Legea antifumat ar putea fi modificata. Senatorii vor camere speciale pentru fumatori / Cluburile se plang ca sunt clienti care ies la fumat si pleaca fara sa achite nota

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 30 martie 2016, 15:58 Actualitate | Esenţial

Protestul fumatorilor
Foto: Hotnews
Senatorii din Comisia juridica au facut un prim pas pentru relaxarea actualelor prevederi legislative pentru fumatori, aproband o serie de amendamente prin care propun ca spatiile inchise unde nu se poate fuma sa fie doar cele cu pereti de jur imprejur. In plus, se propune permiterea fumatului in camere special amenajate, scrie Mediafax.

Amendamentele au fost citite in Comisia juridica de senatorul PNL Steliana Miron, care a semnat in calitate de initiator alaturi de deputatii Daniel Fenechiu si Razvan Tanase modificarea legii.

Parlamentarii vor sa modifice definitia spatiului unde se poate fuma. Astfel, potrivit articolului 2, spatiul public inchis este definit ca orice spatiu accesibil publicului sau destinat utilizarii colective, indiferent de forma de proprietate sau de dreptul de acces, care are un acoperis, plafon sau tavan care este incadrat de pereti de jur imprejur, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent, cu exceptia spatiilor cu destinatie locativa.

Ei dau o noua definitie si spatiului inchis de la locul de munca, care este "spatiul care are un acoperis, plafon sau tavan, si care este incadrat de pereti, de jur imprejur, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent, aflat intr-un loc de munca, astfel cum este definit in legea securitatii si sanatatii in munca 319/2006, cu modificarile ulterioare".

Un alt amendament depus la proiectul de lege prevede eliminarea limitarii doar la zona de tranzit a aeroporturilor internationale a fumatului.

Potrivit modificarilor dorite, fumatul va fi permis in camere special amenajate, cu respectarea urmatoarelor conditii - sa serveasca exclusiv fumatului si activitatilor asociate fumatului, cum ar fi de exemplu consumul de cafea, bauturi calde sau bauturi racoritoare.

Amendamentele au primit sustinerea tuturor senatorilor prezenti la sedinta comisiei juridice.

"Mi-au semnalat, m-au bombardat cu mail-uri, restrangerea in totalitate a posibilitatii fumatorilor de a fuma. (¬) Suntem oamenii extremelor - sau e alb sau e negru. Sa recunoastem ca e gri. Legea trebuie sa izvorasca din viata cu zi cu zi. Definirea spatiului public, astazi, legea prevede ca daca are doi pereti si un acoperis, terasa pe malul marii, acolo nu se poate fuma. Cred ca e cam mult", a spus presedintele Comisiei juridice, liberalul Catalin Boboc.

La randul ei, initiatoarea amendamentelor, Steliana Miron, a invocat si solicitari ale patronilor de bari, care spun ca unii clienti profita de actuala lege pentru a nu-si mai plati nota.

"Am primit petitii de la patronii de cluburi din centrul vechi in care se plangeau ca sunt clienti care nu isi mai achita notele de plata, fiindca spun ca ies la fumat si nu mai vin", a spus Miron.

In apararea fumatorilor a sarit si un senator nefumator, Cristian Bodea.

"Mi s-a spus ca daca nu sunt fumator, nu am autoritate in domeniu. Nu sunt de acord cu aceasta lege tampita. Nu sunt de acord sa interzicem. Daca vrem sa ne sinucidem cu tigarile, ne sinucidem. Daca imi convine, stau langa un fumator, daca nu, plec. Eu as considera potrivit, daca unii sunt deranjati ca se fumeaza intr-o camera, sa se decida localurile pentru fumat si cele pentru nefumatori. Nu trebuie sa ne simtim vinovati ca modificam legea. Dupa corupti au aparut fumatorii. E ca o anatema", a spus Bodea.

Comisiile de Sanatate si Economica din Senat vor redacta un raport pe marginea unui proiect de lege care transpune o directiva europeana in legislatia romaneasca. Senatul este prima camera sesizata.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

18217 vizualizari

  • +47 (65 voturi)    
    Intrebare pentru senatori (Miercuri, 30 martie 2016, 16:10)

    banel [utilizator]

    Inteleg ca au fost probleme cu cei care ies afara sa fumeze si care nu se mai intorc.

    Dupa aprobarea amendamentelor, cei care ies afara sa fumeze vor achita nota de plata deoarece acum spatiul public are 4 pereti in loc de 3?
    • +16 (38 voturi)    
      Asta ar insemna intoarcerea la legea veche (Miercuri, 30 martie 2016, 17:18)

      sistemulparasimpatic [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Nici pe legea veche nu era permis fumatul insa existau astfel de amendamente, cu asa zise spatii ,,special amenajate” unde se puteau servi ... orice, chiar si mancare , deoarece in capul imbecilului de Fenechiu, cgiar si mancatul e o activitae conexa fumatului.

      Cum defineste ticalosul de fenechiu spatiul special amenajat? Cu ventilatie comuna? Izolat sau nu de restul spatiului? E o mizerie balcanica modificarea pe care vor acesti ticalosi sa o aduca. Daca maine doresc sa aduc spre comercializare un produs care are doar 10% din efectele nocive ale tutunului, n-as putea sa o fac, insa astia isi permit sa ne otraveasca doar pentru voluptatatea lor.
        #showComment()
  • +27 (63 voturi)    
    Castiga fumatorii ... in strada (Miercuri, 30 martie 2016, 16:11)

    Soro [utilizator]

    Si uite asa banul primeaza. Probabil ca daca se da o lege anti parcat pe trotuar si clientii nu mai vin pentru ca nu mai pot parca pe trotuarul din fata barului, senatorii vor revenii adaugand ca in fata barurilor se poate parca pe trotuar!
    Parlamentari FARA COLOANA !
    Pai fratilor, tote aceste porcarii vin din cateva cauze:
    1. legi date de azi pe maine. Aceasta lege se poate da cu aplicare peste 2 ani ca barurile sa aiba timp de reactie.
    2. Si ce daca barurile sunt goale? Nu mai merge economia? Nu mai putem dansa? Nu mai putem manca? Nu se mai aude muzica? Asta se va regla in timp. Adica in cateva luni oamenii se vor obisnui ca nu se fumeaza.
    Barurile cu o terasa din care nu se poate iesi sau cu curte, vor avea mai multi clienti (ca si cele cu parcare, ...).
    Domnilor guvernanti, voi trebuie sa dati legi, nu sa numarati clientii din baruri.
    Daca suntem o tara de hoti nu-i nevoie sa facem locuri speciale in care se poate fura.
    LEGI, domnilor parlamentari, LEGI nu targuiala !
  • +38 (60 voturi)    
    Toate (Miercuri, 30 martie 2016, 16:12)

    gigifisiune [utilizator]

    restaurantele si cluburile se vor transforma in cluburi pentru fumatori, logic, in care, vrand, nevrand, ca pana acum, se vor duce si nefumatorii, ca nu vor avea incotro.

    Pam, pam.
    • -9 (21 voturi)    
      legea... (Miercuri, 30 martie 2016, 16:50)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      spune camere pt fumatori nu sa transformi tot localul...
      cel putin asa sper...
    • -10 (36 voturi)    
      Nimeni nu e obligat (Miercuri, 30 martie 2016, 17:04)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      sa mearga la club, ca nu e nici scoala nici serviciu.
        #showComment() #showComment()
    • +20 (44 voturi)    
      exact (Miercuri, 30 martie 2016, 17:08)

      GabrielDan1 [anonim] i-a raspuns lui gigifisiune

      practic nefumatorii vor fi din nou cei sacrificati daca se accepta mizeria asta de modificare. Practic ori le inghiti fumul ori trebuie sa stai acasa. Nu le ajunge ca ne-au luat pana acum din viata cu fumul lor nenorocit, vor sa o faca in continuare.
        #showComment()
    • -22 (42 voturi)    
      Exact (Miercuri, 30 martie 2016, 17:35)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      Exact cum era si pana acum, si asa cum e normal si logic.

      Daca vrei sa-ti faci bar de nefumatori, iti faci, nu te impiedica nimeni.

      Iar ca si client nefumator, te duci in localurile de nefumatori.

      Daca nu exista sau nu-ti plac, ghinion, nu trebuie sa vina statul roman sa toarne o lege tampita pentru ca nu ai tu unde dansa vineri seara, ca nu e treaba statului sa creeze locuri de recreere.pentru populatie.
        #showComment() #showComment()
  • +47 (73 voturi)    
    Cum adica "daca nu-mi convine plec" (Miercuri, 30 martie 2016, 16:13)

    Soro [utilizator]

    Domnule senator. Si daca eu sunt deja acolo si vine un fumator langa mine? Trebuie sa plec? Adica cum? Esti un mic idiot monser.
    • +12 (18 voturi)    
      . (Miercuri, 30 martie 2016, 19:00)

      passs [utilizator] i-a raspuns lui Soro

      plecam fara sa platim atunci
  • +34 (64 voturi)    
    Bai, bodea, (Miercuri, 30 martie 2016, 16:16)

    gigifisiune [utilizator]

    daca tu-mi bagi fum in nas, atunci ma cac si eu pe masa ta de la restaurant. E ok asa?

    Fumatul inseamna poluare, deci normal ca ar trebui ingradit.
    • -6 (32 voturi)    
      ia hartie (Miercuri, 30 martie 2016, 17:26)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      dar inainte gandeste.ce e asa greu sa faci doua sali de ex.una pt drogatii de noi si alta pt oameni puri,care vor aer curat,fara tigara,dar plin de noxele specifice marilor orase
      si mai ales ca poluare inseamna moarte deeeeeci fumatorii sunt criminali.in serie,nu alta

      bleah
        #showComment()
    • -10 (34 voturi)    
      Nope (Miercuri, 30 martie 2016, 17:36)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      Daca in restaurant este permis fumatul, te duci sa te caci in alta parte, ca nu-i restaurantul ma-tii sa impui reguli tampite.
        #showComment()
    • -3 (19 voturi)    
      la masa ta , nu la masa mea (Miercuri, 30 martie 2016, 21:01)

      Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      amice, atat timp cat eu fumez la masa mea si nu la masa ta, tu sa te caci la masa ta. am sa pozez tarzaneii tai si am sa-i pun pe facebook.
        #showComment()
  • +30 (44 voturi)    
    camera pt fumatori (Miercuri, 30 martie 2016, 16:16)

    stefansb [utilizator]

    o sa faca o "camera" pt fumatori cat 80% din cluburi/restaurante
    • -7 (27 voturi)    
      Si? (Miercuri, 30 martie 2016, 17:07)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      Daca fumatorii sunt majoritari e firesc sa fie si spatiu pe masura.
        #showComment() #showComment()
    • +6 (10 voturi)    
      in restaurante nu (Miercuri, 30 martie 2016, 20:52)

      Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      in restaurante fumatul ramane in continuare interzis. ai citit articolul?
  • +29 (55 voturi)    
    Sa speram ca (Miercuri, 30 martie 2016, 16:17)

    MBA [utilizator]

    legea ramane neatinsa. Altfel camerele de fumat vor fi salile principale si cele minuscule sau neprietenoase vor fi pentru nefumatori. Ca pana acum. Fumatorii sa aiba respect fata de nefumatori. Punct.
    • +3 (15 voturi)    
      respect pentru sine (Miercuri, 30 martie 2016, 23:34)

      CateluPirat1 [anonim] i-a raspuns lui MBA

      sa puti ca un hoit imbacsit toata ziua nu e doar lipsa de respect pentru altii ci si pentru tine
  • +29 (41 voturi)    
    o initiativa extrem de laudabila (Miercuri, 30 martie 2016, 16:19)

    snowflake [utilizator]

    cum se adopta aceasta modificare immediat vor fi declarate toate restaurantele, barurile si discotecile camere speciale de fumat.
    • +6 (14 voturi)    
      nu cred ca poti face asta... (Miercuri, 30 martie 2016, 16:48)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

      e "camera" de fumat nu "cladire" de fumat...
      desi la cat de nesimtiti sunt romanii si la cat de proaste sunt legile...
  • +34 (58 voturi)    
    dura lex sed lex (Miercuri, 30 martie 2016, 16:19)

    sorin3 [utilizator]

    Ce greu e sa iesi afara pina iti fumezi tigara!
    Nu am oservat nici o scadere de clienti in nici unul din localurile in care am fost.
    Din contra!
    Chiar si fumatorii apreciaza hainele care nu put cind iesi din local.
    Era sa intram si noi in normalitate macar cu fumatul...
    Noroc ca si-au dat seama niste parlamentari ca dreptul lor de a fuma e mai tare ca dreptul meu la aer curat, dreptul meu de a iesi cu sotia si copii la restaurant.
    • +1 (37 voturi)    
      apropo de copii la restaurant (Miercuri, 30 martie 2016, 17:30)

      clam [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Perfect de acord, cu o conditie: ca atunci cand eu mananc la restaurant si copilul dvs incepe sa urle sau sa alerge prin sala (ca deh, e copil, ora e tarzie, adultii il ignora...) sa va ridicati si dvs si sa plecati cu toata familia. Caci si eu am dreptul la o masa linistita, la fel cum aveti si dvs la aer curat.
        #showComment() #showComment()
    • -1 (29 voturi)    
      Drept (Miercuri, 30 martie 2016, 17:37)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      La mine in restaurant nu ai niciun drept apriori. Esti bine venit in cazul in care respecti regulile casei, iar daca nu-ti place, al tau e drumul.
        #showComment()
    • +8 (22 voturi)    
      nu esti fumator si nu umbli prin localuri (Miercuri, 30 martie 2016, 19:39)

      natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      dar e bine ca ai in sfarsit un tel in viata, acela de a face cu forta un bine fumatorilor

      La barul din cartierul meu, singurul bar, nu ma mai duc nici eu (btw renuntat la tigara de 3 ani), ca e plictiseala, e gol, le-au scazut crunt vanzarile

      Cum fac eu? Iau berea de la alimentara, ma duc acasa, dau drumul la televizor, si ma intalnesc cu prietenii dimineata in statia de autobuz.

      Tu de ce nu iti iei acum copiii, sa colinzi barurile cu ei, ca nu mai sunt fumatori acum?
  • +31 (53 voturi)    
    Total dezacord!! (Miercuri, 30 martie 2016, 16:23)

    BennyBenois1 [anonim]

    Daca unui nefumator nu-i convine sa stea langa un fumator, sa plece! Bravo mai idiotule. Daca unul asculta manele, poti sa pleci. Nu cel nociv trebuie sa se adapteze, ci ceilalti. Cred ca se poate suspecta putin de cumparare de influenta in cazul asta. Repede de tot s-au sesizat cativa lingai din parlament. La repararea codului de procedura penala sau la simple chestiuni de mediu nu se sesizeaza nimeni. Niste jeguri.
    • +11 (27 voturi)    
      Pai ati vazut la TV (Miercuri, 30 martie 2016, 17:19)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui BennyBenois1

      ei erau revoltati ca trebuie sa iasa afara din palatul lor ca sa "traga una", si li se parea mult prea mult pentru fizicul lor gingas. Asta e motvul adevarat al acestei initiative minunate.
  • +26 (48 voturi)    
    Parlamentari barbari, (Miercuri, 30 martie 2016, 16:33)

    Un cititor [utilizator]

    Fumează pe timpul tău și în casa ta cât vrei! Iar despre clienții care ies la fumat fără să-și plătească nota, „spre disperarea patronilor„ (lol), e de-a dreptul ridicolă. Adică unul care consumă și nu vrea să plătească e atât de prost încât să anunțe chelnerul că pleacă de la masă. Pleacă și gata! Putea pleca și înainte de legea asta. Ce idioți!
  • +32 (48 voturi)    
    parerea unui fost fumator (Miercuri, 30 martie 2016, 16:34)

    artistul000 [utilizator]

    din punctul meu de vedere, un singur lucru bun au facut si ei prin aceasta lege iar acum vor sa strice... dar asta se intampla cand stii sa faci lobby ( aviz marile companii de tutun)

    Am fost fumator inrait dar in acea perioada tot aveam respect fata de nefumatori. Nu fumam pe strada pentru a nu deranja pe altii cu fumul meu, nu fumam in casa pentru ca - culmea - ma gandeam ca nu-i sanatos :) atat pentru mine dar si pentru nefumatori, in localurile de fumatori, daca ieseam la masa cu nefumatori nu imi aprindeam o tigara daca ii deranjau fumul iar in timpul ce se servea masa nu fumam deloc pana nu terminam cu totii. In cluburi nu suportam sa ies, ieseam doar din obligatii pe la zilele de nastere ale prietenilor ... de ce? fumator fiind nu suportam acel fum second hand respirabil dintr-un club. Nu suportam nici mirosul hainelor cand ajungeam acasa. La birou, fumam doar in locurile amenajate.
    Si toate aceste chestii nu m-au impiedicat sa-mi umplu plamanul cu tutun atat cat am vrut.
    Am fost saptamana trecuta intr-un club si cum zicea un prieten "pentru prima data am mirosit parfum de femeie". Mi-a placut, desigur pentru unii nu a fost placut pentru ca, dupa mintea lor creata, desi au platit bilet ei erau mai mult pe afara... practic iesitul in club s-a transformat pentru ei in fumatul in fata clubului.
    Am stiut ca tutunul nu este sanatos si din respect fata de ceilalti l-am pastrat doar pentru mine.

    Despre asta este vorba dragi romani, despre respectul fata de celalalt nu despre faptul ca lumea nu doreste ca tu sa fumezi.

    cum spuneam, profitul marilor companii este amenintat de aceasta lege iar acum, prin lobby puternic la ai nostrii corupti alesi, isi vor reface target-ul. Lor nu le pasa de sanatatea ta ci doar de target-ul lor de vanzari, de banii pe care tu ii vei baga in buzunarul lor. Atata timp cat tu nu lasi de buna voie tigara, vei fi sursa lor de venituri. Ati fi surprinsi sa aflati cat de putini sunt cei din conducerea acestor companii care fumeaza.
    • -8 (26 voturi)    
      alt fost fumator de la inceputul anului. (Miercuri, 30 martie 2016, 16:53)

      Kromat [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      Singurul lucru bun care la adus legea asta este că ma ajutat sa ma las de fumat. În rest mă comportam la fel ca tine. Atent sa nu deranjez pe cineva cu fumul meu. Asta nu înseamnă ca sunt de acord cu o lege care iți taie din libertate. Da, nu exista dreptul de a fuma... la fel cum nu exista dreptul de comenta pe net, dreptul de a te plimba prin parc si o grămada de alte libertăți care nu sunt garantate de stat. Asta nu înseamna că trebuie sa începem sa cedăm din libertățiile noastre. Trebuie sa luptam pentru fiecare libertate altfel ne așteptăm la sisteme opresive cu interziceri de tot felul. În concluzie nu este o lege bună.
        #showComment()
    • +13 (23 voturi)    
      intr o tara civilizata.. (Miercuri, 30 martie 2016, 17:00)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      cum este de exemplu canada, marile companii de tabac sunt obligate sa plateasca amenzi de miliarde de dolari pt minciunile spuse ca tigarile nu sunt daunatoare sanatatii..asa ca e mai greu in tari ca rom...
    • +1 (13 voturi)    
      lobby disperat (Miercuri, 30 martie 2016, 20:34)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      probabil ca deja au inceput sa scada vanzarile de tigari semnificativ... in toate tarile in care s-a introdus legea, numarul fumatorilor a scazut substantial.
        #showComment()
  • +28 (32 voturi)    
    Concluzia (Miercuri, 30 martie 2016, 16:39)

    bobo22 [utilizator]

    O sa vedem o gramada de crasme cu geamurile dinspre strada demontate, astfel incat sa aiba doar "3 pereti".
    • -13 (29 voturi)    
      Se 'ntampla ceva cu postacii <hotnews> (Miercuri, 30 martie 2016, 17:08)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui bobo22

      De cand Base si Macovei au intrat in anonimat postacii de aici nu mai au decat trei teme de <discutat>....1) Injura imigrantii. 2) Il sustin pe Trump si spun ca madam Clinton e marxista :))) si 3) injura fumatorii si isi sustin<dreptul de a respira aer curat>..de parca asa ceva ar fi posibil! Si oricum, nu exista argument impotriva spatiilor separate! Patronii pot angaja fumatori si pe voi nu va pune nimeni sa intrati acolo!
        #showComment()
  • +14 (28 voturi)    
    Studentii nu ies in strada pentru camine curate... (Miercuri, 30 martie 2016, 16:48)

    Miky60 [utilizator]

    Ei ies in strada ca nu pot sa fumeze in campus. Nu i-am vazut iesind pentru camine curate, taxe mai mici, burse mai mari, conditii de invatare mai bune, laboratoare mai bine dotate, ies in strada ca sa poata fuma in campus. Se vede din asta ce "prioritati" au studentii. Sau poate ca doar cand ies in strada pentru fumat sau sa participe la mitingurile USL-ului primesc bani/tigari...
    • -1 (21 voturi)    
      Chiar nu i-ai vazut?! (Miercuri, 30 martie 2016, 17:50)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Sau asta visezi tu?? Si eu,daca am dreptul sa fumez langa bloc, ei de ce sa nu aiba dretul sa fumeze langa camin?!...ce-i asta?! Germania lui Hitler?! De aia se potrivesc dictaturile ca o manusa Romaniei
    • -3 (9 voturi)    
      studentii sunt mai usor de cumparat (Miercuri, 30 martie 2016, 19:09)

      lizardking [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      A fost usor pentru producatorii de tutun sa organizeze asa zisul protest intre studenti, in schimbul a cateva pachete date moca. Au anuntat 3000, au iesit maximum 1000. Ce trist pentru parintii respectivilor.
    • +3 (7 voturi)    
      muriti de grija altuia? (Miercuri, 30 martie 2016, 22:57)

      clam [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Eu chiar nu inteleg ce va preocupa pe dvs pentru ce protesteaza ei. Treaba lor. stati cu ei in camin cumva? Sunt majori, vaccinati si vor sa-si aprinda o tigara langa blocul in care locuiesc si platesc chirie, deci, repet, in aer liber. Si apropo, eu am vazut ca au iesit de multe ori si ca sa reclame conditiile improprii din camine, poate v-au scapat stirile sau ati uitat. Oricum, nu e treaba noastra, parca ne transformam intr-un popor de djihadisti cu totii. Poate dvs ati primit bani pt o postare cu USL-ul, si nu ei pt miting, cine stie...
    • +2 (2 voturi)    
      Nu poti fuma linga furnalele de la CET Grozavesti (Joi, 31 martie 2016, 14:53)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Ar fi concurenta neloiala!

      E cinic, in loc sa se lupte cu cei care ard deseurile si folosesc pacura in loc de gaz metan in centrul orasului, in fiecare noapte, autoritatile amendeaza cite-un trecator falit.
  • +13 (23 voturi)    
    Astia vor intoarcerea la vechea situatie (Miercuri, 30 martie 2016, 16:48)

    sistemulparasimpatic [utilizator]

    Nici pe legea veche nu era permis fumatul insa existau astfel de amendamente, cu asa zise spatii ,,special amenajate” unde se puteau servi ... orice, chiar si mancare , deoarece in capul imbecilului de Fenechiu, cgiar si mancatul e o activitae conexa fumatului.

    Cum defineste ticalosul de fenechiu spatiul special amenajat? Cu ventilatie comuna? Izolat sau nu de restul spatiului? E o mizerie balcanica modificarea pe care vor acesti ticalosi sa o aduca. Daca maine doresc sa aduc spre comercializare un produs care are doar 10% din efectele nocive ale tutunului, n-as putea sa o fac, insa astia isi permit sa ne otraveasca doar pentru voluptatatea lor.
  • +13 (17 voturi)    
    - (Miercuri, 30 martie 2016, 17:03)

    seoirse [utilizator]

    si priceputii afaceristi cu baruri nu pot incasa banii atunci cand clientii cumpara bautura sau ce mai cumpara asa cum se intampla in barurile si cluburile din strainatate? din ce am observant nu s-a prea redus numarul clientilor niciunde. ca de obicei, cei care incalca legea, prost crescutii, cefosii sunt mai vocali si obtin ce vor in tara asta. si unii impinsi si platiti bine de companiile de otrava.
  • +13 (17 voturi)    
    ca pana acum (Miercuri, 30 martie 2016, 17:03)

    LucianBaciu1 [anonim]

    adica senatorii au facut o lege si o amendeaza astfel incat totul sa fie ca pana acum (camera speciala pentru nefumatori, care o sa dispara in cateva luni). de ce ii platiti pe parlamentari?
  • +13 (21 voturi)    
    Numai DNA-ul (Miercuri, 30 martie 2016, 17:16)

    stefan04 [utilizator]

    mai poate salva tara asta.....
    Un ticalos(Daniel Fenechiu), lobby-st ordinar, baga o panarama in fata(Steliana Miron) pt a modifica o lege exceptionala, una din putinele legi bune adoptate de infractorii din parlament.
    Chiar nu-si da nimeni seama ce-l mana-n lupta pe nemernicul asta?
    Avem o lege a lobby-ului? Sau e vorba de trafic de influenta?
    • +1 (1 vot)    
      lobby (Joi, 31 martie 2016, 8:11)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui stefan04

      este abilitatea de a convinge legislativul sa dea o lege aducand argumente, nu inseamna sa dai spaga grasa ca sa adopte legea aia. e o diferenta pe care parlamentarii nostri nu o cunosc, deci vorbim de trafic de influenta
  • +11 (23 voturi)    
    Parlamentari criminali. (Miercuri, 30 martie 2016, 17:21)

    asavreau [utilizator]

    La viața celor care muncesc în acele baruri de fumători nu se gândesc.Oamenii aceia lucrează în condiții mai nocive ca la mină.Cine răspunde de sănătatea lor.Parlamentarii sa văzut,doar interesul lor,pensii speciale,salarii speciale, muncă ioc.Eu,nefumător plec,dar pe cel care muncește acolo îl condamnă la moarte.Cred-că în barurile de fumători ar trebui ca prețurile să crească de 100 de ori ca să poată fi asigurate sporurile salariaților,asigurările de viață,dezinfecția periodică a spațiului împuțit.Se lucrează cu foc în tot spațiul,deci condiții de ignifugare ți stingere a incendiilor stricte,inclusiv instruirea fumătorilor(contra cost)privind reguli PSI.Hai deștepților dați legea să vedeți voi ce reacție veți avea!
  • +15 (21 voturi)    
    Amoebele din parlament s-au sesizat repede ... (Miercuri, 30 martie 2016, 17:24)

    A_Radu [utilizator]

    Jeguri penale ce sunteti ... o lege buna dadurati si voi si acum gata va pregatiti s-o stricati pentru ca o minoritate in tara asta crede ca daca e placere lor sa se intoxice , trebuie sa aiba dreptul de a o face oriunde in detrimentul celor care prefer sa-si pastreze plamanii cat mai curati ...
    Si acum, noi, nefumatorii , ce sa facem? Sa nu mai mergem prin localuri,nu? Sa stam acasa daca suntem sclifositi si nu ne place fumul , asta nu este o discriminare si mai mare? Care este majoritatea aici?

    Se plang carciumarii ca nu mai au incasarile de alta data, se plang marile concerme de tutun ca le scad profituri si probabil ii ameninta pe taratoarele din parlament sa le faca legi cu dedicatie ... dar a cerut un raport stimabilul parlamentar de la ministerul sanatatii sa vada costurile aferente tratarii afectiunilor asociate fumatului!???? ... Cred ca s-ar speria ... Pe termen lung s-ar face mai degraba economii , asta daca e s-o privesti strict economic ...
  • +15 (25 voturi)    
    tara de tot rahatul (Miercuri, 30 martie 2016, 17:32)

    DSS [utilizator]

    in care au drepturi doar coruptii si nesimtitii. Poate se trezeste si Johannis si respinge o astfel de prostie.
    In toata Europa nu se fumeaza, si doar la noi se vor transforma toate locaurile in cluburi pt fumat.

    Si asta pt ca noi am tolerat o astfel de stare de fapt desi suntem o majoritate substantiala.

    Chiar nu putem sa facem nimic?
    • -1 (15 voturi)    
      Aham! (Miercuri, 30 martie 2016, 18:38)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui DSS

      Ne <aliniem> la Europa in functie de preferintele noastre subiective. Daca se interzice fumatul in locuri publice, ca in Europa, atunci, hai sa ne primim si cota de imigranti, tot ca Europa! Aici nu mai esti de acord, bag mana in foc :)))
      PS Si nu e deloc adevarat ca in TOATA Europa nu se fumeaza:)
        #showComment() #showComment()
  • +14 (20 voturi)    
    Libertatea de a trage vanturi (Miercuri, 30 martie 2016, 17:34)

    IonMarcu [anonim]

    M-am lasat de fumat acum 11 ani, dupa ce fumasem alti 22 de ani la nivelul "avansati": 20-30 de tigarete pe zi. Motivul nu a fost frica sau ceva de a felul acesta. Fumatorii nu se lasa niciodata de fumat de frica. Vorba lui Allen Carr (fie-i tarana usoara, ca pe mine m-a ajutat) e plin de chistoace pe jos chiar si la sectiile de chirurgie unde fumatorilor li se extirpa cate un plaman impreuna cu tumorile aferente.
    Am avut insa norocul sa ma lumineze Dumnezeu ca sa inteleg ca fumatul este doar un obicei dezgustator iar adictia te transforma intr-un sclav patetic.
    Iar cei care deplang pierderea "libertatii" de a fuma in public trebuie sa se gandeasca la cei care sunt realmente dezgustati la vederea celor care-si exercita aceasta libertate. Sa-si imagineze, de exemplu, ca la terasa preferata vecinul de masa isi elibereaza gazele intestinale sub forma unor gratioase dar zgomotoase si mirositoare vanturi. Pentru ca are acesta nevoie si nu poate sa-si refuze placerea produsa de relaxarea viscerelor. Abtinerea l-ar face nervos si i-ar produce crampe. Ce lege inumana ar putea sa-i interzica aceasta libertate ?
    • +2 (2 voturi)    
      totul este in mintea ta (Joi, 31 martie 2016, 11:04)

      Kromat [utilizator] i-a raspuns lui IonMarcu

      Si eu m-am lasat de fumat cu ajutorul cartii lui Allen Carr, iar acolo te invata sa iti setezi mintea in asa fel incat sa fi anti-fumat si sa gandesti ca un nefumator... trucuri care ajuta, dar odata ce ai renuntat la dependenta poti sa renunti si la ipocrizie si sa nu mai apelezi la gandurile cu „Fumatul este dezgustator”! Totusi ai petrecut 22 de ani din viata cu acest viciu si nu cred ca atunci in vedeai desgustator.
  • +19 (25 voturi)    
    Si inca o data castiga coruptia (Miercuri, 30 martie 2016, 17:37)

    Ando [utilizator]

    Nici macar o luna nu a durat minunea!.
    Vrem aer curat si nu fumuri!
    • -4 (12 voturi)    
      Parc (Miercuri, 30 martie 2016, 18:22)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Ando

      Du-te in parc, sau la munte. Aer curat berechet.
        #showComment()
  • -8 (24 voturi)    
    Dreptul meu nu este si dreptul tau. (Miercuri, 30 martie 2016, 17:55)

    barbilian [utilizator]

    Deja nefumatorii au pornit jihadul. Desi au o lege prohibitiva, nedemocratica si descriminatorie, ar dori mai mult: sa fie valabila numai viziunea lor, ca e mai “sanatoasa” si face bine tuturor. Binele facut cu anasana.
    Legea, asa cum este, ingradeste drepturile a cca. 30% din populatia activa, de moment ce pentru fumatori nu sunt permise baruri, cluburi, discoteci, nici macar spatii amenajate pentru ei si optionale pentru nefumatori. Este dreptul nefumatorului sa intre in spatiul fumatorului, nu-l restrictioneaza nimeni, dar nu are dreptul sa interzica dreptul fumatorului in spatiu special. Propaganda ca fumatorii consuma mai mult din bugetul alocat sanatatii este o gogorita. Din impozitele, accizele si taxele pe care le incaseaza statul din vanzarea tigarilor si din locurile de munca create pe orizontala ajung banii sa tot sistemul sanitar si o parte din pensii. Daca statul vrea sa controleze vietile noastre, de ce nu da parlamentul o lege care sa treaca tutunul la droguri si sa fie interzis ca marijuana (de ex.) ? Pentru ca-i convine sa incaseze zilnic 40 de milioane lei, cat isi trage din cele peste 5 milioane de pachete de tigari care se vand zilnic, plus alti bani din orizontala! Fara industria tutunului si comertul cu tutun, la ce PIB avem, statul intra in recesiune. Sa lasam vrajelile cu grija fata de aproape !
    • +1 (13 voturi)    
      de ce nu pot intra fumatorii in baruri si cluburi? (Miercuri, 30 martie 2016, 20:15)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui barbilian

      Ce-i opreste? Intra, beau, platesc, pleaca! Care e problema? Iar daca vor sa fumeze, ies afara. Simplu. Cand iti vine sa urinezi, mergi la toaleta, nu ai pretentia ca ai dreptul sa urinezi sub masa!!
    • +1 (3 voturi)    
      The BIG Picture (Joi, 31 martie 2016, 9:55)

      JohnnyBoy [utilizator] i-a raspuns lui barbilian

      Companiile producatoare de tigari au introdus cu buna stiinta in piata un produs care provoaca dependenta, mintind in legatura cu efectele adverse, efecte care nu se limiteaza doar la cei viciati. Pana la momentul la care s-a descoperit magaria producatorilor (care intentionat provoaca dependenta prin aditivii folositi in procesul de productie) si efectul devastator al fumatului, s-a format deja o masa critica de oameni dependenti care confunda viciul cu un drept si duc lupta in locul companiilor. Restul e can-can. Daca ar exista vreun drept fundamental incalcat prin restrictiile impuse fumatului, fii sigur ca primele care ar fi dat statul in judecata ar fi companiile producatoarea de tutun, insa pana in acest moment prezenta lor in instanta este limitata la a se apara de acuzatiile impotriva efectelor devastatoarea ale produselor lor.
        #showComment()
  • +7 (13 voturi)    
    Needucati (Miercuri, 30 martie 2016, 18:03)

    vlad.pe [utilizator]

    Asta dovedeste anii de indobitocire politica.

    Vrem tara ca afara dar cand se implementeaza legi normale se trezesc cativa care sa tipe mai sus si mai tare.
    Asa a fost si cu maidanezii, a trebui sa moara un copil nevinovat pentru a lua o masura logica, acum au murit zeci de tineri, se voteaza lege antifumat si acum vrem inapoi la camere pline de fum unde nu se pot instala instalatii anti incendiu.

    Eu unul am impresia ca barurile nu duc lipsa de clienti, din contra, acum pot sa merg si in barurile cu probleme de aerisire, pe care le evit din motive evidente.

    Intre timp francezii, care au interzit fumatul inca din 2006, se gandesc si la sanatatea tinerilor: http://www.thelocal.fr/20160329/health-expert-says-in-school-smoking-should-be-stubbed-out
    • -2 (8 voturi)    
      hmmm (Miercuri, 30 martie 2016, 20:57)

      Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      la francezi exista si femei cu barba. asta vrei si pentru romani?
        #showComment()
  • +7 (15 voturi)    
    Modificarile cad la Curtea Constitutionala (Miercuri, 30 martie 2016, 18:24)

    neagoe [utilizator]

    Daca permiti fumatul in locuri inchise ca baruri si restaurante inseamna ca trebuie sa ai DOAR angajati fumatori, altfel celor nefumatori le pui viata in pericol si CC tranteste legea. Daca insa ai angajat doar fumatori inseamna ca i-ai discriminat pe acest motiv pe nefumatori si iar cade legea la CC :-)))

    Nu aceeasi era situatia inainte de legea anti fumat. Atunci nu puteai sa obtii sanctionarea decat individuala a unui patron si asta daca cineva isi punea ambitia in instanta. Acum e cu totul alta poveste.

    PNL isi da cu stangul in dreptul. Daca legea merge mai departe inseamna ca PNL voteaza in interes propriu si va pierde multe voturi.
    • -1 (19 voturi)    
      Lol (Miercuri, 30 martie 2016, 19:40)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

      Du-te ba cu viata ta in pericol, ca nu te cred nici curcile.

      Cine vrea sa lucreze intr-un loc unde fumatul e permis, o face din proprie initiativa, nu te obliga statul sa il angajezi sau nu si nici el nu e obligat in vreun fel.

      Cat despre discriminare, o tampenie cat casa. Cine anume da in judecata vreun bar pentru discriminare ? Nefumatorii ? Lol.

      Mars ba.
        #showComment()
  • +2 (12 voturi)    
    sa le fie rusine parlamentarilor (Miercuri, 30 martie 2016, 18:38)

    Danut77 [utilizator]

    Este o nesimtire de nedescris faptul ca parlamentul incearca sub influenta lobby -ului tigarilor sa schimbe o lege buna. De ce eu ca nefumator trebuie sa platesc asigurari de sanatate pentru cei ce se imbolnavesc din cauza viciului fumatului? Deci si un fumator care fumeaza in apartamentul lui ne afecteaza Acum au tupeul sa vrea sa fumeze in spatiile inchise sau pe terasele de la mare Sa le simtim fumul imputit si sa ne miroase hainele a fum si sa ne strice sanatatea si in concediu pe malul marii. E ceva incredibil nesimtirea si tupeul acestui lobby al tigarilor care presupune ca plateste sume imense parlamentarilor. DNA ar trebui sa se sesizeze pentru ca nu s-au saturat cat au furat Vor acum sa ne afecteze si sanantatea.
    • -1 (11 voturi)    
      VOI aveti tupeu, nesimtitilor! (Miercuri, 30 martie 2016, 22:06)

      ChildoftheGrave [utilizator] i-a raspuns lui Danut77

      Nu v-a obligat absolut nimeni sa intrati in localurile in care fumatul era permis, de buna voie si nesiliti de nimeni le-ati evitat pe cele facute special pt nefumatori (DA, AU EXISTAT SI INAINTE DE LEGEA ANTI-FUMAT!)

      Literalmente, va bagati unde nu va fierbe oala apoi sariti de fund in sus ca sunteti opariti!

      Nene, noi fumatorii nu vrem decat sa avem localurile voastre, unde NU sunteti obligati absolut deloc sa intrati, astfel incat sa nu va afumam pe strada sau in parcuri (adicatelea spatii cu adevarat comune), adica fix acolo unde ne-ati alungat! Inteligentilor!
        #showComment()
  • +7 (17 voturi)    
    parlamentari platiti de companiile de tutun (Miercuri, 30 martie 2016, 19:01)

    lizardking [utilizator]

    Mor golanii astia de grija fumatorilor, cum sa nu. Sunt platiti de companiile de tutun la greu, exact cum s-a dovedit cu legea care reglementeaza distributia tigarilor. Le spune cineva ticalosilor acestora ca nu vor fi senatori toata viata? Dupa ce ca si-au mutat fundurile in vile si case de vacanta, pe banii fraierilor de alegatori, acuma le este greu sa-si miste fundurile afara ca sa fumeze. Cum adica, ditamai senatorul sa iasa la fumat? Acesti taietori de frunze la caini se comporta ca si cum lumea se termina odata cu ei. Legea care interzice fumatul in spatiul public are efect mai ales pentru viitor, pentru ca lumea care vine dupa noi nu va mai fi pusa in situatia de acum, sa-si sacrifice sanatatea pentru obieciurile nesanatoase ale altora. e o falsa teza ca legea este impotriva fumatorilor! Legea este in acord cu Constitutia Romaniei, care stipuleaaza clar ca sanatatea cetatenilor este ocrotita.A spune ca poti sa te ridici si sa pleci este o neintelegere a notiunii de spatiu liber. In cazul acesta, orice comportament ar putea fi justificat, indiferent de cat de nociv sau criminal ar fi.
  • -3 (5 voturi)    
    Neutralitate (Miercuri, 30 martie 2016, 19:58)

    AlexHoffmann [anonim]

    Ingerasi,ingerasi ce va mai place sa va plangeti(aici ma refer la ambele tabere).
    Am sa incep cu tabara fumatorilor pentru ca si eu sunt unul:cred ca majoritatea din voi a-ti mai facut calatorii prin lume si in multe tari este implementata aceasta lege.Nu cred ca v-a deranjat cand a trebuit sa mergeti afara sa fumati,dar vorba aia...asta e Romania si daca nu e tiganie si circ nu are nimic farmec,Faze cu iesit in strada pentru ca ,,este un drept sa fumez sau cine este xulescu sa imi interzica ce fumez,, sunt frectie la piciorul de lemn.Nu am vazut nicio stire in care sa fie descris faptul ca un romanache plecat prin alte tari sa fii facut tam-tam ca nu poate sa fumeze intr-un birt,restaurant,etc.
    Pentru nefumatori:unde a-ti trait dragii mosului pana acum?In paduri,in incubatoare?O tot dati cu faza ca din cauza fumatorilor copii de nasc cu diferite boli,ca se topesc calotele glaciare din cauza poluarii,etc.
    Ambele tabere isi sustin parerile cu o salbaticie tampita.
    Sfat:fumatori din toata uniti-va!!! :)) Glumeam.Fumatori adaptati-va la fel cum o faceti in calatorii pe alte meleguri.
    Nefumatori:puteti sa fiti putini mai intelegatori(toti avem un viciu indiferent de natura lui).
    Va pup si sa aveti o seara linistita!
    • +4 (4 voturi)    
      Daca Fumatorii (Joi, 31 martie 2016, 3:04)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui AlexHoffmann

      "se adapteaza", cum spui tu, (adica respecta legea) la ce mai e nevoie atunci ca nefumatorii "sa fie putin mai intelegatori" ? E o fractura logica in ceea ce spui.
    • 0 (0 voturi)    
      o observatie (Joi, 31 martie 2016, 12:28)

      natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui AlexHoffmann

      Din varsta (peste 18 ani) pe care o aveti, presupun ca mai putin de jumatate din ea (asta inseamna sa fi calator, nu bastinas) ati petrecut-o afara.
      Atunci da, te adaptezi. Acasa, langa sticla de bere vreau scrumiera
  • 0 (14 voturi)    
    Alo... (Miercuri, 30 martie 2016, 20:10)

    Lukke04 [anonim]

    Alo, de când puneți voi semn de egalitate intre fumători, hoți și criminali? Cei care faceți astfel de comparații/paralele, ma îndoiesc ca sunteți sănătoși.
    Un fumător contribuie la bugetul de sanatate cu mult mai mult decât un nefumător, și va plăti încă și mai mult, pentru ca se mărește acciza și se vor scumpi din nountigarile. Asa ca... ciocul mic.
    Cat despre acest obicei "barbar", țin sa va aduc la cunoștință (în cazul in care nu stiati asta) ca foarte mulți dintre cei mai mari artiști/politicieni/oameni de știință ai ultimilor doua secole au fost fumători.
    Dacă localutile de nefumători sunt atât de căutate precum spuneți, lăsați piata libera sa functioneze. Și se vor crea astfel de localuri. Saubluati
    • 0 (8 voturi)    
      Piata libera? Capitalism?! (Miercuri, 30 martie 2016, 22:09)

      ChildoftheGrave [utilizator] i-a raspuns lui Lukke04

      Bre, mai usor cu termenii astia ca fac infarct neomarxistii comunistoizi de pe-aici!

      Ei sunt perfect convinsi ca au dreptul sfant sa intre absolut oriunde vrea nasul lor finut de nefumator si sa-si impuna preferintele, chit ca intra in ograda altuia (fereasca sfantul sa le amintesti ca in capitalism Proprietatea Privata este SFANTA!).

      Pana si in pescarie daca ar intra s-ar plange ca pute a peste...
        #showComment()
  • +5 (5 voturi)    
    activitati asociate fumatului? (Miercuri, 30 martie 2016, 20:12)

    king david hotel [utilizator]

    hm, de sex au uitat!!
  • -1 (15 voturi)    
    am fost in weekend la un restaurant (Miercuri, 30 martie 2016, 21:19)

    Francisc 1 [utilizator]

    uram iesirile astea in care te intinzi la vorba si nu-ti dai seama ca intra fumul in haine , a doua zi mirosi de parca ai fi un vagabond care se incalzeste cu lemne arse in butoi , e ... surpriza a doua zi excelent! nimic ! , deci au castigat un client . Si nu sunt singurul care gandeste asa
  • +1 (11 voturi)    
    cretini (Miercuri, 30 martie 2016, 21:53)

    BogdanNicolaescu [anonim]

    cum a ajuns cretina aia in parlament... auzi, daca nu-mi convina sa stau langa un fumator sa plec... pai de ce sa nu plece el?... daca nu ma duc eu la el ci vine el la mine, de ce sunt obligat sa-l suport? el plateste taxe sa se sinucida el, nu sa ma omoare pe mine... de ce ma obliga sa-l suport?
    • +2 (14 voturi)    
      In 99.99% din cazuri (Miercuri, 30 martie 2016, 22:27)

      ChildoftheGrave [utilizator] i-a raspuns lui BogdanNicolaescu

      Nefumatorul se aseza langa fumator, in localuri pt fumatori, ca apoi sa se declare indignat rau
        #showComment() #showComment()
    • +1 (1 vot)    
      citeste la intrare (Joi, 31 martie 2016, 11:14)

      Kromat [utilizator] i-a raspuns lui BogdanNicolaescu

      Pentru ca ai intrat intr-un local in care se fumeaza.
  • 0 (10 voturi)    
    Stand up (Miercuri, 30 martie 2016, 23:21)

    boredpanda [utilizator]

    Personal, in calitate de consumator si cetatean al acestei tari pot sa fac doar doua lucruri daca aceasta modificare este promulgata:
    - sa merg doar in localurile in care fumatul va fi interzis (in Clus erau astfel de localuri si inainte de aceasta lege)
    - la urmatoarele alegeri, sa nu votez cu partidele ai caror membrii vor initia si sustine aceasta initiativa
    Faptul ca ma revolt in mediul online nu cred ca o sa ajute prea mult. Morarilatea celor care initiaza aceste legi, prostia consumatorilor care ii sustin si puterea financiara a firmelor de lobby, cel mai probabil, din pacate, vor inclina balanta in directia gresita.
  • +3 (11 voturi)    
    Ca la romani (Miercuri, 30 martie 2016, 23:29)

    mihaixulescu [utilizator]

    Cate zile a tinut minunea? Una din putinele chestii cu adevarat bune facuta in tara asta se duce naibii din cauza cretinilor si jigodiilor care ne conduc. Asta e marea problema a tarii noastre, asta e motivul pentru care se mobilizeaza studentii, se auto-sesizeaza puscariabilii din parlament: nu se mai poate fuma unde vor muschii lor.
    Tara de rahat... Va doresc un salariu mediu de 1000 de RON la toti fumatorii, fara discriminare.
    • +3 (5 voturi)    
      Ce hahalere de parlamentari avem ! (Joi, 31 martie 2016, 3:38)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui mihaixulescu

      N-au trecut nici 2 saptamani de cand a intrat in vigoare legea antifumatului si deja va fi modificata. Pai bine, ma, prapaditilor, nu ati avut atata timp legea in dezbatere ! N-ati citit-o, n-ati discutat-o ? De ce i-ati dat drumul in forma de acum, daca nu va multumea, daca va discrimina, daca va dezavantaja pe unii (fumatori) de altii (nefumatori) ? Pt ca n-a fost vorba de o lege care sa va mai dea niste drepturi pe viata, v-ati bagat picioarele, nu-i asa ?

      PS Tolontane, hai, ca de cand a ajuns in instanta "Gala Bute", cam somezi. Ia vezi, nu cumva o fi rost de o noua bomba juridica ? Straduieste-te !
    • -2 (2 voturi)    
      sigur... (Joi, 31 martie 2016, 11:50)

      Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui mihaixulescu

      ai grija, de obicei ce doresti altora se intoarce inapoi... dupa inima si sufletul tau....
  • -4 (8 voturi)    
    . (Joi, 31 martie 2016, 0:18)

    rerenenegate [utilizator]

    Nu inteleg pornirea agresiva a unora impotriva unor drepturi existente. Tocmai am iesit din comunism si ma asteptam ca lectia sa fie invatata.

    Pot fi baruri si pentru fumatori si pentru nefumatori. Iar daca patronii barilor nu sunt interesati, statul poate stimula (ex. scutirea anumitor impozite) crearea acestora. Cu ocazia asta ar putea fi preturi mai mici la nota de plata care poate ar face si pe unii fumatori sa mearga acolo.

    Pe acelasi principiu s-ar putea interzice mersul cu masina in oras (care cred ca ar fi o idee mult mult mai buna pentru sanatatea multora) sau relatiile homosexuale (aici nu cred totusi, ca ne-ar lua de urechi cei din... toata Europa/America).
    • +3 (3 voturi)    
      Esti simpatic foc, amice ! (Joi, 31 martie 2016, 2:30)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui rerenenegate

      Statul nu e in stare sa stimuleze constructia de autostazi, de spitale, de scoli, nu este in stare sa stimuleze mai nimic iar dumneata il si vezi stimuland aparitia barurilor pt nefumatori prin scutirea de anumite impozite. In primul rand ca n-o sa te lase UE, iar in al doilea rand : ai auzit de discriminare economica ? Preturi mai mici la barurile de "ne", ca sa vina si fumatorii. E din ce in ce mai misto.
        #showComment() #showComment()
  • -2 (10 voturi)    
    Tara jenanta (Joi, 31 martie 2016, 2:09)

    vasile78 [utilizator]

    1. In primul rand ceea ce fac acum acesti parlamentari se incadreaza in zona marlanescului fara sfarsit. E absolut evident ca au luat spaga de la producatorii de tigari pentru modificarea pe sestache a legii.
    2. Dupa aplicarea legii antifumat, in sfarsit atmosfera din baruri este respirabila. Incepe si Romania sa arate ca o tara civilizata.
    3. Atat timp cat fumatul a fost demonstrat ca provoaca cancer, mi se pare normal sa fie interzis in locurile publice. Orice altceva e o incalcare a dreptului la viata.
    4. Dupa reactiile a cam jumatate din cei care scriu aici, pot deduce cu usurinta cat de inapoiata este Romania. In tarile europene nu se mai fumeaza, cauti cu greu sa gasesti un fumator. Fumatul nu mai este o activitate de socializare ca in Romania.
    5. Daca modificarile astea de 2 lei, pline de coruptie reusesc sa fie adoptate as zice ca toata mini revolta legata de Colectiv va fi infranta si atunci marlaneala si cocalareala vor triumfa. Sper sa nu ajungem chiar acolo.
    • 0 (4 voturi)    
      fumatul in europa (Joi, 31 martie 2016, 11:34)

      Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui vasile78

      Austria: Fumatul e permis, iar localurile mari trebuie sa asigure incaperi diferite pentru fumatori si nefumatori. In schimb, daca masoara sub 50mp, cluburile, barurile si restaurantele pot decide sa permita sau sa interzica fumatul.

      Belgia: Fumatul e permis in saloane speciale care nu pot depasi 25% din suprafata localului.

      Bosnia & Herzegovina: Exista limitari ale fumatului in spatiile publice, dar legislatie e permisiva.

      Cehia: Fumatul e permis in localuri, daca sunt semnalizate corespunzator.

      Croatia: Teoretic, fumatul e permis in spatiile special amenajate din localuri. In practica, exista urmatoarea cutuma: fumatul e interzis in restaurante, dar permis in baruri si cluburi.

      Danemarca: In localurile mai mari de 40 mp, fumatul e permis doar in saloane special amenajate in care nu se serveste mancare si bautura. In localurile mai mici, fumatul e permis fara restrictii, in functie de decizia proprietarului.

      ..asadar.... solutii exista pentru convietuirea pasnica.
    • +2 (2 voturi)    
      Dupa mine, ca fumator, (Joi, 31 martie 2016, 11:58)

      siska [utilizator] i-a raspuns lui vasile78

      timpenia acestei legi actuale, nu este faptul ca s-a interzis fumatul in spatiile inchise (cu care si eu sint de acord) ci modul in care a fost definit, in mod cretin, "spatiul inchis" ! Acea cretinatate cu "un tavan si doi pereti laterali" nu iti permite, practic, sa ai o terasa acoperita afara, linga restaurant, care ar multumi si pe nefumatori (care ar sta inauntru) cit si pe fumatori (care ar sta pe terasa). Stau la Roma de mai multi ani si aici, ca si la Bucuresti, au aparut, dupa ce s-a inasprit legea antifumat, foarte multe terase, lipite de restaurant, afara, care au, evident, un acoperis (sa nu-l ploua pe client in cap) si doua "perdele" ca sa zic asa pe laterale, care mai taie din curent cind bate vintul (pe care le ridica sau nu, in functie de necesitate) prevazute sau nu, in functie de cit e de frig, si cu incalzitoare cu butelii ! La noi, conform legii cretine, acest tip de terasa e ilegal ! De ce ? Pt. ca politicul roman e mai destept decit toti si spatiul inchis romanesc e mai "spatiu inchis" decit oriunde, are un tavan si doi pereti ! DA, cred ca daca ar redefini "spatiul inchis" ca fiind format din 4 pereti si tavan, INDIFERENT DACA ARE SAU NU FERESTRE, GLASVANDURI, ETC., temporar sau nu, unde sa fie interzis fumatul, si ar redefini termenul de "terasa", care sa aiba MAXIM 3 pereti si un tavan, IN EXTERIORUL UNEI CONSTRUCTII, CU CARACTER TEMPORAR SAU NU, unde sa fie permis fumatul, ar rezolva o parte dintre controversele actuale ! Altfel, spre exemplu, cf. legii actuale, nici in balconul tip loja al unei institutii nu ai voie sa fumezi pt. ca e "spatiu inchis" (cit de cretin mi se pare ca suna asta ! ) !
      In rest, si fumul de la masina, si anume ingrasaminte chimice, conservanti, aparate electronice, etc. provoaca cancer(si nu sint interzise), in tarile europene SE FUMEAZA, iar ceea ce s-a intimplat la Colectiv a fost din cauza unor artificii ! Iar in Europa civilizata se gindeste mai mult, nu se da cu paru' !
  • +1 (7 voturi)    
    ... (Joi, 31 martie 2016, 7:59)

    7cats [utilizator]

    ...deci ...din nou ... noi Nefumătorii nu mai avem voie in cluburi si cafenele?
    Sau avem voie dar iar cu fum?
    • -2 (12 voturi)    
      Ba aveti voie (Joi, 31 martie 2016, 8:24)

      ChildoftheGrave [utilizator] i-a raspuns lui 7cats

      In cluburile si cafenelele pt nefumatori.

      Nu exista? Aveti toata libertatea sa infiintati unul, daca nevoia este atat de stringenta veti pune osul la treaba in loc sa veniti cu Big Brother statul de manuta sa va impuneti preferintele. Succes la afaceri!
        #showComment()
    • 0 (2 voturi)    
      te doare pe tine in cot de cafenele si cluburi (Joi, 31 martie 2016, 11:28)

      Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui 7cats

      Existau si inainte o multime de locuri unde se putea bea o cafea si unde nu se fuma. Dar te doare in cot pe tine de fapt.

      Existau si destule cluburi cu locuri separate de dans si de fumat. Daca intr-adevar te fraca grija de iesit in club ai fi stiut asta.

      Cafeaua nu o poti bea intr-un restaurant? Ca in restaurante si pizzerii si in orice alt loc unde se mananca, fumatul va fi interzis in continuare.
        #showComment()
  • +2 (8 voturi)    
    simplu (Joi, 31 martie 2016, 7:59)

    toxx [utilizator]

    cluburile sa aduca nota si sa platesti pe ce consumi, pe loc. eu cand ma duceam in regie la club 21 , nu aveai cum sa pleci fara sa platesti, pt ca plateai tot pe loc :), si asta se intampla acum vreo 10 ani, deci nu reinventam roata. in orice tara civilizata nu se fumeaza in localuri, in 2007 de exemplu cand am avut o escala in Munchen, erau niste cutii de sticla unde puteai fuma, dar la ce fum era acolo si la cum se uita lumea la tine, mai bine te lipseai, chit ca erai fumator. Astia nu inteleg ca viciul asta oricum te omoara incet, si omoara si pe altii care fumeaza pasiv. Si spun asta ca fumator, nu sunt ipocrit. Cand mergeam in centrul istoric, literalmente imi aruncam hainele pe balcon pana a doua zi, pt ca miroseam execrabil dupa 2-3 ore stat intrun local din asta. In loc sa protesteze pentru sport si o viata sanatoasa, astia vor sa intoxice toata populatia.
  • 0 (8 voturi)    
    ... (Joi, 31 martie 2016, 8:36)

    7cats [utilizator]

    Ce treaba are Big Brother cu Nefumătorii ?
    Cred ca studiile alea ca fumatul distruge multi neuroni ...sunt adevărate !
    Si daca am un prieten fumător si eu sunt nefumător unde mergem?
    Vedeți ?!cat de ,,sociali" sunteți voi fumătorii !!!!
    Nu a trecut o săptămana si voi vreți sa schimbați legea!
    Dar nu voi vreți sa schimbați legea.voi puneți botul la niște politicieni corupți .doar vin alegerile.nu?
    • +1 (3 voturi)    
      sa vedem (Joi, 31 martie 2016, 11:47)

      Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui 7cats

      sa vedem: Churchil, Jung, Salingy, Caragiale... fumau.
      Ceausescu parca nu fuma....

      Ce are una cu prefectura?
      De fapt gradul de inteligenta nu are treaba cu fumatul.
      Nu numarul neuronilor este cel care da gradul de inteligenta ci felul in care se configureaza circuitele neuronale.

      Configurarea circuitelor neuronale se face prin invatare si obiceiuri care stimuleaza invatarea. Anturajul are si el un rol important. ( Vezi Goleman si Gottman si multi altii)

      Este penibil cum unii se gata de orice adevar, ep care il schimonosesc si il ajusteaza numai pentru ca nu vrea pisica lor sa aiba fuamtorii un loc al lor in care sa nu deranjeze pe nimeni si totusi sa nu stea in strada.
  • +1 (7 voturi)    
    Idioti (punct) (Joi, 31 martie 2016, 9:22)

    chinezu81 [utilizator]

    Cine ma obliga inainte sa nu ies afara in timp ce consumam ceva la o masa? Ce naiba ma suntem asa de imbecili si credem toti patronii care scornesc tot felul de motive sa aduca din nou fumatorii in spatiile inchise. Sunt de acord sa se fumeze la terase, nu sunt de acord sa se fumeze in niciun spatiu inchis. E simplu sa se asocieze si mancarea cu fumatul si gata ai revenit de unde ai plecat, ba mai mult o sa se elimine si spatiile destinate acum exclusiv nefumatorilor si o sa fie mai rau. Ganditi un pic inainte. Treceti amendamentul cu definitia spatiului inchis si includeti terasele ca spatii de fumat, insa nu va mai jucati cu cluburi speciale si spatii exclusiv destinate fumatului. O sa aruncati toata legea asta in derizoriu si o sa pierdeti voturile nefumatorilor, care sunt oricum mai multi decat fumatorii.
  • -1 (7 voturi)    
    despre fumat (Joi, 31 martie 2016, 10:20)

    octo [utilizator]

    pericolul cel mai mare pentru localurile in care se fumeaza este ca nu se pot monta senzori de fum si sprinklere pentru stins incendiul. tocmai din acest motiv au ars tinerii aia ca sobolanii in colectiv. pe langa deranjul provocat de mirosul de fum, de nocivitatea lui mai este si factorul siguranta, complet ignorat la noi.cluburile alea in care trebuie sa cobori pe o scara in spirala inghesiuita sunt cele mai periculoase. daca se mai si fumeaza nu scapa nimeni in caz de incendiu. cu riscul de a atrage antipatii, fumatul nu este un drept daca acesta incalca dreptul altuia sa nu fumeze pasiv. pana acum legea s-a aplicat in favoarea fumatorilor. la club te duci sa dansezi si facand miscare inhalezi si mai multe toxine din fumul de acolo, pe langa faptul ca te ustura ochii. nu se pot face localuri doar pentru fumatori si altele pentru nefumatori pentru ca ar fi discriminatorii. multi fumatori au si prieteni nefumatori si nu s-ar separa. revenirea la o forma mai blanda a legii nu cred ca ar ajuta pe cineva. in nicio tara civilizata nu se mai fumeaza pe nicaieri. nici un SUA si nici in UE. daca ar fi doar la noi problema as mai zice insa nu. tinerii de azi fumeaza de prea devreme si isi fac praf sanatatea. cat esti tanar organismul duce, insa mai incolo...
    • +1 (3 voturi)    
      penibil, penibil si caraghios! (Joi, 31 martie 2016, 11:16)

      Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui octo

      La Colectiv tragedia s-a intamplat pentru ca nu erau cai de evacuare corespunzatoare, nu din cauza senzorilor.
      Este penibil modul in care legati treaba asta cu fumatul de tragedia de la Colectiv. In plus este lipsit si de compasiune si de bun simt. DA, lispist de acel bun simt evocat de asa zisele victime ale fumatorilor.

      Este amuzant insa contorsionismul logic pentru care doriti ca fuamtorii sa stea numai afara, si daca se poate numai in ploaie.
        #showComment() #showComment()
  • +2 (6 voturi)    
    romanul tot roman (Joi, 31 martie 2016, 10:46)

    Petru ValentinOprea [anonim]

    :))) suntem incredibili! Circumstantele mi-au pus in cale UK-ul ca tara unde sa lucrez....de doi ani acum. Sunt fumator, si indragesc efectiv sistemul tip UK de pub-uri, restaurante etc. si anume: Intri, alegi ceva din meniu, te duci la bar, ceri ce pana mea vrei din acel meniu.....SI PLATESTI PE LOC. Iesi la fumat, nu iesi....totul este platit. Cum reusim noi sa fim mereu contra...nu stiu. E super OK sa nu se fumeze in interior!!! Sunt atatea exemple pe acest glob, care dovedesc clar ca asa este bine, toti prietenii mei, fumatori, se vaita de fiecare data cand se intorc in RO si dau de camerele de gazare.
    Hai, o zi buna! si fiti mai cu picioarele pe pamant ;)
    • +2 (4 voturi)    
      asaaa, si? (Joi, 31 martie 2016, 11:19)

      Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui Petru ValentinOprea

      Amendamentele propuse propun doar ca si fumatorii sa aiba un spatiu strict dedicat lor. si sa nu stea in ploaie si vant. Toate, dar absolut toate localurile in care se manaca nu vor avea fumatul permis. Iar in privinta cluburilor..
        #showComment()
    • 0 (0 voturi)    
      Bolovanul fenechist (Joi, 31 martie 2016, 17:25)

      sistemulparasimpatic [utilizator] i-a raspuns lui Petru ValentinOprea

      Bolovanul fenechist merge si el la Londra insa nu invata nimic bun.
      Unele javre balcanice tot de mazgoase raman.
      Cat despre parasuta de Steliana Miron, e suficient sa cautai cateva articloe si imagini pe net, ca sa va lamuriti cine este.
  • +2 (4 voturi)    
    fumatul in europa (Joi, 31 martie 2016, 11:39)

    Bolovanul [utilizator]

    Austria: Fumatul e permis, iar localurile mari trebuie sa asigure incaperi diferite pentru fumatori si nefumatori. In schimb, daca masoara sub 50mp, cluburile, barurile si restaurantele pot decide sa permita sau sa interzica fumatul.

    Belgia: Fumatul e permis in saloane speciale care nu pot depasi 25% din suprafata localului.

    Elvetia: Fumatul e permis in saloane speciale sau, in unele cantoane, in localurile mai mici de 80mp.

    Estonia: Fumatul e permis in saloanele amenajate pentru fumatori din baruri, cafenele, restaurante si cluburi.

    Finlanda: Fumatul e permis in incaperi ventilate corespunzator, unde nu se serveste mancare si bautura.

    Germania: Exista legislatie diferita in functie de land, insa, in general, fumatul e permis in saloane amenajate pentru fumatori si in localuri in care nu se serveste mancare. Doar trei landuri interzic complet fumatul in localuri.

    Franta: Fumatul e permis in spatii ventilate, separate cu usi automate.

    Polonia: Fumatul e permis in localurile mai mici si in saloanele separate din restaurantele mari.

    Portugalia: Fumatul e permis in incaperi ventilate, in cazurile localurilor mari. In plus, proprietarul poate decide ca barul sau clubul sau sa fie unul exclusiv de fumatori.

    Suedia: Fumatul e permis in incaperi speciale in care nu se serveste mancare sau bautura si care nu pot ocupa mai mult de 25% din suprafata localului.

    Ungaria: Fumatul e permis doar in incaperi special amenajate.

    informatiile sunt de aici: http://www.razvanzamfir.ro/2015/12/16/adevarul-despre-interzicerea-fumatului-in-europa/

    asadar, solutii de bun simt prin care fumatorii sa poata coexista pe langa prea curatii nonmirositori exista.
    • 0 (0 voturi)    
      deci in principiu... (Joi, 31 martie 2016, 13:39)

      Gicu2 [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

      ...nu se fumeaza acolo unde e mancare si bautura, decat in tarile excomuniste si nici acolo peste tot ci in camarute special amenajate, ventilate si mai mici clar decat spatiul din care fac parte.
      vezi ca n ai pus UK unde nu se fumeaza niciunde. n ai pus Olanda unde in afara de iarba iar nu se fumeaza niciunde, iar definita de la Franta e echivalenta cu cusca de sticla de la aeroport. ca in Paris si nici altundeva in Franta n am avut voie sa fumez neam.
      sa va lase ma. ok. sa ramana ca si pana acum, dar sa scrie ca se poate fuma in custi ventilate. ca s curios care patron de club o sa construiasca asa ceva numai ca sa fumeze lumea... :)) in conditiile in care si fara fumat, te calci pe picioare in cluburi la 4 dimineata.
        #showComment()
  • -1 (1 vot)    
    Alta cauza mai buna (Joi, 31 martie 2016, 16:49)

    Alfabetix [utilizator]

    chiar nu gasesc politicienii si aparatorii fumatului?! S-au terminat problemele Romaniei si e paradisul pe pamant??
    O problema absolut penibila polarizeaza toata atentia!
  • +1 (1 vot)    
    Antifumat (Joi, 31 martie 2016, 22:41)

    CristiOcu [anonim]

    Majoritatea fumatorilor sunt caractere slabe. Un om care este sclavul unui viciu , este un om cu probleme. Fumatul in cele mai multe cazuri se combina de minune cu bautura, cu mancatul dezordonat, cu lipsa somnului si cu vorbitul aiurea. Va dati seama ce indivizi rezulta din aceste combinatii. Genul asta de oameni au nevoie de tratament, nu de dreptul de a-si manifesta viciul in public. Intr-o societate normala indivizii stapanitii de vicii , n-ar trebui sa fie luati in seama , ci numai acceptati si tratati. La prima vedere par oamenii normalii, dar la o privire mai atenta , se observa cat sunt de dezechilibrati. Randurile de mai sus sunt valabile in special pentru fumatorii inraitii , si mai putin pentru cei ocazionalii.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version