Guvernul a lansat o noua platforma online, maisimplu.gov.ro, ce are ca scop debirocratizarea administratiei publice prin eliminarea unor documente sau tipuri de dosare. Cele mai multe propuneri ale cetatenilor au legatura cu cartea de identitate, inmatricularea autovehiculelor si pasapoarte, dar si cu avizele pentru constructii.

Noua platforma a Guvernului maisimplu.gov.roFoto: Hotnews

Logarea pe site-ul maisimplu.gov.ro se face prin creearea unui cont, dar si prin Facebook. Propunerea de "imbunatatiri" este de doua feluri, pentru persoane fizice si pentru "companii si alte organizatii". In modelul propunerii trebuie indicata autoritatea statului, descrierea problemei, durata estimativa medie necesara furnizarii datelor, cat costa indeplinirea procedurii si modul prin care doresc ca procesul sa fie simplificat.

Un cetatean cere o simplificare a procedurii pentru cartea de identitate, cerand ca " in cazul nemodificarii datelor de contact, preschimbarea sa se faca pe baza unei simple cereri semnata in original in fata functionarului de la sectie de politie" si ca "biroul care se ocupa cu datele de identitate sa fie complet separat de restul activitatilor cu evidenta populatiei".

Cea mai populara cerere este in acest moment cea legata de cazierul judiciar, unde se cere ca documentul sa poata fi eliberat de la Ministerul de Interne fara a mai "merge la mai multe ghisee (ANAF, Posta Romana, Politie) pentru a plati taxe si timbre" spune cel care a facut propunerea.

O alta propunere populara este cea prin care se cere dezvoltarea unei aplicatii online prin care sa se ofere o chitanta ce se prezinta la ghiseu pentru obtinerea unui nou pasaport: "astfel, functionarul public trebuie doar sa verifice formularul completat". In plus, se cere ca pasaportul sa aiba o perioada de valabilitate mai mare de 5 ani.

In cazul autorizatiilor pentru construirea unei case, un cetatean cere ca toate actele necesare sa fie depuse la un birou al primariei, iar dosarul sa fie trimis catre fiecare firma sau autoritate din partea carora sunt necesare avize, raspunsul din partea acestora urmand sa vina "in 30 de zile".

In cazul ANAF-ului, un cetatean cere ca "toate persoanele ce doresc sa isi acceseze rolul fiscal online" sa aiba conturi personale. Contul Fiscal Personal, asa cum este denumit in propunere, ar trebui sa contina informatii despre "platile facute in nume personal catre bugetele de stat si locale", dar si " platile catre bugete independente, impozite pe venituri suplimentare, amenzi de orice fel".

"Amenzile sa aiba un numar de identificare care sa poata fi introdus in constestatia depusa la judecatorie, odata acest numar inregistrat de Ministerul Justitiei in sistem amenda ce il poarta este de drept suspendata si ramane asa pana la hotararea judecatoreasca definitiva"a mai adaugat acesta.

In cazul timbrelor fiscale, se cere un automat de distributie in birourile de cazier judiciar, avand in vedere ca " s-ar putea amplasa in toate birourile unde sunt necesare".

O solicitare mai ciudata a fost cea in care "la momentul inscrierii pentru casatoria civila, sa se faca o noua fotografie si sa se stabileasca numele de dupa casatorie", motivul fiind ca "ofiterul starii civile taie efectiv cartea de identitate a persoanelor care isi schimba numele iar apoi sa fie nevoie de inca alte doua saptamani pana cand noua carte de identitate cu noul nume sa ajunga la posesor".