Romania inapoiata: Doua treimi dintre locuitorii de la sate se duc la toaleta in fundul curtii. 80% dintre romanii asistati social traiesc in mediul rural

de Claudiu Zamfir     HotNews.ro
Vineri, 26 februarie 2016, 20:35 Actualitate | Esenţial

Romania inapoiata
Foto: Pixabay
Doua treimi din gospodariile din Romania rurala nu au toalete in locuinta, persoanele respective folosind  privatele din curte, potrivit datelor de la nivelul anului 2014, publicate, vineri, de Comisia Europeana. 80% din toate persoanele asistate social din Romania traiesc in mediul rural. In raportul de tara, Comisia Europeana face jumatatii rurale a Romaniei o radiografie ingrijoratoare.

In primii sai 8 ani ca membra a Uniunii Europene, Romania rurala, care reprezinta 46% din populatia tarii, nu a reusit sa iasa din starea primitiva in care se gasea la aderarea la UE.

In 2014, 27 % din populatia rurala era conectata la sistemul public de alimentare cu apa (92,7 % in zonele urbane) si doar 5,3 % era conectata la sistemul de canalizare (82,8 % in zonele urbane).

Conform CE, doar 34 % din gospodariile din mediul rural aveau o toaleta in interiorul locuintei, in anul 2014. Totusi, procentul gospodariilor cu toaleta in locuinta s-a dublat in primii 8 ani de aderare a tarii la UE, potrivit statisticilor.


Clic pentru a deschide


"Accesul limitat la serviciile de baza are un impact negativ asupra calitatii vietii", atrage atentia Comisia Europeana, in recomdarile specifice de tara emise vineri.

Populatia rurala romaneasca are si cel mai mare grad de saracie in randul persoanelor incadrate in munca, din toata Uniunea Europeana. Practic, in cazul a  20% dintre romanii din mediul rural care au un loc de munca, veniturile obtinute nu sunt suficiente pentru a-i scoate din saracie.

"Veniturile reduse asociate cu agricultura de semisubzistenta sunt cauza ratei celei mai ridicate a saraciei persoanelor incadrate in munca din Uniunea Europeana (20 %) si o concentratie a saraciei monetare in zonele rurale (71 %)" - arata CE

55% dintre toti locuitorii zonelor rurale sunt expusi riscului de saracie sau de excluziune sociala (in comparatie cu 31 % in orasele mici si suburbii si 28 % in orasele mari).

Ponderea ridicata a sectorului informal si neparticiparea la sistemul de pensii de tip contributiv se traduc prin perspective defavorabile in materie de pensii.

"In plus, aproximativ 80 % din beneficiarii asistentei sociale traiesc in zone rurale" - precizeaza CE.

De precizat ca, in perioada 2007 - 2014, Romania a cheltuit din fonduri europene 12,84 miliarde de euro in agricultura si dezvoltarea satelor.

Tabloul Romaniei rurale, schitat de CE, continua astfel:
  • Conform Institutului National de Statistica, drumurile rurale reprezinta 38 % din toate drumurile publice. Cu toate acestea, calitatea drumurilor este mult mai scazuta in zonele rurale: aproximativ 72 % sunt acoperite cu pietre si pamant, ceea ce ingreuneaza utilizarea lor pe timp de ploaie, si mai putin de 10 % au fost catalogate ca fiind modernizate in 2014 .
  • "Infrastructura rutiera slab dezvoltata limiteaza cresterea economica in zonele rurale. Numai jumatate din toate comunele au acces direct la reteaua nationala de drumuri. Mijloacele limitate de transport public si privat, impreuna cu un nivel ridicat al cheltuielilor pentru naveta, pot actiona ca un obstacol in calea gasirii unui loc de munca alternativ in zonele urbane" - comenteaza Bruxelles-ul.
  • Accesul limitat la internet de banda larga afecteaza infiintarea de intreprinderi si cresterea economica in zonele rurale. In 2015, retelele fixe in banda larga aveau o acoperire de 81 % din locuintele din zonele rurale (fata de 91 % in UE), dar numai 45 % din locuintele acoperite aveau un abonament (fata de 63 % in UE).
  • Lipsa competentelor digitale explica in parte de ce atat de putine gospodarii au un abonament.
  • Nivelul scazut de instruire al locuitorilor din mediul rural afecteaza dezvoltarea economica si a capitalului uman, precum si incluziunea sociala. In perioada 2013-2014, doar 84 % din copiii din mediul rural cu varsta cuprinsa intre trei si cinci ani erau inscrisi in sistemul de invatamant prescolar (90 % in zonele urbane).
  • Rata bruta de scolarizare in invatamantul primar si in cel secundar inferior a fost de 84 % (97 % in zonele urbane). In 2012/2013, doar 22 % dintre participantii la programe de tip "a doua sansa" au fost din zonele rurale, chiar daca rata de parasire timpurie a scolii este mult mai ridicata in aceste regiuni.
  • In 2013, numai 5 % din tinerii din mediul rural cu varsta cuprinsa intre 14 si -24 de ani au absolvit o forma de invatamant superior (20 % in zonele urbane)
  • Parasirea timpurie a scolii este in principal o problema rurala, adesea legata de saracie. Aproape unul din trei copii din zonele rurale paraseste scoala inainte de clasa a noua. Printre factorii care contribuie la parasirea timpurie a scolii, mentionati in cadrul strategiei nationale, se numara saracia, munca sezoniera prestata de copii, nivelul limitat de instruire a parintilor, un grad redus de accesibilitate a serviciilor de educatie si infrastructura limitata.
  • O treime din scolile rurale nu indeplinesc cerintele sanitare, aproape jumatate nu beneficiaza de alimentare corespunzatoare cu apa si o cincime dintre acestea nu sunt conectate la canalizare, cu riscurile aferente pentru sanatate. Mai mult de jumatate nu sunt incalzite suficient.
  • Imbatranirea populatiei si emigratia creeaza probleme sociale suplimentare. Multi copii sunt lasati in tara de catre parintii care lucreaza in strainatate si au nevoie de ingrijiri specifice, insa furnizarea de servicii de ingrijire a copiilor si de servicii sociale este destul de limitata. Zonele rurale tind sa aiba o cota mai mica din populatia in varsta de munca, iar imbatranirea populatiei tinde sa fie mai pronuntata. Acest lucru exercita o presiune asupra capacitatii de a lucra terenurile agricole, scade productivitatea sectorului si tinde sa limiteze inovarea si utilizarea de tehnici noi. Aproape 60 % dintre beneficiarii platilor directe (care detin 25 % din totalul terenurilor arabile) au peste 60 de ani.
  • Accesul limitat la serviciile medicale afecteaza rezultatele in domeniul sanatatii. Asigurarea de sanatate are o acoperire scazuta (76 %, fata de 95 % in zonele urbane in 2014, potrivit Casei Nationale de Asigurari de Sanatate).
  • Inegalitatile in materie de sanatate dintre zonele rurale si cele urbane se reflecta in rata mult mai ridicata a mortalitatii infantile, in speranta de viata mai scazuta si ratele mai reduse de vaccinare a copiilor.


Citeste mai multe despre   











VIDEO Fiul unui primar din Suceava a luat 10 la romana, la evaluare nationala. Ce au aflat inspectorii cand s-au uitat pe lucrare

DNA verifica lucrarile de la Evaluarea Nationala intr-un oras din Suceava. Lucrarea de la romana, notata cu 10, a baiatului primarului este diferita ca scris fata de cea de la matematica.
8691 vizualizari
  • +3 (45 voturi)    
    Asta nu e important! (Vineri, 26 februarie 2016, 20:51)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    Important e sa nu vina pe aici picior de refugiat. pe asta se canalizeaza energia inclusiv a celor fara toaleta.

    Caci cine stie, poate s-ar putea dovedi totusi mai curati si preocupati decat ei...
    • 0 (12 voturi)    
      Adica sa fim (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 10:38)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      in fundul gol dar sa nu ne vada nimeni!
      Cum o fi si asta?
      Fudul in fundul gol!
      Nu ne vindem tara, o dam de pomana si dupa aceea facem galagie pe latrine ca nu ne supunem celor care ne invata cu buda racordata in casa!
      Mandri ca suntem romani, nu?
  • +18 (32 voturi)    
    Votul, tot in fundul curtii (Vineri, 26 februarie 2016, 21:17)

    CititorulComentator [utilizator]

    Va dati seama cum voteaza acesti oameni nu?
    • -5 (19 voturi)    
      ce te tot plangi? asuma-ti voturile date (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 12:10)

      apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

      ce te tot plangi de cum voteaza amaratii aia?
      de 20 de ani, din 1996, castiga alegerile preferatii tinerilor si ai diasporei.
      nu ei sunt vinovati de situatia actuala, cei care au fost la putere si pe care i-ati votat voi, internautii, tinerii frumosi si liberi, diaspora etc
      dupa 20 de ani de cand v-ati impus votul a venit timpul sa realizati consecintele votului vostru nu sa condamnati alti oameni pentru ca nu voteaza ca voi, mai ales ca preferatii vostri au castigat alegerile in ultimii 20 de ani
      • +4 (8 voturi)    
        Cu Năstase și Ponta cum rămâne? (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 14:13)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

        Năstase a construit săli de sport prin sate, nu canalizări. Dar crezi că dacă erai acum în tabăra Rusiei, îți construiau ei canalizări prin sate?

        Amărâții ăia votează după cum îi duce mintea și practic își merită soarta. Însă cei pe care îi aleg ei jefuiesc România, de asta nu sunt niciodată bani pentru nimic util, ci numai pentru șmenuri.
        • +1 (7 voturi)    
          /// (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 18:10)

          Bozi [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Deci, din comentariul de mai sus, tu ai inteles ca respectivul ar fi admirator al Rusiei. Habar nu am cine a fost la putere din 96 incoace dar nu cred ca doar PSD, pe care categoric tu il aliezi in mintea ta de postac cu comunismu/Rusia. Personal ma doare in cot de Rusia, SUA, Germania, samd. Mi-ar placea sa nu fim sluga la nimeni, daca se poate si sa traim bine merci in tara noastra. Partide populiste sunt votate si la oras, cred ca PPDD la orase a strans majoritatea voturilor. Nu toti cei de la tara sunt tampiti, cred ca multi sunt mai destepti ca voi, asta care va dati buricul pamantului. Si categoric cu mai mult bun simt.
          • +2 (4 voturi)    
            Unde trăiești, dacă nu ai habar ... (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 20:39)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui Bozi

            ... cine a fost la putere în România în ultimii 20 de ani?

            Respectivul nu e doar un antiocidental (asta ar fi doar opțiunea lui personală, la urma urmei). Respectvul are ceva de împărțit cu toți românii care în ultimii 20 de ani au votat în favoarea orientării României spre civilizație.

            Mai scutește-ne cu independența și neatârnarea României, asta e tot propagandă antioccidentală. România face parte din NATO și UE, indiferent dacă ție sau Rusiei vă place asta sau nu. Cale de mijloc nu există la malul Mării Negre. Ori ești cu Rusia, ori împotriva ei.
    • +3 (3 voturi)    
      ca toți ceilalți (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 14:46)

      Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

      Exact așa votează. Doar că, poate, cel puțin unii dintrei ei, nu au pretenția că ar fi mai deștepți decât alții și decât sunt,de fapt. Ca o curiozitate, ai habar cum se votează, în general, și care sunt criteriile reale care determină preferințele electorale?
  • +10 (24 voturi)    
    si restul de 20 % in centrul bucurestiului (Vineri, 26 februarie 2016, 21:27)

    rov [utilizator]

    ca parcagii, si fabricanti de gunoaie...
  • 0 (26 voturi)    
    doar de nuanta (Vineri, 26 februarie 2016, 21:31)

    Alex1512 [utilizator]

    Nu e nimic in neregula faptul ca multi oameni au toaletele in curte. Problema e ca acele toalete nu sunt racordate nici la apa curenta nici la canalizare.
    Scriu asta pentru ca am vazut destul de multi comentatori care sustineau ca nu e nicio problema ca oamenii au toalete in curte, aducand ca argument inclusiv faptul ca nici animalele nu dorm acolo unde isi fac nevoile (nu stiu de unde logica asta avansata).
  • +31 (31 voturi)    
    Esecul penibil al clasei politice romanesti. (Vineri, 26 februarie 2016, 21:38)

    quietguy58 [utilizator]

    "In primii sai 8 ani ca membra a Uniunii Europene, Romania rurala, care reprezinta 46% din populatia tarii, nu a reusit sa iasa din starea primitiva in care se gasea la aderarea la UE. "
    Asta spune totul despre clasa politica romaneasca care a esuat lamentabil in a eradica saracia din Romania.
    • +8 (8 voturi)    
      Avem noi o clasa politica ?Toti sunt pe "ulei" (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 8:45)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      1989-2015, un sfert de veac de corupţie şi jaf.
      Am inceput cu "implementarea " baietului in pluovar ce a promovat deviza/diagnostic cum ca suntem la stadiul de "morman de fiare vechi"
      Restituirea "părţilor sociale" - servita de FSN a restituit aceşti bani, pentru a cumpăra bunăvoinţa oamenilor, chiar cu banii lor!
      A urmat privatizarea "de masă", fără proceduri şi fără reguli de protecţie a acţionarilor minoritari; viitoarele certifi­ca­te de acţio­nar au fost cumpărate pe nimic, de cei care ştiau ce va urma.
      Atunci s-a spus că se priva­ti­zează numai 30% din capitalul societăţilor comerciale, lăsându-se de înţeles că vor mai primi şi restul de 70% în viitor, care viitor nu a sosit încă nici în anul 2015 !
    • 0 (0 voturi)    
      Subscriu (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 22:02)

      blueskyy [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      ...Subscriu si eu la cele de mai sus...oricum ma gandesc ca domnii politicieni nu se framanta cu astfel de statistici...defapt pentru ei nici macar nu conteaza vocea poporului...a se vedea referendumul pentru modificarea numarului de parlamentari...ma gandesc ca daca tot se mareste numarul de parlamentari asta o fi solutie pe care dansii o vad...pentru poporul roman.....toti om ajunge senatori si deputati...
  • +18 (22 voturi)    
    Romania inapoiata este mai aproape decat credeti (Vineri, 26 februarie 2016, 22:02)

    luptator_din_munti [utilizator]

    In urma unui sondaj de opinie referitor la alegerile locale, 70% din respondenti au mentionat ca l-ar alege primar tot pe Piedone pentru sectorul 4 al capitalei. Cat a trecut de la "Colectiv - nu mai stam in casa, mortii nu ne lasa"? Cred ca poporul asta nu are nicio sansa, suntem prea putini, si ei prea multi!
    • -9 (19 voturi)    
      70% stiu ca nu e vina lui (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 12:11)

      apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui luptator_din_munti

      de ce crezi ca nu a fost arestat?
  • +3 (15 voturi)    
    Cum merg lucrurile la tara (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 1:07)

    Potrivit [utilizator]

    Veceul la tara inseamna de obicei o groapa si poate un acoperis si niste pereti improvizati, in unele cazuri nici atat si fac pe unde apuca dupa casa.
    Iar apa se ia de la fantana cu galeata, sau daca au niste nepoti ceva mai instariti au o pompa de apa.

    Cel mai important cred eu ca ar trebui facut e ca toate satele sa aiba un sistem de alimetare cu apa, in felu acesta acel sistem mai poate fi folosit si pentru irigatii. Oamenii atunci ar putea chiar si face dus cu apa calda (de la boiler). Deja s-a ajuns la un alt nivel de trai. Si nici nu ar avea costuri asa mari, doar ca trebuie ca toti sa fie de acord cu asta.

    Cat despre canalizare nu vad sa fie facuta prea curand, e scumpa si are nevoie de intretinere in timp, in multe sate nu se merita (nu aduca nici un profit). Canalizarea merge in orase pentru ca densitatea populatiei e mare, iar in sate locuintele sunt prea raspandite ca asa ceva sa fie fiabil.
    • +5 (7 voturi)    
      Apa potabilă nu e pentru irigații ... (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 14:29)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Potrivit

      ... iar canalizarea este necesară din motive de igienă. În Germania și în UK toate satele au canalizare și e chiar interzis să sapi latrine.

      Canalizarea e necesară din motive sanitare, diareea și viermii intestinali sunt mult mai întâlnite în zonele fără canalizare, iar asta duce inclusiv la creșterea mortalității infantile. A crede că profitul trebuie să fie scopul canalizării spune multe despre educația primită.
  • +3 (3 voturi)    
    PSD.... (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 7:37)

    fdaniel [utilizator]

    Vreo legatura cu votul... ?
  • 0 (10 voturi)    
    AI VOIE SA FUMEZI?? (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 7:37)

    schroedinger [utilizator]

    Ca am inteles ca din martie inram in randul tarilor civilizate fiindca am adoptat nu's ce lege.....
    • +3 (7 voturi)    
      nu fii ridicol, prietene (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 18:05)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      sunt satul de cei care innodau tigatile la micul dejun, in timp ce eram la munte pentru o gura de aer...
      Nu-ti interzice nimeni sa fumezi. Poti iesi afara. Chiar te rog!
  • -1 (13 voturi)    
    Pe mine ma distreaza... (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 8:31)

    Gigi Kent [utilizator]

    Pe mine ma distreaza ca in acest context, premierul Ciolos vrea sa dezvolte clasa medie la sate ...
    • +1 (3 voturi)    
      Nu știu de ce ai primit minusuri (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 17:43)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Exact asta ar trebui să facă guvernele României în următorii 20-30 de ani, să construiască rețele de canalizare în toate satele și să lase clasa de mijloc să se dezvolte de la sine, că se descurcă ea și singură.

      Pentru asta trebuie folosiți banii publici, pentru drumuri și canalizări, nu pentru săli de sport, nu pentru bazine de înot și nu pentru construirea de biserici.
      • 0 (4 voturi)    
        . (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 18:28)

        Bazil.the.3rd [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Exact asa lucreaza propaganda antioccidentala.Din cauza ei banii publici sunt folositi aiurea,suspectez agenti rusesti.Drumurile si canalizarile nu mi-e clar ce e cu ele,nu as crede ca antioccidentalii sunt cauza pentru ca e dovedit stiintific de catre cercetatorii britanici ca rusii nu au drumuri ,fiind inapoiati.
        Nu putem lasa "clasa de mijloc" singura in vant ,tinta sigura a sfertodoctilor agenti de propaganda antioccipitala ,doamne fereste e posibil sa se lase de vodca ( ptiu,ce cuvant propagandistic) si sa iasa la treaba...eventually.
        Si da,exact asta ar trebui sa faca guvernele in urmatorii ani ,sa nu urmeze exemplul guvernelor trecute care se stie ca au fost victima propagandei antioccidentale la care s-au opus din toate puterile dar chiar si asa nu facut mare lucru.
      • 0 (0 voturi)    
        pentru ca nus tie ce inseamna (Luni, 29 februarie 2016, 13:23)

        natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        clasa mijlocie - exact cei cu baie in casa
  • +7 (11 voturi)    
    De cand internetul trece inaintea scolii ??? (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 9:31)

    andreesanu [utilizator]

    Zamfire ,cand in descrierea starii de inapoiere a Romaniei dupa 8 ani de la intrarea in UE este trecut
    internetul inaintea scolii ca prioritate dovedeste lipsa de intelegere a problemelor reale ale societatii romanesti.
    O societate evolueaza numai prin invatatura .
    Cand in lumea satului traiesc peste 60% de asistati social vii si-mi povestesti de internet !!!.
    Cand in lumea satelor se moare cu zile ,nu-s medici ,nu-i apa curenta ,igena precara ,foamete si-mi povestesti de internet !!!.
    Cand scolile de la sate sunt ca vai de lume cu cadre didactice slab pregatite sau suplinitori ,copii termina 8 clase si nu stiu tabla imultirii si vrei internet !!!,pe ce pamant traiesti ZAMFIRE ???
    • -1 (3 voturi)    
      Internetul folosește și pentru învățătură (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 20:49)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      Există familii civilizate și la țară, care pot folosi Internetul pentru educarea copiilor, deși aceleași familii civilizate nu ar avea cum să aducă un nou grup de profesori la școala din sat.

      În lipsa profesorilor de calitate; Internetul îți permite să-ți cauți singur informațiile necesare pentru educarea copiilor și e mult mai ieftin decât să duci copiii la gazdă în oraș, ca să aibă parte de o școală cât de cât mai bună.
      • 0 (0 voturi)    
        Harald tu pui carul inaintea boilor !!! (Luni, 29 februarie 2016, 9:17)

        andreesanu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Ce-a fost intii oul sau gaina ???
        Harald te rog intii sa gandesti si apoi sa raspunzi .
        Ca sa accesezi internetul intii trebuie sa ai un minim de cunostinte si in al doilea rand sa ai cu ce sa-ti cumperi sculele.
        Cauta si vezi care sunt in ordine fireasca necesitatile umane ???,vezi ce resurse ai si care iti sunt prioritatile pentru a trai !!! ,asta-i lumea satului daca n-o cunosti asta-i problema ta .
  • -1 (9 voturi)    
    Satul (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 9:57)

    SRA [utilizator]

    Satul romanesc este interesant si pitoresc In Moldova este chiar ingenios conceput, coloritul si pregatirea de Sf Sarbatori de PASTI il lumineaza !!!

    Am vizitat un sat comuna cred langa biserica era scoala din sec 19 putin liftata extraordinara !

    Important biserica si scoala in mijlocul satului spre deosebire de un al sat biserica la capatul satului.

    Moldovenii in higiena lor speciala, de altfell adaptati cu latrina in fundul curti pe pereti ei erau lipite ziare peste ziare !

    Din curiozitate am desfacut cateva ziare am gasit surpriza un ziar din 1947!

    Satul romanesc nu trebuie transformat in urban ci rezolvata apa si canalizarea, electricitatea ! Satul avea si pubele specializate PET, etc

    Alaturi de acest sat am trecut prin satul fanfarei renumite, tigani linistiti si muncitori de o ospitalitate rara !

    Ca peste tot popa ne a facut sa vizitam biserica ! Un acont si sunteti pomenti tot anul !!!

    Mancarea are alt gust un gust special legumele din gradina, carnea de pasarile si oulle din cuibar !

    Am dormit la un nepot a invatatoarei sotiei mele care este in viata 97 ani, intreaga la minte si cu o memorie de elefant.

    Tuica de prune din curte, totul este facut din productia gospodariei, doua masini in curte !

    Este adevarat intrarea in curte este speciala dar pitoreasca !


    Nu blestamati taranii nu cred va latrina in casa rezolva viata lor !!!
  • +10 (12 voturi)    
    Sărăcia (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 9:58)

    grimis [utilizator]

    Menţinerea acestei sărăcii în mediul rural al populaţiei,face mai uşoară manipularea prin diferite metode în campaniile electorale de către consiliul local,biserică şi cei care vor să fie aleşi.
    Prima "momeală"înainte de campania electorală: trebuie să aibă loc distribuirea către populaţia în drept, a ajutoarelor de la UE:conserve,făină,orez,fidea,miere albine,bulion etc.
    Apoi propaganda prin biserică că aceste ajutoare sunt distribuite persoanelor în drept datorită actualei conduceri locale în frunte cu distinsul primar cărora le pasă ca locuitorii să o ducă cât mai bine.
    Următoarele "umilinţe" către locuitorii rurali sunt celelalte distribuţii, de către "viitorii" ce vor să fie aleşi şi anume :lighene pvc,găleţi pvc,căni pvc,ulei,zahăr,fidea,făină (porumb,grâu)etc.În mare, toată această manipulare costă puţin la o populaţie destul de săracă.
    Această scurtă prezentare este "tabloul României urâte",ce nu ne putem desprinde de un sfert de veac.
    Contrastul e atât de mare uneori încât nici nu vă vine să credeţi,de aceea doamna consilier prezidenţial nu a greşit referinduse la camerele web;de abia atunci se va vedea realitatea,dacă ele vor fi instalate unde trebuie.
    ,
    • +1 (1 vot)    
      Din pacate, aveti dreptate. (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 16:30)

      quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui grimis

      Din pacate, aveti dreptate.
  • +14 (14 voturi)    
    Curios,dar sărăcia este legată de PSD. (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 10:17)

    asavreau [utilizator]

    În majoritatea localităților rurale conduce PSD și are interes să țină populația într-o stare subdezvoltată,mizerie și sărăcie.După 10 ani în care primim fonduri UE,puține localități le-au folosit pentru rețele de apă, canal, epurare, drumuri pietruite,școli,grădinițe-lucrări care să permită dezvoltarea și accesul la o viață civilizată.Vin alegerile și ar trebui arătate aceste probleme populației necăjite din satele noastre.
  • +10 (12 voturi)    
    inapoierea urbana (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 13:02)

    gigi1 [utilizator]

    Iar in mediul urban o familie obisnuita traieste de obicei in aproximativ 40mp, fara pic de spatiu verde, in blocuri despartite doar de alei inguste pline ochi de masini, singurul avantaj e doar wc-ul interior, asta nu e inapoiere?
    • +1 (1 vot)    
      E înapoiere față de Germania ... (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 20:55)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

      ... dar față de restul românilor nu e înapoiere. Trebuie îmbunătățite în primul rând condițiile în care trăiesc cei mai defavorizați oameni, nu condițiile celor care au deja cât de cât parte de civilizație.

      Și nu WC-ul interior e singura diferență, distanța până la primul magazin alimentar, distanța până la primul tramvai sau până la prima stradă asfaltată contează și ele. Timpul în care ajunge o ambulanță sau un camion de pompieri, munca fizică pe care ajung să o facă adesea copiii etc. etc.
      • +1 (3 voturi)    
        confort nu inseamna civilizatie (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 23:15)

        gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Mi se pare ciudat ca reduci "civilizatie" la locatia wc-ului sau distanta pana la magazine care inafara de disconfort nu are alte dezavantaje iar "munca fizica" face minuni comparat cu sedetarismul cu care obisnuim copii de mici.
        Pe de alta parte sa traiesti la oras intr-un spatiu atat de mic si fara prea multa intimitate pentru membrii familiei poate duce la diverse probleme psihologice la fel si mediul predominant gri si lipsa spatiului verde.

        Ti se pare mai educat urbanul decat rulalul doar din cauza accesului si calitatea educatiei dar la sanatate psihica si fizica lucrurile stau pe dos din cauza mediului mai sanatos atat pentru fizic cat si pentru psihic.

        Asadar mai mult decat wc-uri interioare oamenii au nevoie de acces la o educatie mai buna.
        • -1 (1 vot)    
          Bătaia se practică mult mai mult în rural (Duminică, 28 februarie 2016, 19:05)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

          Teoriile astea pășuniste păstrează-le pentru cine nu știe cum merg lucrurile în satele românești. Abuzul fizic și psihic e mult mai întânit în mediul rural, la fel ca și violurile și incesturile.

          Pădurea și iarba verde or fi mai sănătoase pentru psihic, dar bătăile și violurile cu siguranță nu sunt. Populația urbană chiar este mai educată și își abuzează în mai mică măsură familiile.
          • 0 (0 voturi)    
            educatia (Marţi, 1 martie 2016, 13:30)

            gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Citeste atent comentariul, exact asta am spus ca lipeste, educatia nu wc-ul, asta e singurul lucru care lipseste si daca ar exista atunci nu ar mai fi nici un dezavantaj.
  • +4 (12 voturi)    
    Ce sa-ii faci maica... (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 13:44)

    dandra [utilizator]

    ...e greu la tara, dar tarefrumoase mai sunt bisericile cu acoperis de aur. Asa ne place cand stam pe cacatoare in fundul curtii si ne uitam la ele....
  • -2 (8 voturi)    
    . (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 13:51)

    Bazil.the.3rd [utilizator]

    Subspecia cea mai nociva este femela rurala emigrata de la wc-ul outdoor la curent electric/internet/partener care nu o agreseaza de 30 ori pe zi.
    Ajunsa in occident devine o aparatoare acerba a superioritatii vestice si infiereaza fostii concetateni cu orice ocazie.
    Din fericire satul nu uita.
  • +8 (8 voturi)    
    Tine si de comunitate, de oameni (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 14:02)

    mircea_cjn [utilizator]

    Locuiesc in Cluj si avem o casa intr-un sat la 60km.
    Toate satele din comuna respectiva s-au modernizat. Drumurile toate asfaltate. In fiecare sat - apa, canalizare, podete si betonat santuri. Schimbat iluminatul stradal, pe fiecare stap de iluminat sunt montate ghivece mari cu flori. Primesti amenda daca nu-ti ingrijesti curtea si iesirea la strada. Atmosfera europeana.

    Toate prin fonduri europene. Cu un primar de isprava, etnic maghiar (de notat , in satul nostru sunt românii majoritari, in altele maghiarii, sunt si juma' juma' ; primarul a modernizat tot, fara deosebire de etnie)

    Evident, cand ai o asa infrastructura, merita sa-ti modernizezi casa sau sa construiesti ceva nou. Cu confort ca la oras, de la baie pana la internet si televiziune.

    Cum s-a ajuns aici? Sa stiti ca nu au facut locuitorii nu stiu ce petitii, adunari, cereri. Pare acum normal, firesc, dar atunci nimeni nu visa la asa ceva. Ideea si mare parte din merit revine primariei si consiliului local care s-au luptat "la judet", au accesat fondurile europene.

    Si ceva interesant. Comuna cu satele invecinate. Pur "romaneasca". Nu are asfalt, nu are canalizare ! :) Vrei un act cu ceva pamant la ei, te plimba cu lunile, e o harababura prin hartii de nu-ti vine a crede. La noi, la primaria "maghiara" toate actele sunt in ordine, esti servit intr-un mod ultracivilizat.
    • 0 (2 voturi)    
      rara avis... (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 16:23)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      ...cu un primar conectat solid politic

      realitatea dura este ca fondurile europene ajung ptr o masea, cu ritmul actual de alocari financiare modernizarea satului romanesc se va incheia prin ...2500

      il va restructura piata pana atunci.
  • -5 (13 voturi)    
    intaintati vs inapoiati (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 14:10)

    stani [utilizator]

    De unde a aparut prostia asta ca aia care se caca intr-un vas cu apa ar fi cu mult mai inaintati fata de cei care-si fac nevoie intr-o groapa sapata in gradina?
    V-ati gandit vreodata cate tone de apa se consuma in 24 de ore numai in Bucuresti prin trasul apei la wc?
    Deci care sunt mai civilizati? Noi cei care consumam resursele naturale pentru a face disparut rahatul lasat in urma noastra sau cei care traiesc ecologic asa cum se intampla in zonele rurale?
    • -2 (8 voturi)    
      Da (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 14:25)

      Bozi [utilizator] i-a raspuns lui stani

      Pe mine m-ar interesa sa stiu de cate ori isi spala civilizatii astia de la oras buzile infecte, pe care adesea nu le despart decat 3-4 m de bucatarie. Plus ca, daca au o familie mai numeroasa, miroase vesnic a rahat in toata casa.
      • +3 (5 voturi)    
        Sifonul cu apă al vasului de toaletă e răspunsul (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 17:55)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Bozi

        Oricât de rar ar fi spălate vasele de toaletă din apartamente, ”budele” (așa e la plural) sunt mult mai curate decât latrinele datorită sifonului cu apă pe baza căruia e construit vasul de toaletă. Acel sifon cu apă separă încăperea de rețeaua de canalizare, vasul de toaletă nu e doar o simplă oală, cum ai tu impresia. ”Bude” înseamnă cămăruță în germană, de acolo vine.

        Iar camerele de baie au aerisire, fie ea și cu ventilatoare. Cu latrina din curte ce faci când bate vântul spre casă? Cu muștele de toate culorile care roiesc toată vara în jurul latrinei cum e?
        • +2 (4 voturi)    
          Nu cred ca are sens sa-i explici (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 18:57)

          potaissa [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          ca el de fapt apara tehnica secolului 18. N-are sa inteleaga...Prinsesem acum vreo 10 ani o discutie intre romani (unul telefona acasa) , eu fiind in concediu in Portugalia. " Mama ,n-ai sa crezi ,aici curge apa calda din perete ,nu e nici o soba...." Asta spune cam totul....
    • 0 (6 voturi)    
      Te-ai gandit cand bei apa din fantana (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 19:38)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui stani

      Cati nitriti contine si de ce are gust???? Raspunsul ti l-ai dat singur, doar daca tu nu stii ce spui, ecologicule care infestezi panza freatica.
      • +2 (4 voturi)    
        sursa si motivul (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 20:53)

        gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        Nitrii din apa provin de la activitatea agricola iar 3 sferturi din agricultura e folosita pentru animale, gandeste-te la asta cand esti la supermarket si la legatura ta cu nitritii din apa.
  • +1 (1 vot)    
    Legea Defaimarii (Luni, 29 februarie 2016, 8:06)

    valahiandusk [utilizator]

    Ce importanta are stirea asta? Vrem Legea Defaimarii!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version