Explicatii de la Cotroceni despre necesitatea unui nou sistem de irigatii: actualul sistem e vechi, consuma multa apa si multa energie

de Red. Stiri     HotNews.ro
Vineri, 18 martie 2016, 13:20 Actualitate | Esenţial

Cum arata acum parcul Palatului Cotroceni
Foto: Presidency.ro
Presedintia vrea sa cumpere cu 2,4 milioane de lei un nou sistem de irigatii pentru parcul palatului Cotroceni pentru ca vechiul sistem este imbatranit, consuma multa apa si energie, anunta Administratia Prezidentiala intr-un comunicat. Precizarile vin dupa ce anuntul de licitatie publica pentru un sistem de irigatii a suscitat controverse majore legate de oportunitatea si valoarea achizitiei.

Cotroceniul mai dezminte in comunicatul citat ca ar vrea sa construiasca o sala de sport, asa cum a aparut in unele publicatii. Administratia Prezidentiala arata ca vrea transformarea unei cladiri care fusese sala de sport in spaţii de birouri şi de depozitare.

Comunicatul integral Administratiei Prezidentiale:

Cu privire la informațiile vehiculate în spaţiul public, în data de 17 martie a.c., referitoare la cheltuieli ale Administraţiei Prezidențiale pentru implementarea unui sistem de irigaţii şi renovarea unei clădiri din cadrul Administraţiei Prezidenţiale, Departamentul Comunicare Publică precizează următoarele:

Implementarea unui sistem de irigaţii pentru spaţiile verzi din parcul Complexului Cotroceni este necesară ţinând cont de faptul că actualul sistem a fost proiectat în anul 1979 şi utilizează cantitaţi foarte mari de apă. Pe lângă consumul mare de apă, se înregistrează şi costuri ridicate cu energia electrică necesară pentru punerea în funcţiune a hidranţilor utilizaţi în prezent.

Realizarea unui sistem modern de udare a vegetaţiei, în varianta subterană, ar determina, printre altele, reducerea costurilor legate de consumul de energie electrică pentru pomparea apei şi micşorarea cantităților de apă utilizate.

În ceea ce priveşte reabilitarea/modernizarea unui corp de clădire situat în cadrul Complexului Cotroceni, construit după anul 1980, acesta a fost utilizat în perioada 1991-2013 de către Serviciul de Protecţie şi Pază ca spaţiu pentru vestiare şi cazare personal, până la construirea unui sediu propriu, în anul 2013.

Proiectul de modernizare/reabilitare a clădirii respective prevede transformarea unor spaţii cu destinaţie anterioară de sală de sport şi spaţiu de recreere - aşa cum apare în caietul de sarcini publicat pe site-ul Sistemului electronic de achiziţii publice (SEAP), în spaţii de birouri şi de depozitare.

Drept urmare, la finalizarea proiectului, în corpul de clădire menţionat, nu vor exista spaţii de recreere sau sală de sport, ci doar spaţii funcţionale pentru activitatea administrativă a instituţiei prezidenţiale.










3540 vizualizari
  • +15 (21 voturi)    
    undeva nu se leaga (Vineri, 18 martie 2016, 13:26)

    bobyrou [utilizator]

    Her Fikus face o mangleala pe acolo... Pai cu banii aia poate sa plateasca factura la apa si curent pe 50 de generatii de aici incolo.
  • +8 (18 voturi)    
    Vad ca........ (Vineri, 18 martie 2016, 13:27)

    polonyca [utilizator]

    ............. mai nou , ce viseaza seara Madama , se pune in practica dimineata de J-FB !!! Oamenii astia nu mai au limite ????
  • +11 (19 voturi)    
    Eu chiar am crezut ... (Vineri, 18 martie 2016, 13:34)

    Lomecuza [utilizator]

    ... că omul se gîndea la sistemul naţional de irigaţii în agricultură, care nu mai este chiar la pămînt ca în primii ani de furtişaguri de după dec. 1989, dar nici nu a revenit la vechiul nivel, de pe vremea odiosului împuşcat ...

    Vise, taică!
    • +1 (7 voturi)    
      Seceta (Vineri, 18 martie 2016, 13:55)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui Lomecuza

      nu conteaza, monstrul lui Frankenstein vrea peluza la el in curte.
    • +4 (6 voturi)    
      Si eu la fel am crezut (Vineri, 18 martie 2016, 14:03)

      Alfabetix [utilizator] i-a raspuns lui Lomecuza

      citind in graba titlul, ca se doreste refacerea in toata tara :))) Dar se pare ca e mai importanta pajistea Cotroceniului decat desertificarea Olteniei...
  • +9 (17 voturi)    
    angajati (Vineri, 18 martie 2016, 13:38)

    soloman [utilizator]

    2-3 oameni sa ude iarba
  • +10 (16 voturi)    
    e scumpa iarba, mai bine porumb (Vineri, 18 martie 2016, 13:38)

    andreiu [utilizator]

    de banii astia iti faci centrala eoliana si put si... schimbi iarba in fiecare an si...
  • -6 (14 voturi)    
    mno... (Vineri, 18 martie 2016, 13:39)

    Codruta N [utilizator]

    Dezamagire MARE pentru detractorii cu orice pret ai Presedintelui :P

    Si in fond chiar daca ar fi existat o "sala de fitness" (neprofesionala) si un "spatiu de recreere" pentru cei care lucreaza acolo uneori pana noaptea tarziu, nu vad ce mare paguba ar fi fost! Poate doar invidiosii de meserie or fi vrand functionari ai Presedintiei intzepenitzi! >:
    • 0 (6 voturi)    
      Chiar e o avalanșă de detractori (Vineri, 18 martie 2016, 16:34)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      ai președintelui în această publicație. Și a început oribil și pe facebook. Vladimir Tismăneanu a postat niște comentarii pline de venin la care i-au sărit în ajutor foarte multe personae, printre care și niște prieteni de-ai mei foarte grăbiți în a judeca lucrurile la cald și a-și da cu părerea fără să se gândească un pic.
      Palatul Cotroceni este monument de patrimoniu și nu aparține nici unui președinte. Așa că nu este nici al președintelui Iohannis. Îmbunătățirile nu se fac pentru cuplul prezidential, ci pentru o construcție care aparține statului român .
      Dar cum Tismăneanu l-a adus în discuție pe Băsescu care nu și-a tras un sistem de irigație personal în curtea palatului, așa cum, chipurile, face președintele Iohannis, eu cred că a început campania electorală pentru alegerile locale.
  • +5 (11 voturi)    
    2,4 mil lei (Vineri, 18 martie 2016, 13:40)

    andreiu [utilizator]

    daca noul sistem de irigatii ar uda fara apa si si fara curent si tot ar fi scump raportat la suprafata cotroceniului....
    • +2 (6 voturi)    
      Poate nu am inteles noi, (Vineri, 18 martie 2016, 15:12)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui andreiu

      O fi un sistem care sa irige toata tara cu scopul sa reporneasca agricultura romaneasca. Si tot sistemul asta are defapt butonul de pornire in parcul Cotroceni. Doar asa ar avea sens..
  • +7 (11 voturi)    
    Consum (Vineri, 18 martie 2016, 14:02)

    V. Veroiu [utilizator]

    Curent mult inteleg sa consume pt ca e sistem mai vechi. Apa insa nu inteleg. Excesul de apa nu se poate disipa in caldura asa cum se intampla cu curentul electric ineficient folosit. Asadar apa consumata este fie in pamant fie pierduta. Daca e in pamant se numeste tot irigatie iar daca e pierduta pe parcurs inseamna ca tevile au gauri iar gaurile se pot repara. Mai putin gaurile din buget.
    • +2 (4 voturi)    
      Pai ce-ati facut domnu' Veroiu ? (Vineri, 18 martie 2016, 17:59)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Le-ati dat peste cap, in nici doua minute, bunatate de Comunicat, la care o fi muncit intreg departamentul de presa al Presedintiei. Nu-i corect, zau asa!
      PS. Tot raul spre bine insa, pt ca domnul Presedinte, profesor de fizica la baza, o sa puna mana pe manualul de liceu sa-l reciteasca, apoi o sa mareasca schema de personal cu inca un post : consilier in domeniul Fizicii de clasa a VII-a.
      PPS. Rog sa fiu iertat daca am gresit cu ceva intrucat sunt umanist de formatie.
  • +3 (7 voturi)    
    vorbe in vant (si in apa) (Vineri, 18 martie 2016, 14:03)

