Romania si alte sase tari est-europene vor sa construiasca o axa rutiera care sa lege Lituania de Bulgaria - Via Carpatica

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 3 martie 2016, 19:25 Actualitate | Esenţial

Denumit Via Carpatia, proiectul a obtinut adeziunea a sapte tari (Lituania, Ungaria, Slovacia, Polonia, Romania, Ucraina si Turcia), semnatare ale declaratiei, a afirmat ministrul polonez pentru infrastructura, Andrzej Adamczyk, scrie AFP.

Denumit Via Carpatia, proiectul a obtinut adeziunea a sapte tari (Lituania, Ungaria, Slovacia, Polonia, Romania, Ucraina si Turcia), semnatare ale declaratiei, a afirmat ministrul polonez pentru infrastructura, Andrzej Adamczyk.

Bulgaria, interesata si ea de proiect, se va ralia proiectului "cu urmatoarea ocazie", in conditiile in care Cehia a asistat la reuniunea de la Varsovia "in calitate de observator", a adaugat acesta.

"Via Carpatia este o axa vitala pentru dezvoltarea regiunilor din estul Europei centrale si orientale. Este o cale de comunicare care va sparge principiul, in vigoare pana azi, de realizare de cai est-vest", a afirmat ministrul.

Nu a fost oferita nicio cifra legata de costurile proiectului si nici o data pentru lansarea sa, dar tarile participante spera sa obtina o contributie din partea UE pentru finantarea sa.

Aceasta initiativa corespunde ambitiilor afisate de noul guvern conservator polonez de intarire a cooperarii regionale intre tarile europene situate intre marea Baltica si cea Adriatica, pentru a contrabalansa ponderea Europei occidentale.


Citeste mai multe despre   









14532 vizualizari
  • +6 (36 voturi)    
    Foarte bine (Joi, 3 martie 2016, 19:29)

    mitg [utilizator]

    Sa speram ca Via Carpatica va pune bazele unei colaborari mai apropiate intre tarile Europei de Est, in special in fata Uniunii Franco-Anglo-Germane.
    • +11 (31 voturi)    
      Cu ce? (Joi, 3 martie 2016, 19:51)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Ca Skoda e VW si-n rest baza e in ce? In femei usoare?
      Sa fim seriosi, Romania nu a fost in stare sa faca o autostrada care sa traverseze tara in 25 de ani si acum deodata se vorbeste despre Transcarpatica.
      Dream on.
      • +9 (13 voturi)    
        e proiect (Joi, 3 martie 2016, 20:44)

        thatchme [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        de 5 ani aud de axa lituania romania bulgaria legata cu o autostrada cu patru benzi pe fiecare sens . Va fi construita de Bechtel exact precum alte autostrazi in toata romania.
        • +1 (5 voturi)    
          w' oops zaietz nuou pagadiy (Joi, 3 martie 2016, 22:46)

          Miky113 [utilizator] i-a raspuns lui thatchme

          Marea problema va fi subtraversarea peste Canalia Siret -Baragan, carele de mult va fi terminat !!!
          Ca de: avem PM prieten cu agricultorii.
        • +1 (1 vot)    
          va fi suspendata (Vineri, 4 martie 2016, 11:14)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui thatchme

          la trecerea peste bucuresti.
    • +15 (21 voturi)    
      Colaborarea asta nord-sud (Joi, 3 martie 2016, 20:14)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      trebuie făcută la nivel militar, pe baza ei se pot dezvolta ulterior relații economice. Ideal ar fi o singura armata a alianței nord sud corespunzătoare unei populații totale de 198 de milioane de oameni ce ar face fața cu brio Rusiei cu o populație de 143 de milioane. O alianța armata nord sud pe partea estica a Europei contrabalansează de minune interesele Germaniei cât și Rusiei în zonă având chiar posibilitatea ca ea să influențeze la rândul ei zonele limitrofe.
      • +8 (14 voturi)    
        Intermarium (Joi, 3 martie 2016, 21:17)

        talos [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        se chema proiectul gandit de Józef Piłsudski dupa primul razboi mondial. Motivatiile erau cam aceleasi si a iesit... nimic. Acum sunt doua grupe "blonzii" de la Visegrad (ma rog, ungurii nu se pun :) si "brunetii" de la Craiova. Mare coeziune nu exista nici intre grupuri si nici in interiorul grupurilor. In rest toate-s bune.
        Btw, ce sa circule pe Via Carpatica, tancuri americane, turisti la Mamaia ca marfa cam nexam. Oricum, din Ungaria poti sa ajungi pana in Lituani a pe autostrada. Gaura in caldaram e la noi!
        • 0 (0 voturi)    
          Curiozitate (Vineri, 4 martie 2016, 10:19)

          GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui talos

          As fi curios sa imi spui cum pot ajunge din Ungaria in Lituania pe autostrada? Prin Germania? Sau ai auzit tu ca se poate?
      • +1 (9 voturi)    
        M[. tu e;ti prost? (Vineri, 4 martie 2016, 9:41)

        Lomecuza [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        Ai senzaţia că răyboaiele se poartă bătîndu-te parte-n parte, cum faci tu cu mardeiaşii tăi de cartier?

        auzi vorba, 198 de milioane versus 143 de milioane ...

        Amice, eşti. (Semnat: I.L. Caragiale)
      • +1 (1 vot)    
        Hai să rămânem în sfera economică (Vineri, 4 martie 2016, 11:00)

        Ovidiu M [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        Cred că ideea unei contraponderi de natură militară a Rusiei nici măcar o glumă bună nu este. Chiar dacă aceste țări au într-adevăr o populație mai numeroasă, când vine vorba de armament armatele cumulate ale acestor țări nu pot rivaliza cu puterea și experiența armatei ruse. Iar asta doar când vorbim despre armament convențional. Dacă introducem și arsenalul nuclear în discuție realizăm că nici măcar o glumă bună nu a fost. Dar da, o coordonare militară a frontului estic al NATO ar fi foarte utilă.

        Însă această posibilă dar momentan improbabilă axă ar putea aduce o creștere economică importantă țărilor implicate, iar noi românii avem un interes crescut ca acest proiect să se realizeze. Dintre țările membre semnatare schimburi comerciale ridicate avem doar cu Ungaria și Polonia. Cu Polonia balanța este negativă cu mult iar investitorii polonezi în România sunt de câteva sute de ori mai numerosi decât cei români în Polonia. Cu Lituania schimburilor economice sunt aproape inexistente.

        Concret noi românii avem oricum autostrăzile orientate de la nord la sud. Până la data concretă a începerii construcției de autostrăzi am putea avea cel mult două cioturi finanțate de UE pe acest proiect, iar asta doar dacă vom fi noi în continuare foarte leneși în construcția de autostrăzi.
    • -4 (14 voturi)    
      . (Joi, 3 martie 2016, 20:24)

      Bazil.the.3rd [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Cat timp e Turcia implicata...
  • -8 (18 voturi)    
    super (Joi, 3 martie 2016, 19:33)

    xanti [utilizator]

    Sa aiba pe unde sa vina refugiatii.
  • +4 (16 voturi)    
    Hai fara povesti... (Joi, 3 martie 2016, 19:37)

    taticutu [utilizator]

    Mai lasati-ne cu povestile astea cu autostrazile, ca ele nu tin pentru Romania ! Poate dupa anul 2100...
    • +12 (12 voturi)    
      Dupa 2100 sigur (Joi, 3 martie 2016, 21:00)

      talos [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

      ca o sa aiba tot romanu' aeroglisor sau mai stiu eu ce dispozitiv de zburat. Pana atunci insa trebuie sa taiem repede padurile ca sa nu se loveasca cei din viitorime de brazi si sa aiba vizibilitate extinsa...
    • +3 (3 voturi)    
      Era vorba de (Vineri, 4 martie 2016, 9:02)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

      N-ai inteles era vorba de autostrada datelor ca tot ne-a laudat Bernie ala ptr viteza internetului.

      Oricum Romania e cea mai vizionara tara. In 2100 o sa fie probabil masini zburatoare si cine o sa rada de fraierii care au dat bani pe autostrade...
  • +13 (17 voturi)    
    Mai oameni buni!!! (Joi, 3 martie 2016, 19:45)

    Daniel Manaila [utilizator]

    In Romania in ultimii 5 ani cred ca nu a construit 300km de autostrada functionali. Ce s-a construit si s-a deschis nu leaga nimic de nimic. La Sibiu problema aia nu o sa fie rezolvata curand. Septembrie parca era un termen. Sa fim seriosi. Noi nu am legat vestul tarii de centru, din centru cateva betrele catre Oltenia si Moldova, din centru catre Bucuresti si de acolo la Constanta. Sa fim seriosi....
  • +15 (17 voturi)    
    Asa (Joi, 3 martie 2016, 20:07)

    talos [utilizator]

    Si pe alea incepute cand le terminam? Noi nu am reusit inca sa legamprin autostrazi Clujul, Iasul si Timisoara de Bucuresti si visam la VIa Carpatica! Toti aderentii au autostrazi de bine de rau si sunt deja interconectati numai noi avem niste cioturi pe care le mai si demolam ca-s prost facute sau prea repede inaugurate. La facut promisiuni si fabricat schite pe hartie suntem foarte tari doar cu realizarea nu prea ne iese.
    • +3 (3 voturi)    
      Ei na ! (Vineri, 4 martie 2016, 8:38)

      mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui talos

      De ce sa legi Clujul de Bucuresti? De ce Iasul de Bucuresti? De ce Timisoara ...de Bucuresti? Ce-i cu ideea asta fixa?
      Iasul trebuie legat in primul rand de vest.
      Clujul de vest. Tmisoara , la fel.
      Si eu zic ca si Bucurestiul trebuie legat de vest, nu? Si chiar de sud.

      Aa, ca facand legaturile astea, evident legi si provinciile istorice intre ele (Moldova, Valahia si Ardealul).
      • 0 (0 voturi)    
        totusi (Vineri, 4 martie 2016, 10:53)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

        musai sa legi sibiul de bucuresti.
        pt. navetisti/
        aceasta via carpetica sa treaca musai prin sighii, sa lege sighii cu plajile din peloponez si anatolia.
      • 0 (2 voturi)    
        Pai (Vineri, 4 martie 2016, 10:59)

        talos [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

        daca autostrazile nu incep la Bucuresti nu exista, nu se aproba. Capitala trebuie legata de provincie si NSEW nu invers :))
  • +15 (17 voturi)    
    România oferă Comarnic-Brașov :) (Joi, 3 martie 2016, 20:11)

    Harald [utilizator]

    După câștigarea alegerilor din toamnă, lumea bună care are terenuri și case de vacanță la Cornu va stabili că tronsonul Comarnic - Brașov este primul care trebuie construit din Via Carpatica :)
  • -6 (16 voturi)    
    pe hartie... (Joi, 3 martie 2016, 20:11)

    demaGOGU [utilizator]

    ...putem construi orice cu banii Occidentului.

    numai ca acesta, perfid ca intotdeauna, a inceput sa lege explicit transferurile financiare catre saracanii din est de bomba cu ceas numita refugiati!
  • +9 (13 voturi)    
    haha (Joi, 3 martie 2016, 20:15)

    GeorgeT [utilizator]

    Ce gluma buna, banii se vor duce pe contracte re fezabilitate ..
  • +14 (16 voturi)    
    Se va "plutii " peste RO ! (Joi, 3 martie 2016, 20:17)

    Plagarus [utilizator]

    Romania maiastra infrastucturii rutiere a avut doua imagini in lume: una s-a furat si cealalta s-a stricat.
  • +16 (18 voturi)    
    Terminati santierul din Pantelimon f..va in gura (Joi, 3 martie 2016, 20:27)

    quietguy58 [utilizator]

    Pina una alta nu s-a reusit sa se termine santierul din Pantelimon si astia deja viseaza la axe rutiere internationale.
  • +7 (13 voturi)    
    Transcarpatia (Joi, 3 martie 2016, 20:46)

    Dan ConstantinPetre1 [anonim]

    Ideea este binevenită. O asemenea legătură este stringent necesară și va asigura colaborarea statelor care suportă presiunea din ce în ce mai agresivă a Rusiei. Autostrada Suceava- Bacău- Buzău-Călărași va fi probabil o componentă a sa. Va spori dezvoltarea economică a tuturor țărilor pe care le va parcurge.
    • -5 (13 voturi)    
      . (Joi, 3 martie 2016, 21:58)

      Bazil.the.3rd [utilizator] i-a raspuns lui Dan ConstantinPetre1

      ..care e presiunea aia agresiva? Un exemplu concret ,de curiozitate.
      • -1 (3 voturi)    
        . (Vineri, 4 martie 2016, 10:55)

        Bazil.the.3rd [utilizator] i-a raspuns lui Bazil.the.3rd

        Downvotes se calculeaza doar de la 12,1 in sus.8 downvotes nu inseamna "presiune agresiva".
        Mobilizati-va impotriva propagandei antioccidentale si cu manie proletara infierati sfertodoctii ..mai cu spor.
    • +3 (3 voturi)    
      :) (Joi, 3 martie 2016, 22:16)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Dan ConstantinPetre1

      Ce te face sa crezi ca Transcarpatia va fi pe ruta aia?

      Via Carpatia e proiect vechi, in Romania e doar pe ruta Arad-Drobeta- Craiova-Calafat (cu trecere in Bulgaria).

      Din pacate cata vreme Ucraina va fi o tara nesigura nu va fi intrare pe autostrada pe la Suceava spre sud.
      • +5 (5 voturi)    
        nu-i axa noastra...... (Joi, 3 martie 2016, 23:33)

        TRABI [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        Nu ne putem mandri ....... daca va fi , nu va fi a noastra , va fi a comunitatii .....
        Romania , acum , imediat de construit autostrazi interne . Mergi din Bucuresti pana la Suceava - un adevarat calvar -> 120/h 6 km-> 55/h 4 km -> 85/h 10 km -> curbe dupa curbe -> frane -> accelerat-> hop localitate 55/h- > se pare c-aici stau unii cu pistolu' 50/h ..... in loc sa iesi pe autostrada si sa conduci fara emotii si odihnit 450 km in 3-4 ore .
        La infrastructura , suntem in urma fata de tarile civilizate cu 100 de ani.... nu din cauza populatiei , din cauza golanilor politici care au pus mana pe avutia nationala si au vandut-o la bucata pe bani bagati in buzunarele lor .
        • +3 (5 voturi)    
          Ba a populatiei (Vineri, 4 martie 2016, 9:00)

          Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui TRABI

          Nu neg faptul ca politicienii romani sunt hoti, dar romanii sunt cei care i-au facut din hoti, politicieni.
  • +5 (7 voturi)    
    super (Joi, 3 martie 2016, 22:14)

    Conservator [utilizator]

    Legam zone de mina a doua cu alte zone de mina a doua printr-o autostrada de prima mina. In felul asta sutele de mii de romani care muncesc in Lituania vor ajunge mai usor in tara.
    • +2 (4 voturi)    
      . (Joi, 3 martie 2016, 23:31)

      Bazil.the.3rd [utilizator] i-a raspuns lui Conservator

      Se face culoar Turcia-Europa de Vest , vizele se scot.
  • +3 (3 voturi)    
    asta e proiect pt (Vineri, 4 martie 2016, 4:34)

    gopo111 [utilizator]

    secolul viitor, ma refer la noi, dacca au dat in 25 de ani, vreo 25km de sosea, cit le ia safaca una in lungul tari?
  • +4 (4 voturi)    
    Via (Vineri, 4 martie 2016, 7:00)

    Casargoz [utilizator]

    Ce usor aderam la proiectele altora proiecte care ne exclud.
    Pt. Noi via carpatica insemna o bucatica de autostrada de la Oradea.
    si inca o bucatica la calafat Craiova.
    Pentru ungaria inseamna oradea nod rutier la doua autostrazi.
    Pentru bulgaria o autostrada de la Sofia catre viena.
    Pentru noi renuntarea la tronsonul constanta-varna
    Si amânarea la nesfarsit a unei legaturi cartre Ucraina.
    Un proiect care izoleaza Ucraina.
  • +3 (5 voturi)    
    ce potrivire (Vineri, 4 martie 2016, 9:19)

    Francisc 1 [utilizator]

    o fi si pe la ei alegeri?
  • +2 (4 voturi)    
    A fost odata ca-n povesti !,a fost ca niciodata ! (Vineri, 4 martie 2016, 10:01)

    andreesanu [utilizator]

    Si uite asa tu ne prostesti si ne adormi indata .
    Ce-i aia transcarpata ???din nord in sud ,din est in vest ??,orcum ai da-o tot nu iese , cum n-a iesit nimic din mana celor care bese !!!.
    Cu coada sus !,cu gura mare ,raiosi ,tembeli si mincinosi va vand acum o varza creata ca iara vor sa fie alesi !!.
  • +2 (2 voturi)    
    Ar merge si un tunel (Vineri, 4 martie 2016, 10:42)

    valahiandusk [utilizator]

    Vrem tunel pe sub Marea Neagra
  • +2 (2 voturi)    
    autostrada de 2000Km? (Vineri, 4 martie 2016, 15:00)

    Cobra_Ro [utilizator]

    Pe la noi ar trebui cca, 500km..deci in ritmul acual va fi gata in 2050 Nu stiti ca de 4 ani Ponta a taiat toate investitiile?
  • 0 (0 voturi)    
    Pana atunci o sa iasa (Vineri, 4 martie 2016, 21:29)

    John M. [utilizator]

    automobile zburatoare !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică