Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat, la Constanta, intrebat fiind de solicitarea operatorilor portuari, care au cerut schimbarea conducerii CN APMC, ca acesta este numai dreptul consiliului de administratie si ca "nu ministrul schimba directorii", transmite Mediafax.

Dan Costescu a precizat ca in timpul discutiilor i-au fost semnalate mai multe probleme, una dintre acestea fiind cererea opertorilor portuari privind posibilitatea subinchirierii sau subconcesionarii in port.

"Este vorba de o forma de proprietate, sau folosinta, mai degraba partea a doua, care sa le permita sa se dezvolte si sa investeasca. Mai precis, este vorba de subconcesiune sau de inchiriere, asa cum prevad legile in vigoare acum. Isi doreau sa faca opozabil acest gen de document bancilor pentru a se putea dezvolta. (...) Fara aceste prevederi portul nu se poate dezvolta si poate genera plus valoare nici pentru tara nici pentru zona", a spus Dan Costescu.

El a precizat ca, dupa ce a tratat anumite aspecte pe care operatorii portuari le doreau precizate, a comunicat administratiei ca impreuna cu acestia, "chiar si sindicatele", sa formeze un grup de lucru ca, pana la sfarsitul legislaturii parlamentare, sa poata fi editata o varianta de lege ce ar urma sa fie "promulgata in aceasta legislatura".

"Neavand aceasta concesionare nu pot dovedi unei banci sau unui partener gata sa intre intr-un contract pe termen lung ca au garantii ca vor fi acolo macar numarul de ani necesari pentru a-si amortiza investitiile. Asta este scopul subiectul discutiei pe scurt. E o lege care sta in asteptare de ceva ani si, pana sa finalizam acest proiect, vom cauta si o solutie de tranzit. Aceasta ar putea fi o inchiriere", a afirmat ministrul Transporturilor.

El a vorbit si despre solicitarea operatorilor portuari, care cer schimbarea conducerii CN APMC, mentionand ca acesta este numai dreptul consiliului de administratie.

"Nu ministrul schimba directorii, ci Consiliul de Administratie. Mergem dupa lege, lucram dupa lege, ar fi culmea ca un guvern tehnocrat si un ministru tehnocrat, care vine din manager, sa intre cu bocancii in aceasta ordonanta (OG 109, care se refera la managerii privati - n.r.). Nu o sa vedeti asta niciodata", a mai spus el.

Reprezentantii operatorilor portuari si ai sindicalistilor protesteaza de mai multa vreme impotriva conducerii CN APMC, revendicarile lor privind Master Planul Portului Constanta, desemnarea si functionarea nelegala a Consiliului de Administratie al Companiei Nationale, starea avansata de degradare a infrastructurii de transport naval, demararea procedurii de subconcesiune a bunurilor proprietate publica a statului, lipsa contractelor de inchiriere a infrastructurii de transport naval, tarifele majorate unilateral si nefundamentat, impactul negativ al deciziilor administratiei portuare asupra angajatilor din Portul Constanta.