    Dedalus [utilizator]

    Pai ar treb ui prezentate calculele:
    a) cata apa consuma cel vechi si cata cel nou, pe unitatea de suprafata
    b) cat current electric consuma cel vechi si cat cel nou, pe metrul cub de apa pompata
    c) cate interventii de intretinere a avut cel vechi
    d) disponibiitatea peiselor de schimb.

    Cam asa, altfel sunt doar vorbe in vant.
    • +3 (7 voturi)    
      pai Iohannis e consecvent (Vineri, 18 martie 2016, 15:08)

      Tomis [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Diletant pana la capat.
  • +6 (10 voturi)    
    Va dati seama daca ramanea si d-na Bran ? (Vineri, 18 martie 2016, 14:05)

    Susufler0 [utilizator]

    Dansa se ocupa de modernizarea interiorului Palatului iar Neamtul de modernizarea exteriorului : anexe, parc etc
    PS. De tara cine se mai ocupa ? Corect ! Pai, Ciolos, cred. Iar cand il parasea inspiratia pe KWI privitor la modernizari si nu era plecat nici in Florida sau in Madeira in concedii cu Prima Doamna Carmen MinijupIohannis, mai mergea Presedintele pe la Bruxelles, pe la cate un Consiliu.
    PPS. Si costurile ? Ei, asta-i problema ? De ce exista Bugetul de Stat ? Ca sa fie consumat, nu ?
  • +10 (14 voturi)    
    Spitatul Universitar Bucuresti (Vineri, 18 martie 2016, 14:05)

    Johanis [utilizator]

    La 300 de metri de Palatul cotroceni se afla Spitalul Municipal. Ii recomand domnului Presedinte sa faca o vizita prin spital si apoi sa decida incotro se vor indrepta fondurile acestea. In gradina Cotroceniului sau in saloanele spitalului?!
  • +5 (11 voturi)    
    Daca (Vineri, 18 martie 2016, 14:19)

    shlomo_bernstein [utilizator]

    n-or fugi ceausestii astia doi cu viteza de furia lumii, sa nu-mi spuneti mie Shlomi! Prea s-a umflat tarata-n ei si lumea n-are ce manca! Jefuirea lucrului bine facut!
  • -6 (16 voturi)    
    comentarii suburbane (Vineri, 18 martie 2016, 14:20)

    de-departe-vin [utilizator]

    prefer sa cred ca oamenii care au facut comentarii la aceasta stire, au reactionat doar cu rautate si emotional, dar nu si profesional. daca nu e asa, inseamna ca presedintele Iohannis are mare dreptate cand vrea sa construiasca "Romania educata".
    • 0 (6 voturi)    
      ... (Vineri, 18 martie 2016, 16:21)

      greenforest [utilizator] i-a raspuns lui de-departe-vin

      Poate ar fi bine sa citesti si cometariul de mai sus al lui Johanis, cel cu Spitalul Municipal.

      Nu zice nimeni ca sistemul de irigatie nu este vechi si ar fi bine sa fie schimbat. Doar ca eu nu inteleg de ce consuma asa multa apa. Pentru a uda o gradina este nevoie de o anumita cantitate. Aceeasi cantitate indiferent cat de vechi sau nou e sistemul de irigatie, sau o uzi cu galeata.

      Sunt de acord ca noul sistem va fi mai economic din punct de vedere al consumului de curent.

      Numa bine

      PS: Eu ma consider educat, si ma astept ca institutia prezidentiala sa comunice mai multe informatii pentru un astfel de proiect.
      Oamenii educati au nevoie de mai multe date cand li se pune in fata un astfel de proiect. Poate faceau si o analiza de genul ROI - return of investment.
      Sper ca o "Romania educata" nu inseamna acest tip de comunicare.
      • 0 (4 voturi)    
        sa zicem ca nu stii... (Vineri, 18 martie 2016, 16:48)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui greenforest

        Sa zicem ca ai pus intrebarea "de buna-credinta" si ca habar nu ai ce e un spatiu verde si cum se procedeaza pentru intretinerea lui (tine cont ca acolo sunt primite si personaje oficiale din alte state si ca au si pe la ei gradini, nu maidane ingalbenite si pline de buruieni, deci ca ar fi de dorit sa arate BINE!).

        UNA este sa stropesti un spatiu verde cu aspersoare (4 / 5 din apa se evapora si e ineficient folosita) si ALTA e sa irigi "prin picurare", in zona radacinii plantelor sau chiar subteran (caz in care evaporarea tinde spre zero).
        O cantitate de curent se consuma cu aspersoarele (sau cu pompele care trebuie sa pompeze multa apa, pentru o irigare ineficienta) si ALTA cantitate de curent se consuma cu pompe eficiente si care oricum vor trebui sa pompeze mai putina apa...
        Samd... ;)

        offff.....!!! ca TARE mai ies din scoala oameni care sa stie ceva sau care sa foloseasca "logica"...! :(
        • +2 (6 voturi)    
          ... (Vineri, 18 martie 2016, 17:27)

          greenforest [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          1. In poza din imagine nu pare chiar foarte galbena si nici nu sunt buruieni. Dar asta e doar o parerere. Dar din logica mea putina buruienile or sa iasa si daca se face acest sistem de irigatie.
          2. Ai dreptate nu m-am gandit la picurarea subterana, ma gandeam la aspersoare. Si nu ma asteptam sa fie cel mai tare sistem de irigatie
          3. Ce insemana o alta cantitate de curent? Ce inseamna 4/5 se evapora? Cati metri de gazon trebuie irigati? In cifre. Eu asta am cerut cifre. Acum se consuma x litri de apa, iar cu sistemul nou se va consuma y.
          4. Lipseste oportunitatea proiectului luand in calcul exemplul cu Spitalul, sau suma asta reprezinta salariul net a 100 de profesori un an cu tot cu sporuri.

          Sunt de acord ca trebuie intretinut, dar mi se pare o ipocrizie ca in curtea presedintelui sa fie totul perfect dar pentru restul cetatenilor sa poate arata oricum. E ca si cum as merge in costum Armani la biserica, dar copii mei au pantalonii rupti.

          Sa credem ca daca vin oficialitati si avem la prezidentie un gazon perfect, ei nu stiu ca avem alte probleme mai mari in alta parte? Ca or sa aiba o imagine mai buna despre romania?

          Ce mesaj le dam acestor oficialitati? Ce mesaj le dai cetatenilor? De cine ne pasa mai mult?

          5. Aceasta este "Romania educata"? cu atacuri la persoana?

          Numa bine
          • 0 (2 voturi)    
            poza din imagine (Vineri, 18 martie 2016, 17:50)

            vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui greenforest

            deci tu pe aia de bazezi.
      • -1 (3 voturi)    
        nu cumva vrei (Vineri, 18 martie 2016, 17:24)

        vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui greenforest

        sa lansam in dezbatere publica si apoi referndum sa decida poporul ?
        Pentru ca asta e cu adevarat tema arzatoare in tara asta.

        Ce treaba are spitalul municipal? Pe principiul asta nu mai facem nimic in tara asta. Este genul de retorica a lui Gadea.
        De spitalul municipal,daca nu ma Insel, se ocupa Primaria Bucuresti si este o problema complet disjuncta.
        • 0 (0 voturi)    
          nu vreu asta (Luni, 21 martie 2016, 14:09)

          greenforest [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

          Nu vreau referendum, si sunt de acord cu tine ca sunt si alte probleme mai arzatoare in tara asta, dar asta e preocurarea institutiei prezidentiale. Ca nu prea aud de alte preocupari venind din partea acestei institutii.
      • +2 (2 voturi)    
        Aptitudinile gospodaresti a lui Iohasnis iar ies (Vineri, 18 martie 2016, 20:45)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui greenforest

        la iveala. Din pacate doar astea. Din pacate el este presedinte.
  • +3 (3 voturi)    
    ce suprafata? (Vineri, 18 martie 2016, 14:50)

    greenforest [utilizator]

    Ca idee pentru a face o gradina simpla irigatie + gazon semanat(nu rulori) pretul este de aproximativ 10 Eur/mp.

    asta inseamna ca vor vor acoperi cam 53.000 mp.

    Deci care e suprafata? asta ca sa stim si noi cum au calculat de au ajuns la aceasta suma.

    Numa bine
  • +4 (10 voturi)    
    Nu va e rusina ma ? (Vineri, 18 martie 2016, 16:05)

    Comentatorul-x [utilizator]

    Va comportati ca ultimii golani. Avem copii care merg pe jos kilometri prin noroi spre scoala si voi vreti sa cheltuiti 500.000 de euro pe stropitori.
    Auzi, costa curentul electric. Ha, ha, ha.
    Dar la Casa Poporului cat o costa curentul, ca am vazut e iluminata si noaptea pe exterior ?
    Sa va fie rusine.
    • -4 (6 voturi)    
      corect! (Vineri, 18 martie 2016, 16:50)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Comentatorul-x

      Io zic si gradina Cotroceniului sa fie plina de noroi si balegar, ca copiii aceia de care spui or sa o duca, astfel, MULT mai bine!
      Si, pentru ca sa se simta toata lumea satisfacuta, sa le dea sefilor de state sau / si altor personaje care trec pe acolo in vizite oficiale, cizme la intrare! :P
      • +2 (4 voturi)    
        Mai scuteste-ne cu "grija" asta ! (Vineri, 18 martie 2016, 18:15)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Daca-ti place ce face Iohannis si cat de gospodar e si cat de bine utilizeaza el bugetul Presedintiei, ce-ar fi sa-l iei acasa la tine si sa nu ni-l tot vari pe gat. Dar sa-ti faca "modernizarile" din bugetul familiei, sa vedem daca iti convine.
        PS. Chiar asa de greu intelegi ca daca ar fi facut pana acum si ceva semnificativ pt tara, lumea i-ar mai fi "iertat" grija asta pt "locul sau de munca" si pt resedinta sa in care, tot asa, a bagat bani cu nemiluita. Se pare ca decat de problemele tarii, Neamtul e mai preocupat de cum arata Cotroceniul si Vila Lac 3. Mai lasa-ne, cu cocolosala asta a lui Iohannis !
  • +2 (4 voturi)    
    "cumintenia pamantului" (Vineri, 18 martie 2016, 16:39)

    Ella-Lia [utilizator]

    Ar trebui investiti acei bani in opera lui Brancusi , de asta ce mai ziceti, sau e prea sugestiv numele ?
    Madama de langa "ficus" ne face de rusine tara pe unde umbla... "Cumintenia Pamantului" ar trebui sa fie si ea, nu "pupaza din tei".

    LA CUMPARAT STATUIA AR TREBUI SA MEARGA BANII ARUNCATI DE PRESEDINTE PE FANDOSELI (prea multele fandoseli)

    Eu una n-am priceput nici pana acum de ce au vandut aeronava prezidentiala acum cativa ani ? Ca sa cumpere alta acum ? Ce calcule turbate mai sunt si acestea, si pe banii cui ?
  • +4 (6 voturi)    
    OK, dar de ce costa de 20 de ori mai mult (Vineri, 18 martie 2016, 16:46)

    Locke Lamora [utilizator]

    decat pretul real? Mi-am bagat singur watering system acasa si stiu cat costa.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică