Ambasadorul SUA avertizeaza ca pana in 2020 Rusia va domina regiunea Marii Negre si cere Romaniei, Turciei si Bulgariei sa colaboreze militar

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 26 februarie 2016, 12:19 Actualitate | Esenţial

Fregata Regina Maria in largul Marii Negre
Foto: Navy.ro
Ambasadorul SUA la Bucuresti, Hans Klemm, a avertizat ca Rusia isi intareste masiv prezenta militara la Marea Neagra si a cerut celor trei state membre NATO riverane, Romania, Turcia si Bulgaria, sa colaboreze strans pentru a contracara influenta Moscovei. Klemm a spus ca prezenta navelor de razboi ale SUA nu poate rivaliza cu prezenta constanta a Rusiei la Marea Neagra din cauza conventiilor internationale. Declaratiile lui Klemm vin la doar cateva saptamani dupa ce Ministerul roman al Apararii a anuntat intr-un document oficial ca isi doreste crearea unei flote NATO la Marea Neagra.

In lumea actuala "ne confruntam cu amenintari din toate directiile", iar la est "avem de a face cu o Rusie revansarda care destabilizeaza securitatea europeana. Rusia a devenit extrem de inovatoare in privinta utilizarii unor tipuri de razboi tipice pentru secolul al XXI-lea, inclusiv razboiul informational, cibernetic si hibrid", a afirmat ambasadorul Statelor Unite, Hans Klemm, la o dezbatere organizata de Grupul de Reflectie si Analiza Internationala Citadel la Cluj Napoca.


Discursul Ambasadorului SUA la Grupul de Reflectie si Analiza Internationala Citadel, "Provocari prezente de securitate in spatiul euro-atlantic":


    Domnule ambasador Aurescu, doamnelor și domnilor, vă mulțumesc pentru că m-ați invitat astăzi aici pentru a vorbi despre problemele actuale de securitate în regiunea euroatlantică. Trăim vremuri nesigure și periculoase. Pericolele cu care ne confruntăm în prezent sunt mult mai complexe decât au fost în orice altă perioadă a istoriei recente.

    În lumea actuală ne confruntăm cu amenințări din toate direcțiile. La est avem de a face cu o Rusie revanșardă care destabilizează securitatea europeană. Rusia a devenit extrem de inovatoare în privința utilizării unor tipuri de război tipice pentru secolul al XXI-lea, inclusiv războiul informațional, cibernetic și hibrid.

    În afară de aceasta, ne confruntăm cu amenințări dinspre sud, în special sub forma terorismului extremist islamic, care a devenit și mai periculos ca rezultat al contextului din Siria și Libia. Există de asemenea amenințări care vin dinspre Europa, cum ar fi ascensiunea ideologiilor extremiste, Brexit-ul, criza financiară din Grecia, un sistem financiar slăbit în zona euro, precum și presiunea resimțită de zona Schengen și de Uniunea Europeană însăși ca urmare a sosirii în Europa a sute de mii de refugiați. Există apoi problemele care nu par să fie localizate într-o anumită zonă și nu vin neapărat din partea vreunui stat național, dar care pot veni din partea unei singure persoane sau a unui grup de persoane. Aceste amenințări includ terorismul individual al așa-numiților lupi singuratici, criminalitatea organizată, criminalitatea cibernetică și războiul cibernetic.

    Mă voi limita în comentariile mele de astăzi doar la amenințarea potențială venită dinspre Rusia și la ceea ce Statele Unite, NATO și România întreprind în această privință.

    În conformitate cu Doctrina militară a Federației Ruse, elaborată în 2014 și semnată de președintele Putin, Rusia evidențiază NATO drept principalul pericol militar extern, indicând “întărirea puterii potențiale a Organizației Tratatului Nord-Atlantic cu misiuni la scară globală întreprinse prin încălcarea normelor de drept internațional, prin dislocarea infrastructurii militare a țărilor membre NATO în apropierea granițelor Federației Ruse, inclusiv prin extinderea alianței”.

    Mai departe în același document rușii afirmă că “amplasarea și dislocarea sistemelor de apărare împotriva rachetelor strategice subminează stabilitatea globală și afectează echilibrul de forțe stabilit în privința rachetelor nucleare…”

    Consider că această afirmație este culmea duplicității. Am conlucrat cu rușii încă de la început în privința apărării antirachetă din Europa și chiar ne-am oferit să colaborăm cu ei în proiectarea arhitecturii apărării împotriva rachetelor balistice din Europa. Ei știu fără îndoială că etapa a doua a Abordării Europene Adaptive în Etape, care va deveni în mod oficial operațională în luna mai a acestui an la baza de la Deveselu, nu constituie o amenințare la adresa capacității lor de descurajare nucleară.

    Cu toate acestea, prin declararea acestui sistem drept o amenințare strategică, Federația Rusă preferă să ignore legile fizicii și dovezile evidente referitoare la superioritatea numerică și capacitățile tehnologice, perseverând în această perspectivă lipsită de fundament real.

    În Strategia de Securitate Națională a Federației Ruse până în 2020 publicată în 2009 Guvernul Rusiei a afirmat că intenția forțelor armate ale Rusiei este aceea de a își întări capacitățile militare pentru a se opune capacităților din ce în ce mai puternice ale NATO.

    Desigur, cuvintele așternute pe hârtie sunt una, dar atunci când cuvintele se transformă în acțiune așa cum am văzut în Ucraina și în Siria, precum și în întărirea capacităților militare în regiunea Mării Negre, intențiile încep să devină mai clare.

    Federația Rusă face o investiție serioasă în privința capacităților sale militare în regiunea Mării Negre. Putem face speculații în legătură cu motivele pentru care se întâmplă acest lucru, fie că este vorba de apărarea recentelor cuceriri teritoriale pe țărmul Mării Negre, de menținerea anumitor state de la Marea Neagră sub influența sa, de proiectarea puterii sale spre Marea Mediterană și Orientul Mijlociu, de protejarea intereselor economice ale Rusiei în același timp cu diminuarea celor ale Statelor Unite și Uniunii Europene, dar de fapt nu contează pentru că în curând Rusia va deține puterea militară pentru a face toate aceste lucruri.

Până în 2020, Rusia își va fi întărit în mod semnificativ capacitățile militare în regiune, folosind Crimeea drept bază pentru puterea sa militară în regiune, dar folosind și unele amplasamente în Abhazia.

    Strategia sa militară principală în regiune pare să fie dislocarea unor capacități de interzicere a accesului în zonă, numite A2AD, capacități dislocate în Crimeea pentru a preveni capacitatea celor percepuți drept inamici de a interveni militar în Marea Neagră. Sub aceast[ egidă a A2AD, Rusia pare de asemenea hotărâtă să transforme flota sa de litoral din Marea Neagră într-una capabilă să proiecteze puterea Rusiei în partea de est a Mării Mediterane. Conform ministrului apărării al Rusiei Serghei Șoigu, Rusia va cheltui 2,4 miliarde de dolari pentru Flota Mării Negre până în 2020, care vor duce probabil la construirea și lansarea la apă a 18 noi nave militare împreună cu infrastructura portuară necesară. Aceste nave vor include o flotă înnoită de submarine în Marea Neagră constând din șase noi submarine din clasa Kilo, considerate drept unele dintre cele mai silențioase submarine din lume.

    Desigur, capacitățile sale navale constituie doar una dintre componentele întăririi puterii militare a Rusiei în Marea Neagră. Forțele sale aeriene își întăresc și ele potențialul în Crimeea. Până în 2016 un regiment de bombardiere Tu-22M2 cu rază lungă de acțiune va fi dislocat la baza aeriană Gavardeșkoie. În plus, Rusia are în plan dislocarea unor avioane de vânătoare pentru atac la sol și atac aerian, a unor elicoptere, precum și a noului avion de vânătoare pentru forțele navale de tip Su-30M.

    Acum că am examinat această nouă problemă de securitate în Marea Neagră, ce pot face Statele Unite, România și NATO pentru a asigura securitatea NATO de-a lungul flancului sud-estic și pentru a asigura libertatea de navigație în Marea Neagră? În primul rând, ceea ce trebuie să știe încă de la început aliații noștri, dar și potențialii noștri inamici, este faptul că Statele Unite sunt ferm angajate să respecte Articolul 5 al Tratatului de la Washington.

    Un atac împotriva unui stat membru este un atac împotriva tuturor statelor membre. Acest fapt ar trebui să fie suficient pentru a descuraja Rusia să întreprindă acțiuni militare împotriva unui stat membru al NATO. Oricât de mult și-ar întări forțele armate ale Rusiei propriile capacități, ele nu pot egala capacitățile militare ale Statelor Unite și ale aliaților săi din cadrul NATO.

    Acestea fiind spuse, Statele Unite înțeleg nevoia de a întări prezența noastră în statele din flancul estic pentru a furniza un grad sporit de reasigurare a aliaților noștri mai recenți, pentru a descuraja Rusia de la orice gând că ar putea cuceri ușor orice teritoriu NATO și pentru a-i apăra pe aliații noștri în cazul scenariului cel mai puțin fericit. De fapt, președintele Obama a anunțat recent creșterea de patru ori a bugetului nostru din cadrul Inițiativei de Reasigurare Europeană în comparație cu anul fiscal precedent. Această investiție de 3,4 miliarde de dolari în securitatea europeană în anul fiscal 2017 va permite dislocarea unui număr mai mare de militari și echipamente militare americane în Europa Centrală și de Est printr-un sistem consecvent de rotație.

    Statele Unite vor continua de asemenea prepoziționarea de echipament militar pe continentul european, vor întreprinde îmbunătățiri ale infrastructurii sale militare și va sprijini întărirea capacităților militare ale aliaților săi din cadrul NATO și a unor țări partenere.

    La rândul său, NATO are o abordare multidirecțională în privința securității și întreprinde măsuri de întărire a capacităților de descurajare și de apărare ale Alianței pentru a putea răspunde mai eficient gamei complete de provocări de securitate din orice direcție. Astfel de măsuri vor include întărirea eforturilor de contracarare a amenințărilor hibride, întărirea capacităților naționale de a rezista unei agresiuni, întărirea capacităților de apărare împotriva atacurilor cibernetice, precum și extinderea sistemului NATO de apărare antirachetă. Desigur, există multe lucruri pe care România și aliații noștri din regiune le pot face și ar trebui să le facă. În primul rând, România ar trebui felicitată pentru că își îndeplinește angajamentul asumat la Summit-ul NATO din Țara Galilor în privința creșterii bugetului apărării.

    În acest an, Parlamentul a alocat 1,7% din PIB pentru apărare și se îndreaptă spre obiectivul propus de 2% din PIB în 2017 și de menținere a acestei proporții pentru o perioadă de zece ani, în conformitate cu acordul convenit anul trecut între toate partidele politice majore din România.

    Acesta este un prim pas foarte bun și sper că este un exemplu pe care toți membrii Alianței îl vor urma. Pasul următor este însă la fel de important: asigurarea finanțării necesare modernizării forțelor și dezvoltării capacităților necesare NATO într-un mod cât mai eficient posibil. O parte importantă a acelui efort va fi reducerea dependenței Alianței de echipamentul militar de fabricație rusă și tranziția spre sisteme interoperabile NATO.

    Militarizarea Mării Negre prezintă o problemă specială pentru NATO. Statele Unite, împreună cu majoritatea forțelor navale ale NATO, se află sub restricții impuse prin Convenția de la Montreux în privința capacităților navale pe care le pot disloca în Marea Neagră.

    Vom continua rotația navelor militare americane în Marea Neagră, dar acestea nu vor atinge un nivel care să poata rivaliza cu prezența navală rusă în Marea Neagră. În timp ce vom continua să furnizăm capacități credibile de descurajare celor trei aliați NATO de la Marea Neagră, va depinde de aceste națiuni să conlucreze și mai strâns pentru a întări securitatea lor comună, mai ales în domeniul capacităților navale. Există multe lucruri pe care aceste trei state le pot face și ar trebui să le facă pentru a întări capacitățile militare ale NATO în Marea Neagră și în regiunea Mării Negre. Primul pas ar fi să aibă întâlniri frecvente la nivel înalt și la nivel de lucru pentru a discuta contextul de securitate, capacitățile lor și cum pot lucra împreună. Statele Unite sunt bucuroase să joace un rol de sprijin în această privință.

    Deși cu toții ne dorim ca provocările cu care se confruntă regiunea euroatlantică în domeniul securității, mai ales în regiunea Mării Negre, să prezinte un tablou mai optimist, nu am nici o îndoială că dacă cea mai puternică alianță militară din istorie rămâne unită, așa cum a facut întotdeauna, va trece cu bine prin această perioadă nesigură și va deveni mai puternică și mai capabilă decât a fost vreodată.

    Vă mulțumesc pentru răbdarea și pentru prezența dumneavoastră.












Citeste pe Stirile ProTV

Cele mai tari glume si caricaturi, dupa BREXIT. Cum s-a facut haz de necaz dupa iesirea Marii Britanii din UE

BREXIT-ul a fost, de departe, principala tema a mesajelor de pe Twitter, chiar si la ore bune distanta dupa anuntarea rezultatelor.
11644 vizualizari
  • -17 (59 voturi)    
    propagandsa spune ca Rusia mai are oleca si crapa (Vineri, 26 februarie 2016, 12:26)

    jackalphonse [utilizator]

    ca rubla s-a dus in jos si dolarul in sus, etc.
    Acum, cans este nevoie de carne de tun, rusia este un fel de confederatie care cucereste Marte.
    • +28 (46 voturi)    
      Frica pazeste bostanaria (Vineri, 26 februarie 2016, 12:52)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Rusia aluneca pe topogan fara sa-i facem noi vant. Dar tot trebuie sa ne fie teama, si sa fim atenti ca rusii sa nu darame topoganul, sa nu ne traga dupa ei, si mai ales, trebuie sa le dam senzatia ca ne vor astepta superiori acolo jos, unde vor gasi numai lapte si miere.

      Putin e campionul idiotilor!
      • +12 (26 voturi)    
        trist dar adevarat (Vineri, 26 februarie 2016, 13:42)

        DimijoareiObt [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

        Smintitul de la Rasarit s-a aruncat cu capu in gard ! Nu este alta iesire decat inlaturarea sa sau razboiul ! Ca sa porneasca WW3 mai este nevoie de un smintit, poate fi Erdogan sau Trump ! Vom vedea !
        • +15 (17 voturi)    
          Montreaux (Vineri, 26 februarie 2016, 15:20)

          Caligula [utilizator] i-a raspuns lui DimijoareiObt

          Conventia de la Montreax nu interzice imprumutul de nave de razboi. Marina militara ar trebui sa faca asta. Cea mai mare vulnerabilitate militara e pe Marea Neagra.

          Leasing-ul sub pavilion romanesc ofera flexibilitate si evolutie, cheltuielile militare sunt acceptabile si temporare, Rusia primeste un semnal ca orice escalare a conflictului poate fi contracarata, si de asemenea Romania impreuna cu NATO are posibilitatea sa de-escaleze conflictul prin negociere.

          La ce e buna NATO daca un poate desfasura capabilitati moderne de lupta, atat pe uscat, cat si pe mare?
          • +8 (12 voturi)    
            S-a luat in considerare totul (Vineri, 26 februarie 2016, 19:33)

            Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

            Invadarea navala a Marii Negre e chiar simpla, foarte simpla. Tratatul de la Montreaux e doar o hartie. Iar Mediterana e lac NATO, plin de marina militara, inarmat la maxim. Puteam sa-i oprim pe rusi si pe chinezi sa-si desfasoare exercitiul sfidator din Mediterana anul trecut. Dar nu. Mi-a placut enorm coordonarea politica a NATO, care nici nu clipit, nimeni nu a amenintat belicos Rusia si China. Ei stiu ca au fost urmariti la milimetru. Psihologic, i-a cam afectat absenta protestelor si absenta ingrijorarii NATO.

            NATO poate pozitiona orice, oriunde pe frontul estic al NATO, in cateva ore. Iar chestia a fost exersata. Fii sigur ca mai toti pilotii NATO din Europa si-au turat motoarele in misiuni pe deasupra Europei de Est. Cate 2, cite 5 sau cate 10, au aterizat, au decolat, s-au urmarit unii pe altii prin spatiul aviatiei civile, au exersat la minut misiuni la sute si mii de kilometri distanta. Dar misiunile cele mai grele si mai ample sunt de fapt cele de logistica. Logistica castiga razboaiele.

            Putem fi siguri ca exista si planuri de invadare navala a Marii Negre de catre NATO. Dar sahul militar NATO nu se concentreaza local niciunde. Daca ar trebui sa dezlantuim atacul, iadul peste rusi va sosi din multe directii, din exteriorul si interiorul federatiei. Rusia e o tara mare, o tinta vaca. Rusia poate fi lovita si la Sankt Petersburg si la Vladivostok, si in inima ei, in instalatiile oil&gaz, si in unitatea ei federala. Multe popoare abia asteapta sa scape de sub rusi, sa le ia gatul rusilor, la propiu, nu la figurat.

            Cu razboi militar sau fara, razboiul economic si raboiul eficientei au inceput demult. Dar nu e bine sa-ti bagi adversarul in corzi. E bine sa-i lasi mereu o sansa onorabila de iesire. O sansa pe care sa creada ca el a ales-o.
            • +5 (7 voturi)    
              Pentru HN (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 0:33)

              andreitr [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

              Discursul ambasadorului Statelor Unite, Hans Clemm este foarte important pentru Romania. De ce domnii de la HN il pun printre ultimele articole? Nu va plac americanii? Sa nu uitam ca noi ceilalti i-am asteptam 60 de ani... Hai US! Hai Romania!
      • +24 (30 voturi)    
        o vroba din batrani (Vineri, 26 februarie 2016, 13:45)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        zice ca fiara ranita e mai periculoasa decat cea zdravana.
        mai e vorba, ma impingeti voi in jos, dar, in caz ca...va iau cu mine...
        iar, ambasadorul zice ca, paza buna trece primejdia rea.
        so, stay aware !
        • +2 (8 voturi)    
          am impresia ca (Vineri, 26 februarie 2016, 15:35)

          GOG [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          ambasadorul il cam evita pe KWI.

          Ieri, bilant la DNA, pe care-l sustine americanu, nu a fost, desi erau ceva ambasadori, acu ceva zile rase de Presh cu declaratia cu heirupismu, dandu i dreptate lu Ciolos. poate doar mi se pare...
          Iar cu Rusia, cam are dreptate, dar noi o sa cam fim carne de tun..
          Doar daca trimit americanii ceva trupe, mii, sa aiba grija Putin!
          • +1 (3 voturi)    
            CIOLANI$ by GRIVCO (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 15:53)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui GOG

            a carmit cu spatele la NATO, pupand Sutana varanului
    • +18 (32 voturi)    
      Carne de tun? (Vineri, 26 februarie 2016, 13:27)

      fanegr1ja [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Romania face parte dintro alianta ce insumeaza 28 de state ce iau deciziile prin vot. Romania nu mai este singura. Asta deranjeaza. Si ne-am descurcat binisor si atunci cand am fost singuri, nu zic nu. Drept dovada suntem aici de 2000 de ani. Mult inainte ca triburile slave sa vina din stepele asiei. NATO este diferenta intre Romania si Ucraina si Belarus. Apropo de carne de tun, azi Putin e in Belarus ca sa-i oblige sa accepte o baza militara ruseasca pe teritoriul lor. Ca sa iasa bine afacerea, inainte de intalnire mass media ruseasca a inceput sa declame dreptul rusiei de a ingloba Belarus. Romania nu o sa atace niciodata Rusia. Asta e o aberatie. Dar in cazul in care Rusia isi pastreaza comportamentul ca cel avut in ultimii 300 de ani [vezi link-ul de la final], o vom astepta pregatiti ca intodeauna. Cu armele spre est si cu spatele in Carpati. O sa fie scump pentru Rusia sa ia Romania in conditiile in care Romania are ajutor si aliati. Istoria ne-a invatat ca rusia nu ne-a tratat acceptabil nici cand am fost aliati, si ca in general e bine sa lupti pentru ca mila nu exista https://www.youtube.com/watch?v=XEigTcunXIQ
      • 0 (16 voturi)    
        2000 de ani (Vineri, 26 februarie 2016, 14:34)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui fanegr1ja

        io n'as pune pariu ca adn-ul astora de azi, e similar cu al celor de acum 2000 de ani. :)
        mandri ca suntem romani ! :)
        • 0 (4 voturi)    
          filiatiza ta P$D ista e mai grava (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 11:56)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          decat ADN ul romanilor; remarc putreziciunea acestui discurs ca fiind un factor destabilizator, ceva intre latrina 3 si productiile lor
          • 0 (2 voturi)    
            domnu... domnu (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 14:52)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            ai cam dat'o 'n bara cu pesedeaoa.
            io m'is cu ochiu ! ala vechiu.
        • +1 (3 voturi)    
          mai corect ar fi....8 / 10 000 de ani, ...... (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 14:08)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          ...dupa ultima era glaciara , populatia din zona m. negre si a dunarii de jos( zona neatinsa de inghet )...a dat nastere altor popoare europene ,.....sigur ca ADN-ul actual este modificat din cauza navalirilor barbare din mil. 1 al.e.n.....deci vechimea pop, bastinase din zona noastra e de peste 2000 de ani.
    • -18 (18 voturi)    
      razboiul stelelor (Vineri, 26 februarie 2016, 14:19)

      garibaldi [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Rusia o sa cucereasca planeta Saturn ,repede repede sa facem o flota interstelara pentru ca vor cucerii universul si nu mai au americanii unde sa infiga steagul.
      • +13 (17 voturi)    
        Rusia este cea mai mare jigodie cu statut de stat (Vineri, 26 februarie 2016, 16:13)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui garibaldi

        Si din fericire asistam la sfarsitul ei. Numai ca orice caine turbat cand e incoltit poate sa muste si de aceea ambasadorul US are dreptate.
        • +2 (4 voturi)    
          Cracanatul este in Agonie (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 11:57)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          poporul rus si a dat seama ca Pufoaika nu tine de mancare..s a trezit..organizeaza demonstratii in memoria lui Nemtov
      • +1 (1 vot)    
        hm. (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 11:44)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui garibaldi

        atunci nu mai e decat o singura rezolvare, sa'nfiga steagul la moskova !
        • +1 (3 voturi)    
          Ubisoft are Trailer ul INSA... (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 15:54)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          asteapta REALITATEA sa se produca !
    • +7 (13 voturi)    
      Vrajeala ... (Vineri, 26 februarie 2016, 15:29)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Incurci voit merele cu perele. Si Coreea de Nord este o tara foarte saraca dar cu bomba atomica si potential distructiv destul de ridicat. Depinde acum cate de mult ii va lua lui Putin pana ii trece prin cap sa inceapa ceva razboaie. Atunci cand foamea populatiei nu va mai putea fi calmata cu propaganda ieftina.

      SUA au dreptate. Tarile NATO si mai ales cele riverane ar trebui sa aiba o flota comuna la Marea Neagra. Pentru descurajare, pentru nimic altceva. Mai ales de cand cu invadarea peste noapte a Crimeei si alte semnale conform carora Rusia nu vrea sa faca parte din clubul tarilor democratice, cu economii de piata moderne, care respecta tratatele internationale samd.
    • +8 (12 voturi)    
      Dar e adevar nu propaganda (Vineri, 26 februarie 2016, 16:08)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Rubla a ajuns hartie igienica si foametea e mare pe la voi. Ca mujicul traieste flamand, in saracie cu un kil de pufaika pe zi, decade intregi.....asta e partea a doua si problema voastra.
  • -29 (61 voturi)    
    rezumat (Vineri, 26 februarie 2016, 12:26)

    Mazeta [utilizator]

    Bla, bla, bla... Rusia... bla, bla ... pericol ... bla, bla, bla... Rusia.... bla, bla... dați-ne mai mulți bani ... bla, bla. [aplauze]
    • +25 (39 voturi)    
      Reactia trollilor rusnaci (Vineri, 26 februarie 2016, 13:44)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ne dovedeste ca Ambasadorul SUA a lovit intr-un punct cheie. Daca tarile din jurul Marii Negre se unesc rusnacii nu-si mai fac mendrele. Motiv pentru care incearca destabilizarea fiecarei tari in parte si a constructiei in general. Ponta cu fundatia lui are un rol, ineptii postaci gen mazeta, dumitrica, jackalfonse, real politik si inca vre-o duzina au si ei rolul lor in efortul rusnacilor de a domina zona apoi Europa.
      • +1 (3 voturi)    
        comandorul Mazeta este Ultimul (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 11:59)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        cei mentionati de tine au tubul digestiv afectat de pufoiaka si deja..fac foamea..Mazeta consuma cu moderatie pufoiaka pentru ca asa a primit ordin
    • +22 (34 voturi)    
      bun comentariu (Vineri, 26 februarie 2016, 13:48)

      mavis [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      ... dar se poate si mai simplu - Rusia e stat terorist si este la granita Romaniei. Treziti-va.
    • +8 (8 voturi)    
      Sunt curios cum se zice (Vineri, 26 februarie 2016, 19:33)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      "bla, bla, bla" in rusa.
      In rest, ai dreptate: rusia...., bla, bla, bla! de la revolutia bolsevica n-ati mai creat nimic pozitiv, totul e pt. moarte.Cateva zvacniri stiintifice si culturale au mai sclipit ici si colo, pe cand binecuvantata propaganda a mediocritatii si ratarea galagioasa a valorilor umane au sufocat media.
      • 0 (0 voturi)    
        serios? (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 9:20)

        LaurentiuCatrina1 [anonim] i-a raspuns lui soundtrack

        pai aia au fost primii in spatiu. sau ai uitat? daca-ti desconsideri dusmanul si-l subapreciezi nu inseamna ca l-ai si invins sau chiar ai multa minte.
  • +38 (46 voturi)    
    ...si cind va spunea basescu (Vineri, 26 februarie 2016, 12:27)

    sachei [utilizator]

    ca este lac rusesc nu l-ati crezut. oare noi avem dreptul de a avea submarine?
    • -27 (45 voturi)    
      base spunea ca Udea este cea mai cinstita (Vineri, 26 februarie 2016, 12:46)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui sachei

      si tot nu l am crezut.
      nici ce spun americanii acum nu cred. Articoul de fata este o gornata care cere bani, nu expune fapte.
      • +12 (24 voturi)    
        Trebuie sa recunosc ! (Vineri, 26 februarie 2016, 14:00)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        Din grupul vostru Mazeta e cel mai tare. Chiar si cand nu are argumente (cel mai adesea), e talentat. Daca e sa critic pe careva dintre voi, il prefer pe el. Are stil !
        PS Parerea mea !
        • -13 (17 voturi)    
          in plus, are dreptate (Vineri, 26 februarie 2016, 15:08)

          jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          si nu vad de ce te ai tine sa critici pe oricare din cei care nu au aceeasi opinie cu tine...
          Nu mai bine ai vorbi la subiect?
        • +7 (13 voturi)    
          dom'le, ai dreptate (Vineri, 26 februarie 2016, 16:13)

          sachei [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          si mie tot de mazeta imi place. are talent. baiatul astalalt nici macar umor n-are. o fi nou incorporat, who knows?
  • -30 (48 voturi)    
    Si care e problema Romaniei? (Vineri, 26 februarie 2016, 12:35)

    echidistantul_ [utilizator]

    Are Romania probleme mai mari decat conflictul SUA - Rusia.
    • +6 (10 voturi)    
      esti amuzant rusnacel (Vineri, 26 februarie 2016, 16:41)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

      si care ar fi acestea? Voiculescu? Dragnea? coruptia generalizata?
      sau Marea Neagra care ne erodeaza constant plajele?
      • -7 (13 voturi)    
        Probleme (Vineri, 26 februarie 2016, 18:49)

        echidistantul_ [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        - fermierii nu si-au primit subventiile
        - Romania a ajuns importator de electricitate
        - Bechtel ne-a jefuit
        -Microsoft ne-a jefuit
        - americanii ne iau 2% din PIB

        Pe lamga astea, "marea coruptie" este joaca de copiii
        • 0 (4 voturi)    
          pai shefii tai de la FSB aka P$D (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 12:01)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

          au infaptuit ce ai scris mai sus..e bine ca te spovedeshti acum..dar acum Mujicia isi face sepukku si rublele nu iti mai intra pe card..nasol moment
          • 0 (2 voturi)    
            Sa le ia inapoi... (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 16:27)

            echidistantul_ [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            Cei care au furat banii sa-i dea inapoi.
            Voiculescu, Nastase, Bechtel, Microsoft... astia sunt marii corupti.
  • -29 (43 voturi)    
    sa colaboram?? (Vineri, 26 februarie 2016, 12:37)

    garibaldi [utilizator]

    Cu ce domnilor ,pai nu avem flota.
    Niste fregate amarate care pot fi scufundate cu delfini.
    Mai avem un submarin Delfinul care sperie doar meduze in rest cam bate vantul din pupa.
    A avut grija batranul lup de mare sa nu se mai construiasca nimic militar sau comercial .
    Probabil vor si americanii sa isi vanda vechiturile in intelegere cu rusii pe post de sperietoare.
    • +17 (27 voturi)    
      Faci diversiune. (Vineri, 26 februarie 2016, 12:52)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui garibaldi

      Nu cred-că nu ai înțeles spusele ambasadorului SUA.Să colaborăm România Bulgaria Turcia care nu sunt condiționate de tratatele privind prezența militară străină la Marea Neagră.Când spui colaborare,nu înseamnă că fiecare își face câte o flotă redutabilă.Împreun,flotele celor trei țări și cu complectări unde se constată deficit,pot contracara Rusia.Pentru asta trebuie o comandă unică pentru flota NATO de la Marea Neagră.
    • -12 (14 voturi)    
      sa cumparam o flota veche (Vineri, 26 februarie 2016, 15:08)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui garibaldi

      cu bani de produs nou.
      Asta este si ideea pentru care ni se tot arata bau bau...
  • -17 (37 voturi)    
    Colaborare my ass .... (Vineri, 26 februarie 2016, 12:44)

    Who_is [utilizator]

    In traducere libera ... mai cumparati niste vechituri ....
  • +15 (23 voturi)    
    romanii si preventia (Vineri, 26 februarie 2016, 12:46)

    mavis [anonim]

    In ani de seceta romanii se roaga la zei ca sa le dea ploaie in loc sa isi construiasca sistem de irigatii... Ai organizatii teroriste la granita precum Rusia, organizatii teroriste de tot felul precum ISIS si investesti in armata doar 1.7% din PIB? Statul terorist Rusia ameninta toata Europa de est iar Romania nu e in stare sa aresteze cativa corupti, DNA ii baga pe o usa si ei ies pe cea din dos chiar si un an mai tarziu. CCR a validat si a calificat drept obligatorie decizia referendumului din 2012 iar politicienii refuza sa puna in practica. Politicienii romani nu planifica decat propriile conturi bancare iar daca organizatia terorista Rusia se va gandi vreodata la inca un alt tip de razboi - inundarea cu bani a 'capetelor luminate - senatori, deputati, primari, staruri TV, persoane publice in general - atunci nici mama lu NATO nu va mai putea sa faca nimic pentru ca stransa colaborare a Romaniei cu organizatia terorista Rusia va fi fost 'vrerea poporului'.
  • -17 (31 voturi)    
    . (Vineri, 26 februarie 2016, 12:50)

    Bazil.the.3rd [utilizator]

    Interesant....cam suna a disperare.
    Macar clownul ala rus care ameninta cu survolul din bombardier era funny.
    E bine ca Klemm speculeaza prietenia istorica dintre popoarele roman si turc,1k ani de voioasa colaborare terminata la 1877 cand alianta romano-turca a invins trupele ruse (shhh).Se poate intampla din nou,asa e.
    Ma gandesc ca parca e imposibil sa se creeze Kosovo 2 ca plata data cuiva pentru sprijinul acordat IS - pardon ,vroiam sa spun trupelor ne-teroriste ( whatever that means la momentul respectiv).
  • -19 (31 voturi)    
    Sa trimitem submarinul Delfinul in patrulare (Vineri, 26 februarie 2016, 12:51)

    Je__ [utilizator]

    Sa-i puna niste baterii AA in serie, sau daca nu, sa-l modifice cu vasle sau pedale ca la hidrobicicleta.

    Si gata...problema rezolvata.
    • +4 (6 voturi)    
      ai sa razi (Vineri, 26 februarie 2016, 16:48)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      dar submarinul ala poate fi reactivat mult mai repede decat vor construi rusii cele 6 noi submarine din clasa Kursk
  • +8 (28 voturi)    
    "Marea Neagra, lac rusesc" (Vineri, 26 februarie 2016, 12:52)

    Metec [utilizator]

    Parca a mai spus cineva asta... Aha, n-o fi vorba de cel mai hulit presedinte din istoria Romaniei?!
    • +15 (19 voturi)    
      "Marea Neagra, lac rusesc' (Vineri, 26 februarie 2016, 13:32)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      In septembrie 2005, aflat in Statele Unite, presedintele Traian Basescu a sustinut un discurs la Universitatea Standford, in care a apreciat ca Federatia Rusa trateaza Marea Neagra ca pe un "lac rusesc"
    • +13 (15 voturi)    
      Cu siguranta nu a spus-o agentul GRU (Vineri, 26 februarie 2016, 13:47)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Ilici Iliescu, ca doar el, criminalul cu mineriade si revolutii, e cel mai hulit. Sau ai creier ars de radiatiile a3 ?
      • +1 (3 voturi)    
        Visinescu a spus ca e Singur acolo (Sâmbătă, 27 februarie 2016, 15:57)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        si a redactat o cerere sa il trimeata pe nea nelu, se pare ca cererea S a Aprobat !
  • -16 (24 voturi)    
    Hmmm (Vineri, 26 februarie 2016, 13:31)

    @Mishu [utilizator]

    Cineva are niște vechituri de vânzare.
  • -16 (24 voturi)    
    Strategologie (Vineri, 26 februarie 2016, 13:44)

    EugenEugen1 [anonim]

    Eu zic sa trimitem la inaintare lipovenii, am auzit c-ar fi mai tari la bautura decat rusii, ceea ce nu e chiar de ici colea. Daca strategia asta esuaza, ma tem ca planul B ar fi sa mai cumparam niste porcarii de barci cu puscoace de la americani, la supra-pret. Scarbiti de cat de prosti suntem, rusii s-ar putea sa lase Marea Neagra ... balta, ca sa zic asa.
  • +14 (20 voturi)    
    doar ca, (Vineri, 26 februarie 2016, 13:54)

    arletty [utilizator]

    primul care a tras semnalul de alarma a fost T. Basescu, despre 'lacul rusesc', de ceva anisori deja...
    • -11 (13 voturi)    
      si vecinul meu zicea la fel... (Vineri, 26 februarie 2016, 15:09)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui arletty

      pentru presa internationala era tot atat de vizibil in declaratii ca si basescu.
      • +6 (8 voturi)    
        esti vecin cu ambasadorul Rusiei? (Vineri, 26 februarie 2016, 16:49)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        .
  • -16 (32 voturi)    
    Serios? (Vineri, 26 februarie 2016, 13:55)

    sfarleaza [utilizator]

    Se anunta ca ar fi petrol de supt in Marea Neagra si hop si ambasadorul SUA cu o idee: ia puneti'va toti la hartza cu rusul si faceti loc pentru noi, ca va ajutam sa scoateti petrolul asa cum il scoatem si in Orientul Mijlociu, asa cum scoatem si diamantele, cobaltul si alte alea in Africa...
    Ia mai da'i dracului si pe americanii astia, ca pe unde trec numai la praduit se gandesc. Nu's deloc mai breji ca rusii
    • +10 (12 voturi)    
      Asa e (Vineri, 26 februarie 2016, 14:20)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

      Cel mai bun exemplu: Japonia si Coreea de Sud. Praduite pana n-a mai ramas nimic. Cum se uita amandoua cu jind la Coreea de Nord si Mongolia.
    • +8 (10 voturi)    
      Care praduila bre Ivan? (Vineri, 26 februarie 2016, 16:40)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

      Da exemple concrete de praduit. Eu iti dau exemplul Sovrom, 20 de ani de praduiala crunta in Romania.
  • +11 (19 voturi)    
    ! (Vineri, 26 februarie 2016, 14:00)

    Kpriciu [utilizator]

    Nu rusia, ci câțiva rusnaci eventual vor domina. rusia, în general, ia teapa si face foamea.
  • +6 (12 voturi)    
    Contracararea influentei Rusiei (Vineri, 26 februarie 2016, 14:08)

    Trojan.H [utilizator]

    Primul lucru cu care as incepe ar fi inchiderea trustului Intact. E cel mai usor si cel mai ieftin. Degeaba te inarmezi pina in dinti cu cele mai moderne echipamente daca iti lasi dusmanul sa iti acapareze spatiul public.
    Trebuie sa avem armata puternica dar ce faci cu ea daca iti lasi dusmanul sa te faca chiar la tine acasa printr-o clica de concetateni care iubesc doar banul si nu tara?
    • -4 (10 voturi)    
      hombre (Vineri, 26 februarie 2016, 19:53)

      Gustav555 [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Daca ai fi catadicsit sa te uiti putin pe Antene, ai fi constatat cu stupoare ca Intact-ul este vadit pro-american si furibund anti-rus.
      Dar mai bine inghiti cu lingura mare toata propaganda pe care ti-o toarna in farfurie diferiti ///.
      • +5 (9 voturi)    
        Furibund (Vineri, 26 februarie 2016, 23:06)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

        Trustul Intact e furibund doar pentru ca varanul e la racoare. In rest, trustul e cu o mana in chilotii statului roman, si cu cealalta mana intinsa la cine da mai mult. Picioare nici nu are trustul. S-a nascut cu malformatii. Are multe tentacule.
  • +6 (8 voturi)    
    Inca un raspuns negativ ! (Vineri, 26 februarie 2016, 14:11)

    Susufler0 [utilizator]

    Hotarat lucru Iohannis nu are noroc. Abia ce lansase la ultima sedinta a CSAT tema crearii Flotei NATO a Marii Negre si este al doilea refuz elegant pe care ambasadorul SUA (deci Obama) ni-l transmite. Mie unuia mi-ar conveni, dar daca stau stramb si judec drept imi dau seama ca nu se poate ca SUA sa-si tripleze eforturile militare si terestre si navale, cu atat mai mult cu cat in zona e si Turcia care are a doua flota ca marime si capacitate militara din zona, dupa Rusia. Apoi sunt cele cateva nave militare americane care vin prin rotatie in Marea Neagra.
    PS. Asta e politica lui Obama. Poate Trump..
    • +2 (4 voturi)    
      Nu, n-ar fi intelept (Vineri, 26 februarie 2016, 23:25)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Datorita apropierii de teritoriul Romaniei, flota ruseasca de la Marea Neagra e permanent amenintata, foarte vulnerabila. Nu e nevoie de flota NATO pentru a distruge fulgerator flota Rusiei la Marea Neagra. O ora. Atat dureaza de la comanda presedintelui american pana la scufundarea flotei rusesti. Pun pariu ca se cunoaste la metru pozitia fiecarui vas rusesc din Marea Neagra, in orice moment.

      Ar fi o copilarie sa blochezi o flota NATO la Marea Neagra. Exact cate o nava NATO pe luna, in inspectie, e foarte bine, e suficient pentru intimidare. Pentru ca flota Rusiei e oricum blocata in Marea Neagra, si zace bine aici, izolata si neputincioasa. N-are unde sa plece, n-are unde sa se desfasoare, e foarte vulnerabila, ca si Crimeea recent anexata, ca si intreg flancul sudic al Rusiei.
  • -4 (12 voturi)    
    marketing (Vineri, 26 februarie 2016, 18:21)

    Lucian RomulusConstantin [anonim]

    chestia asta suna cam asa: va aratam bau bau-ul, uite-l, trebuie sa cumparati niste fiare vechi de la noi! adica trebuie sa va inarmati si sa ne cumparati noua armele. metoda veche folosita in marketing de toti, uitati-va oricand la tv. pacat ca tine la o tara plina de servili cum e romania.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version