Dacian Ciolos, catre ministri: Nu mai fumati nicaieri in Palatul Victoria, sa gasiti un loc afara. Am pregatit un ghid de informare despre aplicarea legii antifumat

de CP     HotNews.ro
Miercuri, 16 martie 2016, 10:52 Actualitate | Esenţial

Premierul Dacian Ciolos "invita" ministrii sa nu mai fumeze in incinta Palatului Victoria, cerandu-i secretarului general al Guvernului sa amenajeze afara un loc special. Ciolos a mai anuntat ca Executivul a pregatit un ghid de informare privind modul in care se aplica legea antifumat. "Incepand de saptamana aceasta se aplica legea antifumat inclusiv in cladirea Guvernului si o sa va invit sa nu mai fumati nicaieri in incinta Palatului Victoria. O sa va rog, domnule secretar general, sa gasiti undeva afara un loc care sa fie amenajat si unde doritorii sa poata sa fumeze respectand legislatia", declarat Ciolos, la inceputul sedintei de Guvern de miercuri.

In ceea ce priveste ghidul de informare, acesta va putea fi consultat de insitutiile si companiile interesate. "Guvernul a pregatit si un ghid de informare, care explica modul in care se aplica legea si care sunt procedurile pentru cei doritori, pentru institutiile sau companiile interesate. Acest ghid va fi disponibil online", a mai spus Ciolos.


Citeste mai multe despre   









6170 vizualizari
  • +10 (14 voturi)    
    ... (Miercuri, 16 martie 2016, 11:15)

    John.Doe [utilizator]

    Ca si un fumator, iubesc aceasta lege. Fumez de 10 ani, timp in care am dorit de mai multe ori sa ma las. Nu am avut probleme sa ma abtin acasa, pe strada, la lucru, dar cand ieseam cu prietenii la cafea si puteam sa miros fumul acela apetisant de tigara in stanga si in dreapta atunci era momentul cand aprindeam si savuram o tigara, 2, 3, 4, etc. Pasul urmator era sa imi cumpar un pachet de tigari, dand cu piciorul la 1/2 saptamani de 'abstinenta'.
    Stiu ca pentru unii oameni nu functioneaza aceasta lege. Nu au nici o dorinta de a se lasa de fumat si ii in inteleg. Probabil acum 5 ani si eu as fi impotriva acestei legi.
    • -12 (16 voturi)    
      oau (Miercuri, 16 martie 2016, 13:06)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui John.Doe

      ce de plusuri...
      ca si fumator,cam 30 de ani,un pachet pe zi,nu vad rostul acestei legi.nu am de ce sa ma abtin acasa,pe strada nu prea,la cafea,carciuma rup(eam) etc.
      vreau,ca si cetatean al acestei patrii,sa-mi fie respctate drepturile,castigate cu plamanii mei,terminati cu inechitaile in societate si nu ne mai tratati ca pe niste paria.vrem drepturi egale.fara discriminare.vrem sa murim pe banii nostrii. uraaaaaaaa


      pe timpul uscaciunii la americani,aparusera o multime de fantani ilegale,bineinteles cu sprijinul politiei.
      • +12 (14 voturi)    
        Fumurite tale (Miercuri, 16 martie 2016, 13:11)

        pencu [utilizator] i-a raspuns lui Point

        ... dauneaza grav sanatatii nefumatorilor din jurul tau.
        • +3 (3 voturi)    
          pai.. (Miercuri, 16 martie 2016, 13:36)

          Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui pencu

          Pai tocmai pentru ca dauneaza, era ok sa fie niste locuri special pentru fumatori.

          Eventual taxate dublu... ( grrr, si asa accizele la tigari sunt mari).

          Asa, astia care isi duc copii la carciumi i-ar fi ferit de privelistea fumatorilor.
          • -1 (3 voturi)    
            Nu merge (Miercuri, 16 martie 2016, 14:18)

            banel [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

            Majoritatea barurilor se vor declara de fumatori deoarece risca sa piarda clientii deoarece fumatorii vor alege intotdeauna barul in care se fumeaza. E un cerc vicios din care iesi doar cu o asemenea lege.
            • +1 (3 voturi)    
              fals. (Miercuri, 16 martie 2016, 14:41)

              Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui banel

              In Bucuresti exista o multime de locatii pentru nefumatori cu mult inaintea acestei legi. Asadar argumentul ca majoritatea se vor declara nu stiu cum cade.
      • +2 (4 voturi)    
        Ghinion. (Miercuri, 16 martie 2016, 13:54)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Point

        Sper că mai ești capabil să gândești.Când fumezi nu-ți distrugi numai ție sănătatea,ci și altora mulți din jurul tău.Tu,fumând,poate ți-ai creat o stare de imunitate la tutunul specific inhalat,dar cel care nu fumează ce vină are că-l iei nepregătit și-l trimiți la moarte?Poate te trimiți și pe tine la moarte.Inconștient,pentru-că nu toți fumătorii dezvoltă aceleași boli și miresmele unui confrate fumător este posibil să te omoare.Mai ales într-un spațiu închis,limitat și viciat!Legea nu-i făcută să facă rău,ci să separe răul.Limba română permite să gândești mai mult decât alte limbi-este interzis în spații publice,nu private.Deci ,legea obligă să gândești,asta dacă fumatul nu a reușit să-ți distrugă celulele care permit omului să gândească încât să supraviețuiască.
      • +3 (5 voturi)    
        Dreptul de a respira aer curat (Miercuri, 16 martie 2016, 14:16)

        banel [utilizator] i-a raspuns lui Point

        Este mai important decat dreptul de a fuma.
        • 0 (2 voturi)    
          corect (Miercuri, 16 martie 2016, 14:52)

          Point [utilizator] i-a raspuns lui banel

          atunci,de ce dumnezeu nu sunteti atat de vocali in privinta poluarii,padurilor taiate,chimicalelor din alimente,apei potabile?
          de ce nu apare o lege in sensul asta???
          de ce nu o cereti?
        • -2 (2 voturi)    
          sunt curios... (Miercuri, 16 martie 2016, 15:13)

          Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui banel

          sigur, si acum va fi mai mult aer curat langa restaurante,...

          ....unde fumatorii vor fi afara. daca aveau si ei un loc al lor si numai al lor, era mai mult aer curat. e parerea mea.

          ... sunt sigur ca sunt multi fumatori care ar sustine un proiect de reducere a prafului din orase, de reimpadurire ori de limitare a emisiilor de carbon.


          si asa am fi mai multi.
          • +2 (2 voturi)    
            se vor lasa de fumat.. (Joi, 17 martie 2016, 3:13)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

            daca legea se aplica (probabil ca vor trece luni, chiar ani pe alocuri) pana cand se vor conforma, clientii vor amana tigara aia cateva minute... ca nu e asa simplu sa iesi afara. deci vor fuma mai rar. cu timpul, vor ajunge sa fumeze mai putin. cu timpul, vor ajunge sa aprecieze o masa sau o bere fara fum de tigara.. si o parte din ei se vor lasa. asa s-a inamplat in toate tarile occidentale.
    • -3 (9 voturi)    
      minti (Miercuri, 16 martie 2016, 13:27)

      Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui John.Doe

      Minti.
      Asta nu e scris de un fumator.
      Stii bine ca exista locatii unde nu se fumeaza si poti bea si cafea si bere. In Bucuresti cel putin.

      In plus exissta si ceinarii, unde nu se fumeaza. Asadar, daca vrei chiar sa te lasi poti sa te duci in localurile in care nu se fumeaza.
      Repet: exista deja localuri unde nu se fumeaza.

      Iar repet: singura problema cu legea asta anti-fumat este faptul ca interzice expres un loc public pentru fumatori. Era ok sa fi avut automate de cafea intr-un loc acoperit. Asa, toti astia care veniti la restaurante veti fi obligati sa treceti pe langa fumatori. Nici noua nu ne convine sa va punem in situatii dificile.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Vineri, 18 martie 2016, 0:33)

        John.Doe [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

        Data viitoare cand ies de la lucru sau de la master cu colegii (90% fumatori), trebuie sa imi aduc aminte sa le mentionez ca eu nu particip la activitati soaciale atata timp cand nu mergem la un local pentru nefumatori.
        Si nu, nu am mintit, sunt fumator si stiu ca exista localuri pentru nefumatori. Nu stiu de Bucuresti, dar in Sibiu stiu doar de 1 pentru cafea. Poate sunt mai multe, dar nu cunosc.
        Si vorbesti atat de sigur pe tine, de parca nu ai stii ca intr-un grup de prieteni, mereu se frecventeaza localurile pentru fumatori, atata timp cat exista fumatori in acel grup. Si in al 2lea rand, localurile de nefumatori sunt rare, in loc sa intru in primul local, al 2-lea, al 3-lea, trebuie sa mergi cativa km pana gasesti un local de nefumatori, lucrul asta l-am observat cand ieseam in oras cu niste prieteni, sot si sotie, iar sotia era gravida.
  • +7 (9 voturi)    
    decizia premierului este corecta (Miercuri, 16 martie 2016, 12:03)

    bancher [utilizator]

    nici la mine la banca nu mai ai voie sa fumezi in interior, nici macar in spatiile speciale pt fumat. Se fumeaza numai afara din banca (iesi pe trotuar).
  • +4 (8 voturi)    
    nu mai fumati deloc (Miercuri, 16 martie 2016, 12:50)

    IancuJianu [utilizator]

    si nu mai pierdeti timpul cu drumul dus-intors afara. puneti-va pe treaba si nu irositi timpul.
  • +5 (7 voturi)    
    Toti fumatorii (Miercuri, 16 martie 2016, 13:30)

    pencu [utilizator]

    Toti fumatorii sunt nesimtiti - asta e deja un truism. Daca s-ar simti, si-ar da seama ca fumul deranjeaza: atat pe cei din jur, cat si plamanii proprii. Inca nu am vazut un fumator care sa renunte la fumat pentru ca si-ar face griji pentru sanatatea celor din jur.
    • +5 (7 voturi)    
      Corect (Miercuri, 16 martie 2016, 13:40)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui pencu

      Si as mai adauga si jegosi.

      Majoritatea arunca mucurile si scumul de tigara pe unde apuca.

      E plin de chistoace prin parcuri, piete publice, statii de transport in comun, etc.
    • -2 (4 voturi)    
      sigur... (Miercuri, 16 martie 2016, 13:41)

      Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui pencu

      Orice fraza " toti din categoria X sunt in modul Y" se numeste generalizare.

      Multi psihologi spun ca o generalizare este o forma de automanipulare. Mai ales cand e vorba de oameni si nu de masinarii produse in serie.

      Dupa caz, cand generalizarea este folosita cu intentie, atunci vorbim de o incercare de manipulare.

      Sunt foarte multi fumatori care doresc un loc al lor. Atat. UN loc in care sa nu deranjeze pe nimeni.

      Peste tot sunt oameni care doresc sa se simte bine, fara sa deranjeze pe altii. Fie ca sunt fumatori, fie ca nu.
      • +3 (7 voturi)    
        Din pacate (Miercuri, 16 martie 2016, 13:55)

        pencu [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

        Din pacate in acest caz nu e automanipulare, e chiar un truism. Repet, inca nu am vazut un fumator care sa renunte la fumat pentru ca si-ar face griji pentru sanatatea celor din jur. Sau, ar trebui sa ii numesc "neingrijorati"?
        • 0 (4 voturi)    
          stai asa... (Miercuri, 16 martie 2016, 14:50)

          Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui pencu

          Exista o multime de fumatori care renunta sa fumeze langa nefumatori. DAr fumatori care merg la localuri de nefumatori si respecta regulile ai vazut? sunt destui, insa nu ai cum sa-ti dai seama cat timp nu-i vezi fumand.

          In mod normal e loc si pentru unii si pentru altii. Asa insa, pe unii ii trimiti in ploaie pentru ca sunt impuri.... ( mmm, pe unde am mai vazut asta in istorie? ).
        • -1 (3 voturi)    
          truisme de doi bani.. (Joi, 17 martie 2016, 3:18)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui pencu

          Hai sa incercam alt "truism" de-asta ieftin - toti soferii sunt nesimtiti. Cum asa? Pai polueaza.. deci clar nu se gandesc la sanatatea celor din jur. Si daca mergi cu autobuzul? Pai si ala polueaza, nesimtitule!.. mergi pe jos sau cumpara-ti o bicicleta.
      • +2 (2 voturi)    
        Un loc al lor, si numai al lor (Joi, 17 martie 2016, 9:54)

        Je__ [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

        Vor si drogatii, prostituatele, proxenetii, coruptii, hotii, pedofilii, violatorii, etc

        Dar na....societatea nu are atatea locuri private incat sa nu-i deranjeze pe toti.

        Daca nu stiai...libertatea ta se opreste, acolo unde incepe sa deranjeze libertatea mea. Si astfel nimeni nu are libertate deplina.
    • +1 (5 voturi)    
      Nu as generaliza (Miercuri, 16 martie 2016, 14:26)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui pencu

      Dar, judecand dupa argumentele pe care le ofera in aceasta dezbatere (de genul...nu-ti place fumul, stai in casa) si dupa mucurile de tigari pe care le gasesti aruncate peste tot, tind sa cred ca nivelul de nesimtire este mai ridicat la fumatori.
      • -1 (3 voturi)    
        si cojile de seminte (Miercuri, 16 martie 2016, 15:06)

        Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui banel

        Sigur.

        Fumatorii umplu si de coji de seminte si tot ei arunca si hartii pe jos. Ba tot fumatorii umplu strazile si cu rahat de caine.

        Procentul de nesimtiti cred ca este egal si la fumatori si la cei neatinsi de tigari. Este un criteriu fals. Arunca o privire in multe scrumiere comune si ai sa le vezi pline cu mucuri de tigari. Ce inseamna? Ca sunt si fumatori civilizati..

        O carte buna, o cafea cu coniac si o tigara buna merg foarte frumos.
        • 0 (0 voturi)    
          Te-ai fentat singur. (Miercuri, 16 martie 2016, 22:50)

          Potrivit [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

          Pentru ca ce ai zis e adevarat.
  • -3 (5 voturi)    
    ce va urma (Miercuri, 16 martie 2016, 13:31)

    Bolovanul [utilizator]

    Ma tot intrebam ce va urma dupa experimentul asta cu interzicerea fumatului.

    Daca din argumentatia anti-fumat inlocuim termenii, obtinem o argumentatie foarte buna pentru vaccinarea obligatorie.

    Exemplu: nu vreau pe banii mei sa platesc tratamentul medical al efectelor nocive ale fumatului, efecte dovedite stiintific de nenumarate studii.

    Poate fi inlocuit cu:

    nu vreau pe banii mei sa platesc tratamentul de urgenta al celor nevaccinati fiind dovedit stiintifica faptul ca acestia sunt mult mai expusi la boli.

    Vorbim de studii acceptate la modul oficial.
    • +1 (1 vot)    
      vezi să nu te citească Olivia Știr (Miercuri, 16 martie 2016, 13:59)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

      că te ia în tărbacă...
      • 0 (2 voturi)    
        :) (Miercuri, 16 martie 2016, 14:56)

        Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        Multumesc pentru ca ai inteles :)

        Faza e ca sunt aproape sigur ca aste e scenariul care va urma. Cam in 2 ani probabil.

        Am sa fumez afara, in frig si in ploaie si am sa ma distrez teribil citind si gasind similitudini intre cele 2 discursuri.

        RAs amar...

        E periculos cand unii considera ca e stiu ei mai bine ce este pentru altii si impun asta prin pumnul legii.

        Apar precedente....
    • +1 (3 voturi)    
      mafalda (Miercuri, 16 martie 2016, 14:02)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

      nu sunt,insa tot se vede ceva,bineinteles prin 'fumul nesimtitilor'.
      inventarea unor probleme sociale absurde,invrajbirea populatiei,urmata de solutiile dinainte stabilite.
      mai rau e cand apar exaltati care striga in gura mare,bineinteles aplaudati si televizati,ca de fapt albul e negru,inversand valorile
      • 0 (4 voturi)    
        ihim (Miercuri, 16 martie 2016, 15:01)

        Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui Point

        da. este ingrijorator cata energie si cat de multi se inroleaza voluntari.

        Imi amintesc cand a fost tragedia de la Colectiv cum erau unii, chiar aici pe Hotnews, care sustineau ca de la fumat s-a intamplat.

        Stii ce este totusi distractiv?

        din argumentatia lor ai senzatia ca hoarde de nefumatori abia asteapta sa inceapa un stil de viata sa mearga la carciuma cu copilu' si catelu' si cu soacra ( puteau sa o lase la fumatori, da' deh! acu nu se mai poate).
  • 0 (0 voturi)    
    OH. (Miercuri, 16 martie 2016, 17:32)

    letsoc [utilizator]

    Am ras sa ma prapadesc de descrierea din lege a spatiului inchis , adica un plafon si cel putin trei pereti . Atunci celula de la inchisoare ce fel de spatiu este ? Daramati un perete al celulei catre afara , ca tot spatiu inchis se numeste . Cu stima , NC .


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version