Un bar s-a transformat in Asociatia Comunitatea Rock Constanta / Membrii sai nu mai risca amenzi daca fumeaza in sediu

de Robert Mihailescu     HotNews.ro
Joi, 31 martie 2016, 13:09 Actualitate | Esenţial

Asociatia Comunitatea Rock Constanta
Foto: Facebook
Un bar din Constanta s-a transformat in sediu pentru o asociatie non-profit unde cei 60 de membri pot fuma fara sa riste amenzi, scrie Digi24.ro. Patronii au incercat sa speculeze o prevedere a legii care mentioneaza ca fumatul este permis in locuinta sau orice alt spatiu in care nu se desfasoara o activitate economica.

Asociatia Comunitatea Rock Constanta a fost infiintata cu cateva zile inainte de intrarea in vigoare a legii antifumat.

"Era pacat sa pierdem un spatiu care ne asigura un loc de intalnire si un loc de socializare", a declarat Daniel Franga, membru al Asociatiei Comunitatea Rock Constanta, citat de Digi24.

In sediu au acces doar membrii asociatiei si invitatii lor.

"Legea antifumat sau orice lege vor ei sa-ti impuna nu se aplica pentru ca efectiv asta ar insemna sa intre cu bocancii murdari la tine in casa", a spus Antonio Popescu, presedintele Asociatiei.

Membrii pot consuma bauturi fara sa plateasca, contribuind cu o suma de bani care intra lunar in bugetul asociatiei.

Legea antifumat a intrat in vigoare pe 17 martie. La nici doua saptamani de atunci, senatorii vor sa modifice legea. Potrivit amendamentelor, fumatul va fi permis in camere special amenajate, dar si pe terase, eliminand interdictia de a se fuma in spatii care au acoperis si doi pereti.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
11676 vizualizari
  • +14 (22 voturi)    
    perfect (Joi, 31 martie 2016, 13:15)

    Inuka [utilizator]

    Daca e nonprofit ma gandesc ca ca nu pot adauga adaos comercial la bauturile care la cumpara de la furnizori. Daca ofera bautura fara profit "membrilor" bravo lor, fumatori sau nu.
    Daca nu e cazul atunci probabil ca incalca legea si ANAFul le va scoate fumurile din cap la urmatorul control
    • +4 (18 voturi)    
      parnaie scrie pe ei (Joi, 31 martie 2016, 14:04)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui Inuka

      Daca se dovedeste ca au activitate economica. Nu conteaza profitul. Acolo ar fi alta problema, legata de evaziune fiscala.
      Astfel, dintr-o infractiune mica, dai intruna mai mare.
      Este o prostie clasic romaneasca sa crezi ca poti sa ocolesti o lege fara sa deranjezi altele.
      • +4 (6 voturi)    
        Nici o parnaie! (Joi, 31 martie 2016, 15:32)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui levierul

        O asociatie non profit care are sa zicem: 50.000 de lei pe care ii da lunar unei microintreprinderi specializata in inchiriere de ospatari formata din patron. Acesta ii lasa sa-si ia berile, sa fumeze, si legal, fara nici o parnaie da statului infractor impozit minim de 1% pe factura catre asociatia non profit.
        • 0 (2 voturi)    
          gresesti (Vineri, 1 aprilie 2016, 13:54)

          DSS [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

          o asociatie non-profit are o groaza de restrictii legale. Vor incalca legea in mod sigur, pt ca nu poti sa scoti bani decat ilegal, orice altceva inseamna evaziune, inselaciune, fals, etc.
          este o mare prostie, cat ei de mare.
          Nu mai bine ar respecta ei legea? In toate tarile civilizate fumatorii fumeaza afara fara probleme
  • +7 (23 voturi)    
    ... (Joi, 31 martie 2016, 13:21)

    tirolez [utilizator]

    Mie imi suna a putina evaziune fiscala.
    • -4 (16 voturi)    
      citeste articolul (Joi, 31 martie 2016, 14:03)

      natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Vor avea card de membru si vor plati cotizatie lunara - bei 10 beri, cotizezi 50, bei100 de beri, cotizezi 500 :)
      Unde vezi tu activitate economica? Asta s-a vrut, asta aveti
    • +2 (2 voturi)    
      jos plalaria!!! (Vineri, 1 aprilie 2016, 11:30)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Fentarea legii anti-fumat este doar ceva secundar, realizarea pricipla este ca barul a scapat de obligatia de a plati taxe si impozite!!!

      genial, sa zici ca la bar "nu se desfasoara activitate economica!"
  • +5 (13 voturi)    
    Foarte bine (Joi, 31 martie 2016, 13:23)

    V. Veroiu [utilizator]

    Sunt nefumator insa daca majoritatea decide, majoritatea cred ca trebuie sa isi spuna punctul de vedere. Iar legile sunt facute ca de obicei: cu lacune. Modul in care acestia au intrat in legalitate este cat se poate de normal: ori se fac legile cu capul ori cineva va profita de ele.
    • -1 (19 voturi)    
      Dictatura majoritatii (Joi, 31 martie 2016, 14:07)

      belzeb [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Democratia nu este dictatura majoritatii. Majoritatea poate vota pentru exterminarea/expulzarea cetatenilor de etnie roma de exemplu. Nu contaza ce vrea majoritatea atata vreme cat incalca drepturile altor persoane. Dorinta fumatorilor incalca dreptul la sanatate al nefumatorilor.
      • +4 (4 voturi)    
        perfect de acord (Joi, 31 martie 2016, 17:39)

        Kromat [utilizator] i-a raspuns lui belzeb

        Dar ce te faci daca este valabila reciproca? Dorintele nefumatorilor incalca libertatiile fumatoriilor?
        • 0 (0 voturi)    
          nu exista (Vineri, 1 aprilie 2016, 13:07)

          keenox [utilizator] i-a raspuns lui Kromat

          Libertatea ta de a fuma imi incalca dreptul fundamental la sanatate. Nu e invers.
      • +2 (4 voturi)    
        Exterminarea si expulzarea (Joi, 31 martie 2016, 18:05)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui belzeb

        Se fac pe anumite criterii. Eu nu am spus de dictatura insa am spus ca majoritatea trebuie sa isi spuna punctul de vedere. Exemplu: baruri de fumatori si baruri de nefumatori, baruri cu locuri pt fumatori si cu locuri pt nefumatori. Dar acum hai sa gandim economic: daca barurile isi pierd clientii (fumatori sau nu), nu trebuie sa ia si ele o decizie? Daca maine se va da o lege ca barurile nu vor mai avea voie sa mai vanda alcool?
    • +1 (13 voturi)    
      barurile si restaurantele (Joi, 31 martie 2016, 14:22)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      vor fi pline pt ca nefumatorii sunt mult mai multi decat fumatorii.
      • 0 (12 voturi)    
        tare de tot gluma asta (Joi, 31 martie 2016, 14:38)

        natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        barul pe care IL FRECVENTAM si eu e gol, fumatorii au disparut si mult-asteptatii parinti cu ala'mic de mana intarzie sa apara
        • 0 (6 voturi)    
          Pai nu era bar atunci (Joi, 31 martie 2016, 18:30)

          mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

          Daca mergeați numai ca sa fumați acolo.
        • +1 (1 vot)    
          bai (Vineri, 1 aprilie 2016, 12:56)

          jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

          mincinosule! barurile sunt pline ochi, cel putin in bucuresti, de-abia gasesti o masa!
    • 0 (0 voturi)    
      nu au intrat in legalitate (Vineri, 1 aprilie 2016, 13:55)

      DSS [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      legea este clara si bine facuta. singura problema este ca politia nu-si face treaba, ca de obicei
  • +7 (13 voturi)    
    Intrebare (Joi, 31 martie 2016, 13:26)

    banel [utilizator]

    Patronii stiu ca, fiind fundatie, nu pot incasa dividende si toata afacerea lor de acolo va fi un foarte frumos act caritabil?
    • +3 (7 voturi)    
      Nu au nevoie! (Joi, 31 martie 2016, 14:15)

      barbilian [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Isi pot pune salarii cat isi permit de mari, din donatii, contributii, sponsorizari. Pot cumpara, masini, tehnica de calcul, telefoane, etc.... pe fundatie. Doar profit nu au voie sa faca. Nu-i plangeti !
  • +12 (12 voturi)    
    pare simplu... (Joi, 31 martie 2016, 13:28)

    king david hotel [utilizator]

    Deci ei beau ceva si nu platesc, ci doar "doneaza" lunar contravaloarea bauturii. Iar patronul ia banii si cumpara alta bautura, evident, dupa ce isi opreste o parte. Pe timpul lui, cu benzina lui.
    Dar ramane cu placerea ca patroneaza un spatiu de socializare.

    Pai, e bine, nu? E ilegal?
    • -4 (12 voturi)    
      da, e ilegal (Joi, 31 martie 2016, 14:06)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

      cine spune ca trebuie sa ai profit? este o activitate economica care este nefiscalizata.
      • -2 (2 voturi)    
        care activitate economica (Joi, 31 martie 2016, 14:40)

        natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui levierul

        daca "Membrii pot consuma bauturi fara sa plateasca, contribuind cu o suma de bani care intra lunar in bugetul asociatiei.
        "
        • +3 (3 voturi)    
          ... (Joi, 31 martie 2016, 15:18)

          levierul [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

          bauturi care sunt cumparate de cineva de undeva, de unde primeste bon, iar in urma donarii acestora primeste bani cu titlul de donatie pe care ii foloseste pentru a cumpara bauturi pe care le ofera iar "gratis". Trebuie sa aiba vreo 4 clase inspectorul de la ANAF cat sa inteleaga ca aici nu este activitate economica, ci o asociatie caritabila.
          • +3 (5 voturi)    
            exact - deci ce e ilegal ? (Joi, 31 martie 2016, 16:06)

            natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui levierul

            Asociatia imi ofera un mediu prietenos sa ma intalnesc cu prietenii, imi ofera bautura gratis, pai fac si eu sponsorizari asociatiei, imi cos si sigla lor pe geaca :) , deci unde e problema?

            Am scris si mai sus "asta s-a vrut, asta aveti" si am luat minusuri, deci am dreptate

            PS celor care mor de grija acesui club: ce va face sa credeti ca nu s-au consultat cu un avocat? Platit evident, din sponsorizari.
          • -1 (3 voturi)    
            completare (Joi, 31 martie 2016, 16:10)

            natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui levierul

            mai exista asociati de-astea de ecologisti extreme, care traiesc izolati si se autosustin - nu am auzit sa fie impozitati pentru schimburile de marfuri si servicii facute intre ei
            • 0 (0 voturi)    
              vai de tine (Vineri, 1 aprilie 2016, 12:59)

              jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

              si de capul tau gol! bauturile alcoolice nu se incadreaza, ele fiind extensiv impozitate, precum si avizate corespunzator de catre primarii, doar daca nu locuiesti la dolhasca sau la tara unde tot ce misca e doar evaziune!
  • +7 (9 voturi)    
    Nicio problema (Joi, 31 martie 2016, 13:39)

    chinezu81 [utilizator]

    E ca si cum omu cu baru a zis gata am 60 de prieteni cu prietenii lor in total vreo 200 de amici, carora le pun la dispozitie proprietatea mea pentru socializare. Si noi cand eram adolescenti eram in astfel de cluburi si cotizam o suma lunar. Nu e deschis publicului larg, deci nu mai e bar. Interesant ar fi ce plan de afaceri mai are respectivul :):) insa asta e cu totul alta discutie.
    • +3 (5 voturi)    
      E evident ilegal ! (Joi, 31 martie 2016, 15:08)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui chinezu81

      Daca autoritatile sunt "serioase" (si trebuie sa fie pt ca altfel o sa prolifereze astfel de "gaselnite"), patronul o incurca. Evaziune fiscala scrie pe fruntea lui !
  • 0 (12 voturi)    
    F TARE! (Joi, 31 martie 2016, 13:50)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    Sunt nefumator, dar sunt de acord cu astfel de forme asociative. Nefumatorilor care se tem ca s-ar putea generaliza, le spun ca nu se poate, pt ca un ONG/Asociatie e non-profit si nu poate incasa dividende, doar chelt salariale marite (dar una e sa dai 5+16 % impozit dividente/profit la SRL, alta e sa dai 45 % taxe la salariu). Deci nu vor fi multe localuri care sa se transforme in asociatii, pt ca nu le va conveni nivelul de taxare ridicata a muncii si faptul ca nu pot fructifica profitul.(sa il incaseze "cash").

    Dar pt cei care au nevoie sa se asocieze, ca rockerii, e perfect asa.
    Uite ca si cu legislatia actuala "restrictiva" se poate, daca e vointa...deci nu e discriminare sau interdictie totala cum spun istericii fumatori (in vesnic sevraj, probabil).

    Poate le zice cineva si la idiotii de parlamentari gen Fenechiu, Miron, etc ca se gasesc solutii pt cei care chiar vor sa isi faca cluburi de fumatori, chiar in conditiile actuale?!
    cu ce argument mai vin acuma? desigur, ei vor sa modifice pt ca nu mai pot fuma ei in Palatul Parlamentului, nu ca nu mai pot de binele amaratilor....

    Sa tineti minte cand votati cine a atentat la legea anti-fumat, de fapt atenteaza la sanatatea voastra si a copiilor!
    • +3 (3 voturi)    
      Subscriu (Joi, 31 martie 2016, 15:24)

      chinezu81 [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Nu or sa fie multe inchideri de baruri si deschideri de asociatii de genul acesta. Mai multe motive: trebuie sa aduni un public constant ca sa iti poti sustine afacerea. Trebuie sa iti gandesti in asa fel afacerea in care sa iti poti lua si tu un salariu, ca trebuie sa traiesti. Trebuie sa mergi mult prea mult pe incredere, pentru ca tu nu ai voie sa incasezi pe loc, ca sa nu fie activitate comerciala. cel mult il treci pe caiet si ii spui omului cat trebuie sa dea la sfarsit de luna. omul se presupune ca mai si iti plateste :):) prea multe riscuri si necunoscute si bataie de cap si pana la urma pentru ce: pentru a fuma inauntru, sau a ii demonstra STATULUI CEVA. ca idee mi se pare ok, insa economic vobin mi se pare o chestie stupida....asta daca omu nu e deja milionar in euro si vrea sa isi cinsteasca 200 de amici la el in carciuma si a facut si el o aroganta :):)
      • +3 (5 voturi)    
        am dat + pentru logica argumentatiei, (Joi, 31 martie 2016, 16:21)

        natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui chinezu81

        nu pentru argumente

        1) nu sunt intru totul de accord: astfel de localuri cu public constant exista (vezi expresia "e de-al casei")
        2) legea antifumat risca tocmai sa desfinteze aceste "cofetarii-biblioteci-camine culturale" si oamenii au reactionat; da, e o aroganta, ma apar de lege cu legea in mana
        3) dpdv al aspectului financiar/ incredere, Solutia e simpla: onoarea de a deveni membrii ai asociatiei revine celor care fac o donatie de (sa zicem) minim 500 lei

        o zi buna :)
        • 0 (0 voturi)    
          ok, dar ... (Vineri, 1 aprilie 2016, 14:13)

          DSS [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

          ar trebui ca toti aia sa vina macar in 3-5 zile din saptamana ca sa mearga treaba si sa nu primesti pe nimeni din afara.
          treaba poate sa mearga teoretic, dar practic sunt sanse mici.
          sanse mult mai mari sunt de parnaie daca autoritatile isi fac treaba
  • +4 (8 voturi)    
    Pai este legal, nu? (Joi, 31 martie 2016, 14:01)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Vedem bine ce se intampla cu contributiile noastre la stat: pleaca la domnii Ghita, in pensii speciale ale militienilor, judecatorilor, parlamentarilor, panselute. De ce am mai dori sa contribuim?
    Chiar recomand celor care au un apartament, o proprietate, sa o vanda, isi construiesc o casa superizolata termic, isi cumpara 5000mp intr-o zona unde e ieftin, si-o echipeaza off the grid, cu niste panouri fotovoltaice, o mica turbina eoliana, una doua baterii tesla pentru case, au acelasi confort ca in casa actuala, isi cresc singuri mancarea (legume, fructe, animale, pasari, poate chiar peste), sigur vor avea si ceva excese pe care le pot vinde pentru bani, dar in piata unde este taxa data statului infractor roman este minimala spre nimic si omului ii revina mult, sau la negru pe mici cantitati. In felul asta te lasi de munca, traiesti mai sanatos, la acelasi confort, nu stress, nu sefi, nu stat mafiot intretinut de tine intrucat salariul tau inseamna aceeasi suma la stat ca taxe.
    Patronii fac barurile asociatii non-profit, multinationalele oricum prin Cayman nu platesc nimic, sa vad cum se mai intretina GIO Romania cand se vor trezi toti!
    • +3 (5 voturi)    
      pai tocmai ca nu se mai poate (Joi, 31 martie 2016, 14:20)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      se taxeaza soarele, ploaia, canalizarea, aerul, gunoiul,impozitul pe casa va fi la valori mari, conform unei case supermodernizate, impozit pe gradina.
      Amenzi pt vanzare fara facturi a legumelor, fara certificat fitosanitar.
      Astia independentii nu pot rezista si-si vand pamantul latifundiarilor.
      Dar pot fuma pe proprietatea lor.
      • 0 (2 voturi)    
        OK, revenim la troc (Joi, 31 martie 2016, 14:44)

        natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        si daca imi calci pe proprietate dau drumul la caine si arunc cu sulita dupa tine
      • 0 (0 voturi)    
        Nu este chiar asa. (Joi, 31 martie 2016, 15:29)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Pana la anumite limite, nu le stiu exact, dar sunt, nu esti taxat: 5 vaci, 20 de oi, nu stiu exact. Si limitele sunt rezonabile cat sa faci un exces pe care sa-l dai la piata fara bon fiscal conform legii.
  • +2 (2 voturi)    
    o asociatie non-profit... (Joi, 31 martie 2016, 15:39)

    airamerica [utilizator]

    O asociatie non-profit poate sa faca si activitati economice si sa fac si profit, pentru care e impozitata corespunzator. Problema e ca asociatii nu pot lua profitul acasa, sub fol\rma de dividente, si el trebuie folosit in scopul desfasurarii activitatii ONG-ului respectiv, conform obiectului de activitate declarat la infiintare.
  • +1 (1 vot)    
    o prostie (Marţi, 26 aprilie 2016, 17:43)

    stefan04 [utilizator]

    O mare prostie, un mare fas, un nebun care vrea sa arate ca nu se "supune" si care, asa cum spunea cineva mai sus, va da dintr-o infractiune in alta.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri