera si siguranta locului de munca in viitor".

Roxana Rugina este acel tanar antreprenor roman care a ales sa se intoarca in tara, dupa finalizarea mesteratului la Paris. La Cluj, Roxana a pus bazele unui proiect ambitios -Simplon - destinat celor pasionati de tehnologie. Simplon organizeaza evenimente dedicate antreprenorilor, ateliere pentru copii, workshopuri pentru fete, femei sau angajatii din companii care vor sa invete programare. Potrivit Roxanei, dupa primul bootcamp, 94% dintre absolventii Simplon sunt acum angajati sau au un startup in domeniul IT. Simplon Romania a primit deja 2 premii pentru inovatie sociala si business http://ro.simplon.co/awards si a fost nominalizat la competitia internationala GEM Tech Awards de la New York.

In Romania, organizatia Junior Achievement se alatura companiei Microsoft pentru a inspira si informa tinerele cu varste cuprinse intre 16 si 24 de ani cu privire la potentialul studiilor STEM si al unei cariere in tehnologie

Microsoft a lansat in luna martie campania globala #MakeWhatsNext iar in Europa angajamentul companiei fata de acest proiect este unul foarte puternic. In primavara aceasta, Microsoft sprijina 43 de evenimente de instruire si educatie in 27 de tari din regiune, pentru peste 6.700 de fete si tinere femei. In plus, Microsoft a anuntat si un Program de patentare axat pe sprijinirea inventatoarelor in a primi suport pentru patentarea ideilor lor.