Comisia de taiat hartii: Guvernul a inceput debirocratizarea administratiei. Exemple kafkiene cu dosarele depuse de mame sau cazierul judiciar plimbat de la un birou la altul

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 24 februarie 2016, 10:54 Actualitate | Esenţial

maisimplu.gov.ro
Foto: Guvern
Guvernul lanseaza miercuri "comisia de taiat hartii", a anuntat premierul Dacian Ciolos, la inceputul sedintei de Guvern. Potrivit acestuia, cetatenii vor putea transmite propuneri pe platforma online maisimplu.gov.ro. Pe scurt, debirocratizarea in administratie presupune reducerea numarului de documente si dosare care trebuie depuse de catre cetateni, de multe ori la aceeasi institutie. In acest sens, vor fi utilizate sisteme informatice pentru transferuri de date intre institutii.

"Sunt lucruri care pot fi facute in mod simplu, valorificand si sistemele informatice si platformele informatice administrative, pe care s-au dat milioane de euro, multe dintre ele nefiind operationale. Daca aceste sisteme le-am conecta, nu ar mai trebui sa solicitam atata birocratie cetatenilor", a precizat Ciolos.


Dacian Ciolos invita cetatenii sa foloseasca platforma maisimplu.gov.ro "pentru a discuta despre experientele lor cu administratia publica. "Vom invita cetatenii, contribuabilii sa ne impartaseasca din relatia lor cu administratia si care documente sau care tipuri de dosare pe care trebuie sa le depuna la administratie, li se par complicate si ar putea fi simplificate", a spus Ciolos. "As vrea ca prin aceasta platforma sa identificam, prin reactia cetatenilor, care sunt acele lucruri pe care le putem simplifica", a mai afirmat premierul.

Acesta a precizat ca a fost facuta o prima analiza la nivelul cancelariei prim-ministrului, fiind identificate deja cateva situatii care pot fi simplificate din punct de vedere birocratic. "Am identificate cateva cazuri, as spune absurde, care se perpetueaza in administratie. De exemplu, mamele care tocmai au nascut trebuie sa depuna trei dosare, de multe ori cam acelasi tipuri de documente: unul pentru indemnizatia de crestere a copilului, altul pentru alocatia de stat si un altul pentru stimulentul de reinsertie. Aceste trei dosare contin cam acelasi documente si trebuie sa se plimbe de multe ori pe la aceleasi instituii, cu trei hartii in copii diferite. E un caz unde putem simplifica lucrurile cu depunerea unui singur dosar, in asa fel incat administratia sa poata sa trateze toate cele trei tipuri de indemnizatie", a spus premierul.

Acesta a mai dat exemplul unui somer care trebuie sa plateasca cam 30 lei pentru a obtine diferite documente necesare pentru indemnizatia de somaj. "Aceste informatii pot fi obtinute de catre administratia care are nevoie sa prelucreze dosarul respectiv si direct, solicitand informatiile respective, fara ca somerul sa plateasca tot felul de taxe, pentru tot felul de documente care pot fi otinute direct de catre administratie", a explicat Ciolos. Potrivit acestuia, "si aici este poate merge pe o simpla depunere a cererii, urmand ca administratiile respective sa colecteze, sau sa obtina datele direct prin conectarea sistemelor informatice".

Un alt caz prezentat a fost cel al cazierului judiciar: "Ministerul de interne elaboreaza peste 2 milioane de caziere judiciare in fiecare an. De multe ori, aceeasi persoana care ia mai multe caziere judiciare, in acelasi an, pentru diferite dosare, si de multe ori pentru dosare care vizeaza aceeasi institutie in Ministerul de Interne. Ai nevoie de un permis de conducere sau de un document de identitate, trebuie sa iei cazier judiciar. Prin sistemele informatice ar trebui sa punem la punct o modalitate prin care sa nu mai trebuiasca oamenii sa ia cazierul de la un ghiseu ca sa il duca la celalalt ghiseu. Sunt lucruri care pot fi facute in mod simplu valorificand si sistemele informatice si diferitele platforme informatice administrative pe care s-au dat milioane de euro si care multe dintre ele nu sunt inca operationale. Daca aceste sisteme informatice, administrative le-am conecta, n-ar mai trebui sa solicitam atata birocratie cetatenilor".

Infiintarea "Comisiei de taiat hartii" este o initiativa a Cancelariei prim-ministrului si Ministerul pentru Consultare Publica si Dialog Civic.


Citeste mai multe despre   











VIDEO Fiul unui primar din Suceava a luat 10 la romana, la evaluare nationala. Ce au aflat inspectorii cand s-au uitat pe lucrare

DNA verifica lucrarile de la Evaluarea Nationala intr-un oras din Suceava. Lucrarea de la romana, notata cu 10, a baiatului primarului este diferita ca scris fata de cea de la matematica.
18107 vizualizari
  • +49 (49 voturi)    
    Am mai zis. Problema se rezolva simplu (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:03)

    Je__ [utilizator]

    Se da LEGE, cu un simplu paragraf:
    "Nici o institutie/administratie publica nu are voie/dreptul sa ceara unui cetatean nici un document ce deja se afla in posesia unei institutii/administratie publice!"

    Astfel orice institutie este obligata sa-si creeze procesul de lucru, astfel incat ele sa-si ceara/acceseze intern documentele de care au nevoie.

    A doua chestie care as face-o.
    As interzice prin LEGE, plimbarea dosarului intre ghiseele aceleiasi institutii.
    Ce se intampla acum? In loc sa depui actele la un singur ghiseu, si angajatii institutiei sa aiba un proces prin care sa obtina toate avizele intern, si tu doar sa ridici rezultatul, te plimba de la un ghiseu la altu, sa obtii semnaturi si stampile. Si la fiecare ghiseu, fiecare isi opreste cate o copie, sa-si asigure fundurile.

    Nu tata, fa un ghiseu care sa-ti verifice actele depuse, si dupa...sa-si faca ei intern treaba!

    Daca astea nu se fac in LEGE, degeaba. De intiative din astea am mai auzit in ultimii 10 ani, si nu s-a intamplat nimic. Vedeti ghiseul.ro unde dupa 5 ani, nu s-a inrolat mai nimeni!
    • +19 (19 voturi)    
      Interesant (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:18)

      mode [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      De ce nu faci propunerea pe maisimplu.gov.ro?
      • -11 (15 voturi)    
        Well ... nici o propunere pana in prezent (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:34)

        MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui mode

        Well ... nici o propunere pana in prezent pe situl maisimplu.gov.ro (24-02-2016 11:29).

        Care ar fi rostul propunerilor ?

        Doar sa avem o consultare publica de fatada ?

        Ce s-a intamplat cu propunerile depuse de ani de zile in procesul de consultare publica pentru legi noi, pentru reguli noi, pentru alte acte administrative?

        Nici macar nu au fost citite de destinatari din administratia publica.

        Au avut un singur rol ... sa se "racoreasca" unele persoane din public, scriind propuneri care nu sunt luate in seama.

        Cel mai bun exemplu este consultarea publica recenta pe Legea securitatii cibernetice. Au fost organizate consultari publice, dl. Min. Bostan a postat poze din sala de sedinta pe retelele sociale, insa textul de lege propus de minister a ramas nemodificat.

        Care este atunci folosul consultarii publice ?

        "Patria si Dreptul Meu!"
        .
        • +17 (19 voturi)    
          Well (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:54)

          Komll [utilizator] i-a raspuns lui MiticaPalarierul

          Rostul ar fi sa incurajam astfel de proiecte, nu sa zicem ca sunt inutile chiar inainte sa apara prima propunere pe website... Apropo , poate totusi modereaza cineva propunerile acolo ca sa nu se transforme intr-un fel de piata in care cetateanul X si Y sa arunce in Guvern ca ii "abuzeaza" televiziunea preferata. Ai rabdare si propunerile o sa apara , te asigur.
      • +19 (19 voturi)    
        Am propus-o si pe maisimplu.gov (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:36)

        Je__ [utilizator] i-a raspuns lui mode

        Sa vedem daca cineva chiar se uita pe ea
        • +3 (3 voturi)    
          pentru Je (Joi, 25 februarie 2016, 10:04)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

          Felicitari !
    • +20 (20 voturi)    
      subscriu (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:26)

      nexus83 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Fa propunerea pe maisimplu.gov.ro.
      Personal am albit cu plimbatul intre insitutii si de la un ghiseu la altul in ultima perioada. Este o bataie de joc pe fata ce se intampla in acest moment.
    • +6 (6 voturi)    
      Ideea este buna (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:37)

      TheLionKing [anonim] i-a raspuns lui Je__

      Insa problema se pune in ceea ce priveste "accesul restrictionat", pentru ca X sa poata accesa un document doar daca tu i-ai permis acest lucri.

      cnas si registul comertului ar fi in lista propusa de tine?
      • +14 (14 voturi)    
        e simplu! (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:48)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui TheLionKing

        completezi un formular, in care bifezi ca iti dai acordul pt accesarea datelor din sistemele X, Y, Z...in formularul principal in care soliciti respectivul serviciu public (somaj, carnet sofer , cazier, etc etc).
        Nu asa se face acum la banca? Bancile cum de s-au putut conecta la baza de date ANAF-ca stiu deja ce salarii ai incasat, cat, etc?!
    • +13 (13 voturi)    
      Simplu si eficient (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:48)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Da, ai mai zis-o si am votat cu plus si atunci si acum.

      E de bun simt, simplu si eficient.
      Nu ma intereseaza daca statul poate sau nu treaba asta, au cheltuit miliarde de euro pe softuri de doi bani asa ca n-are decat sa poata!
    • +11 (11 voturi)    
      giseul.ro (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:54)

      Humbert [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      este al treilea an in care imi platesc impozitul pe cladire si masina pe ghiseul.ro, online, in 2 minute

      deci nu este adevarat ca nu s-a inrolat nimeni.

      ghiseul.ro este o solutie care functioneaza si care mie mi-a salvat cel putin cateva ore pe an, plus invoire de la serviciu

      doar ca multa lume nu stie ca exista posibilitatea asta sau nu stie sa plateasca online cu cardul
      • +4 (4 voturi)    
        nu e chiar asa (Miercuri, 24 februarie 2016, 13:18)

        Tejveer [utilizator] i-a raspuns lui Humbert

        Ia vezi statisticile cu romanii cu wc-u' in fundu' curtii. Crezi ca aia intra pe ghiseul.ro sau au carduri ? Propunerea e valida si pt ei, nu doar pt noi astia de la oras. Ce imi e mie e sa nu fie abuzata de genul: pui un formular cu date azi, maine apare un formular nou care teoretic e diferit de primu' dar sa aiba aproximativ aceleasi date. Si atunci se paote abuza de "documentu care se afla deja in posesia statului".
        Nu stiu daca se poate asa ceva legal, dar parca sefu' ANAF are destul de multa putere. Poate propunerea ar trebui sa faca referire la date, nu la document. Si atunci ar fi acoperita si situatia asta.
        • +3 (3 voturi)    
          Hai sa nu mai.... (Joi, 25 februarie 2016, 8:54)

          MyGame1 [utilizator] i-a raspuns lui Tejveer

          Hai sa nu mai creștem, sa nu mai schimbam nimic, sa suferim cu toții ca aia nu au facut nimic cu viața
        • +1 (1 vot)    
          nu repeta.. (Joi, 25 februarie 2016, 10:52)

          nelamurit [utilizator] i-a raspuns lui Tejveer

          aberatii perpetuate de presa " interesata". Numai pe spatiul virtual la ANAF s-au inregistrat peste PATRU MILIOANE de persoane diferite. Si asta in conditiile in care pt moment prestatiile sunt limitate ca numar.
          Dar fie ca si tine... Daca o rezolvam in orase avem minim 50% din populatie rezolvata? Nu o facem asteptand ca ultimul satean din Vascauti sa vrea sa se lege la internet?
          PS. Nu se putea introduce cardul de santate inca de acum PATRU ANI in resedintele de judet? Dar nu s-au vrut controale si a inceput grija pt Stan Papusa din Cocarlati. Si intre timp s-au mai furat 500 mil euro din sistemul sanitar.
          • 0 (0 voturi)    
            ai inteles gresit ce am zis (Vineri, 26 februarie 2016, 14:37)

            Tejveer [utilizator] i-a raspuns lui nelamurit

            (raspuns inclusiv pt @nelamurit)

            Sunt 2 lucruri diferite: propunerea facuta de Je este un concept, implementarea e alta mancare de peste.

            Sunt de acord cu o solutie rapida online pt cei de care au acces (nu e obligatoriu sa fie oras), dar conceptul trebuie sa fie valabil pt cetatenii de oriunde din tara. Nu era vorba de asteptat sa isi puna Gogu net in cocioaba, dar nu poti face o propunere doar pt oraseni, ar fi discriminare. Evident ca cei de la tara se vor duce tot la ghiseu, daca nu pot altfel. Dar @Humbert a zis cumva ca nu e nevoie de ideea lui @Je deoarece exista deja.

            Si @MyGame1, de unde stii ca aia nu au facut nimic in viata ? Faptu ca nu au jeepane sau lant de aur la gat sau ce consideri tu a fi "valoare" duce la concluzia ca nu au facut nimic ? E o diferenta intre a nu face nimic si a nu avea posibilitati sa faci. Nu iau apararea nimanui aici, dar sa ramanem la argumente si dovezi, totusi. E sport national sa alegi unu' vai de capu' lui si sa ii pui in aceeasi oala si pe restu.
      • +2 (2 voturi)    
        Da, e o solutie buna (Miercuri, 24 februarie 2016, 15:20)

        Je__ [utilizator] i-a raspuns lui Humbert

        Doar ca numarul primariilor care s-au inrolat in sistem e foarte mic.

        La inceput sa dorit un ghiseu unic, pt toate administratiile din tara.

        In realitate, ceea ce poti face e destul de redus, si nu acopera intreaga tara.
      • 0 (0 voturi)    
        spune drept (Vineri, 26 februarie 2016, 14:55)

        AndaPopa [utilizator] i-a raspuns lui Humbert

        hai spune drept - ca sa-ti iei parola necesara pentru ghiseul.ro nu te duci la administratie sa faci o cerere? si asta ... in fiecare an? simplu nu? pai la ce sa nu folosesti drumul ca sa platesti si taxele ...
    • +3 (3 voturi)    
      raspubns (Miercuri, 24 februarie 2016, 13:42)

      catalinsam [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      bine zici.
    • +3 (3 voturi)    
      Bun, dar mai mult (Miercuri, 24 februarie 2016, 13:44)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Foarte bine, dar Guvernul este putere executivă. Poate legifera doar prin OUG (deși aici calcă peste Parlament) sau propune legi. Însă grosul a ceea ce face Guvernul este să... execute - adică exact să întreprindă acțiunile astea. Indiferent dacă există o lege sau doar voință administrativă, cum e acum, trebuie efectiv trecut la identificarea _concretă_ a ceea ce este de rărit și a ce proceduri trebuie schimbate.
    • +8 (8 voturi)    
      Tu-ti dai seama (Miercuri, 24 februarie 2016, 14:08)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      ce inseamna asta? pai cine sa se mai facaca lucreaza? cate nepoate, verisoare, amante vor ramane pe drumuri? nu ti-e mila de bietele rude care nu vor mai avea ce mercedes / audi / bmw sa puna in garajul copiilor?

      din cauza oamenilor rai ca tine romania nu evolueaza.
    • +6 (6 voturi)    
      Ha ha ha .. ce tare (Miercuri, 24 februarie 2016, 15:26)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Desi pe site sunt alte propuneri si sunt publice, si pot fi votate de toti.

      A mea e marcata 'Private" si nu poate fi vizualizata decat de mine. Am incercat edit, sa ma uit sa vad daca e un camp sa o poata face "Public" si nu am gasit nimic.

      No asta e...raman singurul care voteaza o astfel de propunere.

      Uitandu-ma la celelalte propuneri, toate, dar absolut toate intra sub incidenta a ce am propus in cele 2 subpuncte. Deci trebuie doar vointa politica!
      • +2 (2 voturi)    
        :D (Miercuri, 24 februarie 2016, 17:16)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Doar nu crezi ca-si dau cu tesla-n oua. Este modelul romanesc de transparenta.

        Ii mai dau o idee lui Ciolos: platforma publica pentru sesizari institutii/functionari stat, in care raspunsurile sa fie publice si opozabile in spete identice. Eventual anonimizate datele contribuabilului, nu si pe cele ale institutiei/functionarului. Nu ar fi denigrare, mai ales daca raspunsul il exonereaza pe respectivul :D Raspunsurile stas si imbecile ar fi insa mai greu de dat.
    • +3 (3 voturi)    
      corect (Joi, 25 februarie 2016, 9:03)

      Adriana_10 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Dar macara stia incearca sa faca ceva in acest sens, lui Ponta nici macar nu i-a trecut prin cap macar o idee de acest fel.
  • -14 (14 voturi)    
    ok... (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:06)

    liviu_ [utilizator]

    si cat o sa dureze?
    si cat o sa coste btw?
    • -1 (1 vot)    
      ok... (Joi, 25 februarie 2016, 9:43)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      inainte sa ma executati public in stilul antena 3...
      eu am pus niste intrebari (Democratice dealtfel).
      as fi extrem de curios sa stiu cu ce am gresit...
      in stilul romaniei pe care-l stim acest proiect o sa dureze 2-3 ani minim pana la implementare si o sa coste vreo juma de miliard.
  • +14 (14 voturi)    
    In exemplu dat de primul ministru (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:07)

    Je__ [utilizator]

    Nu se rezolva depunand un singur dosar, ci se rezolva depunand doar o cerere, in care sa se mentioneze CNP-urile si atat.
    Ce se intampla acum?

    Iti trebuie adeverinte de la locurile de munca din ultimul an.
    Copii dupa buletine
    Copii dupa certificate nastere
    Vreo 3 formulare tipizate, anexa nu stiu cat completate.
    Declaratii pe propria raspundere ca nu ai alte venituri decat cele prezentate.

    De ce?
    Nu e mai simplu cu o cerere si statul sa-si verifice toate in sistem?
    • +20 (20 voturi)    
      nu-i posibil, desi trebuia sa fie (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:29)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Pen'ca au cumparat softuri proaste, care nu-s compatibile, ca nu vor "sa traga o sirma" intre retele si pentru ca nu vor, deoarece vor disparea muuuulte locuri de munca, indeobste cele ale copiiilor, nepotilor, amantelor care habar n-au si freaca menta si au diplome de pe la Spiru Haret.
  • +20 (20 voturi)    
    bugetariii.. muuuuulti! (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:24)

    nelamurit [utilizator]

    A. iei de la starea civila o adeverinta si o depui in ACEEASI primarie la biroul cu ajutoare sociale
    B. Iei u referat de la Registrul Funciar si -in aceeasi primari- te duci sa-ti stabileasca/verifice impozitarea
    C. iei foaia de impozitare la fisc si in aceeasi cladire te duci la casierie care reintroduce datele in PC
    D.te duci sa preschimbi buletinul si-ti cere starea civila, certificatul de nastere [ti s-a schimbat oare data nasterii sau numele parintilor sau locul nasterii sau CNP?]

    PS. M-am plictisit sa descriu imbe, dar toti bugetarii astia papa salarii in crestere
  • +11 (11 voturi)    
    Aia cu ghiseul (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:46)

    zarzarea [utilizator]

    n-ar fi nimic, daca n-ar mai trebuie sa iei si un timbru fiscal de fix 2 lei si sa mai platesti si la primarie o alta suma.

    Cea invechita parte a administratiei de la noi ramane cea din domeniul protectiei sociale.

    Spre exemplu, daca ai ghinionul sa mergi pe Campineanu pentru a solicita o alocatie, unde lucreaza o tanti pentru toate sectoarele, mai bine te dai cu capul de pereti. Sarmana femeie nu stiu daca este incompetenta ori este mult prea aglomerata si stresata...

    Este adevarat ca s-au schimbat multe in bine, iar printre cele mai mari imbunatatiri le-am observat la politie: partea de eliberare buletine, etc. Mai avem insa pana departe...

    Oricum, noi ca tara parca atragem birocratizarea, pentru ca, multe din firmele astea mari ce-au debarcat in Romania au ajuns niste mancatoare de acte.
  • +1 (9 voturi)    
    o mizerie (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:59)

    toxx [utilizator]

    mi-am facut cont, si trebuie sa pui exact procedura si institutia care crezi ca are probleme, or cam toate au . Ori facem brainstorming, ori le facem noi treaba ? Ar trebui sa stie unde lucrurile merg prost, dar daca duc lipsa de idei, le putem da noi. Ciolos asa a vazut ca se face la Bruxelles ?
  • +13 (13 voturi)    
    la starea civila (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:06)

    toxx [utilizator]

    mi-am adus aminte cand m-am insurat in 2015, m-am dus la starea civila sector 2 (intro cladire care cade pe ei, prin spatele Caii Mosilor (langa liceul Cosbuc) . Am stat la coada, pt ca sistemul de ticketing nu le mergea, si normal ca trebuia sa platesc o taxa de timbru pt fiecare persoana. Dau sa scot telefonul cu homebank si sa ii zic doamnei: "spuneti contul de trezorerie, suma si va fac transferul acum". A inceput sa rada si zice: "draga domnule, mergeti la oficiul postal 37 (care apropo, e la 2 km de mers pe jos) si aduceti chitantele imprimate. La oficiul 37, a durat 10 minute sa scoata tanti aia 2 chitante, pt ca imprimanta era matriceala, de acum vreo 20 de ani cel mai probabil. Iar 2 km inapoi la starea civila... Comparand, dupa 2 saptamani mi-am deschis o firma in Anglia in 30 de minute online, si am platit cu PayPal :)))
    • +3 (3 voturi)    
      Oooo, nu mai spune de d'astea din afara... (Joi, 25 februarie 2016, 9:19)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui toxx

      ...ca-mi vine rau. In 2008 am cumparat o masina din Germania si am inmatriculat-o (temporar) si platit in 22 de minute (incluzind si timpul in care functionarul a verificat, in parcare, seria caroseriei) iar in tara nebunie curata, mi-a luat 10 zile cu programare, cu spagi si alergat ca nebunul.
  • +8 (8 voturi)    
    Interesant (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:08)

    gugurila [utilizator]

    ... ca nu poti sa scrii o sugestie pe site-ul ala pana la capat fara sa te enervezi amintindu-ti care e problema.
    O sa primeasca multe injuraturi...
  • +9 (9 voturi)    
    O initativa buna (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:16)

    cezar.ionescu [utilizator]

    Salut.
    Haideti sa fim constructivi si sa depunem propuneri pe site-ul respectiv. Eu am pus deja o propunere legata de o platforma online pentru sesizari/petitii catre autoritatile statului. Astept comentarii si propuneri de imbunatatire.
  • +4 (4 voturi)    
    Propuneri (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:17)

    buncrestin [utilizator]

    1. Cod fiscal pentru toti cetatenii Romaniei
    2. Amenzi, taxe si impozite datorate, etc. trimise prin posta acasa intr-un format tip factura care sa permita plata imediata
    3. Declaratia pe propria raspundere tipizata, extinsa in mai multe spete
  • +4 (4 voturi)    
    Cine ar trebui sa faca? (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:30)

    vodatepes [utilizator]

    Se vb de sisteme informatice realizate de fiecare institutie In parte fara coodonare mai mult pe orgolii. Cine ar trebui sa fie dirijorul conectarii acestor sisteme? Avem ministerul comunicatilor cu un ministru ce doreste sa faca treaba dar cum sa faci cand tot ministerul are doar 160 de functionarii cu cele mai mici salari dintre ministere.Alo domnule primministru Ciolos nu aveti realiza nimic daca nu cooptati in acesta actiune MCSI, ajutand sa angajeze profesonisti cu un salariu de cel putin 2000 de euro pe luna. Totul va fi frumos pe hartie dar nimeni nu a facut o analiza de cati specialisti e nevoie, ce fonduri e necesar? Pun pariu ca totul s-a facut de genul " vom face dar fara specialisti, ce ne trebuie noua specialisti. Pun pariu ca MCSI a fost luat in seama doar asa a 5 roata la caruta. Cunoastem niste ministere care se cred cele mai tari ca fara ele nu se poate gen MDRAP, MFP si care tot timpul au desconsiderat importanta MCSI.domnule prim ministru uitati-va la ministrul Bostan e un ministru cevrea dar si poate. Uitait-va la specialisti si nu la gura casca.
    • +3 (3 voturi)    
      Uite (Joi, 25 februarie 2016, 4:41)

      zarzarea [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      ar putea sa implice ANCOM-ul ca tot au aia salarii de 1000 de euro pentru femeia de serviciu...
  • +7 (7 voturi)    
    zic si eu (Miercuri, 24 februarie 2016, 14:00)

    Francisc 1 [utilizator]

    de vreo 5 ani se promite accesul online la conturile de trezorerie , sa transferi sa platesti sa vezi solduri , e doar de campanie sau chiar se poate?
  • +6 (6 voturi)    
    debirocratizare (Miercuri, 24 februarie 2016, 14:20)

    AndrasIosif1 [anonim]

    Salut initiativa.
    Un cetatean obisnuit depune pe durata vietii 200 copii dupa certif de naster, buletin, contract de casa, cupon de pensie, certificat fiscal, adeverinta de asigurat, etc. etc. etce, o padure intreaga. Nu stiu daca ciolos va putea in 10 ani macar sa citeasca lista celor care cer si sumedenia de disare
    pentru un ajutor de incalzire de 10 lei costa 40 lei toate actele, copiile, coipertile necesare. initiativa buna, dar greu de materializat. Teama primitiva de 666 a intarziat digitalizarea administratiei mai mult decaT analfabetismul birocratic de sorgine otomana.
    Mortul trebuie sa aduca declaratie notariala ca e viu iar viul ca nu e mort.
    Is a long way to Europe ..
  • +5 (5 voturi)    
    Valabilitatea procurilor (Joi, 25 februarie 2016, 3:54)

    nick24 [utilizator]

    Mai demult procurile erau valabile până la revocare, acum sunt valabile 2 ani și trebuie refăcute.
    De ce? Că taxele notariale sunt mari și sunt surse bune de câștig?
  • +4 (4 voturi)    
    50% (Joi, 25 februarie 2016, 6:48)

    Cetateanu [utilizator]

    reducerea cu 50% a cheltuielilor de la taxe: ideea tampa ca in caz de sot sotie trebuie 2 roluri pentrui o proprietate, pentru care se emit la dublu hartii, inclusiv costuri directe de plata ar putea fi anulata in tr-un rand si 30 secunde eliminandu-se aceasta aberatie idioata din lege. Oricum sotii beneficiaza de impartirea averii.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi