Criza posibilului Brexit - Acord obtinut / Cameron va prezenta acordul, maine, cabinetului de ministri

de G.S. A.F     HotNews.ro
Vineri, 19 februarie 2016, 8:13 Actualitate | Esenţial

David Cameron, premierul Marii Britanii
Foto: Comisia Europeana
Premierul britanic David Cameron si-a argumentat cauza aproape toata noaptea la Bruxelles, in conditiile in care partenerii sai din UE sunt determinati sa limiteze concesiile ce ar ajuta la mentinerea Marii Britanii in blocul comunitar. Discutiile au reinceput vineri, dar sunt foarte dificile si s-ar putea intinde si in zilele urmatoare. 

Desfasurarea LIVETEXT a evenimentelor de vineri:

24.13 Prim-ministrul Marii Britanii sustine ca acordul la care s-a ajuns raspunde angajamentelor pe care si le-a asumat la inceputul procesului de negociere

24.08 David Cameron a declarat ca acordul cu UE ii va da Regatului Unit un "statut special". "Am negociat un plan cu liderii europeni care ii va da Regatului Unit un statut special in UE. Voi recomanda, maine, planul cabinetului de ministri", a scris premierul britanic pe contul sau de Twitter.

23.37 Liderii europeni ar fi ajuns la un acord asupra masurilor care trebuie adoptate pentru a reforma pozitia Regatului Unit fata de UE, dupa ore de negocieri dificile, informeaza Reuters

23.34 Presedintele Consiliului, Donald Tusk, a sustinut ca exista suport unanim pentru un plan de reforme care sa pastreze Marea Britanie in UE

23.30 UE si Marea Britanie au decis ca toate statele membre pot sa renunte la trimiterea de alocatii pentru copiii imigrantilor, atat pentru beneficiarii actuali, cat si pentru solicitantii viitori, dupa 2020 

23.22 Purtatorul de cuvant al lui Donald Tusk sustine, pe Twitter, ca nu s-a ajuns inca la un plan de reforme acceptat in cadrul negocierilor



22.47 Ministrul de Justitie britanic Michael Gove, un aliat apropiat al premierului, va sustine iesirea Marii Britanii din UE in campania pentru referendum, potrivit Reuters.

19:45 Presedintele francez Francois Hollande a afirmat vineri ca va face "ce trebuie facut" pentru a "pastra Regatul Unit in Europa", intr-un interviu acordat la postul de radio France Inter.

"Voi face ce trebuie facut petnru ca noi sa putem pastra Marea Britanie in Europa, dar cu conditia ca Europa sa poata avansa", a declarat presedintele francez.

19.00 Negocierile dintre Londra si celelalte 27 de state membre ale UE vor continua vineri seara la Bruxelles, a afirmat premierul britanic David Cameron.

"Negocierile vor continua in aceasta seara. Un consiliu de ministri nu este posibil in aceasta seara. Va avea loc cand si daca un acord este incheiat", a scris Cameron, pe Twitter.

Un astfel  de consiliu va avea drept subiect anuntarea datei referendumului privind apartenenta Marii Britanii la UE.

17.13 Situatia in privinta acordului cu Marea Britanie este ¬critica¬, sesiunea de de dupa-amiaza a fost amanata pentru cina, iar liderilor UE li s-a spus sa-si rezerve camere de hotel pentru noaptea aceasta - oficial UE, citat de Reuters.

¬Situatia este critica. Sesiunea programata pentru 15.00 GMT a fost anulata si intalnirea liderilor a fost amanata pentru cina, cel mai devreme, si li s-a cerut sa-si rezerve camere de hotel¬, a declarat oficialul european. 

16.57 Surse oficiale au confirmat pentru Reuters ca Grecia nu va fi de acord cu concluziile finale ale summitului daca nu primeste asigurari ca statele UE nu vor inchide granitele din cauza crizei migrantilor.  

Tsipras ar fi primit asigurari ca pozitia sa va fi sprijinita de Franta si Germania, dar conditia pusa complica niste negocieri deja intr-o situatie delicata.

16.43 Premierul slovac Robert Fico a spus ca este probabil un compromis privind calendarul ¬franei de urgenta¬ pentru beneficiile sociale acordate migrantilor, undeva intre 7 si 13 ani. 

Intrebat despre conditiile puse de Tsipras, Fico a spus, scuturandu-si umeriii: ¬Ei bine, premierul grec ce comporta ca premierul grec¬.




16.17 Ministrul polonez pentru afaceri europene, Konrad Szymanski a spus jurnalistilor ca s-au facut progrese, dar ca sunt necesare mai multe garantii, declaratia fiind data dupa ce Cameron s-a intalnit cu omologul sau polonez.

Szymanski a spus ca nu este sigur ca se va ajunge la o intelegere astazi. Punctul nevralgic ar fi indexarea alocatiilor copiilor, dar s-ar putea sa se fi ajuns la o intelegere privind calendarul 'franei de urgenta¬ dorite de Cameron.



15.18 Premierul elen Alexis Tsipras spune ca va vota impotriva a tot ce propune Cameron daca nu i se promite ca nu se va inchide granita de nord a Greciei, spune James Mates de la ITV.




14.30 Initiativa de parasire a UE de catre Marea Britanie beneficiaza de un sprijin intern de 36%, avand un avans de doua procente fata de opinia contrara, arata un sondaj TNS facut public vineri

14.08 Polonia, Slovacia, Ungaria si Cehia (tari din Visegrad) sunt inca deranjate de planul Marii Britanii de a restrictiona alocatiile pentru copii migrantilor din UE - The Guardian.

13.36 Cameron a spus ca discutiile ar putea dura pana duminica, potrivit corespondentei BBC din Bruxelles, Katya Adler. ¬Suntem bucurosi sa stam si pana duminica. Le-am spus copiilor si sotiei¬, ar fi declarat Cameron. 




12.51 Presedintele francez Francois Hollande a intrat si el la discutiile din cea de-a doua zi a summit-ului spunand ca ¬mai este de lucrat¬ si ca trebuie sa existe un singur set de reguli ¬pentru a lupta impotriva speculatiilor (financiare)¬.  

Franta este ingrijorata ca Marea Britanie cauta sa realizeze protectii speciale pentru City-ul londonez si sa inghete reglementarile privind sectorul financiar ceea ce ar limita spatiul de manevra al zonei euro.  

Surse europene au declarat pentru The Guardian ca Hollande se va afla in ofensiva in privinta regulilor financiare.



12.22 ¬Inca nu s-a ajuns la nicio intelegere¬, a spus Cameron inainte de a intra la discutiile de vineri. ¬Voi cadea de acord doar daca Marea Britanie primeste ceea ce are nevoie, asa ca reintru acolo, vom continua sa lucram si voi face tot ce imi sta in putinta¬, a adaugat el.



11.38 O caricatura din Sueddeutsche Zeitung rezuma frustrarea germanilor fata de repetatele pretentii ale britanicilor de la summitul UE:




11.14 Angela Merkel a declarat noaptea trecuta ca liderii Uniunii Europene vor ca Marea Britanie sa ramana in blocul comunitar. 

¬Este adevarat ca nu toata lumea de la masa negocierilor considera ca sunt asa usor de acceptat solicitarile (Marii Britanii nota red.), dar exista vointa¬, a adaugat cancelarul german.

10.28 Liderul formatiunii eurosceptice Ukip incearca sa speculeze la maxim dificultatile de la summit, scrie The Guardian.  

¬Pur si simplu nu pot sa cred ca la un moment dat domnul Cameron nu va obtine niste concesii de la acesti oameni pentru ca ei trebuie sa stie ca daca Cameron este trimis acasa umilit total, Brexitul se apropie inca un pic¬, a spus Nigel Farage.

9.22 Cameron a avut peste noapte doua intalniri cu Tusk si chiar o a treia, la care a participat si Hollande. 

¬Merge greu. Sunt unele semnale de progres, dar nu s-a cazut de acord pe nimic si mai sunt multe de facut. Ne asteptam ca premierul sa mai aiba o intalnire bilaterala cu Donald Tusk la 11.45¬, a declarat o sursa apropiata premierului britanic pentru Press Associaton.

9.01 In primele ore ale zilei de vineri, liderii europeni au oferit verdicte diferite privind sansa unei intelegeri, premierul italiat Matteo Renzi spunand ca ¬este mai putin optimist¬ decat era inainte. 

Prim-ministrul finlandez Juha Sipila a sugerat ca s-ar putea ajunge vineri la un acord, cel spaniol, Mariano Rajoi a declarat ca lucrurile ¬merg bine¬.  

Dar premierul olandez Mark Rutte a pus pe tapet posibilitatea ca discutiile sa se intinda pana sambata.

------
Lideri si diplomati au spus ca un acord ce i-ar permite lui Cameron sa se intoarca la Londra si sa demareze o campanie in favoarea ramanerii in UE pentru referendumul din iunie este inca pare fezabil pana la finalul summitului ce se incheie vineri, dar unii au declarat ca problemele ramase se dovedesc greu de rezolvat, tinand pe loc discutiile.  

¬S-ar putea sa dureze mai mult decat cred ei¬, a spus premierul irlandez Enda Kerry cand a parasit summit-ului, unde Cameron a ramas peste noapte la discutiile cu lideri UE, inclusiv cu presedintele francez Francois Hollande si cu premierii Belgiei si Cehiei.  

Cei trei au negociat pozitia UE in diferite puncte dificile ale ciornei de acord intermediata de presedintele summitului Donald Tusk, care a spus jurnalistilor ca ¬deocamdata am facut ceva progrese, dar au ramas multe de facut¬.  

Potrivit The Guardian, Cameron a fost avertizat de colegii sai ca nu va mai primi alta sansa daca nu se ajunge la o intelegere la reuniunea de acum.

Negocierile se vor relua probabil vineri in jurul orei 9.30 (13.00 ora Romaniei).

Cameron a plecat dimineata dupa ultima intalnire, putin dupa ora 5.30, cu pas rapid si fara sa declare nimic.



Joi, in prima zi a summitului, David Cameron a pledat la Bruxelles, in fata omologilor sai europeni, in favoarea "unui acord credibil" pentru britanici, care sa rezolve "pentru o generatie" problema relatiilor dintre tara sa si UE.


Citeste mai multe despre   











[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
16653 vizualizari
  • -27 (33 voturi)    
    daca iese UK (Vineri, 19 februarie 2016, 8:32)

    radiola31 [utilizator]

    Din UE se duce de rapa toata constructia si se divizeaza si NATO.
    Fara UK ,amerlocii nu mai au ce cauta in UE ,jandarmul pleaca acasa cu coada intre picioare.
    Va incepe in mod sigur razboiul ,cu un NATO divizat castiga Rusia .
    Ne intoarcem la matca.
    • +20 (22 voturi)    
      te'ntorci la matca (Vineri, 19 februarie 2016, 10:25)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      io o iau in partea ailalta.
      • 0 (0 voturi)    
        Today 18/02/2016 (Sâmbătă, 20 februarie 2016, 8:27)

        thatchme [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        The diplomacy and politicians shown off their work. Is not bad. Not bad at all.
    • +15 (17 voturi)    
      Delirezi (Vineri, 19 februarie 2016, 11:27)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Schimba marca de vodka. NATO exista inainte de UE si nu are legatura cu aceasta organizatie (ex Suedia e in UE dar nu in NATO, Norvegia si Canada sunt in NATO dar nu si in UE). Americanii vor sta in EU fie si numai in urma unor acorduri tara cu tara pentru ca barbaria rusnaca ameninta nu numai UE ci si intreaga planeta si din Europa e mai usor de controlat (de exemplu din Europa interceptorul American prinde racheta rusnaca pe traiectoria ascendenta si bomba cade tot in capul mujicilor. Acesta e motivul pentru care putinel face spume la gura)
    • +2 (14 voturi)    
      daca iese uk.... (Vineri, 19 februarie 2016, 13:33)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      primul stat care va intra in faliment o sa fie anglia
      • 0 (2 voturi)    
        asta s-o crezi tu! (Vineri, 19 februarie 2016, 23:50)

        thatchme [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Uk este mult prea inserat si legata de UE pentru a putea da faliment.
    • +7 (9 voturi)    
      Ai vrea tu, (Vineri, 19 februarie 2016, 13:37)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      de acolo, de la sanul maicii rossia
    • +3 (3 voturi)    
      Imaginatia (Vineri, 19 februarie 2016, 17:23)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Este un lucru minunat. Keep dreaming!
  • +28 (32 voturi)    
    opt-out (Vineri, 19 februarie 2016, 8:55)

    paulionescu [utilizator]

    Solutia de compromis este ca si cei ce lucreaza in UK sa poata opta sa nu plateasca contributiile sociale, asa cum si UK vrea sa nu le plateasca beneficiile sociale.
    Ce vrea Cameron, sa retina contributii sociale pe salarii dar sa nu plateasca beneficiile e ca si cand ai plati RCA la masina dar nu esti despagubit in caz de dauna.
    • -9 (23 voturi)    
      Gresit (Vineri, 19 februarie 2016, 9:24)

      GeoOvy [utilizator] i-a raspuns lui paulionescu

      Ce vor ei, britanicii, este sa nu se mai plateasca beneficii sociale pentru cei ce se duc acolo doar pentru a primi beneficii sociale si nu se duc pentru a munci.
      Cei ce lucreaza acolo nu sunt impactati de cerintele lui Cameron.
      De asemenea, pentru copii, ei vor ca beneficiile sa se plateasca la nivelul tarii unde copii locuiesc doar pentru acei copii ce nu locuiesc cu parintii in Anglia ci sunt trimisi inapoi in tara lor (sunt parinti ce cer beneficii/alocatii pentru copii, dar copii lor nu sunt cu ei, sunt lasati in tara de bastina cu bunicii).
      Deci si copii ce sunt in UK nu sunt impactati de cerinte.

      Daca intr-adevar asa stau lucrurile, eu unul nu vad de ce UE nu ar fi de acord. Sunt niste cerinte de bun simt.
      • +18 (22 voturi)    
        pensiile (Vineri, 19 februarie 2016, 9:39)

        paulionescu [utilizator] i-a raspuns lui GeoOvy

        Din pacate nu e chiar asa. Se discuta chiar si de indexarea pensiilor celor care nu vor mai locui in UK, nu numai de micsorarea alocatiilor pentru copii nerezidenti ai lucratorilor din UK.
        Iar alte tari cum ar fi Danemarca vor si ele sa aplice acest procedeu.
        Adica ti se retin bani de Aston Martin dar la urma primesti Logan pentru ca esti din RO si nu din UK, desi ai platit contributii egale cu englezul.
        • -16 (22 voturi)    
          venind inapoi (Vineri, 19 februarie 2016, 10:36)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui paulionescu

          te descalifici pt. egalitate cu cel ce ramane.
          e un fel romanesc al dreptatii.
          adica, sa trisezi ...legal..
          pt. ca, mai draga, vrei sa fii platit englezeste, dar sa treaiesti ...romaneste. adica, la costul vietii in romania.

          jmecheri suntem noi, romanii...
          numai ca nu toti se lasa prostiti.
          vreti sa fiti platiti englezeste, traiti acolo.
          • +11 (15 voturi)    
            Stramb la minte (Vineri, 19 februarie 2016, 15:24)

            MarianPConstantin [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

            Bai baiatule, stramb rau de tot la minte mai esti!!!
            Tu stii ca-n Romania, in judetul Sibiu, traiesc pensionari germani care au muncit toata viata in Germania dar au decis sa se retraga la pensie in acea zona? Au facut asta din cauza ca, probabil, au avut pariniti sau bunici care au trait candva acolo. Dupa logica ta stramba ar trebui ca acei pensionari sa fie platiti conform traiului din Romania nu conform cotizatiei lor de o viata in Germania.
            Fereasca Dumnezeu de oameni cu o gandire stramba si infecta ca a ta.
              #showComment
      • +27 (29 voturi)    
        nu mai imprastia minciuni! (Vineri, 19 februarie 2016, 9:40)

        cititoare [utilizator] i-a raspuns lui GeoOvy

        S-a mentionat clar. Ingradirea beneficiilor sociale est-europenilor care merg in UK pentru o perioada de 4 ani de contributii la stat! Adica daca in timpul asta ajungi somer, nu primesti nimic, desi tu ai cotizat la greu luna de luna. Eu una nu vad ce intelegi tu prin asta cerinta de bun-simt!
        • -21 (25 voturi)    
          tot profitor te numesti... (Vineri, 19 februarie 2016, 9:55)

          demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

          ....daca dupa numai 2-3 ani de cotizatii in asigurarea de somaj te astepti deja la beneficii sociale pe termen nelimitat!

          anglichii si-au construit sistemul de beneficii intergenerationale in sute de ani nu e suficient sa contribui cateva luni ptr a beneficia.
          • +29 (31 voturi)    
            nu mai sintem in evul mediu! (Vineri, 19 februarie 2016, 10:28)

            cititoare [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

            In ziua de azi, pentru ce dai la stat trebuie sa primesti si ceva in schimb! Sa te vad pe tine, cum pentru un salariu mediu in UK, ti se iau taxe la stat de 600 de lire lunar si nu primesti nimic in schimb.

            Pai, cum zici tu, in 2-3 ani, ajungi sa cotizezi la stat cu vreo 22.000 de lire. Si daca ajungi somer dup-aia, pina iti gasesti un job (in unele domenii mai competitive poate sa treaca si 6 luni) ce faci? Cu ce bani te sustii? Vrei sa zici ca nu ai nici un drept? Nici macar 3000 de lire sa nu primesti ca ajutor cind tu ai cotizat cu peste 20 de mii??

            Hai sa-ti spun unde e buba. Buba nu este la ajutoarele sociale pe care le primesc est-europenii, care majoritatea oricum lucreaza si cotizeaza din greu la stat. Nu, domne. Buba este la intregul lor sistem de ajutoare sociale, care este mult prea permisiv din prea multe puncte de vedere. Astfel ajungi in situatii total nedrepte. Tu contribuitor la stat ani de zile, cu un salariu mediu pe economie, te chinui sa stringi si te mai si imprumuti de la banca ca sa-ti iei si tu un apartament in Notting Hill care valoreaza cam 500 de mii de lire, in timp ce vecinii tai nigerieni si jamaicani primesc apartamente gratuite in aceeasi zona cu tine, desi ei n-au lucrat o zi in viata lor. Ti se pare SF, nu? Ei bine, exact asta se intimpla in UK acum.

            Dar tabloidele au primit directiuni sa nu se ia de ei, ca fac parte din Commonwealth-ul lor si britanicii inca mai sint complexati de ce-au facut cind erau ei imperialisti. Si atunci de cine sa se ia? Pai de est-europeni, ca s-asa cu ei nu au cine stie ce istorie si relatii. In opinia britanicilor, daca est-europenii se supara, nu are cum sa-i afecteze pe britanici. Numai ca lucrurile nu stau chiar asa si presimt ca acest Cameron o sa ia o palma zdravana de la tarile Visegrad, ca sa se invete minte pe viitor sa nu mai joace la cacealma.
              #showComment#showComment
          • +11 (17 voturi)    
            somajul e maxim 1 an (Vineri, 19 februarie 2016, 11:04)

            neurino [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

            in mai toate tarile UE asa ca UK nu il poate face nelimitat, iar aca la ei e nelimitat atunci ei sunt aia cu problema nu UE (nu imi amintesc ca somajul in UK sa fie zero).

            Englezii si-au construit un sistem de beneficii bazat pe colonii care, colonii au cam disparut.
            Asa ca , las-o mai moale.
          • +5 (9 voturi)    
            Unii mai egali ca altii! (Vineri, 19 februarie 2016, 14:00)

            EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

            Daca nu vrei sa platesti pensii, alocatii, ajutoare sociale pentru toata lumea la fel... atunci e o situatie de discriminare. Bani colectezi de la toti la fel, contraprestatii numai la unii asa pe spanceana. Vrei sa modifici legislatia modific-o pentru toti si gata. Nu iti place ca vine unul din alta parte din Europa si cere imediat ajutor social? Dar e OK sa vina un cetatean britanic sa ceara acelasi ajutor social fara sa fi muncit o zi in Marea Britanica? Unde e diferenta? Modifica legea pentru toti.
            Si daca e discriminare, atunci sa fie discriminare pentru toata lumea. De exemplu, poate ca Romania vrea sa impuna taxe vamale in anumite conditii, sau sa nu mai permita britanicilor cumpararea de teren in Romania.... Daca e sa fie egali, atunci hai sa fie egali.... altfel, adio UE!
        • -5 (7 voturi)    
          nu (Vineri, 19 februarie 2016, 12:43)

          bec [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

          e adevarat, minti de la un cap la altul. Du-te si mai citeste o data. Ia de aici:
          "Ce a cerut Marea Britanie? Dreptul de a suspenda pe termen nelimitat ajutoarele sociale acordate imigranților care lucrează pentru salariul minim și mai ales al așa-numitelor „credite fiscale” acordate imigranților care au în întreținere minori în țările de origine. Cu vorbele prim-ministrului David Cameron, „o persoană care vine în Marea Britanie din altă parte din UE, este angajată pentru salariul minim și are doi copii în întreținere în țara de origine, va primi beneficii sociale în jur de 700 de lire (în jur de 900 de euro) pe lună în Regatul Unit. Asta înseamnă de peste două ori mai mult decât ar primi în Germania și de trei ori mai mult decât în Franța... ''
          Daca mai vrei, iti mai dau.
          • +6 (8 voturi)    
            cred ca.. (Vineri, 19 februarie 2016, 14:51)

            cititoare [utilizator] i-a raspuns lui bec

            avem definitii diferite cind vine vorba de democratie asa ca orice discutii dintre noi doi pe acest subiect nu-si au rostul. Dar totusi am si eu o intrebare pentru tine... De ce tu ca roman, ai accepta acest tratament stigmatizant pentru conationalii tai?
      • 0 (6 voturi)    
        nu ai inteles cerintele (Vineri, 19 februarie 2016, 11:01)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui GeoOvy

        mai citeste-le o data si apoi comenteaza.
      • +15 (17 voturi)    
        Nu sunt ”cerințe de bun-simț” (Vineri, 19 februarie 2016, 11:15)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui GeoOvy

        Dacă li se acceptă britanicilor asemenea ”cerințe de bun-simț”, pasul următor este să vină cu noi ”cerințe de bun-simț”, deși au deja mii de prevederi UE care lor nu li se aplică.

        Să nu-ți imaginezi că UK e un fel de Germanie, pentru că nu e. Corupția și traficul de influență sunt la ele acasă, numai că sunt ascunse sub preș. Când moare câte un fost parlamentar sau câte un fost star de televiziune, ies mereu la iveală acuzații de viol și de pedofilie, autoritățile își toarnă cenușă în cap recunoscând că trebuia pus sub acuzare încă în urmă cu 10-15 ani (iar asta pentru mai multe fapte) după care totul reintră în normal și cei actuali sunt iarăși imuni în fața legii.

        Cameron i-a tras preșul de sub picioare lui Farage venind cu promisiuni electorale de revendicări inadmisibile către UE, iar acum n-are decât să plătească prețul politic pentru asta.
      • +8 (10 voturi)    
        Ce il doare pe statul britanic? (Vineri, 19 februarie 2016, 14:18)

        EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui GeoOvy

        Ce il doare pe statul britanic unde isi creste omul copilul? Daca parintii platesc taxe britanice, atunci copilul primeste alocatie britanica... punct.
  • +16 (22 voturi)    
    Englezii . . . (Vineri, 19 februarie 2016, 9:04)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . . . astia sunt ca ungurii! Nu vor sa priceapa ca a trecut vremea in timpul careia dictau prin Europa. Acum tari si mari sunt Franta si Germania. Ori tocmai aceasta pozitie se secondanti nu le convine.Nu cred ca vor iesi din UE!
    • +6 (6 voturi)    
      ... (Vineri, 19 februarie 2016, 9:36)

      Burrikido [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      "Afara! Afara! Cu Enlge..." oh..wait. Asta-i din alt film
    • -3 (13 voturi)    
      Si totusi "In Imperiul Britanic... (Vineri, 19 februarie 2016, 10:04)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      soarele nu apune niciodata" atat de vast era. Ce reprezentam noi pe langa natiunea britanica ? Au avut putere si influenta dintotdeauna tocmai datorita faptului ca au stiut sa-si apere interesele. Au fost uniti in jurul unor lideri extraordinari in momentele grele si au combinat diplomatia cu forta in mod inteligent. Civilizatia lor este superioara celei franceze si germane (asta a recunoscut-o un francez). Democratia lor este cea mai puternica din lume, politicienii lor se considera slujitorii poporului. Resedinta premierului britanic este o casuta ridicol de mica , intre alte case de acelasi fel de pe o strada care nu are nimic deosebit ceea ce denota respectul fata de cetatenii care ii platesc. Au stiut sa-si gaseasca locul in economia mondiala si astazi in Londra e mai sigur sa-ti investesti banii decat oriunde in lume. Au creat bogatie cu banii altora, au caracter, demnitate si genereaza lideri de valoare. Si in fapt ceeea ce cer acum este normal : UK nu poate sustine toata saracia din UE si nici nu poate sustine lipsa de competitivitate a multor economii occidentale. Nu au cerut sa-si reduca contributia la bugetul comun ceea ce ar fi fost imposibil de acceptat dar cer reforme in sistemul birocratic ineficient al UE.
      • +2 (4 voturi)    
        rar... (Vineri, 19 februarie 2016, 10:30)

        demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        ...poti citi o asemenea colectie de poncife si clisee!
      • +10 (12 voturi)    
        Bravo lor! (Vineri, 19 februarie 2016, 10:35)

        cititoare [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        Daca UK este asa de grozava, sa iasa din UE. Dupa cum zici tu si dupa cum cred ei, se vor descurca de minune. O sa fie numai lapte si miere in tara lor, odata ce o sa scape de nedreptatile pe care i le fac UE pe motive de (auzi tu!) *egalitate in responsabilitati si beneficii*.

        Sa plece si sa nu se mai milogeasca de UE sa schimbe regulile in mijlocul jocului. Iar America nu o sa aiba ce sa reproseze la UE, pentru ca, in fond, britanicii au fost cei care au vrut sa iasa, nu i-a dat nimeni afara.
      • +4 (10 voturi)    
        UK nu sustine saracia europei (Vineri, 19 februarie 2016, 11:07)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        eu nu stiu de unde ai scos-o pe aia cu UK sustine economia europei nu de alta dar UK nu e chiar cel mai mare contribuitor iar raportat la banii care intra plus beneficiile in spatiu european -banii care ies, europa e pe minus.

        Cat despre caracter, demnitate si alte alea..c.red ca nu facem referire intotdeauna la Magna Carta cand discutam despre unul ca alde Cameron, nu?
        • -4 (8 voturi)    
          nu e cel mai mare (Vineri, 19 februarie 2016, 12:45)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui neurino

          dar este al treilea sau al patrulea.
          se va simti cand nu vor mai contribui.
          din banii care'i baga in ue, isi iau inapoi nici jumatate. englezii stiu asta si ar vrea ca si jumatatea ailalta sa ramana la ei, sa fie folosita la ei.
          stiu si polacii, d'aia au facut concesii in negocieri.
          au fost intodeauna mai pragmatici. '

          sa nu fim cum am mai fost, ca sa iasa, din nou, prost !

          pierzi un pic, azi, dar iti pastrezi un prieten de nadejde, care te va ajuta, maine.
          • -1 (3 voturi)    
            balanta tati, balanta (Vineri, 19 februarie 2016, 15:22)

            neurino [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

            ti-am dat un pont, uita-te la cati bani pleca din UK spre UE si la cati bani intra in UK spre UE si apoi vorbesti (Bina macar ca recunosti ca nu cel mai importnat contribuabil :)).

            Sa te lamuresc, in matematica , te uita la rezultat si vezi ca asa-i, banii la bugetul european sunt mai putini ca nu mai ai un contribuabil important (locul IV mai exact) totusi, la cheltuieli ramai cu ceva mai mult intrucat ai scapat de unul care absoarbe mai mult decat contribuie.

            Deci, final, esti pe plus.
            Eu unul, daca as fi Jucker, i-as scoate si pe protejatii UK, grecii, la pachet, asta asa, ca sa ma asigur nu numai ca am gaura mai mica dar ca sunt deja pe trend crescendent.
              #showComment#showComment
      • 0 (4 voturi)    
        Interese partajate (Vineri, 19 februarie 2016, 11:26)

        brifcor [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        Corect, britanicii isi apara interesele cu tenacitate, asa cum au facut-o mereu; cinste lor !
        Dar in acelasi timp, mai sunt si alte interese. Intr-o Uniune (UK, EU) trebuie tinut cont de TOATE interesele, altfel ajungi la ruptura (vezi glontul care le-a trecut pe la ureche in 2014 cu Scotia).
        Dilema Shakespeare-iana a momentului este deci : compromis sau secesiune.
        • +5 (9 voturi)    
          cu Scotia nu s-a terminat (Vineri, 19 februarie 2016, 11:46)

          neurino [utilizator] i-a raspuns lui brifcor

          Stai ca cu Scotia nu s-a terminat...daca iese UL din UE incep iar nu de alta dar ei vor sa ramana in UE spre deosebire de Cameron :).
          • -8 (10 voturi)    
            hahaha (Vineri, 19 februarie 2016, 12:33)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui neurino

            quebec iese din canada de o suta de ani, catalonia din spania de vreo 30-40, scotia sa mai stea la rand :)
            nici macar irlanda de nord n'o doreste, serios.
            hai sa fim seriosi....
            .
        • +1 (3 voturi)    
          ai vorbit... (Vineri, 19 februarie 2016, 11:47)

          cititoare [utilizator] i-a raspuns lui brifcor

          ca un adevarat politician!

          Sorry, what was your point, exactly?
          • +1 (3 voturi)    
            Citeste mai jos... (Vineri, 19 februarie 2016, 14:07)

            brifcor [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

            ...si vei gasi.
      • +1 (3 voturi)    
        De acord cu tine . . . (Vineri, 19 februarie 2016, 15:28)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        . . . dar ce propui? Daca istoria unei tari si democratia este solida musai acea tara trebuie sa se bucure de alt statut decat cel semnat cand a intrat in UE? Asta propui? Nu I-a obligat nimeni pe englezi sa intre in UE si aceasta aderare le-a adus numai avantaje. Acum cand trebuie sa primeasca la masa lor pe cei care au fost saraciti in ultimii 70 de ani si datotorita politicii lor, sar de fund in sus si stramba din nas. Pai nu prea merge asa stimabile si cei de la conducerea UE s-ar dovedi cei mai mari prosti daca ar cadea in plasa lor asa cum a cazut Iohannes al nostru acum creo trei zile!
        • +1 (5 voturi)    
          Nu spun asta (Vineri, 19 februarie 2016, 16:43)

          MasP [anonim] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

          Doar ca nici nu-i poate obliga nimeni sa ramana , nu-i asa ? Intrarea in UE a fost voluntara la fel si iesirea. Si ai dreptate, cand UK a intrat in UE in anii 70 , economia britanica nu era intr-o stare prea buna si fondurile UE i-au ajutat mult si in plus au beneficiat si de niste scutiri de taxe importante. Dar, problema e ca foarte multe din cererile lor sunt foarte decente si se refera la reducerea birocratiei in UE, competitivitate si eficienta a sistemului si chiar reducerea ajutoarelor sociale pentru imigrantii din UE nu mi se pare ceva extraordinar. Ei nu au cerut sa-si reduca contributia la buget, asa ceva ar fi de neacceptat Si una peste alta, sunt al doilea contributor net la bugetul uniunii, nu poti sa spui ca nu conteaza ce zic si ce vor. Avem nevoie masiv de banii lor , asta-i realitatea. Si mi se pare ca germanii ii cam sustin pentru ca si ei au o problema cu afluxul mare de cetateni UE.
    • -2 (8 voturi)    
      nu uita ca ei vor sa plece (Vineri, 19 februarie 2016, 10:47)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      ailalti vor sa'i retina.
      ca daca pleaca, iau si banii cu ei.
      si se vor reduce si ...banii ioropeni, atat de asteptati in romanica noastra de bastina, tzara mainilor intinse...
      iar marfurile nemtesti vor trebui sa plateasca vama cand trec canalul.
      asta este ce'o framanta pe merkel.
      si dupa ei, e posibil sa mai vrea si altii...
      noi ar trebui sa stim ca ei au votat pt. noi sa fim primiti in nato si ue, nu noi pt. ei..
      cat de forta de munca, ei n'au dus lipsa niciodata. au tot commonwelth-ul la indemana.
      si nu au nevoie de gazele sau petrolul rusesc, nici nu'si pun speranta in noi, sa'i aparam. e taman invers.
      uk este a doua forta militara in nato. si un aliat loial.
      • -2 (2 voturi)    
        Vor si . . . (Vineri, 19 februarie 2016, 17:33)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        . . . nu prea! Nu degeaba i se spune perfidul albion. Joaca la cacealma pentru a obtine niste avantaje in UE. Sunt sigur ca joaca la cacealma!
  • +1 (9 voturi)    
    o intrebare (Vineri, 19 februarie 2016, 9:35)

    cititoare [utilizator]

    Cine reprezinta interesele din partea Romaniei la acest summit? Intreb pentru ca nu am vazut nici pe Iohannis, nici pe Ciolos.
    • +7 (15 voturi)    
      Pai Johanis o fost la negocieri (Vineri, 19 februarie 2016, 9:51)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

      Si a zis Yes Sir, suntem deacord cu toate.

      Mai mult, i-a zis ca daca vor, sarim si intr-un picior, ne aplecam cu panatlonii in vine, si cantam si imnul in timpul actiunii daca e nevoie.
    • +5 (11 voturi)    
      A3 (Vineri, 19 februarie 2016, 10:49)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

      Sunteti nesimtiti, aveti pretentia ca Iohannis sa-si bata capul cu Brexitul, cand in Romania ANAF-ul vrea sa puna pumnul in gura presei libere.
      Zi mersi ca a venit fuguta, libertatea presei e asigurata.
    • +12 (14 voturi)    
      pai a spus YES! (Vineri, 19 februarie 2016, 11:44)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

      L-am auizit de Iohannis cu "urechile mele" spunand ca Romania e de acord cu conditiile UK si ca nu e problema asa grava daca copii romani vor primi alocatii romanesti :).
      Era chiar inainte de a se asigura ca libertatea presei ne este protejata :):
  • +15 (19 voturi)    
    Intrebare (Vineri, 19 februarie 2016, 10:29)

    xerxes2001 [utilizator]

    Si de ce propunearea UK se aplica doar celor din Est? Adica pakistanezii, indienii, nigerienii sa beneficieze de drepturi, iar Europa de Est nu. E discriminare. Daca vrei sa limitezi niste drepturi, limiteaza la toti. Acceptarea unui asemenea comportament ar crea un precedent periculos
    • +9 (11 voturi)    
      corect. (Vineri, 19 februarie 2016, 10:49)

      cititoare [utilizator] i-a raspuns lui xerxes2001

      De ce nu sint bagati in aceeasi oala si europenii de vest?? De ce numai est-europenii?

      Pentru ca, sa stiti, ca si multi vest-europeni se muta in UK cu jobul, cu familia etc (in special italienii tineri). Da, majoritatea lucreaza, dar sint si multi pierde-vara, multi traficanti de droguri. Acest rol nu-l apartine numai est-europenilor, astfel de oameni se gasesc in ambele tabere.
    • -7 (7 voturi)    
      ... (Vineri, 19 februarie 2016, 10:52)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui xerxes2001

      Esti sigur ca esti la curent cu ce vor englezii?
      Negocierile au loc tocmai ca pentru cei din est trebuie sa negocieze, pentru nigerieni si pakistanezi nu au nevoie englezii sa negocieze cu nimeni.
      • +4 (6 voturi)    
        est-vest (Vineri, 19 februarie 2016, 11:41)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        cad voi auzi de la englez ca vrea sa ii puna pe toti europenii in aceeais oala si ca renunte la segregari din astea est-vest, sud nord...atunci poate reveni sa negoieze ceva la masa...pana atunci sa isi vada de drum si sa stea singur cuc daca atata il duce capul.
        • -2 (6 voturi)    
          Ce nu intelegi ? (Vineri, 19 februarie 2016, 16:52)

          MasP [anonim] i-a raspuns lui neurino

          E un principiu universal pe care vor ei sa-l impuna. Nu se refera la estici sau vestici. Doar ca ... cei mai multi care se ingramadesc sa lucreze la ei sunt din est. Doar nu o veni neamtul sau suedezul sa lucreze in constructii in UK.
          • +5 (9 voturi)    
            lamuriri (Vineri, 19 februarie 2016, 17:25)

            neurino [utilizator] i-a raspuns lui MasP

            sa ne lamurim...sunt roman/bulgar/polonez/neamt si lucrez in UK-orice (de la contructii pana la mediu academic-doctorat-postdoc) (nu discut ca pana in 2014 romanul si bulgarul aplica pentru permis de munca).

            platesc taxe la zi, luna de luna...
            Dupa 2 ani (3 in cazul doctoratului) raman "somer". In ORICE tara europeana, am dreptul al ajutor de somaj (de la 6 luni, maxim 1 an)...pentru ca AM COTIZAT (fie ca-s roman, polonez, bulgar sau chinez).

            daca tie unul ti se pare normal sa incepi sa faci discriminare ca ala e roman, ii platesc somajul dupa 5 ani, comparativ cu nematul care primeste dupa 1 ani...atunci scuza-ma, dar nu avem ce discuta. Du-te, lamureste-te cum e cu democratia, tarile civilizate, discriminarea, rasismul, xenofobia si revino cand ai priceput corect toti termenii.

            TU ca stat, ai dreptul sa iti pui ce regulament vrei (vrei sa nu mai dai somaj decat dupa 4 ani de munca, f. bine...dar regula e valabila pt. TOTI si nu, pentur unii muma si pt. altii ciuma.

            Vrei s anu iti mai vina romani/bulgari7chinezi pe piata muncii...foarte bine, incurajeaza-ti cetatenii sa ocupe locurile de munca vacante ca sa nu mai fie loc si pentur ailaltii.

            E atat de greu de inteles?
  • +8 (12 voturi)    
    nicio surpriza (Vineri, 19 februarie 2016, 11:00)

    DrInOrice [utilizator]

    doar nu credea cineva ca o sa stea cateva minute sau doar o zi si o sa se inteleaga. Ce semnal era pentru electoratul care vrea sa vada ca se lupta, ca e neinduplecat, ca e acolo un chin mare de tot si ca englezul mandru ca un baston in mijlocul garlei nu accepta si pace! O sa mai dureze, o sa mai iasa sifonat si stramband din nas, intorcand spatele, pana in ultimul ceas, probabil inca cateva summituri etc

    PS: un motiv mare de tot, pe langa altele care tin de calcule economice si politice, pt care nu vor renunta ei la "pericolul est eruopean din cadrul UE", este ca, daca fac exit si "pericolul" asta dispare, in cativa ani cand se duce ceatza or sa se trezeasca in vazul tuturor cu adevarata problema, "englezul get-beghet" cu toate drepturile Mohamed, droaia lui de copii cu drepturi culturale si moscheea din coltul strazii.
  • +6 (10 voturi)    
    Farage (Vineri, 19 februarie 2016, 11:00)

    neurino [utilizator]

    Pai mai Farage nu tipai tu ca UE e de kkt, si ca voi, maestri democratiei vreti out...ce e cu "Pur si simplu nu pot sa cred ca la un moment dat domnul Cameron nu va obtine niste concesii de la acesti oameni pentru ca ei trebuie sa stie ca daca Cameron este trimis acasa umilit total, Brexitul se apropie inca un pic”.:)

    Votati out, sunteti out...simplu.
    UE nu trebuie sa va faca voua concesii ca sunteti mai cu mot.

    Wake up in real democracy.
    • -1 (1 vot)    
      care (Sâmbătă, 20 februarie 2016, 1:55)

      bec [utilizator] i-a raspuns lui neurino

      e ma nea lobacevschi acea real democracy, aia in care toti asistatii voteaza? Poate pentru matale, eu nu vreau asa ceva, imi ajunge ce vad la noi. Vmg e moartea democratiei, daca te-ai gindi mai bine, ai vedea ca asa e.
  • +7 (13 voturi)    
    Dragoste cu de-a sila... (Vineri, 19 februarie 2016, 11:02)

    brifcor [utilizator]

    ...se cheama viol si e fapt penal.
    De ce atata incapatanare ? Lasati emfaticii britanici, care nu-s nici europeni, nici americani - ca-i snobeaza si pe unii si pe ceilalti - sa se descurce singuri pe insula lor binecuvantata (asa cum sunt ei convinsi).
    Propun sa dinamitam si tunelul de sub English Channel, ca e sursa permanenta de probleme cu imigrantii si sa rarim drastic avioanele si vapoarele care duc spre minunata insula virusi si promiscuitate.
    Long live Britain... alone !
    • +1 (5 voturi)    
      pun pariu... (Vineri, 19 februarie 2016, 13:37)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui brifcor

      ca daca zice ue la un moment dat:"nu ne intelegem, va rog sa plecati" o sa ii dea limbi cameron lu merkel ca sa nu iasa uk din ue....
      uk nu isi permite sa iasa din ue... dar face tot posibilul ca sa obtina cat mai multe drepturi si cat mai putine obligatii... iar ue isi baga picioarele in tratate si corectitudinea politica (pe care o iubeste da nu cu europa de est) si accepta asta
    • -1 (5 voturi)    
      O fina analiza (Vineri, 19 februarie 2016, 14:30)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui brifcor

      Se vede ca esti un fin analist, propui sa dinamitezi un tunel la care n-ai contribuit nici macar cu o flegma.
      Sa ne vedem de-a lungul nasului, si sa nu ne comparam cu englezii. Indivizii au schimbat lumea, pornind dintr-o insulita de dimensiunile Romaniei.
      Tu crezi ca poti sa te bati pe burta cu ei, dar realitatea arata ca romanii sunt cetateni de rangul doi in UE, niste lachei a caror parere nu conteaza decat in visele lor erotice.
      • +3 (7 voturi)    
        cu astfel de mentalitati (Vineri, 19 februarie 2016, 15:18)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        de sluba ca ale tale, nici nu-i de mirare ca englezii ne trateaza asa, ba chiar se intreaba cum mama saii "nespalatii" astia indraznesc sa se opuna, noi- lumina civilizatiei.

        Vorba aia: capul plecat, sabia nu-l taie...dar nici soarele nu-l vede.
        • -3 (7 voturi)    
          simtul ridicolului (Vineri, 19 februarie 2016, 16:24)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui neurino

          Nu stiu cum 'va trateaza englezii', dar sigur nu e din cauza realismului meu.
          Suferiti de mania persecutiei, dar va credeti buricul targului. Va plangeti ca sunteti tratati necorespunzator, dar va comportati ca niste caini scapati din lant.
          Tarile civilizate (singurele care conteaza) au deschiderea necesara pentru a vedea care e problema, pentru a gasi un compromis... Tocmai voi v-ati gasit al treilea ou, va deranjeaza negocierea, sunteti fuduli, de parca ati fi avut vreo tangenta cu crearea UE.
          • +2 (6 voturi)    
            nici Uk n-a avut tangente (Vineri, 19 februarie 2016, 17:17)

            neurino [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

            vezi ca nici UK n-a avut tangente...incruci borcanele.

            Cat ii priveste pe aia unde sunt eu, nici ei nu sunt f. nefericiti ca UK pleaca, din contra, ar avea mai multe de castigat ca vorba aia, iar tranzactiile europene care se fac (inca) in Londra se pot muta usor, si simplu in Luxemburg, Irlanda, etc.
            A vedea mediul de afaceri englez care nu este atat de entuziasmat in a fi out din UE.

            Daca te linisteste cu ceva sa stii ca nici Cameron nu vrea sa iasa, el doar arata pisica o data la 4 ani ca poate englezii pun botul si-l voteaza (de, cunoastem strategia a la Ponta...o ducem rau ca trebuie sa le platim ajutoare est-europenilor :)).

            SI vezi ca in aceasta chestiune toata lumea conteaza, si "civilizatii din vest" si "talibanii" din est.
              #showComment
  • +3 (7 voturi)    
    Treat them mean. Keep them keen. (Vineri, 19 februarie 2016, 11:52)

    cititoare [utilizator]

    Cam asta e jocul manipulator al UK cu UE.

    Cu astfel de jucatori, nu putem sa raspundem decit cu aceeasi moneda.
  • +1 (5 voturi)    
    Europa fara UK si UK fara Scotia (Vineri, 19 februarie 2016, 13:02)

    Arminius [utilizator]

    Marea Britanie este intr-o pozitie inconfortabila. Daca va iesi din UE in 2-3 ani s-a terminat cu ea. Vor fi mica Anglie (importanta economic, nu zic nu), Scotia, Irlanda de Nord. Ultimele isi vor dori sa intre in UE si vor fi admise rapid. Are multe de pierdut, dar nu degeaba se vorbeste de "perfidul Albion". "Voi cadea de acord doar daca UK primeste ceea ce are nevoie", spune Cameron. Asa se negociaza? Ia sa i-l trimitem pe Basescu sa negocieze cu el si sa-l puna la colt.
  • +1 (3 voturi)    
    Daca (Vineri, 19 februarie 2016, 13:30)

    shlomo_bernstein [utilizator]

    Marea Britanie va reusi sa obtina concesiile Bruxelles-ului atunci se vor trezi si ungurii, cehii si polonezii sa ceara si ei, ca-s la fel de euro-sceptici! Si uite-asa se duce pe copca proiectul UE! Ce Statele Unite ale Europei, atata vreme cat nu-s in stare sa aiba o politica si legislatie comuna, si trage unul hais altul cea? Conteaza si cine va veni dupa Merkel, cine va fi noua vioara intai (Germania fiind cea mai puternica), si daca va fi la fel de intelegator cu britanicii...
  • +1 (5 voturi)    
    saracu orwell... (Vineri, 19 februarie 2016, 13:31)

    liviu_ [utilizator]

    "toate animalele sunt egale, dar unele animale sunt mai egale decat celelalte"
    • +1 (1 vot)    
      ca (Sâmbătă, 20 februarie 2016, 1:59)

      bec [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      sa vezi, orwell era englez, nu neamt, nici francez.
  • 0 (4 voturi)    
    uk (Vineri, 19 februarie 2016, 13:32)

    liviu_ [utilizator]

    nu o sa iasa din ue... pierderea economica ar fi prea mare.
    un raspuns corect ar fi "noi oferim asta si vrem asta, nu iti convine usa e acolo"
  • +2 (6 voturi)    
    eu in situatia asta... (Vineri, 19 februarie 2016, 13:37)

    liviu_ [utilizator]

    merg dupa zicala americana: "nu negociem cu teroristii"
  • +1 (5 voturi)    
    Or fi englezii (Vineri, 19 februarie 2016, 16:00)

    shlomo_bernstein [utilizator]

    betivi si insuportaili, dar stiu sa-si apere interesele! Noi n-am stiut nici macar o data in astia 26 de ani sa batem cu pumnul in masa la Bruxelles sau in SUA pt. apararea si apropierea de Moldova, n-a avut niciun obiectiv de tara pt. care sa luptam. Si de-aia azi ne terfelesc toti, si francezii ne fac cersetori, si englezii la fel. Pai isi permit astia sa faca asa ceva cu Orban sau cu Polonia? A doua zi le expulzeaza toti ambasadorii si dau cu ei de pmant la Bruxelles -de ce credeti ca nu mai sare nimeni acum cu gura pe Orban?
  • +1 (5 voturi)    
    grecii...alti i la cacialma (Vineri, 19 februarie 2016, 17:11)

    neurino [utilizator]

    uite-te, sar si grecii acum, ca vor si ei drepturi.
    na, belea!
    pai sa iasa frate la pachet, amandoi!
    Am scapat de extremitati (un contribuabil-cica si unul care face ditamai gauroiul in buget).
  • 0 (2 voturi)    
    parteneri determinati (Vineri, 19 februarie 2016, 17:33)

    muciflenduri [utilizator]

    Ne place limba engleza, dar 'determined' nu e acelasi lucru cu 'determinat'.
    Daca tot scriem articole in limba romana, poate ar trebui sa apelam la banalul 'hotarat'.
    • 0 (2 voturi)    
      sinonimele bate-le vina (Vineri, 19 februarie 2016, 21:26)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

      DETERMINÁT, -Ă, determinați, -te, adj. 1. Pre­cizat, hotărît, stabilit (DEX-ul ne omoara).

      In cazul de fatza chiar e mai corect "determinati" (desi "suna" mai "neromanesc" intrucat partenerii nu sunt hotarati (nu s- asemnat inca nimic, totul de discuta, negociaza).
      • 0 (0 voturi)    
        aoleu (Sâmbătă, 20 februarie 2016, 12:17)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui neurino

        Cat tupeu ai de incerci sa minti pe fata... Ciuntesti povestea gasita in dex doar ca sa combati aiuirea:

        DETERMINÁT, -Ă, determinați, -te, adj. 1. Pre­cizat, hotărît, stabilit. Bela, însă, se mîndrea că e lucră­tor, așadar un om cu o profesiune determinată. G. M. ZAMFIRESCU, M. D. II 259. ◊ (Mat.) Problemă determi­nată = problemă care are un număr limitat de soluții posibile. 2. (Gram.; despre cuvinte) Precizat printr-un raport de determinare.
        Sursa: DLRLC (1955-1957)
  • +1 (3 voturi)    
    Ce sa vezi (Vineri, 19 februarie 2016, 17:59)

    shlomo_bernstein [utilizator]

    Noua ni se spunea sa fim mucles, sa nu suparam vestul, sa nu cumva sa ne dea astia afara din UE...si cand colo, pe britanici care vor sa iasa, nu mai stiu cum sa-i impiedice. Credeti ca bulibaseala asta, si toate problemele UE se vor termina vreodata? UE are un singur drum, fara intoarcere!
  • +1 (1 vot)    
    alocatia (Vineri, 19 februarie 2016, 23:34)

    Sly21 [utilizator]

    Ma sacaie si pe mine o chestiune pe tartacuta si e legata de obsesia asta cu alocatiile si intreb: pentru indieni si pachistanezi e in regula si pentru europeni nu?!
  • -1 (1 vot)    
    BBC a anuntat final de negocieri (Sâmbătă, 20 februarie 2016, 0:10)

    keiser_soze [utilizator]

    http://www.bbc.com/news/uk-politics-35616768#%22
  • -1 (1 vot)    
    uite (Sâmbătă, 20 februarie 2016, 2:04)

    bec [utilizator]

    ca a fost cum am zis eu, nu cum au vrut semidoctii frustrati. De acum incolo cer bani pentru sfaturi.
    Uk a cistigat, si asta pentru ca toti ceilalti stiu ca welfare statul aberant nu mai e sustenabil, mai ales de cind cu invazia maimutelor de care acum vor toti sa scape.
    In curind toata lumea va urma exemplul britanic, ca de obicei, si va incepe sa reduca cheltuielile bugetare imposibil de sustinut. Altfel nu se poate.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri