Platforma "MaiSimplu.gov.ro", asa-numita "Comisie de taiat hartii", lansata pe 24 februarie de Guvernul Ciolos, care isi propune debirocratizarea in administratie si reducerea numarului de documente si dosare care trebuie depuse de catre cetateni, a primit pana acum aproximativ 3.000 de propuneri de la cetateni - persoane fizice si reprezentanti ai unor companii. Cele mai populare dintre acestea sunt eliminarea completa sau comasarea platilor pentru eliberarea Cartii de Identitate, inter-conectarea bazelor de date in vederea eliminarii, la comunicarea dintre institutiile publice, a cazierului judiciar, respectiv inlocuirea obligatiei de procurare a timbrului fiscal cu un alt sistem de plata mai accesibil, inter-operabilitatea bazelor de date ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala cu cele ale Politiei Romane/Ministerului Afacerilor Interne, astfel incat contravenientii sa nu mai fie obligati sa trimita ei/sa pastreze dovada platii amenzii rutiere si, nu in ultimul rand, reducerea etapelor cerute pentru intocmirea unui dosar de inmatriculare auto.

maisimplu.gov.roFoto: Guvern

De asemenea, cetatenii solicita formularea unei cereri unice si reducerea numarului de documente cerute pentru a beneficia de prestatiile sociale oferite parintelui: indemnizatia pentru cresterea copilului, stimulentul de reinsertie si alocatia de stat pentru copil, respectiv persoanei aflate in cautarea unui loc de munca: indemnizatia de somaj, consilierea profesionala sau inscrierea la cursuri de calificare, arata Ministerul pentru Consultare Publica si Dialog Civic, intr-un comunicat.

De la lansarea, pe 24 februarie, a platformei MaiSimplu.gov.ro, initiativa a Cancelariei Primului-Ministru si a Ministerului pentru Consultare Publica si Dialog Civic, pana in 10 martie a.c., aproximativ 3.000 de propuneri de proceduri/documente cerute de sistemul public au fost comunicate, de catre societatea civila, Guvernului Romaniei ca fiind inutile pentru accesarea unor servicii publice, se mai arata in comunicat.

De asemenea, propunerile reprezentantilor companiilor, in ordinea mentiunii acestora, sunt: simplificarea Formularului 088 (inregistrarea in scop de TVA) si explicarea publica a modului de acordare a punctajului acordat, in baza raspunsurilor, in vederea incadrarii in diferite zone de risc fiscal; modificarea Declaratiei 394 (livrarile si prestarile din Romania) in sensul scoaterii obligativitatii de completare a CNP-ul clientilor societatii comerciale ce depune documentul; eliminarea obligativitatii completarii Declaratiei 392b - livrarile si prestarile spcifice PFA-urilor inregistrate pe norme de venit, interconectarea bazelor de date existente in vederea vizualizarii, mai des decat o data pe luna, a achitarii contributiilor de sanatate de catre Persoanele Fizice Autorizate (PFA)/Intreprinderi Individuale/Familiale sau persoane fizice. De asemenea, companiile au propus simplificarea, pana la minimum posibil, a procedurilor pentru infiintarea unei firme la Registrul Comertului.

Cele mai des mentionate institutii, atat de catre cetateni cat si de catre reprezentanti ai companiilor, au fost Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si Politia Romana/Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

Potrivit Ministerului pentru Consultare Publica si Dialog Civic, initiatorii acestui demers centralizeaza, de la nivelul ministerelor, propunerile acestora de simplificare a birocratiei/procedurilor propuse, asa cum rezulta acestea din analizele specialistilor institutiilor.

"Avand in vedere nevoia de coordonare interinstitutionala, Premierul Dacian Ciolos si Viceprim-ministrul Vasile Dancu, Ministrul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, convoaca, marti, 15 martie, Comitetul de lucru interministerial al reprezentantilor institutiilor statului cu reprezentare la nivel de Secretari de Stat, urmand sa informam ulterior publicul cu privire la solutiile identificate pentru fiecare problema semnalata, atat solutiile imediate cat si pe cele pe termen mediu si lung", se mai arata in comunicat.