Dacian Ciolos: Ministrul Agriculturii nu trebuia sa comunice, cat n-avea toate elementele, numele firmei suspectate de E Coli

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 4 martie 2016, 13:53 Actualitate | Esenţial

Dacian Ciolos
Foto: Agerpres/AP
Premierul Dacian Ciolos a declarat vineri, intr-o conferinta de presa, ca ministrul Agriculturii, Achim Irimescu, a comunicat prea repede, fara a avea toate datele, numele firmei 'Bradet', care este suspecta in cazul copiilor imbolnaviti cu E Coli, potrivit Agerpres.

El a fost intrebat de jurnalisti, in timpul unei conferinte de presa organizata la Cluj, daca ia in calcul o demitere a ministrului Agriculturii.

'Deciziile nu le iau in felul acesta; atunci cand le iau, le pregatesc, orice tip de decizie. Nu vreau sa comentez prea mult lucrurile acestea pentru ca inca nu stiu sa existe o legatura dovedita intre E Coli, susa aceea care a fost gasita la copiii imbolnaviti, si cea care a fost gasita si in proba respectiva de branza de la acea intreprindere. Am inteles de la domnul ministru al Sanatatii ca urmeaza sa se faca o analiza genetica, pentru a vedea daca exista o legatura directa intre branza respectiva si imbolnaviri. Aici probabil ca domnul ministru n-ar fi trebuit sa comunice, atata timp cat n-avea toate elementele si oricum, ce i-am spus eu e ca nu cred ca ar fi fost cazul sa comunice dansul. Daca la dl. ministrul al Sanatatii, in urma cu cateva saptamani, a fost o problema de lipsa de comunicare, pe care intre timp a corectat-o, dl. ministru al Agriculturii a comunicat prea repede pe lucruri pe care ar fi trebuit sa comunice Autoritatea Sanitar-Veterinara, care e cea mai indreptatita. Mi-a spus dl. ministru ca a fost o presiune pe dansul, tot din partea presei, sa spuna si sa nu tina ascunse informatiile pe care le are si dansul a considerat ca avand informatiile respective trebuia sa le spuna public pentru a evita alte probleme care puteau sa apara', a raspuns Dacian Ciolos.

Primul-ministru a facut apel la cumpatare si echilibru, atat din partea administratiei, cat si a presei, mentionand ca se poate face foarte mult rau printr-o comunicare proasta.

'Dar dupa ce le-a spus a aparut acea exacerbare si peste tot s-a vorbit de acea companie. Nu pot sa spun ca e vina ei sau de unde vine, de pe circuitul de aprovizionare cu lapte. In acea proba s-a gasit acea problema, dar asta nu inseamna ca e o problema cu toate produsele din companie. Si aici cred ca, cu totii, si noi autoritatile, si dvs. presa, trebuie sa avem in vedere faptul ca e vorba de afacerile oamenilor, e vorba de investitii, nu doar financiare, ci chiar a unei parti din viata, care pot fi distruse in cateva minute sau in cateva ore doar printr-o comunicare proasta. (...) Aici trebuie sa fim cumpatati, sa fim echilibrati. Ceea ce ne intereseaza cel mai mult e sanatatea oamenilor si pentru asta avem autoritati care stiu ce masuri trebuie sa ia', a adaugat Dacian Ciolos.

Seful executivului, Dacian Ciolos, si vicepremierul Vasile Dincu a efectuat, vineri, o vizita de lucru in Cluj. Cei doi au avut o intalnire cu prefectul Gheorghe Ioan Vuscan, cu presedintele Consiliului Judetean Cluj, Marius Minzat, si cu primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc. De asemenea, au vizitat Muzeul National de Istorie al Transilvaniei si Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Izotopice si Moleculare Cluj-Napoca.












Iohannis a declarat "Luptator pentru Victoria Revolutiei" un ofiter care a intrat cu TAB-ul in manifestantii din decembrie 89

Fostul sef SPP Dumitru Venicius Iliescu, adus cu mandat la DNA acum nici 2 ani, a primit de la presedintele Klaus Iohannis titlul de "Luptator cu Rol Determinant" in 1989, alaturi de alte 545 de persoane.
5911 vizualizari
  • +9 (27 voturi)    
    de firma sa dea in judecata ministrul|! (Vineri, 4 martie 2016, 14:01)

    jackalphonse [utilizator]

    hai, curaj! Cineva trebuie sa sparga ghiata. Sa i invatam ca deschisul gurii mai si costa.
    In plus, s-ar putea ca ministrul sa nu fi facut o greseala, sa fi fost platit sa vorbeasca prostii.
    • -4 (16 voturi)    
      Ba sa comunice TOT (Vineri, 4 martie 2016, 15:25)

      NameInFlame [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Mi se pare extrem de firesc si normal sa ocolesc produsele unei firme careia nu ii pasa de sanatatea consumatorilor. Cu viata si sanatatea oamenilor nu te joci, dovada stau bebelsuii decedati.
      "Patonul" ala care dadea apa la boboci nu plangea pentru ca ii parea rau de greseala facuta, ci pentru profitul care se evapora.
      Plangea ca piperde painea familiei, cand de fapt el a avut sute de contarcte cu statul pe firme care nu au prestart nimic real sau au prestart degeaba.
      E UN SIFONAR DE FONDURI PUBLICE, de la un astfel de om, chiar nu mai cumpar.
      • -4 (4 voturi)    
        trebuie sa plece (Vineri, 4 martie 2016, 15:38)

        apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui NameInFlame

        daca a gresit grav ar cam trebui demis
        daca nu a gresit dar condamnat cand face lucruri bune ar trebuie sa-si dea demisia
        sau sa-i ceara premierului sa-si ceara scuze
      • +3 (7 voturi)    
        a acuzat firma de cauza mortii bebelusilor (Vineri, 4 martie 2016, 15:55)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui NameInFlame

        asta este problema!
        ca avea E. coli branza este altceva. Sunt mai multe feluri de E coli, unele agresive, altele nu.
        A vorbit cand trebuia sa astepte.
    • +2 (4 voturi)    
      da (Vineri, 4 martie 2016, 19:26)

      peta zeta [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      intr-un stat de drept platesti daca dai drumul la gura fara sa pornesti si rotitele la creier.

      la noi insa nu e inca stat de drept. ne dam si cu stangu-n dreptu' ( cu sau fara intentie nu mai conteaza).
      ministrul a avut vreodata cativa oameni pe mina carora sa le platrasca salariu si sa scoata profit dintr-un business sau toata viata a fost platit de altii?

      cine le gaseste de lucru celor care nu mai au de munca la firma aia , dupa ce si-a dat drumul la gura?
  • +3 (23 voturi)    
    sa fim seriosi (Vineri, 4 martie 2016, 14:12)

    Bittick [utilizator]

    Domnule Ciolos, greseala ministrului dvs este impardonabila. Acest incompetent a distrus o afacere respectabila si a creat premisele unui proces care poate costa statul roman multe milioane. Cred ca o demitere se impune!
    • -4 (20 voturi)    
      Tehnocrati (Vineri, 4 martie 2016, 14:47)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui Bittick

      Nu asta ati vrut? Tehnocratii sunt "competenti". Acum stati cu ei, pana va lecuiti. Sa nu o uitam pe "tehnocrata" de la justitie care a facut pe ea la audieri sau pe "tehnocratul" model propus ca ministrul al sanatatii.
      • +3 (7 voturi)    
        technocrap nu tehnocrat (Vineri, 4 martie 2016, 15:35)

        apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

        crezi ca min sanatatii de acum e mai bun decat fotomodelul? mie nu mi se pare
    • +3 (13 voturi)    
      Nu este nici o greseala (Vineri, 4 martie 2016, 15:23)

      Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui Bittick

      Irimescu a anuntat public numele firmei Bradet ca fiind producatorul unui lot de branza infectat cu E colii. Bine a facut. Ce vrea Ciolosi.Sa fi musamalizat existenta lotului infectat?Nu a spus ca aceiasi companie e cea care a produs branza contaminata anterior si este legata de imbolnavrirea copiilor. Nu existau probe. Este cert ca un lot de branza de vaci produsa de aceasta firma a fost gasita contaminata cu E coli. Odata gasita ce "elemente' trebuia sa mai aiba? Cum adica "toate elemente" Nu sunt necesare mai multe.Alarma trebuia data ptr cei care au in frigider branza de la Bradet si sa nu o mai manance .Este de ajuns elementul existent lot de branza de vaci infectat cu E colii . Nu stie nimeni cate alte loturi de branza proaspata de vaci au fost contaminate si au fost comercializate.Nu sunt analize. Costel Caras de la asociatia laptarilor si altii din industrie se dau victime.Daca laptarii sunt victime sunt victimele branzarilor care isi bat joc de populatie cu produse infectate si omoara copii.Se stie ca branza proaspata de vaca se foloseste in special la copii si bolnavi.Ei sunt expusi primii. Asta trebuie procedat si pe viitor.In momentul in care se gaseste un lot contaminat la orice firma sa se dea imediat numele firmei.Ca pedeapsa.Sa se invete minte cei din industrie sa respecte regulile de igiena.Contrar nu va inceta cu infectarile.
      • +1 (5 voturi)    
        Domnule aveti copii? (Vineri, 4 martie 2016, 17:11)

        cetateanm [utilizator] i-a raspuns lui Frank777

        Ati dat copiilor dumneavoastra cand erau sugari branza preambalata din comert??? Daca da, atunci sunteti iresponsabil...Acei copii NU aveau cum sa manance produse preambalate, cu exceptia produselor speciale pentru bebelusi ( Nestle etc).
        • 0 (2 voturi)    
          Nestle ? (Vineri, 4 martie 2016, 18:58)

          PSYLIST [utilizator] i-a raspuns lui cetateanm

          Ce sa zic, doar Nestle e bun pt copii?!Oamenii acum 25-30 ani cu ce branza hraneau copiii, tot cu Nestle ? Sunteti constienti de ce vorbiti? Ati crescut macar niste copiii pana la varsta maturitatii ca sa va dati cu parerea?
    • +1 (3 voturi)    
      DEMISIA (Vineri, 4 martie 2016, 18:18)

      Merci [utilizator] i-a raspuns lui Bittick

      Acest individ nu mai are ce cauta la minister.Sa-si dea demisia de urgenta si sa dea inapoi statului toti banii pe care ia incasat pana acum ca ministru.
      Oameni ca acesta sunt o rusine pentru noi si nu merita platiti.
  • +6 (14 voturi)    
    Îi place să fie vedetă. (Vineri, 4 martie 2016, 14:14)

    asavreau [utilizator]

    Dintre miniștrii guvernului Cioloș,ministrul agriculturii suferă de vedetism.Este ministrul cu cele mai multe apariții media,de multe ori ca să comunice nimic.Înafară de Cioloș care folosește purtătorul de cuvânt,ceilalți miniștri se expun media,de multe ori nejustificat.Nu înțeleg că folosind purtătorul de cuvânt,când un comunicat este prost recepționat se pot face rectificări,motivând înțelesul greșit a comunicatului.
  • +3 (23 voturi)    
    Gresala uriasa stimabile... (Vineri, 4 martie 2016, 14:52)

    JohnR [utilizator]

    Numele trebuia comunicat, riscul de decese umane e mult mai important decat vanzarile temporare ale unei companii. Plus ca au gasit E Coli in produsele companiei.

    Oameni pot sa moara pentru ca niste amatori vor sa fie corecti din punct de vedere diplomatic. Rusine!

    Toate informatiile trebuie expuse transparent si de o maniera directa. Sa se explice clar ca rezultatul nu e 100% definitiv, insa asta e ceea ce se stie la momentul acela. Cetatenii sunt cei care decid daca mai cumpara sau nu produsele respective, nu guvernul.

    Orice zi pierduta poate agrava situatia. Eu sunt pentru transparenta totala cand vine vorba despre sanatatea publica.
    • +3 (7 voturi)    
      + (Vineri, 4 martie 2016, 15:25)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      total de acord
      • +1 (5 voturi)    
        Total de acord dar cat timp nu e fabrica ta (Vineri, 4 martie 2016, 16:13)

        CapitanulPanait [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

        Sunt de acord ca trebuie informat publicul cand stii ca bacteria gasita este cea responsabila.
        Bacteria e-coli traieste in fiecare din noi, doar ca nu face nebunii.
        Un comunicat corect spune: evitati produsele care nu sunt ambalate, gen branza vrac. Si cu asta se limita epidemia si nu se mai pierdea nici o zi.
        Faptul ca branza din magazin era infectata cu e-coli nu inseamna ca asa a plecat de la fabrica. Daca o gasea in fabrica era altceva.
        A facut cineva o analiza la magazin: vanzatori, personalul care manipuleaza produsul, in ce recipienti se scoate la vanzare etc...
        Nu a facut nimeni asta.
        Am vazut si eu la un mare magazin cum se procedeaza: vine o tipa cu un recipient de fabrica si varsa branza intr-un lighean unde o amesteca cu cea ramasa. Deci mai este cineva care isi baga nasul in branza pina ajunge la noi in pachet.
        In plus prin analiza ADN (aia de se face la Politia criminalistica) se poate afla daca e-coli care a lovit bebelusii este ''fratele'' celui din branza incriminata. Si atunci poti spune clar daca este o legatura directa intre bacteria care a lovit bebelusii si branza lui Bradet.
        Nu a facut nimeni aceasta analiza.
        Asa ca trebuia doar limitata vanzarea de branza vrac si dupa ce stiai sigur sursa faceai public numele vinovatului.
        Asa ca astia s-au aruncat sa gaseasca un vinovat - cel mai mic de pe piata care e clar ca nu are ''parghiile'' necesare sa se apare si gata.
        Eu unul voi sustine acest producator cumparand produsele lui ambalate (nu vrac).
        Nu asa se face treaba.
        Daca proprietarul va da in judeca statul, posibil sa o faca, statul va pierde cu siguranta procesul si omului i se vor plati despagubiri. Ghici de catre cine? De catre noi toti. Cei care au facut aceasta mizerie vor fi de mult plecati si vor dormi cu siguranta linisititi. Raspundere zero.
        • -1 (5 voturi)    
          de acord cu: (Vineri, 4 martie 2016, 17:19)

          outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui CapitanulPanait

          oprirea URGENTA a intregului lant prin care a trecut produsul: furnizor - producator - transportator - comerciant, pana la determinarea cauzei reale, intrucat e un PERICOL pentru sanatatea publica. Vinovatul sa-i despagubeasca pe ceilalti pentru pierderi. Nu statul, nu noi. Nu sunt 100% sigur ca vinovatul e producatorul, dar asociez o probabilitate mai mare producatorului decat celorlalte verigi ale lantului amintit. Daca era de vina vanzatorul, problema aparea si la alte produse, ceea ce nu a fost cazul. Vom vedea rezultatele. Revenim apoi aici si vedem cine are dreptate.
          • 0 (0 voturi)    
            partial, ai dreptate (Miercuri, 9 martie 2016, 15:39)

            outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

            Da, analizele Instutului Cantacuzino confirma ca tulpinile sunt diferite! Asadar sursa imbbolnavirii bebelisulior nu e branza Bradet. http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20854351-institutul-cantacuzino-branza-produsa-firma-bradet-carnea-pui-nu-sunt-sursa-imbolnavirii-bebelusilor.htm Totusi, faptul ca S-AU GASIT E-COLI in branza, NU este de neglijat!
            • 0 (0 voturi)    
              pericolul inca EXISTA (Miercuri, 9 martie 2016, 17:38)

              outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

              8 elevi din localitatea argeseana Dragoslavele, transportati la spital dupa ce au consumat lactate distribuite prin programul "Laptele si Cornul". Din nou, in Arges.

              http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20855074-8-elevi-din-localitatea-argeseana-dragoslavele-transportati-spital-dupa-consumat-lactate-distribuite-prin-programul-laptele-cornul.htm
            • 0 (0 voturi)    
              parerea unui expert (Miercuri, 9 martie 2016, 18:27)

              outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

              Presedintele Societatii Romane de Microbiologie, Alexandru Rafila: <<Intrebat daca anchetatorii mai pot depista sursa exacta a imbolnavirii bebelusilor, Alexandru Rafila a spus ca acele alimente "s-au consumat, au disparut": "Nu s-a eliminat pista asta, oricum bebelusii se imbolnavisera inainte sa se puna lotul acela in vanzare. De la inceput, nu se pune problema asa, E.Coli e de multe feluri, problema e ca intr-un aliment nu trebuie sa se gaseasca un astfel de organism", a mai spus Rafila.>>

              http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20855196-presedintele-societatii-romane-microbiologie-alexandru-rafila-alimentele-care-imbolnavit-bebelusii-consumat-disparut.htm
        • +2 (4 voturi)    
          inainte de a-l apara pe acest patron, citeste: (Vineri, 4 martie 2016, 17:21)

          outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui CapitanulPanait

          http://www.curentul.info/actualitate/13918-patronul-bradet-e-specialist-in-contracte-cu-statul-asfaltari-paza-la-autostrada
  • +1 (7 voturi)    
    CE TI-E SI CU TEHNOCRATII ASTIA ! (Vineri, 4 martie 2016, 15:24)

    Susufler0 [utilizator]

    Unii sunt "curajosi" de nu mai pot. Altii, nu comunica ori comunica prea tarziu. Altii insa vorbesc cand ar trebui sa taca. Au limbarita pe banii si afacerile altora. Iar deasupra lor, calm, imperturbabil, Julien care tine spatele tuturor (inclusiv al Presedintelui). Asta cat o sa-l mai tina cocoasa. Da' , eu stiu ? Pare el asa, mai firav dar in realitate, e un vanos, atrenat in "jungla" de interese divergente pe care o reprezinta Comisia Europeana. Asa ca, tot norocul pe capul tehnocratului de la Ministerul Agriculturii, care deocamdata a scapat. Eu zic insa ca nu-i bine sa intinda coarda prea tare, mizand pe faptul ca Dacian il cunoaste din vremea cand era comisar pe agricultura, iar "tehnocratul" de-acum era numit politic in guvernul Romaniei, pare-mi-se subsecretar sau secretar de stat, tot la Agricultura.
    In rest, s-auzim numai de bine !
  • +4 (6 voturi)    
    Ciudata problema bebelusilor (Vineri, 4 martie 2016, 17:02)

    cetateanm [utilizator]

    Eu stiu ca sugarilor sub un an nu li se da decat branza de vaci (urda) preparata in casa si fiarta. Lapte praf sau de la mama. iaurtul nu poate fi infestat cu bacterii. Sa vina mamicila sa spuna ca le-au dat sugarilor branza de vaci preambalata din comert...eu una nu prea cred.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version